Novice » Znanost in tehnologija » Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev
Netrunner ::
Ne morem dobiti tistega članka, sem pa dobil en podoben video
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
fikus_ ::
Pri EV je masa drugače razporejena , kot pri ICE. "Teorija" da so pri EV poškodbe oseb v avtu večje zaradi večje mase , ne drži. So pa drugi dejavniki.
Velika večina avtomobilov z ICE ima pred potniškim prostorom motor+menjalnik, ki je precejšnja koncentracija mase in hkrati ščiti potniški prostor, pri EV tega ni.
Velika večina avtomobilov z ICE ima pred potniškim prostorom motor+menjalnik, ki je precejšnja koncentracija mase in hkrati ščiti potniški prostor, pri EV tega ni.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
Utk ::
Ne vem kako si eni to računate. Meni se električni avto ne izplača. Preprost izračun iz net-a (naključen avto):
Peugeot 2008 bencinar (vzvratna kamera+navigacija ostalo tako ne potrebuješ oz. je že v osnovi) - cena: 20.500EUR
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Peugeot 2008 na elektriko - cena s subvencijo 7200EUR = 27.000EUR
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Razlika v ceni je 6.500EUR (zaradi subvencije, brez subvencije bi bila 13.700EUR). Če delaš letno 15.000 km in da ti bencinar žere 7l/100km (v resnici manj) je letni strošek bencina 10EUR/100 km = 1.500EUR goriva letno.
Če imaš električarja in ga polniš samo doma te pride danes nekje 4EUR/100 km oz. 600EUR letno elektrike na leto za 15.000 prevoženih km. Razlike je 900EUR letno v korist električarja. Torej 7 let potrebuješ, da z električnim avtom prideš na isto kot delaš z bencinarjem (900EUR x 7 let = 6.300EUR profita, a avto si preplačal za 6.500EUR napram bencinarju). Po 15. letih si z električnim profitiral 7000EUR. Ampak, če takrat menjaš baterijo spet nisi nič profitiral. Torej meni vsi izračuni kažejo, da se meni električni avto ne izplača, če delaš 15.000 km letno. Pa živim v bloku, torej odpade polnjenje doma. Bi potem takem še manj profitiral kot nekdo, kateri živi v hiši, kateremu se tudi ne izplača, ker so električni avti enostavno predragi proti istim bencinarjem z enako opremo - primer Peugeot 2008.
Tu imamo en lep primer slabega matematika. Električni pežo, če delaš 15,000 letno, bo po 15 letih imel 230,000 prevoženih. Baterija bo izgubila morda 15%. Pa naj bo 30%, da boš srečen. In namesto, da bi tak avto, če bo imel zate premalo dosega, in ki bo imel svojo vrednost, ker bo pač nekomu drugemu še naprej šparal 900 evrov na leto, prodal za 5 jurjev in pobasal "dobiček", bi ti vrgel vanj 15 jurjev za novo baterijo. Čeprav je 15 jurjev pretirana cifra, ker se danes take baterije prodajajo za 8, ampak naj ti bo tudi to.
Po drugi strani 15 let star pežo 208 na bencin ne bo vreden praktično nič. Ker tudi danes 15 let star pežo 208 na bencin ni vreden nič.
In 15 let star električni, če bo le šel naprej, bo imel dobro ceno proti bencinarju, ker pri avtu za 3 jurje pač ni vseeno ali je njegov letni strošek 2 jurja ali 500 evrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
WizzardOfOZ ::
Tu imamo en lep primer slabega matematika. Električni pežo, če delaš 15,000 letno, bo po 15 letih imel 230,000 prevoženih. Baterija bo izgubila morda 15%. Pa naj bo 30%, da boš srečen.
Če bo šlo vse po sreči, bo tako. Če pa dobiš slabo verzijo avta, kot nekater tesle, boš pa v teh 15 letih 3x menjal motor in enkrat baterijo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Utk ::
Ja dobro, nisem mu jaz izbral pežoja, sam si ga je...
Tam je to tudi pri bencinarju čisto možno.
Tam je to tudi pri bencinarju čisto možno.
bm1973 ::
In 15 let star električni, če bo le šel naprej, bo imel dobro ceno proti bencinarju, ker pri avtu za 3 jurje pač ni vseeno ali je njegov letni strošek 2 jurja ali 500 evrov.
15 let star avto ni vreden nič, pa naj bo električni ali ICE...
Ne sanjaj...
Zna biti električni še cenejši, saj bo prej ali slej prišel nanje davek na razgradnjo baterij...
kamiKaZaA ::
Tu imamo en lep primer slabega matematika.
