Forum » Na cesti » Ketne in nasveti
Ketne in nasveti
Zingi ::
Zimo vsako leto dočakam z dobrimi zimskimi gumami, tako da nimam nekih problemov (vozim se večinoma po Ljubljani). Pred kratkim sem pa zamenjal šiht, tako da me od glavne ceste do firme loči nekaj sto metrov makedama, z enim ne-prehudim klancem na poti.
Zdaj za po asfaltu so gume dovolj (v Ljubljani je itak glavna pljundra), za tisti kos makedama, pa vem, da ne bo nikoli splužen - jaz bi pa rad še vedno prišel domov v nekem dostojnem času.
Vprašanje je... kaj narediti? Od kolega sem dobil Hofer verige (kupil je napačno dimenzijo, sva zamenjala za pivo), pa me zanima če so OK? Torej, a mi bojo karkoli pomagale, ali pa so navaden čip šit, in je bolje, da takoj investiram v nekaj boljšega? Rabil bi seveda za par sto metrov, mogoče za dan-dva po vsakem večjem sneženju, dokler se vse ne spešta in popeska/posoli tam.
In če so čip-šit, kaj nabavit? Thule, ipd so po 200eur, kar mi je precej drago... tistih 20-100eur je pa ogromno izbire, in nimam sploh pojma kaka je razlika med njimi. O nogavicah sem slišal mariskaj dobrega (lahko natikanje), in slabega (par metrov po spluženem, pa so strgane - verjetno poceni varianta)?
Zdaj za po asfaltu so gume dovolj (v Ljubljani je itak glavna pljundra), za tisti kos makedama, pa vem, da ne bo nikoli splužen - jaz bi pa rad še vedno prišel domov v nekem dostojnem času.
Vprašanje je... kaj narediti? Od kolega sem dobil Hofer verige (kupil je napačno dimenzijo, sva zamenjala za pivo), pa me zanima če so OK? Torej, a mi bojo karkoli pomagale, ali pa so navaden čip šit, in je bolje, da takoj investiram v nekaj boljšega? Rabil bi seveda za par sto metrov, mogoče za dan-dva po vsakem večjem sneženju, dokler se vse ne spešta in popeska/posoli tam.
In če so čip-šit, kaj nabavit? Thule, ipd so po 200eur, kar mi je precej drago... tistih 20-100eur je pa ogromno izbire, in nimam sploh pojma kaka je razlika med njimi. O nogavicah sem slišal mariskaj dobrega (lahko natikanje), in slabega (par metrov po spluženem, pa so strgane - verjetno poceni varianta)?
Olórin ::
odvisno koliko jih boš mučil. Hofer verige so dobre samo za policijo, toliko da jih pač imaš. Za mučeneje niso primerne.
Hofer verige so take debeline kot povprečne "verige" ki jih imajo ponavadi južni predstavniki okoli zapestij in vratu. če bi rad resno verigo, mora biti močna, debela nekaj mm.
Seveda je zelo odvisno od tega kakšno zimsko sezono bomo imeli. Če pade suh sneg greš še z navadnim osebnim avtom brez težav čez. V primeru mokrega snega pa nastanejo težave.
Nisi povedal ali imaš osebni avto ali osebni avto s 4x4 pogonom ali terenca?
ps.: zakaj je kvaliteta verige izjemnega pomena? Verjemi da nočeš, da se ti verga strže ko jo mučiš in se ti kolo vrti v prazno. Efekt tega bo ta, da ti bo med maničnim udarjanjem verige po koloteku uničilo celoten kolotek, veriga se ti bo zamotala okoli kolesa in jo boš zelo težko odstranil. In odstranjevati jo boš moral v snegu.
Hofer verige so take debeline kot povprečne "verige" ki jih imajo ponavadi južni predstavniki okoli zapestij in vratu. če bi rad resno verigo, mora biti močna, debela nekaj mm.
Seveda je zelo odvisno od tega kakšno zimsko sezono bomo imeli. Če pade suh sneg greš še z navadnim osebnim avtom brez težav čez. V primeru mokrega snega pa nastanejo težave.
Nisi povedal ali imaš osebni avto ali osebni avto s 4x4 pogonom ali terenca?
ps.: zakaj je kvaliteta verige izjemnega pomena? Verjemi da nočeš, da se ti verga strže ko jo mučiš in se ti kolo vrti v prazno. Efekt tega bo ta, da ti bo med maničnim udarjanjem verige po koloteku uničilo celoten kolotek, veriga se ti bo zamotala okoli kolesa in jo boš zelo težko odstranil. In odstranjevati jo boš moral v snegu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
Zingi ::
Navaden avto, prednji pogon.
Saj pravim, recimo 2x na leto (lani celo 0x), nekaj sto metrov. Rabim toliko, da pridem skozi... torej iščem nek best value for money, za pregurat teh par sto metrov. Te hoferjeve so me stale dveh piv, od katerih sem eno spil jaz.. seveda pod predpostavko, da so tudi te boljše kot samo gume.
Torej, kaj/katere nabavit?
