» »

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu

Slo-Tech - Po zahodnih mestih, zlasti v ZDA, vozi čedalje več samovozečih avtomobilov, ki svet gledajo tudi z lidarjem. Dokler so redki, nas zlahka zamika, da bi iz žepa potegnili telefon in jih fotografirali, a lahko s tem uničimo kamero. Na internetu so se pojavili posnetki, v katerih je to jasno videti. Novi Volvo Ex90 ima na primer lidar valovne dolžine 1550 nm, ki učinkovito prežge tipala na kameri in jih trajno onesposobi.

Vsaka premočna svetloba bo uničila tipala, zato s telefoni tudi ni priporočljivo meriti neposredno v sonce. V konkretnem primeru pa je uporabnik s kamero približal lidar in jo usmeril točno vanj, kar zadostovalo za nastanek škode. Ni šlo za kakšen nizkocenovni telefon, temveč se je spotaknil iPhone 16 Pro Max.

Z nevarnostjo je seznanjen tudi Volvo, ki je tudi javno opozoril na možne težave. "Priporočamo, da se kamere ne usmerjajo neposredno v senzorje za lidar. Svetloba, ki jo oddajajo, lahko poškoduje tipala v kameri ali vpliva na njeno delovanje," so dejali. Z vidika avtonomnih vozil pa je lidar superiorna tehnologija v primerjavi z običajnimi kamerami, zato je precej zanimivo, da je tesle nimajo.


61 komentarjev

«
1
2

DamijanD ::

A so senzorji bolj občutljivi kot oči? Kako je z varnostjo očes?

starfotr ::

Pri vsakem optičnem vlaknu je opozorilo o možni poškodbi oči s svetlobo laserja. Tu pa ni nič, pa gre za isto valovno dolžino 1550 nm in pri lidarju gre verjetno tudi za mnogo večjo moč.

alternative ::

DamijanD je izjavil:

A so senzorji bolj občutljivi kot oči? Kako je z varnostjo očes?

Delničarje zanima le profit. Kakšna varnost, lepo te prosim. Razen, če vpliva na prodajo.



https://www.spokesman.com/stories/2008/...

Ali pa primer iz letalske industrije: Boeing 737 Max.

endelin ::

Kako je z očmi? Hočemo odgovore!;((

Dax ::

1550nm je zelo nevarna valovna dolžina za oči, saj je oko ne zazna in ni refleksa mežikanja. Zato morajo laserske naprave z valovnimi dolžinami nad 650nm, ki hkrati prodirajo optične medije (nekje do 2000nm), delovati s precej nižjimi oddajnimi močmi v nekontroliranih pogojih, torej kjer je lahko človek naključno izpostavljen in ne nosi ustrezne zaščite za oči.


Sicer so zadeve zelo variabilne, odvisno od kota vpadle svetlobe, odprtosti irisa (enako pri fotoaparatih), predvsem pa od oddaljenosti.

Po občutku bi rekel, da v razmerah, kjer laser poškodbuje senzor na tipalu fotoaparata, ni veliko možnosti, da ne bi prišlo do poškodbe očesa. Situacija je slabša v temi (kjer je oko bolj odprto) in če človek glede direktno proti izvoru laserskega sevanja).


Verjetno napaka proizvajalca, ko so ugotovili, da LIDAR "slabo vidi" in so navili moč oddajnika. Tle Muskova logika zmaga.
Za primer - FaceID na iPhone uporablja Lidar in IR oddajnik pri valovni dolžini 932nm in 940nm pa ni popolnoma nobenih varnostnih težav glede oči.

MrStein ::

alternative je izjavil:

DamijanD je izjavil:

A so senzorji bolj občutljivi kot oči? Kako je z varnostjo očes?

Delničarje zanima le profit. Kakšna varnost, lepo te prosim.

Ampak ampak agencije in uradi in ministrstva!
In davki!
A njih tudi zanima samo profit? Če pa na plakatih opevajo druge vrednote!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

dexterboy ::

Še ena "debilna" tehnologija več, da bo folk še bolj debilen in še bolj gledal v pametne foune.... Če je megla, zmanjšaš. Če je tema, zmanjšaš. Če se pelješ mimo šole, zmanjšaš. Preprosto, prilagodiš hitrost okolici. Nerealni testi, kjer dokazujejo, da lidar povzroča erekcijo v desatih sekundah? Kmalu bo reklama o tableti za povečanje dolžine penisa čez noč manjši nateg kot vse današnje tehnologije, ki pod pretvezo ugodnejšega življenja delajo iz homo sapiensa mentalnega in fizičnega invalida...
( tukaj bi se moral oglasiti jype, ampak ga žal ni več na forumu... pa še kdo )
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

OutOfTheBox ::

Če je megla, zmanjšaš. Če je tema, zmanjšaš. Če se pelješ mimo šole, zmanjšaš. Preprosto, prilagodiš hitrost okolici


Ampak do danes vemo da folk ne zmanjša. Kaj čmo zdej?

