» »

HoloLens. Novo orožje ameriške vojske

HoloLens. Novo orožje ameriške vojske

vir: Microsoft

vir: Bloomberg
Bloomberg - Obogatena resničnost bo kot kaže nova resničnost ameriških vojakov. Microsoft jim bo namreč v naslednjih dveh letih dobavil 2500 kosov svojih HoloLens, če pa se bodo Pentagonu očala zdela uporabna, naj bi nadaljnja dobava poskočila na 100.000 kosov. Pogodba za poskusni del programa, imenovanega Integrated Visual Augmentation System oz. IVAS, je vredna 480 milijonov ameriških dolarjev. Vojska je bila med zbiranjem ponudb v stiku s 25 različnimi proizvajalci AR opreme, na koncu sta v ožji izbor prišla Magic Leap in Microsoft, zmagal pa je, kot rečeno, slednji.

Vojska naj bi očala uporabljala pri treningu, pa tudi v bojnih okoliščinah, z njihovo pomočjo naj bi vojaki sprejemali bolj kakovostne odločitve. Bo pa vojaška izvedenka očal precej bolj izpopolnjena kot je tista za civiliste; med drugim bodo opremljena tudi s termalnimi senzorji, pa sistemom za nočno opazovanje, očala bodo spremljala nekatere telesne funkcije nosilca, denimo dihanje in stopnjo pretresa, nudila bodo tudi zaščito sluha.

Bo pa posel najverjetneje moral prestati še Microsoftov interni stresni test. Zaposleni so namreč doslej že nekajkrat jasno in glasno izrazili protest proti sodelovanju z organi državne prisile. Tako so nasprotovali dobavljanju AI programske opreme vladnemu Uradu za imigracijo in carine (Immigration and Customs Enforcement oz. ICE), češ da s tem pomagajo ločevati otroke od staršev, prav tako pa so vodstvo poskušali odvrniti od sodelovanja v multimilijardnem vojaškem poslu imenovanem JEDI, s katerem bi vojski zagotavljali oblačno infrastrukturo.

20 komentarjev

mrTwelveTrees ::

Trump se pa hvali koliko bo vse izdelano doma. Figo! To je vse made in China by Microsoft.

vostok_1 ::

Nekaj kar sem tudi že napovedal...no, saj ne da ni bilo logično, ampak ok.

Kar sem tudi povedal je, da US vojska že nekaj časa ni več cutting edge glede razvoja. Megakorporacije so prevzele to vlogo.

Glede tehničnih lastnosti...pri vojski in ostalih državnih institucijah, nimajo posluha za dizajn. Izkaže pa se, da je v bistvu danes dizajn lahko tudi pomemben pri funkcionalnosti. Namreč, civilisti zahtevajo komfortnost in okretnost. Pri vojski se dostikrat požvižgajo na to, češ, da itak so vojaki, ki to nosijo.

PS. Osebno sicer menim, da je google glass boljši za namene vojske, kot pa ta hololens.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

poweroff ::

vostok_1 je izjavil:

Kar sem tudi povedal je, da US vojska že nekaj časa ni več cutting edge glede razvoja. Megakorporacije so prevzele to vlogo.

Saj nikoli ni bila. Večino stvari so tako ali tako razvili government contractorji.

vostok_1 je izjavil:

PS. Osebno sicer menim, da je google glass boljši za namene vojske, kot pa ta hololens.

To pa verjamem. Glede na to, da imaš bogate generalske izkušnje, poznaš taktično delovanje vojske v nulo in... oh, wait! :))
sudo poweroff

vostok_1 ::

Hololens je preveč bulky za akcijo. Za bolj statične reči might work, ampak google glass se je izkazal v praksi, da dela.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Poldi112 ::

A trenutni night vision pa ni bulky?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

bbbbbb2015 ::

vostok_1 je izjavil:

Hololens je preveč bulky za akcijo. Za bolj statične reči might work, ampak google glass se je izkazal v praksi, da dela.


