» »

Koliko se zmanjša življenjska doba motorja pri vožnji vedno na max obratih

Koliko se zmanjša življenjska doba motorja pri vožnji vedno na max obratih

GR2 ::

Sliši se kar brutalno, ampak če pogledaš Nemčijo, tam se redno vozi 200+.
Jaz sem sicer probaval samo pri atmosfercu, dve vožnji 2. prestava pri 90-95. Pač večina misli da se že po eni vožnji s tem uniči motor, kar je seveda neumnost. Še v manualu za ta avto je pisalo, da je 6500 rpm max za dolgotrajno obremenitev in ne samo za prestavljanje pri teh obratih.
Torej je vprašanje samo koliko km takih voženj bi motor zdržal? Če pri lepi vožnji 500k km, potem 100k km (s tem ne mislim samo motorja, verjetno bi šel že kak hladilnik ali kaj jaz vem), nekaj takega?
Res pa da je pri turbo motorju problem, da max obrati ne dajo večjih performans, se pravi bi bila vožnja pri 6000-6500rpm nesmiselna obraba motorja. Turbo motor bi šel verjetno precej hitreje, če bi vsakič pohojal do podna pri manj kot 2000 rpm.

Sicer bi pa to skoraj mogel najti na Youtubu, vem da imaš tam odgovore na vprašanja kaj se zgodi če med vožnjo vržeš v rikverc.
  • spremenilo: GR2 ()

bastadu ::

S takšnim podatkom bi lahko postregel edino kakšen proizvajalec avtomobilov/motorjev, le ti imajo testne rampe in gor ruknejo 10 identičnih motorjev in vsakega ženejo pri različnih obratih in potem točno vidijo, kdo prej crkne ...

zobnik ::

Prej bo ostalo pocrkal kot sam motor, glavno da ma olje in da ni pregret, da termostat zašteka ali ventilator ne vklopi.
Par let nazaj sem v Davči, 30km stran ostal, ravno nekje izpdo Petrovga Brda ko zaviješ gor v Davčo, spustil hladilnik na accentu 1999....sam kaj naj bi, tema je že bla in je blo hladneje. Pa sem kar šel domov, tam v Gorenji vasi je mašina klenkala ko zmešana. Sem potem v Todražu dolil vodo in jo je vse ven zmetal, mal se je mašina ohladila, nato pa domov še 15km v hribe.
Drug dan grem kr tko brez vode v hladilniku še 30km po drug hladilnik in zamenjal, čez 500km je motor začel
tiho delovat, je pa res da je mel avto sam 130.000km. Ker ta sedaj ma 270000km in ga žgem na 6500 obratov+++ pa noče crknit.
Spomnem se pred 15 leti tud suzuki swift, kak je kadil plavo, in po 3 cilindrih, mašina kaput, sam šlo pa ej še do doma pol pa sam crknil, ni več vžgal. Tud an Golfu 2 dizel pred 15 leti je šal dihtnag in se je podobno zgodil, ni blo kompresiji, ostalih 20 avtov + je pa k delal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zobnik ()

widj3098dj32 ::

GR2 je izjavil:

Sliši se kar brutalno, ampak če pogledaš Nemčijo, tam se redno vozi 200+.
Jaz sem sicer probaval samo pri atmosfercu, dve vožnji 2. prestava pri 90-95. Pač večina misli da se že po eni vožnji s tem uniči motor, kar je seveda neumnost. Še v manualu za ta avto je pisalo, da je 6500 rpm max za dolgotrajno obremenitev in ne samo za prestavljanje pri teh obratih.
Torej je vprašanje samo koliko km takih voženj bi motor zdržal? Če pri lepi vožnji 500k km, potem 100k km (s tem ne mislim samo motorja, verjetno bi šel že kak hladilnik ali kaj jaz vem), nekaj takega?
Res pa da je pri turbo motorju problem, da max obrati ne dajo večjih performans, se pravi bi bila vožnja pri 6000-6500rpm nesmiselna obraba motorja. Turbo motor bi šel verjetno precej hitreje, če bi vsakič pohojal do podna pri manj kot 2000 rpm.

Sicer bi pa to skoraj mogel najti na Youtubu, vem da imaš tam odgovore na vprašanja kaj se zgodi če med vožnjo vržeš v rikverc.

Blinder ::

bastadu je izjavil:

S takšnim podatkom bi lahko postregel edino kakšen proizvajalec avtomobilov/motorjev, le ti imajo testne rampe in gor ruknejo 10 identičnih motorjev in vsakega ženejo pri različnih obratih in potem točno vidijo, kdo prej crkne ...


this. Ali pa vsaj dobit informacije od pripravljalcev avtomobilov za dirke (npr. https://www.facebook.com/mrak.racing/. Ko se dirkalna sezona konca verjetno pregledajo avte za obrabo in kej poservisirajo ..
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

sreda ::

Če z avtom npr. prevoziš v sušu 500 km v šesti prestavi je vseno ali greš 120 ali 250 km/h.
Na tej poti bo opravljeno enako ciklov - vrtljajev oz. eksplozij v valju. Edino toplotna obremenitev bo večja zaradi večje frekvence vžigov. Pri višji hitrosti bo verjetno lepši oljni 'film' in intezivnejše hlajenje.

sbawe64 ::

GR2
Če pritisneš, ko so tekočine segrete na delovno temperaturo, ne vidim nekih ovir.Pri sedanjih standardih izdelave bo življenjska doba napram vožnji 30/50/90 kmh v praksi enaka.
2020 is new 1984
Corona World order

Scorpy84 ::

sreda je izjavil:

Če z avtom npr. prevoziš v sušu 500 km v šesti prestavi je vseno ali greš 120 ali 250 km/h.
Na tej poti bo opravljeno enako ciklov - vrtljajev oz. eksplozij v valju. Edino toplotna obremenitev bo večja zaradi večje frekvence vžigov. Pri višji hitrosti bo verjetno lepši oljni 'film' in intezivnejše hlajenje.


Ni vseeno, lep primer je f1. Po pravilniku imajo dovoljeno max 15k rpm, furajo pa na max 12k ravno zaradi vzdrzljivosti.

DePalmo ::

GR2 je izjavil:

Sliši se kar brutalno, ampak če pogledaš Nemčijo, tam se redno vozi 200+.

Mogoče na YT, v realnosti pa imajo lih tako gužve in nesposobneže kot jih imamo tukaj dol. Tako da par posameznikov, tako kot pri nas, vozi preko 200, ostali pa bolj normalno.

Odvisno kaj misliš dolgotrajno. Če ga misliš celo popoldne tiščat na meji z rdečimi obrati (good luck), verjetno dolgoročno nebo najbolj zdravo. Če boš pa po naših cestah iskal max., bo pa motor preživel tebe.

Lahko podam primer. Pred leti sem imel 2.0 atmosferca, kateri je 5 (in najvišjo) prestavo zvrtel do konca. Torej je šel 215 ampak sem bil že praktično na meji z rdečimi obrati. Čisto nič mu ni falilo ko sem kdaj zjutraj zamujal v službo in sem letel max kolikor je šlo, pa to je bilo razdalje cca. 30km. Ko sem kdaj šel v Koper (iz Lj) in nato nazaj, ga tudi nisem preveč šparal in avto se ni nič pritoževal, pa sem z njim naredil 270.000km.

Kar je važno:
- počakaj da je ogret na delovno temperaturo (na zgoraj omenjenem avtu sem imel tudi temperaturo olja in sem vedno gledal tisto. Načeloma pa ko je voda segreta, rabi še kakšne dve minute da je tudi olje)
- po divji vožnji ga pelji nekaj km bolj umirjeno da se uspe malo pohladiti. Ni zdravo da prideš iz AC na parkirišče in ga takoj ugasneš, sicer atmosferc bo delal, turbine pa znajo odpovedat
- pa seveda po pameti! Če začne temperatura naraščat, pač odnehaš

DamijanD ::

Kaj pa tlačne črpalke (aka bosch pumpa) a jim je kaj važno a v CR dajejo nek zmeren tlak ali najvišjega?

