» »

Učinkovitost verig na snegu

Učinkovitost verig na snegu

Matev ::

Z svojim vozilom (clio) se odpravljam na malo višje ležeči kraj v Sloveniji (katarina nad ljubljano iz smeri dobrove-polhovga gradca). Zanima me glede na dejstvo da bo/je cesta zasnežena, če je zadosti samo en par verig - samo na sprednjih pogonskih kolesih.

Ali je uporaba verig na vseh štirih kolesih obvezna za zagotavljanje varnosti.

OK vem da je bolje, da imaš vse štiri a me zanimajo izkušnje ljudi, ki so nadeli ali preizkusili samo en set verig (dverige samo na prednjih kolesih).

IceIceBaby ::

Glede na to, da imaš Cliota verige na vseh 4 nebi imele smisla. Verige se montirajo na pogonska kolesa, v tvojem primeru je to spredaj. A si že videl koga da ima na vseh 4 verige (razen avtomobilov s 4x4).

Drugače ti iz izkušenj lahko povem, da z verigami težko obstaneš v snegu, razen če ga je toliko, da nasedeš.

Matev ::

Mene sploh ne skrbi toliko da bi obtičal.
Skrbi me predvsem možnost zdrsa pri spuščanju po klancu navzdol.

Res je tudi, da imam pnevmatike M+S (letnozimske).

Sicer pa hvala za odgovor.

DominusSLO ::

verige so zakon ;)

Bi res moral priti na živ led, da se ne ustaviš...

Brane2 ::

Ko smože pri tem, je kje kak test verig ?

Kaj je kriterij za dobre verige, kje se dobijo in koliko stanejo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

IceIceBaby ::

Za teste ne vem. Jaz mam tiste iz interšpara za 5k pa solidno opravljajo svoje delo. Če jih daš na avto 1x, 2x na leto se ti pomoje ne splača kupovat kaj dražjega.

Brane2 ::

Že,samo sem popizdu več ko 1x ko sem jih gor dajal.

Rad bi dobil ketne, ki:

- se jih da namestit z razumnim naporom, ne da bi zgubil prste zaradi poškodb in mraza
- imajo priloženo dokumentacijo iz katere je jasno razvidno, kako za vraga jih namestit
- se jih da lepo zategnit, ne pa da ti med vožnjo karneki opletajo
- imajo soliden, varen mehanizem, ki se ne odpne med vožnjo in se ga da zapeti tudi, če je stvar zafilana s snegom
- se jih da namestit tako na ravni podlagi, še preden se kje "zakoplješ" kot tudi ko si že enkrat v dreku.
- se jih da namestit brez judo prijemov, dviganja avta s pajkom itd.
On the journey of life, I chose the psycho path.

IceIceBaby ::

Tolk se ne spoznam na ketne, da bi ti znal firmo priporočat :) Amapk te moje "interšpar" ketne izpolnjujejo skor vse tvoje zahteve. Edino pri dokumentaciji se mal zatakne, ker so ene italjanske in bi blo bolš če navodil sploh nebi blo zraven. Namestit se jih da pa v 1 minuti. Zategnejo se pa tut dobr, sam morš tapravo dimenzijo vzet :)

choxter ::

Interspar verige rox! :D
Sam sem jih uporabil pri letošnjem prvem obilnem sneženju in so svoje delo opravile odlično. Za redko uporabo res ne rabiš nič posebnega in so te navadne čist OK.

Phoebus ::

Brane2: Takih verig (ki izpolnjujejo tvoje točke) ni problem dobit- greš v trgovino z avtoopremo (in ne v prvi interšpar / črpalko) in vzameš samozategovalne verige. Jih daš gor (enostavno) in ne opletajo ipd. ker se same zategnejo.
Stale te bodo pa odvisno od proizvajalca, velikosti členkov ipd. nekje med 10 in 20 tisoč. Mogoče jih dobiš že za 7.

...kdor pa kupuje ketne v šparu ipd., pa ima pač bolj ali manj verige samo zato da krasijo prtljažnik če jih ustavijo policaji...

Matev ::

in kaj je narobe z tistimi verigami iz špara

razen tega da so iz špara - ko pa ti kupuješ v merkatorju
ujej - smo fini

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Vikking ::

Matev: Res je tudi, da imam pnevmatike M+S (letnozimske).

M+S ne pomeni da so gume zimskoletne, M+S = mud and snow (blato in sneg). To so zimske gume. Če pa zimske gume uporabljaš tudi poleti, pa ne pomeni da so gume zato zimskoletne.

