» »

Nihanje napetosti v vticnicah

Nihanje napetosti v vticnicah

«
1
2

LoneWolf ::

Kolega ima starejso hiso s problematicno elektricno napeljavo, ki dela tezave priklopljenemu PCju. Nihanja napetosti so precejsnja, posledica obcasne zmrznitve, skurilo je tudi ze kaksno palcko RAMa; napajalnik sam ocitno ni kos razmeram. Iscem resitev, kako PCju izboljsat pogoje napajanja, zal s precej omejenim budgetom, okoli 10k SIT.

Situacija je precej idealna za UPS z dvojno konverzijo, ampak ti so obcutno predragi za tale budget. Za obicajen UPS sem v dvomih, koliko bi tu zalegel oz. kaj lahko naredi njegova elektronika glede taksnih nihanj - dokler ne pride do pogojev za preklop na baterijo enostavno prepuscajo vhodno napetost. Prenapetostne zascite in filtri bi morda pomagali odrezat najhujse spice, ne bi pa naredili nic glede kvalitete napajanja in bi racunalnik nabrz se naprej zmrzoval.

Vsi konstruktivni predlogi dobrodosli. Se posebej, ce se komu valja kak primeren UPS (stanje baterije ni tako bistveno in sposobnost napajanja ob izpadu elektrike je bolj sekundarnega pomena, gre se bolj za elektroniko kvalitete napajanja).

Tilen ::

Kup LC power 550W :) Se manj kot 10k..
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

LoneWolf ::

Iscem kaksno bolj univerzalno resitev kot je interni ATX napajalnik, verjetno bolj v smeri UPSa z AVR. Priklopit je treba se kaj drugega, monitor, tiskalnik, etc.

gumby ::

koliksna pa so ta nihanja?
ponavadi mora elektrodistributer poskerbet za to, da do znotraj dovoljenih odstopanj...
my brain hurts

LoneWolf ::

Tezko recem kaj konkretnega, informacije so bolj iz druge roke, ampak nihanja je dovolj, da zarnice vidno utripajo. Glede na to, da kuri komponente v PCju se verjetno ne manjka tudi vecjih spic. Gre preprosto za zelo staro hiso z zelo staro napeljavo, ozemljitve najbrz sploh ni; distributer tezko da ima veliko zraven. Itak bi bilo treba konkretno prenovit celo elektricno napeljavo, ampak to vsaj zaenkrat preprosto ni opcija. Za prvo silo skusamo usposobit in zavarovat vsaj PC, tu tezave z napetostjo dejansko delajo probleme, ostale naprave v hisi niso tako obcutljive.

stromar ::

Lahko bi dodal nekaj dodatnih elektrolitov na omrežni strani napajalnika. Zdaj sta noter najverjetneje dva 470uF 200V. Vzporedno bi bilo dobro vezat elektrolite s skupno kapaciteto recimo 2000uF 200V . Zaradi velikosti bi morali biti izven napajalnika. Lahko jih pobereš iz starih ali skurjenih napajalnikov (rabil bi 8 dodatnih elektrolitov, torej 4 napajalnike)

malo problematičen bi bil priklop napajalnika v omrežje, saj bi lahko prebil greatz. Pametno bi bilo montirati močnejšega

Lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: stromar ()

LoneWolf ::

Elkoti bi sicer poskrbeli za boljse glajenje, so pa precej na udaru ob spicah... Po moje tule rabimo kaj bolj konkretnega, elkoti znajo biti kot petarde. ZA 10k SIT bi se ze moral dobit namenski AVR s pravo prenapetostno zascito in regulacijo, v ZDA so po par 10 USD. Zaenkrat najdem samo UPS-e z AVR za okoli 20k, mogoce je kje kaj iz druge roke...

stromar ::

Prej bi rekel, da imaš na kondenzatorjih prenizko napetost kot previsoko, če gre za staro bajto polno slabih stikov. Napajalnik lahko crkne tudi zaradi prenizke napetosti.

