» »

Elektronsko cestninjenje - od 1. jan 2022

Elektronsko cestninjenje - od 1. jan 2022

«
1
2

Avenger ::

Nič več nalepk, zdaj samo še elektronsko. Kaj točno bomo imeli v avtu ali na šipi (bo to škatla, ali bo morala bit povezana na 12V vtičnico, ali bo to dejansko GPS oddajnik, bo moralo bit nalepljeno na šipo, ali samo nekje v avtu itd.) je očitno še skrivnost, ali pa je moj google-fu prešibak.

Kar sem uspel izbrskat je, da Skynet, pardon, Skytoll, ki je zadel v polno in bo naredil e-vinjete (tudi) za Slovenijo, na svoji strani govori o satelitskem spremljanju vozil. Torej bo DARS za vsako vozilo opremljeno z vinjeto točno vedel kje je, seveda teh informacij ne bodo smeli dajati naprej, predvidevam da razen v (kao) res izjemnih pogojih, recimo vsakič, ko bi policija rada vedela, kje se nahaja avto, ali pa morda vlada, ki bi rada nadzirala ljudstvo, da se kljub prepovedi gibanja vsakič, ko se odloči razglasit izjemne razmere, ne bi vozilo naokoli.

Ob vsem tem, tudi če vržem dol kapo iz alu folije, je to, vsaj za osebna vozila in motorje popolnoma nepotrebno. Kaj točno je bila težava z nalepkami? Razen pač tega, da so občasno redki briljantni primerki šli v šoping s fleksarco. Koliko bo stal novi sistem? Ne sprašvat neumnosti. Dovolj, da bo dobro zaslužil Skytoll na slovaški in peščica izbrancev na naši strani.

Kako vi gledate na to?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Oktan ::

Tukaj imaš vse informacije
https://www.dars.si/Sporocila_za_javnos...

d4vid ::

Kake bedarije streljaš? Vinjeta bo vezana na registrsko tablico. Na avtocesti so pa ze kamere, ki bodo imele vklopljeno prepoznavo tablic.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

Ganon ::

Kristus, kakšna tema. V času, ko si tole tipkal, bi desetkrat prišel do informacije, da bo elektronska vinjeta vezana na registrsko tablico. Nobene škatle ne bo v avtu. In upam, da na meji polovijo vse tujce, ki so se izognili plačilu.

Groot ::

Wtf?!!! Daj si najprej preberi kako točno bo sistem deloval, preden pišeš bedarije. Nobenega GPS oddajnika in sledenja lokaciji ne bo, ampak bo sistem deloval na tablicah, ki jih bodo prepoznavale kamere.

No morda pa samo trolaš, v tem primeru se pa lahko malo bolj potrudiš.

simonchelo ::

Hehehe... Itaq da bo škatlica. Ena na sprednjem steklu, druga na zadnjem, za redundancy pa se pri motorju ene 2. Ne sam to, ko boš vzel celoletno vinjeto boš moral še sporočit kdo vse se bo vozil z avtom (ko na Hrvaškem na čolnu) pa če bo GPS zaznal da zdraven tebe ni tvoja žena bo avtomatsko povezan z motorjem in ti bo onemogočil nadaljnjo vožnjo, dokler te žena ne zloputa z valarjem.

Hehehe od kdaj se nubenmu ne da več brat. Mislm hardcore.
ciao

hojnikb ::

Kaj ko bi se nardil app na telefonu. Kupis vinjeto, vstavis registerske, s katerimi se ponavad vozis. To je to >:D
Z gps tracking in prepoznavo kamer bi se pa dolocl, ce kdo voz, ne da bi placal.
#https://bit.ly/3dFRi5L Treasure Cloud +10GB za oba
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, B450M-DS3H, W10
PiNAS: RPI4 4GB, 20TB HDD

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Avenger ::

Hm, torej gre samo za sistem prepoznavanja tablic in preverjanje ali ima tablica veljavno vinjeto ali ne. Za moje pojme glede na to kaj vse so že objavile razne organizacije, "elektronska" vinjeta ne bi nujno pomenila samo kljukice in datuma od-do v bazi. Ne vem zakaj skačete v luft, na strani proizvajalca, oziroma providerja sistema je veliko govora o GPS cestinjenu, tovornjaki imajo škatlico in mi ni bilo čisto jasno na kaj se cilja. OK pol.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

val46 ::

