Forum » Elektrotehnika in elektronika » Domača polnilnica za avto
Domača polnilnica za avto
hojnikb ::
Itak, se razume. Analiziram sedaj koliko casa se polni itn.
Kasneje bo benefit, ce pride v veljavo nov nacin za omreznino. Z manjisi tokovi lahko naredis manjse spice, ce imas dovolj casa za polnjenje.
več škode boš mel zaradi bednega efficiencya pri nizkih tokovih (ker zoe je tle res zanič) kot pa boš profitiral zarad manjših spic. Itk je pa tam problem v moči, ne v tokovih. Elektro ti nebo nabil penalov, k si kuro 2h 20A, ampak ker si kuro 10kW namesto dogovorjenih 7...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
feryz ::
Elektro ti ne bo nabil nič, ker to ni njihova stvar, penali in te fore.Itak, se razume. Analiziram sedaj koliko casa se polni itn.
Kasneje bo benefit, ce pride v veljavo nov nacin za omreznino. Z manjisi tokovi lahko naredis manjse spice, ce imas dovolj casa za polnjenje.
več škode boš mel zaradi bednega efficiencya pri nizkih tokovih (ker zoe je tle res zanič) kot pa boš profitiral zarad manjših spic. Itk je pa tam problem v moči, ne v tokovih. Elektro ti nebo nabil penalov, k si kuro 2h 20A, ampak ker si kuro 10kW namesto dogovorjenih 7...
hojnikb ::
Nizek tok je odličen zaradi preprečitve gretja (kablov, baterije itd.)
to sam pomen da si bil idiot in poddimentioniral kable...
Baterija se pa nebo nič bolj grela pr 3kW ali 11... Razn če maš jajčko z 20kWh baterijo...
#brezpodpisa
Bizkit45 ::
Wow wow, slow your horses.
Seveda je moc tista ki dela špice, ampak s tokom pride moc, PUI itd. Kablovje je tud vredu, nobenih skrbi.
Vse je ok. Sem nasel po drugih forumih in raziskal. Je pa power factor res slab pod 10A.
Seveda je moc tista ki dela špice, ampak s tokom pride moc, PUI itd. Kablovje je tud vredu, nobenih skrbi.
Vse je ok. Sem nasel po drugih forumih in raziskal. Je pa power factor res slab pod 10A.
hojnikb ::
Seveda je moc tista ki dela špice, ampak s tokom pride moc, PUI itd.
Ja, ampak elektrodistributerja ne zanima, kolk toka ti vlečeš po eni fazi (dokler ni višje od varovalke)... Če se pogovarjamo o novi shemi, k ti bojo zaračunaval penale, če boš presegel moč. In tle vazna samo in zgolj moč na vseh 3h fazah. Tko da omejevanje po fazah ne igra nobene vloge, teb je bistveno da skupaj ne presezeš tega, kar imaš dogovrjeno...
Al ti vlečeš 3x8A al 1x24A pa to elektro nebo zanimal...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Bizkit45 ::
Ce imas 3x20 je 1x24 ze prevec. Zato je overkill 1f obremeniti z 16A in si skoraj primoran iti v 3f polnilec.
hojnikb ::
not the point i was tryin'a make...
Tudi 1f/16A gre na 3x20A, ampak rabiš v izogib problemov pač dinamično polnilnico... K je fraj fila na 16A, k ni ,dela manj...
Tudi 1f/16A gre na 3x20A, ampak rabiš v izogib problemov pač dinamično polnilnico... K je fraj fila na 16A, k ni ,dela manj...
#brezpodpisa
Bizkit45 ::
In se to, ce kuris, 11kw na 3f (16A), potem bos hitro moral dvigniti dogovorjeno noc, ta je pa kar dosti drazja. Ker spice bodo se drazje.