Furbo ::

Hm, a nimajo tudi nekateri iphoni lidar?
Lahko potem vplivajo na druge telefone med slikanjem? Verjetno ne, sicer bi že bile težave.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Sparrow ::

Fino bi bilo Matej, da s svojimi novicami ne-bi dezinformiral ljudi. Video od Mark Roberta katerega si prilimal ima veliko neresnic in obstajajo sumi na namensko manipulacijo. Luminar CEO (tehnologija v Robertovem videu) je prijatelj od Marka - se večkrat pojavljata skupaj na social networkih in je pred parimi dnevi odstopil. Oz zgleda da ga je board krivdno odpustil. Obstajajo sumi, da tudi zaradi omenjenega video posnetka.
Markov video ima ogromno težav med navečjimi so:
- zgleda da se je avtopilot disengage-al par metrov pred crashom. Mark sumljivo trdo drži volan - kar je eden od načinov da ga odklopiš
- ni uporabljal FSD ampak dosti bolj primitivni avtopilot. Mark je kot razlog podal neresnico, da rabiš za aktivacijo FSD-ja vpisati svoj domači naslov.
- Mark je vzel Teslo z HW3 - kar je 6+ let star vision hardware z 1.2 MP kamerami. HW4 ima 5MP kamere in dosti zmogljivejši hardware.
- sama situacija testa je komično smešna. Testira situacijo ki se v resničnem svetu ne pojavi. Če že ima kakšen namen, je lahko to zgolj namen zabavati. In ne služi kot nek merodajen test.

Lidar ni superioren Teslinemu vision-u. To dokazuje tudi milijarde prevoženih kilometrov Tesl in teh videov je na Youtube-u kolikor hočeš. Sam vision in 3D dojemanje sveta niti ni več glavni problem pri popolnem reševanju avtonomne vožnje. Problem so hevristika pri robnih problemih, dobro razmerje med agresivno in previdno vožnjo, simuliranje človeške vožnje, reakcije na delno / popolno zaprtje ceste ipd.

MSM mediji imajo že leta dokaj pristranski in amaterski pogled na situacijo. In zelo radi udarjajo po Tesli. Eden takih je tudi Matej, čigar prezir Tesle in Muska se čuti v mnogo novicah.

Želel bi si, da o Tesli piše nekdo ki zna bit nepristranski in posledično lažje ohrani svojo profesionalnost.

Grimnir3 ::

Sparrow je izjavil:

Fino bi bilo Matej, da s svojimi novicami ne-bi dezinformiral ljudi. Video od Mark Roberta katerega si prilimal ima veliko neresnic in obstajajo sumi na namensko manipulacijo. Luminar CEO (tehnologija v Robertovem videu) je prijatelj od Marka - se večkrat pojavljata skupaj na social networkih in je pred parimi dnevi odstopil. Oz zgleda da ga je board krivdno odpustil. Obstajajo sumi, da tudi zaradi omenjenega video posnetka.
Markov video ima ogromno težav med navečjimi so:
- zgleda da se je avtopilot disengage-al par metrov pred crashom. Mark sumljivo trdo drži volan - kar je eden od načinov da ga odklopiš
- ni uporabljal FSD ampak dosti bolj primitivni avtopilot. Mark je kot razlog podal neresnico, da rabiš za aktivacijo FSD-ja vpisati svoj domači naslov.
- Mark je vzel Teslo z HW3 - kar je 6+ let star vision hardware z 1.2 MP kamerami. HW4 ima 5MP kamere in dosti zmogljivejši hardware.
- sama situacija testa je komično smešna. Testira situacijo ki se v resničnem svetu ne pojavi. Če že ima kakšen namen, je lahko to zgolj namen zabavati. In ne služi kot nek merodajen test.

Lidar ni superioren Teslinemu vision-u. To dokazuje tudi milijarde prevoženih kilometrov Tesl in teh videov je na Youtube-u kolikor hočeš. Sam vision in 3D dojemanje sveta niti ni več glavni problem pri popolnem reševanju avtonomne vožnje. Problem so hevristika pri robnih problemih, dobro razmerje med agresivno in previdno vožnjo, simuliranje človeške vožnje, reakcije na delno / popolno zaprtje ceste ipd.

MSM mediji imajo že leta dokaj pristranski in amaterski pogled na situacijo. In zelo radi udarjajo po Tesli. Eden takih je tudi Matej, čigar prezir Tesle in Muska se čuti v mnogo novicah.

Želel bi si, da o Tesli piše nekdo ki zna bit nepristranski in posledično lažje ohrani svojo profesionalnost.


LOL, Tesla opranec.
V Y še avtopilot ne dela kaj prida, kaj šele kaj drugega.
Fantomsko bremzanja ga naredi totalno neuporabnega izven AC.

