» »

Avto brez ABS-a

Avto brez ABS-a

River0123 ::

Moje sanje iz otrostva so se uresnicile. Pred pol leta sem postal sem lastnik Merceds Benza E-200 1970. No, danes sem prvic moral zavirati v sili, in brez abs-a je bilo kar divje, avto zanasalo in zavorna pot 2x daljsa. Sem pa na koncu se izognil oviri. Zanima pa me, ce obstaja kak tecaj voznje starih avtov brez abs-a, ker na svojem "daily driverju" tudi na najvecjem snegu in ledu samo pohodim bremze, ostalo pa naredi avto.

Zimonem ::

Vaja. Po možnosti najprej po mokrem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

Dober dan ::

Sem vozil staro kanto brez abs. Je kar risanka prešaltat iz abs sistema na uporabljanje pameti.. v mokrem naj ti niti približno ne pride na pamet zaviranje v ovinkih, saj se tvoja pot lahko kar hitro konča ob cesti, ali pa kar na pokopališču. Torej, uporabi pamet in občutek. Dan danes se sploh ne zavedamo, koliko nam vsi ti razni sistemi pomagajo pri vožnji, dokler se ne vsedemo za volan vozila brez elektronike.

tony1 ::

Tvoj prvi problem bo RWD brez elektronike (če ga nisi vajen) in lahek zadnji konec v avtih iz tistih časov, pozimi (v dežju?) bo dobro obtežiti zadnji konec s kakšnimi 30 kilami tovora in vedno voziti z vsaj pol tanka goriva.

Pomaga tudi imeti u nulo poštimano podvozje in poštimano optiko (te ne zna narediti vsak, dober je AC Stipič na Zaloški, ko se boš naročil, povej, naj jo dela Jože Dobnikar). Gume naj bodo stare max. 4 sezone, pozimi zimske, če boš vozil avto pozimi.

Zaviranja v sili brez ABSa v kombinaciji z izogibanjem oviri pa se seveda da naučiti na kakšni privat (to ne pomeni nujno dragi) šoli varne vožnje, na AMZS te žal ne bodo nič naučili. Dvajset let nazaj sem tako bil na eni, kjer smo cel dan delali samo to vajo, z izklopljenim ABSom.

V grobem se brez ABS zavira tako, da zaviraš, spustiš zavoro, popraviš smer avta, če sili ven iz smeri vožnje, zaviraš, spustiš zavoro, popraviš smer avta oz. se izogneš oviri (da zamenjaš pas je dovolj čisto mali premik volana, morda za 10, 20 cm), in spet zaviraš. To je dobro trenirati cel dan, na mokrem, po možnosti še pobarvanem asfaltu.

Na AMZS poligonu tega programa nimajo, tista njihova premikajoča plošča, ki ti vzame zadnji konec pa je mnogo prehitra, da bi se človek lahko česa naučil. Preprosto te odfuka nekam in je konec, če nisi ravno Lauda. Se pa naučiš, da te bo rešil le še ESP. Če ga nimaš, pa novega znanja s premikajočo ploščo ne boš pridobil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

tony1 ::

"in zavorna pot 2x daljsa"

Na tem forumu so me naučili, da je zavorna pot najkrajša ravno brez ABSa, ko se guma žge ob asfalt. Je pa res, da takrat ne moreš zavijati z volanom (te ne uboga) in če vsa 4 kolesa niso na enako gladki površini (npr. eno na bankini ali pa na mokrem/pobarvani površini), te bo pri bremzanju *na polno* začelo zanašati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

kixs ::

tony1 je izjavil:

"in zavorna pot 2x daljsa"

Na tem forumu so me naučili, da je zavorna pot najkrajša ravno brez ABSa, ko se guma žge ob asfalt. Je pa res, da takrat ne moreš zavijati z volanom (te ne uboga) in če vsa 4 kolesa niso na enako gladki površini (npr. eno na bankini ali pa na mokrem/pobarvani površini), te bo pri bremzanju *na polno* začelo zanašati.


Tole seveda ne drzi.

Drzi pa, da je najkrajsa preden guma zacne drseti po cesti. To lahko dosezes tako z ABS-om ali brez.

Tista vaja na Vranskem, ko ti rit odnese, je cisto OK. Je pa odvisno od tvoje reakcije ali se bos ujel ali zavrtel. Pred kaksnimi 15-mi leti sem sel tja z mojo kanto. Imela je le obicajen ABS, tudi trenutna katna ima samo navaden ABS ;) Od 5-6 poizkusov, me je samo enkrat zavrtelo.

tony1 ::

" Tole seveda ne drzi."

To je bil citat sodnega izvedenca. Pojma nimam, če drži.

