» »

Merjenje "zdravja" hibridne baterije

Merjenje "zdravja" hibridne baterije

Bergen ::

Pozdravljeni,
mogoče ima kdo na tem forumu izkušnje, kakšne so metode za merjenje zdravja hibridne baterije. Doživel sem kar veliko presenečenje, ko sem to želel izmeriti pri moje avtomobilu. Konec leta 2022 sem v Avstriji pri pooblaščenem prodajalcu kupil Seat Leon priključni hibrid letnik 2021. Pozimi je bila poraba pri vožnji izključno na elektriko kar velika, vendar sem čakal na toplejše obdobje, da vidim kakšna bo izkušnja. Leon ima hibridno baterijo 13kWh, od tega za uporabo okrog 12kWh. Deklarirano naj bi samo na elektriko lahko prevozil 60 km, meni je dejansko uspelo tam okrog 50, lokalna cesta, temperature okrog 20. Glede na to sem rekel, da plačam uradno meritev stanja (t.i. SoH) hibridne baterije pri pooblaščenem servisu za Seat in vidim, kje sem. Pred tem postopkom se nisem nič pozanimal kako poteka in koliko stane. Moja napaka. Tudi pri sprejemu nisem vprašal in mi tudi niso pojasnili. Moja napaka. Malo čudno se mi je zdelo, ker je bilo rečeno, da bo avto šele ob 15.00, oddal sem ga zjutraj 8.20. Isti dan ob 13.00 me je klical servisni svetovalec z informacijo, da postopek ne bo opravljen prvi dan, ker da so morali sprazniti baterijo in jo sedaj zaradi testa polnijo po etapah. Veliko presenečenje. Tudi drugi dan se postopek merjenja ni zaključil, saj se jim je postopek polnjenja ustavil nekje pri 70 % in sedaj raziskujejo pri tovarni zakaj. Moram priznati, da me dolgotrajnost tega postopka zelo presenetila. Pričakoval sem, da postopek poteka tako, da avto priklopijo na tester in preberejo stanje hibridne baterija v dokaj kratkem času. Pa mi je prodajni svetovalec pojasnil, da tako delajo neuki mehaniki, da je postopek takšen kot ga oni izvajajo, ker je predpisan s strani tovarne in samo takšen da točne rezultate. Pred nakupom avtomobila sem prebral veliko člankov in povsod so bile te meritve opisane kot relativno kratke z uporabo testerja. Glede na to, da je baterija pri teh avtomobilih v garanciji 8 let ali 150.000 si ne predstavljam, da to naredijo vsako leto oziroma vsak servis. Skratka preverjam ali ima kdo od vas izkušnje s tem postopkom. Vnaprej hvala za odgovore.
Lep dan vsem.

Utk ::

Mislim, prava meritev je res taka, ampak če bi bil zate dovolj podatek SoH prebran iz računalnika, bi ti lahko tudi samo tega dali, brez posebne meritve, ker to je totalen overkill. To se uporablja ko hočeš uveljavit garancijo na baterijo ali kaj takega, ne pa kar tako za hec.
Je pa možno, da so videli, da je nekaj narobe z baterijo in so šli delat daljši test - in očitno je res, če se jim je polnitev prekinila.

Bergen ::

Hvala za odgovor. Glede na to koliko dejansko prevozim samo na elektriko sem bil mnenja, da baterija nič več blizu 100 %, da pa zagotovo ni pod 70 %, kar je pogoj za uveljavljanje garancije. Enostavno sem želel vedeti, kakšno je stanje. Pred tem sploh nisem vedel, da obstaja tak dolgotrajen test. Kar me je še vzpodbudilo, da naredim test je neskladje številk, ki pa je lahko zgolj posledica napačnega prikaza. Npr. imel sem vožnjo samo na elektriko, kjer je na koncu povprečna poraba kazala 16 kWh. Ob predpostavki 12kWh uporabne kapacitete bi moral narediti več kot 70 km, dejansko pa sem jih naredil 50 km. Sem se spraševal ali je res res možno, da računalnik s prikazom povprečne porabe za toliko zgreši. Sam pri polnjenju baterije doma nisem imel nobene težave. Vedno se je napolnilo do konca, vsaj glede na to kaj je pokazal računalnik v avtu. Sem pa vedno polnil doma na vtičnici. Nikjer drugje ga še nisem polnil.

