» »

Kateri električni avto?

Kateri električni avto?

««
34 / 49
»»

Gregor P ::

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

valinoratina ::

Gregor P je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O


Kateri električni avto pa ponuja več za 27k? Nov, ne rabljen? Za to kar dobiš je to dobra cena tako med električnimi avtomobili, ko pa upoštevaš še prihranke pri gorivu in servisih pa je to odlična cena tudi pri naftnih avtih.

Sicer pa se ne matraj, cena je bila tako dobra, da je folk pred kakšnim mesecem RAZGRABIL te Cupra Borne za 27k, jih ni več mogoče dobit, vsaj zaenkrat ne.

Zgodovina sprememb…

Mato989 ::

valinoratina je izjavil:

Gregor P je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O


Kateri električni avto pa ponuja več za 27k? Nov, ne rabljen?


Če noben ne ponuja več to ne pomeni da je to dobra cena, ampak da so vse slabe... saj pri ICE je načeloma podobno :P
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

valinoratina ::

Dobra cena glede na ostale avtomobile, tako električne, kot naftne. Gleda se seveda TCO (total cost of ownership).

Mato989 ::

valinoratina je izjavil:

Dobra cena glede na ostale avtomobile, tako električne, kot naftne. Gleda se seveda TCO (total cost of ownership).


Dobra cena se mora gledat glede na plače in standard... če se gleda samo na druge avtomobile je to slabo, ker po tej logiki če dvignemo cene vseh avtov za 100% vključno s tem boš ti še skoz trdil da je to dobra cena glede na ostale... ampak to je neumnost...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

valinoratina ::

Ganon je izjavil:



Neee, to pa že ne more biti res.


It tvojega linka/slike sledi da bo Hertz delež električnih avtomobilov v svoji floti še vedno povečeval, le malo manj kot je mislil. Stroški popravil so morda večji kot so mislili, so pa še vedno precej manjši kot pri podobnem naftnem avtu. Ravno tako glede manjšanja vrednosti starih avtov, vrednost se manjša precej počasneje kot pa pri podobnih bencinskih, bog ne daj dizelskih avtih.

Mato989 je izjavil:

valinoratina je izjavil:

Dobra cena glede na ostale avtomobile, tako električne, kot naftne. Gleda se seveda TCO (total cost of ownership).


Dobra cena se mora gledat glede na plače in standard... če se gleda samo na druge avtomobile je to slabo, ker po tej logiki če dvignemo cene vseh avtov za 100% vključno s tem boš ti še skoz trdil da je to dobra cena glede na ostale... ampak to je neumnost...


Neumnost je tvoja bralna nepismenost. Ne, ni neumnost, lepo sem napisal dobra cena glede na ostale. Torej to pomeni RELATIVNO GLEDANO, jaz nisem govoril o absolutnem vidiku, ampak o relativnem.

Zgodovina sprememb…

Mato989 ::

Neumnost je tvoja bralna nepismenost. Ne, ni neumnost, lepo sem napisal dobra cena glede na ostale. Torej to pomeni RELATIVNO GLEDANO, jaz nisem govoril o absolutnem vidiku, ampak o relativnem.


Ampak za ljudi je v prvi meri pomemben absoluten... šele ko absolutno ocenimo da je cena dobra potem gledamo napram drugim.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

valinoratina ::

Če kupuješ nov avto v tem segmentu je cena dobra. Lahko se pa seveda odločiš da ti absolutna cena novih avtov (kakršnihkoli, naftnih ali elekričnih) ni všeč in si pač brez avta ali pa gledaš rabljene, po želji.

Zgodovina sprememb…

Sparkxl ::

Vsakega zagriženega EV vernika vprašam isto...torej katerega EVja pa ti voziš?

Kawhi ::

valinoratina je izjavil:



Stroški popravil so morda večji kot so mislili, so pa še vedno precej manjši kot pri podobnem naftnem avtu.


ko bi bil tale valorit aka samozvani"inženir" vsaj pismen. Hertz pravi da so stroški popravil Tesle dvakrat večji kot pri podobnih ICE vozilih.

https://x.com/TheStalwart/status/171796...

P.s.: pa kupi si dostop do Bloomberga pa preberi cel članek. Aja, še prej se angleško nauči.

Sparkxl ::

Stroški 2x večji? To ne more držat. Množica lastnikov EVjev tukaj nam zatrjuje, da je vzdrževanje praktično zastojn. Torej fake news

Kawhi ::

Spakxl, tudi ti rabiš malo bralnega razumevanja : stroški popravil ni enako stroški vzdrževanja...

Ahim ::

2dark je izjavil:

tesle še nisem videl, da bi peljala 90 km/h po ac-ju. za priusa pa verjem, da sta vozila 90 km/H, saj kaj pretirano več ne gresta.