Vaja na Vranskem (je pa res, da sem bil tam s 5 let starimi gumami, ki so se zdele čisto solidne - vse do tiste vaje) se mi je zdela precej neuporabna. Morala bi biti postopna, se pravi, da prvih nekaj poskusov rukne malo (da imaš čas dobiti občutek) in nato počasi vedno bolj. To bi moralo trajati ves dan, da dobiš nekaj vaje in mišičnega spomina. Če imaš na voljo le tistih 10 poskusov in ti samo vsakič rukne avto na polno, 70% udeležencev ne bo imelo nič od tega.

Pa še: ta vaja se mi ne zdi realna, tako ti ne vzame zadnjega konca v nobenih normalnih razmerah (in ne vem, če je smiselno zapravljati zanjo čas). Morda če zapelješ v mokrem še na ogromno razlite nafte ali pa pozimi na čisto ledeno cesto (ki je bilo do pred nekaj metrov posuta). Takrat boš pač letel v maline (na streho?).

River0123 ::

Predvsem opazam, da je brez abs-a najvec mozno narediti brez bremzanja. Ce se le da, se izognes oviri, probas poravnati volan... ko ti enkrat zaklene kolesa, je volan le se okras.
Malo pa me skrbi voznja pozimi oz. po snegu/ledu...

tony1 ::

" Malo pa me skrbi voznja pozimi oz. po snegu/ledu... "

Kaj pa če pogledaš z druge plati, a ni škoda takega avta za pozimi? V tistih časih je bilo protikorozijske zaščite skoraj nič, 5 zim boš dal skozi in bo avto uničen...

River0123 ::

tony1 je izjavil:

" Malo pa me skrbi voznja pozimi oz. po snegu/ledu... "

Kaj pa če pogledaš z druge plati, a ni škoda takega avta za pozimi? V tistih časih je bilo protikorozijske zaščite skoraj nič, 5 zim boš dal skozi in bo avto uničen...


Ma ja, kot daily driverja ga ne mislim uporabljat, vseeno pa nisem dal 6 + 5,5k vlozil v avto za 3x na leto oz. je to zame resen denar, tako da ga bom verjetno vseeno 1-2x na teden uporabljal za sluzbo/opravke. :)

tony1 ::

Če imaš še kak drug avto, bodi pameten, in oldija pozimi ne dajaj niti iz garaže. Klepar, ki bo rjo popravljal tudi ne bo poceni...

Cveto ::

Imam izkušnje z takimi avti. Kot rečeno, treba je iti na kak makadam in probati. Enako po dežju. Najlažje je seveda če to znaš in si dovolj zbran, da zaviraš do točke blokade koles (to se čuti in sliši), malo popustiš in ponovno zaviraš. Izurjeni voznik tako zmore marsikaj (večina dirkačev vozi brez ABS).

Če ti to ne gre, se da nekaj podobnega narediti s tem, da brez da bi čakal ali kolesa blokirajo, na hitro 8in karseda močno) pritiskaš pedal zavore. Ne bo lepo, se pa da tako avto še vedno krmiliti, ustaviš se pa tudi.

Z blokiranimi kolesi se seveda tudi ustaviš. Če imaš pred ovinkom (ali oviro) ravnino, lahko gre tudi tako. Če zavore niso nastavljene, gume enakomerno napumpane in optika ok, te bo zasukalo.

Glede ESP-ja: seveda se da tudi brez: če ima avto prednji pogon in ga nese v ovinku ven, bo rahlo popuščen gas (lahko tudi rahla zavora) bolj obremenila prednji kolesi, oprijem se bo povečal, zadek bo blago odneslo ven, nos pa poravnalo nazaj v ovinek. Pri zadnjem pogonu je nekoliko drugače:odvzet plin bo zavrl zadnji kolesi, avto pa bo rinil ven iz ovinka. Dodajanje gasa lahko pomaga, samo za to je treba imeti znanje. Če se poleg odvzemanja gasa še rahlo zavira, bo zadnji kolesi zaviral motor, sprednji pa zavore in avto bo šel spet v ovinek.

S takim avtom bi se jaz sicer vozil zelo počasi. Zato, ker takemu avtu to paše. :)

twom ::

tony1 je izjavil:

"in zavorna pot 2x daljsa"

Na tem forumu so me naučili, da je zavorna pot najkrajša ravno brez ABSa, ko se guma žge ob asfalt. Je pa res, da takrat ne moreš zavijati z volanom (te ne uboga) in če vsa 4 kolesa niso na enako gladki površini (npr. eno na bankini ali pa na mokrem/pobarvani površini), te bo pri bremzanju *na polno* začelo zanašati.

Zavorna pot brez ABS-ja je res krajša kot z ABS-jem.

