» »

Hramba prometnih podatkov na Cipru neustavna, v Nemčiji neučinkovita

Hramba prometnih podatkov na Cipru neustavna, v Nemčiji neučinkovita

EDRI - Kot poročajo na EDRI, je Ciprsko vrhovno sodišče 1. februarja letos ugotovilo, da so nekatere določbe ciprskega zakona o obvezni hrambi prometnih podatkov protiustavne.

Sodišče je odločalo na podlagi pritožbe štirih državljanov, ki so trdili, da je imela policija v več primerih do prometnih podatkov nezakonit dostop. Sodišče je ugotovilo, da je policija prometne podatke sicer pridobila na podlagi sodnih odredb, vendar so bile le-te v primeru treh pritožnikov nezakonite in jih je vrhovno sodišče zato razveljavilo.

26. januarja 2011 pa je nemška zvezna agencija za boj proti kriminalu (BundesKriminalAmt) pripravila analizo policijskih statistik, ki kaže, da je hramba prometnih podatkov v primeru pregona hujših kaznivih dejanj neučinkovita.

Kljub hrambi prometnih podatkov je policija zabeležila več hujših kaznivih dejanj. Leta 2009 so tako zabeležili 1.422.968 hujših kaznivih dejanj, leta 2007 pa le 1.359.102. Prav tako je policija po uvedbi hrambe prometnih podatkov razrešila manj primerov hujših kaznivih dejanj - leta 2009 76,3%, leta 2007 pa 77,6 %. Po uvedbi hrambe prometnih podatkov na internetu je število prijavljenih kaznivih dejanj povezanih z internetom poskočilo in sicer iz 167.451 v letu 2008 na 206.909 v letu 2009. Hkrati pa je padla tudi raziskanost teh dejanj - iz 79,8% četa 2008 na 75,7% leta 2009.

Po mnenju nevladne organizacije AK Vorrat, ki je tudi objavila omenjeno študijo podatki kažejo, da so se kriminalci prilagodili hrambi prometnih podatkov. Tako kriminalci uporabljajo internetne kavarne, odprte brezžične dostope, anonimizacijo, javne telefone, neregistrirane SIM kartice, več komunicirajo po ne-elektronskih poteh, itd. Na ta način je postala obvezna hramba prometnih podatkov neučinkovita, hkrati pa preiskovalni organi pogosto tudi ne morejo več uporabiti drugih posebnih operativnih metod in sredstev (npr. prisluškovanja).

Kdaj pa se bo končal drag in nepotreben eksperiment premalo domišljenih ukrepov borbe proti kriminalu, pa si še ne upamo napovedati...

14 komentarjev

CaqKa ::

26. januarja 2011 pa je nemška zvezna agencija za boj proti kriminalu (Federal Crime Agency) pripravila analizo policijskih statistik, ki kaže, da je hramba prometnih podatkov v primeru pregona hujših kaznivih dejanj neučinkovita.

ta del novice si morejo vsi politiki prebrat!

ales85 ::

CaqKa prebrali bodo že ampak kaj ti to koristi, ko pa nihče ne bo razumel prebranega...

Terman ::

Tudi če razumejo, pa so tu še drugi plusi...
*sarcasm off

rc-car ::

Se načeloma strinjam z novico, ampak podatki so pa predstavljeni zelo jasno in ne-zavajajoče:

Leta 2009 so tako zabeležili 1.422.968 hujših kaznivih dejanj, leta 2007 pa le 1.359.102. Prav tako je policija po uvedbi hrambe prometnih podatkov razrešila manj primerov hujših kaznivih dejanj - leta 2009 76,3%, leta 2007 pa 77,6 %.

Se pravi da so v letu 2009 rešili 1.085.724, leta 2007 pa 1.054.663 primerov, kar je več rešenih primerov in ne manj.

...z internetom poskočilo in sicer iz 167.451 v letu 2008 na 206.909 v letu 2009. Hkrati pa je padla tudi raziskanost teh dejanj - iz 79,8% četa 2008 na 75,7% leta 2009.

Torej, leta 2009 so rešili 156.630, leta 2008 pa le 133.625 primerov, kar je spet več.