Moras iti pogosteje ... jih vidis precej "v zavetrju" sleparjev :)) Ker le-ti ne morejo (smejo) vec kot 90, sledi da tudi tiste tesle tik za njimi ne gredo vec kot 90, skupaj z random avtodomi in se par adrenalinskimi navdusenci, ki se jim dopade ideja da jih lahko v vsakem momentu nek Romun/Bolgar/Slovak/Madzar zradira medtem ko gleda filme na tablici ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ahim ()

fikus_ ::

Valioratina je ST inzenir in se mnoga uporabniška imena. Končal je faks in vsrkal vse znanje sveta .
Nima ničesar, kar zagovarja. Saj veste kako gre; s tujim k*rc*m je lahko mahati po koprivah.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::

Mato989 je izjavil:

valinoratina je izjavil:

Dobra cena glede na ostale avtomobile, tako električne, kot naftne. Gleda se seveda TCO (total cost of ownership).


Dobra cena se mora gledat glede na plače in standard... če se gleda samo na druge avtomobile je to slabo, ker po tej logiki če dvignemo cene vseh avtov za 100% vključno s tem boš ti še skoz trdil da je to dobra cena glede na ostale... ampak to je neumnost...

Se pravi, ni problem v ceni, ampak v tvoji plači.

To o hertzu je stara stvar. Preberite si podrobneje, še kje drugje. Problem v tem, da so ljudem kar dali teslo, nič jim niso povedali o polnjenju, kdaj, kako, itd, normalno, da so ljudje imeli probleme potem, če so prvič videli električni avto. V tem je osnovni problem pri hertzu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Utk ::

Drug problem pa so taxiji:
Part of the problem is linked to Hertz's plans to rent EVs to ridehail drivers. Of the 100,000 Tesla acquired by Hertz, half were to be allocated to Uber drivers as part of a deal with the ridehail company. And drivers said they loved the Teslas! But Uber drivers also tend to drive their vehicles into the ground. This higher rate of utilization can lead to a lot of damage -- certainly more than Hertz was anticipating.

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Drug problem pa so taxiji:
Part of the problem is linked to Hertz's plans to rent EVs to ridehail drivers. Of the 100,000 Tesla acquired by Hertz, half were to be allocated to Uber drivers as part of a deal with the ridehail company. And drivers said they loved the Teslas! But Uber drivers also tend to drive their vehicles into the ground. This higher rate of utilization can lead to a lot of damage -- certainly more than Hertz was anticipating.



Torej hočeš rečt da so EVji slabi za masovno uporabo? XD
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

Ne, hočem rečt da si ti bedast. Hertz se ne bo odrekel elektriki, samo popravil bo cene, da ne bo on kril stroškov, najemniki se pa poceni vozili. V skupnem seštevku je tesla S pač cenejša od neke E klase, vprašanje samo kdo tu profitira. Vsak bi moral malo, ne vse en.

Vanquish ::

Utk je izjavil:

Ne, hočem rečt da si ti bedast. Hertz se ne bo odrekel elektriki, samo popravil bo cene, da ne bo on kril stroškov, najemniki se pa poceni vozili. V skupnem seštevku je tesla S pač cenejša od neke E klase, vprašanje samo kdo tu profitira. Vsak bi moral malo, ne vse en.


bom drugace vprasal - zakaj bi po default moral uporabnik kaj profitirat, ce se za njega cisto nic ne spremeni prav tako pa ni nic naredil?

Realno pa je, da bo konkurenca naredila svoje in bo posledicno profitiral uporabnik, ker bodo tisti z elektricnimi avtomobili lahko spustili cene in se vedno vec zasluzili kot ostali.

wcpapir ::

valinoratina je izjavil:

Gregor P je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O


Kateri električni avto pa ponuja več za 27k? Nov, ne rabljen? Za to kar dobiš je to dobra cena tako med električnimi avtomobili, ko pa upoštevaš še prihranke pri gorivu in servisih pa je to odlična cena tudi pri naftnih avtih.

Sicer pa se ne matraj, cena je bila tako dobra, da je folk pred kakšnim mesecem RAZGRABIL te Cupra Borne za 27k, jih ni več mogoče dobit, vsaj zaenkrat ne.


za 27.000 prosim link kje se je prodajala, ker po mojih podatkih se ni nikoli.

Drugače pa na zalogi jih je ravno toliko, da lahko barvo izbiraš in greš takoj ponj, samo ne za tak denar kot praviš ti, ker je pač to neka imaginarna številka zrastla na tvojem zelniku, zato, da lahko trdiš, da jih ni več.
https://takojdobavljivavozila.cupraoffi...

igorpec ::

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Nekako nima lih preveč smisla peljat 90 km/h na AC s s Teslo, glede na to da ima pri 130 km/h cca 400 km dosega, stestirano. Stroškovno ravno tako nima smisla, saj je vožnja izredno poceni, da bi za centke na 100 km kdo vozil 90 km/h na AC pa ne verjamem.



