» »

Do it yourself izdelava brezkrtačnega motorja 50 kW moči

Do it yourself izdelava brezkrtačnega motorja 50 kW moči

1
...
3 4
5
»

BorisHTML ::

Boris, ali to misliš delati kolesni motor? Imaš rešitve okrog tesnjenja?

Ne, ne bo se delal kolesni (in wheel) motor, ampak motor ki ga bo gnal ICE motor iz "starega Golfa", ki se ga bo vzelo ven preden bo šel na odpad.

TheBlueOne ::

Nocem biti nesramen, samo ce ne bos v nekaj mesecih pokazaj kaj pametnega bos se fikusa dal v slabo luc. Kaj ce ti ne uspe, ko imas strica na faksu, dostop do faksa, voltmeter in osciloskop? Potem ne more uspeti nikomur!

BorisHTML ::

PS Motor na zadnjem Youtube filmčku in že na videz zelo slab izkoristek.

Prvi motor ima baje izmerjen 96 % izkoristek.

Tale:

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Ta tvoj "range extender" lahko imaš načeloma brez homologacije v prtljažniku kot tovor privezanega, ne sme biti privijačen.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

BorisHTML ::

TheBlueOne je izjavil:

Nocem biti nesramen, samo ce ne bos v nekaj mesecih pokazaj kaj pametnega bos se fikusa dal v slabo luc. Kaj ce ti ne uspe, ko imas strica na faksu, dostop do faksa, voltmeter in osciloskop? Potem ne more uspeti nikomur!

Dej ne trolej.

fikus_ je izjavil:

Ta tvoj "range extender" lahko imaš načeloma brez homologacije v prtljažniku kot tovor privezanega, ne sme biti privijačen.


No, to bi se dalo, pač bi naredil ker stabilen varjen podstavek in zadevo dal v pritljažnik. Cel ICE motorja seveda speljal ven ipd ipd.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Sej ne trolam, samo poskusam te spravit na delo. Si se cisto prevec vzivel in tratis talent.

BorisHTML ::

Prvi motor ima baje izmerjen 96 % izkoristek. Tisti na zadnjem filmčku pa res zgleda kot slabši manj efficient dizajn tako kot pravi Fikus. Ampak to bom itak z Ansysom numerično posimuliral, sem v Ansysu že delal, sicer ne elektromotorjev, ampak sem simuliral mehanske obremenitve, ampak ima Ansys tudi opcijo za računanje magnetnih polj elektromotorja.

Evo takole nekako zadeva zgleda:





Evo lih zdele vidu, en tip naredil nekaj podobnega, mal bolj neprofesionalno (tip uporabil kar navaden bencinski agregat, s tem ima potem eno nepotrebno DC to AC pretvorbo na agregatu in nato spet iz AC v DC v polnilcu avtomboila (on board chargerju), ter slabši izkoristek ker je agregat precej majhne moči, ampak deluje pa:


Zgodovina sprememb…

zimurg ::

BorisHTML je izjavil:

...je pacient in kristalno jasno je...
Sinclair ZX Spectrum, Zilog Z80A, 48kB, kasetofon, TV-OUT, Sinclair-Basic

BorisHTML ::

zimurg je izjavil:

BorisHTML je izjavil:

...je pacient in kristalno jasno je...

Ja si pacient, VEMO! ;)

Evo 45 kW BLDC motor. Pa verjetno bi bilo že ene 30 kW zadosti (sloh glede na to da 25 kW range extender BMWja i3ke povsem zadostuje za vožnjo 120 km/h).


Tole je en ki to dela v domači garaži. Razrez pločevine valda pošlješ firmam da ti razrežejo na laser (ali vodni razrez). Ležaje valda kupiš in tak dalje in tak dalje. Sej en brezkrtačni motor ni vesoljska znanost. Glede na to da imam njegov motor 96 % izkoristek bom vesel če pridem nad 90 %. Ker ni bistveno če je "sam" 90 %, to nima nobene veze.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Za range extender ne rabiš 50kW električne moči. Samo toliko, da "podaljšaš" pot na željene km. Lahko da je 20-30 kW dovolj. malo preračunaj.

.

PS rezanje na laser ali vodni curk ne bo ok, posamezne pločevine bodo v el. kratkem stiku, več izgub.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

BorisHTML ::

Jaz bi ga dimenzioniral na toliko da bi bil sposoben range extender proizvajat takšno moč da bi baterijo filal tolk hitro da bi lahko peljal 130 km/h po avtocesti.

fikus_ ::

.
PPS Razen če boš pločevine po robu brusil in na novo lakiral z izolacijskim lakom.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

BorisHTML ::

PS rezanje na laser ali vodni curk ne bo ok, posamezne pločevine bodo v el. kratkem stiku, več izgub.

Ja vem, eddy currents in večje izgube/gretje statorja (BLDC outrunner konstrukcija). Ampak jaz bi zadevo polakiral z epoksijem in šele nato plošče spojil skupaj. Seveda vmes počakal da se plast epoksija strdi do "tacky" stejta, da ne pridejo plošče v stik.

fikus_ je izjavil:

.
PPS Razen če boš pločevine po robu brusil in na novo lakiral z izolacijskim lakom.

Aha no, sej tako sem mislil, sem lih spodaj odgovoril preden sem videl tvoj odgovor. :)

Kakšno debelino plošč statoraja predlagaš, 0,1 ali 0,15 mm? Na 0,05 mm se mi ne splača it, ker povišanje izkoristka ni kej dost opazno, dela je pa ful več.