Vendar samo kadar lahko bremzaš na polno, brez da ti avto odnaša iz smeri, za kar je pa dovolj ena guma z malo slabšim oprijemom zaradi listja na cesti, luže, rahle grbine na cesti, rahlo nagnjenega cestišča, premalo napumpane gume al pa slabe optike, pa verjento še kaj.

Če moraš loviti avto po cesti, in se potem še izogibati oviri, je pa brez ABS-ja razdalja krat 2 že kar dober rezultat...

Vem, sem včasih vozil jugota in se z njim igral po zasneženih lokalnih cestah 8-)

Cveto je izjavil:

Pri zadnjem pogonu je nekoliko drugače:odvzet plin bo zavrl zadnji kolesi, avto pa bo rinil ven iz ovinka.
Tole pa po mojih izkušnjah (24 let zadnjega pogona), ne bo držalo... (da bo avto rinil iz ovinka, je dinamika, iziroma sile mal drugačne)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

Buggy ::

Zalaufas Dirt Rally 2.0, ugasnes popolnoma vsa pomagala, vzames en clasic bolid in poskusas na time trial priti v top 20 na world leaderboard lestvici. V RL bos konkretno zverziran ;)

cesnja ::

tony1 je izjavil:


Pa še: ta vaja se mi ne zdi realna, tako ti ne vzame zadnjega konca v nobenih normalnih razmerah (in ne vem, če je smiselno zapravljati zanjo čas). Morda če zapelješ v mokrem še na ogromno razlite nafte ali pa pozimi na čisto ledeno cesto (ki je bilo do pred nekaj metrov posuta). Takrat boš pač letel v maline (na streho?).

Meni se je to ze zgodilo, pa ne prevozim veliko kilometrov. Kriva je bila kombinacija klanca, hitrosti, peska pri zadnjih kolesih, starih gum in ravno prav postavljenega udora ceste, zaradi katerega sta mi sprednji gumi za trenutek izgubili stik s podlago.

stara mama ::

tony1 je izjavil:

"in zavorna pot 2x daljsa"

Na tem forumu so me naučili, da je zavorna pot najkrajša ravno brez ABSa, ko se guma žge ob asfalt. Je pa res, da takrat ne moreš zavijati z volanom (te ne uboga) in če vsa 4 kolesa niso na enako gladki površini (npr. eno na bankini ali pa na mokrem/pobarvani površini), te bo pri bremzanju *na polno* začelo zanašati.

Da je zavorna pot brez ABS 2x daljša je oslarija, je pa zagotovo vsaj nekaj daljša v večini primerov.
So situacije, kjer je ABS prej slabost kot prednost, recimo na snegu kjer z blokiranjem rineš sneg pred seboj, z ABSom pa kar zapelješ čez.
Ampak v povprečju je ABS še vedno boljši, zato so smotani birokrati to vštulili tudi na vse enduro motorje (zaenkrat z možnostjo izklopa).

Ko sem prvič pelu po makadamu endurca z ABSom, sem se skoraj razbil, pa je bil samo novejši model od iste zadeve ki sem je bil vajen.

tony1 ::

cesnja je izjavil:

tony1 je izjavil:


Pa še: ta vaja se mi ne zdi realna, tako ti ne vzame zadnjega konca v nobenih normalnih razmerah (in ne vem, če je smiselno zapravljati zanjo čas). Morda če zapelješ v mokrem še na ogromno razlite nafte ali pa pozimi na čisto ledeno cesto (ki je bilo do pred nekaj metrov posuta). Takrat boš pač letel v maline (na streho?).

Meni se je to ze zgodilo, pa ne prevozim veliko kilometrov. Kriva je bila kombinacija klanca, hitrosti, peska pri zadnjih kolesih, starih gum in ravno prav postavljenega udora ceste, zaradi katerega sta mi sprednji gumi za trenutek izgubili stik s podlago.


Kako se je končalo? :P

To niso bile normalne razmere in več kot 1x na desetletje jih, upam, ne boš videl. Če ti je odneslo sprednji kolesi, si kljub ne vem koliko vaje na napravi na poligonu vozniški amater ne bo mogel kaj veliko pomagati.

Bi bilo pa bolje z ESPjem. Na AC sem v nalivu naletel na kolesnice, in z ESPjem je bilo skoraj dolgočasno, nekaj malega se je avto hotel premakniti, pa je ESP 2x rekel brr,brr in avto je še vedno šel direkt naravnost...

TheBlueOne ::

River0123 je izjavil:

Moje sanje iz otrostva so se uresnicile. Pred pol leta sem postal sem lastnik Merceds Benza E-200 1970. No, danes sem prvic moral zavirati v sili, in brez abs-a je bilo kar divje, avto zanasalo in zavorna pot 2x daljsa. Sem pa na koncu se izognil oviri. Zanima pa me, ce obstaja kak tecaj voznje starih avtov brez abs-a, ker na svojem "daily driverju" tudi na najvecjem snegu in ledu samo pohodim bremze, ostalo pa naredi avto.