Saj pravim, recimo 2x na leto (lani celo 0x), nekaj sto metrov. Rabim toliko, da pridem skozi... torej iščem nek best value for money, za pregurat teh par sto metrov. Te hoferjeve so me stale dveh piv, od katerih sem eno spil jaz.. seveda pod predpostavko, da so tudi te boljše kot samo gume.
Torej, kaj/katere nabavit?
Invictus ::
Najbolje je da si za tiste parkrat najdeš parkirišče pred klancem in greš zadnjih nekaj 100m peš. Če je seveda možno ...
Ketne niso dane gor v trenutku .
Ketne niso dane gor v trenutku .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
madog ::
Mi imamo v sužbi za 4x4(spredaj in zadaj) avte ketne od Veriga, so cenovno ugodne delajo svoje delo čeprov smo tudi dve odtrgal na avtih ker se pač vozimo veliko tudi pozimi po gozdovih po celi sloveniji in hitro kam zapneš.
Phenom II X4 955 BlackEdition|M4A87TD EVO|OCZ 2x2GB @1333MHz|Sapphire HD5770 OC
Olórin ::
Kaj pa nogavice? samo natakneš in šibaš, veliko manj dela kot z verigami.
nogavice znajo bit zanimiva rešitev, sodeč po komentarjih ljudi. Je pa dejstvo da jih hitro strgaš.
Če pade toliko snega da nasedeš s podvozjem ti verige tudi ne bodo pomagale.
100% true.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
Olórin ::
Navaden avto, prednji pogon.
Saj pravim, recimo 2x na leto (lani celo 0x), nekaj sto metrov. Rabim toliko, da pridem skozi... torej iščem nek best value for money, za pregurat teh par sto metrov. Te hoferjeve so me stale dveh piv, od katerih sem eno spil jaz.. seveda pod predpostavko, da so tudi te boljše kot samo gume.
Torej, kaj/katere nabavit?
Thule so navadno približno 12mm verige.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_...
sicer pa imaš tu test. poglej katere so dovolj poceni za tvoj žep ampak vseeno ocenjene dobro. Me pa zelo moti da so Pewag le 7 mm ketne, se mi zdi to dosti premalo.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/au...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
Buggy ::
kratek odgovor na tvojo dilemo:
za tistih par metrov parkrat na leto so vec kot ok...saj ne bos po zasnezenih gozdnih poteh offroadal. Ne zapravljaj po nepotrebnem.
"Stumfe" sem pa tudi sam kupil lani, pa zal nisem imel se priloznosti sprobati.
Vprašanje je... kaj narediti? Od kolega sem dobil Hofer verige (kupil je napačno dimenzijo, sva zamenjala za pivo), pa me zanima če so OK? Torej, a mi bojo karkoli pomagale, ali pa so navaden čip šit, in je bolje, da takoj investiram v nekaj boljšega? Rabil bi seveda za par sto metrov, mogoče za dan-dva po vsakem večjem sneženju, dokler se vse ne spešta in popeska/posoli tam.
za tistih par metrov parkrat na leto so vec kot ok...saj ne bos po zasnezenih gozdnih poteh offroadal. Ne zapravljaj po nepotrebnem.
"Stumfe" sem pa tudi sam kupil lani, pa zal nisem imel se priloznosti sprobati.
shadeX ::
Fotr je mel čip šit verige in je povzročil več škode kot koristi. Enkrat jih je dal gor pa se mu je ena odpela med vožnjo. Nato je zadela ob blatnik (znotraj) in ga zlomila (plastika itak)..
Buggy ::
Kot razumem je dobil on nove ketne (celo dobro oceno so na testu dobile) in ce jih bo ustrezno zapel se nimajo kaj odpet ali strgat, seveda ce ne bo izvajal kakih cudnih akrobacij
Bi pa na OP-jevem mestu, kot je bilo ze predlagano za tistih par 100metrov pustil avto na spluzeni povrsini kot pa sel za ta del poti montirati ketne (zamudno, mrzlo in umazano delo) in potem ko pride nazaj na asfalt, se ketne odmontirati.
Bi pa na OP-jevem mestu, kot je bilo ze predlagano za tistih par 100metrov pustil avto na spluzeni povrsini kot pa sel za ta del poti montirati ketne (zamudno, mrzlo in umazano delo) in potem ko pride nazaj na asfalt, se ketne odmontirati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
radmannsdorf ::
http://www.veriga-lesce.com/si/
To je to! Jih imam že več kot 10 let in so zakon. Sem pa že videl kako je konkurenčno strgalo po par kilometrih. Pa še tanjše so bile. 200€ za ketne? A so zmešani? So ja..
To je to! Jih imam že več kot 10 let in so zakon. Sem pa že videl kako je konkurenčno strgalo po par kilometrih. Pa še tanjše so bile. 200€ za ketne? A so zmešani? So ja..
Buggy ::
Ce ne poves katere imas od Verige nam nic ne pomaga, ker v asortimajo imajo tudi 7mm verige za osebna vozila.
