Forum » Pomoč in nasveti » Nova naprava v primeru predolgega garancijskega roka
Nova naprava v primeru predolgega garancijskega roka
Lan2 ::
Pred nekaj časa se mi je pokvaril telefon in sem ga v sklopu garancije dal na servis. Minilo je več kot predpisanih 45 dni in s ponudnikom sem se zmenil za dostavo novega telefona čez cca. 5 dni. V tem času so popravili stari telefon in mi sporočili da je popravljen za prevzem.
Ali v sem v tem primeru po zakonu še upravičen do novega telefona ali moram sprejeti svojega starega??
Ali v sem v tem primeru po zakonu še upravičen do novega telefona ali moram sprejeti svojega starega??
joez7 ::
Če si pisno zahteval, JA. Ustno pa je tak tak. Če boš vzel popravljenega, se ob eventualnem ponovitvi napake, šteje že prejšnji rok popravila. V glavnem po 45dneh je tvoja odločitev, zamenjava ali vračilo kupnine. So pa včasih trdi, zato vse pisno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Lan2 ::
Hvala. Zahtevali smo zamenjavo pisno ampak dogovor je bil sklenjen ustno, tako kot tudi obvestilo o tem, da so telefon popravili.
Je to dovolj dobro ali bi bilo bolje, če še dodatno napišemo, da mi je bolj všeč prejšnji dogovor in, da želim nov telefon?
Je to dovolj dobro ali bi bilo bolje, če še dodatno napišemo, da mi je bolj všeč prejšnji dogovor in, da želim nov telefon?
joez7 ::
Po 45 ni več želja, ampak odločitev. Velk sreče.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Če si pisno zahteval, JA. Ustno pa je tak tak. Če boš vzel popravljenega, se ob eventualnem ponovitvi napake, šteje že prejšnji rok popravila. V glavnem po 45dneh je tvoja odločitev, zamenjava ali vračilo kupnine. So pa včasih trdi, zato vse pisno.
Večina napisanega ne drži.
Rok je po novem 30 dni, 45 velja samo izjemoma, če gre za tako zahtevno napako in je bil potrošnik o tem obveščen preden je potekel 30 dnevni rok.
Ravno tako potrošnik ne more zahtevat zamenjave z novim izdelkom, če proizvajalec/servis ne spoštuje 30 dnevnega roka.
Hvala. Zahtevali smo zamenjavo pisno ampak dogovor je bil sklenjen ustno, tako kot tudi obvestilo o tem, da so telefon popravili.
Je to dovolj dobro ali bi bilo bolje, če še dodatno napišemo, da mi je bolj všeč prejšnji dogovor in, da želim nov telefon?
Zakon ti ne daje osnove, da bi lahko v okviru garancije zahteval nov telefon. Če proizvajalec ni odpravil napake, niti ni zamenjal telefona imaš pravico zahtevat ali celotno kupnino, ali pa uvelavljat sorazmerno znižanje kupnine, če izdelek vseeno obdržiš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
bastadu ::
Pač zahtevaš vračilo kupnine in si lahko potem kupiš novega, včasih lahko pri tem celo še profitiraš, saj so stvari čez čas običajno cenejše ...
joez7 ::
Če si pisno zahteval, JA. Ustno pa je tak tak. Če boš vzel popravljenega, se ob eventualnem ponovitvi napake, šteje že prejšnji rok popravila. V glavnem po 45dneh je tvoja odločitev, zamenjava ali vračilo kupnine. So pa včasih trdi, zato vse pisno.
Večina napisanega ne drži.
Rok je po novem 30 dni, 45 velja samo izjemoma, če gre za tako zahtevno napako in je bil potrošnik o tem obveščen preden je potekel 30 dnevni rok.
Ravno tako potrošnik ne more zahtevat zamenjave z novim izdelkom, če proizvajalec/servis ne spoštuje 30 dnevnega roka.
Hvala. Zahtevali smo zamenjavo pisno ampak dogovor je bil sklenjen ustno, tako kot tudi obvestilo o tem, da so telefon popravili.
Je to dovolj dobro ali bi bilo bolje, če še dodatno napišemo, da mi je bolj všeč prejšnji dogovor in, da želim nov telefon?
Zakon ti ne daje osnove, da bi lahko v okviru garancije zahteval nov telefon. Če proizvajalec ni odpravil napake, niti ni zamenjal telefona imaš pravico zahtevat ali celotno kupnino, ali pa uvelavljat sorazmerno znižanje kupnine, če izdelek vseeno obdržiš.
