» »

Ali se z zapiranjem (centrov) mest za avtomobile evropska mesta spreminjajo v muzej?

Ali se z zapiranjem (centrov) mest za avtomobile evropska mesta spreminjajo v muzej?

«
1
2

HotBurek ::

Dobro jutro.


Zadnjih 10, 20 let se zapira dostop za avte v center mesta. Predvsem v evropi je ta mantra. In razmišljam, kakšne bodo oz. so posledice.

V mesto mogoče pride (pre)več turistov, hkrati pa se stalne prebivalce "sili", da gredo na obrobje. Tam jih čakajo novo zgrajena stanovanje, poruši pa se skupnost, ki se je zgradila skozi čas v centru.

Sledi propad klasičnih manjših trgovinic z vsebino za vaščane v centru, in se nadomesti z vsebino za turiste.

Nova blokovska stanovanja imajo zraven vedno neko mega trgovino, tako da lastniki manjših trgovinic potegnejo kratko.


Zakaj ne pustijo centrov mest odprtih za dostop z avtom, ter brezplačno parkiranje? Tako mesto bi bilo bolj "biznis" orientirano, namesto sedanji "turizem". Npr. setup kot je bil v LJ 20 let nazaj kar se tiče cest, parkiranja itn.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
  • spremenilo: HotBurek ()

Ben Dover ::

Zaradi hrupa in izpustov. Vsa Evropska mesta pa so že tako ali tako muzej na prostem in niso narejena za novodobni promet, ampak kočije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ben Dover ()

kuall ::

jao, spet burek s svojimi genialnimi idejami. avti, ki vozijo zraven ljudi so nagravžni na kvadrat. ali če vozijo mimo pešcev ali pa če je cesta mim bajte. taki bajti v mojih očeh cena pade za 3/4. zapiranje centrov je zelo pametno. ljubljana je kr lepa zdaj, ko je center za pešce, tisti busi, ki vozijo počasi in v redkih intervalih niso moteči. vseeno kot desničar moram pohvalit jankoviča, da je sposoben. celo dvomim, da bi kakšen desni neodločeni župan bil sposoben zapreti center. levičarji imajo to prednost, da so bolj samozavestni in odločeni kot desničarji, to je treba priznat. odločnost pa dostikrat rezultira v sijanih rezultatih.

na nek način je novi center Ljubljane ratal BTC, za tiste z avti, torej bolj za 20-50 let. v centru pa so bolj najstniki in stari in seveda turisti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kuall ()

Shegevara ::

Problem jaz vidim, če se odstrani cestni promet in se tega ne kompenzira dovolj z ostalimi oblikami prometa kolesarska infrastruktura/javni transport.

Je pa sicer nerodno prilagajat evropske centre mest avtomobilu ker enostavno premajhna za dandanašnja gospodinjstva z dvema avtomobiloma v povprečju.

Ljudje se selijo iz mest ne zaradi pomanjkanja parkiranja amapak previsokih cen. Nepremičnine so drage in potrebna je dobra plača. Zato pa je to luksuz.

Zgodovina sprememb…

HotBurek ::

S tem, da se ljudje potem preselijo v novodobna blokovska naselja nikakgve arhitekture, z trgovskim centrom v neposredni bližini (npr. brdo - hofer, celovški geto - altea).

Slabša arhitektura, skupnost iz centra se porazgubi, ter trgovski centri namesto klasičnih trgovinic in obrtnikov. 3x na slabše.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

kuall ::

novodobna arhitektura je res grda napram starinski. ampak to nima veze s prometom. saj so tudi novodobni filmi sranje v primerjavi s starejšimi.

če imaš ti raje male trgovinice kot trgovske centre je to tvoja stvar. večina ljudi tako kot jaz ima raje trgovske centre kot tiste male neumne trgovinice. ko grem v malo trgovinico se počutim kot en vlomilec, ki je vlomil v eno bajto. ko grem v trgovski center se počutim dobrodošlega (če me le varnostnik pri vratih preveč grdo ne bulji kot v leclercu npr).
predvsem pa si v trgovskem centru lahko ogledaš kakšno rit, v mali trgovinici pa bolj ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kuall ()

starfotr ::

Jaz predlagam, da se zapre še več cest in se jih nameni pešcem ter kolesarjem.

