» »

Drevesna struktura ali iskanje: generacijski prepad

Drevesna struktura ali iskanje: generacijski prepad

Slo-Tech - Danes v polnoletnost stopajo ljudje, ki so veliko večino svojega življenja uporabljali pametne telefone, moderne operacijske sistem in spletne iskalnike. Ukazna vrstica je le relikt iz zgodovinskih knjig, kamor sodijo tudi prve verzije Windows ali Maca. To pa prinaša nekatere generacijske razlike, ki se kažejo pri delu v šolah, na univerzah in tudi kasneje. Eden izmed konceptov, ki je generaciji Z bistveno slabše poznan, je koncept map in datotek, torej drevesne strukture podatkov.

Kot piše Monica Chin za The Verge
, ne gre le za slabše poznavanje, temveč konceptualne razlike. Profesorji pogosto ugotavljajo, da slušatelji vprašanja, kam so shranili neko datoteko, ali navodila, naj odprejo določeno datoteko v določeni mapi, sploh ne razumejo. Težava je postala očitnejša leta 2017, ugotavljajo na ameriških fakultetah. Tega seveda generaciji Z ne moremo zameriti, saj so zrasli s tehnologijami, kjer je drevesna struktura ostajala v ozadju. Čeprav vsak androidni telefon teče na Linuxu, ki ima zelo jasno razporeditev datotek, je ta nivo abstrakcije uporabniku popolnoma skrit. Za razliko od dela na Windows 95 moderni pametni telefon sploh ne zahteva poznavanja tega koncepta. Namesto tega je današnja paradigma imeti vse dostopno ves čas v eni veliki košari, iz katere z iskanjem ali brskanjem potegnemo želeno. To se preslika tudi na uporabo na osebnih računalnikih, kjer se datoteke čedalje pogosteje kopičijo kar na namizji ali v Mojih dokumentih brez ustvarjanja map in podmap. Predvsem pa je danes povsod na voljo funkcija Išči, tudi na lokalnem računalniku.

Generacije razlike niso nič novega in že Aristotel se je zgražal nad mladino. Kdor se danes zgraža nad pomanjkanjem razumevanja drevesne strukture, je bil svoj čas verjetno nesposoben v očeh starešin, ki so programirali v zbirniku in na plošče pricinili čipe. Zelo pomemben faktor je tudi razširjenost, saj danes uporaba računalniških naprav ni več luksuz, rezerviran za najbolj zvedave, temveč nujna in želja slehernika. Raziskave pa vseeno kažejo, da digitalna pismenost upada. Danes se kljub široki razširjenosti računalnikov v šolah in na univerzah še bolj kot nekoč učijo osnove računalništva - ravno zato, ker jih je bilo moč začeti uporabljati brez osnov.

212 komentarjev

«
1
2 3
...
5

Nagi Bator ::

Zmeraj sem govoril, da komur ni jasen koncept drevesne strukture, ne zna uporabljati racunalnika.
Danes opazam, da se pravzaprav iz teh ali onih razlogov sam izogibam uporabe naprav, ki mi otezujejo dostop do datotek na ta nacin.

poweroff ::

Pomeni, da se staraš, oz. da razmišljaš preveč utečeno. >:D

Malo heca, brez zamere.

Načeloma se meni zdi to vseeno. Konec koncev je pomemben cilj. Ampak za globlje razumevanje, je treba razumeti osnovne koncepte.

In tega danes manjka (to kažejo tudi raziskave).

Je pa tako... lego kocke zna sestavljati marsikdo. Ko pa nastopi resnejša težava, so pa v prednosti tisti, ki razumejo, kako stvari delujejo.

Nekateri sicer potem mislijo, da je v ozadju magija, oziroma govorijo o hekerjih... resnica je pa precej bolj preprosta. Če vidiš pod pokrov, razumeš kako stvari delujejo.
sudo poweroff

ripmork ::

Hehe,... me spomni na eno kratko novelo Issac Asimova (ko v oddaljeni prihodnosti na vesoljski ladji crkne računalnik, pa so izgubljeni. K sreči pa potem najdejo člana posadke, ki pozna starodavno vedo seštevanja in množenja, da potem reši celo zadevo) :D

To kar se dogaja je kar zanimiv problem; posledica tega, da se pri vseh rečeh stalno dela na izboljševanju UX-a (user experience). Poenostavitev pomeni krajšo pot (po liniji najmanjšega upora).

Iluvatar ::

Zadnjič se s kolegom pogovarjava, kako smo to včasih počeli, katere jezike in katero tehnologijo smo uporabljali, kako smo sami pisali svoje helperje in toole, danes pa "mladina" vtipka npm install karkoli.
Pa pravim jst : "Vsak mesec je nek novi framework al neki, sploh ne folgam več spremljat, se staram očitno..."
In mi je dalo mislit, ko je odvrnil: "Ne se sekirat, ti si že več pozabil kot mladina danes zna..." :D

kuall ::

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.

