Novice » Rezultati » Lani prodanih dvakrat več gramofonskih plošč
Spc ::
CD-playerji imajo večinoma slabe tranzistorske predojačevalnike in pa seveda slabe D-A pretvornike! Gramofoni pa se tem pretvornikom izognejo (vse ''mehansko'')!
Kaj pa recimo X-Fi Elite Pro, E-MU 1616M ali kakšna high end kartica ?
Pomojem je razlika zelo velika in se ne da enačit z zvočnimi karticami.
Jaz sem že snemal koncert v živo brez kompresorja in je bil zvok dosti boljši kot z kompresorjem.
Prvo leto nismo meli kompresorja, ker so ga nekam posodli drugo leto pa smo ga imeli.
Zadevo sem snemal z X-Fi Elite Pro in razlika je blia zelo velika.
Ko sem doma predelal zadevo v moj prostorski zvok se je brez kompresorja slišala 100x boljše kot tista z kompresorjem tako, da sploh nevem zakaj se zadeva uporablja.
Če gredo spike preko neke meje in zadeva začne clip-at pa je najboljše, da se zadevo utiša tako močno, da če se tudi pevec v mikforon zadere ne clipne zadeva in to je to zato je tukaj kompresor čisto nepotreben.
Pri mojem prostorskem zvoku vedno pazim, da je dinamika med tihi inštrumenti in glasnimi čim večja pa tudi če posnamem zadevo pri -13dB ali majn.
Če pa imam neko pesem katera je močno dinamično kompresirana pa jo probam de-kompresirat kolko se le da in naredim čim boljšo dinamiko.
1. Primer (Zvok iz CDja ki je bil fajn kompresiran in predelan v moj prostorski zvok):
Linda Ronstadt - Dreams to Dreams
2. Primer (Live koncert posnet iz TVja in predelan v moj prostorski zvok):
Celine Dion - A New Day
Najdite mi audio cd / PCM, ki ima tako dober zvok.
Verjetno ga boste zelo težko ker je kompresija dinamike ubitačna na Audio CDjih in upam si trdit, da se to sliši boljše kot pa vinilska plošča.
Priporočam pa, da uporabite kakšno high end zvočno z dobrimi zvočniki/slušalkami kajti na realtekovih nevem če boste slišali kakšno hudo razliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()
hokuto ::
spc imas za odtenek pomanjkljivo znanje o kompresorjih. ti so ze cisto v redu naprave in zelo dobrodosle, samo pravega je treba uporabit, na pravi nacin in na pravem materialu. je pa res, da jih zadnje desetletje in se kaj vec zelo pogosto zlorabljajo zaradi te brezumne tekme po cimvecji glasnosti s cimer pa naredijo vec skode kot koristi. ampak samo zato, ker se s kompresorji da vse zasmetit, se ne pomeni, da so pa kompresorji kar a priori smeti.
doke!
Spc ::
No po mojih osebnih izkušnjah je zvok boljši brez kot z kompresorjem.
Je pa res, da ga nisem jaz nastavljal ampak "tehnik", ki je takrat imel vso opremo.
Tudi publika je ugotovila, da je dosti dosti slabše z kompresorjem:
http://www.radiocity.si/forum/viewtopic.php?p=59572#59572
Je pa res, da ga nisem jaz nastavljal ampak "tehnik", ki je takrat imel vso opremo.
Tudi publika je ugotovila, da je dosti dosti slabše z kompresorjem:
http://www.radiocity.si/forum/viewtopic.php?p=59572#59572
In še največji kriminal: Boštjanov vokal je bil večkrat povsem preglašen z instrumenti, v občinstvu se je dobesedno opazilo odkimavanje glav. Še najbolj opazno pri coverju Elvisove pesmi. Tudi pri instrumentalno manj intenzivnih pesmih je glas bil postavljen nekako v ozadje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()
Mr.B ::
MP3 generacija ne opazi razlike med različnimi bitrejti MP3-jev, težave ima še pri primerjavi MP3 in CD. Poslušajo na vsakem šrotu od elektronike, z mega lučkami…
Vinilke se kljub pokanju slišijo bolje, nežnejše itd, imajo lepo izrazito drugo harmoniko, te pomirjajo. CD-ji z izjemami so šrot, večinoma namenjeni eni sezoni, mojster za mix pultom, ponavadi že v osnovi zajebe stvar, kaj šele da mu uspe zamenjati levi in desni kanal pri mixanju, še sploh je zanimivo, ko si na koncertu in dobiš prostorsko vizualno sliko, potem pa to pride live na CD pa je stvar razmetana po prostoru….Prav tako ne mi dajati sej ni potrebe na 16kHz, ker uho itak ne služi, in potem to opravičevati s slabšo kvaliteto zvoka, ker je eno sranje, in samo potrditev da je CD slabši proti vinilu. Pa razmislite čisto analogano, če daste na membrano zvočnika roko se tudi drugače sliši, enako se sliši z membrano v bobenčku, visoke frekvenco povzročijo pritisk na membrano, in ker se le ta ne more premikati oziroma prenašati spremembe na takih frekvencah, se to izraža kot pritisk na membrani, torej se nekaj sliši drugače in ne samo tišje.
Potem pa neki avdiofili, zato da mrtvi zvok svojih ultra dragih AD pretvornikov popravijo z inekcijo drugih harmonik lampnih ojačevalcev, in se počutijo dobro, da lahko pomirjeno poslušajo nekaj, pa še fensi lepo na koncu izpade z dodatnim kromom…
Vinilke se kljub pokanju slišijo bolje, nežnejše itd, imajo lepo izrazito drugo harmoniko, te pomirjajo. CD-ji z izjemami so šrot, večinoma namenjeni eni sezoni, mojster za mix pultom, ponavadi že v osnovi zajebe stvar, kaj šele da mu uspe zamenjati levi in desni kanal pri mixanju, še sploh je zanimivo, ko si na koncertu in dobiš prostorsko vizualno sliko, potem pa to pride live na CD pa je stvar razmetana po prostoru….Prav tako ne mi dajati sej ni potrebe na 16kHz, ker uho itak ne služi, in potem to opravičevati s slabšo kvaliteto zvoka, ker je eno sranje, in samo potrditev da je CD slabši proti vinilu. Pa razmislite čisto analogano, če daste na membrano zvočnika roko se tudi drugače sliši, enako se sliši z membrano v bobenčku, visoke frekvenco povzročijo pritisk na membrano, in ker se le ta ne more premikati oziroma prenašati spremembe na takih frekvencah, se to izraža kot pritisk na membrani, torej se nekaj sliši drugače in ne samo tišje.