Ja, kamioni imajo satelitsko cestninjenje, avtomobili in motorji in lahka dostavna vozila(kombiji), bodo pa imeli elektronsko cestninjenje. To, samo po sebi s satelitskim cestninjenjem nima nobene veze. Za nas, uporabnike osebnih vozil in motorjev, se spremeni samo to, da ne boš več rabil lepit vinjete na šipo ali okvir motorja. Pač, plačal boš, oni dajo tvoje vozilo na osnovi registrske številke v sistem in to je to. Darsove nadzorne službe pa ne bodo več preverjale vinjete z daljnogledi kot sedaj, ampak bodo morali preveriti registrsko številko v sistemu. Je pa res, da bodo te kamere, ki so postavljene čez avtocesto spremljale vozila in če ne boš imel vinjete, jim bo to zabeležilo. Ne vem pa, če ti lahko na način samo tega pošljejo položnico s kaznijo domov, ali te bodo morali fizično nekje ustaviti, za ti napisat kazen.

Dejansko se ne spremeni nič, če plačaš cestnino za E-vinjeto, kot si sedaj plačal za nalepko na šipi.

chrush ::

Spremeni se to, da bom moral za vse avte kupiti vinjeto, do zdaj sem jo lahko prelimal iz enega na drugega. Tako mi bodo ostale viska folije za telefone :D
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers

;-) ::

Je pa neumnost da ne bo šlo kupit vinjete za dan ali dva, ob taki tehnologiji bi bilo sedaj če kdaj še to najbolj smiselno.

starfotr ::

Kamioni nimajo satelitskega cestninjenja. Imajo pa mikrovalovno elektronsko cestninjenje.

Vinjeta bo vezana na reg. tablico. Kupiti jo bo mogoče kadarkoli v letu in bo veljala izbrano obdobje, torej 1 leto od nakupa v primeru letne vinjete.

Ob prodaji/odjavi vozila bo mogoče dobiti nazaj denar za sorazmerni delež preostale vinjete. In nato nakup nove za novo vozilo, ki bo spet veljalo 1 leto.

Skratka, mnogo prednosti pred nalepko.

Treba bo pa pazit, da se slučajno kdo ne zatipka. Ker potem ne bo veljalo nič. Sploh 0 in O bodo problemi ipd. Še sedaj ne vem, kateri znak je prerezan in kaj ni. Nič (0) ali O, kot Oton.

Kamere so že sedaj postavljene, ker spremljajo tovorni promet. Sedaj bodo pa spremljali še osebna vozila. Kamionarji imajo dars go škatlo, avti ne bodo rabili nič.

Likalnik ::

Avenger je izjavil:

Hm, torej gre samo za sistem prepoznavanja tablic in preverjanje ali ima tablica veljavno vinjeto ali ne. Za moje pojme glede na to kaj vse so že objavile razne organizacije, "elektronska" vinjeta ne bi nujno pomenila samo kljukice in datuma od-do v bazi. Ne vem zakaj skačete v luft, na strani proizvajalca, oziroma providerja sistema je veliko govora o GPS cestinjenu, tovornjaki imajo škatlico in mi ni bilo čisto jasno na kaj se cilja. OK pol.


kako si predstavljaš, da bi škatlico dobili recimo tujci oziroma oziroma ljudje v tranzitu? pač škatlica/gps ne pije vode....si bil kdaj na Madžarskem...tam imajo že to "tehnologijo"...recimo na počivališču Pince Lendava...kupiš "vinjeto" za Madžarsko...in dobiš samo račun na katerem je napisana tvoja registrska tablica...in to je to...nobene škatlice, GPS-a in ostale navlake

;-) ::

starfotr je izjavil:

Kamioni nimajo satelitskega cestninjenja. Imajo pa mikrovalovno elektronsko cestninjenje.

Vinjeta bo vezana na reg. tablico. Kupiti jo bo mogoče kadarkoli v letu in bo veljala izbrano obdobje, torej 1 leto od nakupa v primeru letne vinjete.

Ob prodaji/odjavi vozila bo mogoče dobiti nazaj denar za sorazmerni delež preostale vinjete. In nato nakup nove za novo vozilo, ki bo spet veljalo 1 leto.

Skratka, mnogo prednosti pred nalepko.

Treba bo pa pazit, da se slučajno kdo ne zatipka. Ker potem ne bo veljalo nič. Sploh 0 in O bodo problemi ipd. Še sedaj ne vem, kateri znak je prerezan in kaj ni. Nič (0) ali O, kot Oton.

Kamere so že sedaj postavljene, ker spremljajo tovorni promet. Sedaj bodo pa spremljali še osebna vozila. Kamionarji imajo dars go škatlo, avti ne bodo rabili nič.

