Forum » Loža » Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
dovela ::
Bi rekel, da je OP res navrgel nekaj velikih laži. Razlika v porabi pri ženinem 1.6TDi:
100kmh: 4.7l/100km
130kmh: 5.5l/100km
Nihče ni tako reven, da bi izgubljal svojo največjo dobrino, svoj čas, za volanom.
Nobene laži ni bilo. Tele tvoje porabe si ti meril skos cel tank, skupaj z mestom in regionalko. Ti moraš merit samo tisti del ko voziš 130 km/h ali 100 km/h na avtocesti. Povej model avta ki ga voziš in bom ti posredoval podatke testa za tvoj model avta. In ne, nikakor ni samo tako mala razlika pri nobenem avtu, bodi brez skrbi. Če hočeš properly izmerit potem se enkrat sredi noči ko so prazne ceste odpravi na avtocesto, resetiraj števec povprečne in se vozi z določeno hitrostjo vsaj 10 km. Nato odčitaj podatke o povprečni porabi. Še bolje je da test ponoviš še v obratni smeri, da izničiš morebitno spremembno v nadmorski višini in povprečiš ta dva rezultata skupaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
dovela ::
Tale kanal pa poglej, tipično so razlike v porabi 2 do 3 litre. :https://www.youtube.com/@1001cars/videos
Tukaj smo zajeli samo vidik posameznika in njegovo stroškovno in časovno komponento, zelo pomembno dejstvo poleg vseh drugih prednosti (manjša utrujenost, večja pretočnost avtoceste) pa je tudi manjše onesnaževanje (logično, ker se skuri manj goriva).
Tukaj smo zajeli samo vidik posameznika in njegovo stroškovno in časovno komponento, zelo pomembno dejstvo poleg vseh drugih prednosti (manjša utrujenost, večja pretočnost avtoceste) pa je tudi manjše onesnaževanje (logično, ker se skuri manj goriva).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
Kayzon ::
dovela ::
Kaj ima to veze s temo? Argumenti še vedno stojijo. Daj protiargument ali pa pojdi trolat kam drugam.
njyngs ::
Jaz sem kar za to, da se uvede peš cona na avtocesti, za tiste, ki želijo privarčevati še več!
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
starfotr ::
BlaY0 ::
Nihče ni tako reven, da bi izgubljal svojo največjo dobrino, svoj čas, za volanom.
Ja ja, zmanjka cajta za spremembo statusa na FB. Pa družina trpi pa to, ja, ja.
Jaz sem kar za to, da se uvede peš cona na avtocesti, za tiste, ki želijo privarčevati še več!
Zakaj? A da boste norci potem še tam prehitevali?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Utk ::
Severnjaki zaslužijo več, imajo boljše avte, bi reku da se v povprečju tudi dlje vozijo, pa se vozijo 100 do 120 po AC. Če greš v Bosno, tam se piči kolk avto da. To opravičevat z več časa za družino, hobije in podobno...je bullshit.
Razlika v porabi ni samo v tem kolk porabi pri 100 in 130, ampak še v neskončnih pospeševanjih tu vmes. Če se že računa razlika.
Razlika v porabi ni samo v tem kolk porabi pri 100 in 130, ampak še v neskončnih pospeševanjih tu vmes. Če se že računa razlika.
njyngs ::
Ne skrbi, saj bo Golob za pešce uvedel nove čelade s smerniki. Varno prehitevanje ni hec.
Ma ti ne razumeš. V bosni ti bodo v gostilni vsi povedali, da njihov golf 3 "ne pije ništa". Nimaš kaj šparat, če itak nič ne pije.
Severnjaki zaslužijo več, imajo boljše avte, bi reku da se v povprečju tudi dlje vozijo, pa se vozijo 100 do 120 po AC. Če greš v Bosno, tam se piči kolk avto da. To opravičevat z več časa za družino, hobije in podobno...je bullshit.
Razlika v porabi ni samo v tem kolk porabi pri 100 in 130, ampak še v neskončnih pospeševanjih tu vmes. Če se že računa razlika.
Ma ti ne razumeš. V bosni ti bodo v gostilni vsi povedali, da njihov golf 3 "ne pije ništa". Nimaš kaj šparat, če itak nič ne pije.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: njyngs ()
BlaY0 ::
Če voziš denimo 160 km/h se ti ni treba umikat iz prehitevalnega pasa
Seveda da se moraš. Z razlogom se prehitevalnemu pasu pravi prehitevalni!