PrihajaNodi ::

Saj generazija z se word datoteke nj sposobna v pdf pretvorit
#OstaniDoma
#StaiAcasa
#SpikajmoSEvsi

V-i-p ::

Jah, razlika je tudi v tem, da nas je vse to zanimalo in smo brskali in poskušali, generacija Z pa pač tega ne dela, ker so navajeni in naučeni, da se vse naredi "samo" in je tam za njih.
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!

pegasus ::

Funkcija išči? Kje? Kako? Nič ne vem o tem. Imam stvari tako popredalčkane, da je sploh ne rabim ;)

srus ::

A mladina še razume, če v navodilih piše "zavrti v smeri urinega kazalca"?

bobby ::

srus je izjavil:

A mladina še razume, če v navodilih piše "zavrti v smeri urinega kazalca"?


Sem rabil kar par sekund, da sem dojel tale tvoj post :D
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

Markoff ::

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.

Bolj nisi mogel brcniti v temo. Žena učiteljica na tehniški srednji šoli z gimnazijo. Vsaka naslednja generacija manj razgledana in manj vešča uporabe računalnikov. Vse, kar znajo, je drajsanje po tačskrinu. Idiokracija je predčasno posnet dokumentarni film.

Zlata doba računalništva je bila verjetno zadnja faza rasti znanja splošne populacije. Od vseprisotnega interneta, tačskrinov in butastih tulifonov gre vse skupaj samo še v neprestani entertainment, reality showing in konzumentstvo. Imamo wikipedio, a jo mularija uporablja za copy-paste. Imamo Gmaps, pa ga folk uporablja za izračun kilometrine in se 100% prepusti programu, da jih pripelje na pravo mesto. Atlasi so samo še obtežilnik za šolsko torbo, doma ga nihče niti ne povoha. Nekateri tipkovnico vidijo prvič v šoli. Znanje Office programja med mladino je slabše kot 20 let nazaj, ko smo se ga učili na faksu (v SŠ smo se bežni seznanjali z WordStarjem). Koliko otrok še danes bere? Res bere? Ne tračev na 24kur.com?

And the list goes on...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

eventyrer ::

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.

Zgodovina sprememb…

Miki N ::

Po mojem gre pa samo za reprizo razdora izpred 30+ let med elito in lamerji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

kanarin ::

Ukazna vrstica je le relikt iz zgodovinskih knjig

A to resno ? Mogoče to velja pri domači uporabi oz za povprečnega uporabnika, v IT službah pa se seveda to še vedno uporablja praktično na dnevni bazi. 30 let nazaj sem se v gimnaziji seznanjal z osnovami DOS-a, takrat si seveda nisem mogel predstavljati, da bom še danes kot sistemski skrbnik redno uporabljal praktično identične ukaze (seveda poleg "milijon" novih). Lahko razumem, da je to današnji mladini "španska vas", ampak roko na srce danes tudi skoraj nihče več ne programira v (tekstovnem) basicu (da ne omenjam asembler) - to je bilo recimo v 80-letih (začetki oz zlata doba hišnih računalnikov) v bistvu (poleg igranja igric) bolj ali manj edina stvar, ki si jo sploh lahko počel na osebnem računalniku.

kow ::

Odlicno. Sluzili bomo globoko v penziji. Grem po kredit za jadrnico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

Danes nas bombardirajo z izredno veliko informacijami od povsod. Mlajše generacije te enormne količine info dobivajo v šoli in iz interneta, knjige so čedalje manj v uporabi. In to ogromno količino info je potrebno prežvečit, v spominu pa ostanejo let tiste, za katere ima določena oseba interes, da jih "shrani". In ravno tukaj je razlika med generacijami, v prioriteti info. Kar se sedanjemu mulcu zdi pomembno, se kakšnemu 40 letniku ne, . . .
Tako da je težko govoriti o inteligenci generacij. Res pa je, da v npr. uporaba sedanjih elektronskih naprav ne zahteva več znanja o samih principih delovanja, je vse bolj prinešeno na pladnju.
Ko se pa začno težava, se pa vidi razlika med tistimi, ki razumejo delovanje naprave in tistimi, ki samo drsajo po zaslonu. In ta prvi imajo več možnosti, da bodo (s svojim znanjem) uspeli v življenju.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Phantomeye ::

Markoff je izjavil:

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.

Bolj nisi mogel brcniti v temo. Žena učiteljica na tehniški srednji šoli z gimnazijo. Vsaka naslednja generacija manj razgledana in manj vešča uporabe računalnikov. Vse, kar znajo, je drajsanje po tačskrinu. Idiokracija je predčasno posnet dokumentarni film.

Zlata doba računalništva je bila verjetno zadnja faza rasti znanja splošne populacije. Od vseprisotnega interneta, tačskrinov in butastih tulifonov gre vse skupaj samo še v neprestani entertainment, reality showing in konzumentstvo. Imamo wikipedio, a jo mularija uporablja za copy-paste. Imamo Gmaps, pa ga folk uporablja za izračun kilometrine in se 100% prepusti programu, da jih pripelje na pravo mesto. Atlasi so samo še obtežilnik za šolsko torbo, doma ga nihče niti ne povoha. Nekateri tipkovnico vidijo prvič v šoli. Znanje Office programja med mladino je slabše kot 20 let nazaj, ko smo se ga učili na faksu (v SŠ smo se bežni seznanjali z WordStarjem). Koliko otrok še danes bere? Res bere? Ne tračev na 24kur.com?

And the list goes on...



Kakšen kup posploševanj je to.