Vrjetno bo kakšna povezava z emrvl kot jo imamo pri zavarovanju in bo pravo tablico prepoznalo ali poimenovalo avto kateri je pod njo registriran...kar tako da bi pustili možnost pomot in reklamacij dvomim.

eventyrer ::

Avenger je izjavil:

Hm, torej gre samo za sistem prepoznavanja tablic in preverjanje ali ima tablica veljavno vinjeto ali ne.



da, to je vse. brezvezna panična debata.

Avenger je izjavil:

tovornjaki imajo škatlico in mi ni bilo čisto jasno na kaj se cilja. OK pol.


tudi tovornjaki imajo kamere. Sigurno si jih že opazil nad avtocestami na določenih odsekih.
https://www.amzs.si/motorevija/mobilnos...

Zgodovina sprememb…

scipascapa ::

preveč gledate V for VENDETTA filme :)

eventyrer ::

scipascapa je izjavil:

preveč gledate V for VENDETTA filme :)


jap, panika med ljudmi in iskanje zarot sta v teh dneh presegla vse meje normale.

LapD ::

Že naslov teme je napačen, gre za e-vinjeto kot je v uporabi npr. na Madžarskem in ne za elektronsko cestninjenje. Greš on-line, izbereš datum od kdaj do kdaj naj velja (ni več od januarja do decembra ampak poljubno 1 leto), plačaš in se voziš.
web&motion designer

starfotr ::


Vrjetno bo kakšna povezava z emrvl kot jo imamo pri zavarovanju in bo pravo tablico prepoznalo ali poimenovalo avto kateri je pod njo registriran...kar tako da bi pustili možnost pomot in reklamacij dvomim.


Ja pa kaj še.

;-) ::

Zakaj pa ne ? Tip avta naprimer če izveš nima nič z GDPR, je pa enostavno preverjanje če gre za pravo vozilo.

Podatki so tako ali tako že javni na RAZ sistemu na zavarovalnem združenju. Tako se enostavno izloči nepravilno vpisane tablice.

starfotr ::

Software je najbrž fokusiran na prepoznavo tablic in ne na prepoznavo posameznih modelov vozil.

In enostavno to ni potrebno.

;-) ::

Pri registraciji-nakupu mislim ne pri preverjanju na terenu če imaš vinjeto ali ne.

mkk20 ::

Tle k mam šiptarje za sosede, skoz tablce menjajo med avti. Dobr za njih, zdej bo ena vinjeta dovolj :D
edit: Kaj je pa ceneje? Neregistriran avto okol vozt ali zdajšnja kazen bez vinjete?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mkk20 ()

Boobiz ::

A zdaj ko bo software tablice gledal pomeni, da bomo dobili tudi dnevne vinjete? :))

Saj vem, saj vem.... ko bereš DARSov FAQ in vidiš ton napisanega, potem si ne moreš mislit drugega kot 'sanjaj miško'. :))

Faking DARS.
I'm drunk, what's your excuse?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Boobiz ()

mkk20 ::

Ne čez par let dobimo obračun po kilometru, ko se bo EU uskladila. To je samo priprava terena.

starfotr ::

Ja, srčno upam na ta korak, čeprav se vsako leto več vozim.

Prav tako upam na poenotenje plačevanja med državami.

jotunn ::

No tega obracuna po kilometrih se lep cas ne bo, ker ni nikomur v interesu ;) No razen ce uvedemo cene podobne recimo italjanskim (pa ne po eur/km ampak eur/postaja do postaje) in bo potem za recimo Kranj-Ljubljana prislo ene 20eur v eno smer. No koliko bodo takrat pizdili vsi, ki mislijo da jih sedaj nategujejo, ker tako ali tako nic ne vozijo, si pa niti predstavljati ne znam. Da ne govorim o tem, da je vinjeta, ki stane cca. tank in pol bencina, najvecji strosek avtomobila in je konec sveta, ko moras dat tistih par eur enkrat letno.

starfotr ::

Dejstvo je, da se bo potem, ko bo vse skupaj postalo mnogo dražje najbrž tudi zmanjšalo število vozil (ne pa tudi ljudi) na cesti. Saj bodo začeli gledat na eure in bo marsikdo začel uporabljat javni prevoz ali se bo vozil s kom, ne pa da se vozi en sam v vozilu in to v rush hour-ju.

jotunn ::