Jaz videvam TEsle na AC-ju in vsi so hitrostno tako kot ostali z ICE motorji ali hitrejši.


Smo na road tripu po Italiji, trenuno cca. 100km južno od Neaplja. Sem bil prav posebej pozoren koliko Tesel bomo srečali na AC - zelo malo, le tu in tam, običajno na pasu s počasnimi vozili. Naša potovalna hitrost je tam okoli 150km/h ne celotni trasi. Za dieselski motor poraba še ostaja v mejah normale (pod 10l/100km).

V Slo (Lj) vidim bistveno večji delež Tesel in električnih vozil nasploh. Za po mestu in v gužvi so seveda top in zagotovo je v Milanu zgodba precej drugačna kot na ruralnem jugu Italije.

Polnilna infrastruktura obstaja, skoraj vsaka pumpa na AC ima neko hitro (ne vem pa ali super hitro) polnilnico. Ceneje od 0.98EUR / kwh nisem našel tudi izven AC, diesel pa se giblje od 1.7 - 2.2.

Zgolj subjektvina ocena stanja.

Utk ::

Italijani imajo bolj malo tesel in električnih na sploh. Še to kar je so najbrž tujci.
Kakšna je realna cena na polnilnici ne moreš tako vedet, odvisno prek česa plačaš. Tista cena, če piše na tabli, je pač za padalce s kreditno kartico.

mikhaair ::

igorpec je izjavil:

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Nekako nima lih preveč smisla peljat 90 km/h na AC s s Teslo, glede na to da ima pri 130 km/h cca 400 km dosega, stestirano. Stroškovno ravno tako nima smisla, saj je vožnja izredno poceni, da bi za centke na 100 km kdo vozil 90 km/h na AC pa ne verjamem.

Italijani se pač vračajo domov na jug z vlakom.

Jaz videvam TEsle na AC-ju in vsi so hitrostno tako kot ostali z ICE motorji ali hitrejši.


Smo na road tripu po Italiji, trenuno cca. 100km južno od Neaplja. Sem bil prav posebej pozoren koliko Tesel bomo srečali na AC - zelo malo, le tu in tam, običajno na pasu s počasnimi vozili. Naša potovalna hitrost je tam okoli 150km/h ne celotni trasi. Za dieselski motor poraba še ostaja v mejah normale (pod 10l/100km).

V Slo (Lj) vidim bistveno večji delež Tesel in električnih vozil nasploh. Za po mestu in v gužvi so seveda top in zagotovo je v Milanu zgodba precej drugačna kot na ruralnem jugu Italije.

Polnilna infrastruktura obstaja, skoraj vsaka pumpa na AC ima neko hitro (ne vem pa ali super hitro) polnilnico. Ceneje od 0.98EUR / kwh nisem našel tudi izven AC, diesel pa se giblje od 1.7 - 2.2.

Zgolj subjektvina ocena stanja.

valinoratina ::

Kawhi je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Stroški popravil so morda večji kot so mislili, so pa še vedno precej manjši kot pri podobnem naftnem avtu.


ko bi bil tale valorit aka samozvani"inženir" vsaj pismen. Hertz pravi da so stroški popravil Tesle dvakrat večji kot pri podobnih ICE vozilih.

https://x.com/TheStalwart/status/171796...

P.s.: pa kupi si dostop do Bloomberga pa preberi cel članek. Aja, še prej se angleško nauči.


Za razliko od tebe sem pismen. Članek ki ga omenjaš jasno govori o popravilu poškodovanih avtov, ne pa o stroških rednega vzdrževanja o katerih sem govoril jaz. Stroški popravila avtov poškodovanih v nesrečah pa so odvisni od proizvajalca do proizvajalca in od tega ali ga pelješ na originalen servis ali ne (lahko ga pelješ na EV Clinic v zagreb, strošek popravila tudi več kot 10x nižji, namesto da se menja celoten del/sklop, ti popravi ta del. Ampak to z menjavanjem celotnih sklopov je kaprica Tesle, ne pa električnih avtov kot tehnologije na splošno. Tale slika je iz tvojega linka ki si ga dal:

ps: angleško znam odlično, bodi brez skrbi

fikus_ je izjavil:

Valioratina je ST inzenir in se mnoga uporabniška imena. Končal je faks in vsrkal vse znanje sveta .
Nima ničesar, kar zagovarja. Saj veste kako gre; s tujim k*rc*m je lahko mahati po koprivah.

Motiš se.

