Forum » Znanost in tehnologija » Sile pri avtomobilu?
Sile pri avtomobilu?
dejanlam ::
Slučajno kdo ve, kje bi na netu lahko našel kakšne izračune sil na avtomobilski amortizer pri pospeševanju, zaviranju, nagibu v ovinek,...
Hvala
Hvala
Gola učenost je za svet kaj
slaba pomoč...
BogyX ::
Glede na podpis si eden od Jezernikovih s FERIja ;-)
Saj si lahko izračunaš
Avto ima 1300kg (recimo), porazdelitev teže 50:50 (recimo), pri zaviranju se na spredje amortizerje prenaša od 50 do 100% teže avtomobila.
Pri pospeševanju (recimo da je zadnji pogon in kefer z porsche mašino) pa isto - se prenaša od 50 do 100& teže avtomobila (če spelješ tako, da gre ''po zadnji'').
V ovinku vzami širino 2m, kar ti predstavlja vzvod, dejansko pa če gledaš, da je levo desno porazdeljeno 50:50 teže (recimo), si na istem kot v zgornih primerih od 50 do 100% teže in obratno za drugi amortizer.
Sila je: F=m*a, a je v mirovanju enak g (takrat je sila samo navzdol), pri pospeševanju in zaviranju je pa to odvisno od pospeška, oziroma pojemka, ki je spet podatek proizvajalca (ali ga pa izračunaš iz podane moči motorja ob upoštevanju trenj,.....).
V ovinku pa sta še centrifugalna in centripentalna sila, ki sta pa spet odvisni od hitrosti vozila in radija ovinka.
Če bi podal nalogo z številkami, potem bi se dalo do kakšnega rezultata prit, zdaj pa lahko samo teoretiziramo.
Lp
Bogdan
Saj si lahko izračunaš
Avto ima 1300kg (recimo), porazdelitev teže 50:50 (recimo), pri zaviranju se na spredje amortizerje prenaša od 50 do 100% teže avtomobila.
Pri pospeševanju (recimo da je zadnji pogon in kefer z porsche mašino) pa isto - se prenaša od 50 do 100& teže avtomobila (če spelješ tako, da gre ''po zadnji'').
V ovinku vzami širino 2m, kar ti predstavlja vzvod, dejansko pa če gledaš, da je levo desno porazdeljeno 50:50 teže (recimo), si na istem kot v zgornih primerih od 50 do 100% teže in obratno za drugi amortizer.
Sila je: F=m*a, a je v mirovanju enak g (takrat je sila samo navzdol), pri pospeševanju in zaviranju je pa to odvisno od pospeška, oziroma pojemka, ki je spet podatek proizvajalca (ali ga pa izračunaš iz podane moči motorja ob upoštevanju trenj,.....).
V ovinku pa sta še centrifugalna in centripentalna sila, ki sta pa spet odvisni od hitrosti vozila in radija ovinka.
Če bi podal nalogo z številkami, potem bi se dalo do kakšnega rezultata prit, zdaj pa lahko samo teoretiziramo.
Lp
Bogdan
dejanlam ::
Nisem Jezernikov, sem pa z FERIJA :))
Gre čisto za konkreten primer avtomobilčka, za katerega delamo aktivno vzmetenje in rabimo predvsem teoretične izračune za sile.
Podatki za avtomobil pa so:
-teža: 3,2 kg
-moč motorja: 2 PS
Gre čisto za konkreten primer avtomobilčka, za katerega delamo aktivno vzmetenje in rabimo predvsem teoretične izračune za sile.
Podatki za avtomobil pa so:
-teža: 3,2 kg
-moč motorja: 2 PS
Gola učenost je za svet kaj
slaba pomoč...
BogyX ::
Kaj to delaš pri Čučeju ali Planinšiču?
Kaj bi rad izračunal sile in pospeške v ekstremnih primerih, potem še rabiš par podatkov hitrost v ovinku (radij ovinka), lepenje gum (za izračune centifugalnih/centripetalnih sil), pospešek vozila, pojemek vozila,...
Verjetno vas samo ekstremi zanimajo - potem lahko izhajaš iz največje hitrosti pri najmanjšem radiju, kjer vozila še ne odnaša (?).
Ali ga pa preprosto vržeš (kao) iz 1m in rečeš da je to največjo bočni pospešek :-)
Kako boš naredo aktivno vzmetenje - kakšni bojo aktuatorji? Linearnih motorjev verjento nimate (kolko vem je samo en 3m v G029).
Kaj bote dali servote gor in kao izravnavali nagib v ovinku, ali bote kaj drugega delali?
To je pomembno, ker je težava v tem, koliko natančno določit te parametre, za katere ti tu sprašuješ.