Vsak ve po svoje. Je pa verjetno dosti ekonomistov tule, ki verjetno vedo vec kot diplomanti FE ;)
Vsak ve po svoje. Je pa verjetno dosti ekonomistov tule, ki verjetno vedo vec kot diplomanti FE ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bizkit45 ()
starfotr ::
Bizkit45 ::
Seveda gre. Ampak beri kaj sem prej napisal. Pri 1f je problem da je pa potem tista 1f preobremenjena na brzino. Varovalke 3x20 vrze ven tudi ce je samo 1f preobremenjena, ki pa pri 16A na 20A varovalki hitro je
Bizkit45 ::
Smo ze prevec brihtni vsi skupaj :)
Imam kar sem zelel, tema gre v drugo smer. V bistvu nihce ni odgovoril ali mu polni s 6A ali ne, ampak ok.
Odgovore sem potem nasel na drugih forumih.
Imam kar sem zelel, tema gre v drugo smer. V bistvu nihce ni odgovoril ali mu polni s 6A ali ne, ampak ok.
Odgovore sem potem nasel na drugih forumih.
hojnikb ::
In se to, ce kuris, 11kw na 3f (16A), potem bos hitro moral dvigniti dogovorjeno noc, ta je pa kar dosti drazja. Ker spice bodo se drazje.
Vsak ve po svoje. Je pa verjetno dosti ekonomistov tule, ki verjetno vedo vec kot diplomanti FE ;)
Again, zato pa imaš dinamično polnilnico... Nastaviš max moč ki jo želiš in je to to.. In si ne delaš predlavic, al boš presegel dogovrjeno moč ali če ti bo ven zabrisal varovalke itd...
Itk, tudi če za kratek čas presezeš kak A, nebo kr zabrisal ven..
Pač, prepočasi filat je brezveze, kot si ze sam ugotovil, ker imaš potem prevelike izgube. In to je sploh očitno pri ZOE, k ma dizajn OBCja takšen, da so izkoristki še bolj bedni kot pri drugih EVjih...
Zato z 6A filat nima nekega pomena... In je brezpredmetno o tem razpravljat...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Bizkit45 ::
Na linkih k sm jih prilozil nekaj postov nazaj.
Hojnik, vse razumem, dinamicno, solarno, rezanje špic, dodatna baterija, plc, razdelilniki, itd...
Vse to stane. Govora je pa tu bilo o kitajskem polnilcu vrednosti 120eur, ki ima moznost 6A.
Od tu izhaja vprasanje, zakaj ne polni. Samo to, it is that simple ;)
Hojnik, vse razumem, dinamicno, solarno, rezanje špic, dodatna baterija, plc, razdelilniki, itd...
Vse to stane. Govora je pa tu bilo o kitajskem polnilcu vrednosti 120eur, ki ima moznost 6A.
Od tu izhaja vprasanje, zakaj ne polni. Samo to, it is that simple ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bizkit45 ()
hojnikb ::
https://www.springforum.de/threads/lade...
tle je nekaj procentov različnih avtov...
pač daš naslednjič 280€ namesto 120€ in si ne delaš teh problemov
https://www.aliexpress.com/item/1005006...
Big deal, teh 160€ več ti prihrani precej zivcev...
tle je nekaj procentov različnih avtov...
Na linkih k sm jih prilozil nekaj postov nazaj.
Hojnik, vse razumem, dinamicno, solarno, rezanje špic, dodatna baterija, plc, razdelilniki, itd...
Vse to stane. Govora je pa tu bilo o kitajskem polnilcu vrednosti 120eur, ki ima moznost 6A.
Od tu izhaja vprasanje, zakaj ne polni. Samo to, it is that simple ;)
pač daš naslednjič 280€ namesto 120€ in si ne delaš teh problemov
https://www.aliexpress.com/item/1005006...
Big deal, teh 160€ več ti prihrani precej zivcev...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Lonsarg ::
Zanimivo da ima na 3x10A slabše polnjenje kot na 1x10A lol, to pa je res krš dizajn. Glede na graf za Zoe hočeš 3x16A+ ali pa 1x10A+, da ni preslab izkoristek. Skratka za počasno polnjenje ki ti ne zasede skoraj cele moči celotne glavne varovalke očitno hočeš eno fazo in ne več.
In ja jaz mislim da je prava izbira za doma počasno polnjenje in ne hitro, če prideš z čist praznim in hočeš čist polnega zjutraj je to 1x16A 16 ur (od 16h do 8h zjutraj), če ni čisto prazen (99% časa) pa je fajn imeti timer na polnilnici (tudi poceni polnilnice imajo delay timer gumbe) da začne polnit šele pozno zvečer.
In ja jaz mislim da je prava izbira za doma počasno polnjenje in ne hitro, če prideš z čist praznim in hočeš čist polnega zjutraj je to 1x16A 16 ur (od 16h do 8h zjutraj), če ni čisto prazen (99% časa) pa je fajn imeti timer na polnilnici (tudi poceni polnilnice imajo delay timer gumbe) da začne polnit šele pozno zvečer.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Bizkit45 ::
https://www.springforum.de/threads/lade...
pač daš naslednjič 280€ namesto 120€ in si ne delaš teh problemov
https://www.aliexpress.com/item/1005006...
Big deal, teh 160€ več ti prihrani precej zivcev...
Ta ne polni pod 8A, tudi ce zvezez vso logiko za DLB. Plus, ni samo polnilnica, za DLB je potrebno dosti vec carati kot za omenjen polnilec 120eur. Ki btw ima 6A, ampak zaradi omejitve avta zal ne polni.
Problema ni nikoli bilo, le preprosto vprasanje. Problem je naredil ta forum :)
hojnikb ::
Če maš dinamično polnilnico, potem ne rabiš 6A... Če si v tistem trenutku tolk omejen, da niti z 8A nemorš filat, potem pač sploh ne filaš, ne da omejuješ moč na tko nizko raven...
#brezpodpisa
telexdell ::
Ce imas 3x20 je 1x24 ze prevec. Zato je overkill 1f obremeniti z 16A in si skoraj primoran iti v 3f polnilec.
Kdaj ti vrže ven glavno varovalko je odvisno od načina omejevanja priključne moči. Če se omejuje preko števca (na merilni omarici imaš tipko za ponovni vklop) potem je dovoljena prekoračitev 40% za do 90 s. Če pa se omejuje z glavnimi varovalkami pa je ta faktor 60% višji za manj kot 1 h. Torej je za 20 A varovalko dovoljen tok:
I=20*1,4= 28 A (če je tipka na vratih omarice)
I= 20*1,6= 32 A
Če se torej avto polni s 16 A potem imate na isti fazi rezerve najmanj še za 12 A oz 2,5 kW. To pa pomeni za vsak posamezen hišni porabnik razen indukcije in pečice.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
mirator ::
Če se omejuje preko števca (na merilni omarici imaš tipko za ponovni vklop) potem je dovoljena prekoračitev 40% za do 90 s.
Ali mi lahko poveš od kje ta podatek? Za 90s vem, nisem pa vedel za omejitev na 40%. Kolikor vem (oz. sem tako mislil), bo števec odklopil v konstantnem času 90s pri vsaki preobremenitvi nad obračunsko močjo, kar lahko sam preko tipke na omarici nazaj priklopiš sam. Res pa mora varovalka izklopiti prej kot v eni uri pri 1,6-kratniku nazivne obremenitve v času manj kot ene ure in 1,45-kratno obremenitev ne prej kot v eni uri. V vsakem primeru je za gospodinjstva kot zaščitni in obračunski element merodajna varovalka.
Torej glede na tvoj podatek bo števec v vsakem primeru odklopil pred varovalko, kar je tudi smiselno.
feryz ::
Vsako fazo posebej tipa.
3x20A je 3x20A in ne 60A skupaj.
Itak bi ti varovalko zabrisalo ven, če že števca ne bi.
3x20A je 3x20A in ne 60A skupaj.