Potem pa neki avdiofili, zato da mrtvi zvok svojih ultra dragih AD pretvornikov popravijo z inekcijo drugih harmonik lampnih ojačevalcev, in se počutijo dobro, da lahko pomirjeno poslušajo nekaj, pa še fensi lepo na koncu izpade z dodatnim kromom…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
jype ::
Mr.B> Vinilke se kljub pokanju slišijo bolje, nežnejše itd, imajo lepo izrazito drugo harmoniko, te pomirjajo.
To je zato ker je treba prej zvok ustrezno obdelat, sicer igla skoči čez, kot je TBR pravilno povedal.
Mr.B> CD slabši proti vinilu
To si zdej tko definitivno povedu, da se mi kr v glavi vrti. Kako pa na vinilko spraviš fotografije?
41kHz 16 bit stereo je nemara res malce šibka reč, vsekakor pa se da z dobrim feršterkerjem (z ustreznimi DSPji) zamazat signal tako, da se sliši kot vinilka. Ne vedno - s teboj se čisto strinjam glede mainstream sodobne glasbene produkcije, ki je milo rečeno podn.
Sicer pa imamo tudi naprednejše medije in zapise. Recimo SACD, pa DVD-Audio, vse pa gre še vedno na enak fizičen medij.
To je zato ker je treba prej zvok ustrezno obdelat, sicer igla skoči čez, kot je TBR pravilno povedal.
Mr.B> CD slabši proti vinilu
To si zdej tko definitivno povedu, da se mi kr v glavi vrti. Kako pa na vinilko spraviš fotografije?
41kHz 16 bit stereo je nemara res malce šibka reč, vsekakor pa se da z dobrim feršterkerjem (z ustreznimi DSPji) zamazat signal tako, da se sliši kot vinilka. Ne vedno - s teboj se čisto strinjam glede mainstream sodobne glasbene produkcije, ki je milo rečeno podn.
Sicer pa imamo tudi naprednejše medije in zapise. Recimo SACD, pa DVD-Audio, vse pa gre še vedno na enak fizičen medij.
Mr.B ::
imam zvlok frekvence 20khz. Koliko bitov informacije dobim z vzorčenjem 41kHz ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
BlueRunner ::
Jaz sem že snemal koncert v živo brez kompresorja in je bil zvok dosti boljši kot z kompresorjem.Na katerem izhodu si ga pa snemal? Morda je že bil apliciran, ne da bi to vedel? Morda pa tudi ne...
Če gredo spike preko neke meje in zadeva začne clip-at pa je najboljše, da se zadevo utiša tako močno, da če se tudi pevec v mikforon zadere ne clipne zadeva in to je to zato je tukaj kompresor čisto nepotreben.Okoliščine v živo običajno pripeljejo do součinkovanja treh stvari: hišni zvočni sistem je zanič; bend je premajhen, da bi imel svojega tonca; pevec ni izšolan za petje pred mikrofonom (kar se v studiu lahko ponavlja v živo pa ne).
Če imaš dobrega tonca, ki pozna svoj bend, potem bo ta že znal in vedel kdaj mora za koliko stišati, da ne bo rezanja. Če se pa tonc in bend ne poznajo + v bendu imaš levake, pa je veliko učinkovitejše, da na izhod iz mize porineš še svoj kompresor. Vsaj lastnik ti ne bo težil, da mu uničuješ njegovo opremo. Sicer pa, če ostale zadeve klapajo, potem bo tudi vpliv kompresorja ali pa limiterja absolutno minimalen - praktično neopazen. Orodje je pač vedno samo tako dobro kot njegov upravljalec.
Mr.B> CD slabši proti viniluSamo glede na to kako zelo uničen zvok stlačijo gor. Drugo je v zgodbi o zvoku čisto nepomembno. Če zvoka ne bi že predhodno uničil, bi bil CD boljši od vinila.
To si zdej tko definitivno povedu, da se mi kr v glavi vrti. Kako pa na vinilko spraviš fotografije?
Najdite mi audio cd / PCM, ki ima tako dober zvok.Po govoricah, je Chinese Democracy menda ena izmed takšnih izjem. Ker pa G'N'R ne poslušam, pa bi to težko potrdil, samo iz tega razloga pa tudi ne bi priporočal nakupa. Skratka ni še čisto vse izgubljeno... Menda pa je bila za kvaliteto tega CD-ja kriva Metallica, ki je svoj album popolnoma in nedvoumno uničila ravno s kompresijo. Drugi se pa že iz te lekcije učijo.
Pa smo že vsi mislili, da je vojne G'N'R vs. Metallica že konec
BlueRunner ::
imam zvlok frekvence 20khz. Koliko bitov informacije dobim z vzorčenjem 41kHz ?
Kolikor hočeš.
Najlepša primerjava, ki sem jo do sedaj slišal, je tista s pogledom skozi rešetko: 44.1kHz pomeni, da gledam skozi 44100 luknjic, 16 bitov pa pomeni, da v vsaki luknjici vidim enega izmed 65536 odtenkov sivine med črno in belo. Oba parametra vplivata na kvaliteto, nista pa odvisna.
Če boš vzorec zapisoval 8-bitno, bo pač 8-biten. Če ga boš zapisoval 24-bitno, bo pač 24-biten. Več bitov pač pomeni bolj natančno diskretizacijo in posledično tudi manj popačenj.
