» »

Garancija

Garancija

Poldy ::

Se opravičujem, vendar ne najdem nobenega pametnega odgovora. Tudi na zps-ju ne. Upam da imate izkušnje na tem področju:

Imam artikel v garanciji. Je pokvarjen, zato ga nesem na servis, kjer ugotovijo, da se ga ne da popravit in ga zamenjajo. Ali mora biti zamenjani artikel nov, ali je lahko rabljen 8-O - vidijo se praske, na splošno je videti star. Na ZPS-ju sem prebral, da pri zamenjanem artiklu začne veljati nova garancija, zato sklepam, da bi moral biti nov.

Hvala za odgovor

Mediator ::

Prav sklepaš

Dead_Eye ::

če ti popravijo je lahko staro, če pa zamenjajo cel izdelek mora bit nov in veljat seveda nova polna garancija.
The one and only

B_Marley ::

Mene pa zanima slednje. Imam disk kateremu so dnevi šteti, ampak ima se garancijo (enkrat so mi ga ze zamenjali). Prejsnjic so mi na servisu cez rob nalepili slavno nalepko. Ampak pred kratkim se mi je pojavila se tezava z ventilatorjem. Ce pa ne bom odprl se bojim pregrevanja komponent. Ampak se bojim odpreti kišto da mi nebojo na servisu rekli da mi ne dajo za disk garancije ker je nalepka pretrgana.

Cel racunalnik nima vec garancije, mislim da jo ima samo se disk.

Prosim za nasvet.
She is electric. Can i be electric too?

Sami ::

B_Marley: Brez strahu lahko odlepiš nalepko, ker računalnik brez nalepke ima tudi garancijo na posamezne komponente.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

B_Marley ::

Ze ampak ko sem ga kupil, sem si sicer komponente izbral sam, ampak vse so mi vgradili oni in mi dali nalepko...

Lahko vseeno odlepim?
She is electric. Can i be electric too?

Sami ::

To nalepko nalepijo v večini povsod, lahko jo odlepiš, jaz jo zmeraj. Če imaš gor nalepko je garancija na cel računalnik, ko jo odlepiš pa na posamezne komponente.
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

MadMax ::

Sami:
Če bi že bilo res, kar trdiš, je tu še eno vprašanje:
Garancija na računalnik je večinoma 2 leti, pri nekaterih celo 3.
Garancija na komponente je večinoma 1 leto, razen za box CPUje ter določene mameplate, diske in rame, pa še to za dokaj redke firme.
Še vedno misliš da se lahko nalepko kar strga?
:D
Koneckoncev kupiš cel računalnik, zato velja garancija nanj. Ko pa kupuješ komponente, velja garancija nanje.

En off-topic primer:
Ti je poznano, da je Teleray pred leti kot pooblaščeni serviser zavračal garancijske zahtevke pri okvarah na Nokiah 5110, 3310 in 3330 pri uporabi neoriginalnih pokrovčkov/ohišij?
Na prvi pogled nelogično, toda z vso pravico.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Šimpanz ::

Vsakemu močno odsvetujem pretrganje nalepke ker bote ob garancijo. Pred leti je frend odtrgal nalepko ker je hotel zamenjati grafično kartico z boljšo. Ko mu je čez pol leta crknil DVD je šel na sevis kjer so mu garancijsko popravilo zavrnili, češ da v garancijskih pogojih piše da garancija ne velja v primeru posega v rčunalnik(pretrganje garancijske nalepke). Ker se ni hotel sprijazniti je klical na inšpekcijo, kjer so mu razložili da če v garanciji piše da ne sme posegati v računalnik potem je pač izgubil garancijo. Svetovali so mu še naj drugič pred nakupom preveri garancijse pogoje.
Pred posegom v računalnik vsakomur svetujem da pokliče v servis in se pozanima glede garancije.

