Forum » Na cesti » Formula 1 2023
Formula 1 2023
pirlo ::
Če je že tak bi FIA lahko objavla slike in meritve da bi blo vsaj malo transparentno. Kar nekaj je to vse skup.
Ahim ::
Ali pa - pazi to - zapovedala gabarite distancnikov
Ce lahko za krilca in podobno, zakaj ne morejo za par flohajzlov, ce gre za tako pomembno stvar? Pa naj bodo vsi dvignjeni enako od tal, brez izjem, brez goljufanja, ne samo 50% od stirih preverjenih.
Ce lahko za krilca in podobno, zakaj ne morejo za par flohajzlov, ce gre za tako pomembno stvar? Pa naj bodo vsi dvignjeni enako od tal, brez izjem, brez goljufanja, ne samo 50% od stirih preverjenih.
DamijanD ::
A misliš da ne vem, da ni, ampak ne poznati razlike med ilegalnim podvozjem in obrabe deske pa je ogromna razlika. Deska je bila obrabljena, zato ker so prenizko spustili ride height, ne pa zaradi kakšne nove ilegalne nadgradnje na bolidu!
Ja ampak ta deska je ravno zaradi tega tam, ker ne smejo biti prenizko
skyform ::
A misliš da ne vem, da ni, ampak ne poznati razlike med ilegalnim podvozjem in obrabe deske pa je ogromna razlika. Deska je bila obrabljena, zato ker so prenizko spustili ride height, ne pa zaradi kakšne nove ilegalne nadgradnje na bolidu!
Ja ampak ta deska je ravno zaradi tega tam, ker ne smejo biti prenizko
Hvala, mi ne rabis pojasnjevati, mi je vse jasno.
DamijanD ::
OK Saj drugače se strinjam s tabo, ne gre za ilegalni kos, bolj za ilegalni setup - sem pa razmišljal a sprint vikend kakorkoli vpliva na to...
no comment ::
Seveda vpliva. Nimajo časa v FP1 vsega optimalno nastaviti preden dirkalniki gredo v "parc fermé" in so zato tisti, ki niso bili dovolj konservativni pri setupu, tokrat preveč obrabiil desko.
Da pa sprint dirka dodatno obrabi desko pa ne vem... Ko ni sprint dirke imajo 4x po eno uro "dirkanja" pred glavno dirko. Ko je na sporedu sprint dirka je približno enako.
Da pa sprint dirka dodatno obrabi desko pa ne vem... Ko ni sprint dirke imajo 4x po eno uro "dirkanja" pred glavno dirko. Ko je na sporedu sprint dirka je približno enako.
Cr00k ::
Meni je vse isto... avto je bil nelegalen, prenizek. Enako, kot bi nelegalen, če bi imel preveč upogljiva krilca. V obeh primerih gre za unfair advantage.
Mclarnov inženir bi tudi lahko narobe nastavil stružnico, pa naredil nelegalen del :) Mogoče pa je, pa ni FIA izmerila? :)
Mclarnov inženir bi tudi lahko narobe nastavil stružnico, pa naredil nelegalen del :) Mogoče pa je, pa ni FIA izmerila? :)
codeMonkey ::
To ni napaka ampak premisljeno tveganje, in pac ni slo po nacrtih. Ni da ne znajo nastavit, ampak njihov dirkalnik pac ni konkurencen, ce ne tvegajo, in ocitno je trg, kjer je potekala dirka bil dovolj pomemben. Pac jim je pobralo titanske drsnike in je sla deska.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
billy ::
Ampak...kako lahko sploh nastaviš avto, da veš da ti bo pobralo (recimo) 5mm lesa, max pa lahko (recimo) 6mm...to je igranje z ognjem.
Če je sposoben inženir, se bo naredilo tako, kot pri RBR, kjer niti ne bo treba tvegat. Merc pač očitno spet išče krivine, ker drugače ne znajo.