Mr.B ::
pri vzorčenju 44kHz zvoka 20kHz dobim dva vzorca, pa če je zaradi mene reasolucijo 512 bitov na vzorec, ne boš niti približno uspel sestaviti enak vzorec 20kHz. Pri 16kHz zvoku boš imel če tako na prst pogledamo tri vzorce, kar niti približno ne boš uspel sestaviti 16kHz. DAT je imel 94kHz vzorčenje, kar se je v praksi pokazalo za kvalitetnejši izvor zvoka. In bodimo realni niti v idealnem primeru ne moreš sestaviti 16kHz sinusoido, kaj šele ko je ta sinusoida sestavljena recimo s desetimi drugimi izvori zvoka (glasba), ter njenih harmonik…
Torej 44kHz vzorčenje ni ravno nekaj kar je bleščeče, kaj šele za reprodukcijo pribljižno originala, je pa uporabno za tuc tuc unc unc, glazbo, oziroma elektronsko generirane izvore zvoka, če temu lahko rečemo glasba
Torej 44kHz vzorčenje ni ravno nekaj kar je bleščeče, kaj šele za reprodukcijo pribljižno originala, je pa uporabno za tuc tuc unc unc, glazbo, oziroma elektronsko generirane izvore zvoka, če temu lahko rečemo glasba
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
BlueRunner ::
Če moram izbirati med Nyquistom in Mr.B, jem se bom vedno odločil za Nyquista.
DAT-i imajo 32, 44.1, 48 in 96 kHz vzorčenje. Logično in razumljivo je, da hitrejše vzorčenje pomeni tudi boljšo kvaliteto. Tako tudi 192 kHz na SS pomeni še boljšo kvaliteto. Vprašanje pa je zakaj 44.1 ne bi bilo zadovoljivo. Tvoja razlaga ne vzdrži ravno zaradi Nyquista.
DAT-i imajo 32, 44.1, 48 in 96 kHz vzorčenje. Logično in razumljivo je, da hitrejše vzorčenje pomeni tudi boljšo kvaliteto. Tako tudi 192 kHz na SS pomeni še boljšo kvaliteto. Vprašanje pa je zakaj 44.1 ne bi bilo zadovoljivo. Tvoja razlaga ne vzdrži ravno zaradi Nyquista.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Matev ::
audiofili želijo biti nekaj posebnega
če si lahko privošči navaden uporabnik - potem za njih ni kvalitetno
če si lahko privošči navaden uporabnik - potem za njih ni kvalitetno
BlueRunner ::
No... želja po boljših produktih je samoumevna. CD ni najboljše, kar bi bilo danes na voljo, je pa tehnično boljši od LP. Tako, kot sta SACD in DVD-Audio tehnično boljša od CD-jev. Ne bi jih pa kar tako v nič dajal, samo zato, ker slabo pokrivajo frekvence nad 20kHz.
Sem pa že nekjakrat ugotovil, da je pri CD-jih najpomembnejši DA konverter, ki generira analogen signal. Tukaj pa se pokaže razlika med poceni kitajsko robo in ne tako zelo poceni kitajsko robo, ki ima vgrajen en japonski ali pa celo ameriški čipek.
Sem pa že nekjakrat ugotovil, da je pri CD-jih najpomembnejši DA konverter, ki generira analogen signal. Tukaj pa se pokaže razlika med poceni kitajsko robo in ne tako zelo poceni kitajsko robo, ki ima vgrajen en japonski ali pa celo ameriški čipek.
Matev ::
zanimivo bi bilo narediti slepi test
in ugotoviti ali audiofili res ločijo te stvari o katerih govorijo
in ugotoviti ali audiofili res ločijo te stvari o katerih govorijo
rnrv ::
jaz sem mnenja, da je razlog za povečano uporabo vinilk psihološki!
Iti poslušati gramofonsko ploščo je dogodek in do tega prideš z celim obredom (postvitev plošče v ležišče, priklop motorčka, odpraševanje plate, morda čiščenje glave, priklop predojačevalca, priklop ojačevalca, premik glave na ploščo, morda še kakšna korekcija obtežila in hitrosti vrtenja plošče - šele sedaj se lahko usedem in poslušam). Pa tudi samega dogodka potem ne prekinjaš s tem, da bi prekapljal med različnimi komadi, ker se ti preprosto ne da ustati in dvigniti glave in potem iskati začetka druge pesmi. Preprosto se usedeš v naslonjač in uživaš v celi dolžini ene strani plate, medtem pa si pregledaš še zapise in fotke na ovitku vinilke! Prav nič te ne moti občasno prasketanje zaradi prstnih vtisov, ki jih je naredil že tvoj fotr v rosnih letih, ko je plato najprej sprobal preden jo je dal kot ljubezensko darilo tvoji matki. Okol marsikatere plate se obudijo že marsikateri spomini. Čista romantika...
Pri CDju pa tega ni. V roku 10 let je neuporaben tako, da nekih spominov ne more ponujati. Ko ga poslušaš živčno pretikaš med komadi in celo med samim komadom želiš čimprej slišati tisti refren... da ne omenim mp3jev in ostale robe za doseganje hitrega a kratkotrajnega učinka...
jebat ga, ves svet je postal instant, naspidiran in živčen. Če ne zdoziraš takoj je naslednji trenutek lahko že prepozno,...
Iti poslušati gramofonsko ploščo je dogodek in do tega prideš z celim obredom (postvitev plošče v ležišče, priklop motorčka, odpraševanje plate, morda čiščenje glave, priklop predojačevalca, priklop ojačevalca, premik glave na ploščo, morda še kakšna korekcija obtežila in hitrosti vrtenja plošče - šele sedaj se lahko usedem in poslušam). Pa tudi samega dogodka potem ne prekinjaš s tem, da bi prekapljal med različnimi komadi, ker se ti preprosto ne da ustati in dvigniti glave in potem iskati začetka druge pesmi. Preprosto se usedeš v naslonjač in uživaš v celi dolžini ene strani plate, medtem pa si pregledaš še zapise in fotke na ovitku vinilke! Prav nič te ne moti občasno prasketanje zaradi prstnih vtisov, ki jih je naredil že tvoj fotr v rosnih letih, ko je plato najprej sprobal preden jo je dal kot ljubezensko darilo tvoji matki. Okol marsikatere plate se obudijo že marsikateri spomini. Čista romantika...