Mi prosim pokažeš vir, da si apdejtam. Sam sem gledal po obligacijskem zakoniku, je pa res, da sem ga nazadnje vzel v roke pred 15 leti. :)
https://vemvec.si/stvarna-napaka/189-st...
Sodeč po tem je še vedno 45 dni, pač 30 + 15dni. (novi ZVPot-1), nad varstvom potrošnikov je še vedno Obligacijski zakonik, tu ven se črpa razdrtje, ničnost pogodbe.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
Groot ::
Mi prosim pokažeš vir, da si apdejtam. Sam sem gledal po obligacijskem zakoniku, je pa res, da sem ga nazadnje vzel v roke pred 15 leti. :)
https://vemvec.si/stvarna-napaka/189-st...
Sodeč po tem je še vedno 45 dni, pač 30 + 15dni. (novi ZVPot-1), nad varstvom potrošnikov je še vedno Obligacijski zakonik, tu ven se črpa razdrtje, ničnost pogodbe.
Zakaj nekateri čutite silno potrebo po pametovanju čeprav sami priznate da ste nazadnje zadeve prebrali 15 let nazaj, pa še to je bil napačen zakon?!!
Vse kar je napisal @Legon drži.
Tvoja trditev o tem da Obligacijski zakonik prevlada nad ZVPot-1 glede varstva potrošnikov pa samo dodatno potrjuje, da pametuješ o stvareh, o katerih nimaš pojma.
joez7 ::
Uh, kar vem kaj govorim. Preber si 3. člen ZVPot-1.
Se vedno najde kak trgovec, ki pametuje. Na koncu pa odgovorna oseba reši ali pa pokasira štraf.
Vedno je potrebno pisno zahtevati in se pisno pritožiti. Pa vztrajati v svojem prav.
Se vedno najde kak trgovec, ki pametuje. Na koncu pa odgovorna oseba reši ali pa pokasira štraf.
Vedno je potrebno pisno zahtevati in se pisno pritožiti. Pa vztrajati v svojem prav.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Če je kaj v tej debati dejstvo, je to da pojma nimaš o čem govoriš. Tisto sekundo ko si začel vleč v debato o garanciji obligacijski zakonik, si izgubil popolnoma vso kredibilnost..
Glede roka. Ne, 45 ni enako 30+15, zato ker mora za tistih dodatnih 15 dni obstajat tehten razlog IN mora bit potrošnik o dodatnih dneh obveščen preden poteče predpisanih 30 dni.
Drugo kot drugo, Zakon o varstvu potrošnikov je v konkretni zadevi nedvomno nad Obligacijskim zakonikom. Ker specifičen zakon prevlada nad splošnim. Dodatno je govora o garanciji, česar se obligacijski zakonik praktično ne dotika. Tdui izjava da se sklicuješ na oblikaciskih zakonik potem pa blodiš o 45 dneh jasno kaže, da ne veš o čem govoriš, ker obligacijski zakonik tega nikoli ni določal.
Tretje: ZVPot-1 v tretjem členu eksplicitno določa ravno obratno od tega kar ti trdiš, ampak ti očitno bralno razumevanje dela težave:
Za razmerja, ki jih zakoni, ki urejajo varstvo potrošnikov, ne urejajo, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja.
Garancijo ureja specifično ZVPot-1. Ravno tako ZVPot-1 ureja pravice potrošnika v primeru ko proizvajlec/serviser ne spoštuje roka za odpravo napake. Da lahko na konkretnem primeru apliciraš obligacijski zakonik, mora najprej prit do vprašanja, ki ga ZVPot-1 ne razreši. Ampak glede na to, da sploh ne veš kaj piše v zakonu, potem blodiš v tri dni.
Tako, da ja se strinjam, vedno se najde kak revež na forumih, ki prodaja neke svoje blodnje kot resnico, potem ima pa lahko človek resne težave pri uveljavljanju svojih pravic, ko širi naprej nebuloze.
Glede roka. Ne, 45 ni enako 30+15, zato ker mora za tistih dodatnih 15 dni obstajat tehten razlog IN mora bit potrošnik o dodatnih dneh obveščen preden poteče predpisanih 30 dni.