Pri spuščanju ti bodo verige tudi pomagale, tako da vozi počasi in brez skrbi.

Se da tudi brez verig pridet marsikam, problem ponavadno nastopi kjer se srečata avta, cesta ozka, potrebno je počakati, in pri speljevanju z mesta v klanec, kolo zdrsi. Ponavadi pomaga vožnja nazaj v klanec. Drugače pa te ketne rešijo muk.

Matev ::

no M+S ali karkoli
pač poleti sem jih dal gor in rekel naj dajo take da jih imam lahko tudi pozimi

malo me skrbi zdrs pri vožnji navzdol po zasneženem cestišču in velikem naklonu klanca

za gor se ne sekiram preveč

TOP ::

Sam sem vsak dan na cesti na cesti in zato ti lahk tako povem če imaš nove M+S gume potem je to super kajti tudi znjimi gre zelo dobro ko je veliko snega.Verige ti največ pomagajo pri speljavanju ker veliko bolje grabi kot same gume problem nastane ko je spodaj led tle ti verige ne koristijo ker z samo gumo boš prej speljal.Če je preveč snega tako da ti sneg drsa po podu potem nestavi ketne ker ne bo šlo.S verigami pa lahk tud nastane naslednji problem,če voziš po čisti cesti je bolje verige snet dol,ker drugače če boš vozil prehitro bo treba na optiko.Drugače pa pomaga tud naslednje,če nimaš verig in imaš avto na prednji pogon,če pelješ nazaj gre veliko bolje kot naprej to ti pomaga v kaki ulici ali pri obračanju.

Vikking ::

malo me skrbi zdrs pri vožnji navzdol po zasneženem cestišču in velikem naklonu klanca

V prvo prestavo da ti pomaga motor bremzat.

Če te preveč skrbi, ne rinat v take brege za katere nisi siguren da boš varno prišel tja in nazaj.

Jst ::

M + S = Mudd + Snow. Letnozimske - sala meseca na slo-techu. hehehe

lukaz ::

Jst ti pišem iz sosednjega hriba (sveti jakob). če je situacija taka k tle predlagam da se kr merkaš. tut z ketnami ni prov lahko pridt gor. predvsem si dob čimveč zaleta, tm k ga lohk. pa pomahi mi k prideš gor :D

Matev ::

verjetno je odvisno od količine snega in časa pluženja

kako pa domačini pridete gor?

predvsem me zanima iz smeri čez osredek

lukaz ::

za čez osredek nevem kako je. jst hodm gor pri gasilnem domu v preski. pluženje je tukaj bl bogo in nasploh poredko, tako da.... tuki nekateri avte tut v dolini pušča čez zimo in par let nazaj je bla taka situacija da smo par dni samo mi se vozili tja gor (lada niva powah>:D ).

BluPhenix ::

Danes sprobano vse, M+S pnevmatike, ketne v pritljažniku in pot od Sežane do Nove Gorice v največjem metežu.

Na cesti je bilo nekje 10cm slabo steptanega snega. Skoraj pol poti sem prevozil samo z M+S pnevmatikami, tudi tiste hude ovinke pri Štanjelu (če kdo ve kje je to). Brez večjih problemov le lepo easy greš, max 40kmh, veliko 2 in 1 prestave, včasih 3ja. No potem pa je bilo treba namestiti verige, prva dva poskusa nista uspela najboljše, v tretje sem pa za vsako porabil nekje 3-5 min. Verige so neke v modri krožni škatli, ko jih enkrat poštekaš ni problema.

Ker mi ni bilo dovolj lekcij o verigah :D sem potem pomagal še dvem italijanom, ker sta obtičala v klancu (pri mostu, kjer se je poskušal poleti razstreliti tisti možiček). Tukaj je bilo malo težje, ker je bil starejši tip verig (dva obroča, vmes verige) in je bilo treba najprej pogruntati kako jih namestiti, ko je to šlo je bilo malo problema zapiranje teh verig ampak je tudi to šlo. Vsekakor so mi bolj všeč tiste novejše verige, ponavadi imajo par raznobarvnik verig med običnimi. Normalno grejo gor, zategneš in nič ne opleta.

Torej M+S zakon, M+S+verige še bolj zakon.

Seveda vsi zakoni odpadejo, če ne voziš z glavo in ne prilagodiš hitrosti cestnim razmeram, no fizikalni še vedno držijo in jih v takih primerih pogosto poskusiš.