Sami ::

MadMax in printer: Zmeraj in na vsakem računalniku sem strgal nalepko in garancija mi je zmeraj ostala. Nalepka je gor samo zato, da bi se ljudje vrnili nazaj v firmo in tam dokupovali in nadgrajevali računalnik. Kaj pa boš naredil, če boš neko komponento kupil drugje?
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

Šimpanz ::

Ravno to je prijatelj vprašal ko so mu zavrnili garancijo. Rekli so da bi pač prinesel računalnik v servis kjer bi mu takoj in zastonj v računalnik vstavili kartico in mu nazaj zalepili garancijsko nalepko, gonilnike pa bi sam doma inštaliral. Mogoče obstajajo firme ki dajejo nalepko gor samo zaradi lepšega ampak jaz sem imel pač tako izkušnjo. Po mojem je najbolje prej vprašat v servisu in preverit če kaj piše o odstranitvi nalepke v garancijskih pogojih.

B_Marley ::

Ja ampak problem je da meni zaj nekaj ventilator steka...kaj ce se mi kaj pregreva? Mislim da se mi...in ce bi gor odprl, usmero ventilator not bi bila zadeva verjetno malo boljsa :) No v glavnem, bi se zadeva spremenila, ce kupim novo ohisje in vse skupaj prestavim sam doma v novo ohisje? potem pa ni vec nalepke...ostale komponente, razen diska, pa itak nimajo vec garancije...
She is electric. Can i be electric too?

Lime ::

Nesi računalnik k trgovcu, ki ti daje garancijo. Ga pred njim odpri, preusmeri ali menjaj ventilator, potem pa ti naj da novo nalepko gor.

Če je nalepka na računalniku poškodovana ali odlepljena, ne velja niti garancija na komponente, saj je bil opravljen nepooblaščen, nestrokoven poseg v računalnik.

Sami ::

Saj je računlanik tvoj, garancija velja tudi če odstraniš nalepko, razen če so komponente fizično poškodovane. Ali ti torej garancija pri računalniku, ki si ga sam sestaviš torej ne velja???
970A-UD3P,AMD FX 8350,16GB DDR3\1600,RX480 8GB,Tt 750W

jabe ::

@Poldy
meni se je na laptopu kot po uri na vsake pol leta kvarila combo enota. ko je bilo 1 leto mimo, mi najprej niso hoteli priznati garancije nanjo, čeprav so mi jo nazadnje menjali pol leta nazaj in naj bi od takrat tekla nova garancijo samo za combo enoto (1 leto). Zmeraj pa so mi enoto menjali, in sicer ne z novo, ampak neko drugo "popravljeno". Potem sem klicala na ZPS, pa so mi takole razložili: načeloma, če se stvar menja naj bo nova, vendar bi se v mojem primeru lahko izmotali tudi s tako "popravljeno. Kakorkoli že, če ti menjajo, ne glede na to ali je nova ali ne, vedno na to zamenjano komponento začne teči garancija na novo. Tako, da sem šla jaz lepo nazaj pa rekla, da zdaj mi je pa vseeno, lahko mi dajo popravljene, pa pridem na vsake 6 mesecev nazaj po drugo, ker 1 leto garancije bom pa izsilila in mi je ne bo nikoli treba kupiti, dokler bom imala ta računalnik ali pa naj mi dajo novo, ki bo verjetno delala 1 leto, pa me ne vidijo več. Dobila sem novo! :D

RookY ::

Prodajalec da garancijo recimo 2 leti na rač. na svoje stroške, pod pogojem, da kište ne odpiraš. Torej komponente, ki crknejo po enem letu in imajo sicer garancijo od proizvajalca samo 1 leto, ti pač oni na svoje stroške zamenjajo. Če nalepko uničiš, ti MORA veljati garancija na komponente, saj sama kišta ni samostojen izdelek. Sestavljena je iz posameznih komponent različnih proizvajalcev, ki vsak zase garantira določen čas.
Tudi ko posebej kupiš komponento mora biti garancija. No in posamezne komponente ne prodajajo samo serviserjem, torej jih kupujejo tudi laiki. ki si jih potem seveda nestrokovno vgradijo. Ampak garancija jim še vedno velja. Če ni tako, vas nategujejo. Nekateri prodajalci(probal na lastni koži;(( ) pa kupujejo tudi komonente brez garancije in taki najbolj komplicirajo, ko je potrebno kaj zamenjati.
Recimo laptop pa je v celoti samostojen izdelek(čeprav so notri spet različne firme) in je logično, da odpiranje le-tega povzroči izgubo garancije.
Juhu juhu spet bom bruhu