Drugo kot drugo, Zakon o varstvu potrošnikov je v konkretni zadevi nedvomno nad Obligacijskim zakonikom. Ker specifičen zakon prevlada nad splošnim. Dodatno je govora o garanciji, česar se obligacijski zakonik praktično ne dotika. Tdui izjava da se sklicuješ na oblikaciskih zakonik potem pa blodiš o 45 dneh jasno kaže, da ne veš o čem govoriš, ker obligacijski zakonik tega nikoli ni določal.
Tretje: ZVPot-1 v tretjem členu eksplicitno določa ravno obratno od tega kar ti trdiš, ampak ti očitno bralno razumevanje dela težave:
Za razmerja, ki jih zakoni, ki urejajo varstvo potrošnikov, ne urejajo, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja.
Garancijo ureja specifično ZVPot-1. Ravno tako ZVPot-1 ureja pravice potrošnika v primeru ko proizvajlec/serviser ne spoštuje roka za odpravo napake. Da lahko na konkretnem primeru apliciraš obligacijski zakonik, mora najprej prit do vprašanja, ki ga ZVPot-1 ne razreši. Ampak glede na to, da sploh ne veš kaj piše v zakonu, potem blodiš v tri dni.
Tako, da ja se strinjam, vedno se najde kak revež na forumih, ki prodaja neke svoje blodnje kot resnico, potem ima pa lahko človek resne težave pri uveljavljanju svojih pravic, ko širi naprej nebuloze.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
joez7 ::
Jaz sem prebral oba, pa ti?
Tretje: ZVPot-1 v tretjem členu eksplicitno določa ravno obratno od tega kar ti trdiš, ampak ti očitno bralno razumevanje dela težave:
Za razmerja, ki jih zakoni, ki urejajo varstvo potrošnikov, ne urejajo, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja.
Tretje: ZVPot-1 v tretjem členu eksplicitno določa ravno obratno od tega kar ti trdiš, ampak ti očitno bralno razumevanje dela težave:
Za razmerja, ki jih zakoni, ki urejajo varstvo potrošnikov, ne urejajo, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Daj ne lazi, ker si dva posta nazja napisal, da nisi prebral zakona.
Sedaj pa da se lahko dokoncno osmesisi: ali Zvop-1 ureja vprasanje garancije in pravic, ki jih ima potrosnik, ce proizvajelec ne odpravi napake?
Ker v tretjem clenu so funkcionalno pismeni lahko razumeli, da obligacijski zakonuk pride v postev sele ce Zvop-1 ne ureja materije.
Sedaj pa da se lahko dokoncno osmesisi: ali Zvop-1 ureja vprasanje garancije in pravic, ki jih ima potrosnik, ce proizvajelec ne odpravi napake?
Ker v tretjem clenu so funkcionalno pismeni lahko razumeli, da obligacijski zakonuk pride v postev sele ce Zvop-1 ne ureja materije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
BlaY0 ::
Kaj če bi šla vidva v gostilno na en(e) (par) pir(ov), se bosta takoj o vsem strinjala.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
joez7 ::
Mi prosim pokažeš vir, da si apdejtam. Sam sem gledal po obligacijskem zakoniku, je pa res, da sem ga nazadnje vzel v roke pred 15 leti. :)
https://vemvec.si/stvarna-napaka/189-st...
Sodeč po tem je še vedno 45 dni, pač 30 + 15dni. (novi ZVPot-1), nad varstvom potrošnikov je še vedno Obligacijski zakonik, tu ven se črpa razdrtje, ničnost pogodbe.
Tle sem rekel, da ga že 15let nisem vzel v roke, to ne pomeni, da ga nisem prebral. Tud stari zakon o varstvu potrošnikov poznam. ZOR pride v poštev pri trmarjenju, razlogu za ničnost in odpoved pogodbe. Si ga je treba pravilno tolmačit. Na izpitu iz prava sem mel tudi ZOR (nekje 40 vprašanj) in ostalo solato.
Prof. Dr. Pivka, je mela lep moto, ni važno citirat, važno je, da veste, da obstaja in kje poiskat. Na izpit si lahko privlekel vse knjige, pa ti niso pomagale. Je pa to že zgodovina - lepo uživam v penziji, pa še kak sprehod vmes. VI pa boste svoje bitke šele bili.
https://vemvec.si/stvarna-napaka/189-st...
Sodeč po tem je še vedno 45 dni, pač 30 + 15dni. (novi ZVPot-1), nad varstvom potrošnikov je še vedno Obligacijski zakonik, tu ven se črpa razdrtje, ničnost pogodbe.