Z razlogom je tudi omejitev 130 km/h.
Tako je. Velja za vozni in prehitevalni pas in velja navzgor, ne navzdol.
pegasus ::
aborko ::
Nobene laži ni bilo. Tele tvoje porabe si ti meril skos cel tank, skupaj z mestom in regionalko. Ti moraš merit samo tisti del ko voziš 130 km/h ali 100 km/h na avtocesti.
Ahaaa a samo tisti del mora zmerit? Zakaj pa? Ker vsakodnevna realnost ni samo tisti del 100 vs 140, so tudi tuneli, je gužva, so omejitve zaradi del na AC, so regionalke in so mesta. Nakoncu vidiš da vsaj pri nas, tvoja oglaševana 2L višja poraba pri višji hitrosti predstavlja tako mali % vožnje, da je absolutna razlika za marsikoga ( povprečje v slo je 12k km letno) 0,5l/100km višja poraba na cel tank, kar pri povprečnemu vozniku nanese 5l goriva več na mesec, pa tudi če je 10 ali celo 20, je to vredno debate? Spet...če ti je imaš prioritete pomešane.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
Furbo ::
Civic je grandtour katastrofa. V DE bi se prihranilo dva miljona litrov goriva če bi šla omejitev z neomejeno na 130kmh. letno*.
Torej zanemarljivo.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Lowink ::
BlaY0 ::
Ahaaa a samo tisti del mora zmerit? Zakaj pa? Ker vsakodnevna realnost ni samo tisti del 100 vs 140, so tudi tuneli, je gužva, so omejitve zaradi del na AC, so regionalke in so mesta. Nakoncu vidiš da vsaj pri nas, tvoja oglaševana 2L višja poraba pri višji hitrosti predstavlja tako mali % vožnje, da je absolutna razlika za marsikoga ( povprečje v slo je 12k km letno) 0,5l višja poraba na cel tank, kar pri povprečnemu vozniku nanese 5l goriva več na mesec, pa tudi če je 10 ali celo 20, je to vredno debate? Spet...če ti je imaš prioritete pomešane.
Dal je primer za 50 km relacije. Če živiš na Krtini in se voziš v Domžale v službo ne spadaš v to kategorijo. V nobenem primeru pa ne moreš imeti povprečja višjega kot je povprečje vseh omejitev na tej relaciji, tako da ga lahko tiščiš maksimalno kjer je to mogoče in ne boš pridobil ničesar. Razen če ti je tiščanje do dile užitek, potem pa ja, pridobil boš ta užitek.
feryz ::
Kaj pa tisti, ki jim je to kruh?
Seveda je razlika, na 500 km relaciji jo je hitro za eno uro in več.
Meni za 1000 km tako avto, kot gugl, napišeta 10 ur 50 minut. Če gre vse prav, jih prevozim v 7 urah in pol. 8 ur je že dosti.
Sicer pa koga kaj briga, koliko folk zlije v tank. Vsak svoje plača. Petrolu in kuštravcu pa je itak cilj, da zlijemo čim več, po čim višji ceni.
Seveda je razlika, na 500 km relaciji jo je hitro za eno uro in več.
Meni za 1000 km tako avto, kot gugl, napišeta 10 ur 50 minut. Če gre vse prav, jih prevozim v 7 urah in pol. 8 ur je že dosti.
Sicer pa koga kaj briga, koliko folk zlije v tank. Vsak svoje plača. Petrolu in kuštravcu pa je itak cilj, da zlijemo čim več, po čim višji ceni.
Glugy ::
Všeč mi je ta zanimiva miselnost odpiratelja teme. Dejansko se mi zdi da so ljudje včasih preveč usekani na občutek namest na racionalno uravnotežen učinek. Manjka optimizacije pri miselnosti ljudi.
Scorpy84 ::
Na nasih avtocestah se ne splaca ves cas voziti po izracunu kot ga avtor omenja. Torej da bi ves cas vozil 100-110kmh. Zadnje case je itak vseeno ali si na prehitevalnem ali voznem pasu, casovno isto prides, pa niso krivi vozniki ker se ne uvrstijo levo, sej bi sli tudi oni hitreje, pa se vedno najde tovornjak, bus, kombi ki prehiteva in se pac dela guzva.
