» »

Nadležni zvoki pri vožnji kolesa

Nadležni zvoki pri vožnji kolesa

Majkomilo ::

Pozdravljeni,

lani konec leta sem kupil gravel kolo CUBE NUROAD RACE. Lani je kolo delovalo brez problema, letos pa se je že ob začetku sezone pojavilo pokanje (trkanje) ob večjih obremenitvah pedal. Preveril sem že vijake, če so zadosti zategnjeni, poleg tega sem temeljito očistil menjalnik, a pokanje ni izginilo. Kje bi bil lahko problem in ali bi se bilo smiselno obrniti na uradnega serviserja (ali takšne primere krije garancija)? Kolo drugače deluje brez problemov, a je ta občasen zvok res nadležen.

Hvala za vse morebitne odgovore.

OracleDev ::

Verjetno je sredino za prevert (gonilne ležaje). Nobena garancija ti tega ne bo pokrila. Pelji na servis in ti bodo uredil. Ni to velik strošek.

Assass1n ::

Meni kdaj pokajo pedala/blokeji imam look pedala. Špricneš malo olja ali masti na feder pa neha.
Če si vse namazal in še poka pelji na servis, če nisi tako vešč. Niso to drage storitve.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

PacificBlue ::

Kakšna pedala pa imaš? SPD?

šernk ::

mogoče samo za razdret, očistit in malo namazat, mogoče za zamenjat kak ležaj, mogoče treba menjat gonilko, pedal,...

jst na starem kolesu sem imel nadležno pokanje. Na koncu sem kupil novo kolo, prenesel iz starega pedala in pokanje se je nadaljevalo, tolk hitro so potem letela pedala v smeti da tud verjet ne moreš :))

Pa da ne bo kdo mislil, da sem zaradi pokanja menjal kolo, menjal sem ga ker sem šel iz treking na cestno.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Highlag ::

Lahko ti poka v račni zadnje kasete. Se je zgodilo meni na MTB-ju. Matica s katero je račna privita na os je bil odtegnjen in verjetno sem posledično pri čiščenju našel v račni nekaj opilkov. Po čiščenju in mazanju je zadeva tiha.
Tudi meni je zadeva pokala pod obremenitvijo.
Lahko ti poka tudi ker imaš zračnost med zobniki kasete. Je sama kaseta dobro zategnjena?
Never trust a computer you can't throw out a window

Majkomilo ::

PacificBlue je izjavil:

Kakšna pedala pa imaš? SPD?


Imam enostranska SPD pedala. Bom poslusil še malo namazati, a tudi sam sumim, da bi lahko bili krivi gonilni ležaji. Poka pa res le pri največjih obremenitvah.

Majkomilo ::

Highlag je izjavil:

Lahko ti poka v račni zadnje kasete. Se je zgodilo meni na MTB-ju. Matica s katero je račna privita na os je bil odtegnjen in verjetno sem posledično pri čiščenju našel v račni nekaj opilkov. Po čiščenju in mazanju je zadeva tiha.
Tudi meni je zadeva pokala pod obremenitvijo.
Lahko ti poka tudi ker imaš zračnost med zobniki kasete. Je sama kaseta dobro zategnjena?

Vse vijake sem preveril, kaseto sem tudi očistil in namazal.

one too many ::

Kakšni so točno gonilni ležaji? Ali so a navoj ali press fit? Pokanje je pogost problem press fit ležajev,
npr:

Zgodovina sprememb…

Majkomilo ::

Hvala za video, zdaj sem pa skoraj siguren, da je problem v ležajih (so press fit). Bom kolo kar jutri peljal na servis in upam, da pokanje izgine.

Kvinta ::

Klasika kolo za 2k pol pa folk špara na servisu 1x letno ;((
A.C.A.B

Invictus ::

Kolo za 2k naj ne bi škripal...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

zmist ::

Majkomilo je izjavil:

Pozdravljeni,

lani konec leta sem kupil gravel kolo CUBE NUROAD RACE. Lani je kolo delovalo brez problema, letos pa se je že ob začetku sezone pojavilo pokanje (trkanje) ob večjih obremenitvah pedal. Preveril sem že vijake, če so zadosti zategnjeni, poleg tega sem temeljito očistil menjalnik, a pokanje ni izginilo. Kje bi bil lahko problem in ali bi se bilo smiselno obrniti na uradnega serviserja (ali takšne primere krije garancija)? Kolo drugače deluje brez problemov, a je ta občasen zvok res nadležen.