Tle sem rekel, da ga že 15let nisem vzel v roke, to ne pomeni, da ga nisem prebral. Tud stari zakon o varstvu potrošnikov poznam. ZOR pride v poštev pri trmarjenju, razlogu za ničnost in odpoved pogodbe. Si ga je treba pravilno tolmačit. Na izpitu iz prava sem mel tudi ZOR (nekje 40 vprašanj) in ostalo solato.
Prof. Dr. Pivka, je mela lep moto, ni važno citirat, važno je, da veste, da obstaja in kje poiskat. Na izpit si lahko privlekel vse knjige, pa ti niso pomagale. Je pa to že zgodovina - lepo uživam v penziji, pa še kak sprehod vmes. VI pa boste svoje bitke šele bili.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
joez7 ::
No nekaj pa ti dam prav, po novem ZOR so kar precej črtali ven. (bo treba spet kaj prebrat :) ).
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAK...
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAK...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()
Legon ::
kristus, delaš bedaka iz sebe:
97. člen
(pravice potrošnika)
(1) Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupno 30 dneh od dneva, ko je proizvajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje proizvajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
(4) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(5) Ne glede na prvi, drugi in tretji odstavek tega člena lahko potrošnik zahteva vračilo plačanega zneska od proizvajalca, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
(6) Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim proizvajalec izda nov garancijski list.
(7) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katero je bila izdana obvezna garancija, zagotovi brezplačno uporabo podobnega blaga.
(8) Če proizvajalec potrošniku ne zagotovi nadomestnega blaga v začasno uporabo, ima potrošnik pravico uveljavljati škodo, ki jo je utrpel, ker blaga ni mogel uporabljati od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
(9) Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec.
97. člen
(pravice potrošnika)
(1) Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupno 30 dneh od dneva, ko je proizvajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje proizvajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
(4) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(5) Ne glede na prvi, drugi in tretji odstavek tega člena lahko potrošnik zahteva vračilo plačanega zneska od proizvajalca, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
(6) Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim proizvajalec izda nov garancijski list.
(7) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katero je bila izdana obvezna garancija, zagotovi brezplačno uporabo podobnega blaga.
(8) Če proizvajalec potrošniku ne zagotovi nadomestnega blaga v začasno uporabo, ima potrošnik pravico uveljavljati škodo, ki jo je utrpel, ker blaga ni mogel uporabljati od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
(9) Stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oziroma nadomestitvi blaga z novim, plača proizvajalec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
joez7 ::
Legon,
ti si v višje zgoraj navedel (5.post) : Ravno tako potrošnik ne more zahtevat zamenjave z novim izdelkom, če proizvajalec/servis ne spoštuje 30 dnevnega roka.
v 97. (3) pa...
Nauk zgodbe je: Lahko zahteva nov telefon ali kupnino!
ti si v višje zgoraj navedel (5.post) : Ravno tako potrošnik ne more zahtevat zamenjave z novim izdelkom, če proizvajalec/servis ne spoštuje 30 dnevnega roka.
v 97. (3) pa...
Nauk zgodbe je: Lahko zahteva nov telefon ali kupnino!
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Nauk te zgodbe je, da si nepismen ali pa preprosto preneumen da bi razumel napisano, ker v 97. clenu crno na belem pise da lahko zahteva kupnino ali pa sorazmerno znizanje le te, ce prodjalec ne opravi svoje dolznosti popravila oziroma zamnejave v 30 dneh. Nikakrse osnove pa potrosnik nima, da bi od proizvajalca, ki zamuja rok lahko zahteval menjavo za nov izdelek in tako zahtevo lahko proizvajalec mirno zavrne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
joez7 ::
Joj kaj pa 97. (1) ... pa res ne znam brat.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Ales ::
Pred nekaj časa se mi je pokvaril telefon in sem ga v sklopu garancije dal na servis. Minilo je več kot predpisanih 45 dni in s ponudnikom sem se zmenil za dostavo novega telefona čez cca. 5 dni. V tem času so popravili stari telefon in mi sporočili da je popravljen za prevzem.
Ali v sem v tem primeru po zakonu še upravičen do novega telefona ali moram sprejeti svojega starega??
Ni ti potrebno sprejeti svoje stare, popravljene naprave.