Od OP linkane iz Hoferja pa so 9mm in na testih so se dobro odrezale...gre pa za rebrand te ketne Rinder Alpin
...in meni ne zgleda jajc veriga, sploh ne za potrebe ki jih navaja OP
Od OP linkane iz Hoferja pa so 9mm in na testih so se dobro odrezale...gre pa za rebrand te ketne Rinder Alpin
...in meni ne zgleda jajc veriga, sploh ne za potrebe ki jih navaja OP
fikus_ ::
Če je preveč snega, ne pomaga nobena veriga! Za tistih nekaj metrov in mogoče nekaj krat na leto so Hofer čisto OK.
Če kolo zdrsne kljub verigam in zapne v kakšen kamen, je ne glede na ceno verig zelo verjetno, da jih boste strgali. Meni se tudi avta zdi škoda, da bi ga tako mučil in uničeval. Dokler se kolesa z nameščenimi verigami ne vrtijo v prazno je OK, sicer je bolje odnehati.
Tako da, tudi Hofer verige so OK.
Pa ne pozabit na testno montažo pred prvim snegom na suhem. Učenje montaže verig v snegu in na mrazu ni prijetno.
Če kolo zdrsne kljub verigam in zapne v kakšen kamen, je ne glede na ceno verig zelo verjetno, da jih boste strgali. Meni se tudi avta zdi škoda, da bi ga tako mučil in uničeval. Dokler se kolesa z nameščenimi verigami ne vrtijo v prazno je OK, sicer je bolje odnehati.
Tako da, tudi Hofer verige so OK.
Pa ne pozabit na testno montažo pred prvim snegom na suhem. Učenje montaže verig v snegu in na mrazu ni prijetno.
šernk ::
Verige gor dol, na asvaltu prideš z njimi točno 5 metrov dlje kot z zimskimi gumami. Ko pride klanec prevelik in začne avto vleči nazaj je konec.
za led na makedamu bodo pa vsake verige dobre, dokler ne zavrti v prazno, ko zavrti v prazno boš pa spet vsake prej ali slej uničil.
za led na makedamu bodo pa vsake verige dobre, dokler ne zavrti v prazno, ko zavrti v prazno boš pa spet vsake prej ali slej uničil.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Zingi ::
Ma gre za neposredno bližino ljubljane... če zapade meter snega, bom pač šel peš, pa me bo nekdo pobral. Bolj me skrbi tistih 5-10cm na zaledeneli makedamski površini (ali poteptanem zaledenelem snegu) + rahel klanec.
Bom čuval hoferjeve za prvi sneg... če ne bo šlo, bo avto počakal tam čez noč, naslednje bojo pa dražje/boljše.
Bom čuval hoferjeve za prvi sneg... če ne bo šlo, bo avto počakal tam čez noč, naslednje bojo pa dražje/boljše.
Buggy ::
Bom čuval hoferjeve za prvi sneg... če ne bo šlo, bo avto počakal tam čez noč, naslednje bojo pa dražje/boljše.
...se enkrat, mocno dvomim da rabis za svoje potrebe "drazje/boljse", ker te Hoferjeve sploh niso slabe.
Upam da ti jih ne bo potrebno koristiti, se pa strinjam z zgoraj napisanim, da jih predhodno v suhem testno nataknes.
trololo2 ::
Verige gor dol, na asvaltu prideš z njimi točno 5 metrov dlje kot z zimskimi gumami. Ko pride klanec prevelik in začne avto vleči nazaj je konec.
za led na makedamu bodo pa vsake verige dobre, dokler ne zavrti v prazno, ko zavrti v prazno boš pa spet vsake prej ali slej uničil.
No tole je BS. Ko je asfalt poledenel in cez zapade sneg, verige zelo pomagajo. Noc in dan, ce primerjas voznjo z/brez verig.
Kaksne so tiste iz Hoferja ne vem, imam pa ze par let Verigine za ~45EUR, pa nimam pripomb prevozile pa so ze kar nekaj km po ledu/globokemu snegu.
BTW predebele verige znajo biti problem za nekatere ABS sisteme, preveri preden kupis.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trololo2 ()
RedDrake ::
Samo da dodam se svoje izkusnje.
Imel sem Autosock nogavice (se mi zdi da so bile te cisto prve na trziscu), kupil sem jih za prejsnji avto ze kar cca 6 let nazaj, potem sem jih podaril ocetu, ker ima novi avto vecja kolesa.
V glavnem, stvar dela odlicno, ce je res sneg po voziscu. Oprijem je izjemen, in tudi same nogavice se ne obrabljajo prakticno nic (naredil sem cca 20km po celem snegu in se ni niti dobro poznalo). Ce pa prides na asfalt, pa rada vse skupaj malo bolj vprasljivo. Oprijem je jasno se boljsi kot brez in se hitro strgajo ce se premocno zavira. Meni je uspelo obe rahlo natrgati, ko sem sel iz enega konca LJ na drugega in je bilo na startu cca 10 cm snega na cilju pa 2cm (po cesti v bistvu samo plundra).