No skratka zadnja 4 meseca sem bil veliko na avtocesti, na zacetku sem gledal da striktno imam 130-140 na stevcu. Poraba je bila med 6-6.6l odvisno od guzve. No pocasi sem voznjo prilagodil razmeram, da se ne splaca ves cas pospesevati in loviti to hitrost, tudi upostevam relief oz. spuste izkoriscam za visjo hitrost. Po ravnem grem tja 100-110. Na 150km dolgi razdalji imam povprecno blizu 100km/h porabo med 3.9 in 4.2l. Ce pa gledam, da bom cim prej na cilju, pa je povprecna 115km/h poraba pa nad 6l. Casovno je tam 10-15 min razlike. Je pa v nocni voznji, cisto druga zgodba, ce gledamo cas voznje.
No skratka zadnja 4 meseca sem bil veliko na avtocesti, na zacetku sem gledal da striktno imam 130-140 na stevcu. Poraba je bila med 6-6.6l odvisno od guzve. No pocasi sem voznjo prilagodil razmeram, da se ne splaca ves cas pospesevati in loviti to hitrost, tudi upostevam relief oz. spuste izkoriscam za visjo hitrost. Po ravnem grem tja 100-110. Na 150km dolgi razdalji imam povprecno blizu 100km/h porabo med 3.9 in 4.2l. Ce pa gledam, da bom cim prej na cilju, pa je povprecna 115km/h poraba pa nad 6l. Casovno je tam 10-15 min razlike. Je pa v nocni voznji, cisto druga zgodba, ce gledamo cas voznje.
dovela ::
Ahaaa a samo tisti del mora zmerit? Zakaj pa?
Seveda, samo del na avtocesti moreš merit, zato ker računamo ali se splača vozit po avtocesti 100 ali 130 km/h, logično da pol ne moreš zraven merit še regionalke in mesta, sploh če imaš tega 80 %, avtoceste pa en mali procent. Če ima avtoceste samo mali procent, potem se ne bo spet toliko poznalo, ampak časovni prihranek bo pa ŠE DOSTI MANJŠI (ker ima avtoceste samo majhen procent), razmerje časovni prihranek proti cenovni prihranek tako ostane isto. Pa model ima nek poseben avto, verjetno si je tud zmislil vse skup, sem ga prav posebej pozval da pove model avta, pa kar ignorira. Sicer pa tudi 0,8 litra razlike čez cel tank se nabere kar nekaj čez celo leto.
Sicer pa koga kaj briga, koliko folk zlije v tank. Vsak svoje plača. Petrolu in kuštravcu pa je itak cilj, da zlijemo čim več, po čim višji ceni.
V resnici ne plača vsak svoje, ampak to je že druga tema, tako da pustimo to. V resnici če bi vsak plačal tudi zdravstveno škodo ki jo povzroči njegov izpuh, bi cena bencina morala bit 9 EUR na liter, glede na študijo OECD in Evropske centralne banke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
BlaY0 ::
Kaj pa tisti, ki jim je to kruh?
A prevozništvo? Ja tam je verjetno čas več vreden, ker je tudi reguliran.
Seveda je razlika, na 500 km relaciji jo je hitro za eno uro in več.
Meni za 1000 km tako avto, kot gugl, napišeta 10 ur 50 minut. Če gre vse prav, jih prevozim v 7 urah in pol. 8 ur je že dosti.
Saj v tem je keč, na 500 še manj pa na 1000 km nikoli ne gre vse prav in to moraš že v štartu upoštevati. Moja referenčna relacija znaša 750 km. Če vozim zmerno jo prevozim v 7 urah. Če se zaganjam kot bedak pa v 6 urah in 40 minutah. To relacijo vozim recimo 10x na leto zadnjih 8 let.
Sicer pa koga kaj briga, koliko folk zlije v tank. Vsak svoje plača. Petrolu in kuštravcu pa je itak cilj, da zlijemo čim več, po čim višji ceni.
Hja, zlij kolikor hočeš, pridobil ne boš praktično nič.
aborko ::
@BlaY0: imaš prav, ne pridobiš prav dosti, ampak vprašanje je kaj izgubiš... ker inžener rad prepričuje da ogromno EUREUR, no povprečen slovenec pa v resnici ne prav dosti. Ja lahko postavljamo neke vzorčne primere ogromno km zgolj AC x2 vsak dan, brez tunelov, zastojev, regionalk in mesta. Ampak koliko je takšnih? Realnost za večino je ranga nekaj EUR na mesec.
