» »

Potres na Tajvanu opomin o ranljivosti proizvodnje čipov

Potres na Tajvanu opomin o ranljivosti proizvodnje čipov

Nikkei Asia - Potres, ki je ta teden prizadel Tajvan, je med drugim pokazal tudi na krhkost svetovne proizvodnje čipov in drugih polprevodniških elementov, ki je nesorazmerno skoncentrirana na tem otoku. Potres z magnitudo 7,4 je bil najmočnejši potres na Tajvanu v zadnjih 25 letih, povzročil je vsaj devet smrtnih žrtev in veliko gmotne škode. Nadžarišče je bilo na vzhodni obali otoka, medtem ko je večina proizvodnih obratov za čipe na zahodni in severni obali, a so vseeno čutili posledice.

Največji proizvajalec čipov TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) je sporočil, da so bile njihove tovarne nekoliko prizadete zaradi tresenja tal. Večje škode na infrastrukturi sicer ni bilo, zgolj nekaj naprav je poškodovanih, so pa morali evakuirati zaposlene, ki so se kasneje vrnili na delovišča. Dolgoročnih posledic na dobavljivost čipov tako ne bo, smo pa dobili resen opomnik, da rezervnih kapacitet za vse potrebe preprosto ni. TSMC navsezadnje proizvede 90 odstotkov vseh najkompleksnejših čipov na svetu, ki jih uporabljajo AMD, Nvidia, Apple in drugi tehnološki giganti.

TSMC je po zadnjem velikem potresu leta 1999 izboljšal protipotresno varnost, še bolj pa po potresu leta 2016. To se jim je to pot obrestovalo, saj so 10 ur po potresu že 70 odstotkov proizvodnje uspeli ponovno usposobiti, v novejših obratih pa še več. Dan po potresu so proizvodnjo nadaljevali na vseh lokacijah. A ob tem velja opozoriti, da je proizvodnja čipov tako umerjen postopek, da tudi zgolj nekajurne prekinitve lahko odmevajo po dobavni verigi še več dni ali tednov - odvisno od povpraševanja po določeni vrsti čipov. Na področju umetne inteligence čipov močno primanjkuje, drugod je situacija manj kritična.

Težava je postopek proizvodnje, ki lahko traja več tednov in v posameznih fazah terja skoraj popoln vakuum in odsotnost tresljajev. Vsaka takšna prekinitev pomeni izmet proizvodnje in začetek postopka od začetka, kar prinese večdnevne zamude. Postopki so jasni. Ob potresu magnitude štiri ali več steče evakuacija zaposlenih iz čistih sob. Nato se preveri, ali kje divja požar, ali puščajo strupeni plini in ali so se kje izlile kemikalije. Nato se zaposleni vrnejo in ocenijo škodo. Ključne so silicijeve rezine (wafers), ki lahko napokajo. Če se to zgodi, je treba očistiti proizvodne stroje, jih ponovno zagnati, izvesti testne šarže in šele nato lahko proizvodnja spet steče. Pogosto so potrebne rekalibracije, ker litografski postopki potekajo z natančnostjo nekaj nanometrov. Do polnega zagona proizvodnje lahko zato pretečejo tedni, odpravljanje posledic pa se vedno prične takoj ne glede na uro ali datum - noč ali dan, delavnik ali praznik. TSMC je ocenil, da bo škoda zaradi tokratnega izpada okrog 60 milijonov dolarjev.

Razpršitev proizvodnje čipov je zato strateškega pomena ne le za posamezne države, temveč celotno industrijo. Če bi Tajvan prizadel še močnejši potres ali kakšna druga katastrofa, ki ni nujno naravna, bi bile posledice za industrijsko polprevodnikov hude. In ker je pametnih naprav čedalje več, svet pa teče na siliciju, bi jih občutili povsod.



31 komentarjev

MisterR ::

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?

tony1 ::

He,he, novica me je spomnila na sceno poleti 1994, ko je na Tajvanu izbruhnil požar v eni fabriki RAMa, cene pomnilnika so pa lepo poskočile... Časi se ne spreminjajo prav veliko... :))

starfotr ::

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?


