Novice » Znanost in tehnologija » Junija ponesrečeni Boeing 787 je padel zaradi prekinitive dotoka goriva

s1m0n ::
gruntfürmich je izjavil:
gruntfürmich je izjavil:
Ah seveda, pilot je prekinil dotok goriva...
Med stikalom v kabini in samim ventilom ali črpalko pa je en kup stikal, relejev, žic, transmiterjev, pretvornikov, morda še kakšen PLC...
Boeing tako zelo laže da se kar kadi...
EAFR (torej snemalnik/zapisovalnik podatkov) beleži tudi pozicijo samega stikala. Tak, da se iz zapisov točno ve, da je stikalo bilo premaknjeno iz ene v drugo pozicijo... Seveda, se tudi sliši na zvočnem zapisu iz kabine. Tako, da lahko na koncu z veliko gotovostjo trdijo, da ga je nekdo premaknil v to pozicijo.
če že nabijamo, potem nabijajmo na polno!
kakšno pozicijo stikala in od kot?
najprej se je treba vprašati kako je stikalo zgrajeno: je to samo sklenjen električni krog?
kako se beleži pozicija? iz tega sklenjenega kroga, ali ima samo stikalo čisto svoje stikalo za pozicijo (kot recimo bolj pomembni ventili, kjer vreteno ventila aktivira neodvisno stikalo ki točno zabeleži v kakšni poziciji je ventil) ? sklepam da boeing tega nima, ker so šelebajzerji in stiskači.
torej stikalo in njegova zabeležena pozicija visi na tokokrogu (ki se lahko tudi zaradi napake/starosti... sklene ali razklene) ali notranjih relejih, dodatnih stikalih...
skratka strokovnjaki se bodo verjetno najprej spustili v samo drobovje stikala in videli, kje so šibke točke. pred pilotovo sabotersko prekinitvijo goriva.
imho.
Stikala ne dela Boeing sam... Se verjetno uporabljajo stikala istega proizvajalca tudi v drugih letalih/pri drugih proizvajalcih letal. Stikala, ki sem jih jaz nabavil (seveda rabljena) preko spleta (za simulator) so imela za eno pozicijo dve ločeni mikrostikali. Tak, da si na koncu za stikalo, ki ima pozicijo ON in OFF imel 4 mikrostikala, ki so seveda ločena (dve za ON in dve za OFF). Mislim, da se lahko sklepa, da ne gresta oba signala za isto pozicijo na drugi strani na ist del elektronike, ki prebira pozicijo (redudanca...).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()

RobertMavric ::
gruntfürmich je izjavil:
najprej se je treba vprašati kako je stikalo zgrajeno: je to samo sklenjen električni krog?
Če sem prav naštel ima 20 žičk

https://geremy.co.uk/Boeing-747/757/767...

bm1973 ::

energetik ::
Jaz mislim, da je kopilot namerno izklopil dotok goriva. Z namenom strmoglaviti letalo.
Pilot. Kopilot je pilotiral, pilot je izklopil.
vires in numeris

kow ::
Malo cudno si povedal:
- captain (kapitan) je bil kopilot
- first officer (prvi častnik) je bil pilot
Glede na poročilo, lahko domnevamo da je izklopil kapitan, ki ni pilotiral oz. je bil kopilot
- captain (kapitan) je bil kopilot
- first officer (prvi častnik) je bil pilot
Glede na poročilo, lahko domnevamo da je izklopil kapitan, ki ni pilotiral oz. je bil kopilot
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mikhaair ::
Izklopil ja lahko kdorkoli od njiju dveh. Pilotiranje ne igra vloge. Z eno roko pilotiras, z drugo izklopil.
Možnost je tudi da je bila.se tretja oseba v pilotski kabini.
Možnost je tudi da je bila.se tretja oseba v pilotski kabini.

s1m0n ::
Če bi bila v igri tretja oseba bi verjetno pogovor v kabini potekal drugače. Je pa res, da kaj veliko od zvočnih zapisov nimamo na voljo. Torej bo treba počakat na končno poročilo in celoten transkripcijo.

gruntfürmich ::
je pa tudi res kot eni pravijo, da se indijci radi lažejo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

dronyx ::
Tisti, ki je izklopil dotok goriva je dobro vedel, kdaj je pravi trenutek, da letalo nima nobenih šans. Vzrok so odkrili, za pravi razlog zakaj se je to zgodilo pa verjetno ne bo dovolj oranžna skrinjica.

