» »

Univerza v Glasgowu pokazala koncept procesorja s tisoč jedri

Slo-Tech - Lani je Intel predstavil koncept procesorja, ki bi lahko v teoriji omogočal tudi tisočjedrno izvedenko. Na Univerzi v Glasgowu jim je to uspelo demonstrirati še v praksi.

Uporabili so FPGA-čip, ker nudi prednost naknadnega programiranja vezja. Posamezne skupine tranzistorjev so razdelili v dobrih tisoč skupin in vsaki naložili drugo nalogo. De facto so tako ustvarili tisoč "jeder", ki je vsako procesiralo drugo kodo. Na njem so pognali kodiranje filma v MPEG in dosegli 20-krat višjo hitrost kot na običajnih namiznih računalnikih.

Za razliko od današnjih večjedrnih (oligojedrnih) procesorjev, koder si jedra delijo skupni pomnilnik, kar je največkrat ozko grlo dizajna, je bil glasgowški polijedrni procesor narejen po Intelovi ideji, to je z ločenim pomnilnikom za vsako jedro.

Zaenkrat gre seveda samo za predstavitev koncepta, a v prihodnosti lahko pričakujemo hitro rast števila jeder v procesorjih, če želimo kljub trkanju v zgornjo mejo smiselnega takta še slediti Moorovem zakonu.

18 komentarjev

WamPIRe- ::

Sedaj je treba še samo programje k temu "priredit" :)
Asus P8P67 | IntelŸ Core i7-2600K | Kingston HyperX DDR3 8GB
Cooler Master Silent Pro Gold 700W | GTX 660 Ti
SSD OCZ Vertex4 120GB | SSD OCZ Agility3 60GB | 2x SAMSUNG F3 1TB | WD640AAKS

bluefish ::

Profi programje je temo že prilagojeno (vsaj do določene mere), za ostalo pa je tako ali tako vseeno.

Matako ::

bluefish je izjavil:

Profi programje je temo že prilagojeno


To ni SMP.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

WarpedOne ::

>> Profi programje je temo že prilagojeno (vsaj do določene mere), za ostalo pa je tako ali tako vseeno.
Daleč od tega, žal.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

zee ::

Kar je napisal WarpedOne.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
erwin3: Dual Xeon X5650, 32 GB RAM, 14 TB HDD

Markoff ::

Kar je napisal zee.>:D
Ad astra per aspera

bluefish ::

WarpedOne je izjavil:

>> Profi programje je temo že prilagojeno (vsaj do določene mere), za ostalo pa je tako ali tako vseeno.
Daleč od tega, žal.
OK, ne vse programje, nedvomno pa je delež precejšen. Ali pač?

Senitel ::

Aplikacije, ki so že danes namenjene za super računalnike in gruče. Ostalo pa bolj ne kot ja.
Predvsem pa, kot je že Matako omenil, tole ni SMP/SMT! En CPU, več threadov, ampak vsak thread povsem neodvisen naslovni prostor.

Jst ::

>Za razliko od današnjih večjedrnih (oligojedrnih) procesorjev,
>koder si jedra delijo skupni pomnilnik, kar je največkrat ozko grlo dizajna

Skupni pomnilnik ni slaba stran, je pa res huda omejitev pri designu, kot omenjeno v novici. Po mojem mnenju, če pogledamo nvidijin Fermi kot CPU* z SIMD jedri, se mi takšen design zelo dopade.


*Jaz poznam arhitekturo (in kako delujejo) nekaj različnih CPUjev, ampak v GPUje se pa nisem nikoli poglabljal, čeprav poznam teorijo. Tako da od skupnih shaderjev naprej, ko gledam sliko (ali slide) GPU arhitekture, si jih predstavljam kot vektorski del CPUja.
Proton decay is a tax on existence.

bluefish ::

Senitel je izjavil:

Aplikacije, ki so že danes namenjene za super računalnike in gruče. Ostalo pa bolj ne kot ja.
Predvsem pa, kot je že Matako omenil, tole ni SMP/SMT! En CPU, več threadov, ampak vsak thread povsem neodvisen naslovni prostor.
Ciljal sem na večjedrnik na splošno, ne na tole novo zadevo.

WarpedOne ::

>> OK, ne vse programje, nedvomno pa je delež precejšen. Ali pač?
Jih je že par omenilo, kje je keč: naslovni prostor.
Nekaj "običajnega" programja je prilagojeno toliko, da je sposobno glavno delo obdelovat v več nitkah.
Ki pa zahtevajo nujno sinhronizacijo/isti naslovni prostor.
In tuki je konc veselja ko število jeder preraste cifro 10, okrog 100 so pa samo še solze.

>> Ciljal sem na večjedrnik na splošno, ne na tole novo zadevo.
Dokler je to nekaj-jedrnik, ja.
Ampak tut tega grozdja bo kmalu zmanjkalo in bo treba it bol masivno v paralelnost. Softvera za to pa še ni. Niti v akademskih vodah ne.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Matthai ::

Se bo že pojavil, ko bodo zadeve na proizvodnih linijah.
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

WarpedOne ::

Muhahahahah...
Kaj drugega pričakovat od FDVjevca?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Matthai ::

Če živiš v Windows svetu, pol se res zdi nemogoče.

Slučajno sem na mailing listi A5 cracking projekta in tam je bil točno ta problem. Izvajat masivno paralelizacijo izračunavanja rainbow tabel na FPGA in GPU. Zadeva se je rešila.
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

WarpedOne ::

Masovna paralelizacija je "rešen problem" le v zelo specifičnih problemih, kjer softver napisan točno za njih/njega z mislijo na omejitve točno določenega HW, kjer bo reč tekla.

To je povsem drug svet, kot splošno namenski softver, od katerega mamo v realnem svetu vsi koristi. Očitno ni dost enostavno razumeti razliko med tema svetovoma.

Sploh pa GPU je še vedno daleč od resno -masivne paralelnosti. 100 nitk ni nič posebnega, lahko jih futraš z vonNeumanom brez problema. Rešuj nek problem s 100.000 neodvisnimi nitkami in se čudi.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Matthai ::

No, to se že drugače sliši kot zgornja pavšalna trditev.
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

Senitel ::

ALU-ji so na današnjih CPU-jih/GPU-jih zastonj... Kar stane tako tranzistorje kot elektriko je spravljanje podatkov do in od teh ALU-jev. Če lahko to narediš optimalno za nek load case z FPGA-jem, potem super. Ampak FPGA-jev pač ne boš reprogramiral vsakih nekaj ms, ko OS switchne task.
Na vrhu vsega pa še stric Amdahl čaka.

Tole je pa koncept, ki je bistveno drugačen od današnjih CPU-jev in tudi od GPU-jev.

Warpedone: Kako misliš 100 nitk? Simultano v izvajanju na ALU-jih?

WarpedOne ::

Neki tazga.
In ja, problem je komunikacija / sinhronizacija.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Univerza v Glasgowu pokazala koncept procesorja s tisoč jedri

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
183061 (1846) WarpedOne
»

Intel pokazal koncept procesorja z neposredno komunikacijo med jedri

Oddelek: Novice / Procesorji
153039 (1802) Jst
»

AMD razkril podrobnosti Bulldozer in Bobcat arhitektur (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Procesorji
1049655 (6822) Azgard
»

Matična plošča Asus P6T7 Supercomputer

Oddelek: Novice / Grafične kartice
294049 (876) ar4743

Več podobnih tem