Nikoli ne bomo videli tega na tleh EU.

twom ::

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?
Na zemljiščih v EU se gradijo trgovine in skladišča za njih.

scythe ::

starfotr je izjavil:

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?


Nikoli ne bomo videli tega na tleh EU.




https://www.reuters.com/technology/taiw...

Oče TSMCa je lani lepo povedal, prej ko slej bo TSMC zapustil Tajvan in se selil v druge države, kar pa že na veliko počnejo.
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

starfotr ::

Ob tem, da zapiramo energijsko intenzivno proizvodnjo, ker imamo predrago elektriko, bomo pa kar naenkrat imeli dovolj elektrike in denarja in predvsem časa, da na naših tleh naredimo take zadeve. Poganjali bomo pa vse skupaj brez nukleark in brez termo elektrarn, samo s fotovoltaiko, vetrnicami in baterijami, kajne.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.

FireSnake ::

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?


Ni znanja.
Z ASMLjevo mašinerijo je treba znati delati. Z izkušnjami si vedno boljši.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

starfotr ::

Pa tudi ljudi ni. Glede na vsesplošno pomanjkanje kadra.

scythe ::

starfotr je izjavil:

.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.



Ni res.
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

twom ::

starfotr je izjavil:

Ob tem, da zapiramo energijsko intenzivno proizvodnjo, ker imamo predrago elektriko, bomo pa kar naenkrat imeli dovolj elektrike in denarja in predvsem časa, da na naših tleh naredimo take zadeve. Poganjali bomo pa vse skupaj brez nukleark in brez termo elektrarn, samo s fotovoltaiko, vetrnicami in baterijami, kajne.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.
Me neizmerno veseli da tudi ti kdaj presenetiš z umestno pripombo (p.s. večinoma samo smetiš teme s pametovanjem)

FireSnake je izjavil:

Ni znanja.
Z ASMLjevo mašinerijo je treba znati delati. Z izkušnjami si vedno boljši.
Dandanes imajo vsi diplome, samo intelignetni in sposobni pa niso nič bolj kot v časih kjer je bila končana osnovna šola standard. V tistih časih je bil naziv inženiraja nekaj vreden.

Poslušam ljudi, ki delajo ljudmi. Današnja mladina je štorasta (nima motorike) in nima veselja do dela (se zna samo učit). Oboje je potrebno da si uspešen pri delu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

Magic1 ::

Ni toliko problema, da mladi nimajo "motorike". Bolj je prblem, da se ubija prenos znanja. Brez dobrega mentorstva gre vse mnogo počasneje. Stare inženirje snipnejo druge firme, ki njihovega znanja ne morejo v celoti izrabiti, hkrati pa novi v stari firmi začnjejo marikje iz nule. Posledično se kup znajna "izgubi".
Hitrejši svet ima svoje negativne posledice, ki dohajajo sedanjost. Sej se kao mariskaj zapiše, vendar kako in ali sploh kdo usposobljen ima nato priliko to brat.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Mr.B ::

twom je izjavil:

starfotr je izjavil:

Ob tem, da zapiramo energijsko intenzivno proizvodnjo, ker imamo predrago elektriko, bomo pa kar naenkrat imeli dovolj elektrike in denarja in predvsem časa, da na naših tleh naredimo take zadeve. Poganjali bomo pa vse skupaj brez nukleark in brez termo elektrarn, samo s fotovoltaiko, vetrnicami in baterijami, kajne.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.
Me neizmerno veseli da tudi ti kdaj presenetiš z umestno pripombo (p.s. večinoma samo smetiš teme s pametovanjem)

FireSnake je izjavil:

Ni znanja.
Z ASMLjevo mašinerijo je treba znati delati. Z izkušnjami si vedno boljši.
Dandanes imajo vsi diplome, samo intelignetni in sposobni pa niso nič bolj kot v časih kjer je bila končana osnovna šola standard. V tistih časih je bil naziv inženiraja nekaj vreden.

