
vir: The Verge
Fisker je v svojem obstoju prodal 11.000 vozil, kar je v primerjavi s Teslo in drugimi velikani zanemarljivo. Poporodnih težav pa ni zmanjkalo. Kupci so se soočali z nedelujočim daljinskim odklepanjem, nerednim delovanjem kljuk, hroščato programsko opremo in tudi kakšnimi težavami z baterijami. Pristojnim organom so kupci prijavili več deset različnih vrst težav, a ni bilo nikogar, ki bi jih odpravljal.
Zato so lastniki vozil ustanovili svoje združenje FOA (The Fisker Owners Association). Pisati so začeli aplikacije, zgradili so globalno dobavno verigo in se lotili reševanja problema. Danes je FOA živahna skupnost, ki ima pravo organiziranost s predsednikom na čelu in 4055 člani. Letno plačujejo 550 dolarjev članarine, s čimer bodo letno zbrali dobra dva milijona dolarjev članarin. Ustanovili so celo tri podjetja: Tsunami Automotive v ZDA skrbi za rezervne dele, Tidal Wave počne isto v Evropi, UnderCurrent Automotive pa piše programsko opremo. Z lastnimi močmi so pokojno znamko obudili od mrtvih.
FOA ni čarobna paličica in ne more rešiti vseh težav, je pa lep primer organiziranja, ki je na tak način mogoče le v svetu digitalnega in elektronskega. Čeprav je vrednost fiskerjev upadla za 40 odstotkov - avtomobili so vendarle uradno nepodprti - je prihodnost pestra. American Lease je na primer kupil 3200 neprodanih fisker oceanov in jih sedaj oddaja Uberj in Lyftu. Sodelovanje s FOA je sicer zaradi razhajanj pri dobavi rezervnih delov padlo v vodo, a ideja živi dalje.