»

Neponovljivi znanstveni članki večkrat citirani od ponovljivih

Slo-Tech - Vse od prelomnega članka Why Most Published Research Findings Are False, ki ga je John Ioannidis objavil pred šestnajstimi leti, se zavedamo krize ponovljivosti (replication crisis). Zlasti v medicini, ekonomiji in družboslovnih znanostih je rezultate iz tudi polovice člankov nemogoče ponoviti, kar pod vprašaj postavlja njihove ugotovitve. Razlogov je več, pametnih rešitev pa še ni. V psihologiji je ponovljiva le zgolj dobra tretjina raziskav, v ekonomiji in družboslovju pa dobra polovica.

Vir težav je tekmovalnost trenutnega sistema v znanosti, kjer je preživetje in napredovanje znanstvenikov odvisno skoraj izključno od števila objav in njihove odmevnosti, torej citiranosti. Ta isti problem imajo tudi uredniki revij, ki zato preferirajo članke z izjemnimi, prelomnimi odkritji. Žal iz zgodovine vemo, da so poročila o izjemnih odkritjih večkrat neresnična od bolj umirjenih in pričakovanih odkritij. Vse to vpliva na to, kaj se objavlja, in skoraj brez izjeme se objavljalo zgolj...

40 komentarjev

Za rudarjenje kriptovalut zlorabljajo brezplačne račune pri ponudnikih storitev v oblaku

Slo-Tech - Skupine, ki skušajo zaslužiti s kriptovalutami, so odkrile nov način izkoriščanja dostopnih kapacitet za svoje početje. Ponudniki storitev v oblaku, med njimi GitHub, GitLab, Microsoft Azure, TravisCI, LayerCI, CircleCI, Render, CloudBees CodeShip, Sourcehut in Okteto, poročajo o zlorabah njihovih brezplačnih poizkusnih računov. Nepridipravi vanje naložijo programsko opremo za rudarjenje kriptovalut in jih izkoristijo, kolikor je pač možno.

Minuli mesec je o tej nevšečnosti prvi spregovoril GitHub. Vse od lanske jeseni se bolj ali manj uspešno zlorablja storitev GitHub Actions, ki uporabnikom omogoča avtomatično izvajanje določenih opravil. Če nepridipravi v repozitorij potisnejo kodo, ki je namenjena rudarjenju kriptovalut, bodo virtualni stroji GitHuba, ki kodo poženejo, nekaj časa rudarili.

Ponudniki, ki so tarče napadov, ponujajo CI (continuous integration). Ta storitev omogoča avtomatično prevajanje, pakiranje in poganjanje kode v virtualnem stroju, ki je namenjen...

20 komentarjev

Seagate predstavil disk z dvojno roko za bralno-pisalne glave

Extremetech - Po večletnem razvoju in špekulacijah na internetu je Seagate predstavil disk, ki ima dvojno roko, na kateri so bralno-pisalne glave. Tak disk (dual-actuator) se v praksi obnaša, kot bi imeli dva diska v enem ohišju, saj lahko hkrati bere na različnih mestih na različnih ploščah. Novi disk Seagate Mach.2, ki še ni na voljo v široki prodaji, temveč zgolj izbranim strankam, tako dosega hitrosti do 524 MB/s oziroma dvakrat več od običajnih diskov. Tudi število operacij na sekundo je višje, in dosega 304 IOPS za branje in 384 IOPS za pisanje. Povprečen dostopni čas je 4,2 milisekunde, kar je primerljivo z drugimi disk. Logično, saj dva kompleta bralno-pisalnih glav ne pomenita, da bomo naključni podatek našli kaj hitreje.

Takšen disk je torej 2-krat hitrejši od enojnih, porabi pa zgolj 44 odstotkov več energije. Kapaciteta diska Mach.2 Exos 2X14 znaša 14 TB, plošče pa se vrtijo s 7200 obrati na minuto. Disk se priključuje prek vmesnika SAS 12Gb/s, saj bi klasični SATA že lahko...

16 komentarjev

Tim Cook v Epic zadregi pred sodiščem

Tim Cook, CEO Appla

vir: Wikipedia
BBC - Pred zveznim sodiščem v San Franciscu se zaključuje tritedensko zaslišanje prič v zadevi Apple vs. Epic. Zadnji je bil zaslišan izvršni direktor Appla Tim Cook, sodnico Yvonne Gonzalez Rogers je zanimal predvsem poslovni model njihove tržnice App Store.

V središču sodnega postopka je namreč Applova 30 odstotna provizija, ki jo zaračunava za vse transakcije v App Storu, ob tem pa še Applova prepoved drugih tržnic programske opreme na svoji platformi. Spor je sprožila založba Epic, ki trži uspešnico Fortnite, potem, ko je najprej skušala prek nadgradnje nakupe v igri speljati mimo Appla, a so jim slednji gladko zaprli razvijalski račun. Podobno so tedaj ukrepali tudi pri Googlu, kjer se glede svoje tržnice oklepajo podobnih pravil, kot Apple in jih podoben proti konkurenčni postopek pred sodiščem še čaka.

Sodnico je tako zanimalo, zakaj Apple razvijalcem ne dovoli drugih oblik plačevanja v igrah oz. vsaj opozori uporabnike, da lahko nakup opravijo tudi drugje? Cook je odgovoril,...

36 komentarjev