» »

Več kot polovica zaposlenih v Silicijevi dolini izgoreva

Več kot polovica zaposlenih v Silicijevi dolini izgoreva

Slo-Tech - Izgorelost (burnout) ni več le redka skrajna stopnja preobremenjenosti, ki doleti najbolj preobremenjene zaposlene, temveč kruta realnost, kaže anketa med več kot 11.500 zaposlenimi v tehnoloških podjetjih v Silicijevi dolini. V anketi, ki jo je prek mobilne aplikacije izvajal Blind, je 57 odstotkov vprašanih odgovorilo, da se čutijo izgorele na delovnem mestu. To je zaskrbljujoče visok delež.

Najbolj izgoreli so bili v Credit Karmi (71 odstotkov), Twitchu (69 odstotkov) in Nvidiini (65 odstotkov). Najboljše delovne razmere so sodeč po anketi v Netflixu in Paypalu, kjer pa je izgorelost še vedno doživljalo 39 oziroma 42 odstotkov zaposlenih. Ti rezultati se ujemajo tudi s siceršnjimi informacijami o vzdušju v podjetju - Netflix pogosto opisujejo kot zelo zelo zaželenega delodajalca, kjer so plače dovolj visoke, ozračje pozitivno, delovniki pa razumno dolgi. Na drugem koncu spektra so podjetja, ki jih zaznamuje rigorozna delovna kultura, veliko nadur, visoka fluktuacija kadra, mladi kolektivi ipd.

Ob tem rezultati moramo imeti v mislih dejstvo, da gre za subjektiven vtis, kako se zaposleni počutijo, in da v anketi niso sodelovali vsi zaposleni. Verjetno se vsi primeri klinično ne bi diagnosticirali kot izgorelost, a dejstvo ostaja, da večina ljudi očitno meni, da jih podjetja preveč izkoriščajo.

Izgorelost na delovnem mestu postaja čedalje resnejši problem, njegovo zanemarjanje pa ima usodne posledice tako na zaposlenega kakor na dolgi rok na celotno podjetje. Prvi učinek je padec produktivnosti, kmalu pa se opazi tudi visoka fluktuacija kadra. Raziskava, ki jo je lani opravilo podjetje Kronos, je pokazala, da je izgorelost po ocenah delodajalcev odgovorna za 20-50 odstotkov vseh odpovedi. Glavni problem ni le prevelika količina dela, temveč tudi nepravično plačilo in prisilne nadure.

Izgorelost tudi ni nov fenomen, saj ga je prvič dokumentiral že Herbert Freudenberger leta 1974. Ugotovil je, da gre za kopico simptomov, ki presegajo zgolj nedoseganje minule produktivnosti, temveč se na zaposlenih odrazijo tudi psihosomatsko kot nespečnost, glavoboli, razdražljivost in v hujših primerih tudi kot depresija, popolna nezmožnost dela in kolaps. Se pa o izgorelosti govori čedalje več, ker se tudi delodajalci zavedajo, da so le primerno spočiti in zadovoljni zaposleni z zdravim razmerjem med poklicnim in osebnim življenjem tudi produktivni.

53 komentarjev

«
1
2

StarMafijec ::

Kaka je sploh kvaliteta življenja v Silicijevi dolini? Plače sicer visoke, najemnine tudi, dela se non-stop, časa za hobije in družino pa ne kaj dosti ali pač?

kuall ::

imam občutek, da mlajši kot so delavci bolj je slabo vzdušje v firmi. podobno kot v šoli. po 30 letu človek šele postane res razumen.

Berserker ::

Pričakovano, tempo je vedno večji, pritiski iz vseh smeri, dela je takisto vedno več, a res folk misli da gre takšen tempo v nedogled?

Delamo vedno več, kljub vsej tehnologiji, ki jo imamo na voljo.

LeQuack ::

Pa kljub vsemu napredku je "delo" še zmeraj mišljeno kot 8 ur na dan, kot v časih tekočega traka, ko so produktivnost narekovale mašine.
Quack !