Sparkxl je izjavil:

Stroški 2x večji? To ne more držat. Množica lastnikov EVjev tukaj nam zatrjuje, da je vzdrževanje praktično zastojn. Torej fake news


Članek NE govori o ceni vzdrževanja, ampak o ceni zaletenih/v nesreči poškodovanih avtov. To da Tesla računa 16.000 dolarjev kar ti Rich Rebuilds naredi za 700 dolarjev je pač kaprica Tesle, nihče te pa ne sili da greš na servis ravno k Tesli. V bližini imamo specializirano podjetje za popravilo EVjev (EV Clinic), takih in podobnih podjetij bo vedno več.

Tesla wanted $16,000 to fix this NEW Model 3, we did it for $700! The importance of Right to REPAIR!


Cena samega vzdrževanja pa je precej manjša od ICE avtov:
Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Pri električnih avtih se nasplošno menja precej manj kot pri bencinarjih ali dizlih:

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Tesla z narejenimi 500.000 km je vse kar je rabila za menjavo oljna pumpa za cca 170 €, ter zgubila samo 20 % kapacitete, kar je za narejenih 500.000 km odlično:

Now we've come across a Canadian Tesla Model 3 owner who claims his car, delivered in October 2018, has passed 310,000 miles (500,000 km) with no issues whatsoever. According to the owner, who goes by the name "I like piano black" on Twitter, his car is still on its original brakes and battery. He only replaced the drivetrain oil pump at 286,000 miles (460,000 km) for 250 CAD ($194).

Having passed 310,000 miles with the original battery, this Tesla Model 3 certainly made history, at least among its brethren. This is the highest mileage Tesla Model 3 we know of, and it's still going strong after all this time. According to its owner, the battery has lost around 20% of its original capacity. This might be on the high side, but considering his use-case scenario, it might actually be quite impressive.
https://www.autoevolution.com/news/this...

Seveda imajo pa kakšni proizvajalci tudi svoje debilne fore, pri Hyundaju vem da je po nekje 70.000 km za zamenjat hladilno tekočino, kar ti zaračunajo zlatarskih 700 €. Ampak to je pač nateg tega specifičnega proizvajalca, ne pa tehnologije električnega pogona na splošno, kajti ta hladilna tekočina je čisto navadna mešanica antifriza in vode v razmerju 50/50, strošek materiala torej ranga 30 € če menjaš sam ali na neoriginalnem servisu. Pač ne kupovat Hyundaja in BMWja ki, je nalašč sprogramiral da se baterija zabricka po določenem številu ciklov in je problem rešen.

Zgodovina sprememb…

kriptobog ::

A to se vozijo cele dneve v krogu, da nafukajo 100k km letno?

Ganon ::

Inženirju kdo plačuje, da cele dneve igra odvetnika? Samo vprašam.

kriptobog ::

Ganon je izjavil:

Inženirju kdo plačuje, da cele dneve igra odvetnika? Samo vprašam.


Nima drugega dela, ko čaka, da mu mama skuha kosilo.

valinoratina ::

wcpapir je izjavil:

valinoratina je izjavil:

Gregor P je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O


Kateri električni avto pa ponuja več za 27k? Nov, ne rabljen? Za to kar dobiš je to dobra cena tako med električnimi avtomobili, ko pa upoštevaš še prihranke pri gorivu in servisih pa je to odlična cena tudi pri naftnih avtih.

Sicer pa se ne matraj, cena je bila tako dobra, da je folk pred kakšnim mesecem RAZGRABIL te Cupra Borne za 27k, jih ni več mogoče dobit, vsaj zaenkrat ne.


za 27.000 prosim link kje se je prodajala, ker po mojih podatkih se ni nikoli.

Drugače pa na zalogi jih je ravno toliko, da lahko barvo izbiraš in greš takoj ponj, samo ne za tak denar kot praviš ti, ker je pač to neka imaginarna številka zrastla na tvojem zelniku, zato, da lahko trdiš, da jih ni več.
https://takojdobavljivavozila.cupraoffi...


Nič ni imaginarno, govoril sem po subvenciji, ki sedaj po ta novem znaša 6500 EUR za vozila pod 35k. Cupra Born Bold. Osebno sem jo videl da se je prodajala za 34.999 EUR, minus 6500 EUR subvencije si na cca 28k. Poznam pa enega ki si je zboril še jurja popusta in dal dobre 27k.
https://www.google.com/search?q=Cupra+b...

kriptobog je izjavil:

Ganon je izjavil:

Inženirju kdo plačuje, da cele dneve igra odvetnika? Samo vprašam.


Nima drugega dela, ko čaka, da mu mama skuha kosilo.