dronyx ::
Nisem zasledil ali se javi kakšen alarm če izklopiš dovod goriva za motor na tem letalu? Namreč preteklo naj bi 10 sekund za vklop nazaj prvega motorja in potem še 5 sekund dlje za drugi. Če se javi kakšen alarm bi morala oba takoj vedeti, kaj se je zgodilo in hitreje vklopit motorja nazaj. Ob predpostavki, da oba nista hkrati delala samomora. Chatgpt pravi da če se to zgodi med letom se prižgejo alarmi, torej bi morala to videti takoj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

miroB ::
Nisem zasledil ali se javi kakšen alarm če izklopiš dovod goriva za motor na tem letalu? Namreč preteklo naj bi 10 sekund za vklop nazaj prvega motorja in potem še 5 sekund dlje za drugi. Če se javi kakšen alarm bi morala oba takoj vedeti, kaj se je zgodilo in hitreje vklopit motorja nazaj. Ob predpostavki, da oba nista hkrati delala samomora. Chatgpt pravi da če se to zgodi med letom se prižgejo alarmi, torej bi morala to videti takoj.
Je bilo že zgoraj razloženo. Ko nekdo prekine dotok goriva, motor skoraj v trenutku neha proizvajati moč. Potem tisti ki vklopi nazaj motorje, rabi par sekund da sprocesira, kaj se je sploh zgodilo. In jet motor rabi nekaj časa da pridobi obrate in začne proizvajati thrust...

energetik ::
Nisem zasledil ali se javi kakšen alarm če izklopiš dovod goriva za motor na tem letalu? Namreč preteklo naj bi 10 sekund za vklop nazaj prvega motorja in potem še 5 sekund dlje za drugi. Če se javi kakšen alarm bi morala oba takoj vedeti, kaj se je zgodilo in hitreje vklopit motorja nazaj. Ob predpostavki, da oba nista hkrati delala samomora. Chatgpt pravi da če se to zgodi med letom se prižgejo alarmi, torej bi morala to videti takoj.Niso imeli časa. Preden je FO ugotovil, da so stikala na cut-off je že minilo nekaj sekund. Potem pa nazaj vklop in procedura zagona - takrat so bili pa že na tleh. Kapitan je precej dobro vedel, kdaj mora izklopiti.
Še vedno pa mi ni jasno, kako je možno, da se tako enostavno naredi fuel cut-off med vzletom. Tu bi morala biti vsaj 2-stopenjska potrditev. Motorji bi morali med TO laufati, pa če gorijo in hkrati še razpadajo, samo da dajo nekaj thrusta, sicer je itak vse izgubljeno.
vires in numeris

s1m0n ::
Edino kar je malo čudno je zamik med stikali (pri vklopu nazaj na ON). Kolikor vidim je procedura ob izgubi obeh motorjev, da se naredi CUT-OFF / ON na obeh brez kakšnim vmesnik korakov. Je pa RAT že zunaj, ko še letalo niti ni bilo kaj visoko in ne dolgo po samem vzletu z steze. Pa tudi, če bi oba motorja vklopil nazaj takoj ob izpadu ne vem, če se bi kaj drugače končalo. Manj časa bi trajalo, da začnejo ponovno proizvajat potisk, a tak hitro po vzletu z steze nimaš kaj manevra.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()

Step2en Wolf ::
Tisti Germanwingsov pilot nam je zakuhal kup novih vprašalnikov na pilotskih zdravniških pregledih.
Posledica te nesreče bodo verjetno obvezne kamere v pilotski kabini, sedaj to prakticira le nekaj letalskih družb, drugje so piloti proti.
Prvo stikalo je bilo izklopljeno tri sekunde po vzletu, drugo sekundo za tem, kar je prezgodaj za dvig koles. Tudi na zvočnem zapisu ni nobene komunikacije med pilotoma o dvigu koles. Bi sklepal, da zmota, dvig koles -> izklop goriva, ni verjetna.
Uvodno poročilo ne omenja zvokov klikov stikal na zapisovalniku zvoka. Bomo videli kaj bo zapisano v končnem poročilu.
Rule of a thumb - na koncu bo vedno kriv pilot. Proizvajalec ima za sabo državo, kontrolorji imajo za sabo državo, letalska družba drage odvetnike in običajno državo, pilot ima sebe, odvetnika in sindikat.
Kontrolor zračnega prometa niti približno NIMA "države".. saj je le ta zainteresirana znebiti se kakršnekoli odgovornosti (beri: plačevanja kazni in odškodnin družinam preminulim).
Konkretni primer: Vrbovec, 1976.
Zapreti posameznika je najceneje.. oz. v primeru pilotov: obsoditi tako ali tako mrtvega.
Niso pa ljudje po defaultu nedolžni.. pri pilotih konkretno:
- Germanwings 9525 (2024),
- EgyptAir Flight 990 (1999)
- SilkAir Flight 185 (1997),
- China Eastern Airlines Flight 5735 (2022),
- Malesian 370 (če niso bili marsovci) itd.
Napake, aroganca, slaba komunikacija:
- Aeroflot 593,
- KLMov 4805(Tenerife 1977),
- Helios 522,

Step2en Wolf ::
https://www.reuters.com/world/india/ind...
Lufthansa, Quantas in japonska ANA so že 2018, kot sedaj preverila stikala za gorivo.. in niso našla napak. Ostali prevozniki počno isto.
Verjetnost, da gre za namerno dejanje se povečuje.
Lufthansa, Quantas in japonska ANA so že 2018, kot sedaj preverila stikala za gorivo.. in niso našla napak. Ostali prevozniki počno isto.
Verjetnost, da gre za namerno dejanje se povečuje.