Pri CDju pa tega ni. V roku 10 let je neuporaben tako, da nekih spominov ne more ponujati. Ko ga poslušaš živčno pretikaš med komadi in celo med samim komadom želiš čimprej slišati tisti refren... da ne omenim mp3jev in ostale robe za doseganje hitrega a kratkotrajnega učinka...
jebat ga, ves svet je postal instant, naspidiran in živčen. Če ne zdoziraš takoj je naslednji trenutek lahko že prepozno,...
Matako ::
Če moram izbirati med Nyquistom in Mr.B, jem se bom vedno odločil za Nyquista.
DAT-i imajo 32, 44.1, 48 in 96 kHz vzorčenje. Logično in razumljivo je, da hitrejše vzorčenje pomeni tudi boljšo kvaliteto. Tako tudi 192 kHz na SS pomeni še boljšo kvaliteto. Vprašanje pa je zakaj 44.1 ne bi bilo zadovoljivo. Tvoja razlaga ne vzdrži ravno zaradi Nyquista.
Višja frekvenca vzorčenja tudi olajša razne trike pri digitalnemu procesiranju. Recimo filtriranje je že matematično lažje približati idealu, pri večji frekvenci samplanja.
To je ozadje t.i. oversampling tehnike, ki so jo vsaj včasih nekateri CD-predvajalci tako ponosno oglašali že na ohišju. Enostavno se za vsak pravi vzorec doda npr. še sedem sintetičnih (pri 8x oversampling) - v bistvu je čisto vseeno, če so ti dodatni vzorci makar kopija pravega , ker gre samo za to, da se matematika digitalnega procesiranja lepše "izide" in je filtriranje čistejše (dejansko niti ni treba, da so sploh kje zapisani, gre samo za algoritem).
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Matako ::
Pri CDju pa tega ni. V roku 10 let je neuporaben tako, da nekih spominov ne more ponujati. Ko ga poslušaš živčno pretikaš med komadi in celo med samim komadom želiš čimprej slišati tisti refren... da ne omenim mp3jev in ostale robe za doseganje hitrega a kratkotrajnega učinka...
Pozabljaš, da je marsikomu danes že CD čista nostalgija in romantika - hja na marsikaterem se znajdejo prstni odtisi očetov, ko so jih podarili bodočim ženam. Hej, glede puščanja prstnih odtisov CD itak prekaša vinil... pa še lepo se mavrično lesketa ;)
Stvar okusa pač... Jaz recimo še vedno kdaj pa kdaj nostalgično poženem svoj Discman iz leta 1991 - celo kak CD iz tega obdobja mu privoščim. Saj smo doma imeli tudi LP in spomnim se, kako rad sem čistil prah z vrtečih plošč z mehko rdečo plišasto gobico... samo kaj vem - nekako mi je nostalgija ob CD "plejerju" toplejša - pač tista srednješolska. Mimogrede, vse deluje 100% tako takrat, ko sem šaro kupil - je pa res, da sem takrat še imel poln slušni razpon 22khz, vprašanje, koliko mi je še ostalo :(
/\/\.K.
BlueRunner ::
To je vse res, ampak podatek je, da vedno več ljudi kupuje nove plošče. Tako, da tisti "spomini" ne pašejo v to enačbo. Nekaj pa mora biti "narobe", da se več ljudi odloča za starejši, tehnično slabši in manj praktičen format. Očitno se nekje skriva dovolj velika prednost.
Morda pa si je večina samo uspešno in brezplačno napolnila vse svoje iPode, ključke in kartice za poslušanje v avtu, avtobusu, službi, ulici, ... Sedaj pa si želijo tudi glasbo v kateri lahko v miru uživajo in se ob njej sproščajo. Ne pa, da jo uporabljajo za zvočno zaveso in zid pred svetom, ki jih obdaja.
Glede na to, da je minimalen začetni komplet Hi-Fi opreme danes že pod 2000€, pa si lahko tudi ta luksuz privošči vedno več ljudi. Namesto nov računalnik + TV pač gramofon + ojačevalec + zvočniki. To je sicer več od "stolpa" za 100€, ampak zvok... ni primerjave. Razen, če si že oglušel.
Morda pa si je večina samo uspešno in brezplačno napolnila vse svoje iPode, ključke in kartice za poslušanje v avtu, avtobusu, službi, ulici, ... Sedaj pa si želijo tudi glasbo v kateri lahko v miru uživajo in se ob njej sproščajo. Ne pa, da jo uporabljajo za zvočno zaveso in zid pred svetom, ki jih obdaja.
Glede na to, da je minimalen začetni komplet Hi-Fi opreme danes že pod 2000€, pa si lahko tudi ta luksuz privošči vedno več ljudi. Namesto nov računalnik + TV pač gramofon + ojačevalec + zvočniki. To je sicer več od "stolpa" za 100€, ampak zvok... ni primerjave. Razen, če si že oglušel.
BlueRunner ::
Višja frekvenca vzorčenja tudi olajša razne trike pri digitalnemu procesiranju.
Definitivno. Več je v primeru vzorčenja vsekakor boljše. Če ne bi bilo uporabnih razlik, potem danes verjetno ne bi vzorčili na 192. Vendar pa se mi tudi 44.1 sploh ne zdi tako slabo, pa še daleč od tega, da se 20kHz ne bi dalo vzorčiti z več kot 20*2 kHz. Je pa res, da je bil 44.1 kompromis med velikostjo in kvaliteto. Tako kot je vsak A-D proces v bistvu samo kompromis.
Danes je za potrošnike na voljo tudi višja kvaliteta, boli me pa, da se večinoma ne izkorišča niti tega, kar imamo že 25 let na voljo. Potem se pa vračamo na 100+ let staro tehnologijo.
Matako ::
Danes je za potrošnike na voljo tudi višja kvaliteta, boli me pa, da se večinoma ne izkorišča niti tega, kar imamo že 25 let na voljo. Potem se pa vračamo na 100+ let staro tehnologijo.
