» »

Po propadu proizvajalca električnih vozil so se lastniki avtomobilov organizirali sami

Po propadu proizvajalca električnih vozil so se lastniki avtomobilov organizirali sami

The Verge - Ko je šlo podjetje Fisker lani v stečaj, je to predstavljalo težavo za vse lastnike električnih avtomobilov te znamke. Električni avtomobili še bolj kot klasični avtomobili vsaj na začetku življenjske poti potrebujejo programsko podporo in nadgradnje, s katerimi se odpravljajo poporodni krči. Avtomobili niso poceni - Fisker Ocean je stal približno 70.000 dolarjev - a so bili nenadoma povsem brez tovarniške podpore. Zato so kupci stopili skupaj in jih začeli vzdrževati kar sami.

Fisker je v svojem obstoju prodal 11.000 vozil, kar je v primerjavi s Teslo in drugimi velikani zanemarljivo. Poporodnih težav pa ni zmanjkalo. Kupci so se soočali z nedelujočim daljinskim odklepanjem, nerednim delovanjem kljuk, hroščato programsko opremo in tudi kakšnimi težavami z baterijami. Pristojnim organom so kupci prijavili več deset različnih vrst težav, a ni bilo nikogar, ki bi jih odpravljal.

Zato so lastniki vozil ustanovili svoje združenje FOA (The Fisker Owners Association). Pisati so začeli aplikacije, zgradili so globalno dobavno verigo in se lotili reševanja problema. Danes je FOA živahna skupnost, ki ima pravo organiziranost s predsednikom na čelu in 4055 člani. Letno plačujejo 550 dolarjev članarine, s čimer bodo letno zbrali dobra dva milijona dolarjev članarin. Ustanovili so celo tri podjetja: Tsunami Automotive v ZDA skrbi za rezervne dele, Tidal Wave počne isto v Evropi, UnderCurrent Automotive pa piše programsko opremo. Z lastnimi močmi so pokojno znamko obudili od mrtvih.

FOA ni čarobna paličica in ne more rešiti vseh težav, je pa lep primer organiziranja, ki je na tak način mogoče le v svetu digitalnega in elektronskega. Čeprav je vrednost fiskerjev upadla za 40 odstotkov - avtomobili so vendarle uradno nepodprti - je prihodnost pestra. American Lease je na primer kupil 3200 neprodanih fisker oceanov in jih sedaj oddaja Uberj in Lyftu. Sodelovanje s FOA je sicer zaradi razhajanj pri dobavi rezervnih delov padlo v vodo, a ideja živi dalje.

14 komentarjev

codeMonkey ::

Zanimivo. Jih vidis nekaj na Dunaju in sem se ze spraseval kako jim znese. Ali le vozijo do prvega problema in potem reciklaza. Kakorkoli, so bili precej pogumni, da so ze v prvi fazi sli v nakup.

pegasus ::

Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)

BadgerSkin ::

Smola le, ker so očitno kar profitno usmerjeni, saj aplikacije kar dobro skrivajo. Sem jih namreč zaman iskal na Githubu.

crystal ::

to zna bit kr smotano ker cez 15 let ne dobis rezervnih delov nikjer

Ganon ::

15 let? :D Za tako malo vozil, je že danes lahko težava.

Motion ::

Kurjenje dnarja brez prihodnosti?

stara mama ::

Električni avtomobili še bolj kot klasični avtomobili vsaj na začetku življenjske poti potrebujejo programsko podporo in nadgradnje, s katerimi se odpravljajo poporodni krči

Kar seveda je res zarad razvoja in ker so takšni trendi, ni pa to specifika EVjev.
EV bi lahko povsem lepo deloval "iz fabrike", bo pa težk naknadno prodajat kake "featurje" in "podporo"
Ekologija™ in Trajnost™

gus5 ::

Potrošniki vseh dežel, združite se! :)

c3p0 ::

Avto, ki ga ne moreš prodat, razen če koga na suho... 550 USD/leto pa tudi ne bi plačeval za to, kar bi moralo bit dostopno samo po sebi.

Ales78 ::

c3p0 je izjavil:

Avto, ki ga ne moreš prodat, razen če koga na suho... 550 USD/leto pa tudi ne bi plačeval za to, kar bi moralo bit dostopno samo po sebi.

Kaj je ta tema? En viski preveč zvečer?

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Ganon ()

starfotr ::

Tako kot večina EV scene so to pač navdušenci. Normalnemu človeku ne pride na misel, da bi kupil avto ki je na trgu nekaj let in ki nima servisa do 20 km od doma.

RedDrake ::

pegasus je izjavil:

Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)

Tudi jaz imam saaba (kot 2. avto). Je kar "užitek" poskušati reverse engineerati nekatere zadeve, ki so jih švedi naumili v začetku tisočletja. Dodatno je tu zraven še GM crap kvaliteta in stvar je "popolna". Se pa absolutno zavedam, da ko bo kak resen del odletel (ECU, CIM, ICM) ga samo še na odpad peljem. Sem za hec odprl en defekten ECU, češ "saj to je samo kak počen lot". Lol. Celo vezje na gigantskem flex kablu. Nimaš to sploh kaj popravljat.

c3p0 ::

Ales78 je izjavil:

c3p0 je izjavil:

Avto, ki ga ne moreš prodat, razen če koga na suho... 550 USD/leto pa tudi ne bi plačeval za to, kar bi moralo bit dostopno samo po sebi.

Kaj je ta tema? En viski preveč zvečer?


Salty... Prodaj avto, ki je brez možnosti servisa in nadgradenj.

link_up ::

pegasus je izjavil:

Sodelavec ima saaba in tudi precej časa prebije na forumih za to znamko v iskanju kompatibilnih rezervnih delov in raznoraznih vzdrževalnih posegov. Pač nekaterim je to v užitek :-)


A se klice na M? ;)
In and Out


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Po propadu proizvajalca električnih vozil so se lastniki avtomobilov organizirali sam

Oddelek: Novice / Ostale najave
142281 (679) link_up
»

Mercedes-Benz: električna vozila bodo zamudila pet let (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
9112167 (7087) deco16
»

Servis za Porsche

Oddelek: Na cesti
61510 (1165) gazibo
»

V prihodnje nižanje hrupa avtomobilov v EU?

Oddelek: Na cesti
467530 (6220) Barbarian

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
629119920 (109020) Ziga Dolhar

Več podobnih tem