Forum » Pomoč in nasveti » Garancijska nalepka
Garancijska nalepka
Muzo ::
Živjo,
ravno sem kupil nov računalnik in sem opazil, da ima garancijsko nalepko, jaz pa bi rad vgradil še stari CD-RW, ki ga imam. Kaj lahko naredim, res nočem da mi propade garancija.
Hvala za nasvete!
ravno sem kupil nov računalnik in sem opazil, da ima garancijsko nalepko, jaz pa bi rad vgradil še stari CD-RW, ki ga imam. Kaj lahko naredim, res nočem da mi propade garancija.
Hvala za nasvete!
Skankulja ::
ce je vsaj malo otroske radovednosti in samsvojmojstra v tebi... brezbrizno strgaj nalepko in jo zabrisi v kos. v vsakem primeru imas se garancijo na VSAKO komponento v ohisju (izjema je ohisje samo ;)). res je, da s tem sicer zgubis garancijo na sistem (ki je ponavadi 2 leti)... vendar se vedno bolje kot da za vsako malenkost skaces do prodajalca.
Daedalus ::
Fen in malo daljše gretje nalepke zna pomagat, da se lepo in v enem kosu odstrani...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
nec2000 ::
Rajsi pelji v trgovino kjer si kupil racunalnik in ne dajaj nalepke dol, ker potem nimas garancije niti na komponente ki jih imas vgrajene v racunalniku!!!
Muzo ::
To sm tut jst že ugotovu ja, da ne mislim hodit do prodajalca 30km stran za vsako malenkost.
Pa tut po komponentah je neki ane.. sej ponavad itak crkne takoj za tem k garancija poteče :)
Jo bom pa useen raj mal segrel pa probu odtranit,
hvala!
Pa tut po komponentah je neki ane.. sej ponavad itak crkne takoj za tem k garancija poteče :)
Jo bom pa useen raj mal segrel pa probu odtranit,
hvala!
nec2000 ::
Bistvo garancije je da prepreci nestrokoven poseg v racunalnik, tebi ni potrebno iti 30km dalec ampak do najblizjega uradnega servisa!
Skankulja ::
nec2k ne serji klamfe...
garancijska nalepka je zato, da se sami zavarujejo.
logicno, da je lazje kupca prepricat v to, da sam ne posega v racunalo.
manj reklamacij, vec servisa. dva *CHING* *CHING*.
v vsakem primeru ti ostane garancija na komponente naj te nihce ne preprica v nasprotno.
garancijska nalepka je zato, da se sami zavarujejo.
logicno, da je lazje kupca prepricat v to, da sam ne posega v racunalo.
manj reklamacij, vec servisa. dva *CHING* *CHING*.
v vsakem primeru ti ostane garancija na komponente naj te nihce ne preprica v nasprotno.
Neumen človek se zmede ob slehernem glasu razuma.
DominusSLO ::
Moj edini komplet pc, ko sem bil še osnovnošolec je še prvi dan ostal brez nalepke omeniti pa velja mojo kirurško preciznost in shranjeno nepoškodovano nalepko
Kar pa se garancije po komponentah tiče, jo imaš sigurno pri proizvajalcu(poštnina na tvoje stroške), pri isti trgovini pa je odvisno od garancijskih pogojev-ponavadi garancija na sistem(nalepka) izključuje garancijo na komponente(torej odpade).
Ne bom pa nikomur repliciral, če se z mano ne strinja, ker je to obdelano že v drugi temi_ CLICK ME!
Kar pa se garancije po komponentah tiče, jo imaš sigurno pri proizvajalcu(poštnina na tvoje stroške), pri isti trgovini pa je odvisno od garancijskih pogojev-ponavadi garancija na sistem(nalepka) izključuje garancijo na komponente(torej odpade).
Ne bom pa nikomur repliciral, če se z mano ne strinja, ker je to obdelano že v drugi temi_ CLICK ME!
sid911 ::
Bistvo garancije je da prepreci nestrokoven poseg v racunalnik, tebi ni potrebno iti 30km dalec ampak do najblizjega uradnega servisa!
kul meni je najbližji uradni servis 30 km......
kul meni je najbližji uradni servis 30 km......
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sid911 ()
Klemenn ::
men so isto naredl....
sicer je zgodba mau drgačna, ampak garancije pač niso hoteli priznat, češ da sem sam kriv ker je bilo ohišje odprto (iz ohišja sicer brez nalepke sem uzel disk ven in nesel na popravilo)
na servisu proizvajalca matične, so stvar bp garancijsko zamenjali
je pa to res bedno.....da dajejo te nalepke gor...
jz tak pravm, usakmu k ga poznam, da nej da raj nekomu k zna za pivo, pa mu nej on sestavi pc po komponentah, pa bo!
sicer je zgodba mau drgačna, ampak garancije pač niso hoteli priznat, češ da sem sam kriv ker je bilo ohišje odprto (iz ohišja sicer brez nalepke sem uzel disk ven in nesel na popravilo)
na servisu proizvajalca matične, so stvar bp garancijsko zamenjali
je pa to res bedno.....da dajejo te nalepke gor...
jz tak pravm, usakmu k ga poznam, da nej da raj nekomu k zna za pivo, pa mu nej on sestavi pc po komponentah, pa bo!
Sami ::
Kaj lahko naredim, res nočem da mi propade garancija.
Garancijska nalepka pomeni, da je v garanciji celoten računalnik. Če pa ti nalepko odlepiš, pa se uveljavi garancija na posamezne komponente in je še vedno veljavna.
Garancijske nalepke so le zagotovilo računalniškim firmam, da se bodo ob nakupu novih komponent, servisu ali kakršnemu koli poseganju v računalnik vrnili v firmo kjer so kupili računalnik in spet tam nabavljali nove komponente.
