Forum » Loža » Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
dovela ::
Splošno znano je da je poraba avtomobila pri 100 km/h ali 110 km/h bistveno nižja kot pri 130 km/h, lahko tudi skoraj 3 litre nižja, vendar kljub temu večina ljudi vozi 130 km/h po avtocesti.
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
- spremenilo: dovela ()
pegasus ::
Zato jaz zagovarjam 20m/s oz. 72km/h. To je idealna hitrost za gostote zraka, kakršne imamo v naseljenih območjih. Za vajo lahko kdo izračuna, kako se ta hitrost spremeni npr. v La Pazu v Boliviji ;)
Thomxy ::
Se popolnoma strinjam... Pa še bolj spočit prideš, če ti ni treba cel čas menjavati vozni pas zaradi prehitevanj.
FrRoSt ::
Ljudje, ki vozijo po avtocestah. imajo previsoke plače!
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.
profii ::
Čestitke za dobro temo. Bravo!
Lahko še dodaš, koliko je plačan za prevoz na delo (0.21€/km) in kako je plačan človek več, da se fura na delo (na uro), kakor če bi delal.
Lahko še dodaš, koliko je plačan za prevoz na delo (0.21€/km) in kako je plačan človek več, da se fura na delo (na uro), kakor če bi delal.
HolyFuck1 ::
Oh, še ena inženirčkova tema.
Podatki so irelevantni, ker bazirajo na ameriških vozilih, ki niso delana po evropskih standardih. Plus temo je naredil inženirček.
Podatki so irelevantni, ker bazirajo na ameriških vozilih, ki niso delana po evropskih standardih. Plus temo je naredil inženirček.
Lowink ::
Civic je grandtour katastrofa. V DE bi se prihranilo dva miljona litrov goriva če bi šla omejitev z neomejeno na 130kmh. letno*.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Lowink ()
BlaY0 ::
NL je s svojo povprečno plačo skoraj tam tam (če gledamo še PPP pa precej čez) pa je omejitev večine njihovih AC čez dan nastavljena na 100.
Dodaj relevanten izračun za EU vozila ali pa še bolj preprosto, nehaj trolati.
Podatki so irelevantni, ker bazirajo na ameriških vozilih, ki niso delana po evropskih standardih.
Dodaj relevanten izračun za EU vozila ali pa še bolj preprosto, nehaj trolati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
dovela ::
Ne vem kaj te mede HolyFuck1, ampak tudi pri Evropskih vozilih je zadeva zelo podobna, zaključna trditev še vedno velja: 99 % slovenskim voznikom bi se splačalo počasneje vozit po avtocesti. Koliko porabi tvoj konkreten model avta pri določenih hitrostih lahko preveriš na Youtube kanalu 1001 cars , kjer tip vsak avto posebej v praksi izmeri:
https://www.youtube.com/@1001cars
Evo iz ene nemške revije test:
https://www.youtube.com/@1001cars
Evo iz ene nemške revije test:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
Magic1 ::
Sej bo kriza in se bo manj vozilo ter počasneje. Počak da vse podražitve fajn zadanejo, potem bo pa ročna.
Magic
49106 ::
Dokler imamo kup takšnih, ki opravljajo troizmensko delo, in bodo zato 10-20 minut na dan več z družino, je to zgolj ozkogledno stališče Marie Antoinette.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 49106 ()
BlaY0 ::
dovela ::
Toliko so namerili. To velja za ta staro Toyoto prius, teli testi so že ene 10 let stari če ne še več, novo Toyota prius verjamem da porabi manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
Utk ::
To sem tudi jaz že razmišljal in "računal".
Tudi ta prihranek časa, če bi res obstajal, bi bil koristen samo če bi namesto tega človek dejansko kaj koristnega delal. Recimo vozit 150 po avtocesti potem pa 2 min zapravit tu, to res nima nobene logike.
In v resnici je tako, da "morajo" hitro vozit predvsem reveži. Njim se stalno "mudi". Kot je nekdo prilepil, nismo bogati, če se vozimo z avti, ampak če se vozimo s kolesi, čeprav se bi lahko z avti. In tudi ni stvar koles spet samo v tem, da si hitrejši kot z avtom - tudi to je spet razmišljanje revežov.