Če je sposoben inženir, se bo naredilo tako, kot pri RBR, kjer niti ne bo treba tvegat. Merc pač očitno spet išče krivine, ker drugače ne znajo.
codeMonkey ::
To bi jim moralo vse biti jasno glede na vzmetenje, obremenitve, tlake ipd. Pa imajo tudi titanske drsnike, katere zacne najprej pobirat. S tem bi morali biti sposobni tudi validirati stanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
ripmork ::
Kolikor sem bral, bi lahko pri Lewisu bil predvsem daljši stint na srednje mehkih gumah (ko je bil dirkalnik še relativno težak) krivec za pretirano obrabo. Ni kej, očitno so šli mal predaleč s setup-om. So pa tolerance tu zelo precizne (10mm debela deska je lahko maksimalno 1mm obrabljena). Zanimivo je, da ne merijo vsem, ampak samo naključno (sem mislil, da pri vseh avtih vedno naredijo to meritev).
Kakorkoli, smo imeli vsaj pester zaključek dirke (dejansko je enkrat za spremembo nekdo lovil Max-a za zmago). :)
Kakorkoli, smo imeli vsaj pester zaključek dirke (dejansko je enkrat za spremembo nekdo lovil Max-a za zmago). :)
BT52 ::
Zakaj bi meril vsem? Če izbiraš random. Potem pa je na ekipah, da gemblajo in če želijo biti blizu roba ali ne. Ni tole zdaj igranje v peskovniku. Kalkuliran riziko. Gre za kompleksne probleme. Že iz razloga, da je GF downforce tako močan ob nižjih nastavitvah poda. Pa še ta efekt(e) ekipe ne razumejo popolnoma. Fizikalno in z strani komputacije si še vedno na empiričnih približkih in modelih, kot vedno v inženirstvu. Nič novega. Še posebej od kar pa je tu budget cap postane kompromis že toliko bolj težaven. Mogoče tudi dejstvo, da so spremenljivi riziki, ki so jih bili vajeni do sedaj niso več enaki. Nehvaležno nastavljat avto v Petek 2 dni pred dirko in potem upaš, da imaš margin do nedelje. Gre za spreminjanje mase skozi stinte in konec koncev inheretni vpliv vzmetenja, dowforca in gume, ki gre neproporcialno z tem. Za češnjo na torti pa še imaš tule grdobo od podlage proge, polno neusklajenih grbin, lukenj, bankin, ki spreminjajo obnašanje in drsenja dirkalnikov, če jih malce obvoziš drugače, kot prepšnji krog. Austin je itak zaradi svoje slabe osnovne podlage proge in manjko sredstev že MEME kaj se kvalitete steze tiče.
Letos recimo nedolgo nazaj je že Red Bull v Belgiji izgubljal na camel ravnini 0.4s zaradi potrebnega lift off-a pred Radillionom. Tam so v Soboto zaradi kompresije v Eau Rougue videli obrabo skidblockov in naročili obema dirkačema, da dvigneta nogo z gasa. Ker so že bili z "park-ferme" in niso imeli druge opcije spreminjanja setupa, brez da bi štartali iz boxov.
Skratka ne razumem tega vehemetnega preverjanja vsega počez. FIA ima sicer denar. Vendar Liberty na drugi strani je dolžna kazat pozitivno finačno sliko za svoje vlagatelje. In noče dajat za operacije na progi več, kot potrebno. Že to je čudež da so končno sprejeli sitem, kjer sprejemajo CAD in scan datoteke. Vse tole omogoča manj ljudi oz omogoči manj stresno delo za komisarje.
Zatorej zakaj bi jih obremenjevali več. Mogoče lahko avtomatizirajo procedure z merljivi inserti. Samo potem pa smo tam kako se inserti vstavljajo, kdo jih vstavlja? Kdo jih umerja. Kdo meri pozicije mest intertov. V kateri situaciji se inserti vstavljajo. Je meritev merodajna? Sploh pa zadeva že sedaj deluje na podobnem principu. Gre merljive lunkje z specifičnimi kooordinatami, ko odstraniš drsnike.