Iz teh številk bi se pa dalo ven potegnit tudi kakšen drugačen zaključek ;)
Nothings gonna stop me now, I'm breaking the rules, I'm gonna do it if its not allowed

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: rc-car ()

Terman ::

Meni se zdi, da ravno ti podatki zavajajo. Verjetnost pove, da število rešenih primerov ne narašča skladno s povečanjem števila kriminalnih dejanj, navkljub hrambi podatkov.
Jaz to razumem, kot da bi s tem denarjem morali povečati število preiskovalcev.

edit: typo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Terman ()

pss-m ::

rc-car je izjavil:

...
Se pravi da so v letu 2009 rešili 1.085.724, leta 2007 pa 1.054.663 primerov, kar je več rešenih primerov in ne manj.
...
Torej, leta 2009 so rešili 156.630, leta 2008 pa le 133.625 primerov, kar je spet več.
Iz teh številk bi se pa dalo ven potegnit tudi kakšen drugačen zaključek ;)

vse se da po svoje razlagat, npr:
če v letu 2000 zdravniki pozdravijo 1.000 oseb
v letu 2010 pa 10.000 oseb. je res naše zdravstvo šlo na bolje? lahko tudi rečemo, da na slabše saj je 10x več ljudi rabilo oskrbo (če je smisel zdravstva zdravit ljudje in ne prodaja zdravil)

mislim da je tu bolj bistvo, da procentualno ni bilo BISTVENEGA napredka. zato težko dokažeš, da je hramba podatkov upravičena. gledati je treba sorazmernost, kaj to pomeni za pravice ljudi, koliko jim pomaga, koliko stane, itd.

brbr21 ::

Federal Crime Agency??? ce ze pisete izvornik, ga vsaj napisite v pravem izvorniku: bundeskriminalamt

SkipEU ::

Policija se vedno mora ukvarjati s kopico neučinkovitih zadev, ki ji jih naloži politika z namenom pridobivanja glasov. Vsak, ki pa se s tem dejansko ukvarja, pa vidi, da je nesmiselno.

Ales ::

brbr21 je izjavil:

Federal Crime Agency??? ce ze pisete izvornik, ga vsaj napisite v pravem izvorniku: bundeskriminalamt
Meni tudi ni jasno, zakaj je to navedeno v angleščini. WTF. Slovenski prevod je ravno tako dober kot angleški... Če že tlačite nekaj v oklepaj, pa napišite izvirnik.

Drugače pa že v redu, da so se "kriminalci", kriminalci in vsi ostali navadili na hrambo podatkov, ter ustrezno prilagodili. Kaj so pričakovali, da se ne bodo? Facepalm.

Kar pa ne pomeni nujno, da hramba podatkov ni učinkovita. Jaz take korelacije ne bi potegnil iz tega.

Statistika je k..ba. To je vsaj jasno.

amigo_no1 ::

Drugače pa že v redu, da so se "kriminalci", kriminalci in vsi ostali navadili na hrambo podatkov, ter ustrezno prilagodili. Kaj so pričakovali, da se ne bodo? Facepalm.

Kar pa ne pomeni nujno, da hramba podatkov ni učinkovita. Jaz take korelacije ne bi potegnil iz tega.

Če ukrep X ne prinese izboljšanja procesa Y, potem tudi ne moreš trditi da je ukrep X učinkovit.

Manu ::

Ales je izjavil:

Kar pa ne pomeni nujno, da hramba podatkov ni učinkovita. Jaz take korelacije ne bi potegnil iz tega.

Statistika je k..ba. To je vsaj jasno.


Statistiko je treba razumet in znat brat. Statistika prinaša nov vpogled v predmet opazovanja. Statistika je podobno, kot izum balona na topli zrak, ki je prinesel prednost pri vojaških operacijah in pri vodenju države. Iz zraka vidiš tisto, kar peš-izvidniki niso mogli natančno videti.

Kaj je namen hrambe prometnih podatkov? Podatki omogočajo, da se lahko kriminalce izsledi. Pred uvedbo hrambe prometnih podatkov je bilo (sklepam) težje priti do teh informacij. Zdaj bi to moralo biti lažje, saj so podatki na voljo nekaj časa (mislim da 2 leti) in so jasno določena kateri podatki se hranijo.

Pričakuje se torej, da bodo kriminalci lažje izsledljivi.

Ampak podatki (s pomočjo statistike) prinašajo nov uvid v učinkovitost ali neučinkovitost hrambe prometnih podatkov.

Ključni stavek, ki pove vse:

The German example proves that such targeted investigations can, overall, be more effective than collecting information on the entire population's contacts, movements and Internet use.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Ales ::

Pričakuje se torej, da bodo kriminalci lažje izsledljivi.
To že, ampak v začetni premisi se ne upošteva prilagajanja kriminalcev na nove pogoje "dela".