Če ti proizvajalec še ponuja novo napravo, jo lahko sprejmeš, ni pa pa ti je treba, upravičen si namreč do vrnitve kupnine in to lahko zahtevaš.
Legon ::
Joj kaj pa 97. (1) ... pa res ne znam brat.
prvi odstavek opisuje dolžnosti proizvajalca/servisa. Če bi bil pismen bi razumel, da je to tisto, kar je dolžnost prodajalca. Torej ali odpravit napako ali menjat artikel. Če proizvajalec svoje obveze po 1 odstavku ne opravi, pa stopi v veljavo 3 odstavek, ki opisuje kakšno se pravice potrošnika. In slednjemu dovoljuje, da zahteva vračilo kupnine (v celoti ali sorazmerno). Nikjer pa mu ne daje pravice zahtevat nove naprave.
joez7 ::
(1) Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupno 30 dneh od dneva, ko je proizvajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno ZAMENJATI blago z enakim, NOVIM in brezhibnim blagom.
No pol pa res ne razumem.
No pol pa res ne razumem.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Res je, ne razumeš, tako da škoda da še naprej smetiš po temu. Če pač nisi spsosoben dojet da en odstavek opisuje dolžnosti proizvajalca/servisa, tretji odstavek pa podaja pravice, ki jih ima potrošnik kadar le teh ne izpolni, je pač materija prezahtevna zate. Nič hudega, samo ne potem lagat in zavajat.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
Nikjer pa nič o temu, da ima v takem primeru potrošnik pravico zahtevat nov izdelek.
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
Nikjer pa nič o temu, da ima v takem primeru potrošnik pravico zahtevat nov izdelek.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
DamijanD ::
Torej proizvajalec (če upošteva zakon), mora popravit ali zamenjat napravo
Če pa tega ne naredi, pa lahko potrošnik zahteva vračilo kupnine
- zakaj bi proizvajalec, ki krši zakon in ne izpolni svoje obveze, kakorkoli reagiral na zahtevo potrošnika? Pač bo prekršil še en odstavek več...
- zakaj bi sploh potrošnik moral karkoli zahtevati, če je zakon prekršen. A niso za take primere pristojni kakšni organi in bi potrošnik samo ustrezno podal ovadbo (ali tukaj pridemo ob zid banana republike)?
Če pa tega ne naredi, pa lahko potrošnik zahteva vračilo kupnine
- zakaj bi proizvajalec, ki krši zakon in ne izpolni svoje obveze, kakorkoli reagiral na zahtevo potrošnika? Pač bo prekršil še en odstavek več...
- zakaj bi sploh potrošnik moral karkoli zahtevati, če je zakon prekršen. A niso za take primere pristojni kakšni organi in bi potrošnik samo ustrezno podal ovadbo (ali tukaj pridemo ob zid banana republike)?
joez7 ::
Gre za tiho privolitev. Če izrecno (pisno, ali digitalno podpisan email, ali zahtevek v knjigo pritožb) ne zahtevaš te povozijo. Po (1) maš podlago za zamenjavo, po (3) maš podlago za vračilo kupnine.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Legon ::
Torej proizvajalec (če upošteva zakon), mora popravit ali zamenjat napravo
Če pa tega ne naredi, pa lahko potrošnik zahteva vračilo kupnine
- zakaj bi proizvajalec, ki krši zakon in ne izpolni svoje obveze, kakorkoli reagiral na zahtevo potrošnika? Pač bo prekršil še en odstavek več...
- zakaj bi sploh potrošnik moral karkoli zahtevati, če je zakon prekršen. A niso za take primere pristojni kakšni organi in bi potrošnik samo ustrezno podal ovadbo (ali tukaj pridemo ob zid banana republike)?
Zato ker obstajajo scenariji in to ne redki kjer servis pac ne more izpolnit svoje dolznosti. Naprave ni mozno popravit, novi pa niso na voljo. In zakonodajalec je tukaj logicno predvidel, da ni racionalno da se od proizvajalca zahteva da mora popravit/zamenjat izdelek za vsako ceno.
Tukaj je porem pa na trznem inspektoratu da sakncionira krsitelje. Ampak spet to morajo napako odpravit ali izdelek zamenjat samo po sebi ne more bit sankcionirano, ker je zakon jasno predvidel, kako je potrebno v takem primeru postopat. Sele ce je ta del krsen pa seveda lahko poseze trzni inspektorat z sakncijami. Treba prebrat v zakonu tudi to za katere krsitve so predpisane sankcije.