Lp

LoneWolf ::

Zna bit... Napajalnik je sicer prezivel, enkrat je bil menjan z mocnejsim, ko je prvic odneslo RAM, brez vidnega ucinka. Dosedanje zrtve so dve palcke RAMa in ena graficna karta, plus pogosto zmrzovanje ko zarnice mocneje utripnejo. Elkoti so opcija, niso pa prav poceni kot novi, staknit staro robo v taksni kolicini tudi ni tako trivialno, rezultat je malce vprasljiv, pa se zgledalo bo malo cudno, naspajkan sop elektrolitov.
Zaenkrat bi raje kako namensko out-of-the-box varianto. V ZDA je tega kot solate, od mikroprocesorskih regulatorjev naprej, v Evropi pa zgleda uporabljajo samo ali drage UPSe ali poceni plinske odvodnike v podaljskih...

stromar ::

Lahko za test dodaš samo 2 komada recimo 470uF. Če uporabiš dovolj kondenzatorjev rezultat sploh ni vprašljiv. Jaz bom naredil isto, ker se mi je že večkrat zgodilo, da so luči utripnile, računalnik pa se je resetiral. To se zgodi recimo 2x mesečno

Lp

int47 ::

Za cca 10 - 12K sit dobiš Mustek 600VA/360W AVR UPS v Comtronu.
Zadeva je v plastic-fantastic ohišju in se kar precej greje.
Kadar dela na baterije daje na izhodu t.i. "kvazi sinus".

Priloženi nadzorni software je relativno požrešen, ki sicer nekako deluje.
Glede na to, da je notri ena 12V/7Ah baterija, je 8 - 30 min avtonomija podana precej optimistično. Pri premajhnem bremenu (adsl modem + router) se zadeva izklopi po cca 5 minutah.

Nejc Pintar ::

A ne gladijo napetosti tudi Belkin zaščite?
Lahko je biti prvi, če si edini!

Azrael ::

@Nejc Pintar:

Ne,vse prenapetostne zaščite dušijo oz. porežejo impulze previsoke napetosti. Če je napetost prenizka, nimajo učinka.

Druga možnost, razen že opisane predelave napajalnika je uporaba TV stabilizatorja. Ti stabilizatorji so lepo izravnavali ogromna nihanja omrežne napetosti (od 160 do 250V so dajali ven dokaj konstantnih 220V), vendar ne vem kako dobro se obnesejo na switcher napajlanikih, saj so pri njih tokovne razmere povsem drugačne, kot pri televizorjih z elektronkami za katere so bili ti stabilizatorji namenjeni.

UPSi Fiskars (Powerware) imajo podobno izvedbo stabilizacije omrežne napetosti (cena preko 100kSIT!), vendar bi priporočil, da se TV stabilizator za vsak primer prej preizkusi na kakšnem starem PCju. Sam nimam nobenega TV stabilizatorja več, tako da ne morem testirati.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

radiator ::

Pa kaj so bili TV stabilizatorji takih moči? Za PC, monitor in ostal0 kramo rabiš 500W+. Jaz še mam en TV stabilizator pa je 80W in 5 kg :)
Kaj je jutri že bilo?

ZLOky ::

Daj rajši povej, kako ti te žarnice utripajo. Nonstop, ali občasno? A imaš mogoče kakšne velike porabnike v hiši? Recimo črpalko za vodo (v primeru da nimaš vodovodne inštalacije in imaš "deževnico") pa sploh, če je trifazna, ker takrat potegne veliko toka na štartu in tudi špice takrat nastanejo... Ali pa kaj podobnega nad par kW?
Podobno utripanje, kot ga ti opisuješ, sem že doživljal, samo na srečo nisem imel problemov s pecejem.