Moj matematični izračun je zelo dober. Kupim nov avto in ga vozim 7-10 let in ponovim vajo. In napram električarju nič ne izgubim, ker pri električnem avtu začneš profitirati šele od 8. leta naprej. Da se ne menimo, da avto s 350 km dometa le tega nima na avtocesti. Maribor-Dunaj je 250 km in da se bom pajtlal, če bom prišel do letališča brez da zmes iščem polnilnico in vprašanje, če bo takrat prosta. Ne, hvala lepa za takšne hruške, bom še kar vozil bencinarja dokler ne bodo električni avti za isto ceno kot bencinarji oz. največ 2k-3k dražji in dometom vsaj 600km za vožnjo po avtocesti pri hitrosti 130-140 km/h (torej realno po testih blizu 1000 km).
pegasus ::
Torej obnašaš se kot razvajen dekadenten top 1% rich man in tega nočeš spremenit. Kje smo že to videli?
bm1973 ::
nekikr ::
In 15 let star električni, če bo le šel naprej, bo imel dobro ceno proti bencinarju, ker pri avtu za 3 jurje pač ni vseeno ali je njegov letni strošek 2 jurja ali 500 evrov.
15 let star avto ni vreden nič, pa naj bo električni ali ICE...
Ne sanjaj...
Zna biti električni še cenejši, saj bo prej ali slej prišel nanje davek na razgradnjo baterij...
Dodatno je treba pri EV zaradi večje teže dodati večjo obrabo gum in zaradi višje osnovne cene dodati višje zavarovanje.
Če delaš 30.000km letno je najbrž res ok. Ampak, a ne bi potem raje menjal službe? Cijazenje po cesti nekaj ur dnevno je v osnovi debilno, ne glede na kup pleha, s katerim se premikaš naokoli.
Miki N ::
Pri EV je masa drugače razporejena , kot pri ICE. "Teorija" da so pri EV poškodbe oseb v avtu večje zaradi večje mase , ne drži. So pa drugi dejavniki.
Velika večina avtomobilov z ICE ima pred potniškim prostorom motor+menjalnik, ki je precejšnja koncentracija mase in hkrati ščiti potniški prostor, pri EV tega ni.
Pa saj tukaj je bil bolj nakazan problem, da so EVji nevarni ostalim udeležencem, ker prebijajo varnostne ograje.
kamiKaZaA ::
Torej obnašaš se kot razvajen dekadenten top 1% rich man in tega nočeš spremenit. Kje smo že to videli?
Z novim avtom za katerega sem pred leti (pred korono) dal okoli 20k (nočem napisati točne cifre) me ti daješ med TOP 1% rich na svetu? Zmagal si s takimi primerjavami.
Dokler bom kupoval avtomobile v tem rangu se mi električarji (ker do držaji za vsak 6k+) ne splačajo kupiti. Domet je pa druga stvar katera me odbija od nakupa. S sedanjim avtom pridem do Dunaja in nazaj, pa se mi še ne prižge rezerva (imam bencinarja). Takšnega električnega avta ne dobiš za ceno 20-25k kolikor sem pripravljen odšteti za novi avto.
Utk ::
15 let star avto ni vreden nič, pa naj bo električni ali ICE...
Ne sanjaj...
Zna biti električni še cenejši, saj bo prej ali slej prišel nanje davek na razgradnjo baterij...
Električni ti bo še zmeraj prišparal 500 evrov ali pa jurja proti bencinarju, tudi ko bo imel samo 150 km dometa namesto 300. Zato je in bo avtomatsko vreden par jurjev več od podobnega bencinarja.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Moj matematični izračun je zelo dober. Kupim nov avto in ga vozim 7-10 let in ponovim vajo. In napram električarju nič ne izgubim, ker pri električnem avtu začneš profitirati šele od 8. leta naprej.
Res si matematični genij, če misliš, da boš 8 let starega bencinarja prodal za isti denar kot 8 let starega električnega. Ki bo naslednjemu lastniku še zmeraj in še naprej prišparal jurja na leto. Da ne govorimo o tem, da se bo tudi lepše vozil.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
pegasus ::
Utk ::
Dodatno je treba pri EV zaradi večje teže dodati večjo obrabo gum
To je mit. Električni požirajo gume samo če jih goniš na polno. Vsak avto s 6 sekundami do 100 radira gume, če ga stalno tako voziš.
Chymera ::
Sm slovenec, trenutno zivim na norveskem.
Sem pred kratkim prodal bencinarja in trenutno vozim elektricni avto.
Sedaj pa ene par stvari iz izkusenj:
Avto ki ga imam ima WLTP 500km, realno ~400-450 ce je toplo, 300 ko je -25 stopinj. Na norveskem je omejitev itak 110, v resnici pa vozis manj kot to. Ampak to je itak problem samo za daljse voznje kar se tice privatnih oseb (druga stvar ce si v sluzbi in se cel dan vozis okrog), saj nas velika vecina ne naredi vec kot 300km na dan. V mestu je seveda lahko problem filat cez noc ampak v moji situaciji se pac vsak dan usedem v avto ki je napolnjen na 80% (ja, je fajn mal sparat baterijo), in je vecinoma potem zvecer je se nekje 50%+ poln.
Prihranim ~200-300Eur na mesec kar se tice "bencina", filam 98% doma na navadno 230v stekdozo. Za ~1000 EUR bi si lahko kupil hitri polnilnik, in bi lahko izkoristil se nizje cene elektrike takrat ko je na voljo (Note: tu je normalno da se cena elektrike prilagodi vsako uro, primer https://tibber.com/no/strompriser ).