Gre za tiho privolitev. Če izrecno (pisno, ali digitalno podpisan email, ali zahtevek v knjigo pritožb) ne zahtevaš te povozijo. Po (1) maš podlago za zamenjavo, po (3) maš podlago za vračilo kupnine.
Zakaj spet govoris neumnosti? Kaka tiha privolitev?
Pa nehaj ze s to lazjo, da lahko zahtevas zamnejavo v okviru garancije, ker si samo se pomilovanja vreden. To je nekaj kar lahko proizvajalec/servis ponudi, ne mores pa tega zahtevat in izsilit, ce proizvajalec tega ne zeli storiti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Legon ()
rado7rado ::
Ne bom se vmešaval v vaše debate bi pa le rad vprašal glede tega kaj lahko naredim v mojem primeru. Torej na popravilo sem poslal 4k player ki "out of the box" sploh ni delal oziroma ni prebral nobenega ploščka razen en dvd ki pa ga ob ponovnem poskusu tudi večni prebral. 3.9 sem klical na dpd in po paket so prišli 4.9 dopoldan. Predvidevam da so paket/aparat dostavili že naslednji dan. Od takrat se mi nihče ni javil.Po kokedarju bi od takrat naj bilo 37 delovnih dni. Kake pravice imam?Kaj lahko zahtevam? Drug predvajalnik ali povračilo kupnine,....? Kaj lahko oziroma ali sploh lahko glede na pretečen rok?
Hvala
Lp
Hvala
Lp
Ales ::
Ne bom se vmešaval v vaše debate bi pa le rad vprašal glede tega kaj lahko naredim v mojem primeru. Torej na popravilo sem poslal 4k player ki "out of the box" sploh ni delal oziroma ni prebral nobenega ploščka razen en dvd ki pa ga ob ponovnem poskusu tudi večni prebral. 3.9 sem klical na dpd in po paket so prišli 4.9 dopoldan. Predvidevam da so paket/aparat dostavili že naslednji dan. Od takrat se mi nihče ni javil.Po kokedarju bi od takrat naj bilo 37 delovnih dni. Kake pravice imam?Kaj lahko zahtevam? Drug predvajalnik ali povračilo kupnine,....? Kaj lahko oziroma ali sploh lahko glede na pretečen rok?
Hvala
Lp
Mislim, da ti je ta tema že odgovorila na vsa vprašanja, a ni? Tvoj primer je podoben OP-ovemu v smislu zamujenih rokov, imaš pravico zahtevati vračilo kupnine.
Han ::
Glede na jasen defekt nove naprave bi se moral sklicevat na "neskladnost s pogodbo" (prej stvarna napaka) in se dogovorit ali za nov brezhiben 4K bluray predvajalnik ali za vračilo kupnine.
Legon ::
Ce si ze uveljavljal garancijo, potem moras speljat postopek do konca. Ce je od predaje artikla minilo vec kot 30 dni, potem imas pravico zahtevat vracilo kupnine. Poslji pisno in ce ne bo odgovora prijavi na TIRS.
rado7rado ::
Hvala vsem za nasvete. Samo bi še vprašal od koga lahko zahtevam vračilo kupnine? Predvidevam da od servisa ali se motim?
zajtam123 ::
Hvala vsem za nasvete. Samo bi še vprašal od koga lahko zahtevam vračilo kupnine? Predvidevam da od servisa ali se motim?
Vračilo kupnine lahko zahtevala od tistega, ki si mu kupnino dal. Torej trgovine kjer si kupil.
Ampak za to boš iz servisa potreboval en dokument. Včasih si dobil izjavo o nepopravljivosti. Ne vem pa ali so tudi tu kaj spremenili.
DamijanD ::
Od kdaj naprej začne teči ta 30 dnevni rok? Pokličeš na servis in javiš napako in dobiš nazaj, da serviserja ne bo prej kot v 2-3 tednih. Jaz bi sklepal, da rok začne teči od prijave napake naprej, a ne?
Ales ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | GarancijaOddelek: Pomoč in nasveti | 1501 (543) | zajtam123 |
» | Nategovanje potrošnikov pri nakupu nedelujočih izdelkovOddelek: Loža | 1779 (948) | k4vz0024 |
» | Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 41522 (17047) | Furbo |
» | 45 dnevni rok (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 11476 (9018) | čuhalev |
» | Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 12689 (8797) | amigo_no1 |