Ne sklepaj po sebi, kosilo si kuham sam, al pa grem ven jest.

kriptobog je izjavil:

A to se vozijo cele dneve v krogu, da nafukajo 100k km letno?


Od milijonov prodanih Tesel 3 si resno presenečen da je nekdo prišel do 500k km tako hitro?

Zgodovina sprememb…

kriptobog ::

valinoratina je izjavil:

wcpapir je izjavil:

valinoratina je izjavil:

Gregor P je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Cupra born z najmanjšo baterijo se da dobit že za 27k po subvenciji, kar je izredno dobra cena.
Kako je lahko to dobra cena?8-O


Kateri električni avto pa ponuja več za 27k? Nov, ne rabljen? Za to kar dobiš je to dobra cena tako med električnimi avtomobili, ko pa upoštevaš še prihranke pri gorivu in servisih pa je to odlična cena tudi pri naftnih avtih.

Sicer pa se ne matraj, cena je bila tako dobra, da je folk pred kakšnim mesecem RAZGRABIL te Cupra Borne za 27k, jih ni več mogoče dobit, vsaj zaenkrat ne.


za 27.000 prosim link kje se je prodajala, ker po mojih podatkih se ni nikoli.

Drugače pa na zalogi jih je ravno toliko, da lahko barvo izbiraš in greš takoj ponj, samo ne za tak denar kot praviš ti, ker je pač to neka imaginarna številka zrastla na tvojem zelniku, zato, da lahko trdiš, da jih ni več.
https://takojdobavljivavozila.cupraoffi...


Nič ni imaginarno, govoril sem po subvenciji, ki sedaj po ta novem znaša 6500 EUR za vozila pod 35k. Cupra Born Bold. Osebno sem jo videl da se je prodajala za 34.999 EUR, minus 6500 EUR subvencije si na cca 28k. Poznam pa enega ki si je zboril še jurja popusta in dal dobre 27k.
https://www.google.com/search?q=Cupra+b...

kriptobog je izjavil:

Ganon je izjavil:

Inženirju kdo plačuje, da cele dneve igra odvetnika? Samo vprašam.


Nima drugega dela, ko čaka, da mu mama skuha kosilo.


Ne sklepaj po sebi, kosilo si kuham sam, al pa grem ven jest.

kriptobog je izjavil:

A to se vozijo cele dneve v krogu, da nafukajo 100k km letno?


Od milijonov prodanih Tesel 3 si resno presenečen da je nekdo prišel do 500k km tako hitro?


Ja. Ker jih še pri ICE težko najdeš pa jih je neprimerljivo več. Ko sem se vozil v službo sem delal 120km dnevno. To nanese okoli 30k km letno. Pa je 120km dnevno že kar precej vožnje. Da naklepaš 500k km v manj kot 5 letih rabiš delat več kot 400km dnevno. Oziroma okoli 300km dnevno, če se voziš vsak jebeni dan in ne samo za delovnike. Se pravi kaj, 4 ure dnevno na cesti? :))

2dark ::

Tista Cupra ni tako dober deal, ker nima toplotne črpalke. Hladne baterije filat je šok.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

valinoratina ::

Od milijonov prodanih avtov te resno preseneča da se najde nekdo ki je vsak dan 4 ure v avtu? To je statistično pričakovano glede na tolk velik vzorec.

Ceneje od 0.98EUR / kwh nisem našel tudi izven AC, diesel pa se giblje od 1.7 - 2.2.

Ionity za določene znamke avtov je za 0,3 EUR na kWh, podobno je če vzameš mesečno naročnino, pride 13 EUR mesečno, pa je pol tarifa za 0,35 EUR na kWh. Lahko pa si to mesečno naročnino deli tudi po 10 al 20 ljudi, torej manj kot 1 EUR mesečno.

2dark je izjavil:

Tista Cupra ni tako dober deal, ker nima toplotne črpalke. Hladne baterije filat je šok.


Toplotna črpalka pomeni pozimi nekih recimo 40 km daljši doseg, če redno predgreješ avto ko je le ta še priklopljen na kabel in ne gre z baterije, ampak direkt iz omrežja še manj kot to. Pride prav, ni pa nujna. Thermal management baterije z uporovnimi grelci pa ima, sej ni nujno da tisto "hladilno tekočino" za baterije greje toplotna črpalka.

Zgodovina sprememb…

Kawhi ::

valinoratina je izjavil:

Kawhi je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Stroški popravil so morda večji kot so mislili, so pa še vedno precej manjši kot pri podobnem naftnem avtu.


ko bi bil tale valorit aka samozvani"inženir" vsaj pismen. Hertz pravi da so stroški popravil Tesle dvakrat večji kot pri podobnih ICE vozilih.

https://x.com/TheStalwart/status/171796...