BT52 ::

On govori, da obstaja FSD, ki je superiorem sistemu, ki ga je uporabljal Rober. Novi V4 HW ni imel težave z prepoznavo roadrunner scenarija. Je pa taisti tester naredil teste tudi v V3 HW in je včasih se lahko zgodil roadrunner scenarij, odvisno od svetbnih razmer.

Sparrow ::

Grimnir3 je izjavil:



LOL, Tesla opranec.
V Y še avtopilot ne dela kaj prida, kaj šele kaj drugega.
Fantomsko bremzanja ga naredi totalno neuporabnega izven AC.


Namesto da se zateces k zaljivkam lahko podas proti argumente mojim trditvam.

Drugace pa nima veze a je S Y X ali 3. Sposobnosti avtopilota so odvisne od vision hardware-a. Hw4 je znantno sposobnejsi od 3-ke. Mislim da FSD v 13 sploh ne dela na HW3.
Avtopilot med drugim pa ni FSD in je popolnoma druga in bolj primitivna tehnologija

BT52 ::

Avtopilot mislim, da je eagleeye oz line tracking samo v bistvu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

DamijanD ::

Debata tukaj je samo o tem koliko je lidar nevaren in vse ostalo nima veze.

Sparrow ::

Trditev je bila tudi da je Lidar superioren. Kar se mene tice zmotno prepricanje velike vecine

s1m0n ::

Seveda, da so laserji lahko nevarni za senzorje itd... Videno iz kakšnih zabav/koncertov kjer se uporabljajo laserski efekti, čisto nič novega. Čudno, da ne gledamo dlje časa v sonce, je tudi škodljivo.

hruske ::

Sparrow je izjavil:


Lidar ni superioren Teslinemu vision-u. To dokazuje tudi milijarde prevoženih kilometrov Tesl in teh videov je na Youtube-u kolikor hočeš. Sam vision in 3D dojemanje sveta niti ni več glavni problem pri popolnem reševanju avtonomne vožnje. Problem so hevristika pri robnih problemih, dobro razmerje med agresivno in previdno vožnjo, simuliranje človeške vožnje, reakcije na delno / popolno zaprtje ceste ipd.


1. Katera firma v ZDA ima danes samovozeče taksije?
Waymo.

2. Kaj uporablja Waymo?
Lidar, radar, kup kamer in tudi mikrofone.

3. Kaj ti omogočita lidar in radar?
Avtonomno vožnjo tudi pri robnih primerih.


Vseeno je koliko milijard prevoženih kilometrov ima Tesla, količina prevoženih kilometrov žal ni nikakršen dokaz za kar koli, sploh ker ti Tesla ne da praktično nobenega verodostojnega podatka kaj se je v teh kilometrih vse zgodilo.

Znan je primer, ko se je tesla na avtopilotu z nezmanjšano hitrostjo zaletela v prevrnjen tovornjak. Znan je tudi primer, ko je tesla avtopilot ubil Apple inženirja. Vraga, par ur nazaj je nekoga zvrnila na glavo. To so primeri, ki so javnosti znani, zagotovo niso to edini primeri, ki so se zgodili.

Morda lidar sam po sebi ni superioren, ampak definitivno pa omogoča zapolniti vrzel informacij, ki jih zgolj s kamerami ni mogoče dobiti zanesljivo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

eVro ::

Kjer je budget za drag lidar in/ali radar ni problem imeti zraven tudi poceni kamer. Tesla pa računa s tem, da bo njihov približno samovozeč avto good enough, ker bo še vedno boljši od velike večine voznikov. Ne more biti pa boljši od sistemov, kjer se ne bo na polno šparalo pri senzoriki (in bodo boljši od vseh voznikov).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: eVro ()

Meizu ::

Jaz pa čakam, da se holivudarji pred paparaci zaščitijo s 360 lidarji :))

d0rK ::

Sparrow je izjavil:

Vraga, par ur nazaj je nekoga zvrnila na glavo.


Faking bulšit piece of shit kaj te reči delajo v prometu ne vem. Potem pa da se ti en s tem Y tankom zaleti v manjši avto kot mamo mi pa otrok zadi. Fakof.

Dax ::

Že dolgo ne spremljam redno Slo-Tech in ga očitno tudi ne bom več. Tole je res ena rtvslo greznica ratalo... :(

codeMonkey ::

Komentar na koncu novice je res nekoliko cuden. Lidar ti ne znazna cestnih oznak, znakov in luci na semaforju. Je samo zelo prakticen, ker direktno vrne oblak tock, medtem ko kamera potrebuje ogromno procesiranja za precj manj natancno ocenjevanje prostora. Hkrati pa je kljucna za prepoznavanje preostalih zadev. Superioren je v smislu kako malo procesiranja je potrebno za merjenje razdalj in oblik, ni pa zadosten za to aplikacijo.

Ampak niso niti kamere. Pri Tesli imajo level 2 sistem, ki je "fail safe", saj ga po definiciji vedno nadzira voznik. Pri sistemih od level 3 naprej, ki so po zahtevah "fail operational", pa se precej zakomplicira, ker tu sistema ne mores razviti tako, da lahko kar odpove. To, da avto lahko demonstrirano vozi preko kamer v level 2 sistemu, se ne pomeni, da je tu karkoli reseno.