Zdaj mam najcenejse ketne ki sem jih dobil (se mi zdi v E.Leclercu), ker razen kaksnih nujnih primerov, ne vidim ravno uporabe (vozim zelo kratke relacije po LJ, oz. zelo dolge po AC).
Pa se to, kljub temu da vsi mislijo kako je oprijem gum na ledu slab, ni cisto tako.
Pred cca 4-imi leti sem na poti v Muenchen moral pri Spitallu dol, ker je bila na AC nesreca in je bila zaprta.
Bilo je decembra ravno dan po izjemno mocnem snezenju, so se pa se dogajale snezne plohe.
Potem smo tam v napol stojeci napol plazeci se koloni vozili do naslednjega uvoza na AC. Enkrat vmes smo na kar solidnem klancu (vsaj 6-7%) stali in sem se odlocil stopiti ven - na tleh je bil zmrznjen zbit sneg - ne ravno led, ampak v gojzarjih mi je kar malo spodrsavalo. Avto ni imel tezav ne pri zaviranju, ne pri pospesevanju (no, max hitrost ki jo je nasa kolona dosegala je bila cca 10-15km/h). Gume so bile Goodyear UG7+ in tudi sedaj imam na avtu Goodyear UG - sedaj verzijo 9.
Imel sem Autosock nogavice (se mi zdi da so bile te cisto prve na trziscu), kupil sem jih za prejsnji avto ze kar cca 6 let nazaj, potem sem jih podaril ocetu, ker ima novi avto vecja kolesa.
V glavnem, stvar dela odlicno, ce je res sneg po voziscu. Oprijem je izjemen, in tudi same nogavice se ne obrabljajo prakticno nic (naredil sem cca 20km po celem snegu in se ni niti dobro poznalo). Ce pa prides na asfalt, pa rada vse skupaj malo bolj vprasljivo. Oprijem je jasno se boljsi kot brez in se hitro strgajo ce se premocno zavira. Meni je uspelo obe rahlo natrgati, ko sem sel iz enega konca LJ na drugega in je bilo na startu cca 10 cm snega na cilju pa 2cm (po cesti v bistvu samo plundra).
Zdaj mam najcenejse ketne ki sem jih dobil (se mi zdi v E.Leclercu), ker razen kaksnih nujnih primerov, ne vidim ravno uporabe (vozim zelo kratke relacije po LJ, oz. zelo dolge po AC).
Pa se to, kljub temu da vsi mislijo kako je oprijem gum na ledu slab, ni cisto tako.
Pred cca 4-imi leti sem na poti v Muenchen moral pri Spitallu dol, ker je bila na AC nesreca in je bila zaprta.
Bilo je decembra ravno dan po izjemno mocnem snezenju, so se pa se dogajale snezne plohe.
Potem smo tam v napol stojeci napol plazeci se koloni vozili do naslednjega uvoza na AC. Enkrat vmes smo na kar solidnem klancu (vsaj 6-7%) stali in sem se odlocil stopiti ven - na tleh je bil zmrznjen zbit sneg - ne ravno led, ampak v gojzarjih mi je kar malo spodrsavalo. Avto ni imel tezav ne pri zaviranju, ne pri pospesevanju (no, max hitrost ki jo je nasa kolona dosegala je bila cca 10-15km/h). Gume so bile Goodyear UG7+ in tudi sedaj imam na avtu Goodyear UG - sedaj verzijo 9.
francek1 ::
Zapomnite si nekaj: dosti bolj pomembno od cene verig je to, kako tesno so pritrjene na gumo. Priporočam ti, da imaš v dnevih, ko pričakuješ sneg, s seboj rezervni gumi na platiščih(ena je v rezervi), kjer si verige montiral na skoraj izpuščeni pnevmatiki in jo napihnil po montaži. Taka veriga drži na gumi kot pribita. Ko pa je potrebno, pa samo zamenjaš kolo. Dosti lažje kot namestitev verig. So pa te Hoferjeve popolnoma v redu.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
šernk ::
No tole je BS. Ko je asfalt poledenel in cez zapade sneg, verige zelo pomagajo. Noc in dan, ce primerjas voznjo z/brez verig.
pomagajo a točno le do kakšen % večjega naklona kot zimske gume potem si zaključil z njimi. Še vsak ki je probal do mene priti je utrgal verige a jih je vsak do takrat hvalil, kako on z verigami pride povsod.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
theBill ::
Če jih misliš pogosto uporabljati, kupi take z 12 mm členki, npr.
http://www.veriga-lesce.com/si/veriga-s...
ali
http://www.veriga-lesce.com/si/veriga-s...
http://www.veriga-lesce.com/si/veriga-s...
ali
http://www.veriga-lesce.com/si/veriga-s...