40 let nazaj nihče ni obvladal "računalnikov" razen par ljudi. Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva.
Mislim, jaz sem bil v osnovni šoli med 10 ljudmi na celi šoli, k so hodili na "računalniški krožek". Pa takrat nisem vedel niti kaj je URL.

Bolj ko se neka tehnologija razvija, manjša je potreba je po poznavanju delovanja te tehnologije v ozadju. Saj tega znanja ne potrebuješ, da lahko napravo uporabiš.

Računalnik je orodje, ki ga uporabiš, da opraviš neko nalogo. To iz česa je sestavljen računalnik oz. kako deluje, je čisto irrelevantno. Razen, če je tvoje delo povezano s tem.

eVro ::

Ukazna vrstica je le relikt iz zgodovinskih knjig...

A se avtor lahko prosim takih bedarij vzdrži?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: eVro ()

fikus_ ::

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Mato989 ::

Kakšen kup posploševanj je to.


40 let nazaj nihče ni obvladal "računalnikov" razen par ljudi. Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva.
Mislim, jaz sem bil v osnovni šoli med 10 ljudmi na celi šoli, k so hodili na "računalniški krožek". Pa takrat nisem vedel niti kaj je URL.

Bolj ko se neka tehnologija razvija, manjša je potreba je po poznavanju delovanja te tehnologije v ozadju. Saj tega znanja ne potrebuješ, da lahko napravo uporabiš.

Računalnik je orodje, ki ga uporabiš, da opraviš neko nalogo. To iz česa je sestavljen računalnik oz. kako deluje, je čisto irrelevantno. Razen, če je tvoje delo povezano s tem.


Bistveno je v detajlih... na kakšnem nivoju zna uporabljat teh več ljudi PCje...

To da se moj kolega mora vozit 40km na dežurstvu ker mu trije rečejo da so ZIHER vklopli računalnik in pol vidi da niso pač NI ZNANJE na nivoju...

To da si nekdo ne zna iz reliable source potegnit dol appov, da ne zna uredit maila, da ne zna pogledat na eVem, na eDavke itd... je pač slab nivo...

Mladina pa zna samo drajsat po smartphonu.

Moja partnerka je nečaku pri 19tih morala naredit PRIJAVO NA FAKULTETO ONLINE ker on je preveč nesposoben to uredit sam... to je nivo tega znanja...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Phantomeye ::

eventyrer je izjavil:

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.


Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

To, kar si napisal se čisto ujema z nesmisli, ki jih je zinil Plato o zapisovanju znanja na papir:

If men learn this, it will implant forgetfulness in their souls; they will cease to exercise memory because they rely on that which is written, calling things to remembrance no longer from within themselves, but by means of external marks.
.

In tko je z vsako novo "tehnologijo", ki dela "drugače kot se je delalo".


To, da se počutiš kot da si nad tem [kako nekdo pridobiva znanje], je bolj problem v tvojem razmišljanju, kot pa kje drugje.

WizzardOfOZ ::

V bistvu generacija Z ima večino stvari za "black box". Input notri, output ven, ne vedo pa kako black box dela in kaj dela.
In če se slučajno zgodi, da black box crkne, so totalno nebogljeni, ker niti nimajo znanja, da bi ga popravili. Ta problem se z vsako generacijo veča.

Pa niso oni krivi. Starši smo. Permisivna vzgoja in ostale bedarije so tiste. Ko je moral biti samo pozitiven feedback. Najboljši si, najlepša si,..., življenje v mehurčku. Ko pa pride na "trg", pa vidi, da so mu/ji celo mladost lagali in da je življenje vse kaj drugega kot tisti mehurček.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

eventyrer ::

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.


Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

To, kar si napisal se čisto ujema z nesmisli, ki jih je zinil Plato o zapisovanju znanja na papir:

If men learn this, it will implant forgetfulness in their souls; they will cease to exercise memory because they rely on that which is written, calling things to remembrance no longer from within themselves, but by means of external marks.
.

In tko je z vsako novo "tehnologijo", ki dela "drugače kot se je delalo".


To, da se počutiš kot da si nad tem [kako nekdo pridobiva znanje], je bolj problem v tvojem razmišljanju, kot pa kje drugje.


To, da nekdo pogleda youtube video in ponovi korake za njim ne pomeni da nekaj zna uporabljati ampak da je zgolj sledil receptu.

Jaz ne znam kuhat ampak po receptu pa marsikaj okusnega naredim.

Namen je bil prikazati hudo kratkotrajno pozornost generacije Z, kar si lepo prikazal saj niti nisi dojel bistva sporočila.
Obenem si takoj pokazal še eno lastnost GenZ....takojšnjo užaljenost in takojšnje zagovarjanje lastnih načinov dela.

Zgodovina sprememb…

Phantomeye ::

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.

sreda ::

Še vedno se izogibam uporabe šumnikov v imenih datotek in map.
Se spomnim tudi, da nisem mogel rešit datoteke iz zapečenega CDja, ker je bila pot+ime datoteke daljša od, se ne spomnim, ampak mislim da je bila daljša od 512 znakov.

