Novice » Znanost in tehnologija » Tudi Kanada po letu 2035 brez avtomobilov na notranje izgorevanje
BigWhale ::
Tako nekako, ja, če primerjaš z rudarjenjem za baterije.
Vse je stvar perspektive ... Samo pravo fotko je treba vzet iz arhiva, a ne?
Razlagat kako je rudarjenje za surovine za elektricna vozila umazano je precej butasto. Rudarjenje za surovine za vozila z notranjim izgorevanjem na fosilna goriva je ravno tako umazano in rudarit je potrebno skozi celotno zivljenjsko obdobje vozila. Po tem, ko je vozilo proizvedeno se rudarjenje ne neha. Pri vozilih na elektricni pogon je pa lahko velik delez elektrike pridelan na mnogokrat bolj cisti nacin kot nafta.
V bistvu je precej bolj smiselno vso nakopano nafto skurit za elektriko kot jo pa kurit v avtomobilih. Izkoristek bo vecji. Tako kot je bolj smiselno kurit plin v elektrarni in potem z elektriko poganjat toplotne crpalke, kot pa kurit plin doma v peci.
Vedno je bolje imeti manj kurisc, ki jih lahko bistveno lazje vzdrzujes, nadziras in reguliras, kot pa imeti na milijone majhnih kurisc.
m314 ::
Pri nafti ne smemo zanemariti nesreč, ki lahko za dolgo onesnažijo veliko področje. Poleg izpustov CO2 je problematično tudi drugo onesnaževanje, ki ga neposredno vdihavamo. Z nakupom fosilnih goriv tudi financiramo vojne v Ukrajini, Jemnu, Libiji, ... in podpiramo diktatorske režime v Savdski Arabiji, Iranu, Rusiji, ...
Ne pozabimo tudi na napredek pri električnih avtomobilih v zadnjih 10 letih glede dosega in cene.
Sam se že 3 leta vozim na elektriko in mi na kraj pameti ne pade, bi se vrnil na bencin ali dizel.
Mislim, da nekatere vlade razmišljajo bolje od marsikoga na tem forumu.
Ne pozabimo tudi na napredek pri električnih avtomobilih v zadnjih 10 letih glede dosega in cene.
Sam se že 3 leta vozim na elektriko in mi na kraj pameti ne pade, bi se vrnil na bencin ali dizel.
Mislim, da nekatere vlade razmišljajo bolje od marsikoga na tem forumu.
nejc_nejc ::
Zal je trenutni EV, primeren kot drugi avto. V canadi, mal visi gor, je pa neuporaben.
Kar pa vlade neke bele knjige pisejo in podobno je pa itak smesno.
Kar pa vlade neke bele knjige pisejo in podobno je pa itak smesno.
Lonsarg ::
SambaShare je izjavil:
Ampak v tisti temi je bilo generalno govora "za ta trenutek" (pa še to ni bilo nekega konkretnega konsenza), ne pa o scenariju ukinitve običnih ICE avtomobilov.Za PHEV hibrida je cena goriva brezpredmetna ker ciljaš da vsaj 80% voženj delaš na elektriko.Že razloženo v temi o električnih avtomobilih da so PHEV gimmick. Za tiste z dolgimi relacijami je doprinos premajhen, za tiste s kratkimi pa tudi cena goriva ni velik faktor.
PHEV so morda gimmick, če imaš možnost kupiti navadni bencinski oziroma kakega običnega hibrida (HEV). Če pa je na trgu dovoljen le PHEV in EV (edino tadva ustrezata omejitvi pod 50g CO2, kar je kanada sprejela za 2035), potem pa PHEV dobi popolnoma nov pomen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Ganon ::
Če pustimo surovine ob strani, kako si birokrati predstavljajo milijardo in pol vozil na električni pogon? Kako bomo zagotavljali potrebno energijo? S tem, ko ugašamo jedrske elektrarne? Kje jih bomo polnili? Tisti, ki živijo v blokih, ki že zdaj komaj najdejo prosto parkirno mesto? Mi smo svetlobna leta oddaljeni od tega, da bi zadeva funkcionirala.
Video, ki ponazori bizarnost situacije:
https://webm.red/view/e9Vi.webm
Video, ki ponazori bizarnost situacije:
https://webm.red/view/e9Vi.webm
Dane0 ::
Pri nafti ne smemo zanemariti nesreč, ki lahko za dolgo onesnažijo veliko področje. Poleg izpustov CO2 je problematično tudi drugo onesnaževanje, ki ga neposredno vdihavamo. Z nakupom fosilnih goriv tudi financiramo vojne v Ukrajini, Jemnu, Libiji, ... in podpiramo diktatorske režime v Savdski Arabiji, Iranu, Rusiji, ...