Hvala za vse morebitne odgovore.


Preveri se stango od sedeza. Spremeni visino, bolj/manj zategni. Ker se slisi enako, kot da poka pri pedalih, dejansko je pa sedez.

Invictus je izjavil:

Kolo za 2k naj ne bi škripal...


Daj ga meni, pa ti garantiram, da bo po 2 urah skripal ali se kaj hujsega :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmist ()

GupeM ::

Invictus je izjavil:

Kolo za 2k naj ne bi škripal...

Bo, če ni vzdrževano/servisirano.

jotunn ::

Za te stvari je lahko miljon razlicnih opcij, tako da odkriti kaj je zares pri tebi preko foruma je bolj kot ne mission impossible. Jaz sem dva meseca nazaj skoraj doktoriral, ko sem na mtb mazal vse, od lezajev zadnjega vzmetenja do nosilcev menjalnika, BB in tako naprej. No na koncu sem razdrl racno in se je stvar koncno zakljucila. Tako da ce imas slucajno Shimano microspline racno in ce ti konstantno poka (fejst nagravzno in naglas) vsakic, ko pritisnes na pedala (2x na obrat, enkrat za levo, drugic za desno nogo), potem je to to. Ce ni pa isces naprej, opcij pa kot sem napisal prej je miljon. Pedala (pri blokejih ali pa pri navoju v gonilko), bottom bracket, nosilec menjalnika, menjalnik, lezaji pullyev, piramida oz. nasedanje na racno, racna, zadnje pesto, headset, sedezna cev, kjer pride v okvir, sedez... in na koncu tudi ne tako nemogoce, malce pocen okvir.

Aston_11 ::

Poglej tudi, če imaš zategnjena kolesa, da ni napol zatisnjeno

Invictus ::

GupeM je izjavil:

Invictus je izjavil:

Kolo za 2k naj ne bi škripal...

Bo, če ni vzdrževano/servisirano.

To naj ne bi zahtevalo vzdrževanja. Folk da zdaj za servis biciklov več kot za avto...

Če poka, potem je zanič. Slabo narejeno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Assass1n ::

Ne da, servis kolesa je cca 40€.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

GupeM ::

Invictus je izjavil:

To naj ne bi zahtevalo vzdrževanja.

Ok, nerelevanten osebek.

Invictus je izjavil:

Folk da zdaj za servis biciklov več kot za avto...

Še en primer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Magic1 ::

Seveda za 40€ naredijo res super servis, ki bo preprečil pokanje v ležajih :)) Cel kolo bo serviser podru, preveril vse dele, sestavil nazaj, namazal in naštelal... Nekaterim res ni jasno, kaj se dela v 99% pri splošnem servisu.
Magic

GupeM ::

Magic1 je izjavil:

Seveda za 40EUR naredijo res super servis, ki bo preprečil pokanje v ležajih :)) Cel kolo bo serviser podru, preveril vse dele, sestavil nazaj, namazal in naštelal... Nekaterim res ni jasno, kaj se dela v 99% pri splošnem servisu.

Seveda bo. Pelji kolo tja, povej da bi rad servis in da ti pri obremenitvah poka. Vedno vprašajo, če je kaj posebnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Magic1 ::

Govor je bil o preprečitvi, da do tega pride.
Magic

PacificBlue ::

Noben serviser se ne usede na kolo, pa odpelje kak krog, da vidi če vse v redu dela. To je kar se tiče letnega servisa.
Seveda če ve, kaj je narobe, bo potem to zrihtal.
Meni so škripala pedala, pa sem zamenjal z drugimi.
Pa če si kupil v normalni trgovini, je ponavadi prvi servis zastonj.

jotunn ::

Invictus je izjavil:

GupeM je izjavil:

Invictus je izjavil:

Kolo za 2k naj ne bi škripal...