Zato lepo, če že moreš, počasi pot pod noge, pejdi raje par ur prej in se ti absolutno ne sme muditi. Mi smo porabili do gorice skoraj 3 ure, za nazaj pa malo manj kot 2 urci.

Edit: praktični nasvet, če se ustaviš v snegu speljuj raje v 2 prestavi kot v 1. Je malo težje če nisi vajen, ampak boš veliko manj kopal in možnost da boš obtičal bo precej manjša. Aja pa eno malo lopato si vzami s sabo, pride vedno prav. Če obtičiš v snegu in ne moreš speljati, v kolikor si v dveh, uporabi za speljevanje tepihe izpod nog, problem zna biti ker more potem nekdo teči za tabo z njimi, vendar v primeru ko ni druge rešitve je ta najboljša.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Zgodovina sprememb…

jest10 ::

Pa dobro je imeti kako kilo peska s seboj.

krho ::

Jup pesek in nekaj soli dela čudeže. Še bolj pa kaka majhna lopata.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Eschelon ::

No... lahko kdo da naziv in lokacijo, kjer se ugodno dobi samozategovalne verige? Ne bi rad hodil okoli in iskal, potem pa plačal 20k namesto 10k.0:)
Vedeti, razumeti, znati.

Brane2 ::

Sem ravno mislil to vprašat... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

MadMax ::

Kaj pa se zgodi, ko ta samozategovalni mehanizem zamrzne?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Phoebus ::

Verige prodajajo v vseh avto-trgovinah. BTC hala A so 3, potem je še ena v posebni hali, potem je pri tavelkem merkatorju trgoavto, AMZS,... tega je fuuuuul...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Phoebus ()

Matek ::

Kaj pa se zgodi, ko ta samozategovalni mehanizem zamrzne?

Em, ja sej, a jih nimaš v prtljažniku na suhem, preden jih daš gor? V tem času še nimajo časa zmrznit, ko so pa enkrat zategnjene pa najbrž ni več važno.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Loki ::

kako je pa pri verigah (na pogonskih kolesih) z odnasanjem zadka v ovinkih?:\

Vice ::

Verige prodajajo v vseh avto-trgovinah.
Imajo tudi 2x2 pakirane?. Matev rabi 2 enaka para, da bo imel 4x4. >:D

Loki če misliš hitro voziti z verigami potem moraš dati eno na desno sprednje kolo in eno na levo zadnje kolo, tako bo centrifugalna sila imela malo manj vpliva na zdrs avtomobila iz cestišča. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vice ()

IceIceBaby ::

Če daš verige samo na eno pogonsko kolo je pomoje slabše kot brez. Navaden odprt diferencial brez zapore pač prenese navor tja, kjer je najmanj upora. Kolo s ketnami bo imelo dost oprijema ampak sukalo se bo pa tisto brez ketn.

Loki, pri pogonu spredaj je precej več prekrmarjenja (odnašanje zadka) če maš verige. Spredaj imajo kolesa veliko več oprijema kot zadaj. Ampak se to pozna šele pri malo večjih hitrostih, 50, 60kmh in naprej. Ponavadi se z verigami vozi počasneje, po kakšnih hribih itak ne morš vozit tako hitro.

Pri zadnjem pogonu je ravno obratno. Sprednji del sili iz ovinka še bolj kot občiajno, korekcije s plinom pa tudi ne pridejo v poštev če nimaš natrenirane vožnje počez. Če premalo sunkovito pohodiš plin ti samo še bolj sprednji konec porine iz ovinka in zaplužiš v kanal :)

tonic ::

@Matev:

ma verige sploh niso važne; sploh nisem bral zgornjih postov, ker jih je prevelik 8-O, večina bedarija, pravkar iz ceste; ti se samo pelji, po feelingi...

ko boš prišo na vrh, pa boš pomislil: še par takih, še parkrat po 100.000,-(stotavžnt) pol pa BO :D


ajd,
Toni



p.s.

važne so gumnate zadeve :D

IceIceBaby ::

tonic, kaj tebe matra ? :D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Snežne verige

Oddelek: Na cesti
398054 (1363) zobnik
»

Ketne in nasveti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6915223 (7374) fikus_
»

Menjava pnevmatik po 15. 11. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12324463 (20156) Buggy
»

Vožnja v snežnih razmerah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16031569 (28586) PrimozR
»

gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13725588 (22954) krneki0001

Več podobnih tem