Ne pozabimo tudi na napredek pri električnih avtomobilih v zadnjih 10 letih glede dosega in cene.
Sam se že 3 leta vozim na elektriko in mi na kraj pameti ne pade, bi se vrnil na bencin ali dizel.
Mislim, da nekatere vlade razmišljajo bolje od marsikoga na tem forumu.
Manjka nam samo dodatno nov električno omrežje in še ena nuklearka za EV, sicer smo pa set and go!
Fascinantno je, kako ljudje mislijo, da bo priključna moč za EV in TČ se kar magično pojavila od nekje za vsa gospodinjstva. TČ in EV potrebujejo neverjetne količine instant energije in povečini celotna država bolj ali manj na enkrat.
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Dane0 ::
Če pustimo surovine ob strani, kako si birokrati predstavljajo milijardo in pol vozil na električni pogon? Kako bomo zagotavljali potrebno energijo? S tem, ko ugašamo jedrske elektrarne? Kje jih bomo polnili? Tisti, ki živijo v blokih, ki že zdaj komaj najdejo prosto parkirno mesto? Mi smo svetlobna leta oddaljeni od tega, da bi zadeva funkcionirala.
Video, ki ponazori bizarnost situacije:
https://webm.red/view/e9Vi.webm
Večja zabloda od električnega avta je samo še električni tovornjak.
Če bi nam bilo res mar za okolje bi delali na tem, da se gremo namesto brezglavega potrošništva sistem, ki nagrajuje tiste, ki manj trošijo. Tako pa živimo v sistemu ki brez kakršne koli orientacije proizvaja na triljone ton smeti.
DamijanD ::
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Malo pretiravaš. Ljudje, ki imajo EV tukaj na tem forumu ga doma večinoma polnijo na eno fazo (16A).
Dane0 ::
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Malo pretiravaš. Ljudje, ki imajo EV tukaj na tem forumu ga doma večinoma polnijo na eno fazo (16A).
Se mi ne zdi - pisal sem za gospodinjstvo (2-3 avtomobili), dodatno pa bo polnjenje na 12A bolj za šminkiranje po kakšnem ravnem mestu za do trgovine in nazaj. Če na dan narediš 100km z pogostimi zastoji v konkretni vročini ali mrazu pa od 12A ne bo nič. Pomojem sem še precej premalo rekel.
Saj ne, da problem ni rešljiv samo nima ga smisla na tak način reševati, da zamenjaš slabo opcijo za slabo opcijo. Neverjetni stroški (ekološki kot ekonomski) so z to idejo EV o katerih večina niti govori ne, na koncu pa še vedno nismo naredili praktično nič.
dexterboy ::
Fascinantno je, kako ljubitelji EV znajo prikazati "napredek" na način, da je ta deviško nedolžen in prinaša same pozitivne lastnosti, orgazem brez meja. Upam, da to ostane zapisano za bodoče generacije, ki se bodo učile na naših napakah... le kako smo lahko preživeli vsa ta desetletja ob smradu izpušnih plinov, da so se naši otroci rodili živi in zdravi in ne kot kakšni "spački"...?
"Štromarji" streljajo v napačno tarčo in z napačnimi naboji. In vsakič, ko jim hoče človek kaj lepo razložiti, usekajo nazaj "ad hominem". To je razvita civilizacija? Ko še normalna debata ni mogoča?
"Štromarji" streljajo v napačno tarčo in z napačnimi naboji. In vsakič, ko jim hoče človek kaj lepo razložiti, usekajo nazaj "ad hominem". To je razvita civilizacija? Ko še normalna debata ni mogoča?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
nekikr ::
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Malo pretiravaš. Ljudje, ki imajo EV tukaj na tem forumu ga doma večinoma polnijo na eno fazo (16A).
Enega. In velikokrat je to drugi avto. Zdaj pa temu drugemu dodaj še prvega in kar naenkrat to ne bo več zadosti.
Lonsarg ::
Jaz se spomnim nekih izracunov iz tiste druge teme, da celotna slovenija avtomobilov na elektriko pomeni le 15% povisanje porabe elektrike (brez tovornega prometa).
Skratka omrezje ni noben problem, baterije so edini problem. Ki pa je z ustrezno ekonomijo lepo resljiv.
Skratka omrezje ni noben problem, baterije so edini problem. Ki pa je z ustrezno ekonomijo lepo resljiv.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
deco16 ::
Mam EV. Mislim da brez 63A varovalke ne morem živet, kako se lahko sploh vozim. Ko upalim klimo začnejo vse luči utripat v vozilu, ko upalim pa gretje pa še sosedu žmigajo luči.