Res je, pri slovenskem povprečju 12k km letno je to ~10EUR na mesec manj za gorivo + seveda izgubljen čas. Se nabere ja, je treba šparat...
Sicer pa tudi 0,8 litra razlike čez cel tank se nabere kar nekaj čez celo leto.
Res je, pri slovenskem povprečju 12k km letno je to ~10EUR na mesec manj za gorivo + seveda izgubljen čas. Se nabere ja, je treba šparat...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
dovela ::
Res je, pri slovenskem povprečju 12k km letno je to ~10EUR na mesec manj za gorivo + seveda izgubljen čas. Se nabere ja, je treba šparat...
10 EUR na mesec je 120 EUR na leto. Pa še to če in samo če ima avtoceste samo nekih 20 % vožnje, 80 % pa reginalke in mesta (ker drugače ne prideš do tako male razlike). Če je procent večji ali letna razdalja večje je prihranek dosti večji. Za nekoga ki ima 50 km do službe in potem še 50 km nazaj in ima večinoma samo avtocesto je prihranek preko 1000 EUR na leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
BlaY0 ::
Na nasih avtocestah se ne splaca ves cas voziti po izracunu kot ga avtor omenja. Torej da bi ves cas vozil 100-110kmh. Zadnje case je itak vseeno ali si na prehitevalnem ali voznem pasu, casovno isto prides, pa niso krivi vozniki ker se ne uvrstijo levo, sej bi sli tudi oni hitreje, pa se vedno najde tovornjak, bus, kombi ki prehiteva in se pac dela guzva.
No skratka zadnja 4 meseca sem bil veliko na avtocesti, na zacetku sem gledal da striktno imam 130-140 na stevcu. Poraba je bila med 6-6.6l odvisno od guzve. No pocasi sem voznjo prilagodil razmeram, da se ne splaca ves cas pospesevati in loviti to hitrost, tudi upostevam relief oz. spuste izkoriscam za visjo hitrost. Po ravnem grem tja 100-110. Na 150km dolgi razdalji imam povprecno blizu 100km/h porabo med 3.9 in 4.2l. Ce pa gledam, da bom cim prej na cilju, pa je povprecna 115km/h poraba pa nad 6l. Casovno je tam 10-15 min razlike. Je pa v nocni voznji, cisto druga zgodba, ce gledamo cas voznje.
Podobno opažam sam s tem da se sam vozim večinoma od poznega popoldneva do zgodnjega jutra. Če vozim umirjeno je povprečje med 100 in 110 km/h (odvisno od nepredvidljivih dogodkov), ene 2x sem pa teral kolikor je šlo po omejitvah pa je bila na koncu povprečna hitrost 115 km/h in prihranek cajta malenkost pod pol ure na 7 ur podlage.
Moe_Lester ::
Že osnovna predpostavka je en velik fail. Prvič je napačna, drugič pa gleda na stvari s popolnoma materialističnega vidika. Ne upošteva veselja, ki ga ima nekdo z vožnjo, vrednosti časa, ki ga preživi z družino itd. Tretjič pa gre za neumno totalitaristično posiljevanje kako naj ljudje zapravijo SVOJ denar.
Ne, ne da. Iz plače se da izračunati zgolj to koliko je vredna njegova ura, ko je v službi, pa še to ne povsem natančno, ker ljudje čas v službi preživljajo različno.
Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače
Ne, ne da. Iz plače se da izračunati zgolj to koliko je vredna njegova ura, ko je v službi, pa še to ne povsem natančno, ker ljudje čas v službi preživljajo različno.
starfotr ::
Težava naših (avto)cest je previsoka hitrost. Najvišjo dovoljeno hitrost je treba znižat. Poleg tega pa uvesti še dinamična lokalna znižanja preko portalov. Recimo ob povečanem prometu naj hitrost takoj pade na 90, 80 ali manj.
Montaža sekcijskih merilnikov hitrosti, montaža večih stacionarnih merilnikov hitrosti in dosledna in hitra izdaja plačilnih nalogov, pa bomo hitro uredili zadeve. S te bo tudi problem prekratke varnostne razdalje manjši, saj je potrebna manjša minimalna varnostna razdalja, če je hitrost nižja.
Montaža sekcijskih merilnikov hitrosti, montaža večih stacionarnih merilnikov hitrosti in dosledna in hitra izdaja plačilnih nalogov, pa bomo hitro uredili zadeve. S te bo tudi problem prekratke varnostne razdalje manjši, saj je potrebna manjša minimalna varnostna razdalja, če je hitrost nižja.
dovela ::
Že osnovna predpostavka je en velik fail. Prvič je napačna, drugič pa gleda na stvari s popolnoma materialističnega vidika. Ne upošteva veselja, ki ga ima nekdo z vožnjo, vrednosti časa, ki ga preživi z družino itd. Tretjič pa gre za neumno totalitaristično posiljevanje kako naj ljudje zapravijo SVOJ denar.
Ne, prav nič ni predpostavka fail. Ni samo materialistični vidik, je tudi dobrobit posameznika, pri počasnejši vožnji si tudi bistveno manj utrujen, kot pa če moraš konstantno prehitevat in menjavat vozne pasove, da o boljši kakovosti zraka ter o VEČJI pretočnosti avtoceste (da VEČJI, ne manjši) sploh ne govorimo (ker se skuri manj goriva). V resnici ne plača vsak svoje, ampak to je že druga tema, tako da pustimo to. V resnici če bi vsak plačal tudi zdravstveno škodo ki jo povzroči njegov izpuh, bi cena bencina morala bit 9 EUR na liter, glede na študijo OECD in Evropske centralne banke. Plačaš 9 EUR na liter? Seveda ne. Pa bi moral.
V resnici če bi vsi vozili počasneje bi se pretočnost avtoceste povečala (so delali teste na temo v tujini in takšen je rezultat), in bi tistih 3 minute ki jih sedaj pridobi nekdo ki divja zaradi večje pretočnosti dobili vsi. Sej ne da je važno, 3 minute gor ali dol, nima to veze, ampak vseeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
BlaY0 ::
Sicer pa tudi 0,8 litra razlike čez cel tank se nabere kar nekaj čez celo leto.
Res je, pri slovenskem povprečju 12k km letno je to ~10EUR na mesec manj za gorivo + seveda izgubljen čas. Se nabere ja, je treba šparat...
Odvisno od percepcije. Moj moto je nekako, da probam prihranit kjer je to možno brez kakršnega koli napora... če po Evro pa po Evro, vseeno, če lahko, zakaj pa ne. Potem pa ta "privarčevani" denar namenim za primere, ko sem tako ali drugače "nategnjen". Primer... recimo da nujno nucam nek kabel in nimam cajta naročat in čakat da pride po pošti ampak ga grem kupit v BigBang takoj zdaj ter za to porabim 10 EUR več kot bi lahko sicer.
BlaY0 ::
V resnici če bi vsi vozili počasneje bi se pretočnost avtoceste povečala (so delali teste na temo v tujini in takšen je rezultat), in bi tistih 3 minute ki jih sedaj pridobi nekdo ki divja zaradi večje pretočnosti dobili vsi. Sej ne da je važno, 3 minute gor ali dol, nima to veze, ampak vseeno.
Hja starfotr razmišlja klasično egoistično vendar to zakrije s tem, da navede več različnih primerov, ki ne ustrezajo tvojim predpostavkam. Na žalost še nismo sposobni kolektivne zavesti oziroma ne škodovanja drug drugemu na rovaš svojih koristi.
lejko0 ::
Splošno znano je da je poraba avtomobila pri 100 km/h ali 110 km/h bistveno nižja kot pri 130 km/h, lahko tudi skoraj 3 litre nižja, vendar kljub temu večina ljudi vozi 130 km/h po avtocesti.
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
Ponorel svet, v katerem živimo, če lahko kar tako prikrajamo podatke. Moje vozilo ima med 100 in 130 km/h razliko v porabi 0,5 L/100km. Nikakor pa ne 3 L. To mogoče velja za kakšnega ameriškega 4.0 pick-upa.
Če bi vozil vseh svojih letnih 25.000km s to hitrostjo, bi me na koncu prišla razlika 125 L dizla ali 190 eur. Pri tem bi po preračunu inžernirja prihranil kar 3500 minut.
190 eur za 3500 minut časa je odlična kupčija. Ljudje, ne prodjajte svojega časa za tako mizerne prihranke.
starfotr ::
V resnici če bi vsi vozili počasneje bi se pretočnost avtoceste povečala (so delali teste na temo v tujini in takšen je rezultat), in bi tistih 3 minute ki jih sedaj pridobi nekdo ki divja zaradi večje pretočnosti dobili vsi. Sej ne da je važno, 3 minute gor ali dol, nima to veze, ampak vseeno.
Hja starfotr razmišlja klasično egoistično vendar to zakrije s tem, da navede več različnih primerov, ki ne ustrezajo tvojim predpostavkam. Na žalost še nismo sposobni kolektivne zavesti oziroma ne škodovanja drug drugemu na rovaš svojih koristi.
https://traffic-simulation.de/
Evo ti. Pa simuliraj.
lejko0 ::
BlaY0 ::
190 eur za 3500 minut časa je odlična kupčija. Ljudje, ne prodjajte svojega časa za tako mizerne prihranke.
Ampak teh 190 EUR si takorekoč vrgel stran. Kaj če bi raje vozil 100 in teh 190 EUR daroval?
Težava naših (avto)cest je previsoka hitrost...
S tem se pa strinjam.
Težava naših cest so ljudje, ki vozijo 100 in vsem ostalim, ki vozimo 130 z ne-dinamiko prispevajo k tvorbi fantomskih zastojev
Ne ne, nikakor ne drži. Težava ste tisti, ki mislite da znak za omejitev 130 pomeni, da je treba vozit 130, in da to velja za vse.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
https://traffic-simulation.de/
Evo ti. Pa simuliraj.
Kaj naj simuliram? Kolektivno zavest? Navedel si primere kjer si ugotovil (no shit) da 100 ljudi, 100 čudi, kar se prevede na cesto da imamo 100 različnih variant po katerih bi se lahko ravnali in tudi se, samo vsak zase.
BlaY0 ::
Ups, se opravičujem, zgrešil post. Moja replika se je nanašala na objavo uporabnika Moe_Lester (eden nad tvojim).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
borut_p ::
Še vedno je ta študija bla bla. Jaz imam 90% km voznje po AC ... pa je na koncu tanka 1.200km povprecna hitrost okrog 75km/h.
Tisti ki vozijo po mestu imajo na koncu povprecno hitrost dosti nizjo
Tako da primerjava na 130km/h je adijo pamet in ponovno zvijanje statistike in laganje ljudem.
Ce hoces imet 130km povprecno hitrost mors vozit po ac 250 in cez.
Naredi primerjavo na povprecne hitrosti 75/70 ... torej tisti ki vozijo po ac 130 in tisti ki 100 ... potem pa se postavljaj
Tisti ki vozijo po mestu imajo na koncu povprecno hitrost dosti nizjo
Tako da primerjava na 130km/h je adijo pamet in ponovno zvijanje statistike in laganje ljudem.
Ce hoces imet 130km povprecno hitrost mors vozit po ac 250 in cez.
Naredi primerjavo na povprecne hitrosti 75/70 ... torej tisti ki vozijo po ac 130 in tisti ki 100 ... potem pa se postavljaj
BlaY0 ::
Še vedno je ta študija bla bla. Jaz imam 90% km voznje po AC ... pa je na koncu tanka 1.200km povprecna hitrost okrog 75km/h.
Ja ne ni! Ta statistika velja za 50km relacijo po avtocesti brez vplivov. Skratka tvoj primer ne paše v konteks, to je to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
SigmundSg ::
Teoretično ima avtor teme prav, ampak zanemarja vse druge ekonomske faktorje (ki so tudi subjektivni); jaz bom se še nadalje vsakodnevno vozil tudi do 180 km/h, ker pri vožnji avtomobila maksimiram užitek pri vožnji, za strošek vožnje pa mi je bolj kot ne vseeno.
borut_p ::
Še vedno je ta študija bla bla. Jaz imam 90% km voznje po AC ... pa je na koncu tanka 1.200km povprecna hitrost okrog 75km/h.
Ja ne ni! Ta statistika velja za 50km relacijo po avtocesti. Skratka tvoj primer ne paše v konteks, to je to.
Seveda ... to je cudez statistike ... vzames odsek kjer je najvec panike in to potenciras. Tako kot si ti naredil - vzel mali odsek in ga mnozil kot da vozi slovenija cel cas s to hitrostjo.