P.s.: pa kupi si dostop do Bloomberga pa preberi cel članek. Aja, še prej se angleško nauči.


Za razliko od tebe sem pismen. Članek ki ga omenjaš jasno govori o popravilu poškodovanih avtov, ne pa o stroških rednega vzdrževanja o katerih sem govoril jaz.


zdaj res ne vem ali si debil ali pa si debil...

Vanquish ::

valinoratina je izjavil:


Ceneje od 0.98EUR / kwh nisem našel tudi izven AC, diesel pa se giblje od 1.7 - 2.2.

Ionity za določene znamke avtov je za 0,3 EUR na kWh, podobno je če vzameš mesečno naročnino, pride 13 EUR mesečno, pa je pol tarifa za 0,35 EUR na kWh. Lahko pa si to mesečno naročnino deli tudi po 10 al 20 ljudi, torej manj kot 1 EUR mesečno.



kateri naprimner? Ker to je bila stara cena. Vsaj Mercedes ima drazje: https://eu.charge.mercedes.me/o/dcs-api...

2dark ::

valinoratina je izjavil:



Toplotna črpalka pomeni pozimi nekih recimo 40 km daljši doseg, č

Ker 40 km je malenkost pri avtomobilu, kjer je realen doseg s ogreto baterijo 360 km mesto in AC 230 km. Odbijemo 40 km pa smo na 320 km in190km AC. :)


Znanec je prodal ID3-ja, isti drek kot Cupra in naročil Teslo M3 long range..
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

valinoratina ::

Kawhi je izjavil:

valinoratina je izjavil:

Kawhi je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Stroški popravil so morda večji kot so mislili, so pa še vedno precej manjši kot pri podobnem naftnem avtu.


ko bi bil tale valorit aka samozvani"inženir" vsaj pismen. Hertz pravi da so stroški popravil Tesle dvakrat večji kot pri podobnih ICE vozilih.

https://x.com/TheStalwart/status/171796...

P.s.: pa kupi si dostop do Bloomberga pa preberi cel članek. Aja, še prej se angleško nauči.


Za razliko od tebe sem pismen. Članek ki ga omenjaš jasno govori o popravilu poškodovanih avtov, ne pa o stroških rednega vzdrževanja o katerih sem govoril jaz.


Debil si samo ti, pod popravila sem mislil vzdrževanje (lapsus). Sej je že s konteksta očitno, kaj pa tudi lahko prebereš med vrsticami.

zdaj res ne vem ali si debil ali pa si debil...

valinoratina ::

2dark je izjavil:

valinoratina je izjavil:



Toplotna črpalka pomeni pozimi nekih recimo 40 km daljši doseg, č

Ker 40 km je malenkost pri avtomobilu, kjer je realen doseg s ogreto baterijo 360 km mesto in AC 230 km. Odbijemo 40 km pa smo na 320 km in190km AC. :)


Znanec je prodal ID3-ja, isti drek kot Cupra in naročil Teslo M3 long range..


Sej ni 40 km neka absolutna cifra ki vedno velja, pač odvisno je kolk hitr baterijo sprazniš, ker od tega je odvisno kolk časa more ogrevanje kabine delat. Računej da toplotna črpalka porablja 0,5 kW do 1 kW, uporovni grelec pa 1,5 do 2,5 kW. Torej rečmo da z vsako uro ogrevanja porabiš 1,5 kWh več pri uporovnem grelcu napram toplotni črpalki. Tale Cupra ima 58 kWh baterijo, če upoštevamo avtocestni primer in 230 km dosega, to pomeni povprečno porabo 25 kWh na 100 km. Sprazniš zadevo v cca 2 urah (v resnici še malo prej), torej ti toplotna črpalka prišpara 2 uri x 1,5 kWh = 3 kWh. Kolikšen delež znaša 3 kWh pri povprečni avtocestni porabi 25 kWh? 12 %. Torej to pomeni da ti toplotna črpalka prihrani 12 kilometrov dosega. Oziroma lahko zračunamo tud kakšen procent baterije prihraniš: 3 kWh /58 kWh = cca 5 % baterija ti toplotna prišpara v tem primeru. Nekaj je, toplotna črpalka pride prav, ampak tako nujna pa tudi ni.

ps: Seveda če se voziš po mestu nekaj več, ker se kabina ogreva dalj časa preden sprazniš baterijo, odvisno je tudi kolkrat avto segreva kabino, torej v primeru da imaš več kratkih voženj in se vmes avto shladi in tako naprej. Ampak tkole kot educated guess lahko rečemo da pri Cupri Born z toplotno prišparaš nekje med 10 in 30 km dosega, odvisno od pogojev. Pri avtocesti bližje 10 km, pri mestu pa bližje 30 km, sam doseg med mestno vožno je itak zadosten, tko da tam to ni lih nek faktor.