Utk ::

One dajo zmeraj enak tlak.

DamijanD ::

Resno? Samo v CRju se tlak spreminja, če se ne motim. Ali je to funkcija tlačnega regulatorja?

feryz ::

Pri 200+ je soliden avto glih na pol obratov. Ali malenkost čez.
Ganjat 1.0 120 KM mašine na 200, je pa res kratkotrajno početje.

Drugače avtom brzina ne škodi. Pospeševanje in zaviranje pa. Celo zelo.

GR2 ::

DePalmo je izjavil:


Odvisno kaj misliš dolgotrajno. Če ga misliš celo popoldne tiščat na meji z rdečimi obrati (good luck), verjetno dolgoročno nebo najbolj zdravo. Če boš pa po naših cestah iskal max., bo pa motor preživel tebe.

Kar je važno:
- počakaj da je ogret na delovno temperaturo (na zgoraj omenjenem avtu sem imel tudi temperaturo olja in sem vedno gledal tisto. Načeloma pa ko je voda segreta, rabi še kakšne dve minute da je tudi olje)
- po divji vožnji ga pelji nekaj km bolj umirjeno da se uspe malo pohladiti. Ni zdravo da prideš iz AC na parkirišče in ga takoj ugasneš, sicer atmosferc bo delal, turbine pa znajo odpovedat
- pa seveda po pameti! Če začne temperatura naraščat, pač odnehaš

Svoj avto že znam pazit, za maltretirat so primerni bolj 15 let stari atmosferci, čeprav začuda sem se šel jaz tisto z vožnjo pri blokadi celo pot že z nekje 8 let starim avtom, res pa da ni bil vreden dosti več kot 3kEUR. Pa tisti motor in menjalnik sta bila precej vzdržljiva, kaj sem to vse delal, tudi prestavljanje v drugo pri 90 in prvo pri 50. Da je zasmrdelo iz sklopke je bilo pa s še cenejšim Puntom, pa enkrat sem skuril zadnje zavore ko nisem vedel da imam vklopljeno ročno, to se vse da zamenjat.
Iz AC ima tudi redkokdo kar takoj parkirišče, ponavadi imaš vsaj 4km navadne ceste, pa potem parkiranje tudi traja vsaj kakšno minuto.

V bistvu sem mislil:
1. Voziš normalno, če kot upokojenec ali če sem pa tja pospešiš do 6000, pomoje ni neke razlike. Jaz če ne drugega pospešim prva druga, ko se je treba vključit, da ne zaviram ostalih. Pa že to je 6000 bolj pretiravanje kot ne, ker ne greš dosti hitreje kot s 5000. Sploh v tujini ostali udeleženci v prometu to precej bolj sankcionirajo kot pri nas kjer imaš samo limanje na rit:


2. Samo teoretično, ampak če bi lepo ogrel motor 10km, mogoče celo 20km, potem pa imel 500km ravno prazno cesto in bi imel nogo cel čas v podnu, hitrost ne verjamem da kaj vpliva na obrabo, se pravi prestava nima veze ali 1. ali 5.
Se pravi bi motor prišel do predaha samo med tankanji, pri bencinarju na nekih 250km. Koliko takih tankov bi avto zdržal, to je vprašanje. Tudi precej odvisno kater avto, ker nek z 8 cilindri je verjetno bolj vzdržljiv kot s 4 cilindri. Pa turbo ali NA.
Mislim da mora biti motor narejen za tako vožnjo, seveda je obraba večja, ampak po parih tankih pa sigurno ne crkne. Na oko bi rekel 50-150k km namesto 500k km. To ni enako kot če to delaš na mestu, kar je edino kar sem našel na YT:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()