Itak bi ti varovalko zabrisalo ven, če že števca ne bi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
Lonsarg ::
Ja ampak glede na to da je števec precej bolj strog kot varovalka je še kar nekaj fore vmes, tak da bi prav prišlo da bi bilo tako :)
telexdell ::
Če se omejuje preko števca (na merilni omarici imaš tipko za ponovni vklop) potem je dovoljena prekoračitev 40% za do 90 s.
Ali mi lahko poveš od kje ta podatek? Za 90s vem, nisem pa vedel za omejitev na 40%. Kolikor vem (oz. sem tako mislil), bo števec odklopil v konstantnem času 90s pri vsaki preobremenitvi nad obračunsko močjo, kar lahko sam preko tipke na omarici nazaj priklopiš sam. Res pa mora varovalka izklopiti prej kot v eni uri pri 1,6-kratniku nazivne obremenitve v času manj kot ene ure in 1,45-kratno obremenitev ne prej kot v eni uri. V vsakem primeru je za gospodinjstva kot zaščitni in obračunski element merodajna varovalka.
Torej glede na tvoj podatek bo števec v vsakem primeru odklopil pred varovalko, kar je tudi smiselno.
Števec ima tri možnosti izklopa:
>1,4*Iv v roku 90 s (Iv...tok varovalke)
P15min> Pz/4 (integral 15 min moči večji od zakupljene v istem intervalu)
Podd> Pd v 1 min (oddana moč večja od dovoljene)
Ker je bilo govora o polnjenju preko ene faze praktično ni možnosti, da se preseže skupna moč, zato se lahko gleda le max tok.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Bizkit45 ::
Ce imas 3x20 je 1x24 ze prevec. Zato je overkill 1f obremeniti z 16A in si skoraj primoran iti v 3f polnilec.
Kdaj ti vrže ven glavno varovalko je odvisno od načina omejevanja priključne moči. Če se omejuje preko števca (na merilni omarici imaš tipko za ponovni vklop) potem je dovoljena prekoračitev 40% za do 90 s. Če pa se omejuje z glavnimi varovalkami pa je ta faktor 60% višji za manj kot 1 h. Torej je za 20 A varovalko dovoljen tok:
I=20*1,4= 28 A (če je tipka na vratih omarice)
I= 20*1,6= 32 A
Če se torej avto polni s 16 A potem imate na isti fazi rezerve najmanj še za 12 A oz 2,5 kW. To pa pomeni za vsak posamezen hišni porabnik razen indukcije in pečice.
2,5kw imas 90s, kot si napisal. In ce ti na stevcu vrze ven, nimas kljuca (vecina, hillbilly varjante imajo) za ponovni reset. Dejansko ti ostane samo 4A aprox 800W-1kW za konstanto. Hitro se to zgodi, verjemite mi, ze veckrat videl\slisal, verjamem da tudi ti ves :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bizkit45 ()
telexdell ::
P=U*I=230V*12A=2760 W. 2500 W je manj od tega torej imaš to na razpolago "neomejeno" dolgo. V 90 s števec odklopi napetost, če je prekoračenih 28 A pri 20A glavnih varovalkah.
Če na omarici nimaš tipke za reset pol števec ni sprogramiran za izklop. NV varovalka pa mora zdržati 60% prekoračitev do 1 ure.
Če na omarici nimaš tipke za reset pol števec ni sprogramiran za izklop. NV varovalka pa mora zdržati 60% prekoračitev do 1 ure.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zdenc6 ::
Eno butasto vprašanje.
V čem je prednost hišne polnilnice, ča pa imajo že avtomobili vgrajene in ga lahko polniš s kablom iz vtičnice?
V čem je prednost hišne polnilnice, ča pa imajo že avtomobili vgrajene in ga lahko polniš s kablom iz vtičnice?
6151 ::
Eno butasto vprašanje.