RookY ::

Aja pa te mućke z zamenjavo za staro robo: komponente imajo garancijo pri proizvajalcu. Torej nima prodajalec nobenih stroškov(razen servisa in pošiljanja...verjetno) z pokvarjenimi komponentami. Torej če ti uturi rabljeno ali drugo firmo, potem nekaj muti. Nima garancije ali pa potem na tvojo garancijo nabavlja in prodaja izdelke.
Juhu juhu spet bom bruhu

Lime ::

Rooky, po tvoji logiki celotnih izdelkov sploh ni. Tudi vsak del, ki je v televiziji lahko kupiš samostojno in tudi vsak avtomobilski del na primer.
Kišta je celota in prodana kot kišta (računalnik), na katerega je garancija in ti niso bile prodane komponente.

Na garancijskih nalepkah in garancijskih pogojih jasno piše, da ob poškodovanju ali uničenju garancijske nalepke garancija ne velja in ti lahko trgovec garancijo zavrne. Zaradi nepooblaščenega, nestrokovnega poseganja v kišto in tudi zaradi možnosti, da si lahko dele računalnika pred prihodom na servis zamenjal.

McHusch ::

Kaj je to 'računalnik'? Ohišje z vsemi koponentami? Spada zraven tipkovnica? Kaj pa monitor in zvočniki? Ta nalepka zadaj je en bullshit.

Če pretrgaš nalepko na ohišju, ti ne smejo zavrniti garancije na komponente. Pika. Drugo pa je seveda, če naprimer odpreš disk ali napajalnik. V tem primeru, da ti garancija ni priznana.

Myth ::

Raje se ne prepirajte med sabo. >:D
Vprašajte raje koga ki dela na kakšnem servisu, še pred kratkim so bili zelo glasni "Comtronovci" tukajle... :))
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

Lime ::

In kaj je napajalnik ali disk drugačen od računalnika? Je napajalnik ali disk celota?
Tudi napajlnik je sestavljen iz komponent in tudi disk. Potem bi ti moral proizvajalec napajalnika priznati garancijo na npr. upor, čeprav je pretrgana nalepka in proizvajalec diska garancijo na ploščo ali elektroniko, čeprav je kdo odpiral disk.

Zheegec ::

TVja si ti ne moreš sestaviti po komponentah, PC pa si lahko, zato mora obvezno veljati garancija na komponente.
Grafične si tudi ne sestavljaš po komponentah, zato je garancija samo na celo grafično, če kaj posegaš v samo kartico je nimaš več.
Simpl.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

RookY ::

Lime: bistveno je kako je zadevo nabavil prodajalec.Pod izdelek štejem neko stavr ki je prišla zapakirana z garancijo. Pa če je to celetna kišta, posamezna komponenta ali pa posamezni upor.
Kišto prodajalec sigurno ni kupil sestavljeno(razen kaki Comaqi itd) toreaj ti ne sme zavrniti garancije, če odpreš kišto. Ker so notri posamezne komponente, ki so prišle zapakirane z svojo garancijo.
Če kupiš grafično kartico po delih, bo verjetno spet garancija na posamezne sestavne dele. Malo pretiravam...lahko bi razstavljal kartico na dele, saj ima vsak del svojo garancijo.
Limanje nalepka je prodajalčeva nategovalna fora ali pa dodatna ponudba...
Če ti nalima nalepko in reče, da garancija zgine z nalepko, je nategovanje. Če pa ti nudi daljšo garancijo, kot jo imajo nekatere komponente na svoje stroške(seveda, če ne odpiraš škatle) je to dobro in fer.
Juhu juhu spet bom bruhu