Kar se tice daljsih potovanj: Odkar imam elektricni avto sm bil z njim dvakrat v Sloveniji in enktrat tudi na Hrvaskem. Se pac peljemo 110/120 skozi nemcijo, se ni treba da divjam, avto itak vozi skorej sam. "Pa traja dalj cajta!!11!". Ja, u redu si me prehitel za ene 2 ure, meni se ne mudi tako grozno.
Kar se tice polnjenja: Avto je nafilan v ~30 min. Po enih 3-4 urah voznje gres na skret pa eno kavo spit, do takrat ko spokas froce in zeno nazaj v avto je pol ure ze dolgo cez. Na Norveski, Danski, in Nemciji ni problema dobit polnilec, so na vsakem voglu, Slovenija je OK, Hrvaska je pa zaenkrat se malo boga (govorim o 350kW+).
Sem pred kratkim prodal bencinarja in trenutno vozim elektricni avto.
Sedaj pa ene par stvari iz izkusenj:
Avto ki ga imam ima WLTP 500km, realno ~400-450 ce je toplo, 300 ko je -25 stopinj. Na norveskem je omejitev itak 110, v resnici pa vozis manj kot to. Ampak to je itak problem samo za daljse voznje kar se tice privatnih oseb (druga stvar ce si v sluzbi in se cel dan vozis okrog), saj nas velika vecina ne naredi vec kot 300km na dan. V mestu je seveda lahko problem filat cez noc ampak v moji situaciji se pac vsak dan usedem v avto ki je napolnjen na 80% (ja, je fajn mal sparat baterijo), in je vecinoma potem zvecer je se nekje 50%+ poln.
Prihranim ~200-300Eur na mesec kar se tice "bencina", filam 98% doma na navadno 230v stekdozo. Za ~1000 EUR bi si lahko kupil hitri polnilnik, in bi lahko izkoristil se nizje cene elektrike takrat ko je na voljo (Note: tu je normalno da se cena elektrike prilagodi vsako uro, primer https://tibber.com/no/strompriser ).
Kar se tice daljsih potovanj: Odkar imam elektricni avto sm bil z njim dvakrat v Sloveniji in enktrat tudi na Hrvaskem. Se pac peljemo 110/120 skozi nemcijo, se ni treba da divjam, avto itak vozi skorej sam. "Pa traja dalj cajta!!11!". Ja, u redu si me prehitel za ene 2 ure, meni se ne mudi tako grozno.
Kar se tice polnjenja: Avto je nafilan v ~30 min. Po enih 3-4 urah voznje gres na skret pa eno kavo spit, do takrat ko spokas froce in zeno nazaj v avto je pol ure ze dolgo cez. Na Norveski, Danski, in Nemciji ni problema dobit polnilec, so na vsakem voglu, Slovenija je OK, Hrvaska je pa zaenkrat se malo boga (govorim o 350kW+).
bm1973 ::
Električni ti bo še zmeraj prišparal 500 evrov ali pa jurja proti bencinarju, tudi ko bo imel samo 150 km dometa namesto 300. Zato je in bo avtomatsko vreden par jurjev več od podobnega bencinarja.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Bomo pa dobri inženirji. Avto s 150 km dosega je neuporaben...
njyngs ::
Z novim avtom za katerega sem pred leti (pred korono) dal okoli 20k (nočem napisati točne cifre) me ti daješ med TOP 1% rich na svetu?Absolutno. Za avto si dal več kot 2x več kot jaz. Torej si vsaj 2 bogatejši od mene.
A to pomeni, da če si nekdo kupi rabljen laptop za 200EUR, ti pa kupiš enega za 400EUR, da si ti 1x bogatejši od njega? Jaka logika. Preveč plinov od starega avta izgleda...
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: njyngs ()
Utk ::
Električni ti bo še zmeraj prišparal 500 evrov ali pa jurja proti bencinarju, tudi ko bo imel samo 150 km dometa namesto 300. Zato je in bo avtomatsko vreden par jurjev več od podobnega bencinarja.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Bomo pa dobri inženirji. Avto s 150 km dosega je neuporaben...
Za nekoga je, za drugega ni. V Sloveniji je cca 100,000 avtov starejših od 20 let. Dvomim da ti avti prav pogosto naredijo več kot 150 km v enem dnevu. Koliko je takih, ki od novega niso nikoli naredili več kot 10,000 km letno. Itd., itd.
Že vsaj 3 leta vas prosim, da mi najdete ta neuporaben električni avto s 150 km dosega za 3-4 jurje, pa ni nič od vas.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
njyngs ::
Jaz edini problem vidim v polnjenju - če ne moreš doma polniti EV, ga pač ne moreš imeti. Če ga polniš na javnih polnilnicah pa je itak ceneje met en ICE.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
WizzardOfOZ ::
Električni ti bo še zmeraj prišparal 500 evrov ali pa jurja proti bencinarju, tudi ko bo imel samo 150 km dometa namesto 300. Zato je in bo avtomatsko vreden par jurjev več od podobnega bencinarja.
Ob predpostavki, da ga izključno polniš doma in imaš doma solarno elektrarno.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Utk ::
Za jurja prišparat ne rabiš doma elektrarne. Kaj šele 500 evrov.