Utk ::

Baterija je lahko 12kwh, ampak ti avto nikoli ne dovoli porabit vseh 12. Komot je omejen, da recimo porabi samo 8-9, potem pa začne ice delat, tudi če imaš še 3-4 v bateriji.
Tistih nekaj kwh viška je buffer, da ko ti začne baterija pešat, ti bo avto še zmeraj dovolil porabit 8-9, samo da ne več od 12, ampak od 11-10-9. In tako ne opaziš, da se baterija slabša. Pa če bi ti zmanjkalo bencina, bi ti najbrž dovolil it malo globje, da se privlečeš do črpalke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Bergen ::

Še enkrat hvala za odgovor. Meni je pomembno že to, da je takšen dolgotrajen res pravi test. Glede bufferja pa dvomim, da je tako velik. Ko doma polnim imam sicer navaden merilec za vtičnico, ki meri porabo. In pri polnjenju ko je baterija čisto izpraznjena, mi polnitev porabi cca 12 kWh ali mogoče malo manj. Sigurno pa ne 8-9.

m3k ::

Mirko tipka na radirko ////

hojnikb ::

Bergen je izjavil:

Še enkrat hvala za odgovor. Meni je pomembno že to, da je takšen dolgotrajen res pravi test. Glede bufferja pa dvomim, da je tako velik. Ko doma polnim imam sicer navaden merilec za vtičnico, ki meri porabo. In pri polnjenju ko je baterija čisto izpraznjena, mi polnitev porabi cca 12 kWh ali mogoče malo manj. Sigurno pa ne 8-9.

Ja, ampak polnilec nima 100% izkoristka (ker pretvarjas AC v DC), tko da se lahko samo tle porazgubi 10%...
#brezpodpisa

hojnikb ::

Se pa nekaj tle lepo vidi, o čemer ze skoz trobim; PHEV so "jack" of all trades, master of none. Na papirju super, v realnosti pa ne tako.

Prvič, PHEV je precej drazji od navadnega ICE ekvivalenta.
Je tudi tezji (nekateri so celo tako tezki kot EVji podobne klase)
Imas kompleksnost dveh sistemov (ICE in EV)
Filanje je počasno
Če vozis izkjučno na bencin for whatever reason, je tudi pribitek na učinkovitost (zarad zgoraj navedenih razlogov).

Pa se najhujsa zadeva; Za namen, za katerega bi mogu najbols delovat (sepravi voznja v EV načinu) je hkrati tudi najslabsi dolgoročno. Imas majhno baterijo, ki jo mors stalno ciklat (sicer tle nekaj pomaga, ker ti BMS nebo nikol dovolil v celoti spraznat oz. nafilat). Kemije so tipično NMC/NCA, povrh vsega pa se nič hlajene, kar pomeni potencialno precej manj ciklov, kot recimo EV z LFP. Če imas recimo 50km novga dosega in recimo 1000 ciklov, predn pade uporabna kapaciteta na glavo, hitr ugotovis, da se lahko izkjučno z baterijo prevozis zgolj tam 35-40kkm (ker doseg bo vedno manjsi z degradacijo).

Nwm zakaj bi clovek pri zdravi pameti kupoval PHEV, če je EV podobne klase malenkost drazji. Potem kupis navadnega hibrida od Toyote, če hočes sparat in mors nujno pridit 1x na leto na hrvatijo gor in dol brez tankanja in postankov.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Bergen ::

Pa sem dobil še dodatni poduk. Tudi za tega hvala. Tudi sam sem se spraševal, kako je mogoče, da je cena priključnih hibridov, npr. Passat GTE z več kot 150.000 km in starostjo 6 ali več let ne bistveno manj kot 20.000 EUR. Torej ni več garancije na baterijo. Govorim o tujini, pri nas so redki primerki več kot 20.000 EUR. Jaz sem zaenkrat zadovoljen, čeprav se strinjam z vsem navedenim. Pa ne bi rad, da ta tema postane tema za minuse PHEV.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712253268 (1633) hojnikb
»

Hitrost polnjenja akumulatorja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
545622 (4373) hojnikb
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16958960 (53286) Jackass
»

Tesla breakeven (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5112498 (10863) MeGreat

Več podobnih tem