Vidimo, da je politika povsem nasprotna temu. V centru se je zgradilo parkirno hišo, parkirišča so tudi na NUK2 in na Emoniki. Skratka, napaka.

avani ::

Pravzaprav je ravno obratno. bolj kot zapiras centre, bolj se ozivljajo. kot je ze nekdo zgoraj napisal, stari evropski centri so bili nacrtovani za pes in kocije, ne za avte. manj kot bo avtov, bolje se bodo ozivljali. na drugi strani so trgovski centri planirani za avte pa ves kako vse funkcionira :)

energetik ::

Shegevara je izjavil:

Ljudje se selijo iz mest ne zaradi pomanjkanja parkiranja amapak previsokih cen. Nepremičnine so drage in potrebna je dobra plača. Zato pa je to luksuz.
No, zaradi cen se ne selijo ven, če si že lastijo nepremičnino.
Selijo se zaradi oteževanja vsakodnevnega življenja, gneče in hrupa.
Jaz sem bil doma cca. 1km od strogega centra LJ, v stari bajti, pa sem že občutil spremembe. Od zapore domače ulice (potrebna dovolilnica, čip) do prepovedi parkiranja pred lastno samostojno bajto - mi smo imeli še srečo, ker smo lahko avte glih za glih zapeljali na dvorišče. Mnogi te sreče niso imeli in so morali avte začeti puščati 2 ulici stran, kjer je ali pa ni zaparkirano, vandalizem itd.
Sedaj so uvedli še skupne podzemne kontejnerje, kar pomeni da namesto v svojo kanto na dvorišču smeti nosiš 500m stran v vrečkah. V strogem centru je to še bolj izraženo, npr. do stanovanja z avtom lahko prideš za dostavo zgolj v določenih urah, sicer pa imaš avto lahko tudi kilometer stran. Klinc jih gleda. Jasno se bo vsak normalen odselil. Bodo pa imeli muzej na prostem in mesto duhov za turiste.

Wrop ::

Župan dela za ljudi. Predvsem turiste. Slabši pogoji za lokalce so kolateralna škoda. Prioriteta je kapital, v zameno pa dobite lepo zvezdo na vpadnicah.

RedDrake ::

avani je izjavil:

Pravzaprav je ravno obratno. bolj kot zapiras centre, bolj se ozivljajo. kot je ze nekdo zgoraj napisal, stari evropski centri so bili nacrtovani za pes in kocije, ne za avte. manj kot bo avtov, bolje se bodo ozivljali. na drugi strani so trgovski centri planirani za avte pa ves kako vse funkcionira :)

Oživljajo se za horde turistov, kar pomeni, da se ulice v centrih spreminjajo v verige tourist-trap trgovinic s spominki, hrano in butičnimi izdelki.
Poglej po LJ, recimo Trubarjeva, pa Stari/Mestni trg, pa zraven stolnice, ipd ...

Ko sem bil pred par leti na Portugalskem sem v Coimbri videl plakate, ki so pozivali naj turisti ne najemajo AirBnb-jev, ker mesto zaradi njih izumira -> v centru skoraj NIHČE več ne živi, tam bivajo samo še turisti. Lokalnega življenja pa s tem ni več.

Masovni turizem je rak rana za EU mesta. Zaradi tega gredo najemnine gor, centri mest postajajo muzeji na prostem, ljudje pa se selijo v brutalistične čebelnjake kjer plačujejo po 5000 EUR za kvadratni meter, da jim lahko sosedi od spodaj smrdijo, od strani vpijejo, nad njimi pa skačejo vsako noč. Ali pa se selijo na deželo in potem ustvarjajo prometni kaos (ter posledično tisoče smrtnih žrtev zaradi plinov), ker gredo v službo v center mesta, kjer so pa itak samo še službe in kafane in podobna šara.

Če mislimo imeti centre mest zaprte, potem naj gre VSA storitvena dejavnost in Javna uprava VEN iz njih, po možnosti v neke kampuse/ind. cone nekje sredi polj ob AC. Bivanje bo potem za skoraj vse (povsod) boljše.

energetik ::

Točno tako je, ja. Se še spomnim LJ, ko sem bil mulc, tam pred 30 leti, ljudje so dejansko _živeli_ v staromeščanskih stavbah v centru, družine, imel sem sošolce iz tam, bile so uporabne trgovinice, avto si imel lahko pod bajto.