Hja, del težave je ta, da digitalen zapis in predvajanje glasbe ponuja toliko možnosti - očitno toliko, da se predvsem založbe in proizvajalci včasih zelo težko zadržijo in uturijo kar nekaj brezveze. To še ne pomeni, da so ti postopki in tehnologije slabe, če ne drugega je večino boljših DSP trikov praktično nemogoče izvesti analogno (če ne že kar teoretično nemogoče).
Mimogrede, določeni najboljši "avdiofilski" LP posnetki so dobri ravno zato, ker najboljši studii uporabljajo DSP za masterje že od začetka osemdesetih.
Sploh pa sumim, da povprečen avdiofil nima niti pod razno toliko posluha in GLASBENEGA znanja, da bi vedel kaj je to dober posnetek - po mojem ima vsakdo, ki je kdaj dobro igral kak inštrument več filinga! Trik ni v nekih frekvencah in šumenju!
/\/\.K.
Mr.B ::
Problem DSP-jev in softwera, kjer ne mislim samo softwera DSP-ja, ampak tudi PC/MAC in ostalih komponentah je v tem, da mora tisti ki to programira na low levelu sam DSP, in tudi tisti, ki manipulira (DSP,mixa, itd), dejansko mora imeti streniran uho, da ve kako se sliši inštrument tam pred njim, brez elektronike, in kako se sliši ko mora faljeni posnetek, ali karkoli zaradi nekoga popravljati z DSP-jem. In bodimo realni, koliko je takih mojstrov, ki imajo strenirano uho, in vejo kako se mora slišat, dejansko obstaja? Vsak ki ima pet minut časa se s tem ukvarja, potem pa ko ga vprašaš kdaj si bil nazadnje kje v živo, pa malo skomigne.
Sem slišal zadevo z DSP-ji, ki je zvenela preveč mehko da bi bil realni.
Ko so prišli ven CD-ji, in potem razne ulttra dobri 20bitne variante, itd, so vsi bivsi krom domači majstri ugotovili, da je zadeva malo čudna, in ko so že prodali svoje super težke gramofone, so zadevo začeli kompenzirati z lampami, namesto da bi izvor popravili. Če ti pri izvoru ne urediš zadeve je vse ostalo en k, ker nikakor ne moreš nekaj preporgramirati, da se bo na koncu slišalo kot original. Lahko narediš samo prijetnejše za poslušanje.
Veliko je škart robe zunaj, s poceno kitajsko robo, toda, kot je bilo rečeno, ko boš na spodobnem sistemu za 2ooo€ začel poslušati, in ne boš poslušal na 5o€ slušalkah, ter super duper mp3, boš šele lahko ugotovil kaj manjka. MP3 generacija, enostavno ni neka referenca, uho pa poizkuša komenzirati manjkajočo informacijo, žalostno pa je da ne ve od kje.
Sem slišal zadevo z DSP-ji, ki je zvenela preveč mehko da bi bil realni.
Ko so prišli ven CD-ji, in potem razne ulttra dobri 20bitne variante, itd, so vsi bivsi krom domači majstri ugotovili, da je zadeva malo čudna, in ko so že prodali svoje super težke gramofone, so zadevo začeli kompenzirati z lampami, namesto da bi izvor popravili. Če ti pri izvoru ne urediš zadeve je vse ostalo en k, ker nikakor ne moreš nekaj preporgramirati, da se bo na koncu slišalo kot original. Lahko narediš samo prijetnejše za poslušanje.
Veliko je škart robe zunaj, s poceno kitajsko robo, toda, kot je bilo rečeno, ko boš na spodobnem sistemu za 2ooo€ začel poslušati, in ne boš poslušal na 5o€ slušalkah, ter super duper mp3, boš šele lahko ugotovil kaj manjka. MP3 generacija, enostavno ni neka referenca, uho pa poizkuša komenzirati manjkajočo informacijo, žalostno pa je da ne ve od kje.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
jype ::
Mr.B> In bodimo realni, koliko je takih mojstrov, ki imajo strenirano uho, in vejo kako se mora slišat, dejansko obstaja?
Dovolj, da se da še vedno priti do kvalitetne muzike. Recimo Dark Side of the Moon SACD je _perfekten_.
Britney Spears se pa tut iz budilke z eno AAA baterijo dovolj dobro sliši, da se jo potrudiš izključit.
Dovolj, da se da še vedno priti do kvalitetne muzike. Recimo Dark Side of the Moon SACD je _perfekten_.
Britney Spears se pa tut iz budilke z eno AAA baterijo dovolj dobro sliši, da se jo potrudiš izključit.
Mr.B ::
Primerjava je taprava, iz tega je tudi primer Roger Waters - Amused to Death 1992 (Gold&SBM&Qsound), samo to so plate, ki so dejansko narejene kot bi morale biti, sem pa en redkih, ki je poslušal isto plato na vinilu.
PS : Takih zadev ne moreš poslušati, ter komentirati s poslušanjem ipoda.
PS : Takih zadev ne moreš poslušati, ter komentirati s poslušanjem ipoda.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mr.B ()
Matev ::
ne moreš poslušati, ter komentirati s poslušanjem ipoda.
tako je
razlike sploh ne moreš zaznati
ender ::
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: madviper ()
jype ::
ender> Mimogrede, na tej sliki se vidi, kaj je problem sodobnih CDjev:
To ni problem CDja, to je problem šalabajzerja, ki je šlampast master naredu.
To ni problem CDja, to je problem šalabajzerja, ki je šlampast master naredu.
MrStein ::
Mr.B:
Če vzorčiš z 16 biti, in potem to predvajaš, dobiš originalen signal + okoli 96 dB šuma ( + še dodaten šum zaradi opreme: termični šum upornikov, povezav, tranzistorjev, nelinerarnosti AD pretvornika itd...)
členi verige, kot sem že prej omenil
Če kdo pozna teorijo, ve, da je pri 20 kHz signalu 44,1 SPS diskretizacija več kot dovolj za točno reprodukcijo.
pri vzorčenju 44kHz zvoka 20kHz dobim dva vzorca,
Če vzorčiš z 16 biti, in potem to predvajaš, dobiš originalen signal + okoli 96 dB šuma ( + še dodaten šum zaradi opreme: termični šum upornikov, povezav, tranzistorjev, nelinerarnosti AD pretvornika itd...)