BorutK-73 ::
Če ne bo šlo normalno v hrib, greš nazaj, obrneš in vzvratno v hrib. Works almost every time (tam do 15cm snega)
radmannsdorf ::
Zapomnite si nekaj: dosti bolj pomembno od cene verig je to, kako tesno so pritrjene na gumo. Priporočam ti, da imaš v dnevih, ko pričakuješ sneg, s seboj rezervni gumi na platiščih(ena je v rezervi), kjer si verige montiral na skoraj izpuščeni pnevmatiki in jo napihnil po montaži. Taka veriga drži na gumi kot pribita. Ko pa je potrebno, pa samo zamenjaš kolo. Dosti lažje kot namestitev verig. So pa te Hoferjeve popolnoma v redu.
kdor jih ne zna dat gor, boljše da ne uporablja avta v tistih dneh. jaz jih uporabljam vsako zimo, ker imam tak biznis da moram tud v največjem snegu na teren. in to ne samo po mestu. večinoma po gorenjskih rovtah. verige so gor v 10 minutah, ko enkrat dojameš kako točno se jih da gor. tisti ki jih kupi na novo, naj jih na suhem doma proba dat gor ene parkrat.
Olórin ::
No tole je BS. Ko je asfalt poledenel in cez zapade sneg, verige zelo pomagajo. Noc in dan, ce primerjas voznjo z/brez verig.
ne. v hud klanec ti verige ne bodo pomagale popolnoma nič, če nimaš temu primernega poštenega terenca.
Verige pomagajo več ali manj le da prideš ven iz sranja po ravnini in "blagih" klancih. Pri zelo strmih je velika verjetnost da ne bodo popolnoma nič koristile pri pogonu na le 2 kolesi.
Če ne bo šlo normalno v hrib, greš nazaj, obrneš in vzvratno v hrib. Works almost every time (tam do 15cm snega)
ja, deluje vedno na blagih klancih.
Meni je uspelo obe rahlo natrgati, ko sem sel iz enega konca LJ na drugega in je bilo na startu cca 10 cm snega na cilju pa 2cm (po cesti v bistvu samo plundra).
čakaj..... na cesti je bilo 2 do 10 cm snega, ti pa si "štumfe" dajal na kolesa?
eh, beden city folk.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
krneki0001 ::
Zimo vsako leto dočakam z dobrimi zimskimi gumami, tako da nimam nekih problemov (vozim se večinoma po Ljubljani). Pred kratkim sem pa zamenjal šiht, tako da me od glavne ceste do firme loči nekaj sto metrov makedama, z enim ne-prehudim klancem na poti.
Zdaj za po asfaltu so gume dovolj (v Ljubljani je itak glavna pljundra), za tisti kos makedama, pa vem, da ne bo nikoli splužen - jaz bi pa rad še vedno prišel domov v nekem dostojnem času.
Vprašanje je... kaj narediti? Od kolega sem dobil Hofer verige (kupil je napačno dimenzijo, sva zamenjala za pivo), pa me zanima če so OK? Torej, a mi bojo karkoli pomagale, ali pa so navaden čip šit, in je bolje, da takoj investiram v nekaj boljšega? Rabil bi seveda za par sto metrov, mogoče za dan-dva po vsakem večjem sneženju, dokler se vse ne spešta in popeska/posoli tam.
In če so čip-šit, kaj nabavit? Thule, ipd so po 200eur, kar mi je precej drago... tistih 20-100eur je pa ogromno izbire, in nimam sploh pojma kaka je razlika med njimi. O nogavicah sem slišal mariskaj dobrega (lahko natikanje), in slabega (par metrov po spluženem, pa so strgane - verjetno poceni varianta)?
Ali imaš še vedno dobre zimske gume? Potem ketne prodaj za pivo nekomu, ki jih rabi, ker ima letne gume.
Na makadamu je ponavadi manj ledu kot na asfaltu in ostane samo cel zbit sneg, voda na makadamu odteče v luknje in luže, na asfaltu pa ostane, ker so okoli robniki in se ponavadi odtoki s snegom zabašejo. Z zimskimi gumami se po zasneženema makadamu brez problemov pelješ. Moraš pa it počasi, brez naglih pospeševanj. Če pa še malo gume spustiš (na 2.0 bara, se boš še lepše peljal (sam imam pozimi celo samo 1.8 bara gume napolnjene)
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
blink ::
Zimo vsako leto dočakam z dobrimi zimskimi gumami, tako da nimam nekih problemov (vozim se večinoma po Ljubljani). Pred kratkim sem pa zamenjal šiht, tako da me od glavne ceste do firme loči nekaj sto metrov makedama, z enim ne-prehudim klancem na poti.
Zdaj za po asfaltu so gume dovolj (v Ljubljani je itak glavna pljundra), za tisti kos makedama, pa vem, da ne bo nikoli splužen - jaz bi pa rad še vedno prišel domov v nekem dostojnem času.
Vprašanje je... kaj narediti? Od kolega sem dobil Hofer verige (kupil je napačno dimenzijo, sva zamenjala za pivo), pa me zanima če so OK? Torej, a mi bojo karkoli pomagale, ali pa so navaden čip šit, in je bolje, da takoj investiram v nekaj boljšega? Rabil bi seveda za par sto metrov, mogoče za dan-dva po vsakem večjem sneženju, dokler se vse ne spešta in popeska/posoli tam.