Kaj bi rad izračunal sile in pospeške v ekstremnih primerih, potem še rabiš par podatkov hitrost v ovinku (radij ovinka), lepenje gum (za izračune centifugalnih/centripetalnih sil), pospešek vozila, pojemek vozila,...
Verjetno vas samo ekstremi zanimajo - potem lahko izhajaš iz največje hitrosti pri najmanjšem radiju, kjer vozila še ne odnaša (?).
Ali ga pa preprosto vržeš (kao) iz 1m in rečeš da je to največjo bočni pospešek :-)
Kako boš naredo aktivno vzmetenje - kakšni bojo aktuatorji? Linearnih motorjev verjento nimate (kolko vem je samo en 3m v G029).
Kaj bote dali servote gor in kao izravnavali nagib v ovinku, ali bote kaj drugega delali?
To je pomembno, ker je težava v tem, koliko natančno določit te parametre, za katere ti tu sprašuješ.
dejanlam ::
Stvar realiziramo z magneti, ki smo jih vgradili v amortizer. En je fiksen, drugi pa gibljiv. Potem pa z tuljavo in magnetnim poljem, nasprotujemo stiskanju oz. razeganju amortizerja.
Gola učenost je za svet kaj
slaba pomoč...
BogyX ::
Aha - linearni pogon torej. Ja potem potrebuješ te podatke za dimenzioniranje magnetov, ali za določanje tokov.
Ker pri dimenzioniranju bi lahko izhajal iz nekih maksimalnijh obremenitev, ki so določene tako - preko palca.
Opazuješ gibanje vozila (posnameš s kamero) in potem na tehtnici vozilo pritisneš za enak uklon vozila - rezultat je v kg, kar pomeni pri znanem g navor, ki ga morete kompenzirat z linearnim pogonom. To je taka trotel ziher varianta - pač malo bol pritisneš in dobiš neke ekstremne vrednosti na katere potem vse skupaj dimenzioniraš.
Je lahk obol natančno kot izračuni, ker tu lahko vozilo naženeš na skakalnico ali neko oviro in točno vidiš kaj je naredlo z njim, pri izračunih pa moreš vedno predvidet, kaka bo maksimalna višina skoka (naprimer)....
No pri kom delaš to?
Lp
Bogdan
Ker pri dimenzioniranju bi lahko izhajal iz nekih maksimalnijh obremenitev, ki so določene tako - preko palca.
Opazuješ gibanje vozila (posnameš s kamero) in potem na tehtnici vozilo pritisneš za enak uklon vozila - rezultat je v kg, kar pomeni pri znanem g navor, ki ga morete kompenzirat z linearnim pogonom. To je taka trotel ziher varianta - pač malo bol pritisneš in dobiš neke ekstremne vrednosti na katere potem vse skupaj dimenzioniraš.
Je lahk obol natančno kot izračuni, ker tu lahko vozilo naženeš na skakalnico ali neko oviro in točno vidiš kaj je naredlo z njim, pri izračunih pa moreš vedno predvidet, kaka bo maksimalna višina skoka (naprimer)....
No pri kom delaš to?
Lp
Bogdan
dejanlam ::
Pri dr. Krambergerju
Sej to mi je nekako jasno, jaz bi rad se dokopal do kkanih enacb, ki bi pojasnile teoretično ozadje same mehanike, kako deluje.
Sej to mi je nekako jasno, jaz bi rad se dokopal do kkanih enacb, ki bi pojasnile teoretično ozadje same mehanike, kako deluje.
Gola učenost je za svet kaj
slaba pomoč...
jjohny ::
dejanlam,
a imaš mogoče kakšno literaturo o aktivnem vzmetenju? Jaz se ukvarjam z aktivnim dušenjem vibracij pri strojih. Mislim, da sta to kar povezani stvari. Če imaš kaj v elektronski obliki mi prosim sporoči.
lp, jani
a imaš mogoče kakšno literaturo o aktivnem vzmetenju? Jaz se ukvarjam z aktivnim dušenjem vibracij pri strojih. Mislim, da sta to kar povezani stvari. Če imaš kaj v elektronski obliki mi prosim sporoči.
lp, jani
BogyX ::
Maks Oblak - Mehanizmi (in podobno) - poglej v knjižnici kaj je od njega (Mehanika II za program Tekstilstvo ).
Tu bi moglo bit, če se ne motim, primeri avtomobila in sil....
Tu bi moglo bit, če se ne motim, primeri avtomobila in sil....
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | sistem proti zdrsu (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 23778 (20632) | BigWhale |
» | Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 24793 (15083) | Malajlo |
» | Dirkalni avtomobili in downforce (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 6846 (5648) | dzinks63 |
» | Bosejevo podvozjeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5947 (4695) | Nejc Pintar |
» | prevlada ferrarija :) (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 5652 (4341) | OrlyTM |