Zgodovina sprememb…

Furbo ::

Kako kamere niso dovolj?

A človeški šoferji imamo lidar vgrajen?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

codeMonkey ::

A so cloveski soferji robotski sistemi? Glupa logika...

Furbo ::

Glupa logika se je kregati o nekih teslah v temi, ki se je ne tiče.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

codeMonkey ::

Glede na to, da pri Tesli sirijo ravno take neumnosti, ko se se niso niti premaknili z level 2 sistemov, so se sami vmesali v to.

Zgodovina sprememb…

hruske ::

Furbo je izjavil:

Kako kamere niso dovolj?

A človeški šoferji imamo lidar vgrajen?


V 99% primerih je dovolj, če imaš sistem, ki zna iz levega in desnega očesa sprocesirat globinsko zaznavo, in pa spremembe scene skozi čas. Možgani nam to delajo avtomatsko. Zaenkrat Tesla še nima zanesljivega programa, ki bi to delal brez lidarja, kot dokazujejo posnetki nesreč.

Ubistvu se enake stvari dogajajo tudi našim možganom - če hodiš po gozdni poti in pozno prepoznaš kačo, boš kar veselo poskočil in "nenadno spremenil smer". Sploh bo smešno, če se izkaže, da so možgani kot kačo identificirali en kos vijugastega lesa. :))

Imeti zgolj kamere je 99% rešitev, kar pa za zares avtonomno vožnjo (več kot level 2) čez milijone kilometrov ni dovolj.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Furbo ::

Še vseeno 5x bolje kot ljudje. Ampak od strojev vedno pričakujemo popolnost, medtem ko jo od sebe ne.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Gregor P ::

Od strojev pričakujem da na ravni prazni cesti vozijo naravnost. Je to preveč zahtevno?:|

https://videopress.com/v/czVDrqO7
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

hruske ::

Furbo je izjavil:

Še vseeno 5x bolje kot ljudje. Ampak od strojev vedno pričakujemo popolnost, medtem ko jo od sebe ne.


Ja, ker stroje lahko s pravilno zasnovo in načrtovanjem naredimo take, da delujejo, če pa ne delujejo, pa z delovanjem prenehajo na take načine, da ne ogrožajo človeških življenj: ob preobremenitvi električne žice najprej crkne varovalka, ob trku avtomobila se zmečka kovina v mehki coni in ne potniška kabina, itd.

Ni razloga, da ne bi takega pristopa zahtevali tudi pri avtonomni vožnji, ki jo izvajajo stroji.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

codeMonkey ::

Furbo je izjavil:

Še vseeno 5x bolje kot ljudje. Ampak od strojev vedno pričakujemo popolnost, medtem ko jo od sebe ne.


Dokaz za 5x prosim. Pa ne tistih Teslinih stevilk, ker ce si se eden, ki se obesa ne te, ze vemo, da ne mores biti resen v tej debati.

Zgodovina sprememb…

Sparrow ::

hruske je izjavil:



1. Katera firma v ZDA ima danes samovozeče taksije?
Waymo.

Vseeno je koliko milijard prevoženih kilometrov ima Tesla, količina prevoženih kilometrov žal ni nikakršen dokaz za kar koli, sploh ker ti Tesla ne da praktično nobenega verodostojnega podatka kaj se je v teh kilometrih vse zgodilo.

Morda lidar sam po sebi ni superioren, ampak definitivno pa omogoča zapolniti vrzel informacij, ki jih zgolj s kamerami ni mogoče dobiti zanesljivo.


Res je Waymo (in nekaj časa tudi Cruise od GM-a) imajo že obstoječe taksi službe na cestah. Večkrat pa se spregleda bistveno razliko in sicer problem katerega rešujeta Waymo in Tesla. Waymo za avtonomno vožnjo potrebuje popolni 3D posnetek mesta in drage Lidar senzorje - trenutno 1 Waymo avto stane ~$180k. To sta dve veliki barieri pri scale-anju zadeve. Sam software za vožnjo je sigurno kompleksen in kapo dol da so to razvili. Ja pa bistveno enostavnejši od Teslinega.

Tesla nima Geo fencinga in poskuša na splošno rešiti problem vožnje. Brez uporabe lidarja. Brez podrobnega razumevanja vseh križišč in potencialnih ovir na katere lahko naleti. Z hardware-om ki je več kot 20x cenejši od Waymovega (Hardware avtonomne vožnje). To je inžinirsko neverjetno težek problem, verjetno velikostni razred težji.

Ocenjuje se, da bodo Robotaxi avtomobili stali okrog $25k. Za ceno kjer Waymo lansira 1 avto, jih bo Tesla ~7. Waymo bo odpiral nove lokacije počasi, Teslina storitev ne bo imela teh omejitev.