Brez skrbi lahko odlepiš nalepko.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W
Golden eye ::
ti sam lepo pa počas nalepko dol odlimej pa bo! Ko pa se ti kaj pokvar in moraš uveljavit garancijo, pol pa sam sekundo lepilo v roke pa nazaj zalimaš nalepko!
knesz ::
V primeru odstranitve garancijske nalepke se garancija ne prizna niti na komponente. So pa nalepke take, da se takoj opazi če je bil računalnik odpiran. Dejstva: odpreš računalnik in izgubiš garancijo ter upaš da ti 2 leti ne bo nič crknilo, ali pa neseš na pooblaščen servis.
tsatthoggua ::
Za moje pojme še najboljša varianta je da računalnik tokrat odpelješ tja in razložiš, da naj ti dajo garancijo po delih zaradi tega in onega razloga.
knesz ::
Za moje pojme še najboljša varianta je da računalnik tokrat odpelješ tja in razložiš, da naj ti dajo garancijo po delih zaradi tega in onega razloga.
Ne serji, ker ti noben servis/trgovina take garancije ne bodo priznali. Kot sem zapisal, peljati na servis ali izgubiti garancijo.
lp
Slowenc ::
Najlažje je da pofenaš nalepko in jo potem previdno odstraniš. Ne odstrani nalepke v celoti, ampak odlimaj samo tisti del ki je na stranici, del ki je pa na zadku ohišja pa pusti prilimanega, da bo pozicija nalepke vedno ista. Zakaj? Zaradi večkratnega odstranjevanja. Naprej boste pa že sami vidl.
Knesz: V čem se sedanje nalepke razlikujejo od tistih pred njimi?
Zanima pa me, ali v Mla**** še vedno malo narežejo nalepko?
Knesz: V čem se sedanje nalepke razlikujejo od tistih pred njimi?
Zanima pa me, ali v Mla**** še vedno malo narežejo nalepko?
Skiny gate.
sid911 ::
samo če je garancija na sistem kot celoto, a pol lahko zahtevaš da ti zamenjajo celoten sistem?
knesz ::
Knesz: V čem se sedanje nalepke razlikujejo od tistih pred njimi?
Odvisno od firme, PCX nalepke puščajo lepilo na kovini (rahlo prozorne), ravno tako PCplus čeprav je nalepka drugačna (posebne nalepke, ki na stranici po odstranitvi pustijo žig). Za Mlacom, ne vem...
samo če je garancija na sistem kot celoto, a pol lahko zahtevaš da ti zamenjajo celoten sistem?
ne, ne moreš zahtevati, ampak ti v servisu zamenjajo/mo samo komponento v okvari in po zamenjavi dobiš novo nalepko
lp
sid911 ::
ok...
primer: nekje drugje kot komp kupiš disk, ga neseš na servis da ti ga vgradijo...disk crkne....neseš na servis naj ti ga izmontirajo, da ga neseš na drug servis?
primer: nekje drugje kot komp kupiš disk, ga neseš na servis da ti ga vgradijo...disk crkne....neseš na servis naj ti ga izmontirajo, da ga neseš na drug servis?
knesz ::
tako je. Ali pa kupiš disk tam, kjer je ta servis. Ponavadi je vedno še trgovina zraven.
lp
lp
Sami ::
V primeru odstranitve garancijske nalepke se garancija ne prizna niti na komponente.
Nazadnje sem računalnik kupil v Mlacomu in pred serviserjem jezen odlepil nalepko in pol leta kasneje sem brez problema uveljavil garancijo.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W
tsatthoggua ::
Če se človek začne lepo zgovarjat in razloži problem ( torej da bi na cajte rad tud prah obrisal v ohišju, disk od kolega priklopu, CD namontirou ,...) in da se mu ne da za vsako stvar na servis tolk pa tolk dalec hodt bi se sigurno dal zment za garancijo po delih.
Sej ko gres kupit nov računalnik mu isto lahko poveš pa bojo dal samo garancijo 1 leto po delih namesto 2h let na sistem ( no vsaj jest osebno imam take izkušnje).Itak pa tale 2 let garancija zame nima smisla, ker v tem času komponente že toliko zastarajo, da če ti stvar odpove ne morejo nove (iste) dobit.
Sej ko gres kupit nov računalnik mu isto lahko poveš pa bojo dal samo garancijo 1 leto po delih namesto 2h let na sistem ( no vsaj jest osebno imam take izkušnje).Itak pa tale 2 let garancija zame nima smisla, ker v tem času komponente že toliko zastarajo, da če ti stvar odpove ne morejo nove (iste) dobit.
neo977 ::
knesz - glede na to, da si ocitno serviser oz. zaposlen v eni izmed racunalniskih firm:
ohisje - chieftec - v eni firmi (z napajalnikom), ostali deli v drugi firmi.
vzamimo 2 primera:
1. ohisje kupis, neses v drugo firmo, tam ti zmontirajo + nalepka
2. vse kupis, sestavis sam
zdaj pa nesreca... raznese kondenzator v napajalniku. vse gre k hudicu... (celo ventilatorji na procesorju, napajalniku itd...) - ni udarec strele, ker je racunalnik na ups.u in tudi vse ostalo dela tak kot da nic ni bilo (ocitno nesrecno nakljucje za napako v napajalniku, ker chieftec ni ravno znan po slabih napajalnikih - ni preobremenitev, ker se je slo za p3-500, kjer se ni blo problemov s premalo mocnimi napajalniki).
kako je z garancijo v prvem in v drugem primeru.