Azrael ::

@radiator:

Večina ČB TV na elektronke je pokurila nekje 120 do 150W, toliko kot povprečen mlinček s CRT monitorjem, tako da kar se moči tiče bi stvar morala špilat. So pa obstajali tudi stabilizatorji za hladilne skrinje, tam pa zaloga moči ni bila več problem.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Jst priporočam nakaj, kar je podobno stabilizatorju od iskre. Priklopilo se ga je na hladilnik, ko se je vklopil in je pala napetost je tisto preklopilo, tako da je bila še vedno bolj ali manj ista.
Sem ga pa sprobal na kompu+monitorju in je zadeva kr dobro lavfala.
Glajanje napetosti brez ozemljitve je pa pomojem ....

@Azrael
Vidim, da si me prehitel.

Pa kaj so bili TV stabilizatorji takih moči? Za PC, monitor in ostal0 kramo rabiš 500W+
Od kje tebi 500W ?
meni žre komp+19 crt+modem +2x600W ojačevalca+še en kup elektronike okoli 214W.

Se mi zdi, da bi kakšen ups kr znal to stabilizirati. Enega, ki ga imam jaz PowerMust 600VA, kr dobro popivna sunke (testirano na variaku iz 230V na 280V), če je pa z napetostjo kej preveč narobe, se pa preklopi na baterijo. Ima velik trafo, ki primarno (med normalnim delovanjem služi kot dušilka/stabilizator), ko pa je kaj narobe s štromom, pa deluje kot trafo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

LoneWolf ::

Hvala vsem za nasvete, posebej int47. Vceraj sem vzel na preiskus Mustekov UPS PowerMust 600 VA (prisel je malo cez 8 jurjev) in vse kaze, da bo kar prava resitev. V casu testiranja je UPS ze v prvi uri nekajkrat za par sekund preklopil na baterijo, racunalnik ni opazil nicesar. Bomo intenzivno testiral se do konca tedna, ampak zaenkrat kaze v redu.
Sprobal smo se avtonomijo, za info - na ne najnovejsem PCju s 15" CRT je tale UPS zdrzal 14 minut (verjetno tudi accu se ni bil 100% poln).

Pyr0Beast ::

S temi mustekovimi ups-i je tako. Na začetku full smrdijo po fenolih, ker trafoti niso posušeni do kraja. Baterija gre pa tudi kmalu, meni je šla takoj po garanciji.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

e-marko ::

Da se malo prilepim v to temo...

Imam Mustek PoverMust 1400 in do nedavnega vse ok. Sedaj pa opažam, da večkrat nekaj preklaplja in nekaj klika v notranjosti. Ok, si mislim, da pač niha napetost. Potem pa sem opazil, da namizni vent začne občasno hitreje delovati. Pogledal sem programje in opazil, da daje na izhodu cca. 198 V napetosti. Takrat, ko pa preklopi, pa poviša na normalnih 230V. Napetost v vtičnici je dokaj konstantna, mogoče malo visoka 238-max 240V.
Kaj bi lahko crknilo v UPS-u, da to počne? Takšna napetost kot jo sedaj daje verjetno ni preveč ok za PC in ostale naprave?
Hvala za pomoč.

LP


Prilepil sem tudi slikico za lažje razumevanje:
...somebody, somewhere...

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Azrael ()

Azrael ::

Težko rečem so pa v osnovi 3 možnosti:

1. Narobe nastavljena napetost omrežja na kateri dela UPS in je zanj dejanska omrežna napetost previsoka (preveri dokumentacijo). To pomeni, da imaš UPS nastavljen za napetost omrežja npr 200V ali 220V in pri 238V, jasno želi znižati napetost. Preveri ali je UPS res nastavljen za napetost 230V 50Hz. Tudi morebitna nastavitev na 60Hz lahko dela podobne probleme.
2. okvara UPSa => garancija ali servis
3. precej motenj v el. omrežju, kar zbega vezja UPSa (pokvarjena fluruscenčna rasvetljava, kakšen varilec ima svoj aparat priklopljen na tvojo fazo (lahko tudi pri sosedu), slabi kontakti v dozah ali podaljških itd.
Nekoč je bil Slo-tech.

e-marko ::

Sem opazil. da začne nižati napetost, ko pride AC napetost do 236V ali več. Če je manj, daje normalnih 230V. Garancija je potekla pred tremi dnevi!;(
Zdi se mi, da se je to pričelo pojavljati po tem zadnjem neurju. Seveda je bil UPS izključen iz omrežja. Možno, da zato kaj ne štima na omrežju...