GR2 ::

Drugače kar se rado hitro naredi, če voziš bolj "spirited", je pa prestavljanje v prenizko prestavo. Še s trenutnim avtom se mi je enkrat naredilo, ko je šlo nekako v 3. namesto v 5., res pa da sem hotel prehitet po desni in hitro rabil boljši pospešek. Več kot 140 sigurno ni bilo, 3. gre pa do 136, tako da ni bilo take panike. Med normalno vožnjo se ti to ne more zgoditi, če ima menjalnik dovolj dobro ločene prestave, kar moj ima. Res pa da tudi pri avtu, ki ni imel dobro ločenih prestav, Clio 3, je šlo v 2. namesto 4. pri pospeševanju do 140 na max. Je pa preživel teh nekih 10k rpm.

sreda je izjavil:

Če z avtom npr. prevoziš v sušu 500 km v šesti prestavi je vseno ali greš 120 ali 250 km/h.
Na tej poti bo opravljeno enako ciklov - vrtljajev oz. eksplozij v valju. Edino toplotna obremenitev bo večja zaradi večje frekvence vžigov. Pri višji hitrosti bo verjetno lepši oljni 'film' in intezivnejše hlajenje.

No saj to je tudi meni jasno, da 6. pri 250 ni tak problem, ker avti so za to narejeni. Torej je vprašanje samo če je razlika, če prevoziš to pot v 3. pri 70 ali pri 140? Jaz ne vidim razlike, edino kar je dejstvo je to, da si tega, konstantne vožnje cel tank v 3. pri 140, inženirji niso zamislili kot nek dovolj možen scenarij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()

GR2 ::

Med 1. in 6. na max pa zna biti razlika, ker imaš pri enaki obremenitvi motorja precej manj vstopa hladnega zraka, pač pri 250 ti bolj hladi kot pri 50, med 140 in 250 pa verjetno že ni tolk razlike.

kixs ::

Avto ni samo motor. Vse se prej "zjaha" ob takem nacinu.

hojnikb ::

Utk je izjavil:

One dajo zmeraj enak tlak.

ni res. tlak variira glede na obrate (jasno, ker je stvar mehanske narave) ima pa seveda tlacni regulator, ki seveda regulira tlak glede na to kar narekuje ecu.
#brezpodpisa

DostMam ::

Pri vprašanju koliko se motor več obrabi, če se na isti poti vrti z 2000 o/min ali 6000 o/min, se meni zdi, da je osnova vsaj 3 krat. To bi množil z kvocjentom časa obeh hitrosti ter, zaradi večjih obremenitev pri visokih vrtljajih, previdno potenciral z neko potenco med 2 in 3.

Po domače: razlika bo na dolgi rok očitna.

feryz ::

GR2 je izjavil:

Med 1. in 6. na max pa zna biti razlika, ker imaš pri enaki obremenitvi motorja precej manj vstopa hladnega zraka, pač pri 250 ti bolj hladi kot pri 50, med 140 in 250 pa verjetno že ni tolk razlike.
Kakšno šesto!? Kdo pa še kupi avto s šestimi brzinami?
8+ ali neomejeno.

Telbanc ::

Zadeva je taka. Recimo za Alfo, če boš šel od Dunaja do Ljubljane na max, bo v Ljubljani mašina skuhana. Boš Zadevo pregrel. Pri navadnih avtih gre še hitrej, smo enkat se devali od Izole do Kopra, čez hrib, s fičotom in Yugotom 45. Zmagal je fičo, smo bli skoz na max. Zjutrej pridem h kolegu, je spustu olje in vodo. Vse je blo pod avtom...Vse je šlo u kur...c.

Nauk te zgodbe je, da se na max obratih vozi le, takrat ko je nujno.