Skratka, moje mnenje je, da je bila hramba podatkov učinkovita vsaj toliko, da je kriminalce prislila na prilagajanje novemu okolju.

Kaj je torej merilo za merjenje uspešnosti v tem primeru? Učinkovitost pri loveljenju titih kriminalcev, ki se niso prilagodili ali celotne kriminalne populacije?

Ker sklepati, da se nasprotna stran ne bo prilagajala organom pregona je utopično, pa kakršnikoli nova motodologija se že uvaja. In to še ne pomeni, da ta nova metodologija ni učinkovita v svojem omejenem obsegu.

Manu ::

@Ales

Gre za to, da uvajanje hrambe prometnih podatkov za vse (in razlog, da se kriminalci prilagajajo na način, da se izognejo odkritju) zavira "klasičen" usmerjen način preganjanja kriminalcev.

To pomeni, da jih je bilo (pred prilagoditvijo) lažje odkriti, ker se niso toliko skrivali, kot se skrivajo zdaj. Pravzaprav so s hrambo prometnih podatkov naredili nasprotni učinek. Kriminalce je zdaj še težje najti. Nasprotno pa je lažje priti do prometnih podatkov skoraj vsake poštene osebe in s tem njihova zloraba.

According to AK Vorrat, user avoidance behaviour can explain the counterproductive effects of blanket data retention on the investigation of crime. In order to avoid the recording of sensitive information under a blanket data retention scheme, users begin to employ Internet cafés, wireless Internet access points, anonymisation services, public telephones, unregistered mobile telephone cards, non-electronic communications channels and the like. This avoidance behaviour cannot only render retained data meaningless but also frustrate more targeted investigation techniques that would otherwise have been available to law enforcement. Overall, blanket data retention can thus be counterproductive to criminal investigations, facilitating some, but rendering many more futile.


Merilo uspešnosti je poloviti čimveč kriminalcev saj so internet, mobitel, klasični telefon primarna komunikacijska sredstva, ki jih uporabljajo tudi kriminalci. Če imaš prometne podatke vseh teh komunikacijskih sredstev bi kot rezultat moral biti več polovljenih kriminalcev.

Gre predvsem za to, da se pobirajo prometni podatki vseh ljudi. To je glede na učinek neekonomično in hkrati skrb vzbujajoče saj se ti podatki dajo zlorabiti (denar kupi vse).

Predlog (ki temelji na tej ugotovitvi) je jasen:

... is urging the Commission to "propose the repeal of the EU requirements regarding data retention in favour of a system of expedited preservation and targeted collection of traffic data".
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Ales ::

Se strinjam, da je usmerjeno zbiranje podatkov boljša rešitev. Ne strinjam se pa, da bo to zdaj ponovno spremenilo vedenje kriminalcev. Ne strinjam se tudi, da bi bilo vedenje kriminalcev drugačno, če bi od vsega začetka tako ravnali.

Oni so zaradi vstopa v komunikacijsko dobo spremenili navade, poti nazaj IMHO ni (velja tudi za vse ostale). In zaradi te spremembe navad hramba podatkov ni več učinkovita. In po moje, da tudi bolj usmerjen nadzor podobnga tipa ne bi bil učinkovit. Zgodilo bi se enako prilagajanje, kot se je.

Izguba zasebnosti vseh nas pa ne sme postati kolateralna škoda, vsaj ne na sistemski ravni celotne družbe, to pa se čisto strinjam. Že ves čas sem za to, da se taki ukrepi odpravijo.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nemčija ponovno uvaja obvezno hrambo prometnih podatkov

Oddelek: Novice / NWO
77719 (2878) dadja
»

O sorazmernosti uporabe prometnih podatkov 1200x na leto

Oddelek: Novice / Zasebnost
179242 (7085) AndrejO
»

O ponovni uvedbi retencije prometnih podatkov

Oddelek: Novice / NWO
1510631 (8398) Blazzz
»

Študija: hramba prometnih podatkov ne pomaga pri preiskavi kaznivih dejanj

Oddelek: Novice / Zasebnost
67205 (7085) Fritz
»

Hramba prometnih podatkov na Cipru neustavna, v Nemčiji neučinkovita

Oddelek: Novice / Zasebnost
148123 (7443) Ales

Več podobnih tem