Dejstvi sta zares dve. Eno je, da se bo zmanjsalo stevilo vozil na AC in posledicno povecalo stevilo vozil (in nesrec) na lokalnih cestah. Zmanjsanja prometa ne bo, ker ga dokler je stvar kot je, preprosto ne more biti. Ce hocem priti v sluzbo z javnim prevozom bi rabil verjetno 3 ure v eno smer, ce bi javni prevoz sploh imel dovolj zgodaj. Se pravi mi ne preostane nic drugega, kot da se sam vozim v avtu. Pa ne zivim ravno v nekih govcah.
Drugo dejstvo, ki je pa za tiste, ki odlocajo, precej bolj pomembno pa je, da bi bilo s cestninjenjem po kilometru krepko krepko manj denarja. In zato bo se lep cas ostalo pri vinjetah ;)

twom ::

jotunn je izjavil:

No tega obracuna po kilometrih se lep cas ne bo, ker ni nikomur v interesu ;)

Nobenemu, razen tistim, ki se vozijo (vozimo) bolj malo po avtocestah, oziroma se na splošno vozimo bolj malo.

Menim da sistem ni pravičen, plača se naj toliko kot se porabi. Tudi za kruh in mleko v trgovini dam toliko kot ga porabim, in ne nek pavšal za vstop v merkator. Enako velja tudi za eletkriko in vodo, plačaš po porabi.

jotunn je izjavil:

Drugo dejstvo, ki je pa za tiste, ki odlocajo, precej bolj pomembno pa je, da bi bilo s cestninjenjem po kilometru krepko krepko manj denarja. In zato bo se lep cas ostalo pri vinjetah ;)

Zakaj? Primerna cena za prevožen kilometer in je lahko na letni ravni do centa enak znesek v državni blagajni kot je sedaj z vinjetami.
Koliko se dobi od vinjet je znano, koliko se prevozi po avtocestah pa tudi. Deliš znesek s prevoženimi kilometri in dobiš znesek na kilometer. Deljenja se učimo v prvem razredu osnovne šole.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

twom ::

Dodatna kraja denarja so 7 dnevne vinjete. Na morje greš v soboto, vračaš se naslednjo soboto, ki je osmi dan, kupiti moraš še eno 7 dnevno vinjeto.
Ravno tako menim, da bi bila edino pravična in smiselna 10 dnevna vinjeta. Sicer je pa to enako kot radarji, tam kjer se da fajn kasirat pa nič ni vpliva na varnost, samo na polnost državne blagajne.

tusi ::

g. twom. Priporočam, da enkrat pogledaš položnico za vodo/elektriko, ki jo plačaš po porabi. Poskusi enkrat porabiti 0 elektrike/vode in poročaj kakšni bodo zneski na položnicah.

Utk ::


Zakaj? Primerna cena za prevožen kilometer in je lahko na letni ravni do centa enak znesek v državni blagajni kot je sedaj z vinjetami.
Koliko se dobi od vinjet je znano, koliko se prevozi po avtocestah pa tudi. Deliš znesek s prevoženimi kilometri in dobiš znesek na kilometer. Deljenja se učimo v prvem razredu osnovne šole.

Ja, lahko je to primeren znesek zate in za DARS, za marsikoga pa ne, in se bo vozil po stari cesti, kar pa ne bi smel bit namen. Zarad vinjet je veliko več prometa šlo na avtoceste.

chrush ::

Utk je izjavil:


Ja, lahko je to primeren znesek zate in za DARS, za marsikoga pa ne, in se bo vozil po stari cesti, kar pa ne bi smel bit namen. Zarad vinjet je veliko več prometa šlo na avtoceste.

Kaksne neumnosti. Ker bo nekdo hotep privarcevati 3€ se bo iz Murske Sobote peljal v Koper po stari cesti, kjer ga bo ze v Radgoni vsekal radar in bo placal 100x vec, kot ce bi raskiral in se peljal po avtocesti.
Ko so se ljudje peljatli iz Trsta v Portoroz in so na zacetku zahtevali vinjeto, koliko ljudi se je rajsi peljalo po stari cesti?
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers

jotunn ::

twom je izjavil:

jotunn je izjavil:

No tega obracuna po kilometrih se lep cas ne bo, ker ni nikomur v interesu ;)

Nobenemu, razen tistim, ki se vozijo (vozimo) bolj malo po avtocestah, oziroma se na splošno vozimo bolj malo.

