» »

Commodore se vrača

Commodore se vrača

Cybernetov ZPC-GX31 levo, originalni Commodore 64 desno

vir: engadget
engadget - Ime Commodore pri mnogih starejših bralcih takoj iz spomina privleče podobe bež tipkovnic, v katerih se je skrival tudi sam računalnik. Commodore 64, sistem, ki je na trg prišel daljnega leta 1982 in ostal v proizvodnji vse do avgusta 1994, je za resno uporabo seveda že dolgo pozabljen, a še vedno živi v srcih nostalgikov. To bi se znalo v kratkem spremeniti, saj bi lahko, vsaj v ZDA, ime Commodore ponovno postalo sinonim za računalnike v tipkovnicah. Slednjih smo v bližnji preteklosti videli kar nekaj, a so bile večinoma to kopije Asusovega Eee Keyboard, ki še vedno uradno ni ugledal luči sveta. Posledično so bile zmogljivosti nekoliko bolj uboge, saj so bile tipkovnice-računalniki v večini primerov zasnovani okrog procesorjev Atom. Commodore USA, kot se imenuje novo ustanovljena družba Barryja Altmana, ki je uspel dobiti pravice za uporabo imena, bo glede na poročanje Engadgeta za osnovo uporabila Cybernetov ZPC-GX31, v katerem se nahajajo celo Intelovi Core 2 štirijedrniki za podnožje LGA-77, do 4 GB delovnega pomnilnika in en 3,5-palčni trdi disk. Sistemom tako zmogljivosti ne bo manjkalo, vse skupaj pa naj bi podprli z osupljivo reklamno kampanjo.

Bodo Commodorji na mizah ponovno nekaj običajnega?

31 komentarjev

CyberPunk ::

A spet? 8-O
Ne tako dolgo nazaj je bila na tem ena nizozemska firma, ki je na veliko oglasevala raznorazne netbooke, zepne gadgete (slednji so bili precej pred casom glede na razpolozljivost wifi ipd. zadev naokrog), multimedijske gadgete (npr. tole) ipd. pod Commodorejevo blagovno znamko, pa so menda propadli. Njihov websajt enkrat dela, drugic ne, nekako sem prisel se do azijske kopije(?) - verjetno so celo njim prodali. Ampak nikjer ni bilo podatka, kje za vraga zadeve kupiti in kaksna je cena (edinole za Gravel-e je bila precej visoka).

Pesimist ::

Erm. Danes nevem ce se je to in. Tipkavnica je za mene potrosni material. Da pa stoji se na toplem Kvadu da mi extra roke svicajo ali jih mogoce susi? :)) Brezveze skratka. Nimajo pogojev vec. Vsej ne na tak nacin.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pesimist ()

Bistri007 ::

To je laptop brez ekrana in baterije.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Kenpachi ::

Aaaaahhhh, the memories.... Še vedno počiva v škatli nekje 64ka (solzica) :)
Zaraki Kenpachi.

PrimozR ::

Bistri007 je izjavil:

To je laptop brez ekrana in baterije.

Nope, ima desktop komponente (vsaj glavne).

particle ::

Pesimist je izjavil:

Erm. Danes nevem ce se je to in. Tipkavnica je za mene potrosni material. Da pa stoji se na toplem Kvadu da mi extra roke svicajo ali jih mogoce susi? :)) Brezveze skratka. Nimajo pogojev vec. Vsej ne na tak nacin.


Ja res tipkovnica je potrosni material, sam recimo pozimi pa terensko delo :D, bi fajn grelo prstke pa magari še 1 GTX 480 not fliknemo :))

Bistri007 ::

PrimozR je izjavil:

Bistri007 je izjavil:

To je laptop brez ekrana in baterije.

Nope, ima desktop komponente (vsaj glavne).

Jaz sem mislil predvsem na format ohišja računalnika. Vseeno pa zaradi slabšega hlajenja v takem formatu ohišja ne morejo biti notri bolj energetsko potrošne (desktop) komponente.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

PrimozR ::

Ja pa so. Proc je desktop Quad, disk je 3,5'', ima PCI režo.