DostMam je izjavil:

Pri vprašanju koliko se motor več obrabi, če se na isti poti vrti z 2000 o/min ali 6000 o/min, se meni zdi, da je osnova vsaj 3 krat. To bi množil z kvocjentom časa obeh hitrosti ter, zaradi večjih obremenitev pri visokih vrtljajih, previdno potenciral z neko potenco med 2 in 3.

Po domače: razlika bo na dolgi rok očitna.


Če dobr tišiš že na krajši rok.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Telbanc ()

;-) ::

Stare honde VTI so letele na visokih obratih dolgo. In so le počasi začenjale olje pit po 300,400.000km. Če si jo vozil lepo - po 3000 obratov pa si imel več težav kot tisti ki jo je gnal.

Sem pa bil zadnjič zraven pri Insigniji 2.0 dizel ko se je delala prisilna regeneracija DPF z diagnostiko in je avto gnalo tam pol ure na 3600 obratov in je stala na mestu, no temu avtu pa je bilo vroče, vrjetno bi bila čisto druga zgodba če bi se na takih obratih peljal kot da stoji na mestu.

Sam pa ne gonim avtov v obrate, ponavadi mam 10-15 let starega dizla z 3.0 motorjem in ne rabim obratov.

vnetidebater ::

Največja razlika zaradi višjih obratov je toplotna obremenjenost celotnega motorja. Če "goniš" čez hribe in doline se dejansko premikaš zelo počasi, obrate pa imaš ves čas na max. Na avtocesti pri 200 kmh se bo celoten motor (skupaj z izpušnim sistemom vred) bistveno bolje hladil kot če imaš nonstop v 2. prestavi in voziš med 4000 in 6500 RPM torej med približno 60 in 90 kmh v povprečnem modernem avtu.




Jaz bi se držal načela vožnje z gliserji. Ko pospešuješ daš gas do 100%, ko začne plovilo glisirati pa gas znižaš na nekje 75-80%. Poraba goriva bo brutalno nižja, motor pa bo neprimerljivo manj obremenjen.

Pri bencinskem motorju kjer je limiter na 6500 RPM bi torej rekel da ni zdravo motorja držat nad 4875 do 5200 RPM dlje kot je res nujno potrebno.


Je pa to vse zgolj moje razmišljanje brez neke znanstvene podlage.

GR2 je izjavil:

Sliši se kar brutalno, ampak če pogledaš Nemčijo, tam se redno vozi 200+.



zakaj misliš da nemci avte menjajo po par letih, slovenci pa jih navdušeno uvažajo iz Nemčije? :)

Zgodovina sprememb…

vnetidebater ::

GR2 je izjavil:


Torej je vprašanje samo koliko km takih voženj bi motor zdržal?


Odvisno od tega za kakšno obremenitev je hladilni sistem motorja dimenzioniran.
Hladilniki avtomobila so deklarirani podobno kot hladilniki procesorjev računlanikov. Toliko in toliko wattov vročine lahko odvedejo na uro, če obremeniš več kot toliko pa se bodo komponente začele pregrevati čez dimenzionirane vrednosti. Nekajkrat bo motor preživel brez hujših posledic enkrat pa bo nekaj crknilo. Lahko kakšna malenkost lahko pa kaj kritičnega.

Kakšne te temperature, koliko dejansko zmorejo hladilti hladilniki in koliko kilometrov motor zdrži pri posamezni temperaturi pa najbrž vedo zgolj proizvajalci.


Še enkrat: motor je temperaturno sigurno bistveno manj obremenjen pri 200 km/h kot če ga goniš v 1. in 2. prestavi čez Vršič na max obratih.

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nasvet pri menjavi / nakupu avtomobila (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
18733389 (26090) IL_DIAVOLO
»

Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31361766 (39896) cebelar123
»

Vožnja pri visokih obratih (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5715334 (13718) Blinder
»

Proizvajalci avtomobilov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7416809 (14426) El Barto

Več podobnih tem