Se strinjam. Imel sem oboje na glavi. Hololens ima neke zateznike, zadeva špila na hologramski projekciji. To če si prav na glavo ne daš, slabo vidiš. Pa enim slabo rata, čeprav še ni točno znano zakaj, gre za variacijo morske bolezni.

Samo google glass pa ima drug problem. Dati si moraš očala na dominantno oko in se moraš privaditi na čudno fokusiranje malo za očali, malo na ekranu.
Govoril sem z enimi nemškimi razvijalci. Oni delajo za Audi nekaj zelo podobnega. Da serviser dobiva online navodila.

Je razvijalec rekel, da se eni nikoli ne privadijo na to očesno reč.

Še najboljše (po mojem mnenju) je tole:
https://www.wareable.com/ar/vuzix-blade...

Se pravi dejansko gre za *projekcijo* na eno (dominantno?) oko. To še nikoli nisem imel na glavi, sicer. Ampak bistveno je, da je projekcija prozorna. Pri unem ekrančku pri starejših Vuzixih ni bil.

So pa očala kar draga in nimajo nobenega IP ratinga. Dež te ujame in gre vse v maloro.

vostok_1 ::

Poldi112 je izjavil:

A trenutni night vision pa ni bulky?


Seveda so, and they suck.
Zato pa hočejo druge.

bbbbbb2015 je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Hololens je preveč bulky za akcijo. Za bolj statične reči might work, ampak google glass se je izkazal v praksi, da dela.


Se strinjam. Imel sem oboje na glavi. Hololens ima neke zateznike, zadeva špila na hologramski projekciji. To če si prav na glavo ne daš, slabo vidiš. Pa enim slabo rata, čeprav še ni točno znano zakaj, gre za variacijo morske bolezni.

Samo google glass pa ima drug problem. Dati si moraš očala na dominantno oko in se moraš privaditi na čudno fokusiranje malo za očali, malo na ekranu.
Govoril sem z enimi nemškimi razvijalci. Oni delajo za Audi nekaj zelo podobnega. Da serviser dobiva online navodila.

Je razvijalec rekel, da se eni nikoli ne privadijo na to očesno reč.

Še najboljše (po mojem mnenju) je tole:
https://www.wareable.com/ar/vuzix-blade...

Se pravi dejansko gre za *projekcijo* na eno (dominantno?) oko. To še nikoli nisem imel na glavi, sicer. Ampak bistveno je, da je projekcija prozorna. Pri unem ekrančku pri starejših Vuzixih ni bil.

So pa očala kar draga in nimajo nobenega IP ratinga. Dež te ujame in gre vse v maloro.



Hvala za izkušnje iz prve roke.


Zgleda, da vostok ima spet prav. Ali kot bi Trump rekel..."we'll be winning so much, you'll get tired of winning". :))

Se pa strinjam, da google glass lahko ni optimalen in vrjetno obstajajo bolj dodelane rešitve. Ampak point je, da za naslednjih razvojni cikel ali dva (to je do 20 let), bi tehnologija tipa glass bila boljša kot pa hololens, vsaj za na taren.

Vojak v akciji ne potrebuje pretiranih vizualnih aidov, ki ga bi kvečjemu motli, rabi pa vedet kam se obrnit, kje je sovrag in kakšna navodila ima.
Že od half-lifeja naprej imamo vizualne cues od kje prihaja strel, oz. iz katere strani si ranjen. V praksi se izkaže, če je veliko akcije, se tiste reči bolj ali manj ignorira/spregleda. Isto je v RL.
AR glitch-i, kar je na terenu zagotovljeno, bi nedvomno samo poslabšali situacijo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Berserker ::

Folk iz MS dejansko stavka proti izpopolnjenju in opremljanju lastne vojske?