Tudi sam sem včasih intuitivno razmišlja, da je Lidar lahko lep dodatek vhodnim informacijam o okolju. Andrej Karpathy (bivši Tesla head AI engineer) trdi da se je to izkazalo za šum. Da imaš lahko 2 resnici (Lidar in Kamere) in moraš odločiti katera je bolj pravilna. Tako prepričani so v Vision only sistem, da so Teslam, ki so imele radar za odbijači tega izklopili, ko si jo pripeljal na servis.

Med drugim se večkrat omenja da je Tesla lvl 2 sistem. Vse to je res, vendar po mojem nepomemben podatek. Važno je kdo bo prvi rešil splošni problem avtonomne vožnje na ekonomsko dostopen način.

Sparrow ::

Furbo je izjavil:

Še vseeno 5x bolje kot ljudje. Ampak od strojev vedno pričakujemo popolnost, medtem ko jo od sebe ne.


Sam sicer mislim, da bodo avtonomni avtomobili morali voziti skoraj popolno. Tudi če bodo 10x bolje kot ljudje ne vem če bo to dovolj. MSM mediji (in Tesla in Musk hate-erji) komaj čakajo da FSD povzroči 1 nesrečo. Ne bo konca njihovega mesarjenja.

Drugi komentarji sicer radi nizajo faile FSD-ja (kateri so resnični), je pa tudi ogromno tudi obratnih pričanj. Na Youtube-u je tono posnetkov kjer je od Tesle collision system preprečil nesrečo. Ne samo z bremzanjem, kdaj tudi pospeševanjem in manjanjem pasu ( ko bi se lahko zgodil nalet od vzadaj).

Glede na trenutni razvoj tehnologije sem prepričan da bodo enkrat v prihodnosti avtonomni avtomobili bistveno varnejši od ljudi. Kako dolga pa je pot do tja je pa težko rečt.

Snajper_ ::

Gregor P je izjavil:

Od strojev pričakujem da na ravni prazni cesti vozijo naravnost. Je to preveč zahtevno?:|

https://videopress.com/v/czVDrqO7

Sam šalta, sam pele, sam se zaleti :))
Napredek!!!!

Edin lizinga še ne podpiše sam

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Snajper_ ()

codeMonkey ::

To da je Karpathy govoril o sumu ne pove nicesar o Lidarju. Pri Tesli so zabrisali vse senzorje ven izkljucno zaradi poenostavitev na hw in sw, da so hitrejsi s prepisovanjem ter implementacijo v avtomobile. Seveda si to lahko privoscijo izkljucno ker jim pri level 2 ni potrebno skrbeti o varnosti, saj obesajo odgovornost na voznika.

In je pomembno ali je level 2 ali proper level 4, razlika je ogromna. Ker resiti avtonomno voznjo ne pomeni, da avtomobil pocne vse kot mora, ampak da je tudi sistemski inzeniring na nivoju in je poskrbljeno za sistematicne ter nakljucne napake (nekako kot lahko studentje naprogramirajo kontrolni sistem v Pythonu za Boeing 747, nalozijo na Raspberry PI, pa bo ta letel, ampak v osnovi problema niso resili). Sensor fusion bo tu potreben, in ne bodo mogli brez tega. Geo fencing, ki ga radi omenjate, je pa zato, da se sistem naredi na varen nacin, ter ovrednoti, in izhaja iz zahtev za level 4, ampak to se ne pomeni, da je razvit za neko lokacijo in samo Teslin ni. V resnici bodo tudi Teslinega v robotaksijih omejili (na vreme, geo lokacijo itd.) ko bo postal level 4, ker po definiciji level 4 sistem je tak. Me cudi, da mnogim danes, ki o tem debatirajo, niti te osnove niso jasne, in potem prihaja do nekih neumnosti, kot je ta, da Waymo razvija svoj sistem za eno lokacijo, Teslin pa zna vse.

Zgodovina sprememb…

hruske ::

Sparrow je izjavil:

hruske je izjavil:



1. Katera firma v ZDA ima danes samovozeče taksije?
Waymo.

Vseeno je koliko milijard prevoženih kilometrov ima Tesla, količina prevoženih kilometrov žal ni nikakršen dokaz za kar koli, sploh ker ti Tesla ne da praktično nobenega verodostojnega podatka kaj se je v teh kilometrih vse zgodilo.

Morda lidar sam po sebi ni superioren, ampak definitivno pa omogoča zapolniti vrzel informacij, ki jih zgolj s kamerami ni mogoče dobiti zanesljivo.


Res je Waymo (in nekaj časa tudi Cruise od GM-a) imajo že obstoječe taksi službe na cestah. Večkrat pa se spregleda bistveno razliko in sicer problem katerega rešujeta Waymo in Tesla. Waymo za avtonomno vožnjo potrebuje popolni 3D posnetek mesta in drage Lidar senzorje - trenutno 1 Waymo avto stane ~$180k. To sta dve veliki barieri pri scale-anju zadeve. Sam software za vožnjo je sigurno kompleksen in kapo dol da so to razvili. Ja pa bistveno enostavnejši od Teslinega.

