Forum » Na cesti » Vprašanje za električarje...
Vprašanje za električarje...
tin01 ::
Torej, zanima me, koliko me stane polnjenje električnega avta pri lastni hiši za 100 km ?
Povprečni avto, brez sončne elektrarne, navadna vtičnica.
Hvala
T
Povprečni avto, brez sončne elektrarne, navadna vtičnica.
Hvala
T
- spremenil: tin01 ()
fikus_ ::
Poglej položnico,koliko plačuješ elektriko. Večina EV ima porabo do 20kWh/100km, tako da si na "varni" strani pri računanju.
Sicer pa poraba po EV je tukaj:
https://ev-database.org/cheatsheet/ener...
Sicer pa poraba po EV je tukaj:
https://ev-database.org/cheatsheet/ener...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
feryz ::
Navadna vtičnica je kaj?
Eno ali tri fazna? Že tukaj je skoraj deset procentov razlike. Kje je še vse ostalo.
Eno ali tri fazna? Že tukaj je skoraj deset procentov razlike. Kje je še vse ostalo.
joez7 ::
ToniT ::
joez7 ::
feryz ::
Pravijo da je temu tako. Zakaj nimam pojma. Oziroma se mi ne da poglabljati.
https://www.dnevnik.si/1042999183
https://www.dnevnik.si/1042999183
Utk ::
Primer renaulta Zoe kaže, kako koristno je dosledno polnjenje na domači polnilnici namesto na običajni vtičnici: 14,5 odstotka manj izgub pri polnjenju dobro občutimo na letnem proračunu za elektriko. Pri 10.000 prevoženih kilometrih na leto to po izračunih ADAC (torej v Nemčiji) pomeni okoli 120 evrov razlike!
V Sloveniji boš težko naredu 120 evrov razlike pri izgubah v polnjenju v 10,000 km, če te 10,000 km stane 200 evrov.
Za Nemčijo si pa naj kar oni računajo...
Če je 120 evrov 14%, potem je 100% cca 850 evrov. Za 10,000 km. Dražje kot bencinar. Se samo meni zdi ali so švabi res vsako leto bolj neumni?
Verjetno je pa tudi članek bolj slabo preveden, ampak who cares...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
joez7 ::
Pravijo da je temu tako. Zakaj nimam pojma. Oziroma se mi ne da poglabljati.
https://www.dnevnik.si/1042999183
Članek je na nivoju flancat. Za realnost, se uporabi Watmeter in števec energije, na DC strani, pa je malce trikij. V glavnem počasno polnjenje je blagodejno za baterijo, kakor tudi omejitev na 20% do 80%.
Spet je čas kislih kumarc.... pa še niso skisane ☺
feryz ::
Hmmmm, če je lastna poraba polnilca res par 100 vatov in to ves čas polnjenja, se to še kako pozna.
Ali filaš z 2 kW namesto z 11 kW, 20 ur namesto 4 ure.
Ali filaš z 2 kW namesto z 11 kW, 20 ur namesto 4 ure.
Utk ::
Ni taka poraba polnilca, ampak avta. Lahko je samo nek računalnik, lahko je še gretje ali hlajenje baterije. Potem je lahko en čas izguba tudi blizu 100%.
V normalnih pogojih, in če avto ni totalno sranje, je izguba ranga 10% in ni neke strašne razlike če polneš z 2 ali 11 kw (kar je doma itak bolj težko).
V normalnih pogojih, in če avto ni totalno sranje, je izguba ranga 10% in ni neke strašne razlike če polneš z 2 ali 11 kw (kar je doma itak bolj težko).
feryz ::
A to je spet, kdo ima daljšega?
Jaz jo imam, ko se na štrom vozim, okrog 35 kWh/100 km. Normalna vožnja, ne divjanje.
Včasih pade do 25 kWh, ampak je to že praznik. MOraš ves čas po klancu navzdol.
Jaz jo imam, ko se na štrom vozim, okrog 35 kWh/100 km. Normalna vožnja, ne divjanje.
Včasih pade do 25 kWh, ampak je to že praznik. MOraš ves čas po klancu navzdol.
SambaShare ::
feryz ::
Olje za cvrtje je že pod evro.
Ena od alternativ. Uradnih. Vsaj kolikor je meni znano, to ni prepovedano v rezervoar nalivati.
Ena od alternativ. Uradnih. Vsaj kolikor je meni znano, to ni prepovedano v rezervoar nalivati.