Ma svašta kake slišiš tukaj res :) Petrol headi, pejdte se malo popeljat pol pa šimfat ;)
Ma svašta kake slišiš tukaj res :) Petrol headi, pejdte se malo popeljat pol pa šimfat ;)
hujsk1999 ::
Svinjske dizelaše bi bilo treba banat še letos ali najkasneje do leta 2025. Upam, da gre gorivo res čez 5€ za liter v naslednjih mesecih/letih in se bo samo od sebe porihtalo. Planet je ogrožen!
Intel Core i9-13900KS/MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G/EKWB Custom
dexterboy ::
pozabil si dodati
/S
na koncu posta
/S
na koncu posta
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Dane0 ::
Jaz se spomnim nekih izracunov iz tiste druge teme, da celotna slovenija avtomobilov na elektriko pomeni le 15% povisanje porabe elektrike (brez tovornega prometa).
Skratka omrezje ni noben problem, baterije so edini problem. Ki pa je z ustrezno ekonomijo lepo resljiv.
Če se pogovarjamo o enem mini električnem avtu za malo se po mestu vozit je to eno. Če se pogovarjamo pa o tem, da bi EV zamenjali ICE tako kot jih uporabljamo danes pa to trenutno ni niti približno možno.
V avto je potrebno v X časa spraviti Y energije in če nimaš tako močnega priključka to pač ne bo šlo. Takega priključka po mojih poizvedovanjih, kot gospodinjstvo, marsikje sploh ne moreš dobiti - ker omrežje tega ne dopušča. Če pa že so pa to neke povsem druge številke na račun za elektriko.
Mam EV. Mislim da brez 63A varovalke ne morem živet, kako se lahko sploh vozim. Ko upalim klimo začnejo vse luči utripat v vozilu, ko upalim pa gretje pa še sosedu žmigajo luči.
Ma svašta kake slišiš tukaj res :) Petrol headi, pejdte se malo popeljat pol pa šimfat ;)
Jasno - zelo odvisno od primera do primera.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Dane0 ()
Dane0 ::
Svinjske dizelaše bi bilo treba banat še letos ali najkasneje do leta 2025. Upam, da gre gorivo res čez 5€ za liter v naslednjih mesecih/letih in se bo samo od sebe porihtalo. Planet je ogrožen!
Planetu je pomojem čisto vseeno kaj se mi gremo. Mi sebe ogrožamo. Bananje goriva v tako kratkem času ali pa taka huda podražitev pa bo za posledico imelo samo več logističnih težav in revščine in vsega povezanega.
Lonsarg ::
V kakem kratkem času neki. EV imamo že od 2010, če ukinemo ICE 2035 je to freaking 25 letno prehodno obdobje. Če tega nismo zmožni potem je res naša civilizacija za v smeti.
Dane0 ::
Ukinit ICE pomeni, da se večini prebivalstva onemogoči današnji način življenja. EV pa ni rešitev, ker ga za štart nimaš kje polnit, če živiš v bloku.
Fundamentalno se problem začne pomojem sicer v tem, da se v 90% avtomobilov za 5 (kakršnih koli) po večini vozi ena oseba.
Fundamentalno se problem začne pomojem sicer v tem, da se v 90% avtomobilov za 5 (kakršnih koli) po večini vozi ena oseba.
Lonsarg ::
Glede na to koliko avtov cele dneve stoji pred bloki, ostali pa povečini zgolj par km na dan naredijo, bi najbrž 3x100A varovalka zadostovala za 100 avtomobilov na parkiriscu, da se to nafila do naslednjega jutra. Se bo že to postavilo do 2035.
dvojka ::
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Malo pretiravaš. Ljudje, ki imajo EV tukaj na tem forumu ga doma večinoma polnijo na eno fazo (16A).
Enega. In velikokrat je to drugi avto. Zdaj pa temu drugemu dodaj še prvega in kar naenkrat to ne bo več zadosti.
Ne pretiravat... Trenutno delam 120km dnevno + malenkost lokalnih poti. Avto se polni na šuko 10A in se brez problema napolni do cca 1 zjutraj (prključim pa ga okrog 5 popoldan). Če bi imel dinamično polnilnico bi šlo še hitreje ampak ne potrebujem. Zdaj koliko bo pokurila TČ je težko govorit, ker je vsaka hiša drugačna (velikost, izolacija...) ampak mislim, da s cca 60A lahko novejša hiša brez problema napolni 2 EV ter poganja TČ. Se pa strinjam, da celotno elektro omrežje ni pripravljeno na spremembe in ne vem kaj misli gospoda urediti.