Tesla nima Geo fencinga in poskuša na splošno rešiti problem vožnje. Brez uporabe lidarja. Brez podrobnega razumevanja vseh križišč in potencialnih ovir na katere lahko naleti. Z hardware-om ki je več kot 20x cenejši od Waymovega (Hardware avtonomne vožnje). To je inžinirsko neverjetno težek problem, verjetno velikostni razred težji.

Ocenjuje se, da bodo Robotaxi avtomobili stali okrog $25k. Za ceno kjer Waymo lansira 1 avto, jih bo Tesla ~7. Waymo bo odpiral nove lokacije počasi, Teslina storitev ne bo imela teh omejitev.

Tudi sam sem včasih intuitivno razmišlja, da je Lidar lahko lep dodatek vhodnim informacijam o okolju. Andrej Karpathy (bivši Tesla head AI engineer) trdi da se je to izkazalo za šum. Da imaš lahko 2 resnici (Lidar in Kamere) in moraš odločiti katera je bolj pravilna. Tako prepričani so v Vision only sistem, da so Teslam, ki so imele radar za odbijači tega izklopili, ko si jo pripeljal na servis.

Med drugim se večkrat omenja da je Tesla lvl 2 sistem. Vse to je res, vendar po mojem nepomemben podatek. Važno je kdo bo prvi rešil splošni problem avtonomne vožnje na ekonomsko dostopen način.


Gre za dva pristopa. Tesla dojema stranke kot obnovljivi vir; tudi če jo ubiješ, se bo pojavila nova. Ko Tesla kupcu proda avto, je dobila zajeten znesek, s katerim lahko živi kar nekaj časa, hkrati pa kaže, da "optimizira stroške" tako da kupcu onemogoča uveljavljanje garancije.

Waymo si tega ne more privoščit, ker stranke pri njih v tej fazi pustijo precej malo denarja (plačilo storitve vožnje in ne plačilo vozila) in ker je dobra izkušnja obstoječe stranke najboljši način, da imajo stranke še naprej in da te stranke svoje izkušnje podelijo z drugimi potencialnimi strankami.

Waymo je z lidarjem in kamerami posnel ulice in si naredil dataset, ki predstavlja ground truth (neke sorte, ker se okolica vseeno spreminja skozi čas). Ker so taksiji vozila, ki si jih lastijo, ljudje nimajo pričakovanja zasebnosti, podatki zbrani ob vožnji pa so tudi njihovi. Najmanj, kar jim to omogoča, je da lahko vožnje evalvirajo glede na posneto stanje, lahko pa, da posnetke uporabljajo tudi sproti ob vožnji. Ja, dojemanje okolice iz lidarja in iz optične prepoznave si lahko nasprotujeta, ampak očitno je Waymo uspel nekako to uskladiti, ker še ni imel hujše nesreče, kjer bi bil kriv njihov algoritem.

Tesla se je med tem odločila, da lidarja ne bo uporabljala. Ti praviš, da je problem cena senzorjev, ampak pozabljaš pa na ceno človeških življenj in ceno zmanjšanja življenjskega standarda zaradi prometne nesreče.

Na koncu je to vprašanje katera vrednota ti je pomembnejša - nižji stroški in višji dobički ali človeška življenja.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

hruske ::

Sparrow je izjavil:

Furbo je izjavil:

Še vseeno 5x bolje kot ljudje. Ampak od strojev vedno pričakujemo popolnost, medtem ko jo od sebe ne.


Sam sicer mislim, da bodo avtonomni avtomobili morali voziti skoraj popolno. Tudi če bodo 10x bolje kot ljudje ne vem če bo to dovolj. MSM mediji (in Tesla in Musk hate-erji) komaj čakajo da FSD povzroči 1 nesrečo. Ne bo konca njihovega mesarjenja.

Drugi komentarji sicer radi nizajo faile FSD-ja (kateri so resnični), je pa tudi ogromno tudi obratnih pričanj. Na Youtube-u je tono posnetkov kjer je od Tesle collision system preprečil nesrečo. Ne samo z bremzanjem, kdaj tudi pospeševanjem in manjanjem pasu ( ko bi se lahko zgodil nalet od vzadaj).

Glede na trenutni razvoj tehnologije sem prepričan da bodo enkrat v prihodnosti avtonomni avtomobili bistveno varnejši od ljudi. Kako dolga pa je pot do tja je pa težko rečt.


Problem ki ga imajo zdravorazumski ljudje s Teslo, je, da govori eno in dela drugo, ko pa jih s tem soočiš, pa ne prevzame odgovornosti. Vedno je kriv nekdo drug, pa naj bojo tesla hejterji, levičarji, restriktivna zakonodaja, birokracija, jadajadajada ...