p.s. tocno to se je zgodilo sestricni (1. primer in niso priznali garancije...)
ohisje - chieftec - v eni firmi (z napajalnikom), ostali deli v drugi firmi.
vzamimo 2 primera:
1. ohisje kupis, neses v drugo firmo, tam ti zmontirajo + nalepka
2. vse kupis, sestavis sam
zdaj pa nesreca... raznese kondenzator v napajalniku. vse gre k hudicu... (celo ventilatorji na procesorju, napajalniku itd...) - ni udarec strele, ker je racunalnik na ups.u in tudi vse ostalo dela tak kot da nic ni bilo (ocitno nesrecno nakljucje za napako v napajalniku, ker chieftec ni ravno znan po slabih napajalnikih - ni preobremenitev, ker se je slo za p3-500, kjer se ni blo problemov s premalo mocnimi napajalniki).
kako je z garancijo v prvem in v drugem primeru.
p.s. tocno to se je zgodilo sestricni (1. primer in niso priznali garancije...)
K0K0 ::
Garancija na posamezne komponente ostane razlika je sam v tem da imaš z nalepko 2leti garancije na vse komponente če pa jo odstraniš pa imaš pač na vsako komponeto posebej proizvajalčevo garnacijo recimo grafična 1 leto disk 1-3 leta itd... tako da največ kar lahko izgubiš je da imaš na grafično eno leto garancije namesto dveh. Če bi blo tko kot trdi knesz potem doma sestavljeni računalniki nebi smeli imeti nobene garancije .
neo977 ::
ja, saj to mi je jasno... tisto z nalepko je bolj tak... ampak v mojem primeru niso hoteli priznati garancije, ker je kao kriv napajalnik (torej moj problem, ker ni bilo pri njih kupljeno ohisje, ki ga seveda niso imeli!!!), oni drugi pa so priznali samo garancijo na ohisje z napajalnikom... (mislim..., ful uporabno, ce mas prazno ohisje doma)
edit:
p.s.: za sebe sem vedno sestavil racunalnik sam po delih, pa so vedno priznavali garancijo, za kolege pa tud, ce sem nalepko dol vtrgal.
edit:
p.s.: za sebe sem vedno sestavil racunalnik sam po delih, pa so vedno priznavali garancijo, za kolege pa tud, ce sem nalepko dol vtrgal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neo977 ()
Keyser Soze ::
neo, stroške ti krije tisti, ki ti je prodal napajalnik. Če ne drugače mu zagroziš s tožbo. Če je bil napajalnik pravilno uporabljen.
KAr se tiče pa garancije na celoten računalnik. KAteri kmetavzar je že trdil, da v primeru odstranitve te nalepke izgubiš garancijo na vse komponente???? KRatko malo bi lahko rekli, da je ta oseba butasta kar se tiče poznavanja teh stvari.
Sicer pa... Lahko mi dokažete. Malo pobrskajte po eni bazi pravnih predpisov in prilepite link, ki dokazuje, da imate prav.
KAr se tiče pa garancije na celoten računalnik. KAteri kmetavzar je že trdil, da v primeru odstranitve te nalepke izgubiš garancijo na vse komponente???? KRatko malo bi lahko rekli, da je ta oseba butasta kar se tiče poznavanja teh stvari.
Sicer pa... Lahko mi dokažete. Malo pobrskajte po eni bazi pravnih predpisov in prilepite link, ki dokazuje, da imate prav.
Ziga Dolhar ::
Sem poslal mejl našemu profesorju na PF in ga prosil za obrazložitev.
https://dolhar.si/
neo977 ::
je ze par let nazaj, tak da ne bo slo... tudi groznja s tozbo takrat ni pomagala, druga ko vdat v usodo (razen da bi sla na sodisce in bi to trajalo... in potem mogoce letos dobila novo p3-500 ;) ) ni preostalo...
DominusSLO ::
keyser soze
Jst sem ta kmetavzar, preden me obsojaš pa poglej moj link na drugo temo in vse preberi.
btw vsaka firma ima svoje gar. pogoje in če bi bilo po tvoje, bi posloval mlacom nelegalno.
Jst sem ta kmetavzar, preden me obsojaš pa poglej moj link na drugo temo in vse preberi.
btw vsaka firma ima svoje gar. pogoje in če bi bilo po tvoje, bi posloval mlacom nelegalno.
K0K0 ::
Garancijske pogoje določa proizvajalec oz so določeni z zakonom in ne firma ki ti je pc prodala! Če ti v mlacomu ali katerikoli drugi trgovini ne uveljavijo gaarancije ker si odstranil nalepko je to nelegalno pa konc.
DominusSLO ::
Poslal sem mail na urad za varstvo potrošnikov, upam da bodo odgovorili...
Moj mail: CLICK
bastadu: saj imaš 2 leti z nalepko ;) moraš le spoštovat pogoje...
Moj mail: CLICK
bastadu: saj imaš 2 leti z nalepko ;) moraš le spoštovat pogoje...
knesz ::
ohisje - chieftec - v eni firmi (z napajalnikom), ostali deli v drugi firmi.
vzamimo 2 primera:
1. ohisje kupis, neses v drugo firmo, tam ti zmontirajo + nalepka
2. vse kupis, sestavis sam
zdaj pa nesreca... raznese kondenzator v napajalniku. vse gre k hudicu... (celo ventilatorji na procesorju, napajalniku itd...) - ni udarec strele, ker je racunalnik na ups.u in tudi vse ostalo dela tak kot da nic ni bilo (ocitno nesrecno nakljucje za napako v napajalniku, ker chieftec ni ravno znan po slabih napajalnikih - ni preobremenitev, ker se je slo za p3-500, kjer se ni blo problemov s premalo mocnimi napajalniki).
kako je z garancijo v prvem in v drugem primeru.
p.s. tocno to se je zgodilo sestricni (1. primer in niso priznali garancije...)