LP
...somebody, somewhere...

Azrael ::

Za ta UPS nisem našel manuala, samo specifikacije. V njih je navedeno
Input Voltage 115VAC or 220/230/240VAC
, tako da verjetno obstaja nek način, da se določi zgornja in spodnja meja pri kateri se vklopi stabilizator napetosti.

Ker manuala nimam samo ugibam, verjetno je ena od teh možnosti:
- DIP stikala
- jumperji
- programsko
- prestavljanje izvodov na transformatorju (izredno majhna možnost)
Nekoč je bil Slo-tech.

e-marko ::

Nima nobenih stikal ali jumperjev... Programje, ki je priloženo pa je bolj švoh (Winpower Manager ver. 2.0) Bom še malo pogledal, ker do sedaj še nisem našel takšnih nastavitev.
Sem pa malo pomeril z multimetrom napetost in v vtičnicah je 235V takrat, ko v Winpower-ju kaže AC input 240V. Zanima me kaj bi lahko npr. crknilo v UPS-u, da se tako obnaša? Kako ugotoviti? Bi to lahko npr. sam menjal? Spajkanje ni problem.
Če ne bo šlo drugače bom pisal na Mustek in jih malo povprašal kako in kaj je s tem padanjem napetosti.

LP
...somebody, somewhere...

schurda ::

Ker je tema podobna, ne bom odpiral nove.

Kupil sem UPS, ker večkrat na mesec pride do izpada elektrike. Model je MGE Ellipse ASR 750. Vendar sem opazil, da pri izpadih za sekundo, stvar ne deluje in PC se resetira. Če pa potegnem kabel iz vtičnice, UPS to zazna in preklopi pravočasno na baterijo drugače pa ne. Mislil sem, da je vzrok, da imam priklopljena 2 PC-ja in monitor. Potem sem dal na UPS samo PC. Monitor, ta drug PC in ostalo je na direktni vtičnici. Zadeva pa ni nič boljša.

Še prej imam od prej prenapetostno zaščito. Napetost je izmerjena 220V +- par V, izhodno napetost na UPS sem nastavil softversko tudi na 220V.

1. vprašanje: Ali pomeni, da je UPS prepočasen ali je kaj drugega narobe?

Zdej sem pomeril še napetost na sosednji ščiteni vtičnici. Če nastavim izhodno napetost 220, dobim ob izpadu okrog 180-190V, če nastavim 230, dobim ven 205-210, če nastavim 240, dobim 220-225. Očitno bi bilo najbolje nastaviti izhodno napetost kar na 240V, samo pojavi se vprašanje, kaj bo, če slučajno izpade elektrika, ko računalnik ni prižgan. Takrat bo nanj pritisnilo več kot 230V, ker UPS ni obremenjen.
2. vprašanje: Ali se lahko kaj skuri?
3. vprašanje: Ali je možno, da so bili reseti povezani s prenizko napetostjo? Če so bili, zakaj se to ne zgodi, če enostavno izklopim kabel iz vtičnice?
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: schurda ()

Azrael ::

> Če nastavim izhodno napetost 220, dobim ob izpadu okrog 180-190V, če nastavim 230, dobim ven 205-210, če nastavim 240, dobim 220-225.