Tody ::
Navadna vtičnica predstavlja lahko možnost pregrevanja napeljave. Avtu sicer ne bo nič lahko se ti pa kaj vžge če je napeljava kaj v kurcu. Navadna vtičnica tudi polni z 5km na uro. Tako je vsaj moj testni avto rekel. Torej če bo avto 10 ur se polnil boš imel samo za 50 km več. Pa mogoče še manj ker polnjenje niha. Trifazni tok je skoraj obvezen če se greš tak hec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()
Genetic ::
Pri meni (opel mokka e): povprecna poraba za 8500km 17.9kWh/100km. Mesecno opravim nekaj vec kot 2000km in placam okrog 80EUR (okrog 20 centov za 1kWh, kar znese na 100 km 3.6EUR).
fikus_ ::
Olje za cvrtje je že pod evro.
Ena od alternativ. Uradnih. Vsaj kolikor je meni znano, to ni prepovedano v rezervoar nalivati.
Ni dovoljeno, vsaj pred davnimi leti ni bilo, ker nisi ob nakupu olja plačal dajatev državi, da se s tem oljem lahko voziš po cesti.
Izkušnja kolega in njegov golf I.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
GizmoX ::
Če torej nekako zaokrožim - za 100 km doma porabiš cca. 3-4 Eure ?Po 1.7.2024 bo dodatno plačevanje za večjo omrežno moč. Polnjenje podnevi s 2,3 kW (šuko vtičnica) odnese zaokroženo +7 EUR/mesec, ponoči +0,5EUR/mesec.
T
Polnjenje še hitreje je še dražja "naročnina". Razen, če polniš ravno takrat, ko druge naprave ne uporabljajo elektrike (do neke meje pomaga pametna polnilnica).
udirač => uni. dipl. inž. rač.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GizmoX ()
Fluido ::
Procenti izkoristka filanja so odvisni od moči polnjenja, takole zadeva zgleda za Teslo model 3:
Torej razlika med 3,5 kW in 7 kW filanjem je cca 4 %, kar v denarju nanese cca 0,15 EUR na 100 km. Res pa je da ima Tesla to relativno dobro poštimano, pri nekaterih EVjih je lahko par procentov slabše.
Torej razlika med 3,5 kW in 7 kW filanjem je cca 4 %, kar v denarju nanese cca 0,15 EUR na 100 km. Res pa je da ima Tesla to relativno dobro poštimano, pri nekaterih EVjih je lahko par procentov slabše.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Fluido ::
Olje za cvrtje je že pod evro.
Ena od alternativ. Uradnih. Vsaj kolikor je meni znano, to ni prepovedano v rezervoar nalivati.
Ni dovoljeno, vsaj pred davnimi leti ni bilo, ker nisi ob nakupu olja plačal dajatev državi, da se s tem oljem lahko voziš po cesti.
Izkušnja kolega in njegov golf I.
Nisem se preveč poglabljal, ampak nekaj je bila fora da je odpadno jedilno olje smatrano kot ekološko gorivo in le ta so oproščena plačila trošarine (DDV je bil pa tako ali tako plačan ob nakupu), tako da v bistvu je bilo dovoljeno. Vsaj kar se odpadnega jedilnega olja tiče, ne vem pa kako je z novim jedilnim oljem.
joez7 ::
No tule je lepo 2,6% razlike med 3.5 in 11kW - se pravi zanemarljivo.
"Navadna vtičnica predstavlja lahko možnost pregrevanja napeljave. Avtu sicer ne bo nič lahko se ti pa kaj vžge če je napeljava kaj v kurcu. Navadna vtičnica tudi polni z 5km na uro. Tako je vsaj moj testni avto rekel. Torej če bo avto 10 ur se polnil boš imel samo za 50 km več. Pa mogoče še manj ker polnjenje niha. Trifazni tok je skoraj obvezen če se greš tak hec."
Če maš inštalacijo nareto tako kot se šika, 1,5mm2 - 10A varovalka ali 2,5mm2 16A varovalka nima kaj bit. Pa ne strašit, pol bi vsi pralni stroji ali pečice skurile inštalacije.
"Navadna vtičnica predstavlja lahko možnost pregrevanja napeljave. Avtu sicer ne bo nič lahko se ti pa kaj vžge če je napeljava kaj v kurcu. Navadna vtičnica tudi polni z 5km na uro. Tako je vsaj moj testni avto rekel. Torej če bo avto 10 ur se polnil boš imel samo za 50 km več. Pa mogoče še manj ker polnjenje niha. Trifazni tok je skoraj obvezen če se greš tak hec."