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Znanec je prodal ID3-ja, isti drek kot Cupra in naročil Teslo M3 long range..

Tesla je pa le Tesla ane. Model 3 je seveda neprimerljivo boljši avto od Cupre Borna, to je gotovo. Ampak za ceno 28k je bila tale Cupra cca 10k cenejša od modela 3 in je bila glede na ceno precej dober deal. ps: seveda druge različice Cupre Borna stanejo tud po 40k in več, tam pa itak vzameš Model 3 če si v tem cenovnem rangu, sploh ni debate.

Zgodovina sprememb…

Sparkxl ::

In za katerega si se ti odločil? Ker to je res fantastična cena

igorpec ::

Vanquish je izjavil:

valinoratina je izjavil:


Ceneje od 0.98EUR / kwh nisem našel tudi izven AC, diesel pa se giblje od 1.7 - 2.2.

Ionity za določene znamke avtov je za 0,3 EUR na kWh, podobno je če vzameš mesečno naročnino, pride 13 EUR mesečno, pa je pol tarifa za 0,35 EUR na kWh. Lahko pa si to mesečno naročnino deli tudi po 10 al 20 ljudi, torej manj kot 1 EUR mesečno.



kateri naprimner? Ker to je bila stara cena. Vsaj Mercedes ima drazje: https://eu.charge.mercedes.me/o/dcs-api...


Deljenje mesečne naročnine? S kom si naj to delim, če ne poznam niti ene osebe, ki bi imela isto težavo? Teoretično je možno,ja, praktično pa ravno ni. S sosedom imava recimo vsak svoj internetni prikluček za 80 EUR / mesec. Tehnično gledano bi si ga gotovo lahko razdelila ...

0.50 + 0.35 EUR / kwh je običajna tarifa (verjetno do max 22kw?) pri "Gremo na elektriko". V SLO, brez posebne naročnine. Po zelo hitrem pregledu Mercedesovega cenika bi tukaj v Italiji plačal 0.59 EUR/kwh pri naročnini 13 EUR/mesec, če bi hotel polniti hitro (kar je na takšnih vožnji nujno) in spet samo za EV (PHEV zgleda ne gre pod to). Ker se vozim zelo malo (pod 10k / letno), naročnine zagotovo ne bi vzel. Če pravilno računam, bi me s Teslo 3 long range ali čim podobnim, cca. 350-400km (AC brez pretiranega tiščanje na "plin") stalo med 50 in 70 EUR, odvisno od naročnine?

Če gre za družinski izlet, ima vsak postanek za tankanje / polnjenje še dodaten davek v obliki pijač, kave, piškotov, wc, ... Če na elektriki ne voziš zmerno, si oklestil že tako borni doseg in si tam še bolj pogosto. In zapravljaš, potniki zapravljajo. Če si sam in asketsko dosleden, se je tudi temu dodatku moč izogniti.

2dark ::

valinoratina je izjavil:

Znanec je prodal ID3-ja, isti drek kot Cupra in naročil Teslo M3 long range..

Tesla je pa le Tesla ane. Model 3 je seveda neprimerljivo boljši avto od Cupre Borna, to je gotovo. Ampak za ceno 28k je bila tale Cupra cca 10k cenejša od modela 3 in je bila glede na ceno precej dober deal. ps: seveda druge različice Cupre Borna stanejo tud po 40k in več, tam pa itak vzameš Model 3 če si v tem cenovnem rangu, sploh ni debate.


Sej teslič ga bo prisel tam nekje, glede ds bo na firmo


Id3 ga je 3 leta nazaj prisel na furmo 28.000e
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Lonsarg ::

Vsaj 95% polnjenja se bo delalo tam kjer je avto parkiran, ne na poti.

Ok izjema so tovorna/transportna vozila, tam jaz vidim resitev v vodikovih hibridih dolgorocno. Ceprav marsikater transport, refimo LPP bo komot bil EV only ker so manjse razdalje.

valinoratina ::

Deljenje mesečne naročnine? S kom si naj to delim, če ne poznam niti ene osebe, ki bi imela isto težavo? Teoretično je možno,ja, praktično pa ravno ni.

Je praktično, na ZS ti lahko napišem facebook osebe ki jo kontaktiraj če si hočeš delit naročnino na Ionity, nas je že preko 10.

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Če pravilno računam, bi me s Teslo 3 long range ali čim podobnim, cca. 350-400km (AC brez pretiranega tiščanje na "plin") stalo med 50 in 70 EUR, odvisno od naročnine?