Dane0 ::
Glede na to koliko avtov cele dneve stoji pred bloki, ostali pa povečini zgolj par km na dan naredijo, bi najbrž 3x100A varovalka zadostovala za 100 avtomobilov na parkiriscu, da se to nafila do naslednjega jutra. Se bo že to postavilo do 2035.
Seveda, da se uredit samo nekdo mora to plačat, račun pa ne bo majhen.
dvojka ::
Glede na to koliko avtov cele dneve stoji pred bloki, ostali pa povečini zgolj par km na dan naredijo, bi najbrž 3x100A varovalka zadostovala za 100 avtomobilov na parkiriscu, da se to nafila do naslednjega jutra. Se bo že to postavilo do 2035.
Ni problem postaviti 3x100, 3x500... varovalk ter potem polnit veliko avtomobilov na parkiriščih blokov, ko bo enkrat zadeva dozorela in bodo vsi lastniki parkirišč se strinjali z razkopavanjem le tega. Večja težava je distribucijsko omrežje, ki ni dimenzionirano za tak pretok. To pomeni novo polaganje vodnikov po mestih, veliko ponovnega razkopavanja, posodabljanja transformacijskih postaj... To jaz vidim kot veliko večji zalogaj. Ter seveda kako pridobiti el. energijo v samem začetku (NEK2 nam ne uide).
Dane0 ::
ampak mislim, da s cca 60A lahko novejša hiša brez problema napolni 2 EV ter poganja TČ. Se pa strinjam, da celotno elektro omrežje ni pripravljeno na spremembe in ne vem kaj misli gospoda urediti.
Saj ne moremo vsem omogočiti niti 60A brez konkretnih nadgradenj.
Predvsem je vprašanje čemu bi to sploh počeli saj rešitev ni EV ampak AV (avtomatično vozilo) in pozaba koncepta lastništva avtomobila. EV naj zamenja ICE kjer je to smiselno ampak takole pavšalno, brezglavo in brez vizije trošiti take silne resourse je pa pomojem povsem neodgovorno.
dexterboy ::
Gradbene mašine na nafto? To pa ne, halooo, ja kaj ti pa je? Kar lepo na roke, ekološko
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Ganon ::
Glede na to koliko avtov cele dneve stoji pred bloki, ostali pa povečini zgolj par km na dan naredijo, bi najbrž 3x100A varovalka zadostovala za 100 avtomobilov na parkiriscu, da se to nafila do naslednjega jutra. Se bo že to postavilo do 2035.
Kako bi uredil polnilnice na blokovskih parkiriščih, kjer ni lastniških parkirnih mest in se ljudje vsak dan borijo za prosto mesto? Pa za tiste, ki imajo lastniško parkirno mesto v garažni hiši pod objektom, kamor električni avto sploh ne bi smel zapeljati? Predstavljaj si 100+ avtomobilov pod objektom. Tempirana bomba. Toliko je preprek, da se sanje razblinijo v trenutku.
dexterboy ::
Mah vse to se bo uredilo, ko se bo populacija skrčila. Takrat bo vsak imel svoj blok ;)
Kot v trilogiji Golega Sonca...
Kot v trilogiji Golega Sonca...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
HotBurek ::
Mene pa zanima, ali je možno polnit avto na polnilnici, brez pametnega telefona?
Da plačaš npr. z denarjem.
Da plačaš npr. z denarjem.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
HotBurek ::
A dej no.
Sicer resno sprašujem, ali je možno polnit in plačat z našim papirjem.
Isto bi vprašal za te električne skiroje, kakšne opcije so tam.
Sicer resno sprašujem, ali je možno polnit in plačat z našim papirjem.
Isto bi vprašal za te električne skiroje, kakšne opcije so tam.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
nejc_nejc ::
evo
omw:
Plačilo je možno z RFID uporabniško kartico, s kreditno kartico prek mobilne aplikacije IONITY za pametne telefone ali prek spletnega mesta, enako kot pri spletnem nakupovanju. Uporaba polnilnikov IONITY za enkratno polnjenje znaša osem evrov bruto.
petrol:
Mobilna in spletna aplikacija OneCharge
Preverite lokacijo, zasedenost in delovanje posamezne polnilne postaje v realnem času. Polnjenje plačajte kar v aplikaciji, brez gotovine.
PREBERITE VEČ
Petrol klub kartica elektromobilnosti
Za brezskrbno brezkontaktno avtorizacijo polnjenja na vseh naših polnilnih postajah in na polnilnih postajah naših partnerjev po Evropi.