Poslušam ljudi, ki delajo ljudmi. Današnja mladina je štorasta (nima motorike) in nima veselja do dela (se zna samo učit). Oboje je potrebno da si uspešen pri delu.

In potem se čudimo, koko kot "MI" center inovacij, vedno čutimo vedno vecji pritisk Azije, kje je znanje pogoj za večino, da se povzdigne iz socialnega podna. Nam pa ostaja samo se neki izgovori da smo jim dali vso tehnologijo al nekaj...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Magic1 ::

Vse ima svoje prednosti in slabosti. Konstantno poobiranje znanja od drugje ima problem novega razvoja. Vedno delanje vse iz nule pa tudi ni produktivno. Mene kar strese, ko pomislim kako moram vsakič odkrivat toplo vodo. Sej bi lahko šel čež kompletno dokumentacijo, da dobim potencialno nek odgovor, a to ni nekaj 100%. Na zahodu raje delamo iz "nule".
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Glugy ::

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?

Ja res prov blazno velik dnarja gre za metke v EU. Ne govor če nimaš pojma o razsežnosti tega o čemer govoriš.

V čem je problem? pozanimi se ne pa na pamet ugibat pa v prazno streljat kot to počneš zdele. Sej je dost youtube videov na to temo. Ne gre za tako enostavno temo kot jo ti želiš prikazat.
Nevem zakaj ste populisti tok obsedeni s takim nerealnim pogledom na svet češ sej je vse čist simpl.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

MisterR ::

Glugy je izjavil:

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?

Ja res prov blazno velik dnarja gre za metke v EU. Ne govor če nimaš pojma o razsežnosti tega o čemer govoriš.

V čem je problem? pozanimi se ne pa na pamet ugibat pa v prazno streljat kot to počneš zdele. Sej je dost youtube videov na to temo. Ne gre za tako enostavno temo kot jo ti želiš prikazat.
Nevem zakaj ste populisti tok obsedeni s takim nerealnim pogledom na svet češ sej je vse čist simpl.


Potem pa nas razsvetli prosim, pa brez youtube videov ampak o točnih podatkih iz kakih edu ali gov domen.
Ker to kaj si napisal je branjenje brez osnove. Dosti napisanega, nic povedanega.

Zakaj je nemogoče imeti te tovarne v EU?

FireSnake ::

scythe je izjavil:

starfotr je izjavil:

.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.



Ni res.


Je res, ker so že načrti!
https://www.manufacturingdive.com/news/...

Sicer z zamudo a od kje tebi blodnja, da ni res.
Kaj je tvoj vir? Ali si samo iz riti potegnil, da ni res?

twom je izjavil:

starfotr je izjavil:

Ob tem, da zapiramo energijsko intenzivno proizvodnjo, ker imamo predrago elektriko, bomo pa kar naenkrat imeli dovolj elektrike in denarja in predvsem časa, da na naših tleh naredimo take zadeve. Poganjali bomo pa vse skupaj brez nukleark in brez termo elektrarn, samo s fotovoltaiko, vetrnicami in baterijami, kajne.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.
Me neizmerno veseli da tudi ti kdaj presenetiš z umestno pripombo (p.s. večinoma samo smetiš teme s pametovanjem)

FireSnake je izjavil:

Ni znanja.
Z ASMLjevo mašinerijo je treba znati delati. Z izkušnjami si vedno boljši.
Dandanes imajo vsi diplome, samo intelignetni in sposobni pa niso nič bolj kot v časih kjer je bila končana osnovna šola standard. V tistih časih je bil naziv inženiraja nekaj vreden.

Poslušam ljudi, ki delajo ljudmi. Današnja mladina je štorasta (nima motorike) in nima veselja do dela (se zna samo učit). Oboje je potrebno da si uspešen pri delu.


Se strinjam, ker sem tudi jaz v isti vlogi.

MisterR je izjavil:

Glugy je izjavil:

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?

Ja res prov blazno velik dnarja gre za metke v EU. Ne govor če nimaš pojma o razsežnosti tega o čemer govoriš.