Normalno, da hoče vsak čim več časa delat kaj drugega kot se vozit, ampak pri slovenskih razdaljah tistih 5, 10 min v resnici nima nobene veze, pa se ne gre samo za 2 evra goriva, ampak tudi psihično stanje. Če se pokneš na en pas in voziš kolk se tam pač vozi, boš prišel domov bistveno bolj spočit in skuliran, kot če slalomiraš, pospešuješ, bremzaš itd. Ne samo po avtocesti, tudi po ostalih.
Tudi ta prihranek časa, če bi res obstajal, bi bil koristen samo če bi namesto tega človek dejansko kaj koristnega delal. Recimo vozit 150 po avtocesti potem pa 2 min zapravit tu, to res nima nobene logike.
In v resnici je tako, da "morajo" hitro vozit predvsem reveži. Njim se stalno "mudi". Kot je nekdo prilepil, nismo bogati, če se vozimo z avti, ampak če se vozimo s kolesi, čeprav se bi lahko z avti. In tudi ni stvar koles spet samo v tem, da si hitrejši kot z avtom - tudi to je spet razmišljanje revežov.
Normalno, da hoče vsak čim več časa delat kaj drugega kot se vozit, ampak pri slovenskih razdaljah tistih 5, 10 min v resnici nima nobene veze, pa se ne gre samo za 2 evra goriva, ampak tudi psihično stanje. Če se pokneš na en pas in voziš kolk se tam pač vozi, boš prišel domov bistveno bolj spočit in skuliran, kot če slalomiraš, pospešuješ, bremzaš itd. Ne samo po avtocesti, tudi po ostalih.
feryz ::
V DE bi se prihranilo dva miljona litrov goriva če bi šla omejitev z neomejeno na 130kmh. letno*.Glede na to, da porabijo okrog 90 milijonov litrov goriva na dan, tvoje cifre predstavljajo manj kot bi pljunil v morje.
Torej bi v celem letu prihranili za pol ure vožnje!? Škoda spreminjati vse skupaj, bi šlo dosti več energije za to.
BlaY0 ::
Torej bi v celem letu prihranili za pol ure vožnje!? Škoda spreminjati vse skupaj, bi šlo dosti več energije za to.
Kako to misliš vse skupaj? Ni škoda, ker ta sprememba praktično ne stane nič in je pravo nasprotje tvojemu "vse skupaj". Samo odkucaš 130 in semaforji že kažejo 130 namesto belega kroga s poševno črto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Magic1 ::
Napiši koliko ima. Koliko nima nas ne zanima.
Iz Bruslja do Ljubljane v 12h s postanki je imel tastar Prius okoli 6l/100km. Po Nemčiji 140km/h, Avstriji 120km/h, Sloveniji spet 140km/h.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
dovela ::
To sem tudi jaz že razmišljal in "računal".
Tudi ta prihranek časa, če bi res obstajal, bi bil koristen samo če bi namesto tega človek dejansko kaj koristnega delal. Recimo vozit 150 po avtocesti potem pa 2 min zapravit tu, to res nima nobene logike.
In v resnici je tako, da "morajo" hitro vozit predvsem reveži. Njim se stalno "mudi". Kot je nekdo prilepil, nismo bogati, če se vozimo z avti, ampak če se vozimo s kolesi, čeprav se bi lahko z avti. In tudi ni stvar koles spet samo v tem, da si hitrejši kot z avtom - tudi to je spet razmišljanje revežov.
Normalno, da hoče vsak čim več časa delat kaj drugega kot se vozit, ampak pri slovenskih razdaljah tistih 5, 10 min v resnici nima nobene veze, pa se ne gre samo za 2 evra goriva, ampak tudi psihično stanje. Če se pokneš na en pas in voziš kolk se tam pač vozi, boš prišel domov bistveno bolj spočit in skuliran, kot če slalomiraš, pospešuješ, bremzaš itd. Ne samo po avtocesti, tudi po ostalih.
Časovni prihranek je v resnici še manjši kot sem zgoraj izračunal, ker gledat moraš povprečne hitrosti, ne potovalne. V realnosti je v praksi pri 50 kilometrski razdalji časovne razlike nekje 3 do 4 minute. Skratka zanemarljivo, prideš pa mnogo bolj spočit kot si povedal, pa še na gorivu veliko prišparaš, tiste 2,32 EUR na vožnjo se morda ne sliši veliko, ampak na letni ravni za vsak deloven dan 2x je to že cca 1120 EUR prihranka, kar nikakor ni malo za večino ljudi (sem štel samo vožnje na šiht, drugače še več).
Napiši koliko ima. Koliko nima nas ne zanima.
Iz Bruslja do Ljubljane v 12h s postanki je imel tastar Prius okoli 6l/100km. Po Nemčiji 140km/h, Avstriji 120km/h, Sloveniji spet 140km/h.
Sam pri 90 km/h ima pa 3 litre porabe..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
aborko ::
No že če se 2 peljeta v avtu se računica povsem spremeni, kaj šele 4 ali 5 oseb, ki hkrati vsi zgubljajo svoj čas. Pa bolj kot na hitrost, bi jst gledal na aerodinamiko, folk pa kupuje neke suve in od tal dvignjene opeke, da se lažje vsede, tisto pa potem pije pri višjih hitrostih ja. En sodoben 1.6 ali 2.0 dizel tudi v kakem pasatu pije 5l pa čeprav voziš povsod nad omejitvami. In potem je prihranek zanemarljiv in se ne ukvarjaš več s tem. Če ti ni zanemarljiv, potem imaš večje probleme od povišane porabe.
Potem je manjši prihranek tudi pri gorivu, če so manjše hitrosti ane (kjer so 100 omejitve, skozi tunele npr).
Časovni prihranek je v resnici še manjši kot sem zgoraj izračunal, ker gledat moraš povprečne hitrosti, ne potovalne.
Potem je manjši prihranek tudi pri gorivu, če so manjše hitrosti ane (kjer so 100 omejitve, skozi tunele npr).
dovela ::
No že če se 2 peljeta v avtu se računica povsem spremeni, kaj šele 4 ali 5 oseb, ki hkrati vsi zgubljajo svoj čas.
Drži, ampak v veliki večini primerov se pelje samo 1 oseba, to je voznik. Taka je na žalost realnost. Glede Pasata diesel, ima porabo 6 litrov pri 140 km/h, ampak samo 3,8 litra pri 90 km/h..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
Blinder ::
Točno take račune sem delal, ko sem se redno vozil po avtocesti. Bistvenega pomena je pri tem izračunu, koliko je vseh potnikov v avtu.
Če je notri skupaj pet ljudi in voznik vozi 100 km/h, kot se je meni enkrat zgodilo na prevoz.org, je prihranek €/min majhen. Nisem več šel s tisto škrtobo. Ko sem jaz imel štiri ljudi v avtu pa smo šli 160, 170, rad sem videl, da smo vsi prispeli prej na cilj.
Če voziš denimo 160 km/h se ti ni treba umikat iz prehitevalnega pasa
Če je notri skupaj pet ljudi in voznik vozi 100 km/h, kot se je meni enkrat zgodilo na prevoz.org, je prihranek €/min majhen. Nisem več šel s tisto škrtobo. Ko sem jaz imel štiri ljudi v avtu pa smo šli 160, 170, rad sem videl, da smo vsi prispeli prej na cilj.
Se popolnoma strinjam... Pa še bolj spočit prideš, če ti ni treba cel čas menjavati vozni pas zaradi prehitevanj.
Če voziš denimo 160 km/h se ti ni treba umikat iz prehitevalnega pasa
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blinder ()
3p ::
Ne gre zanemariti še tega, da če vsi tiščijo v povprečju (do) 135km/h, opravijo 50 km poti s povprečno hitrostjo, recimo, 119km/h. Če tiščijo do 100km/h, pa s povprečno hitrostjo 95km/h. (Obe številki sta izmišljeni, za ilustracijo.) Ceste namreč niso prazne.
Utk ::
Normalno, če so not 3, 4 in vsakič en vozi, je to nekaj drugega kot če si sam ali z družino, in te boli k za 5 min gor ali dol.
Če grem jaz kam daleč tudi grem hitreje, kolk se da, ker ni vseeno ali se voziš uro več ali manj. Za par minut min mi pa je. Ne gre se mi za tisto gorivo, bolj za to, da vžgeš radar in te boli briga. Sej ni panike, če se cel pas vozi 150, se bom tudi jaz. Če 110 pa 110, meni je vseeno. Predvsem se mi ne da slalomirat, pospeševat in bremzat. To je res izguba in brez veze.
Če grem jaz kam daleč tudi grem hitreje, kolk se da, ker ni vseeno ali se voziš uro več ali manj. Za par minut min mi pa je. Ne gre se mi za tisto gorivo, bolj za to, da vžgeš radar in te boli briga. Sej ni panike, če se cel pas vozi 150, se bom tudi jaz. Če 110 pa 110, meni je vseeno. Predvsem se mi ne da slalomirat, pospeševat in bremzat. To je res izguba in brez veze.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
3p ::
sejalecx ::
Spet idiotizmi prve klase.
130kmh je povp poraba 5-6l pri vseh sodobnih dizlih in ne 8l.
Ne upošteva razlike med bruto in neto plačo.
Ne nasesti vsakemu avtističnemu sranju, ki ga "inžinir" sproducira.
130kmh je povp poraba 5-6l pri vseh sodobnih dizlih in ne 8l.
Ne upošteva razlike med bruto in neto plačo.
Ne nasesti vsakemu avtističnemu sranju, ki ga "inžinir" sproducira.
BlaY0 ::
En sodoben 1.6 ali 2.0 dizel tudi v kakem pasatu pije 5l pa čeprav voziš povsod nad omejitvami.
Pa smo spet tam kako bi bilo če bi to in ono. Infrastruktura sama ti sploh ne omogoča, da bi se na neki relaciji vozil s povprečno hitrostjo ki bi bila višja od omejitev. Ni šans! Lahko pa me razsvetliš kako oziroma kje je to v realnem svetu možno. Poleg tega pa zakaj se ne bi peljal malo pod omejitvami kjer bi pil pod 4l. Razen če je to tekma kako potrošiti čim več?
dovela ::
Idiotizmi s tvoje strani ja. 5 do 6 litrov ima pri 130 km/h porabe redko kateri avto, pa tudi če ima, ima pri 100 km/h bistveno nižjo od tega , lahko tudi samo 3 litre kot tista Toyota prius zgoraj. Prihranek je potemtakem še vedno podoben in vsi zaključki še vedno držijo. Avtistično sranje produciraš samo ti, o kakšni razliki med bruto in neto plačo sanjaš? Računali smo glede na neto plačo. Več od 3339 EUR neto v Sloveniji dobi manj kot 1 procent ljudi.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: sejalecx ()
gusto ::
Komur se je užitek cincati 100 ali pa je preškrt, da bi se po avtocesti vozil 130, naj se prosim raje drži regionalnih cest in ne dela gužve na avtocestah. Hvala!
Have you tried turning it off and on again?
sejalecx ::
Plus 7 min je ogromno. Tudi minimalen prihranek (nekaj centov v dizlu) na drugi strani pomeni več časa za najljubše hobije in več časa z družino.
In če slikamo samo eno stran kot vedno dela naš vrli avtist:
In če slikamo samo eno stran kot vedno dela naš vrli avtist:
Manj časa v vzoilu pomeni manjšo verjetnost za nesrečo.
Pri višjih hitostih so ljudje bolj zbrani in osredotočeni.
Bogati in uspešni cenijo hitrost in so zanjo pripravljeni tudi več plačati.
dovela ::
Komur se je užitek cincati 100 ali pa je preškrt, da bi se po avtocesti vozil 130, naj se prosim raje drži regionalnih cest in ne dela gužve na avtocestah. Hvala!
Zakaj te moti če on vozi na voznem pasu avtoceste, pa magar za tovornjakom? Sej tebe nič ne ovira, prehitevalni pas je prost.
sejalecx ::
Idiotizmi s tvoje strani ja. 5 do 6 litrov ima pri 130 km/h porabe redko kateri avto, pa tudi če ima, ima pri 100 km/h bistveno nižjo od tega , lahko tudi samo 3 litre kot tista Toyota prius zgoraj. Prihranek je potemtakem še vedno podoben in vsi zaključki še vedno držijo. Avtistično sranje produciraš samo ti, o kakšni razliki med bruto in neto plačo sanjaš? Računali smo glede na neto plačo. Več od 3339 EUR neto v Sloveniji dobi manj kot 1 procent ljudi.