------------
Nisi napisal v kateri firmi si uveljavljal garancijo, ampak vseeno:
primer 1. garancija se prizna, ampak to pri firmi kjer si kupil ohišje.
primer 2. garancija se prizna :)
kar se tiče garancije ostalih komponent, v prvem primeru niti ne bi komplicirali v drugi firmi, kjer so vse skupaj sestavili...govorim iz lastnih izkusenj.
kar se tiče nalepke in pooblaščenega servisa:
Kupiš mašinko z amd procesorjem, se odločit menjat TT za Zalmana ker ti zadeva preveč ropota, ker to prvič delaš, poškoduješ proc. Naj se garancija prizna?
Kupiš ram ki se ne razume z že vgrajenim. Je to garancija?
V teh dneh te jebe statika in kot tak greš veselo vgrajevat ta ram. Garancija ali nepravilna vgradnja?
lp
vzamimo 2 primera:
1. ohisje kupis, neses v drugo firmo, tam ti zmontirajo + nalepka
2. vse kupis, sestavis sam
zdaj pa nesreca... raznese kondenzator v napajalniku. vse gre k hudicu... (celo ventilatorji na procesorju, napajalniku itd...) - ni udarec strele, ker je racunalnik na ups.u in tudi vse ostalo dela tak kot da nic ni bilo (ocitno nesrecno nakljucje za napako v napajalniku, ker chieftec ni ravno znan po slabih napajalnikih - ni preobremenitev, ker se je slo za p3-500, kjer se ni blo problemov s premalo mocnimi napajalniki).
kako je z garancijo v prvem in v drugem primeru.
p.s. tocno to se je zgodilo sestricni (1. primer in niso priznali garancije...)
------------
Nisi napisal v kateri firmi si uveljavljal garancijo, ampak vseeno:
primer 1. garancija se prizna, ampak to pri firmi kjer si kupil ohišje.
primer 2. garancija se prizna :)
kar se tiče garancije ostalih komponent, v prvem primeru niti ne bi komplicirali v drugi firmi, kjer so vse skupaj sestavili...govorim iz lastnih izkusenj.
kar se tiče nalepke in pooblaščenega servisa:
Kupiš mašinko z amd procesorjem, se odločit menjat TT za Zalmana ker ti zadeva preveč ropota, ker to prvič delaš, poškoduješ proc. Naj se garancija prizna?
Kupiš ram ki se ne razume z že vgrajenim. Je to garancija?
V teh dneh te jebe statika in kot tak greš veselo vgrajevat ta ram. Garancija ali nepravilna vgradnja?
lp
Keyser Soze ::
Ej en folk je tako trd, da boh pomagej. Dominus, pa kaj ti študiraš če te lahko vprašam. Pa kdo sploh kdaj prebere kakšen zakon al samo tupo naseda vsaki bedariji ki kroži med mlekaricami.
Piz... no!
ZVPot
- V skladu s splošnimi pravili o odgovornosti za škodo in s pravilom o odgovornosti proizvajalca stvari z napako je dolžan proizvajalec izdelka, kadar napaka na izdelku povzroči smrt, telesno poškodbo ali okvaro zdravja človeka ali kadar zaradi napake na izdelku nastane škoda na drugi stvari, povrniti nastalo škodo.
Škodo na drugi stvari je proizvajalec dolžan povrniti, če presega vrednost 10.000 tolarjev, in to le tedaj, če je poškodovana stvar običajno namenjena za osebno uporabo in jo je oškodovanec uporabljal pretežno za osebno uporabo.
Če proizvajalca izdelka ali uvoznika ni mogoče ugotoviti, se vsak dobavitelj izdelka šteje za proizvajalca, razen če v razumnem roku oškodovanca obvesti o tem, kdo je proizvajalec oziroma uvoznik, ali katera oseba mu je izdelek dobavila.
- Proizvajalec je odgovoren za škodo, ki jo je povzročil izdelek z napako, deset let od dneva, ko je ta izdelek dal v promet.
Če je za izdelek določen rok uporabe, je proizvajalec odgovoren za škodo, ki jo povzroči izdelek z napako samo, če je nastala v tem roku.
- S predpisom, ki ga izda pristojni minister, se določi tehnično zahtevnejše blago iz 16. člena tega zakona, za katerega mora proizvajalec dati garancijo za kakovost oziroma za brezhibno delovanje izdelka, tehnično navodilo, zagotoviti servis za vzdrževanje in popravila ter oskrbovanje z nadomestnimi deli in priklopnimi aparati. V primeru sklicevanja na standarde, mora pristojni minister predpis pripraviti v sodelovanju z uradom, pristojnim za standardizacijo in meroslovje.
S predpisom iz prejšnjega odstavka se lahko določi tudi rabljeno tehnično blago, za katero mora prodajalec, registriran za opravljanje take dejavnosti, dati garancijo za brezhibno delovanje blaga, tehnično navodilo, in v primeru, da za tako blago v Republiki Sloveniji še ni pooblaščenega servisa, tudi zagotoviti servis za vzdrževanje in popravila ter oskrbovanje z nadomestnimi deli in priklopnimi aparati.
Z istim predpisom se za tako blago določijo tudi:
- najkrajši garancijski rok, ki ne sme biti krajši od enega leta;
- rok, v katerem mora proizvajalec ravnati po zahtevi potrošnika in brezplačno odpraviti okvare in pomanjkljivosti izdelka ali pa oporečni izdelek brezplačno nadomestiti z enakim novim in brezhibnim izdelkom,
- čas po preteku garancijskega roka, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate,
- čas po preteku proizvodnje, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanja, nadomestne dele in priklopne aparate.