dexterboy ::

imenovanem JEDI, s katerem bi vojski zagotavljali
May the force be with them :))
Sicer je pa tako, kot povsod, da več, kot je informacij, več urjenja potrebuješ za obvladovanje vse info šare. Kar pomeni, da se število možnih kandidatov, ki so to sposobni uporabljati, samo še manjša. Včasih je lahko vsak nosil puško karabinko, še pisatni ni rabil znati, danes pa ... Sedaj lahko samo še čakamo, da bo vsak vojak imel BB8 pomočnika...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

louser ::

Piloti že nekaj časa furajo AR, pa tudi pri navadnih potrošnikih v avtomobilih je na voljo. Je pq res, da tehnologije nikoli niso uspeli dovolj daleč razviti.
Ah, saj bo NeuraLink rešil ta problem.

bbbbbb2015 ::

Berserker je izjavil:

Folk iz MS dejansko stavka proti izpopolnjenju in opremljanju lastne vojske?


Hipsterji pač. Nimajo pojma, da je večino stvari, z ARPAnetom in GPSom itak financirala vojska. Sem gledal en dokumentarec o Silicijevi dolini, kako so začeli z elektroniko. Bistvo njihove elektronike je bilo, da so delali za vojsko.

In imeli so neko wannabe agencijo državno, ki je nekaj meglarila sem ter tja in trošila državn dnar.

Potem so Rusi satelit v vesolje poslali in Kennedy je rekel: "Pičk* jim je lepa materina. Naj le letajo. Kdor visoko leta, nizko pade. Mi čmo pa na Luno stopit do konca desetletja."

In se je spotoma pri unem bivšem naciju Von Braunu ustavil in mu položil na srce: "Pjebi, dost je teh pizdarij. To glejte, da se blagovolite na Luno naslikati. Ne danes do malice, to ne. Do konca desetletja pa sigurno."

In so ustanovili NASO iz une wannabe agencije in so vsakega, ki je dvignil roko (tud če je lulat hotel) "Ajmo fantje, dost tega sranj*. Zdajle pa delat."

In so vsi delali ko konji, cela silicijeva, skunkworks pa vse kar je lezlo in šlo. In celo IBM in mainframe si je pomastil brke in vsi pravzaprav.

Vse na vojaškem denarju. In še danes je tako. Dosti je tega vojaškega denarja.

Zgodovina sprememb…

blackbfm ::

Ampak point je, da za naslednjih razvojni cikel ali dva (to je do 20 let), bi tehnologija tipa glass bila boljša kot pa hololens, vsaj za na taren.

Vojak v akciji ne potrebuje pretiranih vizualnih aidov, ki ga bi kvečjemu motli, rabi pa vedet kam se obrnit, kje je sovrag in kakšna navodila ima.


ti gledaš prihodnost skoz današnje oči, napaka.. lahko da bo z nekim AR pripomočkom upravljal množico semi-AI dronov..

Reycis ::

poweroff je izjavil:

To pa verjamem. Glede na to, da imaš bogate generalske izkušnje, poznaš taktično delovanje vojske v nulo in... oh, wait! :))

Jaz se z vostokom strinjam v zelo malo stvareh, še posebej me odbija njegova semitofilija. Ampak človek je samo podal svoje mnenje glede nečesa.

SlimDeluxe ::

V novici je napaka, gre za 480 milijonov, ne tisočakov.
Desktop: R5 3600X | MSI MPG B550 | RX580 8GB | 32GB DDR4 | be quiet! 650W
Laptop: Lenovo ThinkPad T15 G2 | i7-1165G7 | 32GB DDR4 | 15" FullHD IPS

Poldi112 ::

Bulky se mi ne zdi ovira. Mislim, seveda je, a v zameno za vse te funkcije, če funkcionira kot oglaševano, zna biti kar uporabno. Saj jih ne rabiš konstantno nosit. Lahko taktično oceniš situacijo iz zaklona, kasneje pa zatakneš očala za vest/čelado, če ti premik / boj z njimi ne ustreza. Lahko jih ima zgolj platoon leader, za lažjo koordinacijo - ko mu riše pozicijo njegovih vojakov na mapi... Na pamet, nisem šel brat, kaj dejansko omogočajo, sem se pa precej prestreljal z airsoftop po gozdovih in bi v primeru vojne ubijal za taka očala. :)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

saule ::

Če bo UX tak kot je na win serverjih bo tole super competitive advantage. Za nasprotnike.