V čem je problem? pozanimi se ne pa na pamet ugibat pa v prazno streljat kot to počneš zdele. Sej je dost youtube videov na to temo. Ne gre za tako enostavno temo kot jo ti želiš prikazat.
Nevem zakaj ste populisti tok obsedeni s takim nerealnim pogledom na svet češ sej je vse čist simpl.


Potem pa nas razsvetli prosim, pa brez youtube videov ampak o točnih podatkih iz kakih edu ali gov domen.
Ker to kaj si napisal je branjenje brez osnove. Dosti napisanega, nic povedanega.

Zakaj je nemogoče imeti te tovarne v EU?


So(m)o že zgoraj razložili. Bereš?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

Mr.B ::

Dejmo, v US bo TSMC gradi proizvodnjo na zastarelem nodu.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Bellator ::

4nm je zastarel proces?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bellator ()

mailer ::

To, da je pri nas predraga elektrika je bolj izgovor. Namesto namišljenih eko kuponov bi lahko celoten znesek namenili za konkretne stvari. Pa tudi znanja je pri nas kar veliko in sposobnih ljudi prav tako. Problem v glavnem je birokracija in korupcija, ta je požrla že kar nekaj dobrih projektov.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

Mr.B ::

Bellator je izjavil:

4nm je zastarel proces?

Da 2025 bo TSMC delel za Apple chipe na 2nm, Za intal pa, no jeseni pride intel next gen, ki ne more brez 3nm TSMC chipleta, oziroma nova lake bo imel 2nm.
Da 2025 je 4nm zastarel.
S tem da bo letos zacel v Taiwanu gradi fab za 1nm.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

FireSnake ::

Mr.B je izjavil:

Bellator je izjavil:

4nm je zastarel proces?

Da 2025 bo TSMC delel za Apple chipe na 2nm, Za intal pa, no jeseni pride intel next gen, ki ne more brez 3nm TSMC chipleta, oziroma nova lake bo imel 2nm.
Da 2025 je 4nm zastarel.
S tem da bo letos zacel v Taiwanu gradi fab za 1nm.


Na tole ti bom dal repliko samo zato, da imam v arhivu in, da ti bom lahko vrgel pod nos, kot dokaz kako zelo se motiš.
Kar si napisal je taka neumnost, da se mi v tem trenutku sploh ne da razlagati.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

MisterR ::

FireSnake je izjavil:

scythe je izjavil:

starfotr je izjavil:

.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.



Ni res.


Je res, ker so že načrti!
https://www.manufacturingdive.com/news/...

Sicer z zamudo a od kje tebi blodnja, da ni res.
Kaj je tvoj vir? Ali si samo iz riti potegnil, da ni res?

twom je izjavil:

starfotr je izjavil:

Ob tem, da zapiramo energijsko intenzivno proizvodnjo, ker imamo predrago elektriko, bomo pa kar naenkrat imeli dovolj elektrike in denarja in predvsem časa, da na naših tleh naredimo take zadeve. Poganjali bomo pa vse skupaj brez nukleark in brez termo elektrarn, samo s fotovoltaiko, vetrnicami in baterijami, kajne.

Selili se bodo kvečjemu v US, tam je energija poceni. In še sankcij se losajo, ker bodo v deželi svetovnega policaja.
Me neizmerno veseli da tudi ti kdaj presenetiš z umestno pripombo (p.s. večinoma samo smetiš teme s pametovanjem)

FireSnake je izjavil:

Ni znanja.
Z ASMLjevo mašinerijo je treba znati delati. Z izkušnjami si vedno boljši.
Dandanes imajo vsi diplome, samo intelignetni in sposobni pa niso nič bolj kot v časih kjer je bila končana osnovna šola standard. V tistih časih je bil naziv inženiraja nekaj vreden.

Poslušam ljudi, ki delajo ljudmi. Današnja mladina je štorasta (nima motorike) in nima veselja do dela (se zna samo učit). Oboje je potrebno da si uspešen pri delu.


Se strinjam, ker sem tudi jaz v isti vlogi.