Z istim predpisom se za tako blago lahko določi tudi obvezna vsebina tehničnega navodila v skladu s predpisi na področju standardizacije.
Sicer pa kaj bi podpiral lenobo. Maš DZ stran, kjer so zakoni in poišči vse ki urejajo to področje in jih preberi.
Piz... no!
ZVPot
- V skladu s splošnimi pravili o odgovornosti za škodo in s pravilom o odgovornosti proizvajalca stvari z napako je dolžan proizvajalec izdelka, kadar napaka na izdelku povzroči smrt, telesno poškodbo ali okvaro zdravja človeka ali kadar zaradi napake na izdelku nastane škoda na drugi stvari, povrniti nastalo škodo.
Škodo na drugi stvari je proizvajalec dolžan povrniti, če presega vrednost 10.000 tolarjev, in to le tedaj, če je poškodovana stvar običajno namenjena za osebno uporabo in jo je oškodovanec uporabljal pretežno za osebno uporabo.
Če proizvajalca izdelka ali uvoznika ni mogoče ugotoviti, se vsak dobavitelj izdelka šteje za proizvajalca, razen če v razumnem roku oškodovanca obvesti o tem, kdo je proizvajalec oziroma uvoznik, ali katera oseba mu je izdelek dobavila.
- Proizvajalec je odgovoren za škodo, ki jo je povzročil izdelek z napako, deset let od dneva, ko je ta izdelek dal v promet.
Če je za izdelek določen rok uporabe, je proizvajalec odgovoren za škodo, ki jo povzroči izdelek z napako samo, če je nastala v tem roku.
- S predpisom, ki ga izda pristojni minister, se določi tehnično zahtevnejše blago iz 16. člena tega zakona, za katerega mora proizvajalec dati garancijo za kakovost oziroma za brezhibno delovanje izdelka, tehnično navodilo, zagotoviti servis za vzdrževanje in popravila ter oskrbovanje z nadomestnimi deli in priklopnimi aparati. V primeru sklicevanja na standarde, mora pristojni minister predpis pripraviti v sodelovanju z uradom, pristojnim za standardizacijo in meroslovje.
S predpisom iz prejšnjega odstavka se lahko določi tudi rabljeno tehnično blago, za katero mora prodajalec, registriran za opravljanje take dejavnosti, dati garancijo za brezhibno delovanje blaga, tehnično navodilo, in v primeru, da za tako blago v Republiki Sloveniji še ni pooblaščenega servisa, tudi zagotoviti servis za vzdrževanje in popravila ter oskrbovanje z nadomestnimi deli in priklopnimi aparati.
Z istim predpisom se za tako blago določijo tudi:
- najkrajši garancijski rok, ki ne sme biti krajši od enega leta;
- rok, v katerem mora proizvajalec ravnati po zahtevi potrošnika in brezplačno odpraviti okvare in pomanjkljivosti izdelka ali pa oporečni izdelek brezplačno nadomestiti z enakim novim in brezhibnim izdelkom,
- čas po preteku garancijskega roka, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate,
- čas po preteku proizvodnje, v katerem je proizvajalec dolžan zagotavljati vzdrževanja, nadomestne dele in priklopne aparate.
Z istim predpisom se za tako blago lahko določi tudi obvezna vsebina tehničnega navodila v skladu s predpisi na področju standardizacije.
Sicer pa kaj bi podpiral lenobo. Maš DZ stran, kjer so zakoni in poišči vse ki urejajo to področje in jih preberi.
knesz ::
Garancija na posamezne komponente ostane razlika je sam v tem da imaš z nalepko 2leti garancije na vse komponente če pa jo odstraniš pa imaš pač na vsako komponeto posebej proizvajalčevo garnacijo recimo grafična 1 leto disk 1-3 leta itd... tako da največ kar lahko izgubiš je da imaš na grafično eno leto garancije namesto dveh. Če bi blo tko kot trdi knesz potem doma sestavljeni računalniki nebi smeli imeti nobene garancije
Odgovor je enostaven, če kupiš računalnik kot celoto, imaš garancijo 2 leti pod pogojem, da je nalepka cela. Tudi na vgrajene komponente, ki imajo v trgovini garancijo 1 leto. Če pa kupiš posamezne komponente, imaš pa garancijo na posamezne komponente. Grafika 1 leto...itd. Ker, če kupiš robo sam, dobiš za vsako komponento svoj potrjen garancijski list in račun na katerem je razvidno kaj je kupljeno, pri sestavljenem računalniku pa dobiš samo en (1) garancijski list za celo mašino. Zadeva sploh ni sporna.
lp
Odgovor je enostaven, če kupiš računalnik kot celoto, imaš garancijo 2 leti pod pogojem, da je nalepka cela. Tudi na vgrajene komponente, ki imajo v trgovini garancijo 1 leto. Če pa kupiš posamezne komponente, imaš pa garancijo na posamezne komponente. Grafika 1 leto...itd. Ker, če kupiš robo sam, dobiš za vsako komponento svoj potrjen garancijski list in račun na katerem je razvidno kaj je kupljeno, pri sestavljenem računalniku pa dobiš samo en (1) garancijski list za celo mašino. Zadeva sploh ni sporna.
lp
DominusSLO ::
keyser soze
Končano imam gimnazijo in končujem ladijsko strojništvo, če pa si razlagaš zakonik drugače, kot si ga jaz, je bolje da nam ga razloži kdo, ki se s tem poklicno ukvarja. Kaj pa ti študiraš??