Zaenkrat sitem "tožarjenja" in random tehtanj, preverjanja goriv in post race scrutineering parametrov deluje zadovoljivo dobro. Seveda imamo gnila jaboljka in so marsikatere ekipe šle skozi raznorazne dirke z triki brez, da bomo vedeli za njih. Že v tej hibridni dobi je bilo veliko govora o porabi olja in triki z merilci pretoka goriva, pretokov energije iz baterije, uporabe hladilnih tekočin za zanimive namene...
Potem številni primeri že recimo ta z Brabhamom in sistemom tistih stranskih zaves na hidravliko iz 70ih. Skratka številni primeri kjer so ekipe šle skozi dirke z dvojnimi tanki, upogljivimi deli, obrabljivimi gumami, obrabljivimi distačniki, pihanji skozi difuzor na 1000 in 1 način, prepovedanimi elektronskimi sitemi, lauch controli, detekcije štartnih procedur. Dandanes celotni dizajn, setup dirkalnika meji na igranju okoli pravilnika. Izigravanje radiijev, volumnov, perspektiv, merilnih mest, merilnih procedur, kalibracij, lastnosti materialov v različnih orientacijah, športnih pravil... BTW ZATO IMAMO RADI F1 ANE?! XD
Letos recimo nedolgo nazaj je že Red Bull v Belgiji izgubljal na camel ravnini 0.4s zaradi potrebnega lift off-a pred Radillionom. Tam so v Soboto zaradi kompresije v Eau Rougue videli obrabo skidblockov in naročili obema dirkačema, da dvigneta nogo z gasa. Ker so že bili z "park-ferme" in niso imeli druge opcije spreminjanja setupa, brez da bi štartali iz boxov.
Skratka ne razumem tega vehemetnega preverjanja vsega počez. FIA ima sicer denar. Vendar Liberty na drugi strani je dolžna kazat pozitivno finačno sliko za svoje vlagatelje. In noče dajat za operacije na progi več, kot potrebno. Že to je čudež da so končno sprejeli sitem, kjer sprejemajo CAD in scan datoteke. Vse tole omogoča manj ljudi oz omogoči manj stresno delo za komisarje.
Zatorej zakaj bi jih obremenjevali več. Mogoče lahko avtomatizirajo procedure z merljivi inserti. Samo potem pa smo tam kako se inserti vstavljajo, kdo jih vstavlja? Kdo jih umerja. Kdo meri pozicije mest intertov. V kateri situaciji se inserti vstavljajo. Je meritev merodajna? Sploh pa zadeva že sedaj deluje na podobnem principu. Gre merljive lunkje z specifičnimi kooordinatami, ko odstraniš drsnike.
Zaenkrat sitem "tožarjenja" in random tehtanj, preverjanja goriv in post race scrutineering parametrov deluje zadovoljivo dobro. Seveda imamo gnila jaboljka in so marsikatere ekipe šle skozi raznorazne dirke z triki brez, da bomo vedeli za njih. Že v tej hibridni dobi je bilo veliko govora o porabi olja in triki z merilci pretoka goriva, pretokov energije iz baterije, uporabe hladilnih tekočin za zanimive namene...
Potem številni primeri že recimo ta z Brabhamom in sistemom tistih stranskih zaves na hidravliko iz 70ih. Skratka številni primeri kjer so ekipe šle skozi dirke z dvojnimi tanki, upogljivimi deli, obrabljivimi gumami, obrabljivimi distačniki, pihanji skozi difuzor na 1000 in 1 način, prepovedanimi elektronskimi sitemi, lauch controli, detekcije štartnih procedur. Dandanes celotni dizajn, setup dirkalnika meji na igranju okoli pravilnika. Izigravanje radiijev, volumnov, perspektiv, merilnih mest, merilnih procedur, kalibracij, lastnosti materialov v različnih orientacijah, športnih pravil... BTW ZATO IMAMO RADI F1 ANE?! XD
ripmork ::
Zakaj bi meril vsem? Če izbiraš random.Hja... men tale random mal čudno izgleda
Sure, f1 je lovljenje peak performance-a na meji legalnosti. Sam glih odmik od tal in teža sta dva izrazito pomembna faktorja za performance, pa se mi je zdelo, da to pa ja vedno vsem preverjajo. Lewisu je sfalilo 0.05mm(!) - kar noro, v kake detajle merijo. Pri tako preciznem merjenju je bolj razumljivo, zakaj random selection delajo. Sem si predstavljal, da sam okvirno pogledajo in premerijo vsak plank po dirki na toleranco v milimetrih...