Totalna zloraba statistike
Ko gledas povprecje kaj se dejansko dogaja, razlika med 130 in 100 kmh na ac ne vpliva bistveno
BlaY0 ::
Teoretično ima avtor teme prav, ampak zanemarja vse druge ekonomske faktorje (ki so tudi subjektivni); jaz bom se še nadalje vsakodnevno vozil tudi do 180 km/h, ker pri vožnji avtomobila maksimiram užitek pri vožnji, za strošek vožnje pa mi je bolj kot ne vseeno.
Fair enough. To je tista fora iz Ko to tamo peva:"Ko nima za kartu?! Daj pet karata!".
Mato989 ::
Splošno znano je da je poraba avtomobila pri 100 km/h ali 110 km/h bistveno nižja kot pri 130 km/h, lahko tudi skoraj 3 litre nižja, vendar kljub temu večina ljudi vozi 130 km/h po avtocesti.
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
Enako pol lahko naredimo med 100 in 70... poraba je tudi dosti nižja
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
dovela ::
Splošno znano je da je poraba avtomobila pri 100 km/h ali 110 km/h bistveno nižja kot pri 130 km/h, lahko tudi skoraj 3 litre nižja, vendar kljub temu večina ljudi vozi 130 km/h po avtocesti.
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
Ponorel svet, v katerem živimo, če lahko kar tako prikrajamo podatke. Moje vozilo ima med 100 in 130 km/h razliko v porabi 0,5 L/100km. Nikakor pa ne 3 L. To mogoče velja za kakšnega ameriškega 4.0 pick-upa.
Če bi vozil vseh svojih letnih 25.000km s to hitrostjo, bi me na koncu prišla razlika 125 L dizla ali 190 eur. Pri tem bi po preračunu inžernirja prihranil kar 3500 minut.
190 eur za 3500 minut časa je odlična kupčija. Ljudje, ne prodjajte svojega časa za tako mizerne prihranke.
Tole si pa tak bullshit nabil da kar res ni. Tipično je razlika v porabi med 100 in 130 km/h 1,5 do 3 litre, ne pa pol litra lol. Kar povej kateri magični avto voziš in bova koj razkrila tvojo laž. Sicer pa ti lepo piše za kateri avto je graf, zelena črta je recimo Honda Civic:
Glede časa si pa tudi totalno pobluzil, v realnosti je še manj kot 7 minut na 50 kilometrsko vožnjo, je bolj 3 minute, ker ceste niso skos prazne.
BlaY0 ::
Še vedno je ta študija bla bla. Jaz imam 90% km voznje po AC ... pa je na koncu tanka 1.200km povprecna hitrost okrog 75km/h.
Ja ne ni! Ta statistika velja za 50km relacijo po avtocesti. Skratka tvoj primer ne paše v konteks, to je to.
Seveda ... to je cudez statistike ... vzames odsek kjer je najvec panike in to potenciras. Tako kot si ti naredil - vzel mali odsek in ga mnozil kot da vozi slovenija cel cas s to hitrostjo.
Totalna zloraba statistike
Ko gledas povprecje kaj se dejansko dogaja, razlika med 130 in 100 kmh na ac ne vpliva bistveno
A si videl moj primer? 750 km, 95% AC. Ja točno, ne vpliva bistveno, zatorej zakaj je treba terat 130?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
nejc_nejc ::
Najbolj sem spočit, ko grem na prehitevalcu tok hitro kot un pred mano.
Tako, da argument o spočiti voznji, če voziš 100 ne pije vode.
Tako, da argument o spočiti voznji, če voziš 100 ne pije vode.
BlaY0 ::
Enako pol lahko naredimo med 100 in 70... poraba je tudi dosti nižja
Saj je to tudi že razložil pa zgleda še nisi prišel do tja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
dovela ::
Splošno znano je da je poraba avtomobila pri 100 km/h ali 110 km/h bistveno nižja kot pri 130 km/h, lahko tudi skoraj 3 litre nižja, vendar kljub temu večina ljudi vozi 130 km/h po avtocesti.
Časovni prihranek pri hitrejši vožnji je praktično zanemarljiv, poraba goriva pa mnogo večja. Iz zgornjega grafa lahko odčitamo da pri vožnji pri 100 km/h Honda Civic porabi 5 litrov goriva, pri 130 km/h pa okrog 8 litrov goriva. Koliko je časovni prihranek pri hitrejši vožnji se da izračunat. Koliko je vredno posameznikova ura (in minuta) se da izračunat iz njegove plače. Torej za foro bi preko palca lahko izračunali kolišna bi mogla bit plača posameznika, da bi se mu finančno splačalo vozit 130 km/h po avtocesti, namesto 100 km/h.