Magic1 ::
Pilot ima neskončno načinov, da lahko avion pikira v tla, če to želi. Tam je ravno zato, da ima polna pooblastila, da lahko rešuje, ko gre kaj narobe. Nobeno dvojno preverjanje ne bi zaustavilo samomorilca. Lahko pa bi se več poudarka dalo na psihičnih ocenjevanjih pilotov. Vendar je tam spet problem, da je to deficitarni poklic, kjer jih je premalo...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

BT52 ::
Pa kaka prpa moraš bit, da delaš samomor z 300 ljudmi... Največja golazen. Seveda sam nekako ne verjamem v tako golazen. Do zdaj znanih informacij res ne moremo drugače sklepat... Seveda, če so poročila resnična... Indijci so znani, da zaradi njihovega sistema in načina dela, ter zgodoviskega ozadnja so daleč od "mea-culpa" naroda. nepriznavanje krivd je kar v njihovem DNA.

dexterboy ::
A vpliv "vesoljcev", "karme", "lordov teme" in podgan, ki so pregrizle kable, še nismo izločili ali pač?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

dronyx ::
Zanimivo je tudi, zakaj niso v tem poročilu objavili celotnega pogovora v pilotski kabini, ampak samo dva stavka. Tako sedaj iz tega ne veš, ali je en pilot videl drugega, kako izklaplja stikali. Ne veš, ali je bil vmes kakšen prepir, povišan ton itd.

denabiker ::
Pa kaka prpa moraš bit, da delaš samomor z 300 ljudmi... Največja golazen. Seveda sam nekako ne verjamem v tako golazen.....
Pa zakaj je to tako čudno. Samo računaj koliko je avionov v zraku, koliko je pilotov in kopilotov dnevno v luftu,...ne dolgo nazaj v mojem domačem kraju, tip je šel kot stalno na kafe v bar pred šihtom in je govoril kelnarci, da bi vse pobil, ali bi morda na firmi šefe postreljal, da ima poln kurac vsega, seveda ga kelnarca ni vzela resno. No isti dan se je obesil doma. Slišal sem, da ga je partnerka varala in je to izvedel. Naj bi to bil razlog, tak se govori. Drugače tip miren, deloven, nikoli nobenih problemov, ampak se mu je strgal, pa ni mogel tega preživet pa bi lahko še naredil pizdarijo pred samomorom.

Step2en Wolf ::
Pa kaka prpa moraš bit, da delaš samomor z 300 ljudmi... Največja golazen. Seveda sam nekako ne verjamem v tako golazen. Do zdaj znanih informacij res ne moremo drugače sklepat... Seveda, če so poročila resnična... Indijci so znani, da zaradi njihovega sistema in načina dela, ter zgodoviskega ozadnja so daleč od "mea-culpa" naroda. nepriznavanje krivd je kar v njihovem DNA.
Da Indijskim preiskovalnim organom ni za slepo verjeti dokazuje že zgolj to, da so šele pred kratkim pustili k preiskavi tudi ICAO opazovalca.
Da namerno razkrivajo samo za pilote obremenilne "dokaze" so pa dokaj jasno zapisali tudi v Indijskem društvu airliner pilotov: https://www.instagram.com/p/DMAJ16xCzzS/

energetik ::
Pa kaka prpa moraš bit, da delaš samomor z 300 ljudmi... Največja golazen. Seveda sam nekako ne verjamem v tako golazen. Do zdaj znanih informacij res ne moremo drugače sklepat... Seveda, če so poročila resnična... Indijci so znani, da zaradi njihovega sistema in načina dela, ter zgodoviskega ozadnja so daleč od "mea-culpa" naroda. nepriznavanje krivd je kar v njihovem DNA.Zakaj bi bilo neresnično? Jasno je, da je nekdo preklopil fuel switche na cut-off, in to je direktno priznanje krivde ali kapitana ali FO.
Praktično ni verjetno, da bi katera mehanska ali software napaka preklopila mehanski stikali v 1s zaporedju na off, hkrati pa bi nato FO vprašal kapitana, zakaj je preklopil na cut-off. Zadeva je jasna ko beli dan, pa če se še tako sprenevedajo(te).
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Junija ponesrečeni Boeing 787 je padel zaradi prekinitive dotoka goriva (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8842 (925) | energetik |
» | Boeing 787 je imel ob strmoglavljenju aktivirano zasilno turbino za napajanje (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 18190 (892) | tikitoki |
» | Boeing želi umakniti priznanje krivde (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Tožbe | 10087 (1720) | fikus_ |
» | Zakaj novi Boeingi 737 Max padajo z neba in kaj je MCAS? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 38473 (16598) | DownPurr |
» | Vmesno poročilo: pilota Boeinga 737 Max sledila navodilom in urjenju (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26837 (22086) | fikus_ |