WizzardOfOZ ::

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Ta osnovna uporaba je nekak tako kot če žena dam pride, pa reče, avto ne dela dobr. Je že 3 tedne svetila ena rdeča lučka v obliki helikopterja pa še nekaj lučk zraven, ampak ko se je lučka prižgala je še kr dobro delal, sam tempomat je crknil. Pol pa ugotoviš, da je sesula karter, ker je zadela v robnik, pa je olje počasi steklo in je avto ostal brez olja.

sreda je izjavil:

Še vedno se izogibam uporabe šumnikov v imenih datotek in map.
Se spomnim tudi, da nisem mogel rešit datoteke iz zapečenega CDja, ker je bila pot+ime datoteke daljša od, se ne spomnim, ampak mislim da je bila daljša od 512 znakov.


256 je bila magična cifra.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

Phantomeye ::

eventyrer je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.


Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

To, kar si napisal se čisto ujema z nesmisli, ki jih je zinil Plato o zapisovanju znanja na papir:

If men learn this, it will implant forgetfulness in their souls; they will cease to exercise memory because they rely on that which is written, calling things to remembrance no longer from within themselves, but by means of external marks.
.

In tko je z vsako novo "tehnologijo", ki dela "drugače kot se je delalo".


To, da se počutiš kot da si nad tem [kako nekdo pridobiva znanje], je bolj problem v tvojem razmišljanju, kot pa kje drugje.


To, da nekdo pogleda youtube video in ponovi korake za njim ne pomeni da nekaj zna uporabljati ampak da je zgolj sledil receptu.

Jaz ne znam kuhat ampak po receptu pa marsikaj okusnega naredim.

Namen je bil prikazati hudo kratkotrajno pozornost generacije Z, kar si lepo prikazal saj niti nisi dojel bistva sporočila.


Mogoče nekateri ljudje ne znate sporočiti bistva. In kako točno sem pokazal bistvo tvojega sporočila? Jaz nisem generacija Z.

Sicer pa model - kako pa misliš, da dobiš znanje? Oz. dejva uporabit tvoj primer. Kako se naučiš kuhat? Najprej začneš kuhat po receptih. Spoznaš različne jedi in načine priprave. Potem začneš eksperimentirati. Kmalu ustvarjaš svoje variante jedi.

Nihče ne zna kuhat na začetku. Vse se začne z receptom. Najsi bo to recept iz knjige, youtube videa ali pa na listku, ki ti ga je dala tašča.

Če pa verjameš, da se moraš nekaj naučit sam od sebe - brez zunanje pomoči - potem te pa moram obvestit, da se učiš po manj optimalni poti.

ales85 ::

Phantomeye je izjavil:

Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

Če imaš preveč časa, mogoče. Pisana navodila so lahko veliko krajša in ne rabiš čakati, da vidiš naslednji korak. Besedilo pa, če si kolikor toliko pismen, lahko hitro preskočiš, vmes pregledaš nekaj skic, pa že imaš informacije. Če si kolikor toliko spreten, boš že začel predno boš sploh zaključil z gledanjem videa.

Pa ne pravim, da video nima mesta, seveda ga ima. Ampak da je kar tako superioren je pa neumnost.

Phantomeye ::

ales85 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

Če imaš preveč časa, mogoče. Pisana navodila so lahko veliko krajša in ne rabiš čakati, da vidiš naslednji korak. Besedilo pa, če si kolikor toliko pismen, lahko hitro preskočiš, vmes pregledaš nekaj skic, pa že imaš informacije. Če si kolikor toliko spreten, boš že začel predno boš sploh zaključil z gledanjem videa.

Pa ne pravim, da video nima mesta, seveda ga ima. Ampak da je kar tako superioren je pa neumnost.


Superioren je zato, ker sočasno slišiš, vidiš, in potencialno tudi bereš. Kar pomeni, da dobiš več informacij.

Seveda obstajajo slaba in dobra navodila. Kvaliteta navodil je pa precej neodvisna od medija, ki ti jih posreduje.

Kako zamenjati žarnico, gumo na avtu, odpreti granatno jabolko itd. ni nekaj kar lahko prebereš in rečeš "AHA"

Zgodovina sprememb…

ales85 ::

Phantomeye je izjavil:

Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva.

Sicer so omenili že drugi, ampak ne morem mimo. Vsi ti "tvoji", ki "obvladajo" računalnike, v veliki večini ne znajo popolnoma nič. Velikokrat obtičijo že ko se samo en korak spremeni. Kaj šele, da se je potrebno nekaj naučiti od začetka. Niti ne "znajo" uporabljati računalnika za opraviti nalogo, pač pa le klikati po korakih, in striktno po korakih.

Phantomeye je izjavil:

ales85 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

Če imaš preveč časa, mogoče. Pisana navodila so lahko veliko krajša in ne rabiš čakati, da vidiš naslednji korak. Besedilo pa, če si kolikor toliko pismen, lahko hitro preskočiš, vmes pregledaš nekaj skic, pa že imaš informacije. Če si kolikor toliko spreten, boš že začel predno boš sploh zaključil z gledanjem videa.

Pa ne pravim, da video nima mesta, seveda ga ima. Ampak da je kar tako superioren je pa neumnost.


Superioren je zato, ker sočasno slišiš, vidiš, in potencialno tudi bereš. Kar pomeni, da dobiš več informacij.

Seveda obstajajo slaba in dobra navodila. Kvaliteta navodil je pa precej neodvisna od medija, ki ti jih posreduje.

Mogoče, če imaš težave s koncentracijo. Kot sem rekel, s pisnimi navodili boš večinoma že prej začel, preden boš sploh zaključil z videom.