Resnično upam da mi bodo iz urada odgovorili, žal pa mi je da se nisem bolj potrudil za pismo....
Končano imam gimnazijo in končujem ladijsko strojništvo, če pa si razlagaš zakonik drugače, kot si ga jaz, je bolje da nam ga razloži kdo, ki se s tem poklicno ukvarja. Kaj pa ti študiraš??
Resnično upam da mi bodo iz urada odgovorili, žal pa mi je da se nisem bolj potrudil za pismo....
bmen ::
No pa še jaz pristavim svoj pisler:
Pred letom ali malo več
- v neki LJ rač. trgovini, kjer sem prej kupil že par računalnikov se odločim, da bom kupil PC zase. Ko povprašam koliko je garancija na komponente - konkretno procersor - mi prodajalec mrtvo hladno reče, da toliko časa dokler ne pridem iz trgovine ???? - rečem OK pustim že nabrano robo tam in
- grem v drugo LJ trgovino, ko na isto vprašanje dobim odgovor - hja 1 leto v tray in 3 leta v box izvedbi. in so dobili mojih 100k SIT.
PS. V prvi trgovini je bila garancija na osn. ploščo 1 leto - čeprav proizvajalec čez pol škatle napiše, da je garancija 24 mesecev????
PPS - prva trgovina NI MLACOM!!!
Nagradno vprašanje - kje bi vi še kupovali?
Pred letom ali malo več
- v neki LJ rač. trgovini, kjer sem prej kupil že par računalnikov se odločim, da bom kupil PC zase. Ko povprašam koliko je garancija na komponente - konkretno procersor - mi prodajalec mrtvo hladno reče, da toliko časa dokler ne pridem iz trgovine ???? - rečem OK pustim že nabrano robo tam in
- grem v drugo LJ trgovino, ko na isto vprašanje dobim odgovor - hja 1 leto v tray in 3 leta v box izvedbi. in so dobili mojih 100k SIT.
PS. V prvi trgovini je bila garancija na osn. ploščo 1 leto - čeprav proizvajalec čez pol škatle napiše, da je garancija 24 mesecev????
PPS - prva trgovina NI MLACOM!!!
Nagradno vprašanje - kje bi vi še kupovali?
... B ...
Ziga Dolhar ::
Garancijo do enega leta uveljavljaš pri prodajalcu, kar je več te prodajalec preusmeri direkt na proizvajalca.
https://dolhar.si/
Dman ::
Ta tema je bila pred kratkim ze debatirana in zaklenjena.
Takrat smo vlekli povezave med prodajo avtomobila kot celote. Dejstvo je, da se prodaja računalnik kot celota (razen, če zahtevaš, da ti sestavijo računalnik iz komponent, ki jih sam izbereš in potem tudi ne dobiš nalepke, temveč dobiš garancijo za vsako komponento posebej).
Za stvar kot celoto dobiš garancijo pod garancijskimi pogoji, ki vključujejo klavzulo o nepoškodovani nalepki (nekako v tem smislu). Če jo uničiš (odlepiš), kršiš te garancijske pogoje in se šteje, da se odpoveduješ garanciji. OK - lahko bi dokazoval, da nisi posegel v računalnik in da se je nalepka poškodovala na kak drug način..., ampak to je druga zgodba.
Garancijo na posamezne dele ima proizvajalec računalnika kot celote. Proizvajalec je lahko ista oseba kot prodajalec, ni pa nujno. Le on lahko uveljavlja posamezne garancije oz. lahko te pravice eventualno prenese na kupca (glede tega nisem siguren). Kako pa se uveljavlja garancijo? Z garancijskim listom, poštemplanim in datiranim z dne nakupa. Včasih tudi samo z računom. Ne vem, kako boš uveljavljal garancijo za posamezno komponento, če nimaš ne računa za to komponento, še manj pa garancijski list.
Imaš le račun za stvar kot celoto in garancijski list na stvar kot celoto. Po zakonu imaš tudi pravice iz stvarne napake (tudi časovno omejeno), tako da ni mogoče reči, da z izgubo garancije nimaš več nobenih pravic.
Povsem drugo je vprašanje uveljavljanja napak v praksi. Prodajalec oz. proizvajalec, ki da veliko na lastno znamko bo napako odpravil kljub izničitvi garancije. Obstajajo tudi firme, ki na dobro ime ne dajo veliko. So tudi serviserji, ki se požvižgajo na vse. So pa tudi zoprni kupci... Zanima me, kaj bodo rekli na uradu za varstvo potrošnikov!
Takrat smo vlekli povezave med prodajo avtomobila kot celote. Dejstvo je, da se prodaja računalnik kot celota (razen, če zahtevaš, da ti sestavijo računalnik iz komponent, ki jih sam izbereš in potem tudi ne dobiš nalepke, temveč dobiš garancijo za vsako komponento posebej).
Za stvar kot celoto dobiš garancijo pod garancijskimi pogoji, ki vključujejo klavzulo o nepoškodovani nalepki (nekako v tem smislu). Če jo uničiš (odlepiš), kršiš te garancijske pogoje in se šteje, da se odpoveduješ garanciji. OK - lahko bi dokazoval, da nisi posegel v računalnik in da se je nalepka poškodovala na kak drug način..., ampak to je druga zgodba.
Garancijo na posamezne dele ima proizvajalec računalnika kot celote. Proizvajalec je lahko ista oseba kot prodajalec, ni pa nujno. Le on lahko uveljavlja posamezne garancije oz. lahko te pravice eventualno prenese na kupca (glede tega nisem siguren). Kako pa se uveljavlja garancijo? Z garancijskim listom, poštemplanim in datiranim z dne nakupa. Včasih tudi samo z računom. Ne vem, kako boš uveljavljal garancijo za posamezno komponento, če nimaš ne računa za to komponento, še manj pa garancijski list.