Nek becinar ti potegne komot 10 evrov na 100 km, električni pa dobra 2, pa naj bo 3. Že pri 15,000 km letno je to jurja.
Ne rabiš ga polnit izključno doma, če greš nekam 400 km daleč, boš pač prvih 200 km naredil poceni, ostalih 200 pa še zmeraj tu nekje kot dizel.
Nek becinar ti potegne komot 10 evrov na 100 km, električni pa dobra 2, pa naj bo 3. Že pri 15,000 km letno je to jurja.
Ne rabiš ga polnit izključno doma, če greš nekam 400 km daleč, boš pač prvih 200 km naredil poceni, ostalih 200 pa še zmeraj tu nekje kot dizel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
sbawe64 ::
Dodatno je treba pri EV zaradi večje teže dodati večjo obrabo gum
To je mit. Električni požirajo gume samo če jih goniš na polno. Vsak avto s 6 sekundami do 100 radira gume, če ga stalno tako voziš.
Pozabljaš na maso vozila skozi ovinke.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
kamiKaZaA ::
Res si matematični genij, če misliš, da boš 8 let starega bencinarja prodal za isti denar kot 8 let starega električnega. Ki bo naslednjemu lastniku še zmeraj in še naprej prišparal jurja na leto. Da ne govorimo o tem, da se bo tudi lepše vozil.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Jaz sem dober matematik. Če bi bil slabi bi si kupil za 6,5k dražjega električarja in ga filal na Petrolu, kjer bi me potem stalo 100km vsaj 20€. Sedaj pa me bencinar stane manj kot 10€. Moreš si vse preračunati. V bloku si ne moreš filati avta na domačo vtičnico in če tega ne počneš več ne prišparaš 500-1000€ na leto, ampak te pride vsaj 1500€ več na leto, ker to počneš na plačljivih polnilnicah.
Če je kdo slabi matematik si to ti, ker sem ti že v štartu napisal, da živim v bloku in tvoj nivo matematike na osnovi 1. razreda OŠ ne zna izračunati (kot kaže ne znaš tega dodati v enačbo za izračun kaj se bolj splača, če živiš v bloku).
Utk ::
Dodatno je treba pri EV zaradi večje teže dodati večjo obrabo gum
To je mit. Električni požirajo gume samo če jih goniš na polno. Vsak avto s 6 sekundami do 100 radira gume, če ga stalno tako voziš.
Pozabljaš na maso vozila skozi ovinke.
Pozabljaš, da velika večina gum na smetišču konča s čisto dovolj profila. Malo je takih, ki jih zližejo do konca. Ker se prej guma postara. In spet, če se ne voziš ravno kot manijak, ne bo neke razlike. Če se, jih pa tudi z dizlom kar hitro radiraš.
kow ::
Vsi novi bloki imajo spodaj garaze in ga bos lahko filal na vticnico. Ce zivis v starejsem bloku - BEV ni prevec prakticen.
Saj te noben ne sili, da ga kupis.
Saj te noben ne sili, da ga kupis.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Če je kdo slabi matematik si to ti, ker sem ti že v štartu napisal, da živim v bloku in tvoj nivo matematike na osnovi 1. razreda OŠ ne zna izračunati (kot kaže ne znaš tega dodati v enačbo za izračun kaj se bolj splača, če živiš v bloku).
Jaz sem napisal kje je napaka v tvoji matematiki. Do bloka sploh prišli nismo, če si že prej dovolj neumnosti nametal. In tudi bloki imajo že štekarje, vsaj bolj napredni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
njyngs ::
Vsi novi bloki imajo spodaj garaze in ga bos lahko filal na vticnico. Ce zivis v starejsem bloku - BEV ni prevec prakticen.
Saj te noben ne sili, da ga kupis.
S prakse prijateljev vem, da je to teorija, praksa je pa drugačna. Že zaradi požarnih standardov se ne dovoljuje vgradenj polnilnic ali polnjenja EVjev v garažah novih blokov.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: njyngs ()
sbawe64 ::
kamiKaZaA
potegneš kabel iz 3 nadstropja po zunanji strani do vozila na parkirišču pred blokom .
potegneš kabel iz 3 nadstropja po zunanji strani do vozila na parkirišču pred blokom .
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
kamiKaZaA ::
Če je kdo slabi matematik si to ti, ker sem ti že v štartu napisal, da živim v bloku in tvoj nivo matematike na osnovi 1. razreda OŠ ne zna izračunati (kot kaže ne znaš tega dodati v enačbo za izračun kaj se bolj splača, če živiš v bloku).
Jaz sem napisal kje je napaka v tvoji matematiki. Do bloka sploh prišli nismo, če si že prej dovolj neumnosti nametal. In tudi bloki imajo že štekarje, vsaj bolj napredni.
Moj nima in pišem za moj blok, kateri je malo več kot 30 let star in ima zunanje javno brezplačno parkirišče. In pišem za svoj primer, ti pa mi pametuješ, da se mi bolj splača električni avto. Meni se ne.
Utk ::
Tudi če se ti bi, si ti tega ne bi znal preračunat, to je pač dejstvo, ki si ga sam dokazal.
