»

Temna stran razvoja iger

Slo-Tech - Razvoj računalniških in video iger marsikomu zveni kot sanjski poklic, a branža oziroma zaposleni v njej se v zadnjem času soočajo s številnimi težavami. Največ se v javnosti govori o problemu nadur in predolgih delavnikov (crunch), ki so postali že stalnica. Že več let niso 50-, 55-, 60-urni in za krajši čas celo 100-urni delovni tedni nič nenavadnega. Precej manj pa se govori o nedostojno nizkih plačah, ki jih izplačujejo veliki studii.

Razvoj iger namreč ni samo programiranje. Pri nastajanju sodelujejo številni vizualni umetniki, pisci zgodbe in podobni poklici. Njihove plače so tako nizke, da v dražjih ameriških mestih ne morejo niti najeti stanovanja. Na Digital Trends so odstrli tudi aspekt razvoja, k čemur jih je vzpodbudila Becca Hallstedt, ki je to...

96 komentarjev

HBO: piratstvo ni tak problem

Slo-Tech - Ko beseda nanese na internetno piratstvo, založniki in avtorji običajno vsako kopijo enačijo z izgubljenim prihodkom v vrednosti maloprodajne cene. BSA, recimo, tako izračuna absurdne zneske, koliko škode naj bi piratstvo povzročalo gospodarstvu. Resnica pa je bolj zapletena, saj piratstvo hkrati tudi poganja zanimanje za te stvaritve. Glasbeniki, ki večino prihodkov ustvarijo s koncerti, pravzaprav nimajo nobenega pametnega razloga, da bi nasprotovali piratiziranju svojih albumov. Presenetljivo pragmatične besede pa prihajajo iz ust ustvarjalcev priljubljene televizijske serije Igra prestolov.

Ker je ta serija že tri leta izjemno priljubljena, ni nič kaj presenetljivo, da gre za najbolj piratizirano serijo na...

525 komentarjev

Igranje iger naj bi izboljšalo učinkovitost predelave vizualnih informacij

Slo-Tech - O vplivih igranja video in računalniških iger je bilo prelitega že ogromno črnila - igranje iger naj bi redilo, nekateri menijo, da zmanjšujejo stopnjo kriminala, spet drugi iščejo povezave s strelskimi pohodi. Verjetno za igranje iger zanje velja enako, kot za večino ostalih stvari; imajo dobre in slabe učinke, resnica pa je nekje vmes. Zdaj pa poglejmo še najnovejšo raziskavo, ki kaže, da igralci iger boljše predelujejo vizualne informacije.

Na Univerzi Duke so namreč analizirali skupino 125 študentov, med katerimi so bili strastni igralci iger in taki, ki tega sploh ne počno. Ugotavljali so, ali med njimi obstojijo razlike v učinkovitosti vidnega kratkoročnega spomina. V ta namen so jim prikazovali krožno postavitev črk za zelo...

20 komentarjev

Razvijalci takoj ob izidu poslali na internet še malo pokvarjen torrent

Euro Gamer - Piratstvo je velik problem, kar še zlasti velja za manjše in neodvisne založnike, ki so zelo odvisni od prihodkov od prodaje. Da bi ljudem nazorno pokazali, kako piratstvo vpliva na razvoj, se je Green Heart Games odločil za zelo zanimivo potezo. Včeraj so namreč izdali svojo novo indie igro Game Dev Tycoon ter jo hkrati naložili na torrente. A s pomembno razliko.

Game Dev Tycoon stane vsega osem dolarjev in je na voljo za Windows, Mac in Linux. V igri se igralec preseli v 80. leta in vodi studio, ki se ukvarja z razvojem iger (torej nekakšni "simsi" v svetu računalniških iger). Toda kdor je igro snel s spleta prek torrenta, je dobil namerno pokvarjeno verzijo, ki po nekaj urah igranja začne uničevati napredek. Ko...

99 komentarjev

Kaj je freemium in zakaj lahko stane več tisoč dolarjev

Nekatere igre ob zagonu jasno opozorijo na možnost zapravljanja. Druge tega ne storijo, ker to (še) ni obvezno.

vir: BBC
BBC - Freemium je poslovni model, ki se v zadnjem času čedalje pogosteje uporablja pri distribuciji (spletnih) iger in tudi druge programske opreme. Beseda je skovanka iz terminov free in premium in označuje programe, ki so v osnovni verziji brezplačni, za dodatne funkcionalnosti pa je treba doplačati. Na ta način je freemium povezan z včasih nadvse popularnimi programi shareware, ki so običajno časovno omejeni, pogosto pa nimajo odklenjenih vseh možnosti ali končni izdelek opremijo z obvestilom o statusu licence. A freemium je svoj razcvet doživel z mobilnimi igrami in lahko stane precej več kot shareware programov, ki jih kupimo z enkratnim plačilom.

Tipičen primer so mobilne igre na...

30 komentarjev

Kaj so pirati iskali v letu 2012

TorrentFreak - Konec leta je idealen čas za različne statistike in preglede, saj zaradi prazničnega premora ostalih novic nekako začne primanjkovati. Zato si bomo danes pogledali, kaj so spletni pirati v letu 2012 najraje snemali z interneta.

Med filmi je zmagovalec Projekt X, precej bolna srednješolska komedija, kjer je glavni motiv nori žur. Z interneta jo je preneslo okoli 8.720.000 uporabnikov. Na drugem mestu najdemo Misijo: nemogoče - Protokol duh (8.500.000), sledijo pa Vzpon viteza teme, Maščevalci in Sherlock Holmes: Igra senc. Zanimivo je, da je korelacija med zaslužkom in številom prenosov za prvih deset filmov po prenosnih zanemarljiva...

27 komentarjev

CD Projekt ne bo toleriral piratstva nove igre

Slo-Tech - Razvijalci in založniki iger se proti nelegalnemu kopiranju običajno borijo z DRM, kar pa vznejevolji tudi legalne uporabnike. Toda če DRM ne uporabijo, se običajno morajo sprijazniti s piratiziranjem njihovih iger. Poljski založnik CD Projekt pa je napovedal, da se bodo pri igri The Witcher 2, ki izide maja 2011, neuporabi DRM navzlic proti piratstvu intenzivno borili.

Tako so nas že kar vnaprej obvestili, da bodo lovili vse, ki bodo igro nelegalno sneli z interneta. Marcin Iwiński iz CD Projekta pojasnjuje, da lahko ljudje v velikih državah v primeru kraje igre z interneta pričakujejo pismo pravnih služb, s katerim jih bodo obvestili o globi. Postopek je sicer zagoneten, saj mora odvetniška pisarna stopiti v stik s stranmi za torrente, ki jim posredujejo...

79 komentarjev

Black Isle Studios odpuščen

GameDev.net - Kot poroča GameDev.Net, je znani založnik iger Interplay brez kakršnekoli napovedi (dva tedna pred božičem [:O]) odpustil celotno ekipo razvijalcev iger Black Isle Studios. Izpod njih peres smo dobili predvsem FRP uspešnice, kot so Baldurs Gate 1&2, Fallout 1&2 (ter skoraj tudi 3), Icewind Dale ... Razlogi za odpust tičijo predvsem v slabih poslovnih izidih njihovega založnika, vendar se mnogi sprašujejo zakaj ravno BIS. Slava jim!

Več o tem v 25 strani dolgi temi, polni solza.

8 komentarjev