Imaš le račun za stvar kot celoto in garancijski list na stvar kot celoto. Po zakonu imaš tudi pravice iz stvarne napake (tudi časovno omejeno), tako da ni mogoče reči, da z izgubo garancije nimaš več nobenih pravic.
Povsem drugo je vprašanje uveljavljanja napak v praksi. Prodajalec oz. proizvajalec, ki da veliko na lastno znamko bo napako odpravil kljub izničitvi garancije. Obstajajo tudi firme, ki na dobro ime ne dajo veliko. So tudi serviserji, ki se požvižgajo na vse. So pa tudi zoprni kupci... Zanima me, kaj bodo rekli na uradu za varstvo potrošnikov!
Lime ::
Pomembno je kaj piše na računu, oziroma kaj si kupil.
Če imaš na računu napisano eno postavko -> osebni računalnik, si kupil računalnik kot celoto in garancija velja na računalnik kot celoto. V primeru poškodovanja ali odstranitve nalepke garancije ni več, če to piše v garancijskih pogojih podjetja kjer si kupil blago ali na sami nalepki.
Če imaš na računu napisane postavke po komponentah -> CPU, RAM, PLATA, DISK... velja garancija na vsako postavko na računu, torej na vsako komponento posebej, po pač veljavnih garancijskih pogojih za vsako komponento.
Če imaš na računu napisano eno postavko -> osebni računalnik, si kupil računalnik kot celoto in garancija velja na računalnik kot celoto. V primeru poškodovanja ali odstranitve nalepke garancije ni več, če to piše v garancijskih pogojih podjetja kjer si kupil blago ali na sami nalepki.
Če imaš na računu napisane postavke po komponentah -> CPU, RAM, PLATA, DISK... velja garancija na vsako postavko na računu, torej na vsako komponento posebej, po pač veljavnih garancijskih pogojih za vsako komponento.
Šimpanz ::
Kot sem že enkrat zapisal smo imeli podoben primer. Stranka je kupila zapečaten računalnik. Po pol leta kasneje je posegla vanj, vgradila nov CPU, hladilnik, dodatne ventilatorje, grafiko itd. Potem je računalnik ripnil in ker je bila garancijska nalepka strgana in vgrajeno pol novih komponent smo garancijo zavrnili. Stranka se je pritožila na inšpekcijo, tako da smo dobili obisk inšpektorja. Na koncu je bila njegova odločitev, da je stranka s tem ko je kršila garancijske pogoje (odstranitev garancijse nalepke) izgubila garancijo. Po njegovem je namreč garancija neke vrste pogodba med prodajalcem in kupcem. Odločil je tudi da stranka ne more uveljavljati garancijo po komponentah iz zgornjega razloga.
Sicer pa lahko kdo od vas pametnjakovičev dokaže svoje ko vam bo crknil npr. vaš pomivalni stroj, ki je še v garanciji. Najdite napako in odstranite pokvarjen del. Takoj ga nesite na servis in jim pojasnite da ste sicer zgubili garancijo za pomivalni stroj ostala pa vem je še garancija na komponente. To bo smeha.
Priznanje garancije je namreč odvisno od trgovca. Nekateri prodajajo računalnike brez nalepk, drugi pustijo da stranka posega v računalnik in s tem izgubi garancijo za celoten sistem ostane pa ji garancija na komponente, spet drugi pa ne dovoljujejo nobenih posegov v računalnik. Vse je odvisno od garancijskih pogojev ki jih je treba prebrati pred nakupom in se v primeru da se z njimi ne strinjate odreči nakupu.
Mimogrede če kupiš nov avto in imaš garancijo npr. 3 leta ti tam lepo piše kaj moraš izpolniti da garancija velja. Naprimer enkrat ne leto moraš peljati avto na pooblaščen servis da ga pregledajo, zamenjajo olje, filtre itd. Če tega ne narediš oziroma ti to naredi nepoblaščena oseba (drug serviser) izgubiš garancijo. Seveda se pregled in zamenjava olja, filtrov itd plača.
Sicer pa lahko kdo od vas pametnjakovičev dokaže svoje ko vam bo crknil npr. vaš pomivalni stroj, ki je še v garanciji. Najdite napako in odstranite pokvarjen del. Takoj ga nesite na servis in jim pojasnite da ste sicer zgubili garancijo za pomivalni stroj ostala pa vem je še garancija na komponente. To bo smeha.
Priznanje garancije je namreč odvisno od trgovca. Nekateri prodajajo računalnike brez nalepk, drugi pustijo da stranka posega v računalnik in s tem izgubi garancijo za celoten sistem ostane pa ji garancija na komponente, spet drugi pa ne dovoljujejo nobenih posegov v računalnik. Vse je odvisno od garancijskih pogojev ki jih je treba prebrati pred nakupom in se v primeru da se z njimi ne strinjate odreči nakupu.
Mimogrede če kupiš nov avto in imaš garancijo npr. 3 leta ti tam lepo piše kaj moraš izpolniti da garancija velja. Naprimer enkrat ne leto moraš peljati avto na pooblaščen servis da ga pregledajo, zamenjajo olje, filtre itd. Če tega ne narediš oziroma ti to naredi nepoblaščena oseba (drug serviser) izgubiš garancijo. Seveda se pregled in zamenjava olja, filtrov itd plača.
Dman ::
S tem zadnjim postom so najbrž razblinjena vsa nasprotna mnenja? Vsaj glede garancije.