BTW ZATO IMAMO RADI F1 ANE?! XD
Seveda :)
Ob vseh genialnostih meni še vedno zmaga BAR-ov skrit rezervoar za gorivo; dveh muhi na en mah (profit na gorivu in na teži). Pa če se ne motim bi to še lep čas počeli, če jih ne bi nekdo zašpecal :P
AtaŠtumf ::
Tukaj se pa strinjam z Maxom 100%.
Verstappen: Both team's cars should be checked if one is illegal
"I think the only thing is when you check one car of the team and it's illegal, then I think you should check the other one as well," he continued. "That for me is the only thing. Otherwise you DQ one, and the other one moves up one position, when normally you always run quite similar setups."
Verstappen has also criticised the Sprint format once again, asserting that the entire issue would have been avoided if the teams were granted more than one practice hour before locking in their chosen set-ups for the weekend under parc ferme regulations.
"I think we should just get rid of the Sprint weekend, and then everyone can set up their cars normally," he argued. "Because it wouldn't have happened if we would have had a normal race weekend I think.
Verstappen: Both team's cars should be checked if one is illegal
"I think the only thing is when you check one car of the team and it's illegal, then I think you should check the other one as well," he continued. "That for me is the only thing. Otherwise you DQ one, and the other one moves up one position, when normally you always run quite similar setups."
Verstappen has also criticised the Sprint format once again, asserting that the entire issue would have been avoided if the teams were granted more than one practice hour before locking in their chosen set-ups for the weekend under parc ferme regulations.
"I think we should just get rid of the Sprint weekend, and then everyone can set up their cars normally," he argued. "Because it wouldn't have happened if we would have had a normal race weekend I think.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
AtaŠtumf ::
Zakaj bi meril vsem? Če izbiraš random.Hja... men tale random mal čudno izgleda
ps: Govori se, da bo v Mehiki spet na random preverjali te planke, naključno so bila izbrana vozila 16, 44, 55 in 63. Imamo tudi že izbrane števile za Brazilijo, tokrat so bile izbrana vozila 44, 63, 55 in 16 in tudi za Las Vegas so izbrane številke vozil 55, 63, 44 in 16.
Imamo tudi komentar Hornerja: "FIA opravlja odlično delo, lepo se vidi da so te številke izbrane popolnoma naključno iz izbora vozil vseh dirkačev, če želite lahko vprašete glede podrobnosti tehnične delegata FIE, ki ravno slučajno ponovno obedujejo v Red Bull šotoru, kakor že nekaj let, lahko pa vam novinarjem pokličem tudi bivšega vodilnega Massija, ki ravnokar pije Red Bull na skromnem večletnem križarjenju v privatni suiti, ki ga je plačal naš radodarni sponzor Red Bull, in bo potrdil, da Red Bull nikakor ne vpliva na pravila Formule 1 in nima nobenega vpliva ne popolnoma neodvisne odločitve F1!"
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AtaŠtumf ()
codeMonkey ::
Random torej pomeni, da izbirajo med Sainzom in Leclercom ter Russlom in Hamiltonom. V cem je problem? :)
BT52 ::
Vi iščete probleme kjer jih ni.
korupcijo pa bi lahko izbrisali iz SSKJ ker je ne rabimo več
korupcijo pa bi lahko izbrisali iz SSKJ ker je ne rabimo več
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Skyman ::
Ja za domaco dirko mora biti
Ah hamko je spet dilo nabrusu
Ferrari vs Merc ziher bo to strateška bitka vredna čakanja. XD
Ah hamko je spet dilo nabrusu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Skyman ()
BT52 ::
Max ima rad besedo "lovely" ane. Čudno da se Max in GP ne pogovarjajo kaj bosta delala jutri po kosilu.