členi verige, kot sem že prej omenil
Če kdo pozna teorijo, ve, da je pri 20 kHz signalu 44,1 SPS diskretizacija več kot dovolj za točno reprodukcijo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
ender ::
To ni problem CDja, to je problem šalabajzerja, ki je šlampast master naredu.Žal je takih mojstrov preveč, in težko najdeš CDje s popularno glasbo, ki nimajo tega problema.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
MrStein ::
ender, lahko razložiš tole sliko nam "laikom", prosim ???
PS: Aja, na ST se vidi ta slika (neki HotLink oprotection, slika z nekimi črtami... ).
Prava slika je tole.
PPS: Uf, niti ta link ne dela. Dela, če skopirate url , (odprete novi tab/okno) in skopirate URL v URL bar.
PS: Aja, na ST se vidi ta slika (neki HotLink oprotection, slika z nekimi črtami... ).
Prava slika je tole.
PPS: Uf, niti ta link ne dela. Dela, če skopirate url , (odprete novi tab/okno) in skopirate URL v URL bar.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
ender ::
MrStein: glasnost je tako navita, da je signal porezan (clipping), ker bi amplituda sicer prišla preko ±215, ki jo zmore 16-bitno vzorčenje. Ko to poslušaš, slišiš cvrčenje.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
MrStein ::
Ja, saj, prej nisem prave slike videl...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BlueRunner ::
OK, sedaj pa še razalaga zakaj amaterji tako hitro naredijo tako zanič miks, kot ga kaže enderjev graf.
Pogosta napaka, ki jo delajo "mojstri" (namenoma v narekovajih) z digitalno tehniko je, da ne razumejo kako digitalizacija, oziroma diskretizacija sploh deluje in kako deluje neprofesionalna oprema, ki jo uporabjajo. Clipping pa je najpogostejši efekt, ki ga takšni mojstri proizvedejo.
Težava je v temu, da jim digitalna oprema pokaže, da je digitalen peak na npr. -2dB. Potem pa to pametno "popravijo" na 0dB. Potem pa DAC naredi interpolacijo, s katero pride do analognega peak-a tam nekje pri +1dB. Oprema pa takšno stvar samozaščitno odreže. Ljudje pa zaslišimo plp. Oziroma na digramu vidimo clip. Teorija pa lepo pravi, da je praktično nemogoče, da bi bil digitalen peak kdaj enak analognemu.
Profi oprema po drugi strani naredi DA pretvorbo, izračuna analogen peak in analogen RMS. Ne pa nekaj na hitro izračunanega iz surovih podatkov. Amaterji pa ne vedo niti tega, da bi lahko z navadnim PC-om + zvočno kartico izvedeli dejanski peak in RMS, na podlagi katerega bi potem vedeli koliko lahko original "varno" delajo bolj glasnega. Tako pa nekaj na slepo improvizirajo. V studiu. Pa še plačani so za to. Damn... napačno delo sem si izbral. Mene je vsega cimer spotoma naučil, pa se mi zdi, da imam včasih več pojma kot pa kakšen wannabe profi.
Pogosta napaka, ki jo delajo "mojstri" (namenoma v narekovajih) z digitalno tehniko je, da ne razumejo kako digitalizacija, oziroma diskretizacija sploh deluje in kako deluje neprofesionalna oprema, ki jo uporabjajo. Clipping pa je najpogostejši efekt, ki ga takšni mojstri proizvedejo.
Težava je v temu, da jim digitalna oprema pokaže, da je digitalen peak na npr. -2dB. Potem pa to pametno "popravijo" na 0dB. Potem pa DAC naredi interpolacijo, s katero pride do analognega peak-a tam nekje pri +1dB. Oprema pa takšno stvar samozaščitno odreže. Ljudje pa zaslišimo plp. Oziroma na digramu vidimo clip. Teorija pa lepo pravi, da je praktično nemogoče, da bi bil digitalen peak kdaj enak analognemu.
Profi oprema po drugi strani naredi DA pretvorbo, izračuna analogen peak in analogen RMS. Ne pa nekaj na hitro izračunanega iz surovih podatkov. Amaterji pa ne vedo niti tega, da bi lahko z navadnim PC-om + zvočno kartico izvedeli dejanski peak in RMS, na podlagi katerega bi potem vedeli koliko lahko original "varno" delajo bolj glasnega. Tako pa nekaj na slepo improvizirajo. V studiu. Pa še plačani so za to. Damn... napačno delo sem si izbral. Mene je vsega cimer spotoma naučil, pa se mi zdi, da imam včasih več pojma kot pa kakšen wannabe profi.
ender ::
BlueRunner: če bi bil to amaterski miks, se ne bi pritoževal, ampak je šlo za povsem resen CD (gre za album Penalty Life od the pillows).
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
BlueRunner ::
Ja, saj zato se pa jaz pritožujem.
Ljudje za takšne packarije dejansko dobijo plačano...
Ljudje za takšne packarije dejansko dobijo plačano...
ender ::
Huje je, da sem nekje imel CD, ki je bil porezan pri -5dB. Kako jim je to uspelo, mi ne bo nikoli jasno.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
BlueRunner ::
Hipotetično morda zato, ker je bil master že preveč kompresiran in porezan. Potem pa je nekdo v končni produkciji zahteval, naj ne bo tako "glasen".
Pa so ga stišali.
Brez expanderja...
Pa so ga stišali.
Brez expanderja...
Spc ::
To je to:
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion
*Glej sliko desno.
To nastane ravno zaradi tega ker je vse snemano na 0.0dB in čim malo bolj "ojačaš" signal začne zelo močno klipat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion
*Glej sliko desno.
To nastane ravno zaradi tega ker je vse snemano na 0.0dB in čim malo bolj "ojačaš" signal začne zelo močno klipat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spc ()
BlueRunner ::
Hmm... jaz imam tole v glavi malenkost drugače narisano. Ampak nisem takšen znalec, da bi tukaj trdil, da to je to, ali pa da to ni to.