PREBERITE VEČ
Petrol poslovna kartica elektromobilnosti
Dostop do naših polnilnih mest za polnjenje službenih avtomobilov. Preko skupnega računa imate lahko v lasti poljubno število kartic.
elektro:
Načini plačila
Polni in plačaj
Možnost plačevanja po opravljenem polnjenju oziroma Polni in plačaj je namenjena uporabnikom, ki redko polnijo na polnilnicah. Pri prvi uporabi polnilnice boste vnesli številko plačilne kartice, ki si jo po želji lahko tudi shranite. V mobilni aplikaciji je možno plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami.
Predplačniški račun
Če boste pogosto uporabljali naše polnilnice, izberite predplačniško opcijo. Na vaš račun prednaložite sredstva po svoji izbiri in ga nato uporabljajte za posamezna polnjenja. V mobilni aplikaciji je možno plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami.
za "keš", nism najdu, verjetno za šaltrjem na pumpi, če sploh lahko prej napolniš.
bo pa verjetno možno s tanovo "biometrično" OI :)
omw:
Plačilo je možno z RFID uporabniško kartico, s kreditno kartico prek mobilne aplikacije IONITY za pametne telefone ali prek spletnega mesta, enako kot pri spletnem nakupovanju. Uporaba polnilnikov IONITY za enkratno polnjenje znaša osem evrov bruto.
petrol:
Mobilna in spletna aplikacija OneCharge
Preverite lokacijo, zasedenost in delovanje posamezne polnilne postaje v realnem času. Polnjenje plačajte kar v aplikaciji, brez gotovine.
PREBERITE VEČ
Petrol klub kartica elektromobilnosti
Za brezskrbno brezkontaktno avtorizacijo polnjenja na vseh naših polnilnih postajah in na polnilnih postajah naših partnerjev po Evropi.
PREBERITE VEČ
Petrol poslovna kartica elektromobilnosti
Dostop do naših polnilnih mest za polnjenje službenih avtomobilov. Preko skupnega računa imate lahko v lasti poljubno število kartic.
elektro:
Načini plačila
Polni in plačaj
Možnost plačevanja po opravljenem polnjenju oziroma Polni in plačaj je namenjena uporabnikom, ki redko polnijo na polnilnicah. Pri prvi uporabi polnilnice boste vnesli številko plačilne kartice, ki si jo po želji lahko tudi shranite. V mobilni aplikaciji je možno plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami.
Predplačniški račun
Če boste pogosto uporabljali naše polnilnice, izberite predplačniško opcijo. Na vaš račun prednaložite sredstva po svoji izbiri in ga nato uporabljajte za posamezna polnjenja. V mobilni aplikaciji je možno plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami.
za "keš", nism najdu, verjetno za šaltrjem na pumpi, če sploh lahko prej napolniš.
bo pa verjetno možno s tanovo "biometrično" OI :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
janezvalva ::
end result bo isti.
vsi derivati kateri se sedaj distribuira po benzinskih postajah se bodo pokurili za zagotavljanje električne energija za EV vozila filat. tako bomo prišli na isto. naftne ploščadi in premogovniki bodo še naprej delovali, samo vozila bodo EV.
vsi derivati kateri se sedaj distribuira po benzinskih postajah se bodo pokurili za zagotavljanje električne energija za EV vozila filat. tako bomo prišli na isto. naftne ploščadi in premogovniki bodo še naprej delovali, samo vozila bodo EV.
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?
HotBurek ::
Bomo pač fural avte na tuje tablice, pa bo šel denar za registracijo in zavarovanje v tujino, pa še DMVja se izogneš.
Škoda. EU postaja šithole s tem elektro-fašizmom.
Škoda. EU postaja šithole s tem elektro-fašizmom.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Mato989 ::
Ukinit ICE pomeni, da se večini prebivalstva onemogoči današnji način življenja. EV pa ni rešitev, ker ga za štart nimaš kje polnit, če živiš v bloku.
Fundamentalno se problem začne pomojem sicer v tem, da se v 90% avtomobilov za 5 (kakršnih koli) po večini vozi ena oseba.
Ne, to da se v avtu za 4-5 ljudi vozi ena oseba je samo dejstvo... kaj naj, če mam šiht iz vukojebine 30km stran in ni avtobusa vsakih 20min? Grem z avtom, koga naj vozi nekdo z vukojebine tja da se jih bo pod mus peljalo pet?
To je kr nekaj.
Glede na to koliko avtov cele dneve stoji pred bloki, ostali pa povečini zgolj par km na dan naredijo, bi najbrž 3x100A varovalka zadostovala za 100 avtomobilov na parkiriscu, da se to nafila do naslednjega jutra. Se bo že to postavilo do 2035.