V čem je prednost hišne polnilnice, ča pa imajo že avtomobili vgrajene in ga lahko polniš s kablom iz vtičnice?
hitrost polnjenja
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB
hojnikb ::
Eno butasto vprašanje.
V čem je prednost hišne polnilnice, ča pa imajo že avtomobili vgrajene in ga lahko polniš s kablom iz vtičnice?
What? Vprasanje je z v osnovi butasto.
V resnic noben doma nima polnilnice. O čem je govora tle v threadu je zgolj o smart CCS podaljsku (ie bridge med vtičnico/varovalkami in avtom).
In ena in druga izvedba je v teoriji sposobna enak hitrosti polnjenja.
#brezpodpisa
Lonsarg ::
Saj polnilnica je nic drugega kot adapter ki ga dobis zraven v avtu. Tudi poljubno "polnilnico" lahko vozis v avtu okoli in uporabljas kot adapter.
Razlika je sicer ponavadi da so te prilozeni adapterji 10A, medtem ko polnilnice gredo poljubno visoko (ce jih zvezes na poljubno visoko varovalko, v primeru vecjih moci trifazno). In ker so mocnejse so tudi ponavadi vecje kot te prilozeni adapterji in niso tok prakticne za naokoli vozit.
Ampak jaz bom v bloku kjer bom imel navadno 16A vticnico (preko katere ni priporocljivo z vec kot 10A polniti) vseeno montiral na zid polnilnico. Preprosto ker je pac precej bolj komot da je kabel na steni in ni treba vedno iz havbe adapterja vlec, ter ker imajo te polnilnice ponavadi se funkcije zakasnjenega polnjenja in nastavitve moci in se kaj (kar se sicer ponavadi da tudi v avtomobilu nastavljat).
Razlika je sicer ponavadi da so te prilozeni adapterji 10A, medtem ko polnilnice gredo poljubno visoko (ce jih zvezes na poljubno visoko varovalko, v primeru vecjih moci trifazno). In ker so mocnejse so tudi ponavadi vecje kot te prilozeni adapterji in niso tok prakticne za naokoli vozit.
Ampak jaz bom v bloku kjer bom imel navadno 16A vticnico (preko katere ni priporocljivo z vec kot 10A polniti) vseeno montiral na zid polnilnico. Preprosto ker je pac precej bolj komot da je kabel na steni in ni treba vedno iz havbe adapterja vlec, ter ker imajo te polnilnice ponavadi se funkcije zakasnjenega polnjenja in nastavitve moci in se kaj (kar se sicer ponavadi da tudi v avtomobilu nastavljat).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Janko7 ::
Sem nov na forumu in nepoznavalec tehnike, elektrike,..., zato sprašujem za nasvet.
Da malo pojasnim. Naročen imam EV donfeng box (baterija - 42kwh). Uporabljal ga bom dnevno za do 200km. 1x tedensko pa bom rabil prevoziti do 350km. 2/3 poti je AC. ker imam SE in kar nekaj viška bom polnil vse doma. Polniti nameravam večinoma ponoči, razen ko bom v dnevu prevozil 350km. Takrat bi imel popoldan 3h časa, da baterijo dopolnim.
V hiši imam varovalke 3x20A in max. moč 13KW. Pri hiši pod nadstreškom za avto, že imam 3f vtičnico. Ker imam seveda še druge porabnike in zaradi obračunavanja omrežnine bi moral imeti primeren polnilec.
Prav tako niti ne vem kaj točno oz. kakšen kabel dobim zraven avtomobila?
Zanima me kakšen - kateri polnilec mi priporočate, da se bo prilagajal tudi drugim uporabnikom v hiši in, da ga lahko povežem z wifi? Kakšne nastavitve polnjenja priporočate?
Seveda sem pristaš, da se polnilec nabavi čim cenejši. Zakaj ne kitajsko, saj je itak že avto kitajec.
Za odgovore se že naprej zahvaljujem!