Če nisi meril s True RMS inštrumentom je meritev napačna. Inštrumenti, ki niso True RMS so umerjeni tako, da kažejo pravilno vrednost izmenične napetosti ali toka samo, če je oblika enaka sinusni, kar pa pri veliki večini UPS-ov ni, saj je oblika samo približno podobna sinusu.

> Očitno bi bilo najbolje nastaviti izhodno napetost kar na 240V,

Niti ne. Če imaš možnost nastavi na 230V, ki je standardna napetost pri nas. 220V že precej let ni več standardna napetost, 240V so uporabljali v VB, vendar so tudi prešli na 230, tako, da ima celotna Evropa standardnmo fazno napetost 230V 50Hz.

>samo pojavi se vprašanje, kaj bo, če slučajno izpade elektrika, ko računalnik ni prižgan. Takrat bo nanj pritisnilo več kot 230V, ker UPS ni obremenjen.

2. vprašanje: Ali se lahko kaj skuri?

Večina računalniške robe je grajena tako, da normalno deluje v precej širokem obsegu napetosti, konkretno naprave za Evropo naj bi delale normalno od 190 do 260V, kar pomeni, da z nastavitvijo na 240V ne boš ogrozil naprav, vendar je problem drugje.

UPS bi v tem primeru skoraj stalno zviševal izhodno napetost ali preklapljal na aumulator (odvisno od njegove izvedbe), saj bi bila zaradi takih nastavitev vhodna napetost večino časa prenizka, to pa posledično pomeni nepotrebno porabo energije in gretje UPSa.

> 1. vprašanje: Ali pomeni, da je UPS prepočasen ali je kaj drugega narobe?

3. vprašanje: Ali je možno, da so bili reseti povezani s prenizko napetostjo? Če so bili, zakaj se to ne zgodi, če enostavno izklopim kabel iz vtičnice?

Lahko je ves problem v napačni nastavitvi 220V in UPS ne preklopi na akumulator, ko je napetost že kritično nizka za comp, ampak pri nižji. Problem nastane, če napetost pada relativno počasi in posledično napajalniku zmanjka rezerve, kar povzroči reset compa.

Najbolje, bi bilo, če bi UPS lahko stestiral še z variakom (poseba izvedba transformatorja, ki se mu izhodna napetost lahko spreminja od 0 do 270V). Tako bi lahko točno izmeril karakteristike preklopov tvojega primerka in bi v primeru odstopanj od deklariranih mirno lahko uveljavljal garancijo.
Nekoč je bil Slo-tech.

balocom ::

Baterija polna?
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Pyr0Beast ::

Ima tvoj napajalnik stikalo za nastavitev napetosti 115/230?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Ja, baterija je polna.

Sicer pa je nastavljen tako, da se vklopi, če je napetost izven 184-264 V. Lahko se ga nastavi tudi od 161-284, vendar je prejšnja nastavitev boljša. Normalno ni bilo še slišati, da bi kdaj preklapljal na baterijo.

Meril sem res z navadnim multimetrom za 10kSIT, true RMS so pač predragi za amatersko občasno rabo.

Sicer pa glede nastavitve na 240V ni pomembno, ko je priključen na omrežje, ker to ni UPS za 150kSIT, ki bi stalno izravnaval nihanja, pač pa samo spušča skozi. Vklopi se le, če je napetost omrežja izven zgoraj napisanih mej, oziroma, ko zmanjka elektrike.

Bom poskusil dat na 230V, bomo videli, če bo še prišlo do resetov.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

schurda ::

@Pyr0Beast: Ni videti. Sicer vem, kako to izgleda, ampak možno, da se skriva pod nalepko Voltage 230V. Zakaj to sprašuješ?
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Pyr0Beast ::

Mjah, to bo to. En variak bi si moral sposoditi, magari od mene :)
Imaš napajalnik obremenjen do kraja ? (porabljeni skoraj vsi molexi)
Zdi se mi, da ti napajalnik pri ~200V rikne. Obseg preklapljanja pa bi moral kr močno zmanjšati. 195-245.