MisterR je izjavil:

Glugy je izjavil:

MisterR je izjavil:

V čem je problem? Kaj čaka EU? Ni primernega zemljišča? Ni denarja, ker gre za metke, vetrnice in počitnice bruseljskih veljakov?

Ja res prov blazno velik dnarja gre za metke v EU. Ne govor če nimaš pojma o razsežnosti tega o čemer govoriš.

V čem je problem? pozanimi se ne pa na pamet ugibat pa v prazno streljat kot to počneš zdele. Sej je dost youtube videov na to temo. Ne gre za tako enostavno temo kot jo ti želiš prikazat.
Nevem zakaj ste populisti tok obsedeni s takim nerealnim pogledom na svet češ sej je vse čist simpl.


Potem pa nas razsvetli prosim, pa brez youtube videov ampak o točnih podatkih iz kakih edu ali gov domen.
Ker to kaj si napisal je branjenje brez osnove. Dosti napisanega, nic povedanega.

Zakaj je nemogoče imeti te tovarne v EU?


So(m)o že zgoraj razložili. Bereš?


Kaj točno si razložil? Da ni znanja? Katerega znanja? A tajvanci so tudi tako dobri v kirurgiji kot EU? Ne niso. Ne rabijo bit.

Lahko pa:
A) se izsolaj
B) uvozijo kader

A) je dlje trajajoči proces, ne rečem.
B) niti enega problema


Boš moral malo bolj obrazložiti tvojo trditev, sploh ker si me označil kot populista.
Ali si ti mogocet populist skrajne desnice, ki se bojiš da ti bo maročan vzel službo? Ker iz tvoje objave v tej temi ne vidim popolnoma nič kar bi opravičevalo dejstva da teh tovarn ne moremo imeti v EU.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

FireSnake ::

Ti drugim, da se izobrazijo?
Daj se sam!

Dam ti le namig: lahko dobiš najnovejšo mašinerijo od ASML in ti to, brez ljudi, pomaga točno nič.
Zakaj pa, kot rečeno, se izobrazi.

Še en namig: preberi kako so Kitajci kradli ljudi (pa vseeno pogoreli).

Jaz sem za branje skozi leta porabil ure in ure, ker mi je to zelo zanimivo.

Lenobe, s povzetkom, ti pa zagotovo ne bom podpiral.

Obstaja pa krajša pot: o tem smo že pisali, brskaj po zgodovini mojih objav, vse je javno.

P.S. pribijaš o neki kirurgiji, ki sploh ne spada v kontekst. Še en dokaz več, da se izobrazi preden o zadevi pišeš.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

MisterR ::

Kaj si produkt FDVja ali kje so te naučili tako bluzit?

Govoriš o kvazi izobrazbi a hkrati ti je edini vir ki si ga omenil youtube?

Še en post od tebe brez vsebine.

In kot rečeno, res me zanima zakaj EU ne more imeti take proizvodnje. Pa na blefiram kot ti, ce se motim bom priznal. Ti pa v dveh replikah nisi sposoben napisati ali podati vzroka zakaj se motim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

FireSnake ::

https://slo-tech.com/novice/t828395/p81...

Predolg sestavek, da bi ga ti razumel? Če ti to dela težave potem je jasno, zakaj ti dolga razlaga nad tvojim postom dela še večje preglavice.

Jaz sem svoje razložil, če nisi sposoben dojeti pa jaz nisem kriv.

P.S. FDV podtikaj komu drugemu. Sebi bi bilo še najbolj primerno (še ena popolnoma izven konteksta, kje se taki pajaci najdete?)
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

MisterR ::

Še enkrat, kljub temu da sem ti glede znanja ze odgovoril: znanje se da pridobiti in/ali uvoziti. Pridobivanje traja, se strinjam. Uvoz znanja pa niti ne, če je interes seveda.

Kje se najdemo? Med strokovnjaki na YouTube, tvojem enem in edinem viru, res ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

bbf ::

Pejta za šank vidve tele stresat. Busines zadeve pa pusta profesjonalcem.

Mr.B ::

FireSnake je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Bellator je izjavil:

4nm je zastarel proces?