Nikoli nisi vozil avtomobila. Invalid? Ja 5,5l je normala poraba pri dizlu pri 130kmh
Miki N ::
A pa še koga tako skrbi za sočloveka in družbo, kot naše supermene? Mati Tereza je bila prava prasica proti njim.
BlaY0 ::
Ne gre zanemariti še tega, da če vsi tiščijo v povprečju (do) 135km/h, opravijo 50 km poti s povprečno hitrostjo, recimo, 119km/h. Če tiščijo do 100km/h, pa s povprečno hitrostjo 95km/h. (Obe številki sta izmišljeni, za ilustracijo.) Ceste namreč niso prazne.
Ja, ampak morajo vsi! Če eden ne, se že vse podre. In nikoli ne pride do tega da bi vsi, ker živimo v realnem svetu in ne v GP3 špilu.
dovela ::
Plus 7 min je ogromno. Tudi minimalen prihranek (nekaj centov v dizlu) na drugi strani pomeni več časa za najljubše hobije in več časa z družino.
In če slikamo samo eno stran kot vedno dela naš vrli avtist:
Manj časa v vzoilu pomeni manjšo verjetnost za nesrečo.
Pri višjih hitostih so ljudje bolj zbrani in osredotočeni.
Bogati in uspešni cenijo hitrost in so zanjo pripravljeni tudi več plačati.
Verjetnost za nesrečo in predvsem posledice nesreče so pri višjih hitrostih višje, KLJUB manj preživetemu času v vozilu. Avtist si ti, ne jaz. Časovni prihranek je v resnici še manjši kot sem zgoraj izračunal, ker gledat moraš povprečne hitrosti, ne potovalne. V realnosti je v praksi pri 50 kilometrski razdalji časovne razlike nekje 3 do 4 minute. Skratka zanemarljivo, prideš pa mnogo bolj spočit kot je UTK povedal, pa še na gorivu veliko prišparaš, tiste 2,32 EUR na vožnjo se morda ne sliši veliko, ampak na letni ravni za vsak deloven dan 2x je to že cca 1120 EUR prihranka, kar nikakor ni malo za večino ljudi (sem štel samo vožnje na šiht, drugače še več).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
BlaY0 ::
pegasus ::
dovela ::
Nikoli nisi vozil avtomobila. Invalid? Ja 5,5l je normala poraba pri dizlu pri 130kmh
Seveda sem vozil. Invalid si ti. Ti prodajaš bučke, ne jaz.Pri redkokaterem avtu je taka poraba pri 130 km/h (moraš propely izmerit samo tisti del ko voziš 130 km/h ne vse skupaj skupaj z regionalko). In kar povej model avta, bova preverila kolk je porabe pri 130 km/h, se da lepo najdt teste na Youtubu. In tudi če je res pri tvojem avtu poraba 5,5 litra pri 130 km/h (pri radkokaterem je), je pri 100 km/h pa 3,5 litre. Kar je še vedno 2 litra manj. Torej še vedno se ti splača vozit počasneje. Razen če zaslužiš izjemno visoko plačo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
BlaY0 ::
3p ::
Dovela ima, po mojem mnenju poanto.
S tehničnega stališča, seveda.
Zanemarja pa, da ljudje ne "pičijo" po cesti iz racionalnih razlogov. Po cesti se ga piči, zaradi dobrega občutka. Malo adrenalina, malo občutka večvrednosti. Pa še malenkost prej si na cilju*. Varčevanje pri večini ljudi ne vzbuja občutka ugodja.
(*) Kar je verjetno predvsem lažna racionalizacija. Poleg tega se, ko vsi tiščijo po gasu, na koncu vsi skupaj, zaradi zastojev, ki jih producirajo, peljejo počasneje, kot bi se, če bi vozili z bolj optimalno hitrostjo.
S tehničnega stališča, seveda.