Jedi Master Yoda ::

VRNITE AMIGE NA TRG!!!!!! Poseka konzole na celi črti!

MrStein ::

Kak? Z ostrim robom??? ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

vasquez ::

Kdaj lahko pričakujemo ZX PC z gumijasto tipkovnico ?

solatko ::

Amigo 4000 so uporabljali TV studiji za izdelavo špic in podobno. Grafika je posekala sedanje najdražje, na celi črti.
Advanced Graphics Architecture @ Wikipedia
http://www.polyphoto.com/upchug/AEcastr...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

ss1234 ::

ja ce bi naredl take da zgledajo kokor tastari pol bi mogoče clo razmislu o nakupu.

Wox ::

solatko je izjavil:

Amigo 4000 so uporabljali TV studiji za izdelavo špic in podobno. Grafika je posekala sedanje najdražje, na celi črti.
Advanced Graphics Architecture @ Wikipedia
http://www.polyphoto.com/upchug/AEcastr...

Zakaj jih potemtakem TV studii ne uporabljajo še dandanes?

solatko ::

Na žalost jih ni več.

MacQ ::

Če se ga ne da upgradad z normalnimi komponentami, je en drek vreden.
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.

solatko ::

Sistem je temeljil na Motorola procesorjih in ne na Intel, zato upgradanje ni bilo možno. Na enakem procesorju so temeljili jabolčki, vendar so se še pravi čas preusmerli na Intel.

MacQ ::

Ni nič temeljil na Motorolinih procesorjih, ampak je imel Motoroline procesorje. In ti so imeli vgrajen tako grafični kot zvočni čip.
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.

Wox ::

OK, solatko. Ker očitno tavam v temi, mi razloži tole trditev:

solatko je izjavil:

Grafika je posekala sedanje najdražje, na celi črti.

solatko ::

MacQ - Amige so temeljile na motoroli so imele poleg motorolinega procesorja, AGA chip -
Advanced Graphics Architecture @ Wikipedia

kateri je skrbel za grafiko. NASA jih zaradi trpežnosti in kvalitetne obdelave grafike, uporablja še danes.

Wox - Večina grafičnih učinkov v Holywood-u v 80-ih in 90-ih letih je bila narejena na Amigini grafiki, učinki v igrah, so še za današnje najdražje kartice nedosegljivi......., večina risank v studijih Walt Disney ravno tako......

Wox ::

Aha. Zanimivo. Sem mislil, da je alfa in omega holy filmskih efektov ILM, za katere sem slišal, da so v devetdesetih delali na platformi Silicon Graphics.
Imaš kje kakšne linke, kjer piše kaj o tej superiorni grafiki in kje/kdo jo je uporabljal?
Kar se pa "nedosegljivosti" vizualnih učinkov tiče, pa bi jaz rekel, da še noben CGI ni dosegel perfekcije vizualnih učinkov v filmu 2001: A Space Odyssey iz daljnega leta 1968.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Wox ()

zos ::

Jaz se spomnim, da je Amiga 4000 res bila izjemno popularna za video in graficno produkcijo. Ampak ne bi pa trdil, da lahko konkurira danasnjemu hardwaru in softwaru:)

MrStein ::

solatko je izjavil:


Grafika je posekala sedanje najdražje, na celi črti.

Misliš tedanje?
Ja, v osemdesetih je rulala.
V devetdesetih pa ne več.