Vazelin ::

A naši freelancerji, ki majo 500 eur dnevno in delajo samo 180 dni tudi izgorevajo?

MostWanted ::

Vazelin je izjavil:

A naši freelancerji, ki majo 500 eur dnevno in delajo samo 180 dni tudi izgorevajo?



freelancerji :))

janig ::

Vazelin je izjavil:

A naši freelancerji, ki majo 500 eur dnevno in delajo samo 180 dni tudi izgorevajo?

180 dni? Prej 125 dni po 8 ur dnevno, da ne presezejo 100 jurjev :))

Jupito ::

Vazelin je izjavil:

A naši freelancerji, ki majo 500 eur dnevno in delajo samo 180 dni tudi izgorevajo?


Od internetnega trolanja med delovnim časom, ja.
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jupito ()

Pobes ::

Vsi smo krivi za ta tempo, dajte se mali zamislit kako se obnašamo kot potrošniki. Vse mora biti poceni, odlične kvalitete in najbolj pomembno!! Mora bit na voljo tisti milisekundo ko so stvar zaželimo. Isto kot je pri mailih. Pošlješ mail in čez 2 minuti že zvoni če nisi dobil maila, ker ni odgovora.

Sistem gre pa potem tako da trgovina pritiska na dobavitelja, ta na proizvajalca, ta na podizvajalce in partnerje in ti na svoje delavce. In ta delavec se potem pritožuje da mora preveč naredit za premalo plačo.
In ta isti delavec gre potem po šihtu kupit novo Tv in se pizdi ker jo nimajo na zalogi ker on jo rabi sedaj to sekundo in ne jutri!! in krog se ponovi.

srus ::

StarMafijec je izjavil:

Kaka je sploh kvaliteta življenja v Silicijevi dolini? Plače sicer visoke, najemnine tudi, dela se non-stop, časa za hobije in družino pa ne kaj dosti ali pač?


Za moj okus veliko preveč betona in asfalta.

nightrage ::

Vazelin je izjavil:

A naši freelancerji, ki majo 500 eur dnevno in delajo samo 180 dni tudi izgorevajo?


Ja sploh taki slabi programerji, ki morajo delati toliko časa, da kej naredijo. :))

Markoff ::

kuall je izjavil:

imam občutek, da mlajši kot so delavci bolj je slabo vzdušje v firmi. podobno kot v šoli. po 30 letu človek šele postane res razumen.

Verjamem, da mladi raje izvajajo bolj aktivna, lahko tudi fizično povezana dela, starejši so bolj disciplinirani, a vse manj marajo fizično delo. Če mlad človek cele dneve visi po pisarnah in odvečne telesne (ne mentalne) energije ne skuri nekje, se to mora nekje poznati. Izgorelost, nikakršna nataliteta, asocializacija, same negativne posledice.

Se pa strinjam, da je kultura podjetja močan faktor - če garaš kot živina, a čutiš, da vsi delajo, ker kot tim stremijo k istim ciljem, hkrati pa vodstvo prepozna te napore in jih najprej verbalno, nato pa tudi finančno nagradi, takšen stres vodi v zadovoljstvo in občutek dosežka in manj v nezadovoljstvo in izgorelost.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

greatdrakon ::

LeQuack je izjavil:

Pa kljub vsemu napredku je "delo" še zmeraj mišljeno kot 8 ur na dan, kot v časih tekočega traka, ko so produktivnost narekovale mašine.


WORD!
Točno to. Živimo vpeti med ljudmi, ki zagovarjajo kapitalizem v obliki 19.stoletja na eni strani in drugi, ki živi v marksizmu 19.stoletja. Smo v 21. stoletju in razmere so popolnoma drugačne...

gruntfürmich ::

kako pa bi vi razdelili dan drugače kot na 8-delo, 8-spanje, 8-zabava?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

zavajon ::

Jaz bi ga razdelil tako: 4-delo, 12-zabava, 8-spanje ;)
Res pa, da na ta način ne bi bilo rasti BDP, torej manj dobičkov, torej manj koncentracije kapitala. Kar bi seveda vodilo svet v armagedon.

tikitoki ::

Ko pomislim koliko ljudi dela za en dolar dnevno, mi visi dol za folk, ki je dobro placan in se izgoni, ker jim nikoli ni dovolj.

gruntfürmich ::

6-delo ni tako slaba opcija po mojem, če je efektivnost zadosti velika.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Vazelin ::

gruntfürmich je izjavil:

6-delo ni tako slaba opcija po mojem, če je efektivnost zadosti velika.