Je na izhodu kej višja napetost (pri normalnem delovanju, če nastaviš na 240)
Kolikšen potencial imaš v vtičnici ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

int47 ::

ELLIPSE ASR so off-line upsi. Direktno spušča skozi mrežo, ali deluje na baterijo.
Kadar deluje na baterijo, daje na izhodu ti "kvazi sinus" obliko napetosti.

Problem off-line UPS-ov je, da morajo najprej zaznati izpad, oz. odstopanje napetosti, šele nato zaženejo razsmernik. Zgodi se, da nekaj opreme priključene na UPS preživi preklop na baterijo, nekaj pa ne. Slednje se raje dogaja ob realnih izpadih in upaduh omrežne napetosti, kot ob testih z izklopom varovalk, ali vlečenjem kabla iz vtičnice.

Večina naprav na trgu ima vgrajene stikalne napajalnike. Zanje je bolj kot efektivna napetost pomembna vršna napetost. Zanimivo je, da imajo UPS-i in pretvorniki s kvazi sinus izhodom vršno napetost navadno fixno, zato regulacija izhodne napetosti lahko vpliva le na širino impulza. Kar pomeni, da nastavitev izhodne napetosti skoraj nima vpliva na tak napajalnik.

Pri testu UPS-a omrežna napetost pade skoraj v trenutku iz nazivne na 0V. V trenutku izpada so kondenzatorji v napajalniku naprave polni, zato obstaja večja verjetnost, da naprava preživi izpad in preklop na baterijo.

Realni izpadi in upadi mrežne napetosti so dosti manj strmi. Če je spodnja meja za omrežno napetost nastavljena na npr. 184V, omrežna napetost najprej pade pod 184V, šele nato UPS po cca 3-5ms, preklopi na baterijo. V času, ko UPS zazna izpad, kondenzatorji v napajalniku niso več polni. V njih morda ni več dovolj energije tistih za še 3-5ms delovanja, kolikor traja preklop na baterijo.

Nekateri UPS-i omogočajo nastvitev občutljivosti. Večja občutljivost pomeni, da zadostuje krajša motnja za preklop na baterijo.

Druga možnost je zamenjava napajalnika PC-ja z močnejšim.

Omenjaš prenapetostno zaščito. Kje se nahaja ? Med mrežo in UPS-om, ali med UPS-om in porabnikom?
Slednje ni najbolj zaželjeno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: int47 ()

schurda ::

@Pyr0Beast: Najmanjše območje je to, ki je default. Edino, če obstaja kak skrekan software, ki bi znal to spremenit. Napetost iz omrežja se samo preslika, kot je povedal že int47 in je neodvisna od nastavitev, ko je UPS na omrežju. Je 220V +- par V, odvisno od tega, če dela pralni stroj ali kak drug močan porabnik. Ko pa je UPS generator, takrat pa generira zgoraj napisane napetosti (seveda niso merjene s true RMS).

Hvala za ponujeno. Morda res ne bilo slabo.

@int47: Iz omrežja je na vtičnici zaščita, potem UPS, potem PC.

Če prav razumem, ni problem v prehitrih nihanjih (direktni izpad), ampak v prepočasnih. To mi ni čisto logično. Če pade v treutku izpada napetost na 0, potem UPS zazna in požene baterije. Če pa pade počasi zaradi zanihanja pod 184, sej takrat niso kondenzatorji prazni, prej bi rekel, da se spraznejo v prvem primeru.

Žal se UPS-u ne da nastavit občutljivosti. Zato sem pač nastavil na višjo izhodno napetost, ker sem mislil, da bo pri višji v trenutku zanihanja UPS dal več od sebe in je manjša verjetnost, da se PC sesuje.