Tehničnega izraza za pojav res ne poznam, ampak THD govori o motnjah, ki jih razumljivo dodajajo nepopolne komponente. Jaz pa imam v glavi DA konverzijo pri kateri je analogen signal pravilno restavriran, zaradi napačne obdelave v digitalni obliki pa preglasen: amplituda se ne konča pri 0dB, temveč tudi tam nekje pri +4 ali celo +5.
Komponente med DAC in mojim ušesom pa te jakosti v veliki večini milo rečeno ne prenesejo. Morda pa je izraz za ta "ne prenesejo" THD. Pa naj me nekdo popravi, če se motim.
Tehničnega izraza za pojav res ne poznam, ampak THD govori o motnjah, ki jih razumljivo dodajajo nepopolne komponente. Jaz pa imam v glavi DA konverzijo pri kateri je analogen signal pravilno restavriran, zaradi napačne obdelave v digitalni obliki pa preglasen: amplituda se ne konča pri 0dB, temveč tudi tam nekje pri +4 ali celo +5.
Komponente med DAC in mojim ušesom pa te jakosti v veliki večini milo rečeno ne prenesejo. Morda pa je izraz za ta "ne prenesejo" THD. Pa naj me nekdo popravi, če se motim.
hokuto ::
BlueRunner... zaradi tega kar praviš ti že lahko pride do clipanja (to namreč, da vrh restavrirane analogne krivulje po DA konverziji pade čez 0db, čeprav prej pri meritvi digitalnega signala ni bilo clipanja - sample a in sample a+1 sta oba pod 0db, restavrirana krivulja ki ju povezuje pa ima vrh čez 0db), ampak tako clipanje je minimalno (nastopi samo med dvema samploma in je torej časovno maximalno omejeno) in ni ta glavni problem sedanjih masterjev. Zdaj je praktično vse grozno poclipano preprosto zato, ker se cel signal hudo preveč kompresira/limitira, da bi bil čimbolj glasen in so tako močno porezane krivulje neizogibne. Slika clipanja, ki jo je prilepil ender recimo, je primer takega posnetka in tam vidiš, da je signal kar večih zaporednih samplov previsok.
Glede THD pa na wiki-linku od SPC-ja vidiš kako harmoniki v limiti grejo proti kvadratni krivulji, zdaj si pa še enkrat poglej clipano krivuljo in verjetno ne boš spregledal, da tudi ta bolj kot je poclipana, bolj se bliža kvadratu... še malo pa bomo samo še square waves lahko poslušali ;)
Glede THD pa na wiki-linku od SPC-ja vidiš kako harmoniki v limiti grejo proti kvadratni krivulji, zdaj si pa še enkrat poglej clipano krivuljo in verjetno ne boš spregledal, da tudi ta bolj kot je poclipana, bolj se bliža kvadratu... še malo pa bomo samo še square waves lahko poslušali ;)
doke!
gzibret ::
Imam doma nekakšen slabši HiFi gramofon in malo boljši CD player, zvočnike, kable in ojačevalec. Kljub malo slabši kvaliteti gramofona je zvok iz njega v primerjavi s CD-jem občutno boljši. No, o MP3-jih pa sploh ni vredno izgubljati besed, pa imam dobro zvočno kartico in kabel.
Mi je kar žal, da nimam več tehle vinilk.
Je pa res, da če je posnetek slab, potem tudi vinilka ne more reproducirati dobrega zvoka. Treba je primerjat dobre posnetke med sabo. Eden boljših je recimo album od Pink Floydov - Dark side of the moon.
Mi je kar žal, da nimam več tehle vinilk.
Je pa res, da če je posnetek slab, potem tudi vinilka ne more reproducirati dobrega zvoka. Treba je primerjat dobre posnetke med sabo. Eden boljših je recimo album od Pink Floydov - Dark side of the moon.
Vse je za neki dobr!
Spc ::
Glede THD pa na wiki-linku od SPC-ja vidiš kako harmoniki v limiti grejo proti kvadratni krivulji, zdaj si pa še enkrat poglej clipano krivuljo in verjetno ne boš spregledal, da tudi ta bolj kot je poclipana, bolj se bliža kvadratu... še malo pa bomo samo še square waves lahko poslušali ;)
Točno tako.
BlueRunner ::
Se smatram podučenega
Kompresija pa IMHO povzorči velik del tistega "kvadratenja", saj celoten zvok nenadoma ni več vzorčen na 65536 (16bit) stopenj ampak efektivno v mnogo mnogo manj. Kakor, da bi nenadoma dobili 44.1 kHz 8bit na kanal. Zato mislim, da ta kompresija zvok še dodatno uniči pri izdelavi miksa za CD. Potem pridemo še do tega, da veliko poceni DAC-ov LSB bit čisto ignorira, pa imamo še manjšo ločljivost.
Kompresija pa IMHO povzorči velik del tistega "kvadratenja", saj celoten zvok nenadoma ni več vzorčen na 65536 (16bit) stopenj ampak efektivno v mnogo mnogo manj. Kakor, da bi nenadoma dobili 44.1 kHz 8bit na kanal. Zato mislim, da ta kompresija zvok še dodatno uniči pri izdelavi miksa za CD. Potem pridemo še do tega, da veliko poceni DAC-ov LSB bit čisto ignorira, pa imamo še manjšo ločljivost.
Daedalus ::
To je vse res, ampak podatek je, da vedno več ljudi kupuje nove plošče. Tako, da tisti "spomini" ne pašejo v to enačbo. Nekaj pa mora biti "narobe", da se več ljudi odloča za starejši, tehnično slabši in manj praktičen format. Očitno se nekje skriva dovolj velika prednost.