Niti vtičnice ne smeš imet v garaži?
Že zaradi požarnih standardov se ne dovoljuje vgradenj polnilnic ali polnjenja EVjev v garažah novih blokov.
Niti vtičnice ne smeš imet v garaži?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Vsi novi bloki imajo spodaj garaze in ga bos lahko filal na vticnico. Ce zivis v starejsem bloku - BEV ni prevec prakticen.
Saj te noben ne sili, da ga kupis.
S prakse prijateljev vem, da je to teorija, praksa je pa drugačna. Že zaradi požarnih standardov se ne dovoljuje vgradenj polnilnic ali polnjenja EVjev v garažah novih blokov.
Govorili smo o vticnici.
njyngs ::
Vsi novi bloki imajo spodaj garaze in ga bos lahko filal na vticnico. Ce zivis v starejsem bloku - BEV ni prevec prakticen.
Saj te noben ne sili, da ga kupis.
S prakse prijateljev vem, da je to teorija, praksa je pa drugačna. Že zaradi požarnih standardov se ne dovoljuje vgradenj polnilnic ali polnjenja EVjev v garažah novih blokov.
Govorili smo o vticnici.
A je pomembno? Jaz ti govorim da se z internimi pravilniki stavb večinoma prepoveduje _polnjenje_ EVjev v blokih - ima več prijateljev isto situacijo.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Miki N ::
Ma kriza z vtičnicami/polnilnicami v skupnih garažah, sploh večjih je po mojem malo tehnične narave, malo birokratske (soglasja, pravilniki bla bla)... še bolj pa sumim kar na upravitelje prostorov. Pogosto je upravitelj in vzdrževalec garaž celo drugo podjetje kot upravlja stavbe nad njimi ... se pravi je veselica z delitvijo stroškov že med njimi, nakar še ti uletiš z nekimi idejami s katerimi se jim milorečeno ne da ukvarjati, ker čisto dovolj odirajo mesečno za bolj kot ne res osnovno vzdrževanje (vsaka čast izjemam).
Recimo pri nas poznam primer ko so enemu elektrofanu, ki je sanjal o polnilnici (ne vem ali samo zase ali skupni) v garaži "naračunali" neke astronomske zneske, samo da so se ga znebili. Kdo ve, mogoče je naš Član.
Recimo pri nas poznam primer ko so enemu elektrofanu, ki je sanjal o polnilnici (ne vem ali samo zase ali skupni) v garaži "naračunali" neke astronomske zneske, samo da so se ga znebili. Kdo ve, mogoče je naš Član.
fikus_ ::
Ja dobro, nisem mu jaz izbral pežoja, sam si ga je...
Tam je to tudi pri bencinarju čisto možno.
Katerega ICE in EV bi pa ti primerjal?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
njyngs ::
Ma kriza z vtičnicami/polnilnicami v skupnih garažah, sploh večjih je po mojem malo tehnične narave, malo birokratske (soglasja, pravilniki bla bla)... še bolj pa sumim kar na upravitelje prostorov. Pogosto je upravitelj in vzdrževalec garaž celo drugo podjetje kot upravlja stavbe nad njimi ... se pravi je veselica z delitvijo stroškov že med njimi, nakar še ti uletiš z nekimi idejami s katerimi se jim milorečeno ne da ukvarjati, ker čisto dovolj odirajo mesečno za bolj kot ne res osnovno vzdrževanje (vsaka čast izjemam).
Recimo pri nas poznam primer ko so enemu elektrofanu, ki je sanjal o polnilnici (ne vem ali samo zase ali skupni) v garaži "naračunali" neke astronomske zneske, samo da so se ga znebili. Kdo ve, mogoče je naš Član.
Absolutno - problem je mešane narave. Dodaj še ščepec foušije, "da sosed le slučajno ne dobi kar hoče".
Posledično se pač ljudje ne odločamo za EV, ker je preveč ovir, ki niso vredne, da laziš čez nje. Bomo počakali, da se zadeve sistemsko uredijo. Ali pa še boljše: da se car-sharring dovolj razširi, da več avto ne bo potreben.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
fikus_ ::
Dodatno je treba pri EV zaradi večje teže dodati večjo obrabo gum
To je mit. Električni požirajo gume samo če jih goniš na polno. Vsak avto s 6 sekundami do 100 radira gume, če ga stalno tako voziš.
Tudi masa vozila je prispeva k obrabi pnevmatik.
kamiKaZaA
potegneš kabel iz 3 nadstropja po zunanji strani do vozila na parkirišču pred blokom .
Da pa imaš parkirišče zagotovljeno, ga varuješ kar z elektriko iz tega kabla.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
kamiKaZaA ::
Tudi če se ti bi, si ti tega ne bi znal preračunat, to je pač dejstvo, ki si ga sam dokazal.
Če si kdo ne zna preračunati si to ravno ti. Smo ti že najmanj 3 napisali, da če si v bloku in nimaš možnosti polniti na svoji vtičnici, da te električni avto pride dosti dražje letno kot bencinar (ob višji nabavni ceni, še plačuješ več kot 10€ na 100km, ker si ga polniš na plačljivih polnilnicah).
feryz ::
Matr kompliciraš.