Ja in potem bo naš napredek slonel na dejstvu da ne smeš nikol pozabit polnit avta in vklopit štroma... v avtih gremo tako nazaj kot pri baterijah telefonov... iz polnjenja 1x na teden smo prišli polnjenje na 48ur eni kar na 12-24...
In to bedarijo hočete zdaj uvest v vozni park...
EV brez 40A priključka ne moreš smiselno polnit realno pa večina potrebuje 80A. In potem še 30A za TČ in 60A za ostalo po večini. To je 170A priključek za vsako gospodinjstvo. Na omrežju, ki so ga postavili naši dedje napaja pa ga povečini premog.
Malo pretiravaš. Ljudje, ki imajo EV tukaj na tem forumu ga doma večinoma polnijo na eno fazo (16A).
Enega. In velikokrat je to drugi avto. Zdaj pa temu drugemu dodaj še prvega in kar naenkrat to ne bo več zadosti.
Ne pretiravat... Trenutno delam 120km dnevno + malenkost lokalnih poti. Avto se polni na šuko 10A in se brez problema napolni do cca 1 zjutraj (prključim pa ga okrog 5 popoldan). Če bi imel dinamično polnilnico bi šlo še hitreje ampak ne potrebujem. Zdaj koliko bo pokurila TČ je težko govorit, ker je vsaka hiša drugačna (velikost, izolacija...) ampak mislim, da s cca 60A lahko novejša hiša brez problema napolni 2 EV ter poganja TČ. Se pa strinjam, da celotno elektro omrežje ni pripravljeno na spremembe in ne vem kaj misli gospoda urediti.
ODLIČNO... in zdaj če prideš popoldan s šihta in se hočeš peljat še 100km nekam??? Kdaj pa pol polniš? Kaj šele da prideš domov zvečer in pozabiš vklopit kaj pa pol? Je avto neuporaben... bencin ima fore ker je tank 55l+ in ima range 700km... dokelr ne bo zakona da mora vsak EV imet range najmanj 400km pri 0 stopinjah celzija bo to fail nenehnega vklaplanja in skrbi da boš spet priklopil avto na štrom... skratka iz udobja v slabše gremo.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
nejc_nejc ::
Dati avto za 100k za referenco, je pa mal mim.
Ok ste se razpisal.
Zdej mi pa rezloste zakaj ma folk probleme s prikljucitvijo SE na omrezje.
EV, v obstojeci obliki, so vmesna zgodba.
Politiki pa nebuloze govorijo.
Ok ste se razpisal.
Zdej mi pa rezloste zakaj ma folk probleme s prikljucitvijo SE na omrezje.
EV, v obstojeci obliki, so vmesna zgodba.
Politiki pa nebuloze govorijo.
BigWhale ::
dvojka ::
ODLIČNO... in zdaj če prideš popoldan s šihta in se hočeš peljat še 100km nekam??? Kdaj pa pol polniš? Kaj šele da prideš domov zvečer in pozabiš vklopit kaj pa pol? Je avto neuporaben... bencin ima fore ker je tank 55l+ in ima range 700km... dokelr ne bo zakona da mora vsak EV imet range najmanj 400km pri 0 stopinjah celzija bo to fail nenehnega vklaplanja in skrbi da boš spet priklopil avto na štrom... skratka iz udobja v slabše gremo.
Saj enaka prašanja veljajo za ICE razen s tem, da imaš tam nekoliko več dosega. Ravno tako, ko pridem domov mi še vedno ostane dovolj dosega za tvojih 100km. Tudi chargerji so dobro pokriti, če bi jih potreboval pa do danes nisem na njih polnil niti enkrat. Na srečo imamo izbiro in naj vsak sebi vzame kar njemu paše. V praksi se mi tvoji razlogi ne zdijo omembe vredni, saj se mi nič ni dogodilo niti 1x.
BigWhale ::
janezvalva je izjavil:
end result bo isti.
vsi derivati kateri se sedaj distribuira po benzinskih postajah se bodo pokurili za zagotavljanje električne energija za EV vozila filat. tako bomo prišli na isto. naftne ploščadi in premogovniki bodo še naprej delovali, samo vozila bodo EV.
Ne, rezultat v taksnem primeru ne bo isti. Elektrike, z upostevanjem vseh izgub, je potrebno _bistveno_ manj kot je potrebno nafte, da se ti pripeljes 100km dalec.
V litru bencina je za priblizno 9kWh energije. In z max izkoristkom 40% dobis iz litra bencina za za okrog 4kWh energije, ki te poganja naprej. Tukaj ze v startu vrzes v zrak vec kot pol energije. Ce zraven pristejes se izgube, ki se zgodijo na poti od vrtine do tvojega avtomobila, je to zraven se kakih 20% izgub.
Torej iz 11kWh energije dobis ven 4kWh, ki te poganja. Vse ostalo skuris v prakticno neuporabljeno toploto (ja, ja vem avto se mal pogrejes pozimi, to je se zmeri ene 10x majn ucinkovito kot toplotna crpalka), skoraj 2/3 energije vrzes stran.
Iz vse te nafte, ki jo pokurimo v avtomobilih, bi lahko napolnili precej vec elektricnih avtomobilov.
Vse skupaj bi bilo bolj cisto in bolj prijazno okolju. Narediti elektrarno, ki bo kurila nafto in v zrak ne bo spuscala CO2 ni nemogoce. Taksno, ki v zrak ne bo spuscala NOX je pa se lazje narediti.
m0LN4r ::
Elektricni tovornjaki in elektricno kmetijstvo in elektricna industrija?
Stiri sendvice z kajzerico, poli in sirom prosim.
Izvolite 39,60€ bo.
Stiri sendvice z kajzerico, poli in sirom prosim.
Izvolite 39,60€ bo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Mato989 ::
ODLIČNO... in zdaj če prideš popoldan s šihta in se hočeš peljat še 100km nekam??? Kdaj pa pol polniš? Kaj šele da prideš domov zvečer in pozabiš vklopit kaj pa pol? Je avto neuporaben... bencin ima fore ker je tank 55l+ in ima range 700km... dokelr ne bo zakona da mora vsak EV imet range najmanj 400km pri 0 stopinjah celzija bo to fail nenehnega vklaplanja in skrbi da boš spet priklopil avto na štrom... skratka iz udobja v slabše gremo.
Saj enaka prašanja veljajo za ICE razen s tem, da imaš tam nekoliko več dosega. Ravno tako, ko pridem domov mi še vedno ostane dovolj dosega za tvojih 100km. Tudi chargerji so dobro pokriti, če bi jih potreboval pa do danes nisem na njih polnil niti enkrat. Na srečo imamo izbiro in naj vsak sebi vzame kar njemu paše. V praksi se mi tvoji razlogi ne zdijo omembe vredni, saj se mi nič ni dogodilo niti 1x.
Ne da imaš nekoliko več dosega, tam ima povprečen ICE dosega najmanj 700km, če nisi glih pacient ki vozi 170km/h... pa ne glede na to če je ICE cena 13k ali 45k... zdaj pa mi najdi EVja ki ima doseg 700km za 13k kot recimo Clio... ali pa 14k... z enim polnjenjem max 10 min...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
dvojka ::
Ker delamo 700km v povprečju vsak dan... Pač, ko boš enkrat pogledal malo širše boš videl, da je EV čisto dobra rešitev. Trenutno ne za vse zaradi težavnosti polnjenja v blokovskih naseljih dolgoročno pa bo verjetno tudi to urejeno. Največja težava je, da elektro infrastruktura temu ni primerna in glede na plane elektrifikacije v vseh sektorjih bo omrežje zelo bogo.
Mato989 ::
Ker delamo 700km v povprečju vsak dan... Pač, ko boš enkrat pogledal malo širše boš videl, da je EV čisto dobra rešitev. Trenutno ne za vse zaradi težavnosti polnjenja v blokovskih naseljih dolgoročno pa bo verjetno tudi to urejeno. Največja težava je, da elektro infrastruktura temu ni primerna in glede na plane elektrifikacije v vseh sektorjih bo omrežje zelo bogo.
Nima veze, gre se za to, da ne rabimo mislit da skoz vklapljamo naš avto na elektriko, kto da ni dovolj tečno to počet že s telefonom vsak dan
Temu se reče QUALITY FO LIFE kot kupec želim več tega ne manj oz. ne slabše ampak boljše...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
nejc_nejc ::
Tle nimas prav. Kar se ekologije tice zal zahteva prilagoditve.
Mene bolj moti, da je debata z zagovorniki TREUTNE oblike EV enaka kot z lastniki volkcvagnarjev.
Trenutno forsiranje obstojecih EVjev je v nasprotju z agendo gospodarske rasti, kakrsno poznamo. Da ne govorim o demografski politiki......
Vsekakor je potrebno nekje zaceti, z glavo skozi zid, pa ne gre.
Mene bolj moti, da je debata z zagovorniki TREUTNE oblike EV enaka kot z lastniki volkcvagnarjev.
Trenutno forsiranje obstojecih EVjev je v nasprotju z agendo gospodarske rasti, kakrsno poznamo. Da ne govorim o demografski politiki......
Vsekakor je potrebno nekje zaceti, z glavo skozi zid, pa ne gre.
Mike_Rotch ::
SambaShare je izjavil:
Za PHEV hibrida je cena goriva brezpredmetna ker ciljaš da vsaj 80% voženj delaš na elektriko.
Že razloženo v temi o električnih avtomobilih da so PHEV gimmick. Za tiste z dolgimi relacijami je doprinos premajhen, za tiste s kratkimi pa tudi cena goriva ni velik faktor.
V tisti temi sem jasno napisal kako se s PHEV prihrani cca. jurja na leto v primerjavi s Toyotinim hibridom ali varčnim dizlom ter cca. 2 jurja na leto, če primerjaš s podobno velikim in zmogljivim avtomobilom.
Poleg vseh ostalih prednosti, ki jih prinaša vožnja na elektriko po mestnih središčih (predvsem udobje in odsotnost emisij).
Nima veze, gre se za to, da ne rabimo mislit da skoz vklapljamo naš avto na elektriko, kto da ni dovolj tečno to počet že s telefonom vsak dan
Meni precej večjo muko predstavlja obisk pumpe kot tiste 4 dodatne sekunde za priklop avtomobila doma.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mike_Rotch ()
Mato989 ::
Meni precej večjo muko predstavlja obisk pumpe kot tiste 4 dodatne sekunde za priklop avtomobila doma.
pol pa te vabim da ga prideš meni priklapljat vsak dan... se pripelješ do bloka, greš peš v 3. nadstropje, vržeš čez okno kabel električni, greš peš dol, vklopiš v avto in greš spet nazaj gor... pozimi to pomeni da maš skoz vsaj 1 okno na kip odprto kar pomeni da masovno izgubljaš ogrevanje...
Pol mi pa govori o 4 sekundah ko to nardiš.
Medtem pa bencinarja 1x na mesec po poti domvo ustavi moaj partnerka na bencinski in porabi za to par minutk...
Tle nimas prav. Kar se ekologije tice zal zahteva prilagoditve.
Mene bolj moti, da je debata z zagovorniki TREUTNE oblike EV enaka kot z lastniki volkcvagnarjev.
Trenutno forsiranje obstojecih EVjev je v nasprotju z agendo gospodarske rasti, kakrsno poznamo. Da ne govorim o demografski politiki......
Vsekakor je potrebno nekje zaceti, z glavo skozi zid, pa ne gre.
Ja naj se prilagodijo prizvajalci in uredijo tako da bo enak ali podoben quality of life.
Kot pravim... vse kar za dovolj dober EV potrebujem(o) povprečneži je:
1. Clio like avto (velikost oblika itd...)
2. Doseg pri 0 stopinjah celzija pri povprečni hitrosti 80km/h mo0ra bit vsaj 200km (to namreč pomeni da če se vsak dan voziš cca 30km na šiht in nazaj da polniš 1x tedensko kar je sprejemljivo)
3. Cena mora bit podobna kot je Clio bencinar danes... oz. max kakega 1-2 jurčka več...
Nato rabimo še podobnega EVja z dosegom X2 (kot je zdaj Megane EV) ampak ne za ceno x2 Megane ICE vs EV... ampak za max 10% več....
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
Mike_Rotch ::
pol pa te vabim da ga prideš meni priklapljat vsak dan... se pripelješ do bloka, greš peš v 3. nadstropje, vržeš čez okno kabel električni, greš peš dol, vklopiš v avto in greš spet nazaj gor... pozimi to pomeni da maš skoz vsaj 1 okno na kip odprto kar pomeni da masovno izgubljaš ogrevanje...
To je ravno tako neumna primerjava, kot razlagat nekomu kako tvoja partnerka usput natanka, čeprav ima on 20km do prve pumpe.
2. Doseg pri 0 stopinjah celzija pri povprečni hitrosti 80km/h mo0ra bit vsaj 200km (to namreč pomeni da če se vsak dan voziš cca 30km na šiht in nazaj da polniš 1x tedensko kar je sprejemljivo)
Če siliš z glavo skozi zid, potem mogoče res misliš, da je to nujno. V resnici je precej lažje urediti polnilno infrastrukturo in avtomobile polniti vsakič, ko imaš to možnost. Ko imaš enkrat to urejeno vidiš, da je quality of life v resnici veliko boljši, če ti ni treba vsakih par dni čakati na smrdljivi črpalki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mike_Rotch ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Irska bi čez deset let prepovedala nove bencinske in dizelske avtomobileOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11086 (7269) | AndrejO |
» | Amazon želi vsaj polovico paketov dostaviti zelenoOddelek: Novice / Ostale najave | 3753 (2349) | jype |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 87496 (79420) | AštiriL |
» | Finska bo zakonsko prepovedala termoelektrarne na premogOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11069 (8377) | konspirator |