Menim da sistem ni pravičen, plača se naj toliko kot se porabi. Tudi za kruh in mleko v trgovini dam toliko kot ga porabim, in ne nek pavšal za vstop v merkator. Enako velja tudi za eletkriko in vodo, plačaš po porabi.

jotunn je izjavil:

Drugo dejstvo, ki je pa za tiste, ki odlocajo, precej bolj pomembno pa je, da bi bilo s cestninjenjem po kilometru krepko krepko manj denarja. In zato bo se lep cas ostalo pri vinjetah ;)

Zakaj? Primerna cena za prevožen kilometer in je lahko na letni ravni do centa enak znesek v državni blagajni kot je sedaj z vinjetami.
Koliko se dobi od vinjet je znano, koliko se prevozi po avtocestah pa tudi. Deliš znesek s prevoženimi kilometri in dobiš znesek na kilometer. Deljenja se učimo v prvem razredu osnovne šole.

E jebiga ga ce je tebi bolj ali manj pravicen. Konec koncev je tudi trenutno zdravstveno zavarovanje in cela sociala zame hudo nepravicna. Zmecek notri verjetno 10x vec denarja kot 90% (ali pa raje 99%) prisotnih na ST, pa nic od tega ne koristim. In ce vas bo konec zaradi jebenih 100eur na leto zaradi vinjete, si jo pac ne kupis in se vozis po regionalkah. Za razliko od davkov, ki jih hoces noces moram placati in to v rangu par 100x kolikor pride vinjeta, si pri vinjeti brez problema privoscis, da je ne kupis. Pri davkih pac ne.
Glede deljenja je pa tudi se precej vec zadaj. Ce se spomnis recimo kako je potekal promet pred uvedno vinjet po recimo Gorenjski AC ti bo jasno da je bilo tisto se krepko bolj nefair, da ne govorim o tem, kako se je vecina vozila v Kranj... do Vodic po AC potem pa po vseh mogocih regionalkah naprej. In na koncu bo, sploh ce po tvoje preprosto delis rezultat tocno tak. Vse od osebnih do sleparjev (no to je ze sedaj) bo na regionalkah, AC pa prazna... zato ker je 100eur oz. dober tank in pol bencina na leto prevec za placat. No hvala bogu nihce od tistih, ki odloca, ne misli tako ;)

chrush je izjavil:

Utk je izjavil:


Ja, lahko je to primeren znesek zate in za DARS, za marsikoga pa ne, in se bo vozil po stari cesti, kar pa ne bi smel bit namen. Zarad vinjet je veliko več prometa šlo na avtoceste.

Kaksne neumnosti. Ker bo nekdo hotep privarcevati 3€ se bo iz Murske Sobote peljal v Koper po stari cesti, kjer ga bo ze v Radgoni vsekal radar in bo placal 100x vec, kot ce bi raskiral in se peljal po avtocesti.
Ko so se ljudje peljatli iz Trsta v Portoroz in so na zacetku zahtevali vinjeto, koliko ljudi se je rajsi peljalo po stari cesti?

Tu se ne gre za nekoga, ki se enkrat letno pelje iz Murske Sobote v Koper, pac pa za vseh tistih par 100.000 ljudi, ki se dvakrat na dan peljejo po AC v sluzbo. In pri ne vem recimo 10eur v eno smer za Jesenice-Ljubljana, bi se verjemi da velika vecina vozila po regionalkah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jotunn ()

starfotr ::

No pa poglejmo, kako se je dalo prevozit večino AC zastonj za kamione.

https://www.amzs.si/motorevija/mobilnos...


Pri DARS so že v lanskem letu na naše avtocestno omrežje postavili cestninske portale za elektronsko cestninjenje - skupaj jih je 127, s svojo razporeditvijo pa gosto pokrivajo celotno avtrocestno omrežje. Z velikim številom cestninskih portalov in njihovo razporeditvijo po avtocestnem križu (glej zemljevid) naj bi končno prekinili tudi pogosto prakso voznikov tovornjakov, ki so se lahko z zapustitvijo avtoceste in ponovno vrnit­vijo nanjo izognili plačilu cestnine - vozniki, ki so se znali izogniti cestninskim postajam in uporabiti stranske ceste, so doslej lahko brez plačila cestnine prevozili kar 434 od skupaj 617 kilometrov avtocest.
Z uvedbo elektronskega cestninjenja bo takšno izogibanje precej težje - tudi zato, ker je na marsikateri lokalni cesti, ki bi lahko služila kot obvoz plačljivih avtocest, prepovedan promet za težja tovorna vozila. Za preprečevanje izigravanja predpisov pa bo seveda potreben ustrezen nadzor in kaznovanje kršiteljev.