In če so čip-šit, kaj nabavit? Thule, ipd so po 200eur, kar mi je precej drago... tistih 20-100eur je pa ogromno izbire, in nimam sploh pojma kaka je razlika med njimi. O nogavicah sem slišal mariskaj dobrega (lahko natikanje), in slabega (par metrov po spluženem, pa so strgane - verjetno poceni varianta)?
Verige lahko kar pozabiš (ne glede na kvaliteto in debelino le-teh) ker se ti jih ne bo dalo vsak dan montirati/odmontirati (mraz, umazanija, mokrota, tema, s snegom zabasani blatniki..itd.) zaradi teh nekaj 100m.
alkoo ::
Ali se da verige velikosti 110 (za 225/50r17) zmontirati tudi na gume 205/60r16, ki bi morale imet dimenzijo 100? Ali je širina prevelik problem?
fikus_ ::
Verjetno bo šlo.
Tukaj lahko primerjaš mere pnevmatik
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Za vsak slučaj testno montiraj verige.
Tukaj lahko primerjaš mere pnevmatik
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Za vsak slučaj testno montiraj verige.
GupeM ::
Verjetno bo problem. Če je veriga prevelika, je ne moreš dobro zategniti in ti nato tolče ob blatnik. Če ni dovolj zategnjena, se lahko guma obrne v verigi, veriga pa ostane pri miru, ker je še slabše, kot če si brez verig. S tem tudi povečaš možnost, da se sname ali da se strga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
Anney ::
Veriga more biti točno takšna kot so gume, na približno ne gre, če piše na škatli, da je samo za 225/50r17 in tvoje dimenzije ni gor ne kopuj, kipi tiste za katero piše da pašejo na tvojo pnevmatiko.
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.
fikus_ ::
Po premeru je 17" večja za 6 mm, torej je obseg večji za ~20 mm, po širini pa 20 mm. Veriga gre gor, samo jo je potrebno dobro namestiti. Zato sem predlagal testno montažo, če so verige na voljo, sicer kupi pravo velikost.
alkoo ::
Ok, hvala za odgovore. Bom preveril, če katere ustrezajo za obe dimenziji, če ne bom vzel 100 za 16".
zk_eu ::
Pozdravljeni, da ne odpiram nove teme.
Na vozilu imam zimske pnevmatike z dimenzijo 225/55 R17. Ker živim na večjem hribu, moram kupiti še verige.
Ko berem navodila, pa piše, da uporaba snežnih verig na tej dimenziji in še nekaj drugih, ni dovoljena. Je pa dovoljena na ostalih homologiranih dimenzijah (205/60 R16, 215/55 R17, 215/60 R16, 225/45 R18, 225/50 R17 in 235/45 R18).
V čem je tukaj šala, če recimo dobim verige te dimenzije, da jih ne smem uporabljati?
Na vozilu imam zimske pnevmatike z dimenzijo 225/55 R17. Ker živim na večjem hribu, moram kupiti še verige.
Ko berem navodila, pa piše, da uporaba snežnih verig na tej dimenziji in še nekaj drugih, ni dovoljena. Je pa dovoljena na ostalih homologiranih dimenzijah (205/60 R16, 215/55 R17, 215/60 R16, 225/45 R18, 225/50 R17 in 235/45 R18).
V čem je tukaj šala, če recimo dobim verige te dimenzije, da jih ne smem uporabljati?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
ToniT ::
Mogoče se na tej velikosti koles verige drgnejo ob blatnik (ali pa obstaja možnost za to...).
fikus_ ::
Tukaj lahko izračunaš mere za posamezno dimenzijo pnevmatik in razlike:
https://tiresize.com/tyre-size-calculat...
https://tiresize.com/tyre-size-calculat...
GupeM ::
@zk_eu: Guma, ki jo imaš trenutno gor ima za 1 cm večji premer, kot 235/45 R18, ki so druge največje homologirane. Ker ima tvoja guma večji premer, se lahko zgodi, da bi veriga drgnila po blatniku, zato je ne smeš uporabljati. Verjetno pa lahko uporabiš "nogavice," vendar se prej prepričaj.
Je pa zanimivo, da je dovoljeno toliko razlike pri obsegu/premeru pnevmatike. Med največjo (225/55 R17) in najmanjšo (205/60 R16) je namreč kar 2,5 cm razlike v premeru. Pri 100 km/h to pomeni, da ti števec laže za ~4 km/h. Če upoštevamo obrabljeno manjšo gumo proti novi večji gumi, je ta razlika hitro lahko okrog 6 km/h. To pa že ni več zanemarljivo. Z večjimi gumami tako lahko po števcu voziš recimo 145 km/h (po števcu) po avtocesti, pa ne boš dobil kazni, z manjšimi pa lahko. Če voziš 130 km/h po števcu z večjimi gumami, pa te bo nekdo za tabo že preklinjal, ker bo njemu kazalo recimo 115 ali 120 km/h.