McHusch ::

Lime, imej nalepko gor, če ne verjameš. Jest grem pa mal prah pobrisat znotraj kište medtem ... ;))

RC14 ::

RookY in Sami se strinjam z vama. Nalepka velja na celoten rač.To pomeni da ima npr dvdrom na splošno 1 leto garancije kot celota računalnika, seveda z nalepko ti pa dajo dve leti oz ponekod 3 leta.( na svoje stroške,saj s tem pridobivajo kupce) Če strgaš nalepko ti ta dvoletna garancija na to komponento ne velja več ampak samo 1 leto. Tako je tudi z ostaslimi komp. Če pa ima komponenta npr disk 3 leta garancije pa ni važno a daš nalepko dol ali jo pustiš gor,ker itak ima disk kot samostojna komp. daljšo garancijo od 2 let. Jasno??. Js tud pravim da tista nalepka je en velik k....
In pomembno je : Komponenta ne sme biti fizično poškodovana!!!

Lp

Lime ::

Vidim da pri tej zadevi ne bomo priški do konca. V računalnik, ki tehnično ni tako zahteven za sestavljati, torej lahko posega vsak, v tehnično zahtevnejše stvari pa ne. Verjetno bi že kdo rekel, da v notebook pa ne smeš posegati.

To, kako zadevo nabavlja trgovec, pa za končnega kupca sploh ni pomembno. Gorenje tudi dobi TV po delih, na katere verjetno ima garancijo in jo prodaja kot celoto.

McHusch, na svojem privat računalniku nimam nalepke, ker je kupljen po komponentah, v podjetju pa imam nalepke na vseh računalnikih. S prahom pa nimamo težav, ker skrbimo da je okolje od računalnika čisto.

Naj povem še en primer: znancu je crknila turbina pri tdi sharanu. Avto je bil še v garanciji, vendar mu je niso priznali, ker avto ni bil servisiran pri pooblaščenem serviserju ampak je v avtomobil posegala nepooblaščena oseba (menjava filtrov in olja - drugih okvar ni bilo). Plačal je preko 400.000 SIT, vložil tožbo in izgubil.

Koci ::

Poldy: Po zakonu ti morajo stvari, ki ji reklamiraš in je še v garanciji, nadomestiti z enako oziroma, če te nimajo, boljšo. Jasno je, da mora biti ta nova, ker recimo pri rabljenem procesorju nikoli ne veš, če ni že čisto na koncu in je torej slabši od reklamiranega.
Panta rei!!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Koci ()

Pyr0Beast ::

Trgaj ne.
Lahko pa odpreš drugo stranico če je brez nalepke, zbrcaš ploščice, odstraniš masko
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

tx-z ::

lej, če maš ti garancijo na rač. ne odpirat računalnika! k zgubiš garancijo, če jo maš na komponente.....enostavno lahko odpreš kišto, daš tisto pokvarjeno komponento ven in samo tisto nesš na popravilo....
tx-z

Šimpanz ::

Inšpektor je kolegu ki je stgal nalepko razložil takole. Garancijska izjava je pogodba med prodajalcem in kupcem. Kot v vsaki pogodbi so tudi v garanciji navedeni določeni pogoji za eno in drugo stran. Prodajalec naprimer zagotavlja da bo popravil računalnik v 45 dneh, vrnil denar ali dal nov računalnik. Kupec pa ne sme odpirati računalnika (strgati garancijske nalepke). Tako kot za prodajalce velja sankcija (popravilo v 45 dneh ali vračilo kupnine), tako veljajo določene sankcije tudi za kupca (prenehanje garancije v primeru strganja nalepke).
Inšpektor je rekel da ne more nič pripomnil pa je še približno takole. Če se niste strinjali z garancijskimi pogoji pa bi zahtevali spremembo le teh oziroma bi računalnik kupili drugje.
Tudi jaz mislim da če prevzameš računalnik z garancijo na kateri piše da v primeru strganja nalepke izgubiš garancijo in nimaš nič proti, to pomeni da se strinjaš z pogoji.
Ne mislit da dajajo podjetja ta člen v garancijo kar tako zaradi lepšega.