Pa da ne bo pomote, tudi drugi sodobni avtomobili imajo probleme z nenadnim zaviranjem, sploh je "zabavno" ko ob vožnji po avtocesti zazna znak za omejitev 40kmh na izvozu ...

Inženiring je reševanje problemov. Nehte jamrat in poiščite rešitve.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

gruntfürmich ::

lidar je po domače radar na avtu? ker v navodilih mi piše samo 'radar'
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

codeMonkey ::

Ce nimas ravno Mercedesa razreda S, ali kaksnega Kitajca, potem lidarja nimas :)

Delujeta podobno, lidar in radar, ampak lidar uporablja laserske zarke, katere strelja po okolici in potem detektira odboje. Je toliko bolj natancen zaradi tega.

starfotr ::

Lidar in radar sta 2 različna pojma.

eVro ::

Sparrow je izjavil:

Andrej Karpathy (bivši Tesla head AI engineer) trdi da se je to izkazalo za šum. Da imaš lahko 2 resnici (Lidar in Kamere) in moraš odločiti katera je bolj pravilna. Tako prepričani so v Vision only sistem, da so Teslam, ki so imele radar za odbijači tega izklopili, ko si jo pripeljal na servis.

Ni presenetljivo, da nekdo, ki vidi nasprotujoče si informacije kot "šum", rata "bivši head engineer". Samovozeči avti niso lahek problem in rabijo ljudi, ki obvladajo tako fiziko, kot tudi IT, pa še kaj, in to ne zgolj v titulah.

Sparrow je izjavil:

Med drugim se večkrat omenja da je Tesla lvl 2 sistem. Vse to je res, vendar po mojem nepomemben podatek.

Kot je lepo razložil @codeMonkey je to bistven, ključen in temeljen podatek. Teslino švercanje na neuke ali neumne uporabnike za testiranje L2 sistema je... moralno nagravžno, bi znalo biti tudi kaznivo, vsaj v nekaterih točkah, na primer imenu "autopilot".

Sparrow je izjavil:

Sam sicer mislim, da bodo avtonomni avtomobili morali voziti skoraj popolno. Tudi če bodo 10x bolje kot ljudje ne vem če bo to dovolj.

Ne, ne bo dovolj, ker vemo, da tehnika zmore več. Še posebej pa ne bo dovolj, če bodo samo toliko boljši zaradi nekih nešolanih cost-cutterjev.

Sparrow je izjavil:

MSM mediji (in Tesla in Musk hate-erji) komaj čakajo da FSD povzroči 1 nesrečo. Ne bo konca njihovega mesarjenja.

Bu-hu. Nehajte jokat in začnite študirat fiziko, ne pa ponavljati teslinih plačanih člankov kako lidarja in radarja "ne rabimo". Ne, še huje, sta kao "preveč".

Včasih imam občutek, da Musk zaposli vse inženirje, ki pridejo mimo, potem pa boljšo polovico pošlje v SpaceX, slabšo pa v Teslo, češ "kar bodo naredili ti vsaj ne more pasti z neba".

codeMonkey je izjavil:

Seveda si to lahko privoscijo izkljucno ker jim pri level 2 ni potrebno skrbeti o varnosti, saj obesajo odgovornost na voznika.

Lepo napisano, dodajam še "ter zaradi nevednih fanboyev, ki jih fanatično promovirajo in financirajo".

pramarko ::

Glede varnosti lidarja v iPhoneih in avtomobilih - avtomobili se morajo zavedati okolice več kot 100 m naprej, kadar odklepamo iPhone pa ga običajno držimo v roki. Laser v iPhoneu je lahko veliko veliko manj močan kot laser v avtomobilu, ki uporablja lidar za avtonomno vožnjo.

gruntfürmich ::

pramarko je izjavil:

Glede varnosti lidarja v iPhoneih in avtomobilih - avtomobili se morajo zavedati okolice več kot 100 m naprej, kadar odklepamo iPhone pa ga običajno držimo v roki. Laser v iPhoneu je lahko veliko veliko manj močan kot laser v avtomobilu, ki uporablja lidar za avtonomno vožnjo.

iphone ima laser?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Sparrow ::

Zanimivo je opazovat kako goreče ljudje napadajo Muska in Teslo. In kako je določena dejstva težko sprejeti in je zato potrebna racionalizacija:
- Tesla in SpaceX sta v STEM izobrazbah v ameriki top izbira študentov. Se pravi navkljub vsej smear kampanijam MSM-ja še najbolj sposobni želijo tja. Racionalizacija: ljudje so neumni in verjamejo Muskovim lažem.
- Tesla ima od vseh avtomobilskih firm največji market cap. In ne samo zaradi avtomobilov, zaradi energijskih rešitev, naprednega FSD-ja spekulaciji o Optimusu. Ljudje ki morajo svoje napovedi podpreti z denarjem (investitorji) izbirajo Teslo. Racionalizacija: ljudje verjamejo Muskovim lažem in so neumni
- FSD je v zadnjih 2h letih napredoval do točke da ni 0 fantom breakinga in je primerljiv z Waymo vožnjo, na mestu še celo boljši ker FSD vozi bolj človeško. In vozi po avtocesti, kjer Waymo ne ponuja voženj. Vendar res še ni avtonomen, potrebuje nadzor. Racionalizacija: FSD je bedn lvl 2 sistem, Waymo in Mercedes majo pa lvl 4 sisteme. Lidar bo zmagal (Luminar stock v 5ih letih -97%).