Bo, če ni vzdrževano/servisirano.

To naj ne bi zahtevalo vzdrževanja. Folk da zdaj za servis biciklov več kot za avto...

Če poka, potem je zanič. Slabo narejeno...

Sicer se s tem zadnjim strinjam, ker vecinoma pride do pokanja zato ker so lezaji suhi, kar se lahko da pod "zanic narejeno". Ampak da kolo, zgolj zato ker je 2 jurja (ali pa magari 10) ne zahteva vzdrzevanja je pa bolano. Avto je 50 jurjev pa ga vseeno vozis na servis. Bi predvideval da za 50k avto pa sploh ne rabis servisiranja in ce gre kaj narobe, je to zanic narejeno, kajne?

yayo ::

Invictus je izjavil:

Kolo za 2k naj ne bi škripal...

ha, poglej si Hambini-jeve videe na YT ;)

Invictus ::

jotunn je izjavil:

Ampak da kolo, zgolj zato ker je 2 jurja (ali pa magari 10) ne zahteva vzdrzevanja je pa bolano.

Bolano je, da bi vsako leto vozil kolo na servis? Kaj ste profesionalci? Je treba olje menjat? Ne znate sami malo pošraufat...

Sam imam 29 let staro specialko, pa je bila točno 2x na servisu. 1x a menjavo zajl, ker so bile suhe in je menjalnik slabo delal ter guma na ročkah za zavore, drugič pa os na gonilki. Poka še vedno... Sem se navadil, mogoče bom zamenjal SPD pedala, ki so v malo slabšem stanju in dal gor enaka kot na gorca, da bom imel samo ene čevlje...

Vse ostalo sem popravil/nastavil sam... Še tisto bi, pa se mini dalo iskati delov na internetu...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

jotunn ::

Ok potem je nesporazum. Jaz sem te razumel, tako kot si napisal.... da vzdrzevanje ni potrebno ker je kolo drago.
Vzdrzevanje je se kako potrebno ne glede na ceno in ne bos verjel, ce imas v zavorah dot4 olje in ne mineralno, je dobesedno potrebno menjati olje (oz. da ne bo kdo zapel... zavorno tekocino).
Ampak ni pa vezano to na lokacijo. Ali delas sam doma ali pa na servisu je stvar enaka. Jaz moja kolesa servisiram sam in niti eno se ni videlo "kolesarskega servisa" pa naj bo to za servis menjalnika, zavor ali pa vzmetenja in zares niti ne zaradi cene (ce imam 10k za kolo imam tudi 100eur za servis), ampak preprosto zato, ker sam naredim neprimerno boljse kot katerikoli servis.

GupeM ::

Invictus je izjavil:

Bolano je, da bi vsako leto vozil kolo na servis? Kaj ste profesionalci? Je treba olje menjat? Ne znate sami malo pošraufat...

Ja če sam ne znaš, daš na servis. Če sam znaš, lahko vzdržuješ sam. Pod vzdrževanje spada tudi redno čiščenje, menjava verige, menjava zavornih ploščic, nenazadnje tudi polnjenje zračnic. In nisem še videl kolesa, ki ne bi potreboval ničesar od zgoraj naštetega.

Meni recimo je utrgalo napero (na koncu se je izkazalo da sta bili dve). Tega ne bom sam doma menjal, ker ne znam. Pa tudi če bi pogledal na YT kako se to naredi, se tega verjetno ne bi lotil, ker bo serviser zagotovo bolje centriral gumo kot bi jo jaz. Ker sem ga imel pa že ravno tam, sem pa rekel, da naj preverijo še druge stvari in uredijo če je kaj za uredit, na kar sam nisem bil pozoren. Pa plašče so mi zamenjali. To zadnje bi sicer lahko naredil tudi sam, ampak če je bilo kolo že tam, ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

one too many ::

Invictus je izjavil:

jotunn je izjavil:

Ampak da kolo, zgolj zato ker je 2 jurja (ali pa magari 10) ne zahteva vzdrzevanja je pa bolano.