Da malo pojasnim. Naročen imam EV donfeng box (baterija - 42kwh). Uporabljal ga bom dnevno za do 200km. 1x tedensko pa bom rabil prevoziti do 350km. 2/3 poti je AC. ker imam SE in kar nekaj viška bom polnil vse doma. Polniti nameravam večinoma ponoči, razen ko bom v dnevu prevozil 350km. Takrat bi imel popoldan 3h časa, da baterijo dopolnim.
V hiši imam varovalke 3x20A in max. moč 13KW. Pri hiši pod nadstreškom za avto, že imam 3f vtičnico. Ker imam seveda še druge porabnike in zaradi obračunavanja omrežnine bi moral imeti primeren polnilec.
Prav tako niti ne vem kaj točno oz. kakšen kabel dobim zraven avtomobila?
Zanima me kakšen - kateri polnilec mi priporočate, da se bo prilagajal tudi drugim uporabnikom v hiši in, da ga lahko povežem z wifi? Kakšne nastavitve polnjenja priporočate?
Seveda sem pristaš, da se polnilec nabavi čim cenejši. Zakaj ne kitajsko, saj je itak že avto kitajec.
Za odgovore se že naprej zahvaljujem!
Lonsarg ::
Za prilagajanje drugim uporabnikom boš rabil polnilec ki ima zraven še povezavo na merilec porabe cele hiše ki mora bit montiran v glavni omarici (ampak ti ne znam dati linkov ker nisem še raziskoval ponudbe).
Lažja in manj komplicirana rešitev kot iti v te komplikacije z prilagajanjem je 3x25A glavna varovalka ter polnilec omejen na 16A brez prilagajanja ostalim porabnikom (pač ustrezno razporediš faze). Oziroma na urnik da ponoči potencialno dovoliš več kot 16A ko ni toliko ostalih porabnikov (če bo izključno ponoči bi špilalo tudi z 3x20A varovalkam, če misliš podnevi polnit z 16A pa je 3x20A najbrž že premalo brez prilagajanja).
Jaz sicer mislim da je čisto ok polniti izključno na majhni moči, tudi če to ne pomeni nujno iz 0% na 100%. Pač za tiste redke 1% primerov ko rabiš dva dni zapored poln range uporabiš javne hitre polnilnice. Ja zaenkrat jih je sicer še malo premalo in je to nerodno, bo pa to dolgoročno čisto fina rešitev, ko bo dejansko v radiju 500m vedno ena hitra polnilnica (dokler ne bo tudi masovne adopcije EV ne bo).
Lažja in manj komplicirana rešitev kot iti v te komplikacije z prilagajanjem je 3x25A glavna varovalka ter polnilec omejen na 16A brez prilagajanja ostalim porabnikom (pač ustrezno razporediš faze). Oziroma na urnik da ponoči potencialno dovoliš več kot 16A ko ni toliko ostalih porabnikov (če bo izključno ponoči bi špilalo tudi z 3x20A varovalkam, če misliš podnevi polnit z 16A pa je 3x20A najbrž že premalo brez prilagajanja).
Jaz sicer mislim da je čisto ok polniti izključno na majhni moči, tudi če to ne pomeni nujno iz 0% na 100%. Pač za tiste redke 1% primerov ko rabiš dva dni zapored poln range uporabiš javne hitre polnilnice. Ja zaenkrat jih je sicer še malo premalo in je to nerodno, bo pa to dolgoročno čisto fina rešitev, ko bo dejansko v radiju 500m vedno ena hitra polnilnica (dokler ne bo tudi masovne adopcije EV ne bo).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Polnilec za EVOddelek: Loža | 1435 (287) | Matevz96 |
» | Pancerke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10479 (3387) | starfotr |
» | Vprašanje za električarje...Oddelek: Na cesti | 2359 (1232) | joez7 |
» | Enofazni ali trofazni tok (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14410 (12452) | floyd1 |
» | Težave z glavnimi varovalkami zaradi preobremenitveOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 10029 (9051) | anzy4 |