BT52 ::
Italijani ne jebejo pet posto starih fint Merca LOL
Edit: Ferrari Galaxy brain strateeggia.
Edit: Ferrari Galaxy brain strateeggia.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Okvara na vzmetenju. Yikees. Avto je ded.
Ziher bo kasko pokril :P
Ziher bo kasko pokril :P
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Ma ja na Ferrariju mogoče. Ne pa na Mercu, ki se je celo dirko vozil v prometu in povsem zgrešili predikcijo.
codeMonkey ::
Ocitno medium dela precej dobro z lazjim dirkalnikom. Norris pa DOD.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
ripmork ::
Spet se so razplamtele govorice o prihajajoči bombi; Papa Flavio viden na terasi v debati s Hornerjem, Alberto Fabrega se skrivnostno muza in drži za usta, pa še kak indic se najde
Bo Ferdo končno dočakal dober dirkalnik? Po videnem letos je še vedno prva klasa, jaz bi mu privoščil.
Checo pa nazaj v poznano ekipo, bi imelo smisel.
Bo Ferdo končno dočakal dober dirkalnik? Po videnem letos je še vedno prva klasa, jaz bi mu privoščil.
Checo pa nazaj v poznano ekipo, bi imelo smisel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
DamijanD ::
Ferdo je še vedno na zelo dobrem nivoju a realno gledano Maxu ne more (več) konkurirati. Ampak lahko pa pobere vsa druga mesta - sploh, če se nekako zaveda tega dejstva in se ne bo preveč bockal z Maxom in predvsem užival v avtu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
skyform ::
Jaz sem za, dre gre Alonso v Redbull ampak to se ne bo zgodilo, saj ne za 2024. Je več člankov kjer Horner zanika, da bo naslednje leto vozil za Redbull kdo drug kot Perez.
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-m...
https://www.planetf1.com/news/red-bull-...
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-m...
https://www.planetf1.com/news/red-bull-...
scythe ::
Bilo bi odlično!
Samo Alonso ne bo št.2 v ekipi in bi bili prepiri znotraj ekipe, spomnimo se 2016 sezone. Bi Max Verstappen prenesel to?
Samo Alonso ne bo št.2 v ekipi in bi bili prepiri znotraj ekipe, spomnimo se 2016 sezone. Bi Max Verstappen prenesel to?
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
codeMonkey ::
Kaj pa naj bi prenesel? Unicil bi ga na stezi, kakorkoli obrnes. Na slab dan bi mu lahko kaj pustil, to je pa to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
scythe ::
codeMonkey je izjavil:
Kaj pa naj bi prenesel? Unicil bi ga na stezi, kakorkoli obrnes. Na slab dan bi mu lahko kaj pustil, to je pa to.
Da bi imel konkurenčnega sovoznika v ekipi, trenutno ga nima in ima mir v ekipi. Alonso je pa še enkrat dokazal, da je lahko presneto dober pri svojih letih. Ne vemo pa, če bi mu RBR ustrezal, mogoče bi se ujel z njim ali pa bi bil čisti polom.
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
codeMonkey ::
Alonso ni konkurencen sovoznik Maxu. Vprasanje, ce je sploh kdo trenutno. Hamilton in predvsem Alonso sta svoj vrh ze imela, kaksen Norris pa rabi se malo izkusenj s konkurencnim dirkalnikom. Pa sem trenutno za Leclerca, ampak, ceprav je hiter, mu manjka brezkompromisnost, pa tudi glede odlocnosti, bi lahko kaj pobral od ekipnega kolega, zato bi IMO tudi zvisel. Max je talentiran, ze izkusen, predvsem pa mu je zrasla samozavest od rezultatov kot tudi od okolja, kjer je neverjetno zasciten, in mu nihce ne upa nicesar reci nazaj, ceprav gre kdaj cez mejo. Zdaj pa postavi kogarkoli zunanjega zraven.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2022 (strani: 1 2 3 4 … 96 97 98 99 )Oddelek: Na cesti | 321956 (105129) | ripmork |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 440041 (208040) | BT52 |
» | Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 205920 (126312) | ripmork |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 180821 (112380) | broken/link |