Še vedno pa potrošniku ostanejo zahtevki iz naslova stvarne napake - napake, ki so posledica vzroka bostoječega pred nakupom in niso očitne (stvarna napaka je med drugim, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet). Če pride do ugotovitve skrite napake, bo kupec lahko uveljavljal zahtevke (pr. odpravo napake ali izročitev stvari brez napake) po Obligacijskem zakoniku. Roki so sicer krajši - 6 mesecev od nakupa, 8 dni od ugotovitve napake. Takega zahtevka ne bo mogoče zavrniti zaradi uničene nalepke, lahko pa se dokazuje, da ne gre za skrito napako oz. da je do napake prišlo zaradi drugih razlogov (izvenservisni poseg v stvar).
Pa še en cukrček: če se pod garancijskimi pogoji zamenja stvar, teče garancijski rok znova (oz. če je zamenjan le manjši del, samo glede tega zamenjanega dela). Enako velja za roke iz stvarne napake.
Če je kupec potrošnik in ne podjetje, pa so roki še bolj ugodni, saj se lahko zahtevki po Zakonu o varstvu potrošnikov naslovijo v roku 2 let po nakupu, pri čemer je treba poslati obvestilo o napaki v 2 mesecih od ugotovitve napake. V prvih 6 mesecih se celo domneva, da je napaka obstajala že ob nakupu.
Še vedno pa potrošniku ostanejo zahtevki iz naslova stvarne napake - napake, ki so posledica vzroka bostoječega pred nakupom in niso očitne (stvarna napaka je med drugim, če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet). Če pride do ugotovitve skrite napake, bo kupec lahko uveljavljal zahtevke (pr. odpravo napake ali izročitev stvari brez napake) po Obligacijskem zakoniku. Roki so sicer krajši - 6 mesecev od nakupa, 8 dni od ugotovitve napake. Takega zahtevka ne bo mogoče zavrniti zaradi uničene nalepke, lahko pa se dokazuje, da ne gre za skrito napako oz. da je do napake prišlo zaradi drugih razlogov (izvenservisni poseg v stvar).
Pa še en cukrček: če se pod garancijskimi pogoji zamenja stvar, teče garancijski rok znova (oz. če je zamenjan le manjši del, samo glede tega zamenjanega dela). Enako velja za roke iz stvarne napake.
Če je kupec potrošnik in ne podjetje, pa so roki še bolj ugodni, saj se lahko zahtevki po Zakonu o varstvu potrošnikov naslovijo v roku 2 let po nakupu, pri čemer je treba poslati obvestilo o napaki v 2 mesecih od ugotovitve napake. V prvih 6 mesecih se celo domneva, da je napaka obstajala že ob nakupu.
bukvi ::
MA strgi dol nalepko. BTW kolk pa stane tam na servisu da ti vgradi CDRW. Eni majo tak mal nore cene za tisto uro ma pa dve minuti dela.
knesz ::
Pa še en cukrček: če se pod garancijskimi pogoji zamenja stvar, teče garancijski rok znova (oz. če je zamenjan le manjši del, samo glede tega zamenjanega dela). Enako velja za roke iz stvarne napake.
Garancijski čas se samo podaljša za čas popravila. Če imaš računalnik v servisu 3 dni, se ti podaljša samo za 3 dni, pa čeprav ti v garanciji zamenjajo pol komponent. Po preteku tega roka, garancije na zamenjane komponente ni. Pa čeprav so ti jih menjali 5 dni pred iztekom garancije.
lp
Keyser Soze ::
Podaljšanje garancijskega roka
483. členi
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
483. členi
(1) Pri manjšem popravilu se garancijski rok podaljša za toliko, kolikor časa kupec ni mogel uporabljati stvari.
(2) Če pa je bila stvar zaradi nepravilnega delovanja zamenjana ali bistveno popravljena, začne garancijski rok teči znova od zamenjave oziroma od vrnitve popravljene stvari.
(3) Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del.
Dman ::
Keyser: tako je.
Teoretično bi pri zelo slabem produktu lahko prišli do situacije, da traja garancija večkratno obdobje siceršnje veljavnosti.
Teoretično bi pri zelo slabem produktu lahko prišli do situacije, da traja garancija večkratno obdobje siceršnje veljavnosti.
DominusSLO ::
Ne boste verjeli, iz urada za varstvo potrošnikov so odgovorili na moj mail.
Moj mail je bil TALE-CLICK, odgovor pa TUKAJ-CLICK.
Upam da boste končno nehali interpretirat zakone po svoje... btw keyser soze očitno si ti še malo večji kmetavz od mene(vsaj po pameti). Ali boš morda trdil da je odgovor na moje pismo napisala mlekarica???
LP, če kdo hoče original(.doc) odgovora ni problema, tega sem namreč stlaču na 1 list.
Moj mail je bil TALE-CLICK, odgovor pa TUKAJ-CLICK.
Upam da boste končno nehali interpretirat zakone po svoje... btw keyser soze očitno si ti še malo večji kmetavz od mene(vsaj po pameti). Ali boš morda trdil da je odgovor na moje pismo napisala mlekarica???
LP, če kdo hoče original(.doc) odgovora ni problema, tega sem namreč stlaču na 1 list.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Comtron - težave z garancijo (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 9141 (5645) | St235 |
» | Odstranitev garancijske nalepke? (strani: 1 2 )Oddelek: Strojna oprema | 7596 (5134) | winpirate |
» | GarancijaOddelek: Kaj kupiti | 3068 (1535) | darkolord |
» | Nalepka overclockOddelek: Hlajenje in modifikacije | 2298 (1711) | sirotka |
⊘ | Comtron in garancija (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 8431 (6912) | Mr.B |