Je pa zanimivo, da je dovoljeno toliko razlike pri obsegu/premeru pnevmatike. Med največjo (225/55 R17) in najmanjšo (205/60 R16) je namreč kar 2,5 cm razlike v premeru. Pri 100 km/h to pomeni, da ti števec laže za ~4 km/h. Če upoštevamo obrabljeno manjšo gumo proti novi večji gumi, je ta razlika hitro lahko okrog 6 km/h. To pa že ni več zanemarljivo. Z večjimi gumami tako lahko po števcu voziš recimo 145 km/h (po števcu) po avtocesti, pa ne boš dobil kazni, z manjšimi pa lahko. Če voziš 130 km/h po števcu z večjimi gumami, pa te bo nekdo za tabo že preklinjal, ker bo njemu kazalo recimo 115 ali 120 km/h.
lolipop2 ::
Da si malo sposodim temo: razmišljam o nakupu tekstilnih verig, Autosock. Uporablja kdo? Sicer imam zimske gume, a tu in tam pozimi odidem na kakšen gorski izlet, kjer je ponavadi svež sneg in slabo spluženo, če sploh je. Bi bile te nogavice primerne? Kako se obnesejo?
Siddh ::
@zk_eu: Guma, ki jo imaš trenutno gor ima za 1 cm večji premer, kot 235/45 R18, ki so druge največje homologirane. Ker ima tvoja guma večji premer, se lahko zgodi, da bi veriga drgnila po blatniku, zato je ne smeš uporabljati. Verjetno pa lahko uporabiš "nogavice," vendar se prej prepričaj.
Je pa zanimivo, da je dovoljeno toliko razlike pri obsegu/premeru pnevmatike. Med največjo (225/55 R17) in najmanjšo (205/60 R16) je namreč kar 2,5 cm razlike v premeru. Pri 100 km/h to pomeni, da ti števec laže za ~4 km/h. Če upoštevamo obrabljeno manjšo gumo proti novi večji gumi, je ta razlika hitro lahko okrog 6 km/h. To pa že ni več zanemarljivo. Z večjimi gumami tako lahko po števcu voziš recimo 145 km/h (po števcu) po avtocesti, pa ne boš dobil kazni, z manjšimi pa lahko. Če voziš 130 km/h po števcu z večjimi gumami, pa te bo nekdo za tabo že preklinjal, ker bo njemu kazalo recimo 115 ali 120 km/h.
Ravno obratno, z manjšimi kolesi pri istih vrtljajih oz. prikazani hitrosti se boš dejansko peljal počasneje. Je pa merilnik hitrosti nastavljen na največje kolo, tako da preveč ziher ne bo kazalo.
T743 ::
Da si malo sposodim temo: razmišljam o nakupu tekstilnih verig, Autosock. Uporablja kdo? Sicer imam zimske gume, a tu in tam pozimi odidem na kakšen gorski izlet, kjer je ponavadi svež sneg in slabo spluženo, če sploh je. Bi bile te nogavice primerne? Kako se obnesejo?
Kot je že bilo rečeno se v snegu super obnesejo, zadnjo zimo sem jih stestiral, ker ni šlo drugače. Če poznaš Škofjeloški konec oz. Trebija Sovodenj Kladje, kar konkreten klanec, iz Trebije do Sovodnja sem se z letnimi pnevmatikami komaj pridrsal (215/55/17 col), jih v temi pod ulično svetilko montiral prej kot v 3 minutah in malo v dvomih napadel Kladje.
Prišel čez brez problemov, glede obrabe je pa tako, da se ne smejo vrteti v prazno, če se le nacufajo držijo še bolje.
Vožnja sama pa daleč bolj prijazna do avta kot verige, reč se celo sama scentrira, tako da bom za letošnjo zimo kupil še ene za cca 30 Eur za "rezervo"oz.zadaj.
GupeM ::
Ravno obratno, z manjšimi kolesi pri istih vrtljajih oz. prikazani hitrosti se boš dejansko peljal počasneje. Je pa merilnik hitrosti nastavljen na največje kolo, tako da preveč ziher ne bo kazalo.
Jap. My bad.
Mi je pa jasno, da preveč ne bo kazalo. Samo pri najmanjšem kolesu lahko pa že nekomu najedaš, čeprav voziš "na zgornji meji omejitve."
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GupeM ()
zk_eu ::
@zk_eu: Guma, ki jo imaš trenutno gor ima za 1 cm večji premer, kot 235/45 R18, ki so druge največje homologirane. Ker ima tvoja guma večji premer, se lahko zgodi, da bi veriga drgnila po blatniku, zato je ne smeš uporabljati. Verjetno pa lahko uporabiš "nogavice," vendar se prej prepričaj.
Je pa zanimivo, da je dovoljeno toliko razlike pri obsegu/premeru pnevmatike. Med največjo (225/55 R17) in najmanjšo (205/60 R16) je namreč kar 2,5 cm razlike v premeru. Pri 100 km/h to pomeni, da ti števec laže za ~4 km/h. Če upoštevamo obrabljeno manjšo gumo proti novi večji gumi, je ta razlika hitro lahko okrog 6 km/h. To pa že ni več zanemarljivo. Z večjimi gumami tako lahko po števcu voziš recimo 145 km/h (po števcu) po avtocesti, pa ne boš dobil kazni, z manjšimi pa lahko. Če voziš 130 km/h po števcu z večjimi gumami, pa te bo nekdo za tabo že preklinjal, ker bo njemu kazalo recimo 115 ali 120 km/h.