Bo verjetno treba kar trenirati in ne toliko tecaj. Ce hoces znati to v sili moras imeti skoraj v podzavesti. Mimogrede bodo vecji problem drugi sistemi katerih ni mogoce nadomestiti.

Se najvecji problem pa bo, ce se s takim oldtimerjem v koga zaletis. Skoraj ni modernega avta, ki ne bo skoraj cel tvoj avto uporabil za "cono meckanja".

Isotropic ::

pojdi na vransko in naj ti inštruktorji pomagajo

Utk ::

Raje se vozi tako kot se vozi mercedes iz 70ih pa ne boš imel problemov z zaviranjem.

Blinder ::

tony1 je izjavil:

lahek zadnji konec v avtih iz tistih časov, pozimi (v dežju?) bo dobro obtežiti zadnji konec s kakšnimi 30 kilami tovora in vedno voziti z vsaj pol tanka goriva.


wut?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

49106 ::

RWD seveda ;)

Jaz pri avtomobilih brez ABS v takem primeru pumpam bremzo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

TheBlueOne ::

Jaz bi predlagal, da se pogleda tale video:



Potem pa je treba se racunati, da bo razkorak pri takem oldtimerju in kar je na cesti se dosti vecji.

cesnja ::

tony1 je izjavil:


Kako se je končalo? :P

To niso bile normalne razmere in več kot 1x na desetletje jih, upam, ne boš videl. Če ti je odneslo sprednji kolesi, si kljub ne vem koliko vaje na napravi na poligonu vozniški amater ne bo mogel kaj veliko pomagati.

Bi bilo pa bolje z ESPjem. Na AC sem v nalivu naletel na kolesnice, in z ESPjem je bilo skoraj dolgočasno, nekaj malega se je avto hotel premakniti, pa je ESP 2x rekel brr,brr in avto je še vedno šel direkt naravnost...

Na sreco sem gledal dalec naprej od konca ovinka in sem instiktivno pravilno obracal volan. Odneslo mi je pa zadnji del avtomobila, ne sprednjega. Mogoce sem si narobe razlagal vzroke. Zadeva se je zacela, ko sem s sprednjim delom v ovinku zapeljal v nenadoma nizji del ceste.

tony1 ::

Blinder je izjavil:

tony1 je izjavil:

lahek zadnji konec v avtih iz tistih časov, pozimi (v dežju?) bo dobro obtežiti zadnji konec s kakšnimi 30 kilami tovora in vedno voziti z vsaj pol tanka goriva.


wut?


Standard na mercedesih še konec 80ih in še dlje.

Češnja: samo, da se je dobro končalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

twom ::

cesnja je izjavil:

tony1 je izjavil:


Kako se je končalo? :P

To niso bile normalne razmere in več kot 1x na desetletje jih, upam, ne boš videl. Če ti je odneslo sprednji kolesi, si kljub ne vem koliko vaje na napravi na poligonu vozniški amater ne bo mogel kaj veliko pomagati.

Bi bilo pa bolje z ESPjem. Na AC sem v nalivu naletel na kolesnice, in z ESPjem je bilo skoraj dolgočasno, nekaj malega se je avto hotel premakniti, pa je ESP 2x rekel brr,brr in avto je še vedno šel direkt naravnost...

Na sreco sem gledal dalec naprej od konca ovinka in sem instiktivno pravilno obracal volan. Odneslo mi je pa zadnji del avtomobila, ne sprednjega. Mogoce sem si narobe razlagal vzroke. Zadeva se je zacela, ko sem s sprednjim delom v ovinku zapeljal v nenadoma nizji del ceste.

Sprednji del je imel oprijem, zadnji ga je izgubil, zato te je začel prehitevat. Edino sreča, ne sukanje volana, te je rešilo.

Podbno težavo so imeli Audi A3, prve generacije, ker so bili narejene na Golf osnovi, se pravi, težak nos in lahek zadek, in je v ovinkih pri večjih hitrostih pri močnem bremzanju zadek večkrat prehitel sprednji del. So potem to popravljal z elektronko, golf je pač golf...

Ljudje delate napako, ko na avte s sprednjim pogonom dajete nov par gum spredaj, namesto zadaj. Spredaj se poleg tega tudi hitreje obrabljajo.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABS

Oddelek: Na cesti
365203 (3997) K0l1br1
»

Razlika med pnevmatiki (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9124690 (22255) denabiker
»

Izguba na rabljenih oz. novih avtih (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24658035 (49406) Steinkauz
»

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17632045 (30151) energetik
»

Stanje bremz

Oddelek: Loža
326574 (5600) KoMar-

Več podobnih tem