Aja, tedanje najdražje je posekala, ker je bila cenejša. To je vse.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

solatko ::

Če računaš napredek v SW in HW, s tem, da je bil Commodore razvojno usmerjen, lahko samo ugibamo, kaj bi bilo danes, če bi se obdržali. Imeli so neko čudno logiko, da je bila skoraj vsa periferija, posebej narejena za njihove izdelke in to jih je pokopalo. Usmerjeni so bili v čim boljšo grafiko, tako kot Atari v zvok.
Grafične sposobnosti Amige so bile na tej strani, vendar so linki mrtvi, za kaj več se mi pa ne da iskat, lahko se pa kak amigafan pozabava, če je še kaj razen iger živega
http://www.amigau.com/c-graphics/paint....
http://www.amigau.com/c-graphics/cad.htm
http://www.amigau.com/c-graphics/c4d/c4...

BigWhale ::

Solatko nehaj no. ;) Amiga je bila dobra ja. Dandanes pa je katerakoli graficna kartica za nekaj magnitud boljsa od katerega koli Amiginega AGA cipa. Takrat se jim se o 2D pospesevanju ni sanjalo, kaj sele o 3D. :)

Matako ::

BigWhale je izjavil:

Solatko nehaj no. ;) Amiga je bila dobra ja. Dandanes pa je katerakoli graficna kartica za nekaj magnitud boljsa od katerega koli Amiginega AGA cipa. Takrat se jim se o 2D pospesevanju ni sanjalo, kaj sele o 3D. :)


Poleg tega OCS/ECS/AGA arhitektura uporablja VRAM samo v planarni konfiguraciji (bitplanes, bitne ravnine). Sicer izredno praktično za 2D igre, paralax efekte ipd vendar tudi zelo neučinkovito za igre tipa DOOM, ker je teksturiranje zelo drago. Za vsak piksel moraš dostopati do vseh ravnin _posebej_, kar je ogromna cena. To je bilo odločilno za zaton Amiga grafike.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

MrStein ::

No, pa da zaključimo:

Leto 1985.

Amiga ima:
640x512 v 16 barvah
320x512 v 4096 barvah
Premikanje celih oken namesto je le okvirja. (OK, s 3rd party hackom).

Drugi: neka črno-bela besedila, ali črno-zelene črtice na ekranu, ki jim fanatiki rečejo grafika.

Aja, full screen animacija z 25 ali 50 FPS.

4 kanalni zvok (8-bitni, ampak na kitajskih zvočnikih ni neke razlike napram 16)

Drugi: neko piskanje. (vključno z Atari-ji)

Večopravilni OS.
32-biten

Drugi: neka črno-bela besedila, oz. črno-bele aplikacije, ena laufa naenkrat.
Memorije kolko češ. Ne vemo, kaj je to memorijska bariera. Znani so modeli, razširjeni na 512 MB RAM-a. (ne tam takoj leta 1985, takrat je to stalo kot vesoljska raketa)


To je v osemdesetih bilo skoraj znanstveno-fantastično. Danes je na nivoju tega:

nek stari mobitel


(tolko za zdaj)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

BigWhale ::

Bilo je leta 1987 640x512 je bil pa interlaced mode.

mtosev ::

tisti nov Commodore izgleda kar lepo:D

slabo da nisem nikoli imel Commodra
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Bilo je leta 1987 640x512 je bil pa interlaced mode.

Amiga 1000 Release date 24 July 1985

Ja, interlaced je bilo. In fajn utripalo :P
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Matako ::

MrStein je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Bilo je leta 1987 640x512 je bil pa interlaced mode.

Amiga 1000 Release date 24 July 1985

Ja, interlaced je bilo. In fajn utripalo :P


Jp, jp. Ampak... se je dalo nabaviti "flicker fixer" :D Plus novejši modeli so imeli večjo frekvenco osveževanja.
/\/\.K.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Windows 95 za macOS, Linux in Windows

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
268618 (5719)          
»

Druga, moderna inkarnacija Commodoreja 64 razkrita (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
5614355 (11767) driver_x
»

Commodore 64 - Problem

Oddelek: Pomoč in nasveti
284087 (2963) bezerk
»

Commodore se vrača!

Oddelek: Novice / Igre
355127 (2458) Daliborg
»

Stari časi

Oddelek: Loža
422752 (1989) Brane2

Več podobnih tem