V bistvu bi jaz bil za vse sisteme po porabi. Tako bi se zame, ki bi dejansko plačal cestnino - imel boljšo storitev (manj prometa), tiste, ki so pa škrti naj se pa vozijo po ostalih cestah.

Vendar še druga plat medalje. Ceste naj financira tisti, ki jih uporablja. Če jih jaz kot državljan XY ne uproabljam, jih moram preko davkov tudi plačat. Zakaj torej moram za uporabo ponovno plačat, če sem plačal izgradnjo cest in tudi vzdrževanje?

jotunn ::

starfotr je izjavil:

Vendar še druga plat medalje. Ceste naj financira tisti, ki jih uporablja. Če jih jaz kot državljan XY ne uproabljam, jih moram preko davkov tudi plačat. Zakaj torej moram za uporabo ponovno plačat, če sem plačal izgradnjo cest in tudi vzdrževanje?

Zato ker smo drzavljani EU enokapravni in ne mores uporabljati dolocene stvari "zastonj", medtem ko bi nekdo drug moral za to placati. To pomeni, da bi morali imeti vsi Nemci, Avstrijci in Nizozemci (beri: ves tranzit, ki ga je zares na slovenskih AC vsaj polovica vsega prometa) AC zastonj, tvoji davki bi bili pa zaradi tega x2. Ravno to (plus da so nasi politiki najvecje riti kar jih lahko dobis) je bil razlog, da smo dobili tedenske vinjete namesto zgolj letnih in polletnih, in ravno to je zaenkrat razlog, da v Nemciji se ni cestninjenja, ker oni ga hocejo zgolj za tujce, za domacine pa ga ne upajo narediti, pa jim je EU rekla (ja celo Nemcev) da to pac ni opcija.

chrush ::

jotunn je izjavil:


Tu se ne gre za nekoga, ki se enkrat letno pelje iz Murske Sobote v Koper, pac pa za vseh tistih par 100.000 ljudi, ki se dvakrat na dan peljejo po AC v sluzbo. In pri ne vem recimo 10eur v eno smer za Jesenice-Ljubljana, bi se verjemi da velika vecina vozila po regionalkah.


Ne verjamem, da bi se vozili po lokalnih cestah. Mogoce na zacetku iz protesta, ampak ko ugotovis, da se namesto pol ure vozis eno uro v eno smer in po moznosti te dobi se kak radar, je rezultat jasen. Gres na avtocesto.
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers

starfotr ::

Kot da sedaj, ko je gorivo 1,5 eur folk kaj manj vozi.

Isto bi se vozili, samo plačat bi bilo treba morda več, kot sedaj, tisti, ki bi se vozili manj, bi pa manj plačali. To je kot elektrika, ogrevanje ipd. Kot da ljudje manj porabijo, če država uvede nov dodatek na računu po tem in tem členu. Ali če dvigne ceno. Vidimo vsako leto rast porabe.

Energetika s toplovodom in toplarno rabi XYZ denarja na leto. Če ljudje porabijo manj, ker si izolirajo stavbe, preprosto dvignejo ceno, da poberejo toliko denarja, kolikor ga rabijo in to je to. Simpl logika. Monopolisti, državni monopolisti in država sama si to lahko privoščijo. Alternative ni.

Invictus ::

Če si ne morete privoščiti vinjete za ceno 3 pirov na mesec, prodajte avto...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Ghost7 ::

twom je izjavil:

jotunn je izjavil:

No tega obracuna po kilometrih se lep cas ne bo, ker ni nikomur v interesu ;)

Nobenemu, razen tistim, ki se vozijo (vozimo) bolj malo po avtocestah, oziroma se na splošno vozimo bolj malo.

Menim da sistem ni pravičen, plača se naj toliko kot se porabi. Tudi za kruh in mleko v trgovini dam toliko kot ga porabim, in ne nek pavšal za vstop v merkator. Enako velja tudi za eletkriko in vodo, plačaš po porabi.

jotunn je izjavil:

Drugo dejstvo, ki je pa za tiste, ki odlocajo, precej bolj pomembno pa je, da bi bilo s cestninjenjem po kilometru krepko krepko manj denarja. In zato bo se lep cas ostalo pri vinjetah ;)

Zakaj? Primerna cena za prevožen kilometer in je lahko na letni ravni do centa enak znesek v državni blagajni kot je sedaj z vinjetami.
Koliko se dobi od vinjet je znano, koliko se prevozi po avtocestah pa tudi. Deliš znesek s prevoženimi kilometri in dobiš znesek na kilometer. Deljenja se učimo v prvem razredu osnovne šole.