Efektivno zelo malo folka dela več. Vsaj te ki sem jaz srečal v življenju... :D

gruntfürmich ::

tikitoki je izjavil:

...ki je dobro placan in se izgoni, ker jim nikoli ni dovolj...
ni to glavni razlog izgorelosti v silicijevi dolini?

Vazelin je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:

6-delo ni tako slaba opcija po mojem, če je efektivnost zadosti velika.

Efektivno zelo malo folka dela več. Vsaj te ki sem jaz srečal v življenju... :D

to je še kako res 8-)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

D3m0r4l1z3d ::

Dečki, le mirno, to je spet ena od tistih raziskav, kjer sploh sodelujejo tisti, ki mislijo, da so izgoreli, ostali sploh ne oddajo svojega glasu in tako pride do nerealnih rezulatatov.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus

Jarno ::

Zanimivo, da gonijo tudi tiste, ki imajo že uveljavljene storitve, npr. pri Microsoftu.
Mašinerija zaposlenih tako izpopolni nek izdelek/storitev, potem pa jih zaprežejo v delanje izboljšav.
Da se uporabniki vedno ne strinjamo s serviranim bloatwareom, pa gonjačev seveda ne zanima.
#65W!

nekikr ::

Vazelin je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:

6-delo ni tako slaba opcija po mojem, če je efektivnost zadosti velika.

Efektivno zelo malo folka dela več. Vsaj te ki sem jaz srečal v življenju... :D

Now, the workday is ripe for another disruption. Research suggests that in an eight-hour day, the average worker is only productive for two hours and 53 minutes.

That's right--you're probably only productive for around three hours a day.

According to the Bureau of Labor Statistics, the average American works 8.8 hours every day. Yet a study of nearly 2,000 full-time office workers revealed that most people aren't working for most of the time they're at work.

The most popular unproductive activities listed were:

Reading news websites--1 hour, 5 minutes
Checking social media--44 minutes
Discussing non-work-related things with co-workers--40 minutes
Searching for new jobs--26 minutes
Taking smoke breaks--23 minutes
Making calls to partners or friends--18 minutes
Making hot drinks--17 minutes
Texting or instant messaging--14 minutes
Eating snacks--8 minutes
Making food in office--7 minutes

tikitoki ::

kljub visji produktivnosti se zahteva 8 urni delovnik in zivljenje podrejeno delu. itak, da je rezultat temu primeren.

Ganon ::

StarMafijec je izjavil:

Kaka je sploh kvaliteta življenja v Silicijevi dolini? Plače sicer visoke, najemnine tudi, dela se non-stop, časa za hobije in družino pa ne kaj dosti ali pač?


Slaba, kot drugod v Ameriki. To ti lahko lepo razložijo Američani, ki so se preselili v druge države. Živijo, da delajo.

gruntfürmich je izjavil:

kako pa bi vi razdelili dan drugače kot na 8-delo, 8-spanje, 8-zabava?


8 ur za zabavo? Človek, 8 ur imaš za spanje, 8 ur ali več si v službi in potem ti ostane še manj kot tretjina dneva za čisto vse ostale stvari, vključujoč zabavo. In to goniš tričetrt življenja. Jebeš tak sistem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ganon ()

c0dehunter ::

Sam že več let trobim, da je maksimalen delovni čas, ki ga povprečen človek zmore, 6 ur na dan. Sam to prakticiram in se počutim res odlično.
I do not agree with what you have to say,
but I'll defend to the death your right to say it.