Bolano je, da bi vsako leto vozil kolo na servis? Kaj ste profesionalci? Je treba olje menjat? Ne znate sami malo pošraufat...

Sam imam 29 let staro specialko, pa je bila točno 2x na servisu. 1x a menjavo zajl, ker so bile suhe in je menjalnik slabo delal ter guma na ročkah za zavore, drugič pa os na gonilki. Poka še vedno... Sem se navadil, mogoče bom zamenjal SPD pedala, ki so v malo slabšem stanju in dal gor enaka kot na gorca, da bom imel samo ene čevlje...

Vse ostalo sem popravil/nastavil sam... Še tisto bi, pa se mini dalo iskati delov na internetu...

Nimam pojma koliko se voziš, ampak bi vseeno rekel, da moraš kolo le bolje vzdrževati.
Sam imam 15 let staro cestno kolo z nekaj več kot 72.000 kilometri. Okvirne številke menjav:
- 13 verig (od tega ok. 7 sam),
- 3–4 kasete (2 sam),
- 2x sprednje verižnike,
- 7x bovdne in žice menjam na 2 leti (ene 4x sam),
- 2x sedež,
- 1x gonilne ležaje,
- 1x krmilne ležaje,
- 1x zavorno-prestavne ročice
- 10x zavorne gumice,
- 2x obroče,
- 10x posamezno napero na obroču,
- 2x vse napere na obročih (1x sam),
- 2x pedala
- 2x nosilce za bidone,
- 13x plašče
- ???? zračnic
Še enkrat, številke so približne, lahko da sem zamenjal 10 ali 15 verig. Ne bi rekel, da je moje kolo brezhibno vzdrževano. Pač dolgo časa sem bil dijak/študent brez denarja oziroma je šel za pivo :D.
Ne vem, mogoče sem pa vse to zamenjal, ker je bilo kolo za 1000 €? 8-O

Opomba 1: Ker so krmilni ležaji delali, 5–10 let nisem razstavljal krmila. Vmes so se mi industrijski ležaji zaradi galvanizacije spojili z okvirjem. V resnici bi moral 1x na leto ali kaj takega krmilo razstaviti in na novo namazati s pasto

Opomba 2: Če bi si prebral, bi videl, da je pokanje press fit ležajev predvsem napaka v dizajnu oziroma napačni izbiri ležajev. To je povezano s prehodom na ogljikova vlakna in želji po širšem in bolj togem okvirju ter gonilni osi.

OracleDev ::

Invictus je izjavil:

jotunn je izjavil:

Ampak da kolo, zgolj zato ker je 2 jurja (ali pa magari 10) ne zahteva vzdrzevanja je pa bolano.

Bolano je, da bi vsako leto vozil kolo na servis? Kaj ste profesionalci? Je treba olje menjat? Ne znate sami malo pošraufat...

Sam imam 29 let staro specialko, pa je bila točno 2x na servisu. 1x a menjavo zajl, ker so bile suhe in je menjalnik slabo delal ter guma na ročkah za zavore, drugič pa os na gonilki. Poka še vedno... Sem se navadil, mogoče bom zamenjal SPD pedala, ki so v malo slabšem stanju in dal gor enaka kot na gorca, da bom imel samo ene čevlje...

Vse ostalo sem popravil/nastavil sam... Še tisto bi, pa se mini dalo iskati delov na internetu...


Nimamo vsi starih specialk kjer res ni treba velik nardit. Takoj ko maš mtb kolo ga je treba 1x letno na servis peljat, če ne druzga preverit vilco in fedre. In ja, tako kolo je kot avto. Jest dam več za servis kolesa kot za avto in ne vidm tuki nobenih problemov. Če se s tem ukvarjaš je to del tega.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 492 93 94 95 )

Oddelek: Šport
4708703183 (490) b4d
»

Servis za kolo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6110790 (591) LeQuack
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329046 (7744) GizmoX
»

vračanje kolesa v leclercu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šport
11620706 (11698) cebelar123

Več podobnih tem