Baterija Tesle long range je 75 kWh in zdrži 400 km avtocestne vožnje pri 130 km/h. Pri 120 km/h je doseg 450 km, oboje stestirano. Cena če polniš na Ionitiju z deljenjem naročnine je 0,3 EUR/kWh x 75 kWh = 22,5 EUR. Ampak to če bi celo nafilal na Ionitiju, v praksi na Ionitiju samo dofilaš kolikor ti manjka da prideš tam kjer moraš priti (ene 360 dni na leto pa tistih 400 km zadostuje za cel dan, torej v celoti polniš z domačim štromom, polnjenje doma je cca 10 EUR za polno baterijo (400 km realnega avtocestnega dosega).

Če gre za družinski izlet, ima vsak postanek za tankanje / polnjenje še dodaten davek v obliki pijač, kave, piškotov, wc,

WC pač rabiš če rabiš in ga rabiš ne glede na vrsto pogona avtomobila. Ostalo pa ravno tako v praksi, kajti na 3,5 do 4 ure vožnje vsak normalen voznik tako ali tako naredi postanek, ne glede katera vrsta energenta poganja njegov avtomobil. Tako da postanki so v praksi približno isti, ne glede na to ali gre za bencinarja ali pa za električni avto (govorimo za long range Teslo in podobne avte).

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Ok izjema so tovorna/transportna vozila, tam jaz vidim resitev v vodikovih hibridih dolgorocno. Ceprav marsikater transport, refimo LPP bo komot bil EV only ker so manjse razdalje.

Okej, nekaj procentov tovornjakov bo morda vodik, ampak večina pa bo v prihodnosti po vsej verjetnosti na elektriko zaradi mnogo cenejše vožnje, vodik ima izredno slab izkoristek. Že danes obstajajo električni tovornjaki, ki imajo več dosega kot pa je po zakonu dovoljeno vozit v enem dnevu, nafilajo se pa v 30 minutah (Tesla semi). Še več, celo Tesla semi ima kinda "preveč" dosega, kajti poleg 8 urne dnevne omejitve vožnje za tovornjakarje, je zakonsko predpisan tudi 45 minutni počitek na vsake 4 ure vožnje. Torej celo ni treba da je Tesla, lahko je tudi Scania, Volvo ipd. Nosilnost enaka kot pri dizelskem tovornjaku. 80 % vseh voženj je statistično pod 800 km v obe smeri, kar Tesla semi zmore brez vmesnega polnjenja, torej se lahko fila na začetni in končni destinaciji čez noč.
https://insideevs.com/news/525765/tesla...

Sam smisel vodika vidim bolj v drugih aplikacijah: velike tovorne ladje kjer bi baterije pobrale preveč nosilnosti, morda letala, grid storage in podobno. Šel sem računat pred časom kolikšen delež nosilnosti bi pobrale baterije če ladja potuje od Kitajske do Luke Koper, ob predpostavki 3 postankov za filanje. Rezultat: okrog 15 do 20 %. To je že znatno in morda se bo bolj splačalo uporabit 5x dražje gorivo (torej vodik) in imeti 20 % več tovora, kot pa 20 % manj tovora in 5x cenejše gorivo (torej elektrika). Tako da ja, pri kakšnih velikih kontejnerskih ladjah bo morda prišel v poštev vodik, pri tovornjakih pa pretty sure da ne, vsaj ne v večini.

Zgodovina sprememb…

valinoratina ::

Malo številk za tiste ki jih to zanima:
Does Tesla Semi Break The Laws Of Physics?
https://cleantechnica.com/2018/02/27/te...

ps: Ne morem editat več prejšnjega posta: Za izračun za ladjo je bila uporabljena največja kontejnerska ladja takrat: MSC Gülsün MSC G%C3%BCls%C3%BCn @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

nejc_nejc ::

Kako boš tole filal po tvoje:
https://siol.net/media/img/7a/41/f15dc1...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

valinoratina ::

Zelo enostavno, ELES v kratkim načrtuje zgraditev polnilnih parkov, tudi hitrih polnilnic za tovornjak

Energetika.net:
https://www.energetika.net/novice/en.vi...

Ključni infrastrukturni preskok: znani prvi lokaciji v Sloveniji
https://siol.net/avtomoto/novice/kljucn...

Polnjenje električnih tovornjakov od 1 do 3,75 megavata
https://www.finance.si/prevozi/polnjenj...

80 % tovornjakov pa itak vozi na relacijah ki so krajše od 800 km, kar Tesla semi zmore brez vmesnega polnjenja, polni pa se nato čez noč na začetni in končni destinaciji.

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

valinoratina je izjavil:

80 % tovornjakov pa itak vozi na relacijah ki so krajše od 800 km, ...


Spet iz riti potegnjen podatek?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

valinoratina ::

Zgodovina sprememb…

««
34 / 49
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058115668 (75733) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25630106 (26637) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17922552 (20589) bluefish

Več podobnih tem