Če maš inštalacijo nareto tako kot se šika, 1,5mm2 - 10A varovalka ali 2,5mm2 16A varovalka nima kaj bit. Pa ne strašit, pol bi vsi pralni stroji ali pečice skurile inštalacije.
Fluido ::
No tule je lepo 2,6% razlike med 3.5 in 11kW - se pravi zanemarljivo.
Drži, ampak med 3,5 in 7 kW pa že 4,1 %, kar spet ni veliko, ampak nekaj malega pa je že. Plus treba je povedat tud da 3,5 kW ni več navadna šuko vtičnica (vsaj kar se priloženih polnilcev tiče), ti navadno potegnejo okrog 2 kW. Med 2 kW in 7 kW bo pa že preko 10 % razlike. V nekaterih specifičnih primerih, kot je recimo filanje na šuko vtičnico ko je zunaj recimo -20°C in avta ne filaš v ogrevani garaži, lahko izgube na šuko še precej narastejo, ker je tista 2 kW komaj zadosti za ogrevanje baterije in gre precej malo v samo polnjenje baterije, tako da v primeru da ga filaš zunaj v hladnem vremenu zelo prav pride domača polnilnica (da je moč filanja večja in so izgube manjše).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Fluido ::
"Navadna vtičnica predstavlja lahko možnost pregrevanja napeljave. Avtu sicer ne bo nič lahko se ti pa kaj vžge če je napeljava kaj v kurcu. Navadna vtičnica tudi polni z 5km na uro. Tako je vsaj moj testni avto rekel. Torej če bo avto 10 ur se polnil boš imel samo za 50 km več. Pa mogoče še manj ker polnjenje niha. Trifazni tok je skoraj obvezen če se greš tak hec."
5 km/h je zelo pesimistična ocena. Priloženi šuko polnilci potegnejo okrog 10A, kar pomeni 2,4 kW. To pri neki povprečni porabi in upoštevanju izgub pomeni nekih dobrih 10 km na uro. Torej preko noči imaš ene 100 dodatnih kilometrov dosega, od uporabnika pa je odvisno ali mu to zadostuje ali ne. Kdor rabi več, bo pač inštaliral domačo polnilnico, najbolje dinamično.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Fluido ::
Torej, zanima me, koliko me stane polnjenje električnega avta pri lastni hiši za 100 km ?
Povprečni avto, brez sončne elektrarne, navadna vtičnica.
Hvala
T
Preko palca je nekako tako: Pri filanju čez noč na poceni tarifo cca 4x ceneje kot na naftne derivate, pri filanju čez dan malo več kot 3x ceneje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Fluido ::
Še vedno ostane cviček in refošk, trenutno je še ceneje...
Nikakor ni ceneje. Kurilno olje je po 1,099 EUR/L, krat 6,5 litra na 100 km je 7,14 EUR na 100 km, kar je skoraj 3x dražje kot električni avto filan preko noči. To plus še dodatno boš blazne dnarje dal za popravilo Bosch pumpe, injektorjev in kazni. Al si to mislil v stilu da se ga nacukaš z alkoholom, pol pa tako ali tako ne smeš vozit, ostaneš doma in prišparaš na gorivu?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
fikus_ ::
EV je poceni vožnja, če polniš doma, tudi brez lastne SE, če ga polniš na kakšnih hitrih polnilnicah ob cesti, pa ni več poceni. Ampak to se verjetno ne počne vsak dan.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Fluido ::
EV je poceni vožnja, če polniš doma, tudi brez lastne SE, če ga polniš na kakšnih hitrih polnilnicah ob cesti, pa ni več poceni. Ampak to se verjetno ne počne vsak dan.
V splošnem drži. Ampak tudi na hitrih polnilnicah ob cesti je lahko poceni ali celo zastonj (ponekod v tujini ima Lidl še vedno zastonj polnilnice, pa sploh ni edini), Teslini superchargerji so ravno tako okrog 5 EUR na 100 km, kar je 2x ceneje kot vožnja na naftne derivate, Ionity je imel naročnino po 0,35 EUR na kWh, kar je nekih 6 EUR na 100 km ki je še vedno aktualna za tiste ki so jo takrat sklenili (če poznaš koga ki jo ima si lahko sherata account, kdor rabi, naj pove). Res je da hitre polnilnice v splošnem niso poceni, ampak lahko pa tudi so. Tipično pa vozniki EVjev itak 90 do 95 % letne kilometrine naredijo na domač poceni štrom, ne pa na hitrih polnilnicah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
fikus_ ::
Tiste polnilnice na parkplacih trgovin ponavadi niso hitre polnilnice.