PS: Si že slišal za skice?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

Phantomeye ::

ales85 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva.

Sicer so omenili že drugi, ampak ne morem mimo. Vsi ti "tvoji", ki "obvladajo" računalnike, v veliki večini ne znajo popolnoma nič. Velikokrat obtičijo že ko se samo en korak spremeni. Kaj šele, da se je potrebno nekaj naučiti od začetka. Niti ne "znajo" uporabljati računalnika za opraviti nalogo, pač pa le klikati po korakih, in striktno po korakih.

Phantomeye je izjavil:

ales85 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

Če imaš preveč časa, mogoče. Pisana navodila so lahko veliko krajša in ne rabiš čakati, da vidiš naslednji korak. Besedilo pa, če si kolikor toliko pismen, lahko hitro preskočiš, vmes pregledaš nekaj skic, pa že imaš informacije. Če si kolikor toliko spreten, boš že začel predno boš sploh zaključil z gledanjem videa.

Pa ne pravim, da video nima mesta, seveda ga ima. Ampak da je kar tako superioren je pa neumnost.


Superioren je zato, ker sočasno slišiš, vidiš, in potencialno tudi bereš. Kar pomeni, da dobiš več informacij.

Seveda obstajajo slaba in dobra navodila. Kvaliteta navodil je pa precej neodvisna od medija, ki ti jih posreduje.

Mogoče, če imaš težave s koncentracijo. Kot sem rekel, s pisnimi navodili boš večinoma že prej začel, preden boš sploh zaključil z videom.

PS: Si že slišal za skice?



Govoril si o tekstu. Skice si omenil kasneje. Skice niso tekst.

klemenSLO ::

Veliko več je ljudi ki uporabljajo vse kar jim računalnik omogoča. Kot bi rekel veliko je ljudi ki znajo vozit avto.
Zdaj, koga pa zanima kako deluje motor? Če te računalništvo kot tako ne zanima, gledaš samo uporabno plat in se ne poglabljaš , kako je sistem narejen da tako deluje.
Tu ni nič govora o inteligenci.

Včasih, ko funkcija iskanja še niso bile podprte si dejansko moral poznati koncept drevesnih struktur, da si kaj našel. Sedaj tega ni treba ker sistem v ozadju najde za tebe.
To je pač davek na napredek :)
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

eventyrer ::

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.


Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

To, kar si napisal se čisto ujema z nesmisli, ki jih je zinil Plato o zapisovanju znanja na papir:

If men learn this, it will implant forgetfulness in their souls; they will cease to exercise memory because they rely on that which is written, calling things to remembrance no longer from within themselves, but by means of external marks.
.

In tko je z vsako novo "tehnologijo", ki dela "drugače kot se je delalo".


To, da se počutiš kot da si nad tem [kako nekdo pridobiva znanje], je bolj problem v tvojem razmišljanju, kot pa kje drugje.


To, da nekdo pogleda youtube video in ponovi korake za njim ne pomeni da nekaj zna uporabljati ampak da je zgolj sledil receptu.

Jaz ne znam kuhat ampak po receptu pa marsikaj okusnega naredim.

Namen je bil prikazati hudo kratkotrajno pozornost generacije Z, kar si lepo prikazal saj niti nisi dojel bistva sporočila.


Mogoče nekateri ljudje ne znate sporočiti bistva. In kako točno sem pokazal bistvo tvojega sporočila? Jaz nisem generacija Z.

Sicer pa model - kako pa misliš, da dobiš znanje? Oz. dejva uporabit tvoj primer. Kako se naučiš kuhat? Najprej začneš kuhat po receptih. Spoznaš različne jedi in načine priprave. Potem začneš eksperimentirati. Kmalu ustvarjaš svoje variante jedi.

Nihče ne zna kuhat na začetku. Vse se začne z receptom. Najsi bo to recept iz knjige, youtube videa ali pa na listku, ki ti ga je dala tašča.

Če pa verjameš, da se moraš nekaj naučit sam od sebe - brez zunanje pomoči - potem te pa moram obvestit, da se učiš po manj optimalni poti.


Tipično moderno pizdakanje.

klemenSLO je izjavil:

Veliko več je ljudi ki uporabljajo vse kar jim računalnik omogoča. Kot bi rekel veliko je ljudi ki znajo vozit avto.
Zdaj, koga pa zanima kako deluje motor? Če te računalništvo kot tako ne zanima, gledaš samo uporabno plat in se ne poglabljaš , kako je sistem narejen da tako deluje.
Tu ni nič govora o inteligenci.


Tole drži, da ljudje ne znajo pospraviti datotek je pa resno čudno no. Saj skoraj nihče nima samo mobitela.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Na prejšnji firmi sem bil "deklica za vse", med drugim tudi za to, če se je nekomu "premaknila" ikona na namizju, ali celo "zginila" in je niso našli. Pa so ljudje delali na rač. in se imeli za dobre uporabnike rač.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

eventyrer ::

fikus_ je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Na prejšnji firmi sem bil "deklica za vse", med drugim tudi za to, če se je nekomu "premaknila" ikona na namizju, ali celo "zginila" in je niso našli. Pa so ljudje delali na rač. in se imeli za dobre uporabnike rač.