Kupiš 50 metrov kabla in ga z osmega štuka vržeš dol na avto.
Vštekaš ga pa zraven televizije v dnevni.
Problem rešen.
Kupiš 50 metrov kabla in ga z osmega štuka vržeš dol na avto.
Vštekaš ga pa zraven televizije v dnevni.
Problem rešen.
Mato989 ::
Električni ti bo še zmeraj prišparal 500 evrov ali pa jurja proti bencinarju, tudi ko bo imel samo 150 km dometa namesto 300. Zato je in bo avtomatsko vreden par jurjev več od podobnega bencinarja.
Ampak tega slabi matematiki nikoli ne boste razumeli.
Bomo pa dobri inženirji. Avto s 150 km dosega je neuporaben...
Za nekoga je, za drugega ni. V Sloveniji je cca 100,000 avtov starejših od 20 let. Dvomim da ti avti prav pogosto naredijo več kot 150 km v enem dnevu. Koliko je takih, ki od novega niso nikoli naredili več kot 10,000 km letno. Itd., itd.
Že vsaj 3 leta vas prosim, da mi najdete ta neuporaben električni avto s 150 km dosega za 3-4 jurje, pa ni nič od vas.
Koliko naredijo ni bistveno, bistveno je ali lahko stari 20 let bencinarji in dizlaši naredijo 700km v enem... torej 20 let star dizklaš naredi več kot novi EV... ni to žalostno?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Miki N ::
Ma kriza z vtičnicami/polnilnicami v skupnih garažah, sploh večjih je po mojem malo tehnične narave, malo birokratske (soglasja, pravilniki bla bla)... še bolj pa sumim kar na upravitelje prostorov. Pogosto je upravitelj in vzdrževalec garaž celo drugo podjetje kot upravlja stavbe nad njimi ... se pravi je veselica z delitvijo stroškov že med njimi, nakar še ti uletiš z nekimi idejami s katerimi se jim milorečeno ne da ukvarjati, ker čisto dovolj odirajo mesečno za bolj kot ne res osnovno vzdrževanje (vsaka čast izjemam).
Recimo pri nas poznam primer ko so enemu elektrofanu, ki je sanjal o polnilnici (ne vem ali samo zase ali skupni) v garaži "naračunali" neke astronomske zneske, samo da so se ga znebili. Kdo ve, mogoče je naš Član.
Absolutno - problem je mešane narave. Dodaj še ščepec foušije, "da sosed le slučajno ne dobi kar hoče".
Pa saj včasih se vprašam če gre samo za fovšijo ali je stvar bolj patološka. Po blokih imaš modele, ki ti bodo komplicirali s stroški dobesedno razsvetljave na hodnikih - zdaj pa se pojdi neko EV infrastrukturo s tako ekipo.
Pa tudi čisto objektivno pogosto v večjih garažah stvari res niso tehnično idealne za delitev stroškov. Ne vem, menda da bi se doktoriralo od nekih faking varovalk, števcev, metrov kablov, do tega ali si ob zidu, kerem zidu, če sploh si ob katerem, v bloku kup nekih "supermanov" z idejami ... saj mogoče pa celo razumem upraviltelje, da se jim ne da s tem zajebavati. Jebemti, pri nas komaj avtomatska dvižna vrata nekako sfurajo, EV je za njih Space-X po mojem Plus, kaj bi se zgodilo, ko bi bilo tega več ... saj nima en takale večnivojska garaža pa kar nekih neomejenih vodov ne? Pa če je takih garaž več v soseski?
No, tehnično bi bilo gotovo najlažje, če bi imeli v garažah nekaj skupnih polnilnih mest samo to pa ni to kar folk hoče, ker to že majo zunaj pa na šihtu pa si spet na začetku (samo saj pod streho!).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miki N ()
kamiKaZaA ::
[Že vsaj 3 leta vas prosim, da mi najdete ta neuporaben električni avto s 150 km dosega za 3-4 jurje, pa ni nič od vas.
Izvoli:
Nissan Leaf - 12 let star za 3 jurje (prodajna cena, tako da se še da par stotakov zbiti ceno):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Fiat Fiorino - 2,5 jurja
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Renault Zoe - 2,5 jurja
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Toyota Prius - 3750€
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
dronyx ::
Če sebe citiram:
Če karikiram je Norveški primer manipulacije trga avtomobilov nekaj podobnega, kot recimo če pri nas država z davki doseže, da navadna žlica stane 10.000,00 EUR, zajemalke so pa po 1 evro. To, da bi potem pri nas 98,99% prebivalcev juho jedlo z zajemalkami še ne pomeni, da so zajemalke za juho bolj praktične kot navadna žlica.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Utk ::
Tudi če se ti bi, si ti tega ne bi znal preračunat, to je pač dejstvo, ki si ga sam dokazal.
Če si kdo ne zna preračunati si to ravno ti. Smo ti že najmanj 3 napisali, da če si v bloku in nimaš možnosti polniti na svoji vtičnici, da te električni avto pride dosti dražje letno kot bencinar (ob višji nabavni ceni, še plačuješ več kot 10€ na 100km, ker si ga polniš na plačljivih polnilnicah).