Mah, gre se za obred, tak ko pri jutranji kavi. Je razlika med tlačenjem slušalk v ušesa in predvajanjem mp3-ja s telefona/predvajalnika medtem ko se sediš na troli in solidno avdio opremo, ki je namenjena poslušanju glasbe v ljubem miru. Vsaj jaz tako dojemam tole. In si bom, takoj ko se s punco preselima skupaj (v trenutno sobo nima smisla tlačit česarkoli boljšega od mojih Z3), nabavil en spodoben gramofon, spodoben predojačevalnik, spodoben stereo ojačevalnik in spodoben par zvočnikov, pol pa počitil nekaj "podedovanih" vinilk in nabavil še kako novo.
Eden boljših je recimo album od Pink Floydov - Dark side of the moon.
Ja, Floydi so nice. Sploh na vinilu
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
ganimed ::
Da ne bo samo teorija.
Tale debata me je spodbudila, da sem ponovno šla malo uživat v vinilu in naredila t. im. A B test. Oprema ni ravno Hi End, je pa zelo soliden Hi-fi sistem. Poslušala sem Ike & Tina Turner LP "River Deep Mountain High" (Phil Spector's famous "wall of sound") in seveda isto zadevo tudi na CDju. Ta posnetek je tako zelo star, da ga sodobni "mojstri" zanesljivo niso uspeli spackati. Enak efekt je bil s ploščo Pink Floyd "Wish You Were Here". In ravno na takšnih posnetkih opaziš vso razliko, ki se izgubi z digitalizacijo. Ne samo, da je zvok bistveno bolj mehak, tudi zvočna slika je absolutno drugačna, nekako napolni ves prostor, tudi dinamika je mnogo boljša. Je pa res, da na vinilu glasbo poslušaš, saj so že priprave na poslušanje drugačne, od predhodnega ogrevanja ojačevalca, skrbnega čiščenja plošče ipd., iz mp3 predvajalnika je pa za ozadje. Za veliko "šodra", ki ga naštanca svetovna glasbena produkcija pa je IMHO popolnoma vseeno, ali je na vinilu ali v mp3ju.
Tale debata me je spodbudila, da sem ponovno šla malo uživat v vinilu in naredila t. im. A B test. Oprema ni ravno Hi End, je pa zelo soliden Hi-fi sistem. Poslušala sem Ike & Tina Turner LP "River Deep Mountain High" (Phil Spector's famous "wall of sound") in seveda isto zadevo tudi na CDju. Ta posnetek je tako zelo star, da ga sodobni "mojstri" zanesljivo niso uspeli spackati. Enak efekt je bil s ploščo Pink Floyd "Wish You Were Here". In ravno na takšnih posnetkih opaziš vso razliko, ki se izgubi z digitalizacijo. Ne samo, da je zvok bistveno bolj mehak, tudi zvočna slika je absolutno drugačna, nekako napolni ves prostor, tudi dinamika je mnogo boljša. Je pa res, da na vinilu glasbo poslušaš, saj so že priprave na poslušanje drugačne, od predhodnega ogrevanja ojačevalca, skrbnega čiščenja plošče ipd., iz mp3 predvajalnika je pa za ozadje. Za veliko "šodra", ki ga naštanca svetovna glasbena produkcija pa je IMHO popolnoma vseeno, ali je na vinilu ali v mp3ju.
jype ::
Daedalus> Ja, Floydi so nice. Sploh na vinilu
SACD je zagotovo boljši od vinilke. Ne samo, da ne poklja, tudi višji dinamični razpon ima in je več kot le stereo.
Ja, seveda imam oba medija.
SACD je zagotovo boljši od vinilke. Ne samo, da ne poklja, tudi višji dinamični razpon ima in je več kot le stereo.
Ja, seveda imam oba medija.
BlueRunner ::
na takšnih posnetkih opaziš vso razliko, ki se izgubi z digitalizacijo
Errr... s kompresijo, ne z digitalizacijo. Sama digitalizacija ga ne poškoduje toliko, kolikor ga uničijo producentski "maherji". Digitalizacija kot takšna, ni nujno "slaba", slabo je, kar se je z njeno pomočjo začelo delati.
SACD je zagotovo boljši od vinilke.
Tudi CD je tehnično gledano boljši od vinilke, SACD pa je itak tehnično gledano boljši od CD. Njegova glavna prednost pred CD pa je, da ga kupujejo samo audiofili. Teh pa noče nihče spravljati v slabo voljo s slabimi (preveč kompresiranimi) miksi. Po drugi strani pa je njegova največja slabost, da ga kupujejo samo audiofili.
MrStein ::
Rešitev: Z neta potegneš materijal, ki izvira z SA-CD-jev. (pod predpostavko, da bi jih kdo ponujal.... tržna niša !?!??)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BlueRunner ::
Zame je to v nasprotju z mojo osebno filozofijo spoštovanja avtorskih pravic.
Sicer pa je težava, da večine plošč v tem formatu sploh ni na voljo... piratstvo gor ali pa dol.
Sicer pa je težava, da večine plošč v tem formatu sploh ni na voljo... piratstvo gor ali pa dol.
jype ::
BlueRunner> Sicer pa je težava, da večine plošč v tem formatu sploh ni na voljo... piratstvo gor ali pa dol.
Jaz sicer nisem audiofil, ker nisem dovolj bogat, sem si pa privoščil SACD predvajalnik in še kar OK receiver.
Zdaj pa ne dobim SACDja s Saint-Saënsovo Danse Macabre, mojo najljubšo skladbo. Podn.
Jaz sicer nisem audiofil, ker nisem dovolj bogat, sem si pa privoščil SACD predvajalnik in še kar OK receiver.
Zdaj pa ne dobim SACDja s Saint-Saënsovo Danse Macabre, mojo najljubšo skladbo. Podn.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prodaja gramofonskih plošč in kaset še vedno raste (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Novice / Rezultati | 78876 (71006) | |
» | Vsak deseti prodani album je gramofonska plošča (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Rezultati | 54706 (43102) | gruntfürmich |
» | Prodaja glasbe v ZDA pada (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 29729 (26333) | jype |
» | Prodaja pametnih telefonov raste, mobilnih računalnikov pa upadaOddelek: Novice / Rezultati | 15396 (12725) | mtosev |
» | RIAA spet zmagalaOddelek: Novice / Avtorsko pravo | 5937 (4467) | T-h-o-r |