Kaj bi npr. pridobil, če bi kupil močnejši napajalnik?
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

balocom ::

Notri naj bi bili večji kondenzatorji... ...možnost za konec teh problemov.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Pyr0Beast ::

... ni pa nujno.
čE ga boš kupoval, pazi predvsem na to, da ima aktivni PFC, in ne pasivnega. Tisti z aktivnim PFC-jem imajo mnogo večji obseg delovanja (glede na napetosti). Poglej odzadaj na napajalcu, če ima nalepko 100-240VAC(ali nekaj podobnega), je to to.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Še moja konfiguracija, da bo bolj jasno o čem se pogovarjamo:
Enhance 300W, ki je obremenjen seveda kar precej.
Plošča: Vmod-ana Abit KR7A-raid, dva WD diska, CDRW, DVDRW, Matrox Millenium G400 navita, ram 2x512 Corsair Value na 1.85 V, max. zategnjeni timingi na 166MHz, procesor TbredB 1700+@2000MHz. Laufan Einstein@home stalno.

Napajalnik zaenkrat dela brez težav, ampak morda pa mu nihanja napetosti res škodijo.

V slučaju, da bi kupoval novega, npr. kakšen Antec true power ali NEO >500W, bi bilo to OK?

Še ta pomislek: +5V linija je pri full load-u 4.79-4.81V, pod 4.76V se PC sesuje, idle je 4.87V.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Pyr0Beast ::

Hmm, , torej imaš samo ~0.02V lufta, kar je zelo malo, če je res. Si to meril z multimetrom, ali s senzorji na plati?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

il ::

Še moje izkušnje z UPS.
Najprej sem kupil Mustek Powermust 600VA, ki je bil s priklopom na rač. Je na začetku precej smrdel, vendar je pridno odpravljal sunke napetosti. V logu je bilo na mesec minimalno 5 preklopov. Zaradi "green funkcije", ki UPS izklopi po 5 min, če je priključna moč prenizka (beri, ISDN centrala+TV ojačevalec+...), je bil prestavljen k AV komponentam.

Sedaj imam UPS Everpower 1000VA BACK UP-010N2EJA, ki je "neumen" in mi drži napajenje porabnikov 30W cca. 4 ure. Se mi je pa to soboto prvič po 3 letih uporabe UPS zgodilo, da se je rač. resetiral oz. UPS ni vklopil bater. napajanja. Predvidevam da je šlo za počasen nihaj z nizko napetostjo ki ga UPS ni zaznal, saj je v istem obdobju še nakajkrat "uspešno posredoval".(glede na prejšnje poste)

UPS je vklopljen v omrežje 24/7, in mi še ni skurilo nobene naprave, kolegu v istem kraju pa je že šel napajalnik, grafična,...

Pyr0Beast ::

Tale trafo od musteka mi še vedno smrdi (sicer ne tako očitno), po 2 letih na soncu še vedno ni izgubil svojega vonja. ;((

Torej naj bi se ti UPS total izplačal glede ne skurjenih komponent.
Kaj pa če odstraniš prenapetostno zaščito v štekerju? Možno je, da ti ta povzroča težave, saj zna kr lepo pobrati napetost ob kakšnih večjih sunkih.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Meritve sem delal z inštrumentom Voltcraft VC220 (Conrad 10kSIT), na procesorju in ramu. Razlikovale so se le kakih 5 tisočink od senzorej na plošči. Ostalih nisem meril.

Ja, lufta je max kakih 0.05V, nič več. Danes je opet zmanjkalo el., PC pa opet reset. Grem po nov napajalnik. Z active PFC.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Pyr0Beast ::

Srečno.
Torej imaš kr dober senzor. Tile senzorji na asrock platkah so tako (ne)natančni, da na uč bolj natančno vidim, kot tale zmeri. :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Evo, noter je sedaj Antec True Power 550, že takoj po vstavitvi in odklopu elektrike se več ne pojavlja tisti čudni klok, izgleda, da ima napajalnik bistveno več rezerve. Sicer pa sem opazil, da je +5V linija šla na 4.89-4.92 pri full loadu. Razlika je še ta, je da je prej bila +12V 12.35, zdej pa je 11.80. (To sem opazil, ker so padli obrati od ventilatoja na procesorju). 5VSB pa je šla iz 4.90 na 4.99, ostalo je isto.