Boh ne dej da jim zamenjaš zaslon. Bodo mislili da si jim zamenjal cel računalnik.

49106 ::

eventyrer je izjavil:



Tole drži, da ljudje ne znajo pospraviti datotek je pa resno čudno no. Saj skoraj nihče nima samo mobitela.


Oččitno ne poznaš z generacije Z, sicer tega ne bi napisal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

Mato989 ::

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Vir za "vsi"?
In nato še razlaga kaj je mišljeno za "določene namene"

Težava je ravno tu... če ti nekaj ne dela, eni ali pa preveč avtomatsko zmrzne, nimajo znanja uporabe razširjenega brskanja po googlu, nimajo znanja stisnit CTRL+ALT+DELETE in končat procese in pogledat kaj nabija pomnilnik... niti ne vejo kaj je to procesor, RAM, motherboard... ne znajo poiskat kaj pomenijo X piskov pri vklopu itd... tu je težava, da ne znajo izvest niti osnovne diagnostike niti ne znajo uporabljat par malo bolj naprednih funkcij in primerno SKRBET za PC (cleanat odvečne zadeve, pregled diska po potrebi (okej s ssdji manj pomembno) )
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Phantomeye ::

eventyrer je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

eventyrer je izjavil:

sam si naprimer ne predstavljam kako bi po nekaj mesecih/letih iskal stare dokumente ali slike, če ne bi bili smiselno urejeni po datotečni strukturi.

Iskanje? Kako, če nevem kater datum iskat.

kuall je izjavil:

Stari kozli so vedno podcenjevali mladino. ker je niso razumeli. Mladina je v resnici povprečno bolj napredna in pametna, tudi danes je tako. Opažam, kako čim je človek starejši, tam nad 45, eni že pri 40ih, posebej ženske, nimajo občutka za računalnike sploh in se ne znajdejo pa če jih ubiješ ne. Medtem ko mladim je to v krvi.


hmmm...jaz tale zapis berem kot da bi ga napisal nek fant ki je mnenja da so ljudje po 40ih za na odpad.

Jaz bi rekel da je vsaka generacija manj sposobna in bolj rabi youtube video tutoriale saj je branje odstavka teksta že preveč mukotrpno.

Je pa seveda bolj napredna saj je bolj vajena uporabljati nove tehnologije ki marsikaj servirajo na pladnju.


Video tutorial je eden najboljših načinov prenosa znanja. Jaz se bom več naučil iz ogleda video vodnika o tem, kako zamenjati gumo, kot pa bi se iz petih strani navodil v obliki besedila.

Video vodniki so superiornejši način podajanja informacij.

To, kar si napisal se čisto ujema z nesmisli, ki jih je zinil Plato o zapisovanju znanja na papir:

If men learn this, it will implant forgetfulness in their souls; they will cease to exercise memory because they rely on that which is written, calling things to remembrance no longer from within themselves, but by means of external marks.
.

In tko je z vsako novo "tehnologijo", ki dela "drugače kot se je delalo".


To, da se počutiš kot da si nad tem [kako nekdo pridobiva znanje], je bolj problem v tvojem razmišljanju, kot pa kje drugje.


To, da nekdo pogleda youtube video in ponovi korake za njim ne pomeni da nekaj zna uporabljati ampak da je zgolj sledil receptu.

Jaz ne znam kuhat ampak po receptu pa marsikaj okusnega naredim.

Namen je bil prikazati hudo kratkotrajno pozornost generacije Z, kar si lepo prikazal saj niti nisi dojel bistva sporočila.


Mogoče nekateri ljudje ne znate sporočiti bistva. In kako točno sem pokazal bistvo tvojega sporočila? Jaz nisem generacija Z.

Sicer pa model - kako pa misliš, da dobiš znanje? Oz. dejva uporabit tvoj primer. Kako se naučiš kuhat? Najprej začneš kuhat po receptih. Spoznaš različne jedi in načine priprave. Potem začneš eksperimentirati. Kmalu ustvarjaš svoje variante jedi.

Nihče ne zna kuhat na začetku. Vse se začne z receptom. Najsi bo to recept iz knjige, youtube videa ali pa na listku, ki ti ga je dala tašča.

Če pa verjameš, da se moraš nekaj naučit sam od sebe - brez zunanje pomoči - potem te pa moram obvestit, da se učiš po manj optimalni poti.


Tipično moderno pizdakanje.
.


Ne vem, teb uhaja "Kids these days" mentaliteta. Tako, da je jasno, kdo pizdaka. Dejstvo je, da se novega znanja naučiš po korakih. Znanje je naučeno, ne prirojeno.

Probaj kak dan skuhat nekaj brez recepta, boš videl, da si se iz receptov vendarle nekaj naučil.