B_Marley ::

No samo ce se že gremo technicalities, bi te mogli seznanit po moje s tem...meni noben ni nic reko (sej vem da vecina ljudi ve za kaj se gre samo, kaj ce pa ne...) ker ne vem če je kakšna pogodba, kolikor jaz vem ti izdajo samo račun, ni pa nikakršne pogodbe na kateri bi pisali pogoji.
She is electric. Can i be electric too?

Poldy ::

Hja, neseš na servis recimo cd-rom (v vrečki od živil, ker ne najdeš original škatle) in potem ti oni dajo drugega v isti vrečki, češ, da je nov. Mene to ne prepriča.

Najbolj važna stvar - glede garancije se posvetujte že ob nakupu! Čisto možno je, da ti v kakšni firmi ne priznajo garancije na posamezno komponento, če si odstranil nalepko.

Glede nalepke - jaz osebno odsvetujem nakup računalnika z nalepko. Kupiš nov računalnik, vendar nimaš pojma ali so komponente nove. Sem vprašal na tržni inšpekciji - podtikanje starigh komponent je nekaj vsakdanjega. Že res, da imaš potem 3 leta garancije, vendar, če se bo pojavila kakšna napaka (sesuvanje, nestabilnost), se bo pojavila že v prvem mesecu, tako da je vseeno. Potem ostane samo še disk. Mogoče imam srečo, vendar mi še noben ni crknil.

Ventilatorje moraš na vsake toliko časa očistiti - kot recimo menjava (dolivanje) olja pri avtomobilu. Še nisem videl avtomobila z nalepko na pokrovu.

Najbolje je, da kupite vsako komponento posebej, ki mora biti nujno zapakirana. Tako dobiš poleg tudi račune in garancije za vsako komponento. Če pa ne znaš sestaviti računalnika, prosiš soseda, ki ga gotovo zna.

Da potem kupiš računalnik z nalepko, pa še zaklenjen BIOS :\

MadMax ::

Ventilatorje moraš na vsake toliko časa očistiti - kot recimo menjava (dolivanje) olja pri avtomobilu. Še nisem videl avtomobila z nalepko na pokrovu.

Ampak pri lokalnemu šušmarju/v domači garaži pa tudi nisi oil-servis delal, dokler je bil avto v garanciji?
Pa zastonj ti tega tut na pooblaščenem servisu najbrž ne naredijo...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Lime ::

No samo ce se že gremo technicalities, bi te mogli seznanit po moje s tem...meni noben ni nic reko (sej vem da vecina ljudi ve za kaj se gre samo, kaj ce pa ne...) ker ne vem če je kakšna pogodba, kolikor jaz vem ti izdajo samo račun, ni pa nikakršne pogodbe na kateri bi pisali pogoji.
Zato pa obstajajo garancijski listi na katerem morajo biti napisani garancijski pogoji. Če garancijskega lista nisi dobil, je trgovec kršil zakon.

Najbolje je, da kupite vsako komponento posebej, ki mora biti nujno zapakirana.
Žal to ni vedno izvedljivo, ker morajo biti vstavljena slovenska navodila in trgovci tudi označujejo svoje blago s posebnimi nalepkami, da izvor ob reševanju reklamacije ni sporn.

Šimpanz ::

Lime ima prav. Garancijski list je pogodba med prodajalcem in kupcem. Na njem so napisana pravila iger za oba. Če ti prodajalec ne izda garancijskega lista s tem krši zakon in tvega denarno kazen.