Hmm, zanimivo. Toliko je še prostora tam notri, da skoraj ne morem verjeti, da bi kaj drgnilo :). OK, bom povedal po resnici, letne imam 225/55 R17, za zimske pa sem kupil nove 215/60 R16. Ampak, ker je tukaj na tem forumu vedno toliko obtoževanja, mi je lažje, če sem napisal, da imam kar zimske. Gre se za to, da mi je škoda voziti zimske gume pri teh temperaturah, ker se veliko vozim, hkrati pa živim v klancu in mi je oprijem res pomemben ter mi je škoda, da bi ga zmanjševal na račun visokih temperatur. Sicer se to ne pozna takoj, ampak zimske gume imam vedno 3-4 sezone in se res pozna,če jih voziš pri teh temperaturah. Ko se temperature spustijo ali je napovedan sneg, pa jih tudi jaz vedno menjam. Do takrat pa samo, da sem legalen za policaje :).
Da si malo sposodim temo: razmišljam o nakupu tekstilnih verig, Autosock. Uporablja kdo? Sicer imam zimske gume, a tu in tam pozimi odidem na kakšen gorski izlet, kjer je ponavadi svež sneg in slabo spluženo, če sploh je. Bi bile te nogavice primerne? Kako se obnesejo?
Jaz sem jih imel in uporabljal. Sicer je zelo težko primerjati, ampak me niso nikoli razočarale ob uporabi, ko ni več šlo z gumami. Na hitro in laično bi takole ocenil. Nova zimska guma je boljša kot nogavica, po kakšnih 3 sezonah vožnje z zimskimi gumami pa je nogavico odlično imeti, ker prideš skoraj vsepovsod z njo :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
lolipop2 ::
Eno vpršaanje glede teh Autosock nogavic.
Ebay.de ima cene okoli 60+ € za mojo dimenzijo. V Autosock original trgovini pa so še malenkost dražje. Gledam pa eBay, kjer so cene več kot polovico nižje. A je to normalno? 20e za takšno nogavico, ki je v originalni trgovini 69€?!
A je to kakšen ponaredek ali kaj? Po fotkah sodeč bi bilo original...
Tnx
Ebay.de ima cene okoli 60+ € za mojo dimenzijo. V Autosock original trgovini pa so še malenkost dražje. Gledam pa eBay, kjer so cene več kot polovico nižje. A je to normalno? 20e za takšno nogavico, ki je v originalni trgovini 69€?!
A je to kakšen ponaredek ali kaj? Po fotkah sodeč bi bilo original...
Tnx
zk_eu ::
Ker sem spremenil dimenzijo zimskih pnevmatik, moram menjati tudi verige. Ima kdo izkušnje z Sumex Husky Butzi?
Se mi zdi ugodna cena za kar ponuja. Verige rabim pa ravno 3-krat na leto. Kolikor prebiram temo, je bistveno najbolj, da je veriga dobro napeta in štejem v plus, da imajo te verige samodejno zatezanje, ko jih namestiš.
Se mi zdi ugodna cena za kar ponuja. Verige rabim pa ravno 3-krat na leto. Kolikor prebiram temo, je bistveno najbolj, da je veriga dobro napeta in štejem v plus, da imajo te verige samodejno zatezanje, ko jih namestiš.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
radmannsdorf ::
https://www.veriga-lesce.com/sl/chain/c...
Sem jih več let uporabljal na prejšnem avtomobilu. Z njimi sem bil sredi najhujšega meteža najhitrejši na vasi. :)
PS: Sem pa nekomu montiral neke cheap kitajske verigice, ki so bile res tanke, pa mu je ena odletela po kakšnem kilometru. Ne kupovat tankega poceni pofla.
Sem jih več let uporabljal na prejšnem avtomobilu. Z njimi sem bil sredi najhujšega meteža najhitrejši na vasi. :)
PS: Sem pa nekomu montiral neke cheap kitajske verigice, ki so bile res tanke, pa mu je ena odletela po kakšnem kilometru. Ne kupovat tankega poceni pofla.
Dag ::
Še en glas za Veriga Lesce. Z njihovimi 12 mm verigami sem z 2wd avtom prišel na Mangartsko sedlo in na Nanos (snega še ni bilo toliko, da bi avto nasedel). Ene kitajske (iz Spara, če se prav spomnim) pa sem enkrat strgal že po par km zasnežene makadamske ceste.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Dag ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Snežne verigeOddelek: Na cesti | 8133 (1442) | zobnik |
» | Menjava pnevmatik po 15. 11. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 24743 (20436) | Buggy |
» | Optimalne dimenzije zimskih pnevmatik (majhne-velike/tanke-debele) (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21555 (17819) | GrimReaper |
» | Autosock ali snežne verigeOddelek: Loža | 5472 (3902) | SendID |
» | Katere verige v avto (čimlažja montaža)Oddelek: Loža | 12038 (11100) | Avenger |