Pa lep pozdrav

Phantomeye ::

Mato989 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Vir za "vsi"?
In nato še razlaga kaj je mišljeno za "določene namene"

Težava je ravno tu... če ti nekaj ne dela, eni ali pa preveč avtomatsko zmrzne, nimajo znanja uporabe razširjenega brskanja po googlu, nimajo znanja stisnit CTRL+ALT+DELETE in končat procese in pogledat kaj nabija pomnilnik... niti ne vejo kaj je to procesor, RAM, motherboard... ne znajo poiskat kaj pomenijo X piskov pri vklopu itd... tu je težava, da ne znajo izvest niti osnovne diagnostike niti ne znajo uporabljat par malo bolj naprednih funkcij in primerno SKRBET za PC (cleanat odvečne zadeve, pregled diska po potrebi (okej s ssdji manj pomembno) )


Kakšen vir? Zase veš, da z računalnikom upravljaš določeno delo. Nekateri računalnik uporabljajo za pisanje dokumentacije, nekateri za programiranje, nekateri za iskanje vesoljcev, nekateri za iskanje in printanje receptov, nekateri za oblikovanje slik in videov. Nič od tega ne zahteva podrobnega poznavanja infrastrukture računalnika. Je fajn poznat osnove, ni pa pogoj.

Sicer pa opisuješ težave, ki jih imajo različni uporabniki, različnih starosti in spolov. Ne vem, kako se karkoli od tega nanaša na izključno mlade.


Da ne boš zmeden, let me elaborate: Vsi, ki uporabljamo računalnike, jih uporabljamo za določen namen, za določene naloge.

Ne, da "vsi" na svetu znajo uporabljati računalnik.

fikus_ je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

fikus_ je izjavil:

" Zdaj v 2021 obvlada uporabo računalnikov več ljudi kot kdarkoli prej v zgodovini računalništva."

Tega ne bi trdil, bolj bi rekel, da ga zna uporabljat za določen namen. Ta določen namen je npr. delo v službi, zabava doma, . . . Ko je pa potrebno priklopit npr. printer in ne dela po sistemu "plug in" ter je potrebno kaj naredit, je pa veliko ljudi v temi.


Za določen namen... vsi znamo uporabljati računalnike za določen namen. Računalnik je orodje, ne rabiš poznat kako deluje orodje, če ni nujno za tvoje delo. Je pa fajn, da razumeš vsaj osnovno strukturo, ki pa nikakor ni pogoj.


Na prejšnji firmi sem bil "deklica za vse", med drugim tudi za to, če se je nekomu "premaknila" ikona na namizju, ali celo "zginila" in je niso našli. Pa so ljudje delali na rač. in se imeli za dobre uporabnike rač.


A še vedno govorimo o generaciji Z? Tole z ikonami sem doživel samo pri supportu starejših uporabnikov. 45+.

Zgodovina sprememb…

Karamelo ::

Gre za posploševanje. Danes je veliko več ljudi, ki uporablja računalnike in katerim ni treba vedeti, kako deluje kakšna stvar, tako kot meni ni treba vedeti recimo, kako deluje avto. In ukazna vrstica se danes še kako uporablja med strokovnjaki, drugje pa seveda da ne, saj ni primer prijaznega vmesnika.

Potem dalje...
Se strinjam, da videi nudijo veliko bolj jasno predstavo o čem, česar si človek ne prestavlja, samo pri mojem delu recimo nimam časa za ogled videov, enostavno hitreje stvar najdem na spletu in z hitrim pregledom strani najdem rešitev in že delamo naprej...si ne predstavljam, da bi si za vsak problem ogledoval neke videe in čakal in čakal.

Razlika med današnjo mladino in nami je bila v tem, da smo mi v računalnikih videli nekaj posebnega, zanimalo nas je vse, kako delajo, kako se kaj namešča gor, kako se priklaplja. Danes pa večino mladine to ne zanima, zanima jih kaj drugega. In ko te nekaj ne zanima, je potem dovolj, da se samo uporablja.
Včasih smo spremljali razvoj iger od leta do leta in gledali kako se spreminja grafika in kaj pomeni več rama itd. Danes to ni pomembno, ker so najbolj igrane igre fortnite, roblox in minecraft. Nikogar več ne potegne razvoj, kaj pomeni razvoj, ampak gre za čisti entertainment.

Ampak mladini ni tega za zamerit oz. jih zaradi tega nimam za manj sposobne. So izjemno sposobni in vpijajo znanje zelo hitro. Enostavno računalniki za njih niso to kar so bili za nas, nekaj čarobnega, kar nas je izjemno zanimalo.

Miki N ::

Kakorkoli, na slotechu si brez razumevanja drevesnih struktur mrzel, ker iskanje komajda deluje.

Phantomeye ::

Karamelo je izjavil:

Gre za posploševanje. Danes je veliko več ljudi, ki uporablja računalnike in katerim ni treba vedeti, kako deluje kakšna stvar, tako kot meni ni treba vedeti recimo, kako deluje avto. In ukazna vrstica se danes še kako uporablja med strokovnjaki, drugje pa seveda da ne, saj ni primer prijaznega vmesnika.

Potem dalje...
Se strinjam, da videi nudijo veliko bolj jasno predstavo o čem, česar si človek ne prestavlja, samo pri mojem delu recimo nimam časa za ogled videov, enostavno hitreje stvar najdem na spletu in z hitrim pregledom strani najdem rešitev in že delamo naprej...si ne predstavljam, da bi si za vsak problem ogledoval neke videe in čakal in čakal.

Razlika med današnjo mladino in nami je bila v tem, da smo mi v računalnikih videli nekaj posebnega, zanimalo nas je vse, kako delajo, kako se kaj namešča gor, kako se priklaplja. Danes pa večino mladine to ne zanima, zanima jih kaj drugega. In ko te nekaj ne zanima, je potem dovolj, da se samo uporablja.
Včasih smo spremljali razvoj iger od leta do leta in gledali kako se spreminja grafika in kaj pomeni več rama itd. Danes to ni pomembno, ker so najbolj igrane igre fortnite, roblox in minecraft. Nikogar več ne potegne razvoj, kaj pomeni razvoj, ampak gre za čisti entertainment.