SodVina ::

Ko smo ravno pri tem, katere firme ti pa (trenutno) dajejo nalepko na ohisje?(v smislu izgube garancije ob odstranitvi le te) Mislim, da Mlacom se vedno to dela... JAE, kot vem, ne daje nalepk. Sploh pa te lahko s to nalepko kar dobro nategnejo. Lahko recimo dobis drugacen ram, kot si rekel. Jaz, ce bi ze kupoval sestavljen racunalnik z nalepko, bi zahteval, da mi ga, preden nalimajo nalepko, se iz notranjosti pokazejo. ta stvar je pa drugace zelo neprakticna. Na servis moras kisto peljet ze, ce hoces dodat en FanMate. Drugace je pa tezko izvedljivot, da bi dal not eno pokvarjeno graficno, pa nesel nazaj. Sej imajo, tako kot pri diskih, procesorjih, itd., serijske stevilke. (skoraj)Vsak serviser bi to ugotovil.

Se pa strinjam s Lime-om in Printerjem. Kako se zadeva obravnava, je napisano v garancijskih pogojih, brez katerih ti ne smejo prodati racunalnika. Na kaksne pogoje pristanes, pa je tvoja stvar. Vecina ljudi vidi tiste pogoje prekasno. Sploh pa, kdo na slo-techu bi pa sploh kupil "zapecaten" racunalnik?

Poldy ::

Ampak pri lokalnemu šušmarju/v domači garaži pa tudi nisi oil-servis delal, dokler je bil avto v garanciji?

Imaš prav, bom pa rekel, da bi rad dolil čistilo za vetrobransko steklo. Ali zato pelješ avto na servis?


Žal to ni vedno izvedljivo, ker morajo biti vstavljena slovenska navodila in trgovci tudi označujejo svoje blago s posebnimi nalepkami, da izvor ob reševanju reklamacije ni sporn.

Res je. Vendar je razlika, ali kupiš lepo zapakiran artikel (lahko tudi zapečaten z nalepko od trgovine) ali pa dobiš oguljeno škatlo, strgane vrečke, prah, praske in podobno.

MadMax ::

Poldy:
Glede na to, da sem že videl antifriz v posodi za pranje vetr. stekla, morda res ne bi bilo slabo, če bi imel pokrov motorja gar. nalepko :(

Pa saj ni to point. Vedno se najde kak aberveznik, ki misli da je najpametnejši. In zarad tega pač moraš postavit pravila, ki veljajo enako za vse.
Saj ti tudi lahko pri 1.2 promila aklota v krvi normalno voziš-nekdo drug pa že pri 0.3 ne več....
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

kiFni ::

Bom kar kle vprašal, ker me nekaj zanima glede garancije.

Na grafični, ki je še pod garancijo crkuje (ruži) ventilator, pa me zanima če velja garancija tudi zanj. Vent in hladilnik sta še original. Pri mlacom pravijo da ne in da lahko kupim nek drug hladilnik Zalman in da je boljši ter bla, bla, bla,...

darkolord ::

Ja, velja.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

AngelOfDeath ::

Garancija velja na celotno grafično kartico, tudi ventilator je del grafične kartice in ima isto garancijo--> popravljat se jih ne da tako da dobiš novo grafično... (mogoče ga lahko namaže ampak to je rešitev za mesec dva). Če bodo kaj težili z garancijo jim pa omeni tržnega inšpektorja (upam da ni cela grafična polna od praha).
koliko pa je stara ?
edit: Slovnica

kiFni ::

Stara je slebi 2 leti, garancija piše na računu je 35 mesecev. Ni prašna.
A po vašem mnenju bi mi mogli to brezplačno zrihtat ali zamenjat? Pol grem tja in jim povem kako in kaj?

darkolord ::

Ja.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Comtron - težave z garancijo (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
786760 (3264) Lakotnik29
»

Garancijska nalepka (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
826443 (3669) Invictus
»

Nalepka overclock

Oddelek: Hlajenje in modifikacije
281684 (1097) sirotka

Comtron in garancija (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
835785 (4266) Mr.B
»

MLACOM!!! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
544412 (1617) Mr.B

Več podobnih tem