D3m0r4l1z3d ::

Nah, lepše je 8 ur, delaš pa dejansko le 6, plačan pa 8.
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus

Vazelin ::

6 ur delo, 2 uri slackanje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

LeQuack ::

Mogoče sem jaz čuden ampak jaz bi raje 2 uri mel za kaj drugega.
Quack !

Vazelin ::

LeQuack je izjavil:

Mogoče sem jaz čuden ampak jaz bi raje 2 uri mel za kaj drugega.

če daš 6 urni delovnik bodo pa 4 ure efektivno delali :P

krneki0001 ::

Vazelin je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Mogoče sem jaz čuden ampak jaz bi raje 2 uri mel za kaj drugega.

če daš 6 urni delovnik bodo pa 4 ure efektivno delali :P


2 uri če:
ob 8h pridejo v službo,
od 8h do 9h pijejo jutranjo kavo,
od 9h do 10:30 se delajo da delajo,
od 10:30 do 12:30 je malica,
in od 12:30 do 12:45 se delajo da delajo,
ob 12:45 se pa že odpravljajo domov
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

sesobebo ::

LeQuack je izjavil:

Mogoče sem jaz čuden ampak jaz bi raje 2 uri mel za kaj drugega.


ne, nisi; ali pa nisi edini.

gruntfürmich ::

Ganon je izjavil:

Jebeš tak sistem.
samo 2 možnosti sta proti temu 'sistemu'; da si revež ali pa se rodiš z zlato žlico v ustih...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

nOrO ::

To je dobro! Preje ko bodo delavici prekurjeni, preje bodo oni in vsi drugi v čakalni vrsti spoznali, da tako pač ne gre! Možnosti za prosteste in borbo za delavske pravice so tako nekoliko višje... a v kapitalislandu žal še vedno skoraj nične.

jype ::

Al pa otrokom zrihtaj kmetijo, da se bodo lahko sami preživljali.

klinker ::

Ker na kmetiji se pa uziva, zivina in ostalo se kr samo vzgaja :D

nekikr ::

Odvisno od človeka, seveda, ampak glede na podobne zgodbe iz silicijeve doline (pa tudi drugod, seveda) bi kar rekel, da je bolje imeti kmetijo. Stres je namreč tisti največji ubijalec. Ampak mentaliteta je zdaj seveda drugačna, da bi kdo to resno jemal, ker so drugi cilji.

kuall ::

kmetija je beda. ker nima prihodnosti in veš, ko delaš na kmetiji, da to delo nima prihodnosti in se počutiš kot idiot, na katerega je ves svet pozabil. plus delo je dolgočasno za popizdit, tudi če delaš s stroji, cel dan sediš v traktorju, še slabše kot fizično delo.
idealno je imeti eno programersko službo, kjer te noben ne živcira. :)

nekikr ::

Še bolje je biti učitelj razrednega pouka, če se že gremo. Bolje od tega pa res ne gre :)

flbroker ::

kuall je izjavil:

kmetija je beda. ker nima prihodnosti in veš, ko delaš na kmetiji, da to delo nima prihodnosti in se počutiš kot idiot, na katerega je ves svet pozabil. plus delo je dolgočasno za popizdit, tudi če delaš s stroji, cel dan sediš v traktorju, še slabše kot fizično delo.
idealno je imeti eno programersko službo, kjer te noben ne živcira. :)


Kmetija nima prihodnosti? A ti si to res napisal? OMFG

jype ::

Ja, očitno je tumasto mestno dete, pa si misli, da tetrapake alpskega mleka kopljejo v rudnikih.

krneki0001 ::

Kakšnih rudnikih neki, tetrapake kmetje enkrat letno obirajo z dreves. A nisi nikoli videl avtobusov ljudi, ki se vozijo na Neretvo obirat tetrapake.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

dexterboy ::

Pobes je izjavil:

Vsi smo krivi za ta tempo, dajte se mali zamislit kako se obnašamo kot potrošniki. Vse mora biti poceni, odlične kvalitete in najbolj pomembno!! Mora bit na voljo tisti milisekundo ko so stvar zaželimo. Isto kot je pri mailih. Pošlješ mail in čez 2 minuti že zvoni če nisi dobil maila, ker ni odgovora.
Sistem gre pa potem tako da trgovina pritiska na dobavitelja, ta na proizvajalca, ta na podizvajalce in partnerje in ti na svoje delavce. In ta delavec se potem pritožuje da mora preveč naredit za premalo plačo.
In ta isti delavec gre potem po šihtu kupit novo Tv in se pizdi ker jo nimajo na zalogi ker on jo rabi sedaj to sekundo in ne jutri!! in krog se ponovi.

THIS!
Ne smemo pozabiti še na BIO produkte. Pa 100-gramska pakiranja raznih salam. Ah...it's a long list...
Vse se začne pri vzgoji. Ampak pri takšnih starših je težko pričakovati zdrave otroke, tako fizično kot psihično.
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Markoff ::

nekikr je izjavil:

Še bolje je biti učitelj razrednega pouka, če se že gremo. Bolje od tega pa res ne gre :)

In skrbeti za cvetober posledic permisivne vzgoje brez dovoljenih vzgojnih ukrepov? Si pa optimist.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

nekikr ::

Če ne moreš obvladati razreda šestletnikov, potem nimaš kaj iskati v šoli (ali kjerkoli drugje, razen nemega tekočega traku).

LeQuack ::

Saj otroci dobijo vse informacije preko smartphona dandanes.
Quack !

Ganon ::

kuall je izjavil:

kmetija je beda. ker nima prihodnosti in veš, ko delaš na kmetiji, da to delo nima prihodnosti in se počutiš kot idiot, na katerega je ves svet pozabil. plus delo je dolgočasno za popizdit, tudi če delaš s stroji, cel dan sediš v traktorju, še slabše kot fizično delo.
idealno je imeti eno programersko službo, kjer te noben ne živcira. :)


Natipka nekdo, ki kmetije še ni videl od blizu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ganon ()

bambam20 ::

kuall je izjavil:

kmetija je beda. ker nima prihodnosti in veš, ko delaš na kmetiji, da to delo nima prihodnosti in se počutiš kot idiot, na katerega je ves svet pozabil. plus delo je dolgočasno za popizdit, tudi če delaš s stroji, cel dan sediš v traktorju, še slabše kot fizično delo.
idealno je imeti eno programersko službo, kjer te noben ne živcira. :)



Ajde. Ti zdej trolaš. Delo na kmetiji dolgočasno. Ti še dela na kmetiji od blizu nisi videl. Kmatovanje je odlično, samo ne v smilsu, da imaš 3 hektare zemlje in 3 krave.

Globetrotter ::

gruntfürmich je izjavil:

kako pa bi vi razdelili dan drugače kot na 8-delo, 8-spanje, 8-zabava?


8 ur delo, 8 ur priprava na delo, 8 ur razmišljanje o delu........ves ostali čas počitek

#000000 ::

kako je reku poba ki podarja kure meksikancem, developers, developers, developers in to 356 non stop, rezvijte mi nekaj, nima veze kaj samo da se rezvija, ene par tukaj gor jih je bilo tam, so jo podurhali v SLO k pač tam ni kekec paštete po mojem, pač da nebi izgoreli, JU in kvazi startupi so majka na balkanu, v CA je pa mal kriza ker je treba kej pokazat na konc dneva :)
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

4 ure na bolniški, 4 ure dela, določila?

Oddelek: Loža
4616810 (15002) val46
»

Podjetje Mikrocop d.o.o

Oddelek: Loža
4610282 (6734) The Player
»

Odpoved in daljši odmor od dela (mini penzija) (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6411991 (8932) rađo
»

Več kot polovica zaposlenih v Silicijevi dolini izgoreva (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostalo
5326920 (23466) nekikr
»

2. januar: Dela prost dan? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
27851436 (41379) Horejšio

Več podobnih tem