Komaj "čakam", da zmanjka elektrike, da bom lahko v praksi preveril, če se je splačalo.

Ja, včasih je Abit delal zelo dobre (in drage) plošče. Take malenkosti, kot npr. stabilnost linij ipd. so potem ključne, če obremeniš sistem. In jih seveda plačaš.

Da se vrnem na temo: Opazil sem, da se modem povezuje precej več časa in manjkrat uspešno, če je priključen preko UPS-a kot pa direktno. Ali je fora samo v dolžini kablov in vmesnih konektorjev, ali UPS kaj šari vmes?

Še odgovor na vprašanje, kaj se skriva odzadaj pri prejšnem napajalniku: pod nalepko je prostor za ta rdeče stikalce 110-230, a stikala ni kot ga je imela večina.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: schurda ()

Pyr0Beast ::

Jst menim, da je 12V in pa 5V bolje imeti malo nižje, eni diski se manj grejejo, ne pa vsi.

Imaš na plati 12V - P4 konektor, če ga nimaš, je bolj pomembna 5V napetost, kot 12.


Jah, UPS ima eno tako 'zaščito', ki ima ponavadi 'ogromno' kapaciteto. Ni glih ogromna, se pa pri visokih frekvencah pozna tistih nekaj nano faradov. Prenapetostna naj bi bila, vandar pa pred prenapetostjo skoraj ne ščiti.

Glede prejšnjega napajalnika;
Ja, to so bili še 'ta stari', ponavadi je večina 'pocrkala' že pri 210V.
Cheap variante so bile brez stikala, ker ga nobeden v EU ni uporabljal.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

S P4 misliš verjetno 4 pinski kvadraten konektor. Ne, ta ga še nima. Opatil sem še, da je 4.89-4.92V napetost stalna ne glede na to ali laufa idle ali full load. Očitno je moč prinesla svoje.

A mogoče veš ka je to Vsb in Vio?
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Pyr0Beast ::

Vsb naj bi bila napetost South Bridga - južnega mosta (okoli 1.6V, najbrž je kake 1.63V )

Vio naj bi pa bila napetost ramov oz. nekaj podobnega.
Če maš SDR bi morala biti okoli 3.4V, DDR ima okoli 2.7V.

Torej, če nima konektorja, poglej, če je tisti ta-večji ATX do kraja noter zataknjen, in pa če se kej greje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Vsb je 4.99V, Vio je 3.60V, DDR(V) je 2.91V, AGP(V) je 1.50V. Konektor je OK.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

gumby ::

Vsb je stand-by napetost (5V), ta se uporablja za napajanje maticne, tipkovnice in se par stvari, ko je racunalnik izklopljen.
my brain hurts

Pyr0Beast ::

VSB, ja to je pa drugo :)
Vglavnem za napajnanje periferije, ko ni ta-glavne linije. (rami v S3 načinu)
VIO 3.6 ???
Kakšne rame pa imaš ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

schurda ::

Corsair value pc3200 cas 3
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

Pyr0Beast ::

Hmm, mogoče je 3.3V linija, sam je mejčken visoka. No, zaloge ni nikoli dovolj :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nakup ups (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Strojna oprema
23628144 (12426) ender
»

UPS crknil,znaki?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
51047 (902) jurre
»

kateri UPS za PC kupiti

Oddelek: Kaj kupiti
182630 (2066) schurda
»

UPS in glajenje napetosti

Oddelek: Pomoč in nasveti
102648 (2519) Azrael
»

Kateri UPS

Oddelek: Kaj kupiti
453960 (2944) Muzo

Več podobnih tem