Glej, če bi ker debil nazaj to uvedel (zna zrast na populističnem zelniku levice), ti povem zase, da kadar bi imel cajt bi se po tastar cest vozu. Namreč plačilo cestnine bi me koštalo krepko več ko vinjeta. Samo Kranj - Ljubljana.

Tvoja matematka ne zdrži računice, razen v idealnem metematičnem modelu. Tukaj spremenljivke niso samo a,b in c, je še verjetnost, naklučje, blagostanje človeka...

Če že, za štart se začni bunit najprej za plačilo cestarine pri registraciji, ki spet ne gleda števila kilometrov, za povrh pa tega denarja v cestah ni.
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ghost7 ()

jotunn ::

chrush je izjavil:

Ne verjamem, da bi se vozili po lokalnih cestah. Mogoce na zacetku iz protesta, ampak ko ugotovis, da se namesto pol ure vozis eno uro v eno smer in po moznosti te dobi se kak radar, je rezultat jasen. Gres na avtocesto.

Predvidevam, da nisi dovolj star, da bi videl kako je pred uvedbo vinjet izgledala AC Ljubljana-Jesenice... posebej izvoz Vodice v smeri iz Ljubljane nazaj. Ce bi to videl, bi verjel kar sem napisal.

Invictus je izjavil:

Če si ne morete privoščiti vinjete za ceno 3 pirov na mesec, prodajte avto...

Tocno to. Z vinjetami je cisto vsak leto enak problem. Triljon nagradnih iger in nategov, ne vem kaj vse se, gre se pa za jebenih 100eur. Ce je to najvecji strosek pri avtu, je mogoce res cas, da avto prodate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jotunn ()

Ghost7 ::

Spominjam se faksa, kako smo se cjazili po stari cesti Kranj-Ljubljana.
@jotunm Se strijam!
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

val46 ::

Ne samo KR-LJ, isto je bilo recimo na izhodu za Brezovico, ko je vsa vrhnika,logatec in okoliške vasi, ki delajo v LJ šla na izhod Brezovica. Da o zastojih potem na stari cesti proti vrhniki ne govorim. In ja, kot jih je že veliko povedalo...če si ne moreš privoščit tistih 110€ na leto za vinjeto, pol škoda da imaš avto.

Vinjete niso uvedli le in zato, da bi promet potekal hitreje(ni več ustavljanja na cestninskih postajah), ali zato, da bi DARS privarčeval pri delovni sili, ampak tudi zato, da se razbremeni ostale regionalne, magistralne in lokalne ceste. S tem se je zmanjšalo tudi število prometnih nesreč na navadnih cestah, povečala pretočnost na njih in predvsem se je razbremenil promet po vaseh in mestih, ki so postavljene ob avtocestnem križu.

Razumem ljudi, ki uporabljajo AC morda 2x ali 3x na leto, da jim je ta strošek prevelik, ampak takih je morda 5% v sloveniji, med tem ko ostalih 95% ljudi uporablja AC dnevno. Predvsem zaradi služb. Tista izjava gor, ko je nekdo napisal, da bi iz Murske Sobote v Portorož se raje peljal po stari cesti, kot pa plačal tedensko vinjeto, je pa malo bosa. Tedenska vinjeta te stane 15€. To se lahko v tem tednu voziš neomejeno...če bi pa spet uvedli plačevanje kot je bilo prej, a misliš da bi za pot iz MS do Portoroža in nazaj plačal kaj manj? Kvečjemu precej več!

starfotr ::

No, no, ni čisto tako. Logatčani so pritiskali na Vrhniko, ker je bila občutno nižja cestnina Vrhnika-LJ, kot Logatec-LJ. Zaradi viadukta Verd, ki je bil vmes.

val46 ::

In tvoj point je? Dejstvo je še vedno, da je folk gledal, da prišpara tisti euro ali dva cestnine in je bil za to pripravljen čakat 10 min na eni cestnini prej(ali še to ne v primeru Brezovice-kjer se je pa čakalo tudi 20min in več, da si sploh prišel na magistralko iz AC) in se potem v počasni koloni cijazit proti domu. Posledično izguba časa, živcev in veliko večja verjetnost za kakšno neumnost na cesti. Od uvedbe vinjet, ne poznam niti enega iz Logatca ali okolice, ki se dnevno vozi v Ljubljano v službo, da si ne bi nabavil vinjete in se v miru vozil po AC do Logatca ali morda celo Unca. Pa verjemi, jih poznam kar nekaj, ki so v preteklosti vedno bentili, kako je AC draga, da če se vozijo dnevno po njej, zapravijo sam za cestnino več, kot so dobili potnih stroškov na mesec. Sedaj je pa vinjeta v rangu morda enomesečnega stroška potnih stroškov.