Btw a ta pločevina za elektromotorje ima že po defaultu gor izolacijski lak? Jst bi če se da vzel tako ki ga nima, najprej dal na CNC razrez pločevine in šele potem sam ročno lakiral z izolacijskim lakom/epoksijem.

Zgodovina sprememb…

BorisHTML ::

5 stan tele publikacije, sicer za indukcijski motor (jst bi delal BLDC outrunner vrjanto sicer), šli so iz 0,5 na 0,35 mm debeline pločevine in pridobili samo 1,6 % na izkoristku.
https://www.researchgate.net/publicatio...

Torej se mi pomoje ne splača pretiravat z čim manjšo debelino pločevine.

Enkrat sem videl eno znanstveno študijo za izkoristek BLDC motorja med 0,05 mm debelo pločevino statorja in 0,1 in 0,15 mm, pa zdele ne najdem linka.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Nemški modlarji speed ekstremisti so delali ročno navite motorje iz tako tanke pločevine, da so jo plačevali dražje kot zlato :D

BorisHTML ::

Ja verjamem ja. :D Ampak dejansko racionalno gledano se ti ne splača pretiravat ker bolj kot zmanjšuješ debeline pločevino elektromotorja, manjši pribitek izkoristka dobiš. The law of diminishing returns. Med 2 milimetra in 1 milimeter je ogromen skok v izkoristku, med 0,05 mm in 0,1 mm pa ne pridobiš nič kaj dosti izkoristka dodatno.

Enkrat pred kakim letom sem videl graf da med 0,05 in 1 mm je samo nekih 0,5 % dviga izkoristka. Bom poiskal graf.

Zgodovina sprememb…

BorisHTML ::

Evo najdu neki kokr tok nazornega, vendar ne tisto kar sem hotel najti. Izgube so spodnja črta označena z trikotnikom:

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Se moraš odločiti, na kakšen izkoristek računaš in potem delaš v teoriji na rešitvah ter izvedbi, da bi dosegel to.

Npr. pri teh EM imaš izgube tudi v navitjih, ki gledajo izven statorskih magnetov, če gre za outruner z magneti na zunanjem obroču. Če gledaš na to, ima daljši motor boljši izkoristek.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

BorisHTML ::



Ni lih to kar sem hotel najti, ker tole je za indukcijske motorje (zato so tudi izkoristki "samo" 80 %, BLDC motorji imajo tudi 98 % izkoristke), ampak se pa lepo vidi da z zmanjšanjem debeline pločevine iz 0,5 na 0,35 mm pridobi samo 1,4 % izkoristka.

fikus_ je izjavil:

Se moraš odločiti, na kakšen izkoristek računaš in potem delaš v teoriji na rešitvah ter izvedbi, da bi dosegel to.

Npr. pri teh EM imaš izgube tudi v navitjih, ki gledajo izven statorskih magnetov, če gre za outruner z magneti na zunanjem obroču. Če gledaš na to, ima daljši motor boljši izkoristek.


Računam na nekih 90 % izkoristka, ampak tudi na 80 % bo čist ok. Ni kritično kar se izkoristka tiče glede na to da bo ICE range extender uporabljen samo za 10 % letne kilometrine, ostalih 90 % pa na elektriko.

Zgodovina sprememb…

iso2000 ::

Zanimiva tema, sam kaj ko je OP precej naporen. Že v inkarnaciji Inženir 1.0 je bilo težko sledit čez teme in nepregledne prispevke polnih Youtube posnetkov in iteracij ene, iste in edine možne resnice. Pa še ZS sem prejel z dodatnimi pojasnili ene in edine vere.
No zanimivo, da v temah o električnih avtomobilih zagovarjaš nakup električnih avtomobilov, da se splača (pre)plačat električen avto, pa da vrečt 40+50 jurjev za avto ni panike, ker itak "šparaš" z njm. Precej natančne računice so bile navedene, če me spomin ne vara. Nadalje si imel veliko za povedat o škodljivosti ICE motorjev. Ampak zdaj, se gleda pa an vsak evro, pa eno kanto od prastarega Leafa boš šel predelovat in to z dodajanjem "smrtonosnega" ICE motorja. Zanimiv obrat... A je mama hotel zaprl vrata?
No, če se tega res lotiš in spelješ do konca, ti bom čestital!

BorisHTML ::

No zanimivo, da v temah o električnih avtomobilih zagovarjaš nakup električnih avtomobilov, da se splača (pre)plačat električen avto, pa da vrečt 40+50 jurjev za avto ni panike, ker itak "šparaš" z njm.

Še enkrat: če gledaš EKVIVALENTEN bencinski in električni avto, torej avto z isto močjo in opremo, potem je električni dražji za nakup samo za nekaj tisočokov, kar se na gorivu povrne v 2 letih. Kar pa delate vi je to da gledate 100 konjega benciskega Golfa brez opreme in ceno tega primerjate z 350 konjim električnim avtom. Ne gre to tako. ELektrični so že v svoji osnovi bolje opremljeni in večjih moči.

Glej to primerjavo in kalkulacije:
Prvi del:


Drugi del:


Će pa raje bereš namesto gledaš pa glej to:
Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?! / Moj prvi električni avto / S1E2 MPEA
https://citymagazine.si/kako-prihranis-...
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058110179 (70244) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25628294 (24825) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17921250 (19287) bluefish
»

EPA: Pri izpustih goljufal tudi Fiat Chrysler (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Tožbe
28876931 (71646) D3m

Več podobnih tem