Da 2025 bo TSMC delel za Apple chipe na 2nm, Za intal pa, no jeseni pride intel next gen, ki ne more brez 3nm TSMC chipleta, oziroma nova lake bo imel 2nm.
Da 2025 je 4nm zastarel.
S tem da bo letos zacel v Taiwanu gradi fab za 1nm.


Na tole ti bom dal repliko samo zato, da imam v arhivu in, da ti bom lahko vrgel pod nos, kot dokaz kako zelo se motiš.
Kar si napisal je taka neumnost, da se mi v tem trenutku sploh ne da razlagati.

Ti kar day DESETKRAT.
Zen 5 pride, no najavljen je cez dober mesec in bo bil delan na 3nm. Da 4nm je tako kot je ocitno, kot da je Kitajec 2 generaciji zadaj.

Seveda me pa lahko drzis za 1nm.

PS: TSMC na Japonskem gradi fab na 3nm. Sedaj pa razmisli.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mr.B ::

FireSnake je izjavil:

https://slo-tech.com/novice/t828395/p81...

Predolg sestavek, da bi ga ti razumel? Če ti to dela težave potem je jasno, zakaj ti dolga razlaga nad tvojim postom dela še večje preglavice.

Jaz sem svoje razložil, če nisi sposoben dojeti pa jaz nisem kriv.

P.S. FDV podtikaj komu drugemu. Sebi bi bilo še najbolj primerno (še ena popolnoma izven konteksta, kje se taki pajaci najdete?)

Kitajci kradli ljudi ? A če gres pa v Ameriko, si šel pa tja, no biti hlapec? Ej kitajec, Indijc, Tajvanc , Japonc, Vietnamc ne posilja ljudi uciti FDV FB doktorate. To se rabi učiti zahodnjak. Zahodnjak je potrosnik. Je pa panika ker na zahodu nimamo nobenih tovarn, ki bi resno ogrozila Azijsko proizvodnjo.Mi na zahodu raje generiramo CO2 z potrosnjo, kot osnova ekonomskega sistema, dobicek pa teferenca uspeha. Potem pa pricakujejo da bodo ljudje na robu socialein socialnimi ceki kupovaliEV avte z zacetno ceno 40k€
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Bellator ::

Mr.B je izjavil:

Bellator je izjavil:

4nm je zastarel proces?

Da 2025 bo TSMC delel za Apple chipe na 2nm


Torej ne gre za zastarel proces, če je 2nm napovedan za 2025.

Mr.B ::

Bellator je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Bellator je izjavil:

4nm je zastarel proces?

Da 2025 bo TSMC delel za Apple chipe na 2nm


Torej ne gre za zastarel proces, če je 2nm napovedan za 2025.

Da naslednje leto. Baje leta 2024 bodo začeli, la la la--. V državi, ki ji kronično primankuje vode, bodo gradili FAB
To leto so zunaj že na 3nm, AMD zen bo najavljen čez dober mesec in bo na 3 nm...
ČEz eno leto bodo delali za stranke na 2 nm.
Torej da 2 gneraciji zadaj zastareli nod, oziroma eno generacijo zadaj za Japonsko.
S tem da TSMC je verjetno že sprejel odločitev kje v Tajvanu bo začel gradno 1 nm Fab.

OK, v primerjavi z intlom, je 4nm je to res top noch process. Ampak Nvidia ravno ne bo mogla imeti TOP AI chip delan na 4nm.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

TSMC bo na Japonskem gradil še drugič

Oddelek: Novice / Ostale najave
235033 (1993) tony1
»

TSMC prihaja v Evropo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
669415 (5766) fikus_
»

Bela hiša: pomanjkanje čipov bo še z nami

Oddelek: Novice / Ostale najave
4212388 (5092) tikitoki
»

Zaradi enournega izpada električne energije se obeta dvig cen pomnilnika (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Pomnilnik
5011832 (9361) JaVonTech
»

Intelovi procesorji Rocket Lake res v 14 nanometrih (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
6021095 (18507) Zimonem

Več podobnih tem