The Verge - Ko je šlo podjetje Fisker lani v stečaj, je to predstavljalo težavo za vse lastnike električnih avtomobilov te znamke. Električni avtomobili še bolj kot klasični avtomobili vsaj na začetku življenjske poti potrebujejo programsko podporo in nadgradnje, s katerimi se odpravljajo poporodni krči. Avtomobili niso poceni - Fisker Ocean je stal približno 70.000 dolarjev - a so bili nenadoma povsem brez tovarniške podpore. Zato so kupci stopili skupaj in jih začeli vzdrževati kar sami.
Fisker je v svojem obstoju prodal 11.000 vozil, kar je v primerjavi s Teslo in drugimi velikani zanemarljivo. Poporodnih težav pa ni zmanjkalo. Kupci so se soočali z nedelujočim daljinskim odklepanjem, nerednim delovanjem kljuk, hroščato programsko opremo in tudi kakšnimi težavami z baterijami. Pristojnim organom so kupci prijavili več deset različnih vrst težav, a ni bilo nikogar, ki bi jih odpravljal.
Zato so lastniki vozil ustanovili svoje združenje FOA (The Fisker Owners Association). Pisati so začeli aplikacije, zgradili so globalno dobavno verigo in se lotili reševanja problema. Danes je FOA živahna skupnost, ki ima pravo organiziranost s predsednikom na čelu in 4055 člani. Letno plačujejo 550 dolarjev članarine, s čimer bodo letno zbrali dobra dva milijona dolarjev članarin. Ustanovili so celo tri podjetja: Tsunami Automotive v ZDA skrbi za rezervne dele, Tidal Wave počne isto v Evropi, UnderCurrent Automotive pa piše programsko opremo. Z lastnimi močmi so pokojno znamko obudili od mrtvih.
FOA ni čarobna paličica in ne more rešiti vseh težav, je pa lep primer organiziranja, ki je na tak način mogoče le v svetu digitalnega in elektronskega. Čeprav je vrednost fiskerjev upadla za 40 odstotkov - avtomobili so vendarle uradno nepodprti - je prihodnost pestra. American Lease je na primer kupil 3200 neprodanih fisker oceanov in jih sedaj oddaja Uberj in Lyftu. Sodelovanje s FOA je sicer zaradi razhajanj pri dobavi rezervnih delov padlo v vodo, a ideja živi dalje.
Zanimivo. Jih vidis nekaj na Dunaju in sem se ze spraseval kako jim znese. Ali le vozijo do prvega problema in potem reciklaza. Kakorkoli, so bili precej pogumni, da so ze v prvi fazi sli v nakup.
Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)
Električni avtomobili še bolj kot klasični avtomobili vsaj na začetku življenjske poti potrebujejo programsko podporo in nadgradnje, s katerimi se odpravljajo poporodni krči
Kar seveda je res zarad razvoja in ker so takšni trendi, ni pa to specifika EVjev. EV bi lahko povsem lepo deloval "iz fabrike", bo pa težk naknadno prodajat kake "featurje" in "podporo"
Tako kot večina EV scene so to pač navdušenci. Normalnemu človeku ne pride na misel, da bi kupil avto ki je na trgu nekaj let in ki nima servisa do 20 km od doma.
Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)
Tudi jaz imam saaba (kot 2. avto). Je kar "užitek" poskušati reverse engineerati nekatere zadeve, ki so jih švedi naumili v začetku tisočletja. Dodatno je tu zraven še GM crap kvaliteta in stvar je "popolna". Se pa absolutno zavedam, da ko bo kak resen del odletel (ECU, CIM, ICM) ga samo še na odpad peljem. Sem za hec odprl en defekten ECU, češ "saj to je samo kak počen lot". Lol. Celo vezje na gigantskem flex kablu. Nimaš to sploh kaj popravljat.
Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)
Zakaj bi kupil taki no-name dragi drek kateri ne ponuja nič novega kaj konkurenca že ne ponuja je zame mindfuck. Ampak ej "uvalili" so 11t kom in briga jih. Ovce zdaj zraven vseh troškov imajo še 550eur letno davka na budale!
Kaj si sicer tile mislijo ne vemo - lahko se jim je zdel nakup dober deal, lahko so želeli odstopat (nekaj novega) ipd.
Na srečo obstajajo taki ljudje ki kupujejo nove, nepreverjene zadeve in na tak način se potem ustvari širši trg, kjer potem tudi drugi kupujejo. Brez teh bi bilo manj inovacij oz. produktov na trgu.
Da ne pozabimo - Tesla je bil tudi na tisti točki, in tudi zelo blizu propada.
Drži, rabimo tudi take da "testirajo" za vse ostale, ampak jaz nisem eden od teh - si pač ne morem privoščit "mogoče bo ok" logiko nakupovanja, posebej ko so to take cifre. Ni nujno da grem zmeraj na "ziher" ampak en določen nivo varnosti spet rabim.
Je skoraj cenejše vzdrževanje teh fikser avtov kot plačat redne servise toyoti
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-14400f rtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija