Forum » Na cesti » Kateri električni avto?
Kateri električni avto?
gruve ::
Ne, samo ventilator ki piha zrak čez baterijo. I3 kot vem je vedno imel navadno vodno hlajenje baterije. Degradacija pri i3 je nekje na ravni Tesle in ostalih vodno hlajenih avtomobilov, torej okrog 1 % na leto v povprečju. Tukaj imaš i3 z 300.000 narejenimi kilometri in 90 % kapaciteto baterije.
https://www.facebook.com/groups/ev.slov...
https://www.facebook.com/groups/ev.slov...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
billy ::
Ja, Leaf ima "zgodovino" porazne življenske dobe baterije. Mogoče ima novejši model kaj boljšega, ampak še ne moremo sedaj vedeti, zatorej raje Ne.
i3 je imel veliko "bufferja", podobno kot volt/ampera, zato degradacije ni zaznati na dejanskem SoC...
i3 je imel veliko "bufferja", podobno kot volt/ampera, zato degradacije ni zaznati na dejanskem SoC...
kow ::
Kaj pomeni nov avto iz zaloge? Resno sprasujem. Kaj niso vsi razprodani mesece vnaprej?
Drugace pri teh degradacijah dobro nategujejo. Mene ne zanimima koliko ima avto degradacije po 300k. Zanima me koliko ima po 15 letih in 200k.
Drugace pri teh degradacijah dobro nategujejo. Mene ne zanimima koliko ima avto degradacije po 300k. Zanima me koliko ima po 15 letih in 200k.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Motion ::
Pač to so vsi avtomobili ki jih uradi uvoznik uvozi in niso naročeni po naročilu kupca z opremo po izbiri kupca. Uvozeni avtomobili na zalogo bi lahko rekli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Motion ()
gruve ::
Ja, Leaf ima "zgodovino" porazne življenske dobe baterije.
No ni ravno porazna življenjska doba (mislim absolutno gledano), porazna je samo glede na ostale električne avtomobile, absolutno gledano pa je še zmeraj kinda ok. Tukaj imaš tabelco degradacije po letih za vse modele Nissan Leafov (klik: https://www.reddit.com/r/leaf/comments/... ), najslabši letnik 2013 ima letno degradacijo 3 % na leto. Ja to je 3x več kot Tesla, pa vendar taka katastrofa spet ni. Računaj da imaš recimo avto 15 let. To je še vedno 55 % baterije pri Nissan leafu po 15 letih in okrog 85 % pri Tesli. Novi Leaf ima degradacije 1,5 % do 2 % na leto, to je okrog 70 % do 77 % kapacitete po 15 letih. To ni slabo.
Tukaj imaš forum kjer razpravljajo o tem:
Is the Nissan Leaf's air cooled battery a real issue?
https://www.reddit.com/r/leaf/comments/...
I live in a very hot summer climate, (Oklahoma) with similar temperatures, 90+ for several months, over 100 at times. My 2019+ battery is just fine. Currently at 95.7% SOH after more than 2 years, and most of that was the first year, degradation has slowed to a crawl now.
There's a lot of discussion of this on the mynissanleaf forums that the larger batteries, particularly the plus models, are holding up just fine in hot temps, and comparable to ones in cooler temps. I wouldn't worry about it. After 10 years, I don't expect the batteries would be much different in degradation than a Bolt.
The air cooled battery IS an issue if you need to fast charge more than once or twice in a day, no matter the climate. But then Chademo is an issue too.
Otherwise, no, I don't think it is.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
kow ::
gruve ::
Kaj pomeni nov avto iz zaloge? Resno sprasujem. Kaj niso vsi razprodani mesece vnaprej?
Drugace pri teh degradacijah dobro nategujejo. Mene ne zanimima koliko ima avto degradacije po 300k. Zanima me koliko ima po 15 letih in 200k.
Mene je tudi to zanimalo. Zato sem poiskal te podatke. 1 % na leto za vodno hlajenje baterije:
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
gruve ::
Ima smisel. Seveda degradacija ni linearna. Vsi podatki kažejo da je padec kapacitete največji prvo leto, nato pa se padanje kapacitete močno ustavi. Torej še več kot toliko kot sem napisal. Graf je približan pri Y osi, tako da pri branju grafa bodite bralci pozorni na to:
Nepribližan graf zgleda pa tako:
Nepribližan graf zgleda pa tako:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
Motion ::
Pač to so vsi avtomobili ki jih uradi uvoznik uvozi in niso naročeni po naročilu kupca z opremo po izbiri kupca. Uvozeni avtomobili na zalogo bi lahko rekli.
Ker dobijo velik popust, ker proizvajalci nocejo prilagajati proizvodnjo? Kaj je poanta?
Avto po naročilu je treba čakat v vsakem primeru vsaj 2-3-4 mesece. Veliko kupcem ni tolk pomembno da dobijo prav določeno barvo in prav določeno opremo, bi pa radi imeli avto takoj. Bi rekel da velika večina avtov ki se jih proda so iz zaloge.
gruve ::
Ima smisel. Seveda degradacija ni linearna. Vsi podatki kažejo da je padec kapacitete največji prvo leto, nato pa se padanje kapacitete močno ustavi. Torej še več kot toliko kot sem napisal. Graf je približan pri Y osi, tako da pri branju grafa bodite bralci pozorni na to:
Nepribližan graf zgleda pa tako:
**Torej je še bolje kot se napisal (še višji procent po 15 letih).
gile ::
Še moj pogled na elektrifikacijo iz prve roke, kot lastnik egolfa. Februarja bo dve leti lastništva, prevoženih skoraj 50k km. Na kratko: nikoli več drugega kot EV.
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70€ servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4€, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...
Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.
PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?
PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70€ servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4€, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...
Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.
PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?
PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...
Ahim ::
</head> ::
Moj bmw i3 je star 5 let, ima 90kkm in 105% kapacitete baterije
Pač degradacija dobrih baterij je zmerna. Pri BMW je pa še ta specifika, da je ogromno TOP bufferja.
Jaz i3ja res ne priporočam, ker je rahlo retardiran avto. Ampak če ti pa pokrije potrebe, je pa vrhunska igrača v katero se vedno z veseljem vsedeš.
Pač degradacija dobrih baterij je zmerna. Pri BMW je pa še ta specifika, da je ogromno TOP bufferja.
Jaz i3ja res ne priporočam, ker je rahlo retardiran avto. Ampak če ti pa pokrije potrebe, je pa vrhunska igrača v katero se vedno z veseljem vsedeš.
</head> ::
No, pa gremo.
BMW i3, letnik 2017 94Ah REx, panda parve. Podatki o dometu so tule zelo točni: https://ev-database.org/car/1068/BMW-i3...
Kupljen rabljen star 3 leta 70kkm za 20k lani Junija. Od takrat sem naredil cca 20kkm.
Namenoma ga furam kot edini avto, ker tako kot gile, tudi jaz nočem več ICEja.
Moj je REx model, kar pomeni da imaš pod zici 600cc BMW skuter agrregat, ki je priklopljen na baterijo in je sposoben dodat 140km dometa z 9litri bencina.
REx je idealen koncept za prvi EV, nekje, kjer je slaba polnilna infrastruktura. Brez problema sem šel po 14 dneh lastništva na morje v Split. Malo pogledaš, kje so polnilnice, ampak ni panike, če kaka ne dela ali jo fališ, lahko vsakih 100km doliješ 9 l bencina in greš naprej.
Plusi:
- avto zasnovan od prvega šravfa naprej, da bo električen
- eksotični materiali (Ni pleha, samo plastika CFRP in aluminij), izgled, oblika in notranjost
- 125kW moči, zadnji pogon, nizka teža (za EV), gokard vožnja
- Zelo varčen pri mestni vožnji. Povprečje za zadnjji leti imam 15.9kWh /100km.
- Kvalitetna baterija z ustreznim hlajenjem in velikim bufferjem. Kot omenjeno po 90kkm še nisem padel do 100% deklariranega maximuma. (Uporabni max je 27,2kWh, jaz imam trenutno 28,5kWh)
- ONE PEDAL DRIVING. Nikoli več ničesar drugega. Ni šans da kupim EV, ki ima "crawl mode".
- Še enkrat bom napisal, da je en ogromen plus to, da je celotna zunanjost avta plastična. Vsi avtomofilski paneli bi morali biti narejeni iz reciklirane PVC. Plusi so enormni. Imam edini avto v občini, ki med letošnjo točo ni dobil ene pikice na streho/havbo. Tudi po 5 letih na vradih ni nobenega "pozdrava" od soseda na parkingu pred trgovino. Avto okoli in okoli izgleda nov.
- Enormen padec cene novega vozila. V 3 letih s 55k na 20k. Odličen plus zame, ker sem kupil rabljenega.
Minusi:
- Avto je koncept. BMW ga je naredil za štos, ker so imeli enega kul dizajnerja in managerja, ki je zrihtal projekt. Ta avto ne bi smel obstajat. To se vidi že v tem, kakšne EV avte BMW planira za prihodnost. Nobenega govora o modernih materialih, pozabi REx, pozabi odštekano obliko.
- Eksotični materiali pomenijo, da je cel avto zliman skupaj. Ob malem karambolu je skoraj nemogoče popravit zadevo. Ga ni kleparja, da ti zrihta. Da ne omenim, da gre baterija v "OMG mode" in se ne dovoli več vozit.
- Zaradi eksotičnih materialov na strehi (recikliran CF) ne smeš na avto montirat ničesar. Ne truge, ne nosilca kolesa. Ker avto nima možnosti vlečne kljuke si pečen.
- Samomorilska vrata so slaba šala. Izgledajo kul na slikah, ampak obstaja razlog, da jih nihče ne uporablja. Vsakič ko moraš zadnjega potnika spustit ven moraš odpret sprednja vrata. Tako si lahko predstavljate situacijo, da želi otrok na desni strani ven in moraš iz voznikovega zica vstat, se sprehodit okrog avta in spustit otroka ven. V tesnih parkingih te pri teh vratih požene v smer samomora. :)
- V imenu učinkovitosti so na avto dali retardirane gume in najgrše možne feltne. Folk je že dokazal, da lahko furaš 195 gume brez opazne izgube dometa. Seveda so te gume relativno drage (130€ komad) in imaš na izbiro 3 proizvajalce. 170 konjev, konstanten navor in zadnji pogon tudi pomeni, da zadnje gume menjaš vsako leto, če prutiskaš ko idiot in vsaka tri leta če voziš relativno normalno.
- Zaradi retardiranih gum je avto skoraj nevozen na avtocesti. Res šokantno ga začne nosit pri 140kmh. Ko zapiha vetrič, te gladko prestavi za pol voznega pasu. Zares neprijetno. Tam do 120kmh ni tega problema. Folk mi ne verjame, da je tako slabo, ampak res je.
- Avto je seveda premajhen. Ko podreš zadnje zice, sem že pripeljal domov pol Ikeje in smo šli vsi trije z novorojenko na morje, ampak vseeno je premajhen (tule ponovim, da ni nobene možnosti montane, bike racka itd)
- REx je genialen koncept, če ga rabiš. Drugače pa pomeni, da v krasnem EV avtu prevažaš smrdljiv in izjemno pokvarljiv BMW skuter. ki rabi servise, zanj plačuješ cestno takso (20€ lol). Praktično 95% problemov, ki jih prijavijo lastniki RExov je vedno povezanih z REx errorji.
- Enim je strašno grd. Razumem, ampak meni je zakon. Ena reč, ki me trigira neskončno so EVji z ogromnimi prednjimi havbami in brez frunka. Recimo teli idiotizmi.
- komu je 200km dometa premalo, meni je odveč. Z RExom ni noben problem narest furo 500km +. Več me pa itak ne veseli prevozit v dnevu.
- REx koncept je kul v enih pogledih ampak je namenoma kastriran. REx ti ne bo dovolil polnit baterije, samo vzdrževat nivo. Težko razložit v detajle, ampak dejstvo je, da bi BMW lahko dovolil, da REx polni baterijo, pa tega zaradi birokracije niso naredili. Prav tako je rezervoar benicina 9l samo zato, ker tako zahteva kalifornija. V ameriki imajo še ta kretenizem, da se REx prižge šele, ko se ti baterija izprazne na 6%, kar je pri tako majhni bateriji 15km in ob dejstvu, da REx noče ponit baterije pomeni, da se boš naslednjih 100km vozil s 6% ali manj, ker je agregat seveda veliko švohnejši, kot elektro motor lahko pocuza. Hvala kurcu v evropi ni tega problema.
- je BMW. Pomeni, da ti bodo želeli za "dober dan" 400€ zaračunat.
Tolk na kratko. :)
Še enkrat: Prvi avtomobil, kateri me po 20kkm še vedno nasmeji in spravi v dobro voljo. Avto je edinstven. Povejte mi za 20k€ avto, ki ima komplet karbonsko šasijo, ne more nikoli zarjaveti, od leta 2014 ni dobil nobene spremembe izgleda, pa še vedno izgleda sveže. Za razliko od drugih EVjev, ki izgledajo zastareli, ko pridejo na trg, ali pa izgledajo, kot da so jih pozabili do konca dizajnirat. Poleg tega je za moje pojme veliko avtomobilov preveč aerodinamičnih in izgledajo že skoraj kot dildoti - brez kakeršne koli oblike, samo gladke zaobljene kumare.
🐼
BMW i3, letnik 2017 94Ah REx, panda parve. Podatki o dometu so tule zelo točni: https://ev-database.org/car/1068/BMW-i3...
Kupljen rabljen star 3 leta 70kkm za 20k lani Junija. Od takrat sem naredil cca 20kkm.
Namenoma ga furam kot edini avto, ker tako kot gile, tudi jaz nočem več ICEja.
Moj je REx model, kar pomeni da imaš pod zici 600cc BMW skuter agrregat, ki je priklopljen na baterijo in je sposoben dodat 140km dometa z 9litri bencina.
REx je idealen koncept za prvi EV, nekje, kjer je slaba polnilna infrastruktura. Brez problema sem šel po 14 dneh lastništva na morje v Split. Malo pogledaš, kje so polnilnice, ampak ni panike, če kaka ne dela ali jo fališ, lahko vsakih 100km doliješ 9 l bencina in greš naprej.
Plusi:
- avto zasnovan od prvega šravfa naprej, da bo električen
- eksotični materiali (Ni pleha, samo plastika CFRP in aluminij), izgled, oblika in notranjost
- 125kW moči, zadnji pogon, nizka teža (za EV), gokard vožnja
- Zelo varčen pri mestni vožnji. Povprečje za zadnjji leti imam 15.9kWh /100km.
- Kvalitetna baterija z ustreznim hlajenjem in velikim bufferjem. Kot omenjeno po 90kkm še nisem padel do 100% deklariranega maximuma. (Uporabni max je 27,2kWh, jaz imam trenutno 28,5kWh)
- ONE PEDAL DRIVING. Nikoli več ničesar drugega. Ni šans da kupim EV, ki ima "crawl mode".
- Še enkrat bom napisal, da je en ogromen plus to, da je celotna zunanjost avta plastična. Vsi avtomofilski paneli bi morali biti narejeni iz reciklirane PVC. Plusi so enormni. Imam edini avto v občini, ki med letošnjo točo ni dobil ene pikice na streho/havbo. Tudi po 5 letih na vradih ni nobenega "pozdrava" od soseda na parkingu pred trgovino. Avto okoli in okoli izgleda nov.
- Enormen padec cene novega vozila. V 3 letih s 55k na 20k. Odličen plus zame, ker sem kupil rabljenega.
Minusi:
- Avto je koncept. BMW ga je naredil za štos, ker so imeli enega kul dizajnerja in managerja, ki je zrihtal projekt. Ta avto ne bi smel obstajat. To se vidi že v tem, kakšne EV avte BMW planira za prihodnost. Nobenega govora o modernih materialih, pozabi REx, pozabi odštekano obliko.
- Eksotični materiali pomenijo, da je cel avto zliman skupaj. Ob malem karambolu je skoraj nemogoče popravit zadevo. Ga ni kleparja, da ti zrihta. Da ne omenim, da gre baterija v "OMG mode" in se ne dovoli več vozit.
- Zaradi eksotičnih materialov na strehi (recikliran CF) ne smeš na avto montirat ničesar. Ne truge, ne nosilca kolesa. Ker avto nima možnosti vlečne kljuke si pečen.
- Samomorilska vrata so slaba šala. Izgledajo kul na slikah, ampak obstaja razlog, da jih nihče ne uporablja. Vsakič ko moraš zadnjega potnika spustit ven moraš odpret sprednja vrata. Tako si lahko predstavljate situacijo, da želi otrok na desni strani ven in moraš iz voznikovega zica vstat, se sprehodit okrog avta in spustit otroka ven. V tesnih parkingih te pri teh vratih požene v smer samomora. :)
- V imenu učinkovitosti so na avto dali retardirane gume in najgrše možne feltne. Folk je že dokazal, da lahko furaš 195 gume brez opazne izgube dometa. Seveda so te gume relativno drage (130€ komad) in imaš na izbiro 3 proizvajalce. 170 konjev, konstanten navor in zadnji pogon tudi pomeni, da zadnje gume menjaš vsako leto, če prutiskaš ko idiot in vsaka tri leta če voziš relativno normalno.
- Zaradi retardiranih gum je avto skoraj nevozen na avtocesti. Res šokantno ga začne nosit pri 140kmh. Ko zapiha vetrič, te gladko prestavi za pol voznega pasu. Zares neprijetno. Tam do 120kmh ni tega problema. Folk mi ne verjame, da je tako slabo, ampak res je.
- Avto je seveda premajhen. Ko podreš zadnje zice, sem že pripeljal domov pol Ikeje in smo šli vsi trije z novorojenko na morje, ampak vseeno je premajhen (tule ponovim, da ni nobene možnosti montane, bike racka itd)
- REx je genialen koncept, če ga rabiš. Drugače pa pomeni, da v krasnem EV avtu prevažaš smrdljiv in izjemno pokvarljiv BMW skuter. ki rabi servise, zanj plačuješ cestno takso (20€ lol). Praktično 95% problemov, ki jih prijavijo lastniki RExov je vedno povezanih z REx errorji.
- Enim je strašno grd. Razumem, ampak meni je zakon. Ena reč, ki me trigira neskončno so EVji z ogromnimi prednjimi havbami in brez frunka. Recimo teli idiotizmi.
- komu je 200km dometa premalo, meni je odveč. Z RExom ni noben problem narest furo 500km +. Več me pa itak ne veseli prevozit v dnevu.
- REx koncept je kul v enih pogledih ampak je namenoma kastriran. REx ti ne bo dovolil polnit baterije, samo vzdrževat nivo. Težko razložit v detajle, ampak dejstvo je, da bi BMW lahko dovolil, da REx polni baterijo, pa tega zaradi birokracije niso naredili. Prav tako je rezervoar benicina 9l samo zato, ker tako zahteva kalifornija. V ameriki imajo še ta kretenizem, da se REx prižge šele, ko se ti baterija izprazne na 6%, kar je pri tako majhni bateriji 15km in ob dejstvu, da REx noče ponit baterije pomeni, da se boš naslednjih 100km vozil s 6% ali manj, ker je agregat seveda veliko švohnejši, kot elektro motor lahko pocuza. Hvala kurcu v evropi ni tega problema.
- je BMW. Pomeni, da ti bodo želeli za "dober dan" 400€ zaračunat.
Tolk na kratko. :)
Še enkrat: Prvi avtomobil, kateri me po 20kkm še vedno nasmeji in spravi v dobro voljo. Avto je edinstven. Povejte mi za 20k€ avto, ki ima komplet karbonsko šasijo, ne more nikoli zarjaveti, od leta 2014 ni dobil nobene spremembe izgleda, pa še vedno izgleda sveže. Za razliko od drugih EVjev, ki izgledajo zastareli, ko pridejo na trg, ali pa izgledajo, kot da so jih pozabili do konca dizajnirat. Poleg tega je za moje pojme veliko avtomobilov preveč aerodinamičnih in izgledajo že skoraj kot dildoti - brez kakeršne koli oblike, samo gladke zaobljene kumare.
🐼
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: </head> ()
Valvoline ::
Še moj pogled na elektrifikacijo iz prve roke, kot lastnik egolfa. Februarja bo dve leti lastništva, prevoženih skoraj 50k km. Na kratko: nikoli več drugega kot EV.
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70€ servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4€, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...
Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.
PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?
PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...
Kaj pa ce te jutri fer/pravicno obdavcijo say 5e na 100km, primerljivo ostalim?
</head> ::
Še moj pogled na elektrifikacijo iz prve roke, kot lastnik egolfa. Februarja bo dve leti lastništva, prevoženih skoraj 50k km. Na kratko: nikoli več drugega kot EV.
Pa še malo obširneje: egolf ima reklamiran doseg 200km. Poleti celo več (moj rekord 253km+13 km še dosega), pozimi bistveno manj, rečmo 150 km, nikoli nisem tega resno testiral, ampak razlika je občutna. Pot služba - domov (za kar je bil avto v bistvu mišljen) meni znese 115km. To pomeni, da ga filam na 80%, domov pridem z med 20 in 30%. Tudi način vožnje se pozna precej: bolj se mudi, večja je poraba. Tukaj moram poudarit, da imam precej hribovito cesto, kar še nekoliko poveča porabo. Regeneracija na poti navzdol iz teh hribov nekoliko pomaga, pa vendar, avto porabi precej več z vožnjo navkreber, kot pridela na poti navzdol. Pozimi ga nafilam na 90%, da spet pridem domov s tistih cca 20%. Rad imam nekaj rezerve, pa baje tudi ni zdravo za baterijo prepogosto praznjenje do nule.
Polnjenje:
Polnim ga na šuko, original polnilec imam privijačen na lesen steber nadstreška. Vedno pri roki, kadarkoli pridem. Kabel suh, zataknjen na omarico, samo snamem in vštekam. Par sekund dela. Tiste dni ko nisem v službi, spet gledam, da ga dam polnit, ko pade na cca 50%, tako da imam vedno vsaj 100km dosega, za just in case. 10 ur polnjenja na šuko je za dobrih 100km dosega, kar meni zadostuje za dnevne migracije.
Nekje enkrat na mesec grem iz Bele krajine v LJ kar je dobrih 100km. Nekje v LJ nafilam za tiste pol urce ali uro, kolikor imam kje opravkov v bližini kakšne AC polnilnice, ali pa med malico. Več kot dovolj za pot domov. Poleti smo šli na dopust v Makarsko. 650km v eno smer. Priznam, ta je bila za egolfa malce huda: polnjenje na vsaki INA pumpi, med 20 min in eno uro na DC. Egolf enostavno ni bil mišljen za takšne podvige. Čeprav se da, pa tega ne priporočam. Je samo za pogumne.
Pred nakupom je gospa doma vpila: kaaaj, to je preveč dnarja, premal dosega, to boš še kje brez štroma ostal! Dandanašnji mi ga pa vzame vsakič ko je egolf doma. Ob tem vse bolj glasno sitnari, kdaj ji bom 4 leta staro Octavio zamenjal za nekaj električnega. Tudi polnjenja na kakšni javni polnilnici se je na hitro navadila. Sej, polnjenje res ni neka raketna znanost. Ob vseh aplikacijah na telefonih, pač še enih par za EV. Naj omenim Plugshare, Petrolov APP, Gremo na elektriko in je načeloma dovolj za vožnjo po RS. Plug&charge so vse bolj redke. Če sem ravno pri appih, moram omenit, da ima vsak EV svoj app, s katerim se lahko nastavlja režim polnjenja, gretje/hlajenje avta in še in še, odvisno pač od znamke. Kul.
Najbolj kul od vsega pa je vožnja. Tiha, zvezno pospeševanje s vsem navorom kadarkoli, in najboljše od vsega: one pedal driving. Ko se to človek navadi, je kar malce scary, ko se kdaj pa kdaj usedem v ICE in ne zavira, ko spustim pedalko za "plin".
Stroški lastništva: 70€ servis na 30k km. Stroški polnjenja: 2,4€, na istem servisu, kamor sem ga pripeljal praznega in so mi ga napolnili za cca 100 km. Pri tem moram poudarit, da imam možnost luksuza sončne elektrarne, s čimer je moja vožnja dobesedno zastonj. Če je ne bi imel, bi me vsakih 100 km ob ceni 1,2€ na kWh in porabi cca 15kwh/100 km, prišlo cca 1,8€. Sami si računajte stroške vožnje z ICE. In predno se vsi vžgete, da se elektrika draži: ja, bencin/nafta/plin so pa vsak dan cenejši...
Tukaj ima OP primer egolfa iz prve roke, ki ima zanj, po mojem mnenju premalo dosega zaradi vožnje po AC. Karkoli z oglaševanih 300km dosega pa bo več kot zadostovalo tako za dnevne migracije, kot za kakšen izlet. Takšnih je že kar nekaj na trgu...
Za kateregakoli se boš odločil, pa čeprav "yugota", ti ne bo žal, verjemi. Lahko pa poslušaš tudi mnenja mnogih, ki EVja še od blizu niso videli, oni pač vedo bolje.
PS: sam tudi nisem ljubitelj Renaulta, ampak z velikim zanimanjem čakam na megane etech ali kaj že je, iz enega samega razloga: vsi proizvajalci trošijo milijone za razvijanje softweara, ki na koncu ni vreden 5 dag zenfa, renault pa je cel komplet enostavno kupil: od googla in ga zapakiral v avto. Kaj še hočeš imet več kot svoj google račun v svojem novem električnem avtu?
PS2: kot je že nekdo omenil: forum evsvet is your friend. Pa ne se ustrašit: tudi tam warped "oglašuje" izključno, samo in zgolj delnice Tesle...
Kaj pa ce te jutri fer/pravicno obdavcijo say 5e na 100km, primerljivo ostalim?
Ja, dejmo citirat wall of text za enovrstični odgovor. Bravo.
Stikalo ::
Na leto narediš torej vsaj nekih 30000km. Z dizlom 5l/100km pri ceni 1.4€ za liter torej na leto pokuriš za 2100€ goriva po trenutnih cenah. Čez deset let boš imel avto z 300kkm, skupaj boš dal za gorivo 21000€ ter pri teh kilometrih še neke 3000€ za servise. Aja pa še 10x160€ letne cestnine ki znese 1600€. Torej v 10 letih uporabe te bo električni stal 25600€ manj. Pri teh kilometrih sta oba vredna še tista 2000€ po delih.
Sedaj kako se bodo gibale cene goriv in elektrike, ter elektro sheme sončnih elektrarn ter vladni bombončki za EVje je težko napovedati. Trenutno pa kaže, da si glede na tvojo situacijo z elektrarno lako privoščiš elektro avto, ki je do 25600€ dražji od navadnega, pa boš stroškovno tam-tam.
Jaz trenutno vidim priložnost v rabljeni Hyundai koni 64kwh, ker so jim ravno začeli menjati baterije zaradi vpoklica. Dobiš dve leti star avto z novo baterijo.
Naprimer
Hehe, ja, ampak tudi elektrika ni brezplačna. EV kuri cca 0,2 kWh/km * 30000 letno * 0,15 cenotv elektika = 900 €. Torej, Delaš 30k letno je prihranek v 10 letih cca 10k€, če polniš doma. Torej EV je pa gladko 10k€ dražji. + višja začetna investicija. Torej če kupiš klasičnega za gofla za 28k€ polno opremljenega ali pa teslo za 50k€. To je tko no... pa tudi hitre polnilnice so dražje, pride cena enaka skoraj kot gorivo. Sem šel v v Avstrijo in nazaj, če malo tišiš teslo ima long range domet cca 300km. Polnjenje je pa res da hitro.
EV in ICE so tam tam, če ga kupiš za foro se je z EV lepo peljati in svojevrstno doživetje, samo ne vpletati preveč čustev in glejte na svoje denarnice. Spoh si ne opravičevati, da boste kaj privrčevali :D
hojnikb ::
zakaj primerjas golfa z teslo3 ? primerjaj id3 in golfa, ker sta vsaj v istem rangu.
#brezpodpisa
bambam20 ::
VW-jev ID3 z 58 kWh baterijo naredimo realno z enim polnjenjem v toploh mesecih 400 km, pozimi pa 300 km. Pri tem avtu dela odlično poleti klima in odlično pozimi greje.
Mikrohard ::
Torej če kupiš klasičnega za gofla za 28k€ polno opremljenega ali pa teslo za 50k€.
Za 28k€ ne dobiš polno opremljenega Golfa. In če primerjaš cene Golfa s podobno opremljenim in motoriziranim ID.3 (ki je avto istega koncerna v istem velikostnem razredu), boš videl, da je razlika v ceni (če upoštevaš subvencijo) precej manjša od 10k€.
MadIggy ::
Doseg pod 300km je samo dovolj samo za po mestu. Ce delas 100km dnevno, moras gledat nad 300km dosega, da ne bos primoran polniti prav vsak dan. Pozimi se doseg zmanjsa za recimo vsaj 30% ali pa se vozis brez gretja :lol:Jasno da polniš vsak dan, saj doma nimaš neomejene moči priključka, da boš filal 1x tedensko s 100kW
Če se gre v EV, grez z namenom, da vsak dan filaš doma ponoči v nizki tarifi.
30% se pa ne zmanjša zaradi gretja, razen če si neumen in ne predgreješ avta, ko je še doma priklopljen na 230V.
Poglej Bjorna, koliko mu je kuril npr. Ioniq za ogrevanje v norveški zimi. Npr.. tule
600W za toplotno črpalko pri 2°C! Pa elektronika nekih 300W. Pa vzemi 2kW dodatne moči za ogrevanje in vse pripomočke. Pri 100km/h to pobere zgolj nekih 10% več kot če bi bil brez gretja.
Sodelavec ima e-golfa brez toplotne črpalke, pozimi izgubi 20-30% dosega pri normalni hitorsti na avtocesti (130kmh tempomat), komaj prileze do doma na relaciji LJ-Celje-LJ
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadIggy ()
tony1 ::
Head: hvala. hm, saj nisi opisal kakšne posebne katastrofe.
Še najbolj problematična se zdi scena s CFRP plastiko (a ne uporabljajo nekaterih delov iz nje tudi v serijah 5 in 7? je res mogoče, da se je pri nas ni še nihče naučil popravljati? niso celo sprva obljubljali, da bo popravilo bolj preprosto in se bo dele kar lepilo med sabo...) in baterijo, ki gre v safe mode ob manjšem trku. Delujejo podobno tudi drugi EVji?
Glede tarnanja o manku frunka na drugih bemflovih modelih: gre za kombinacijo šparanja, jebivetrstva in zarukanosti tovarne. Id.3 ga tudi nima.
Še najbolj problematična se zdi scena s CFRP plastiko (a ne uporabljajo nekaterih delov iz nje tudi v serijah 5 in 7? je res mogoče, da se je pri nas ni še nihče naučil popravljati? niso celo sprva obljubljali, da bo popravilo bolj preprosto in se bo dele kar lepilo med sabo...) in baterijo, ki gre v safe mode ob manjšem trku. Delujejo podobno tudi drugi EVji?
Glede tarnanja o manku frunka na drugih bemflovih modelih: gre za kombinacijo šparanja, jebivetrstva in zarukanosti tovarne. Id.3 ga tudi nima.
pegasus ::
Poleg tega je za moje pojme veliko avtomobilov preveč aerodinamičnih in izgledajo že skoraj kot dildoti - brez kakeršne koli oblike, samo gladke zaobljene kumare.Tele škatle so še daleč od aerodinamičnosti.
Razumem, da je všečnost subjektivna, a hkrati morate vi razumet, da živite v realnosti, kjer se "želim škatlast avto" in "joj kolk doseg pade na avtocesti" absolutno izključujeta. In če ste prisebni, boste želje po škatlah odvrgli na smetišče, kamor spadajo. Hvala.
hojnikb ::
In če ste prisebni, boste želje po škatlah odvrgli na smetišče, kamor spadajo. Hvala.
dokler bo neskatlasta konkurenca sam koncept za youtube videe in ne nekaj, kar lahko kupis v trgovini, bo tezko te zelje vrzit na smeti :)
#brezpodpisa
Wingman ::
Polnjenje na hitrih polnilnicah (npr. Ionity) stane okoli 0.80 €/kWh, torej okoli 15€ na 100 km za nek povprečen EV, ni poceni.
Doma te pride po SURS 0.17 €/kWh, ok če polniš samo ponoči si mogoče na 10 centih, torej na 2 €.
En učinkinkovit ICE z avtomatskim menjalnikom okoli 6 l bencina, recimo 8 €/100 km, govorim za EV primerno vožnjo brez divjanja po AC.
Torej si v najboljšem primeru, polnjenje samo ponoči, v 100.000 km prišparal 6 jurjev €.
Če nimaš možnosti polnjenja doma po moje vse računice prihranka pri gorivu bolj ali manj odpadejo.
Doma te pride po SURS 0.17 €/kWh, ok če polniš samo ponoči si mogoče na 10 centih, torej na 2 €.
En učinkinkovit ICE z avtomatskim menjalnikom okoli 6 l bencina, recimo 8 €/100 km, govorim za EV primerno vožnjo brez divjanja po AC.
Torej si v najboljšem primeru, polnjenje samo ponoči, v 100.000 km prišparal 6 jurjev €.
Če nimaš možnosti polnjenja doma po moje vse računice prihranka pri gorivu bolj ali manj odpadejo.
Utk ::
Doma te pride po SURS 0.17 €/kWh,
A ne znaš pogledat na položnico koliko plačuješ za elektriko? 17 centov nikoli.
Gregor P ::
Sam imam v glavi za elektriko neko cifro € 0,158 na kWh ampak najbrž se je dosedaj že kaj spremenilo oz. sem si lahko tudi napačno zapomnil.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
energetik ::
Pa dajte no malo na račune pogledat, pri 55% v NT imam ceno 10c/kWh (GENi + TČ), vključno z DDV, seveda brez fiksnih stroškov, ki se plačujejo v vsakem primeru. Če bi filal izključno v NT, pa je cena še nižja, tam okoli 8,5c/kWh.
jaz imam bolj težavo, ker imam 3x20A priključek že kar ornk obremenjen, 1 fazo s TČ, drugi 2 z indukcijo, da ne omenjamo še PoS in PS, pa el. lojtre, pa IR pečke...
Če bi imel EV, bi absolutno moral vgraditi merilnik toka na glavnem dovodu in zmontirat polnilnico, ki prilagaja tok odjemu.
jaz imam bolj težavo, ker imam 3x20A priključek že kar ornk obremenjen, 1 fazo s TČ, drugi 2 z indukcijo, da ne omenjamo še PoS in PS, pa el. lojtre, pa IR pečke...
Če bi imel EV, bi absolutno moral vgraditi merilnik toka na glavnem dovodu in zmontirat polnilnico, ki prilagaja tok odjemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Wingman ::
Mogoče bi vsi, ki pišete 5 centov za elektriko morali kdaj na položnico pogledat.
Pritoži se na SURS da narobe računajo povprečno ceno elektrike za gospodinjstva, če misliš da 17 centov ne drži.
Pritoži se na SURS da narobe računajo povprečno ceno elektrike za gospodinjstva, če misliš da 17 centov ne drži.
gruve ::
Sam imam v glavi za elektriko neko cifro € 0,158 na kWh ampak najbrž se je dosedaj že kaj spremenilo oz. sem si lahko tudi napačno zapomnil.
Tako je, napačno si si zapomnil (ali pa si pri najdražjem možnem ponudniku in navajaš ceno za visoko tarifo čez dan, kar nima prav nič veze glede na to da se veliko večino časa električni avto fila ponoči na nizko tarifo). Cena elektrike brez ostalih stroškov je 1 cent na kWh (torej 0,01 € na kWh) pri E3 napredni, če pa sešteješ vse stroške ki so vezani na porabo je cena 5,3 centa na KWh (torej 0,053 € na kWh). Če pa celo položnico delimo z številom kilovatnih ur vključno z fiksnimi stroški pa dobimo 5,7 centa na kWh = 0,057 € na kWh. Vendar fiksne stroške plačaš tako ali tako tudi če električnega avta nimaš tako da nekako nima smisla prištevati teh stroškov električnemu avtomobilu če pa za njih ni zaslužen, tako da je bolj prava cena 5,3 centa na kWh. Zakaj zavajaš z ceno visoke tarife in zakaj si pri najdražjem možnem ponudniku medtem ko je prestavitev k najcenejšemu ponudniku elektrike popolnoma brezplačna veš samo ti. Verjetno ignoranca.
Kako vem da je cena 5,3 centa na kWh? Klikneš tukaj na informativni izračun, vpišeš recimo 1000 kWh nizke tarife in na koncu zdeliš ceno stroškov vezanih na porabo z številom porabljenih kWh (oziroma lahko tudi celoten znesek položnice vključno z fiksnimi stroški razlike tako ali tako ni skoraj nič).
In koliko je to na 100 prevoženih kilometrov vas bo zanimalo? Poraba e-golfa kot je napisal gile je 15 kWh na 100 km, kar pri 0,053 € na kWh znese 0,8 € na 100 km. Pod en evro. Zakon vglavnem.
Vir: https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napr...
profii ::
tričetrt ljudi tukaj še ni plačalo položnice za elektriko.
nekateri "fiksni" stroški so odvisni tudi od same porabe.
nekateri "fiksni" stroški so odvisni tudi od same porabe.
m0LN4r ::
Kok so kej fiksni stroski in tarifa, ce porabis dodatnih 2000kWh na leto, naslednje leto?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
energetik ::
gruve ::
tričetrt ljudi tukaj še ni plačalo položnice za elektriko.
nekateri "fiksni" stroški so odvisni tudi od same porabe.
Vrjamem da ti še nisi plačal položnice za elektriko. Fiksni stroški so fiksni stroški niso odvisni od porabe, taki stroški so obračunska moč in prispevek za STPE in OVE. Sicer pa če bi rad bil ignorant lahko tudi celoten znesek položnice VKLJUČNO z fiksnimi troški zdeliš z porabljeno število kWh in še vedno dobiš 5,7 centa na kWh kar je enako 0,057 EUR na kWh (cca 3x manj kot laže uporabnik zgoraj).
Oziroma lahko odčitamo tudi ceno nizke tarife pri Gen-i vključno z vsemi stroški vezanimi na porabo in dobimo 0,081 EUR na kWh, kar je enako 8,1 centa na kWh (je pa res da ima Gen-iu dostkrat kakšne akcije ki trajajo 1 leto in kjer je cena še dosti nižja, pristop k akciji pa je seveda brezplačen (samo poslati moraš obrazec).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
gruve ::
Mogoče bi vsi, ki pišete 5 centov za elektriko morali kdaj na položnico pogledat.
Pritoži se na SURS da narobe računajo povprečno ceno elektrike za gospodinjstva, če misliš da 17 centov ne drži.
Ja očitno je da ti ne znaš pogledati na položnico za elektriko. Ne 17 centov ne drži. Strošek za nizko tarifo čez noč (ker takrat namreč polnimo električni avto) znaša 5,3 centa na kWh in to VKLJUČNO z vsemi stroški vezanimi na porabo! In bo kdo rekel "ja ampak meni se ne da vsakič ob 10 zvečer iti avta priklopit takrat ko se začne nizka tarifa. Ne rabiš, ti samo na avtu nastavi da se začne filati po 10 uri zvečer, priklopiš ga pa lahko kadarkoli, pač prideš iz službe in ga priklopiš, polniti se pa bo začel šele po 10 uri na nizko tarifo ker si ga tako nastavil.
Kebo ::
Jaz na geni plačujem 0,1025€ v povprečju, s tem da je več kot 50% porabe na nižji tarifi, ki je po mojem ceniku 0,0838€ z DDV.
gruve ::
Koliko me pride kWH? 5c al 16c?
cene so brez DDV.
https://ibb.co/G5w31QZ
Nič od tega. Strošek za nizko tarifo te vključno z vsemi stroški veznimi na porabo pride 7,5c. Temu moraš prišteti še DDV ki znaša 22 %= 7,5c x 1,22 = 9,2c. Če bi zamenjal ponudnika bi te lahko prišel pa samo 5,3 centa.
Kratek račun (če ga ne razumeš se poglobi bolj, ali ti pa pač ni pomoči in obupaj):
Najprej izračunamo kolikšen delež nizke porabe imaš glede na celotno porabo: torej porabil si 113 kWh v visoki porabi in 84 kWh v nizki porabi, skupaj je porabe 197 kWh. Delež nizke porabe je 84 / 197 = 0,426.
Najprej seštejemo vse stroške kjer ti piše "količina 84 kWh, torej stroške nizke tarife":3,02€ za električno energijo MT + omrežnina MT 2,41 €. Skupaj to dvoje pride 5,43 €.
Nato bomo temo prišteli še vse druge stroške vezane na porabo (v tabelci boš te stroške razločil zelo enostavno, tam kjer piše "količina 197 kWh", to je seveda količina skupaj z visoko in nizko tarifo, tako da moramo upoštevati utežni telež samo nizke tarife:0,426.
Torej prispevek za delovanje trga 0,03€ x utežni delež 0,426 = 0,012 €
prispevek za energetsko učikovitost: 0,16 € x utežni delež 0,426= 0,068 €
trošarina: 0,6 € x utežni delež 0,426 =0,255 €
Nato seštejemo vse te 3 stroške in prištejemo zgoraj izračunanih 5,43 €. Torej:
0,012 € + 0,068 € + 0,255 €+ 5,43 € =5,76 €
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
m0LN4r ::
Torej kok evrov elektrike bi placal letno, ce ne pretiravamo s mumbojumbo ponudbami in ce vozim ID.3 (77kWh), ki ima po WLTP vsaj 15kWh/100km.
Delal bi 20.000km od tega bi polnil ca. 15.000km doma, 5000 pa na placljivih polnilnicah na izletu po drzavah okoli nas.
Hvala
Ja trenutno se splaca menjati, ampak tudi oni bodo zelo kmalu dvignili cene. To je best case scenarij za eno leto.
Delal bi 20.000km od tega bi polnil ca. 15.000km doma, 5000 pa na placljivih polnilnicah na izletu po drzavah okoli nas.
Hvala
Koliko me pride kWH? 5c al 16c?
cene so brez DDV.
https://ibb.co/G5w31QZ
Nič od tega. Strošek za nizko tarifo te vključno z vsemi stroški veznimi na porabo pride 7,5c. Če bi zamenjal ponudnika bi te lahko prišel pa samo 5,3 centa.
Ja trenutno se splaca menjati, ampak tudi oni bodo zelo kmalu dvignili cene. To je best case scenarij za eno leto.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Kebo ::
Cca 200€ doma in cca 300€ na polnilnicah, lahko pa polniš v hotelu po normalnih tarifah, če že narediš 5000km po Evropi.
Wingman ::
Kar prihraniš pri polnjenju avta pa preplačaš pri visoki tarifi pri tem paketu za povprečno družino, še posebej s TČ, super zate da imaš vse na stand by med tednom 6:00 in 22:00 in se voziš na 5 centov, si dokazal da se da, my bad ker sem vzel 10 centov za izračun.
Se popravljam, letni prihranek pri 100.000 je 7 jurjev (ne 6).
Se popravljam, letni prihranek pri 100.000 je 7 jurjev (ne 6).
m0LN4r ::
Cca 200€ doma in cca 300€ na polnilnicah, lahko pa polniš v hotelu po normalnih tarifah, če že narediš 5000km po Evropi.Pa ajd to se gre.
Tak id.3 pa stane vsaj 13k vec kot golf v nabavi. Tak da sem _ze_ po desetih letih v plusu.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Wingman ::
No, ni letni, ampak za 100.000 km
EV je meni fajn zadeva, da ne bo kdo mislil da sem proti, samo s temi super super prihranki me ne prepričate.
EV je meni fajn zadeva, da ne bo kdo mislil da sem proti, samo s temi super super prihranki me ne prepričate.
gruve ::
Koliko me pride kWH? 5c al 16c?
cene so brez DDV.
https://ibb.co/G5w31QZ
Nič od tega. Strošek za nizko tarifo te vključno z vsemi stroški veznimi na porabo pride 5,7c pri tvojem ponudniku. Temu moraš prišteti še DDV ki znaša 22 %= 5,7x 1,22 = 8,3c. Če bi zamenjal ponudnika bi te lahko prišel pa samo 5,3 centa.
Kratek račun (če ga ne razumeš se poglobi bolj, ali ti pa pač ni pomoči in obupaj):
Najprej izračunamo kolikšen delež nizke porabe imaš glede na celotno porabo: torej porabil si 113 kWh v visoki porabi in 84 kWh v nizki porabi, skupaj je porabe 197 kWh. Delež nizke porabe je 84 / 197 = 0,426.
Najprej seštejemo vse stroške kjer ti piše "količina 84 kWh, torej stroške nizke tarife":3,02EUR za električno energijo MT + omrežnina MT 2,41 EUR. Skupaj to dvoje pride 5,43 EUR.
Nato bomo temo prišteli še vse druge stroške vezane na porabo (v tabelci boš te stroške razločil zelo enostavno, tam kjer piše "količina 197 kWh", to je seveda količina skupaj z visoko in nizko tarifo, tako da moramo upoštevati utežni telež samo nizke tarife:0,426.
Torej prispevek za delovanje trga 0,03EUR x utežni delež 0,426 = 0,012 EUR
prispevek za energetsko učikovitost: 0,16 EUR x utežni delež 0,426= 0,068 EUR
trošarina: 0,6 EUR x utežni delež 0,426 =0,255 EUR
Nato seštejemo vse te 3 stroške in prištejemo zgoraj izračunanih 5,43 EUR. Torej:
0,012 EUR + 0,068 EUR + 0,255 EUR+ 5,43 EUR =5,76 EUR
Temu znesku 5,76 EUR moramo prišteti DDV ki znaša 22 % in dobimo 5,76EUR x 1,22 = 7,02 EUR, kar moramo deliti z število kilovatnih ur v nizki tarifi in dobimo: 7,02 EUR / 84 kWh = 8,3 centa na kWh.
Jaz na geni plačujem 0,1025EUR v povprečju, s tem da je več kot 50% porabe na nižji tarifi, ki je po mojem ceniku 0,0838EUR z DDV.
Ja teh 10 centov je ker imaš pol visoke in pol nizke tarife. 10 centov na kWh pri EVju znese 1,5 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Vendar če bi si umislil EV bi ga filal čez noč in bi ti delež nizke tarife narasel v primerjavi z sedaj. Če bi še zamenjal ponudnika bi plačeval 5,3 centa na kWh kar je manj kot 1 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Če pa ne bi zamenjal ponudnika ampak bi ostal pri Gen-i potem bi za za nizko tarifo vključno z vsemi stroški plačeval 0,08 EUR na kwh (8,1 centa).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gruve ()
m0LN4r ::
Racunati samo nizko tarifo in se to najnizjo ceno je skrajno nerealno. Kot da zivis samo podnevi in v radiusu 100km 10 let.
Tako kot izjava, da nekdo celo zivljenje tanka v Avstriji na privat tankstelli, kjer je cena 20% nizje od nase in nikoli se nisi tankal na avtocesti.
Tako kot izjava, da nekdo celo zivljenje tanka v Avstriji na privat tankstelli, kjer je cena 20% nizje od nase in nikoli se nisi tankal na avtocesti.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
energetik ::
Ja teh 10 centov je ker imaš pol visoke in pol nizke tarife. 10 centov na kWh pri EVju znese 1,5 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Vendar če bi si umislil EV bi ga filal čez noč in bi ti delež nizke tarife narasel v primerjavi z sedaj. Če bi še zamenjal ponudnika bi plačeval 5,3 centa na kWh kar je manj kot 1 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Če pa ne bi zamenjal ponudnika ampak bi ostal pri Gen-i potem bi za za nizko tarifo vključno z vsemi stroški plačeval 0,08 EUR na kwh (8,1 centa).
Inženir, sej si prav izračunal, ampak za koga spet nov username??
Racunati samo nizko tarifo in se to najnizjo ceno je skrajno nerealno. Kot da zivis samo podnevi in v radiusu 100km 10 let.EV nabaviš, če imaš tako uporabo, da večinoma filaš samo doma. Če delaš vsak teden roadtripe in boš moral filati na DC chargerjih, potem pač ne nabaviš EV, ampak turbodizla. Pa kolikokrat je treba to še napisat?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
m0LN4r ::
Torej ce kupim piksno od ID.3 namesto R-Line Golfa sem po 15.000km domacena izkljucno nocnega polnenja in 5000km turisticnega, cez 10 let v plusu.
Glih prav cajt za novo EV piksno.
Spontani roadtripi se sploh niso vsteti.
Ah ja zdaj vemo za koga je EV. Za monotonarje, ki gledajo na vsak cent, pa ce se jim povrne cez xy let ali pa nabavijo konzervo, da se prej povrne.
Glih prav cajt za novo EV piksno.
Za tebe je roadtrip, ce gres v sluzbo, po otroke, nato jih odpeljes na kak, krozek in jih pozneje gres iskat, pa se za vikend obisces ta stare od vsaj enega partnerja? Pa se po kak nakup bo tudi treba na vsake tolko ane.Ja teh 10 centov je ker imaš pol visoke in pol nizke tarife. 10 centov na kWh pri EVju znese 1,5 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Vendar če bi si umislil EV bi ga filal čez noč in bi ti delež nizke tarife narasel v primerjavi z sedaj. Če bi še zamenjal ponudnika bi plačeval 5,3 centa na kWh kar je manj kot 1 EUR na 100 prevoženih kilometrov. Če pa ne bi zamenjal ponudnika ampak bi ostal pri Gen-i potem bi za za nizko tarifo vključno z vsemi stroški plačeval 0,08 EUR na kwh (8,1 centa).
Inženir, sej si prav izračunal, ampak za koga spet nov username??
Racunati samo nizko tarifo in se to najnizjo ceno je skrajno nerealno. Kot da zivis samo podnevi in v radiusu 100km 10 let.EV nabaviš, če imaš tako uporabo, da večinoma filaš samo doma. Če delaš vsak teden roadtripe in boš moral filati na DC chargerjih, potem pač ne nabaviš EV, ampak turbodizla. Pa kolikokrat je treba to še napisat?
Spontani roadtripi se sploh niso vsteti.
Ah ja zdaj vemo za koga je EV. Za monotonarje, ki gledajo na vsak cent, pa ce se jim povrne cez xy let ali pa nabavijo konzervo, da se prej povrne.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128611 (88676) | D3m |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33382 (29913) | bluefish |