mirator ::

Ko je bilo na začetku še plačevanje cestnine na posameznih cestninskih postajah, je bila vožnja po avtocesti sicer nekoliko boljša, kot po reginalkah, vendar so bili zoprni zastoji pri plačevanju cestnine. Takoj ko je bil narejen sistem ABS (mislim, da se je tako imenoval, sem že nekoliko pozabil) sem kupil oddajnik, ki je bil montiran na vetrobranskem steklu. Ta sistem je bil že veliko boljši, vendar nič cenejši od klasičnega plačevanja. Pozdravil pa sem prehod na vinjete in brez pomisleke kupil letno. V primerjavi s prejšnjim stroškom, je bila cena zanemarljiva. Se je pa pretočnost na AC s tem in z ukinitvijo cestninskih postaj, bistveno povečala in na začetku, se je bil kar užitek peljati po AC. Žal je sedaj gostota prometa ta užitek nekoliko izničila.
Je pa vseeno teba vedeti, da je ceste nekdo zgradil in da je bilo to treba plačati (OK, to je šlo iz davkov), je pa treba ceste tudi vzdrževati in tudi to je treba na nek način plačati. Poleg tega plačujemo ob registracijah tudi letne dajatve za uporabo vozila, da ne govorim o tošarinah pri gorivu. In smo pri paradoksu. Tisti, ki se veliko vozi, se vozi poceni, tisti pa ki se vozi malo, pa so njegovi km kar dragi.

widj3098dj32 ::

twom je izjavil:

jotunn je izjavil:

No tega obracuna po kilometrih se lep cas ne bo, ker ni nikomur v interesu ;)

Nobenemu, razen tistim, ki se vozijo (vozimo) bolj malo po avtocestah, oziroma se na splošno vozimo bolj malo.

Menim da sistem ni pravičen, plača se naj toliko kot se porabi. Tudi za kruh in mleko v trgovini dam toliko kot ga porabim, in ne nek pavšal za vstop v merkator. Enako velja tudi za eletkriko in vodo, plačaš po porabi.

jotunn je izjavil:

Drugo dejstvo, ki je pa za tiste, ki odlocajo, precej bolj pomembno pa je, da bi bilo s cestninjenjem po kilometru krepko krepko manj denarja. In zato bo se lep cas ostalo pri vinjetah ;)

Zakaj? Primerna cena za prevožen kilometer in je lahko na letni ravni do centa enak znesek v državni blagajni kot je sedaj z vinjetami.
Koliko se dobi od vinjet je znano, koliko se prevozi po avtocestah pa tudi. Deliš znesek s prevoženimi kilometri in dobiš znesek na kilometer. Deljenja se učimo v prvem razredu osnovne šole.

Kaj za internet bi tudi placal toliko kot porabis? Jej drek.

CiClon ::

val46 je izjavil:

Razumem ljudi, ki uporabljajo AC morda 2x ali 3x na leto, da jim je ta strošek prevelik, ampak takih je morda 5% v sloveniji, med tem ko ostalih 95% ljudi uporablja AC dnevno.


To pa je glupost nad glupostmi.

val46 ::

A ja? Zakaj že? Ok, morda sem falil s tistim dnevno...bi blo bolje, če bi napisal občasno. Ampak spet to ne pomeni, 2 do 3x letno, kot je nekdo zgoraj napisal. Če ne živiš ravno v Ljubljani in imaš vse(od kliničnega,trgovin,službe itd na dosegu mestnega avtobusa ali celo peš, je potem velika verjetnost, da vsaj občasno(recimo par krat mesečno) greš na kakšno tako relacijo, kjer ti je AC krajša, predvsem pa bolj optimalna možnost, kot neke regionalke.

Da o tistih, ki se dnevno vozimo v službo v "velemesto" takšno ali drugačno iz podeželja, niti ne govorim.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjeta 2020 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
654034 (2221) radmannsdorf
»

Vozilo (razbitino) prodal v Bolgarijo - Dars ne izda nadomestne vinjete. (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
746229 (4203) smacker
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21939954 (32529) jalovec09
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14319307 (15431) MrBrdo
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10631495 (28657) pegaso

Več podobnih tem