Invictus ::

Berserker je izjavil:

Folk iz MS dejansko stavka proti izpopolnjenju in opremljanju lastne vojske?

Niso vsi MS zaposleni Američani...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

vostok_1 ::

blackbfm je izjavil:

Ampak point je, da za naslednjih razvojni cikel ali dva (to je do 20 let), bi tehnologija tipa glass bila boljša kot pa hololens, vsaj za na taren.

Vojak v akciji ne potrebuje pretiranih vizualnih aidov, ki ga bi kvečjemu motli, rabi pa vedet kam se obrnit, kje je sovrag in kakšna navodila ima.


ti gledaš prihodnost skoz današnje oči, napaka.. lahko da bo z nekim AR pripomočkom upravljal množico semi-AI dronov..


Definitivno, zato pa sem rekel 20 let. Torej ca. dva razvojna cikla.
Pol pa je že malo težko napovedovat.

Glede vojske je trend nekako tak...kar si videl groundbreakinga v 2010, boš videl v mainstream uporabi tam nekje 2018-2020.
Torej to kar sedaj delamo z AI in droni itd. boš šele videl nekje tam proti 2030.
Upoštevaj recimo, da se bo biplane F35 uporabljal tam nekje 2040. A je obsolete bil že 2015 ca.

Reycis je izjavil:

poweroff je izjavil:

To pa verjamem. Glede na to, da imaš bogate generalske izkušnje, poznaš taktično delovanje vojske v nulo in... oh, wait! :))

Jaz se z vostokom strinjam v zelo malo stvareh, še posebej me odbija njegova semitofilija. Ampak človek je samo podal svoje mnenje glede nečesa.


Jah, kaj čmo. Njihov doprinos je prevelik, da bi jih sovražil ali zahteval maščevanje.
Ne maram sicer preveč židovske marksistične internacionale, sem bolj zionist glede tega.

Invictus je izjavil:

Berserker je izjavil:

Folk iz MS dejansko stavka proti izpopolnjenju in opremljanju lastne vojske?

Niso vsi MS zaposleni Američani...


Sploh ni pomembno. Trenutni ameriški trend je itak, sovražit vse ameriško. Prvovrstno samouničevanje. Tko kot nemčija, francija in VB, katere tri, vodijo childless osebe, z židovskimi koreninami.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

jb_j ::

Najbrž niso navadna hololens "očala",
kakor vsi pišete.

Najbrž so veliko bolj napredna, ker so vsaj oz. več kot 10x cene.
Če bi bila navadna hololens, in jih primerjate z google očalami.
Zakaj jih ne bi kupil po redni ceni, brez razpisa?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

vostok_1 ::

10x cena je standard.

Vojska kupuje svinčnike po 10$/komad.

Dodajte "najbrž" med "po" in "10".
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Komplet z VR naočniki Index stane tisočaka

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
4912662 (11099) 6151
»

Tokrat so na nogah Microsoftovi zaposleni (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6313645 (9574) louser
»

HoloLens. Novo orožje ameriške vojske

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
209965 (7960) vostok_1
»

Ponaredki

Oddelek: Pomoč in nasveti
4211157 (8066) Mehmed
»

TrapWire nadzoruje velika ameriška mesta in London

Oddelek: Novice / Zasebnost
236801 (5060) PaX_MaN

Več podobnih tem