Vzemimo v obzir 50 km dolgo razdaljo (vseeno je kolikšna je razdalja, ker bo razmerje vedno isto ne glede na razdaljo).
Pri 100 km/h rabimo pol ure, pri 130 km/h pa 0,384 ure, kar je 23 minut. Razlike je torej 7 minut oziroma 0,116 ure. Pri 50 kilometrski razdalji bo razlike 1,5 litra, kar znaša kar je 2,32 EUR. Torej koliko bi morala bit plača nekoga da bi v 7 minutah zaslužil 2,32 EUR?
(60 minut /7 minut)*2,32 EUR = 19,88 EUR na uro, krat 168 delovnih ur na mesec je enako 3339 EUR.
Torej da bi se nekomu slačalo vozit 130 km/h bi moral zaslužit vsaj 3339 EUR na mesec neto, 99 % ljudi v Sloveniji zasluži manj od tega. Povprečna plača je celo samo bogih 1400 EUR mesečno. Torej 99 procentom slovenskim voznikom bi se finančno splačalo vozit počasneje na avtocesti. Že 130 km/h je precej prehitro glede na plače, nekateri pa grejo tudi 150 km/h plus.
Ps: tema je za čist mal za foro, ne se usajat preveč. :D .
Enako pol lahko naredimo med 100 in 70... poraba je tudi dosti nižja
Med 70 pa 100 pa ni velike razlike v porabi. Med 100 pa 130 pa je. Glej graf. Kvadratni zakon upora. Pri dvakrat večji hitrosti sila za premagovanje zračnega upora narašča z 2 potenco, moč za premagovanje zračnega upora pa z tretjo potenco (torej 2x večja hitrost pomeni 8x večjo porabo energije za premagovanje zračnega upora). Sicer v praksi je razlika malenkost manj drastična, ker bolj obremenjen ICE motor ima boljši izkoristek, ampak razlika je še vedno velika.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: dovela ()
brbr21 ::
Imaš prav, a ko bi 'averiđ janez' znal to zračunat in obenem razumeti TCO, ne bi bilo potrebe po 70/80km/h, ampak bi bile ceste na pol prazne. To pa cesarju nikakor ni všeč, ker je vsak voznik, pa še tako nesposoben in s tem soavtor nepotrebne gneče, zlata jama brez dna.
Zato se nič ne spremeni!
Zato se nič ne spremeni!
borut_p ::
Še vedno je ta študija bla bla. Jaz imam 90% km voznje po AC ... pa je na koncu tanka 1.200km povprecna hitrost okrog 75km/h.
Ja ne ni! Ta statistika velja za 50km relacijo po avtocesti. Skratka tvoj primer ne paše v konteks, to je to.
Seveda ... to je cudez statistike ... vzames odsek kjer je najvec panike in to potenciras. Tako kot si ti naredil - vzel mali odsek in ga mnozil kot da vozi slovenija cel cas s to hitrostjo.
Totalna zloraba statistike
Ko gledas povprecje kaj se dejansko dogaja, razlika med 130 in 100 kmh na ac ne vpliva bistveno
A si videl moj primer? 750 km, 95% AC. Ja točno, ne vpliva bistveno, zatorej zakaj je treba terat 130?
Zato ker 'terat' 130 ni nic posebnega. Namesto da bi visali hitrosti na ac jih nizamo. Jao jao. Zato ker ljudje niso sposobni vozit.
Ce ti gre v nos poraba zaradi hitrosti potem raje izracunaj koliko porabe je iz naslova 'sparanja' pri gradnji ac in s tem krajsanjem tunelov - posledicno pred tuneli klanci - koliko porabe je tam vec na mnozici avtov, kamionov itd.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | TSI oz. TFSI motorji (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 47016 (42724) | Mavrik |
» | Poraba na AC in izven nje (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22253 (20409) | WarpedGone |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34695 (25774) | nekikr |
» | Vinjeta - se splača?Oddelek: Na cesti | 4153 (3129) | Bananovec |
» | Italija : omejitev hitrosti do 150 km / h (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 28728 (26910) | IceIceBaby |