Zanemarja pa, da ljudje ne "pičijo" po cesti iz racionalnih razlogov. Po cesti se ga piči, zaradi dobrega občutka. Malo adrenalina, malo občutka večvrednosti. Pa še malenkost prej si na cilju*. Varčevanje pri večini ljudi ne vzbuja občutka ugodja.
(*) Kar je verjetno predvsem lažna racionalizacija. Poleg tega se, ko vsi tiščijo po gasu, na koncu vsi skupaj, zaradi zastojev, ki jih producirajo, peljejo počasneje, kot bi se, če bi vozili z bolj optimalno hitrostjo.
dovela ::
7 minut razlike je samo če bi res vozil skos 130 km/h, pa skos 100 km/h. V praksi pa je prihranka nekje 3 minute pri 50 kilometrski razdalji, ker cesta ni vedno čisto prazna. Pri 25 km razdalji ranga minuto in pol. Skratka zanemarljivo anyway. Zgoraj je že 3p razložil:
99 % ljudi v Sloveniji ni tako bogatih da bi se jim splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, kaj šele kaj več. Večini se splača vozit 100 do 110 km/h.
Ne gre zanemariti še tega, da če vsi tiščijo v povprečju (do) 135km/h, opravijo 50 km poti s povprečno hitrostjo, recimo, 119km/h. Če tiščijo do 100km/h, pa s povprečno hitrostjo 95km/h. (Obe številki sta izmišljeni, za ilustracijo.) Ceste namreč niso prazne.
Bogati in uspešni cenijo hitrost in so zanjo pripravljeni tudi več plačati.
99 % ljudi v Sloveniji ni tako bogatih da bi se jim splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, kaj šele kaj več. Večini se splača vozit 100 do 110 km/h.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
pegasus ::
dovela ::
Dovela ima, po mojem mnenju poanto.
S tehničnega stališča, seveda.
Zanemarja pa, da ljudje ne "pičijo" po cesti iz racionalnih razlogov. Po cesti se ga piči, zaradi dobrega občutka. Malo adrenalina, malo občutka večvrednosti. Pa še malenkost prej si na cilju*. Varčevanje pri večini ljudi ne vzbuja občutka ugodja.
(*) Kar je verjetno predvsem lažna racionalizacija. Poleg tega se, ko vsi tiščijo po gasu, na koncu vsi skupaj, zaradi zastojev, ki jih producirajo, peljejo počasneje, kot bi se, če bi vozili z bolj optimalno hitrostjo.
Večina ljudi misli da bo ful prišparala na času če ga bodo pičili, pa je dejstvo da je prihranek časa zanemarljiv v praksi. Zakaj večina ljudi to misli je pomoje razlog v tem da je OBČUTEK hitrosti pri 130 km/h precej večji kot pri 100 km/h, čeprav v resnici ne greš spet toliko hitreje (pri 100 km/h imaš še vedno 77 % tiste hitrosti ki jo imaš pri 130 km/h). Torej ljudje se opirajo na OBČUTKE, ne pa na matematiko in dejstva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
starfotr ::
In zato je treba okrepit znanje matematike, fizike in ostalih naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, da bodo ljudje razumeli in znali izračunat take osnove. Ker velika verjetnost je, da velika večina ljudi tega ne zna.
Hkrati se pa sprašujejo "kdaj bodo to potrebovali v življenju".
Hkrati se pa sprašujejo "kdaj bodo to potrebovali v življenju".
Fiv3er ::
Bi rekel, da je OP res navrgel nekaj velikih laži. Razlika v porabi pri ženinem 1.6TDi:
100kmh: 4.7l/100km
130kmh: 5.5l/100km
Nihče ni tako reven, da bi izgubljal svojo največjo dobrino, svoj čas, za volanom.
100kmh: 4.7l/100km
130kmh: 5.5l/100km
Nihče ni tako reven, da bi izgubljal svojo največjo dobrino, svoj čas, za volanom.
Atos ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | TSI oz. TFSI motorji (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 46999 (42707) | Mavrik |
» | Poraba na AC in izven nje (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22248 (20404) | WarpedGone |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34689 (25768) | nekikr |
» | Vinjeta - se splača?Oddelek: Na cesti | 4153 (3129) | Bananovec |
» | Italija : omejitev hitrosti do 150 km / h (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 28725 (26907) | IceIceBaby |