Ampak mladini ni tega za zamerit oz. jih zaradi tega nimam za manj sposobne. So izjemno sposobni in vpijajo znanje zelo hitro. Enostavno računalniki za njih niso to kar so bili za nas, nekaj čarobnega, kar nas je izjemno zanimalo.



Dejstvo je, da gre vsaka nova tehnologija čez eno obdobje, in potem postane samoumevna. Orodje, ki ga uporabiš. Ins and outs niso več tako pomembni.

pegasus ::

Karamelo je izjavil:

Danes je veliko več ljudi, ki uporablja računalnike in katerim ni treba vedeti, kako deluje kakšna stvar, tako kot meni ni treba vedeti recimo, kako deluje avto.
Te primerjave z avti so mi tako odbijajoče ...
Mene je avtomobila strah. Po tem, ko sem naredil izpit, se ga tri leta nisem dotaknil, ker nisem do podrobnosti razumel, kako deluje. In ko sem si vzel čas to preštudirat, sem ugotovil, da je avtomobilska tehnologija in tehnika en grozen klump, kup muzejske zgodovine z miljon patchi, nevreden mojega časa in pozornosti. (Bolj grozni so samo še letalski motorji v malih letalih.) Zato mi avto stoji zunaj pod drevesom, nanj serjejo ptiči, iz špranj pa raste trava, ker se je v njih nabralo že toliko organskega materiala, da nastaja humus.
Enako z računalniki. Če bi se zadovoljil zgolj s fasado, bi mogoče klikal še danes. Tako pa so me zanimale podrobnosti in danes mi je klikanje zgolj v napoto, ker je tipkanje veliko bolj praktično, učinkovito in produktivno.
V novici omenjen problem vidim bolj kot realizacijo linije najmanjšega odpora ... Takoj ko je nekaj good enough, se velika večina ljudi ne potrudi več razumeti globlje, ker ne čutijo potrebe po tem. In to je bilo tako pred stoletji, danes in bo še dolgo v prihodnost. Enostavno gre za lastnost, ki smo jo pridobili z evolucijo. Nove generacije bodo gradile na temeljih trenutnih generacij, dokler dolgo bodo ti temelji prenašali težo novogradenj na njih. Nekako v stilu https://xkcd.com/2347/ ... Nočem pa razmišljati, kaj bo, ko se en teh temeljev sesuje. Konec civilizacije, mad max style ...

WizzardOfOZ ::

mad max style za to generacijo, ki se zdej 3x na dan tuširajo in ne morejo brez telefona?
Mah, vsi ti bi po dveh tednih pocrkal od bakterij, ki bi jih dobili nase, ko nebi imel dostopa do čiste vode in mila.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

widj3098dj32 ::

To nekako potrdi famo, kako bo moderna generacija racunalnisko usposobljena, ker znajo od malih nog klikat po tablicah. V bistvu so le nadpovprecni potrosniki.

6bt9hmDwY ::

Jasno je, kam napreduje civilizacija - sem...

G-man ::

Mislim, da je vsaka dovolj dobra tehnologija za vsakdanjo rabo podvržena temu principu - gospodinjski aparati, avtomobili itn. Ko so bili nezanesljivi, jih je bilo potrebno znat vsaj malo stroubleshootat. In toliko bolj to velja za IT. Sedaj, ko pa so stvari v cloudu, je vse skupaj še bolj štorasto, kadar ne dela. Če si včasih moral poznat samo OS in par programov, je sedaj v oblakih potreba poznat še protokole in standarde. Pa še ponavadi se dejansko nimaš na koga direkt obrnit, če nisi ravno enterprise stranka.

dild0idis ::

BTW, poznam človeka, ki zadnje leto ni odprl Worda, Powerpointa in Excella niti enkrat tako, da bi kliknil na ikonco.

Vse kar dela je, da v Spotlight na macu vpiše ime datoteke in jo računalnik sam odpre.

Vse datoteke so pa v oblaku.

Njega ne zanima več, kje je datoteka, niti ga ne zanima več, kje je program.

Zanima ga samo, da program dela tako kot mora.

Je zaradi tega kaj slabši in manj produktiven uporabnik?

Ne, še vedno ve, kaj je drevesna struktura, ker je rasel gor s tem, samo zanj je to relikt preteklosti, ki je brezvezen in arhaičen za uporabo.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

gruntfürmich ::

tudi mene ne zanima kako avtomobil dela. enostavno me mora pripeljati od A do B, pa pri tem nočem vedeti koliko valjev ima in kako se vžig nastavlja...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Windows 10 bo končno nudil več zasebnosti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
10033968 (28271) Uporabnix
»

[Bash] Preverjanje legalnosti poti

Oddelek: Programiranje
161446 (1073) piki12
»

Kako smiselno urediti zbirko datotek

Oddelek: Programska oprema
82227 (2069) c3p0
»

Izdelava katalogov ??

Oddelek: Pomoč in nasveti
103529 (3301) sameone

Več podobnih tem