Ne. Ti si napisal, da se ne splača, ker boš moral pri 225,000 km dat novih 15 jurjev za baterijo. Kar je čisti idiotizem. Tudi če bo res fuč, do takrat si ga že pokril, in tudi če bi bila res fuč, ne bi vlagal 15 jurjev v 15 let star avto. Kaj ima blok s tem? Popolnoma nič.
Tudi masa vozila je prispeva k obrabi pnevmatik.
Kolk? Skoraj nič.
Koliko naredijo ni bistveno, bistveno je ali lahko stari 20 let bencinarji in dizlaši naredijo 700km v enem... torej 20 let star dizklaš naredi več kot novi EV... ni to žalostno?
Zakaj bi bilo bistveno ali 25 let star clio naredi 700 km v kosu ali ne, če se pa nihče ne vozi z njim dlje kot 50 km. Daj mi prosim res razloži zakaj bi bilo to potem bistveno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
[Že vsaj 3 leta vas prosim, da mi najdete ta neuporaben električni avto s 150 km dosega za 3-4 jurje, pa ni nič od vas.
Izvoli:
Nissan Leaf - 12 let star za 3 jurje (prodajna cena, tako da se še da par stotakov zbiti ceno):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Fiat Fiorino - 2,5 jurja
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Renault Zoe - 2,5 jurja
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Toyota Prius - 3750EUR
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
1. ni imel 150 km dosega niti ko je bil nov. Zdaj ima 100 na lep sončen poletni dan. Se ti zdi 3700 poceni za tak avto ali drago?
2. isto
3. kaj ima prius s tem?
4. isto kot prvi 2.
S tem da 2. in 4. sta proti 1. sekret, ne pa avto.
Ampak ok, za 3500 bi tudi takega jaz kupil, če ne bi imel že boljšega. Zato ti pravim, da bi imel 150 km, ker to imam zdaj, in če dobim isto za par jurjev manj kot lahko svojega prodam, potem why not...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
njyngs ::
Ma kriza z vtičnicami/polnilnicami v skupnih garažah, sploh večjih je po mojem malo tehnične narave, malo birokratske (soglasja, pravilniki bla bla)... še bolj pa sumim kar na upravitelje prostorov. Pogosto je upravitelj in vzdrževalec garaž celo drugo podjetje kot upravlja stavbe nad njimi ... se pravi je veselica z delitvijo stroškov že med njimi, nakar še ti uletiš z nekimi idejami s katerimi se jim milorečeno ne da ukvarjati, ker čisto dovolj odirajo mesečno za bolj kot ne res osnovno vzdrževanje (vsaka čast izjemam).
Recimo pri nas poznam primer ko so enemu elektrofanu, ki je sanjal o polnilnici (ne vem ali samo zase ali skupni) v garaži "naračunali" neke astronomske zneske, samo da so se ga znebili. Kdo ve, mogoče je naš Član.
Absolutno - problem je mešane narave. Dodaj še ščepec foušije, "da sosed le slučajno ne dobi kar hoče".
Pa saj včasih se vprašam če gre samo za fovšijo ali je stvar bolj patološka. Po blokih imaš modele, ki ti bodo komplicirali s stroški dobesedno razsvetljave na hodnikih - zdaj pa se pojdi neko EV infrastrukturo s tako ekipo.
Pa tudi čisto objektivno pogosto v večjih garažah stvari res niso tehnično idealne za delitev stroškov. Ne vem, menda da bi se doktoriralo od nekih faking varovalk, števcev, metrov kablov, do tega ali si ob zidu, kerem zidu, če sploh si ob katerem, v bloku kup nekih "supermanov" z idejami ... saj mogoče pa celo razumem upraviltelje, da se jim ne da s tem zajebavati. Jebemti, pri nas komaj avtomatska dvižna vrata nekako sfurajo, EV je za njih Space-X po mojem Plus, kaj bi se zgodilo, ko bi bilo tega več ... saj nima en takale večnivojska garaža pa kar nekih neomejenih vodov ne? Pa če je takih garaž več v soseski?
No, tehnično bi bilo gotovo najlažje, če bi imeli v garažah nekaj skupnih polnilnih mest samo to pa ni to kar folk hoče, ker to že majo zunaj pa na šihtu pa si spet na začetku (samo saj pod streho!).
Jap, sem v enem takem bloku, kjer še prevladujejo upokojenci. Seveda se zadeve nikamor ne premaknejo. No, saj to vroče poletje je malo pospešilo količino črnih zastav, tako da bi se kmalu znala tehtnica prevešat v prid mlajšim lastnikom stanovanj - kar pomeni tudi več investicij v skupno dobro/naprednejše instalacije. No, 2 prijatelja sta pa v popolnoma novih blokih (kjer je tudi večina lastnikov sedaj precej mlada), ampak tudi tam se ne znajo zmenit.