Hitre polnilnice imaš ob AC, cene pa precej višje kot doma.
Hitre polnilnice imaš ob AC, cene pa precej višje kot doma.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Fluido ::
Tiste polnilnice na parkplacih trgovin ponavadi niso hitre polnilnice.
Hitre polnilnice imaš ob AC, cene pa precej višje kot doma.
Vem vem, ampak Lidl je imel do pred kratkim dejansko zastonj hitre polnilnice (level 3 polnilnice):
https://www.fleeteurope.com/fr/new-ener...
https://www.zap-map.com/news/pod-point-...
Ionity je 350 kW hitra polnilnica in se ga da dobit po cca 6 EUR na 100 km (z ustrezno naročnino, ki ti jo kdo shera, ki jo je sklenil v času takšne ponudbe), Tesla supercharger isto (tukaj niti sheranje ni potrebno), oboje je še vedno precej ceneje kot vožnja na naftne derivate. Lahko pa je hitro polnjenje tudi drago, odvisno kam greš in kako se znajdeš, res je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Fluido ::
"It is more or less the same in all Eu countries. IONITY 13 EUR/ month base price (for you one year free) and 0,31 EURc per kwh."
https://www.i4talk.com/threads/ionity-r...
Poznam primer iz Slovenije kjer si še danes deli account več kot 15 ljudi, in še danes plačujejo manj kot 1 EUR na mesec na enega in imajo tarifo 0,31 EUR na kWh, kar je okrog 5 EUR na 100 km (cca 2x ceneje kot na naftne derivate). Splošna tarifa Ionity za nove naročnike je seveda dražja, ampak če se znajdeš.. potem jo imaš po 0,31 EUR/kWh. Ampak 90 do 95 % letne kilometrine je pa na domač štrom filan preko noči, tisto je pa cca 4x ceneje kot na naftne derivate.
https://www.i4talk.com/threads/ionity-r...
Poznam primer iz Slovenije kjer si še danes deli account več kot 15 ljudi, in še danes plačujejo manj kot 1 EUR na mesec na enega in imajo tarifo 0,31 EUR na kWh, kar je okrog 5 EUR na 100 km (cca 2x ceneje kot na naftne derivate). Splošna tarifa Ionity za nove naročnike je seveda dražja, ampak če se znajdeš.. potem jo imaš po 0,31 EUR/kWh. Ampak 90 do 95 % letne kilometrine je pa na domač štrom filan preko noči, tisto je pa cca 4x ceneje kot na naftne derivate.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
joez7 ::
Še vedno ostane cviček in refošk, trenutno je še ceneje...
Nikakor ni ceneje. Kurilno olje je po 1,099 EUR/L, krat 6,5 litra na 100 km je 7,14 EUR na 100 km, kar je skoraj 3x dražje kot električni avto filan preko noči. To plus še dodatno boš blazne dnarje dal za popravilo Bosch pumpe, injektorjev in kazni. Al si to mislil v stilu da se ga nacukaš z alkoholom, pol pa tako ali tako ne smeš vozit, ostaneš doma in prišparaš na gorivu?
To je blo mišljeno bolj za hec. Da ne bomo smrtno resni. Mamo doma 4 dizle in povprečna poraba je med 5 in 6l na 100km (pač od teže noge). Mamo tudi SE in še vedno smo v fazi izbire EVja. Se pa napravljamo kot gorenjci, zvečer je že kak zanimiv, zjutraj pa NE, NE dam tolk dnarja (ko se refošk razkadi). NAredimo pa do 45kkm na vseh štirih skupaj (tak da je kar strošek ~ 5k€ za gorivo in 2k€ za zavarovanja in 1k€ za servise).
Hudič je v tem, da trenutno rabimo 4 avte. Z tremi bi blo že dogovarjanje, z dvema pa no go.
Trenutno gledamo ID.3 (pa mi je mal majhen) - tak da ... še pametujemo. Tisto o razlikah polnjenja, mi je brezpredmetno oziroma vseeno, al so izgube 5% ali 10% - bo pač pokrila SE.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Domača polnilnica za avto (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 8452 (644) | Lonsarg |
» | Kompromis: po 2035. bo v EU dovoljen tudi nakup avtomobilov na ogljično nevtralno gor (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11281 (6903) | WizzardOfOZ |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128068 (88133) | D3m |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24272 (22309) | bluefish |