Z veseljem imam argumentirano debato, ne rabim nobenega prepričat v "svoj prov" in me tud ne zanimajo čustveno nabite debate. Če verjameš v prihodnost FSD-ja potem kupiš TSLA stock, če pa ne ti pa ni treba.

Karamelo ::

mercxedes ima lvl4 sistem, samo je treba zadostiti nekaterim pogojem:
- vedno moraš vozita med dvema avtomobiloma,
- hitrost ne sme biti niti prehitra niti premajhna
- vremenske razmere morajo biti - Sonce
- voznik mora držati roke na volanu
- samo na AC
- .. .

tolk o lvl 4 :)

hruske ::

Sparrow je izjavil:

Zanimivo je opazovat kako goreče ljudje napadajo Muska in Teslo. In kako je določena dejstva težko sprejeti in je zato potrebna racionalizacija:
- Tesla in SpaceX sta v STEM izobrazbah v ameriki top izbira študentov. Se pravi navkljub vsej smear kampanijam MSM-ja še najbolj sposobni želijo tja. Racionalizacija: ljudje so neumni in verjamejo Muskovim lažem.
- Tesla ima od vseh avtomobilskih firm največji market cap. In ne samo zaradi avtomobilov, zaradi energijskih rešitev, naprednega FSD-ja spekulaciji o Optimusu. Ljudje ki morajo svoje napovedi podpreti z denarjem (investitorji) izbirajo Teslo. Racionalizacija: ljudje verjamejo Muskovim lažem in so neumni
- FSD je v zadnjih 2h letih napredoval do točke da ni 0 fantom breakinga in je primerljiv z Waymo vožnjo, na mestu še celo boljši ker FSD vozi bolj človeško. In vozi po avtocesti, kjer Waymo ne ponuja voženj. Vendar res še ni avtonomen, potrebuje nadzor. Racionalizacija: FSD je bedn lvl 2 sistem, Waymo in Mercedes majo pa lvl 4 sisteme. Lidar bo zmagal (Luminar stock v 5ih letih -97%).

Z veseljem imam argumentirano debato, ne rabim nobenega prepričat v "svoj prov" in me tud ne zanimajo čustveno nabite debate. Če verjameš v prihodnost FSD-ja potem kupiš TSLA stock, če pa ne ti pa ni treba.


Komot velja za isto firmo hkrati:
- je top izbira STEM študentov,
- izvaja dober research in tehnične rešitve,
- prodaja povprečne rešitve,
- ima na čelu nekoga, ki se laže.

Te stvari se ne izključujejo. Komot so znotraj te iste firme visoko plačan najboljši tehnični kader in ljudje, ki životarijo na minimalcu.

Tesla nima market cap, ampak ima napihnjeno vrednost. Musk se vsake toliko časa pojavi v javnosti in najeclja nekaj besed o nečem kar naj bi nekoč naredili. Ne vem zakaj mu ljudje verjamejo. Edino kar zares dela ok od Tesle je biznis z baterijami. M3 in Y sta okejiš, povprečna. Cybertruck je komercialna polomija. Solar roof je fail. Semi se še ne proizvaja, pa bi moral že pred kakimi 5 leti biti zunaj.

Vsa konkurenčna prednost, ki jo je Tesla imela, izginja. Kitajci so do- in tudi prehiteli tesle, evropske znamke pa tudi nimajo več toliko zaostanka. Volvo pa ti že danes proda električni vlačilec. Res ne vem na podlagi česa naj bi bila upravičena visoka cena delnic.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

codeMonkey ::

Karamelo je izjavil:

mercxedes ima lvl4 sistem, samo je treba zadostiti nekaterim pogojem:
- vedno moraš vozita med dvema avtomobiloma,
- hitrost ne sme biti niti prehitra niti premajhna
- vremenske razmere morajo biti - Sonce
- voznik mora držati roke na volanu
- samo na AC
- .. .

tolk o lvl 4 :)


Oprosti, ampak ti ne ves o cem govoris. Bolje da ne delis tu neresnic.

endelin ::

Na koncu bo tako da bodo lidarji prepovedani ker so nevarni:)) z manjšo močjo pa neuporabni.

Še ena zmaga tesla vision :D
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
617468 (857) Sparrow
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
706758 (3176) dexterboy
»

Uberjev samovozeč program caplja za konkurenco (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13237179 (31937) krneki0001
»

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9829007 (24879) xmetallic
»

Googlov Tango je telefon, ki se zaveda okolice (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Android
6825445 (22841) bluefish

Več podobnih tem