Najboljša rešitev je vedno bit na svojem kosu zemlje, s svojo samostojno hiško :)
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
kamiKaZaA ::
Ne. Ti si napisal, da se ne splača, ker boš moral pri 225,000 km dat novih 15 jurjev za baterijo. Kar je čisti idiotizem. Tudi če bo res fuč, do takrat si ga že pokril
Ni res. Profitiral si 7 jurjev napram istemu bencinarju. Torej nisi nič profitiral, če boš moral menjati baterijo. Če jo pa ne boš menjal pa pomeni, da relacije po avtocesti MB-LJ ne prevoziš v eno smer brez, da se zmes ustaviš na plačljivi polnilnici in poleg dražjega polnjenja še izgubiš čas. In če to narediš te bo pot dražje stala kot če tankaš bencin.
Tebi očitno ni jasno, da se električni avto splača samo, če si doma polniš. Takrat prišparaš v 15 leti 7 jurjev oz. slabih 500€ letno. Kak hitro polniš na plačljivih polnilnicah je profit nižji. Zato trdim, da na dolgi rok skoraj nič ne prišparaš. Recimo, da profitiraš 300€ letno, kar znese 25€/mesečno to je pa tudi vse. Jaki profit proti istemu modelu avta bencinske verzije. Če pa še računaš čas, ki ga izgubiš na daljših poteh in živcev, če so slučajno polnilnice zasedene, pa je 25€/mesečno več za bencinski avto zlata vredno.
Ti pa prodajaš bučke kot da z električnim avtom prišparaš mesečno med 100€ in 150€. Ne drži!
kamiKaZaA ::
[1. ni imel 150 km dosega niti ko je bil nov. Zdaj ima 100 na lep sončen poletni dan. Se ti zdi 3700 poceni za tak avto ali drago?
What??
199 km dosega ima novi. Ti trdiš, da izgubi v 15 letih največ -30% na dometu:
Baterija bo izgubila morda 15%. Pa naj bo 30%, da boš srečen.
Torej ima sedaj domet nekje 150 km. In stane 3 jurje.
https://www.auto-data.net/en/nissan-lea...
Napisal si:
Že vsaj 3 leta vas prosim, da mi najdete ta neuporaben električni avto s 150 km dosega za 3-4 jurje, pa ni nič od vas.
Sedaj se odloči in podrobno napiši kaj je za tebe avto? Ne pa, da ko ti človek da link do avta za 3-4 jurje začneš pisati, da so to vse jajca, ki jih ne bi vozil. In spet, ko dobiš na pladnju avte za 3-4 jurje se nekaj muliš, a pred tem si pisal, da takšnih ni.
energetik ::
Tu imamo en lep primer slabega matematika. Električni pežo, če delaš 15,000 letno, bo po 15 letih imel 230,000 prevoženih. Baterija bo izgubila morda 15%. Pa naj bo 30%, da boš srečen. In namesto, da bi tak avto, če bo imel zate premalo dosega, in ki bo imel svojo vrednost, ker bo pač nekomu drugemu še naprej šparal 900 evrov na leto, prodal za 5 jurjev in pobasal "dobiček", bi ti vrgel vanj 15 jurjev za novo baterijo. Čeprav je 15 jurjev pretirana cifra, ker se danes take baterije prodajajo za 8, ampak naj ti bo tudi to.Tukaj obstaja še en "problem". Da se gleda samo neke malčke, kjer je razlika v nakupni ceni dokaj mala.
Po drugi strani 15 let star pežo 208 na bencin ne bo vreden praktično nič. Ker tudi danes 15 let star pežo 208 na bencin ni vreden nič.
In 15 let star električni, če bo le šel naprej, bo imel dobro ceno proti bencinarju, ker pri avtu za 3 jurje pač ni vseeno ali je njegov letni strošek 2 jurja ali 500 evrov.
Jaz rabim minimalno 600L prljažnika, kar je nekje karavan Corolla ali če gledamo pežoja 308SW. Kateri EV ima toliko prtljažnika? Če prav vidim, bi se moral stegniti vsaj do Ioniqa5, ki pride s subvencijo nekje 42k. Corolla TS 28k. Corolla mi je povprečno v 3. letih žrla 5,1, to je nekje 7,5€/100. Ionix5 bi mi žrl nekje 2,5, če bi filal doma. Na leto naredim 18k, torej je prihranka ~900€. Na nulo pridem po 15,5 letih... Ampak to je brez upoštevanja časovne vrednosti denarja
Ja, po 15 letih bi verjetno za Ioniqa dobil par k več kot za Corollo. Ampak vlagati v pleh, ki je vsakodnevno izpostavljen tveganju na cesti za pr jurjov profita čez 15 let? Teh 14k razlike imam vloženih v SPPW, kjer bom čez 15 let imel nazaj vsaj glavnico, zelo verjetno pa x2 ali x3.
vires in numeris
njyngs ::
Ja Utk daje za EVje najbolj ugoden primer, da poskuša vsilit svoj prav ;)
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kitajska bo letos dosegla vrh povpraševanja po bencinu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 7166 (5180) | valinoratina |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20797 (17016) | trancer01 |
» | Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21011 (15210) | Utk |
» | Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 66589 (46429) | gruntfürmich |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 79349 (68044) | PredatorX |