Sedaj so tam ostali le še kakšni ostareli, ki nočejo, ne morejo ali ne znajo prodati in se preseliti drugam, ali pa bogataši, ki svoje penthouse uporabljajo za občasne obiske ali orgije. Uporabnih trgovinic v pritličjih skoraj ni več, samo še bifeji, gostilne, spominki za turiste.

c3p0 ::

> Ko sem bil pred par leti na Portugalskem sem v Coimbri videl plakate, ki so pozivali naj turisti ne najemajo AirBnb-jev, ker mesto zaradi njih izumira -> v centru skoraj NIHČE več ne živi, tam bivajo samo še turisti. Lokalnega življenja pa s tem ni več.

Kaj ti to kot turistu koristi, če si že tam, booking je plačan in ga koristiš... Za naslednjič?

Utk ::

so pozivali naj turisti ne najemajo AirBnb-jev, ker mesto zaradi njih izumira

Prav. Samo jaz bi predlagal tudi pozivanje tistih, ki živijo v centrih mest, da ne hodijo v druga mesta sploh. Ne bi bilo to edino pošteno?

Horas ::

to pa zaradi eko fašistov! politiki popuščajo zaradi glasov in denarja.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

ginekk ::

Ekstremen primer tega je mesto Piran. Tam že v osnovi ni pogojev za promet, potem pa so še dodatno zaprli, parkirišče zgolj za tiste s stalnim prebivališčem je izven mesta.

Starocelci - ki so tam izpred 30-50 let, kajti pred WWII to mesto ni bilo kaj dosti slovensko - pizdijo, da ni več družin, šole nimajo podmladka. Ampak to se ne bo spremenilo, ker starih industrij in delovnih mest ni več. Vse se je že usmerilo v turizem, preostala delovna mesta so povezana z občino, sodiščem, šolami in parimi javnimi agencijami, ki tam iz prestižnih razlogov držijo svoje izpostave.

(Ta isti staroselci so šli v zaledje obale ali bližje Kopra in seveda drago prodali svoja stanovanja vikendašem. Ter valda še naprej pizdijo, da se uničuje kulturna dediščina)

energetik ::

Edina pozitivna zadeva za staroselce je, da lahko svoja stanovanja drago prodajo in si za isti denar postavijo moderno in veliko hišo na obrobju mesta.

m0LN4r ::

starfotr je izjavil:

Jaz predlagam, da se zapre še več cest in se jih nameni pešcem ter kolesarjem.

Vidimo, da je politika povsem nasprotna temu. V centru se je zgradilo parkirno hišo, parkirišča so tudi na NUK2 in na Emoniki. Skratka, napaka.
Nimamo vsi casa in volje se cele dneve spancirati po zgocem asfaltu, dezju, mrazu in snegu.

avani je izjavil:

Pravzaprav je ravno obratno. bolj kot zapiras centre, bolj se ozivljajo. kot je ze nekdo zgoraj napisal, stari evropski centri so bili nacrtovani za pes in kocije, ne za avte. manj kot bo avtov, bolje se bodo ozivljali. na drugi strani so trgovski centri planirani za avte pa ves kako vse funkcionira :)

Ja odpirajo, ampak ne pricakovati takega navala, kot v Amsterdamu. Ljubljana ni Amsterdam za turiste.

Oživljajo se za horde turistov, kar pomeni, da se ulice v centrih spreminjajo v verige tourist-trap trgovinic s spominki, hrano in butičnimi izdelki.

Tocno tako, taksni centri so postali prav ogabni. Zato sem se turisticnih mest in ulic zacel izogibati, ker te dobesedno posilijo, ce nic ne kupis oz. hodis s praznimi rokami naokoli.
Fuj. Pol pa se razni kaskaderji iz boksigavedi od kod, pa prosjacenje pa nevemkaj.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

starfotr ::

ginekk je izjavil:

Ekstremen primer tega je mesto Piran. Tam že v osnovi ni pogojev za promet, potem pa so še dodatno zaprli, parkirišče zgolj za tiste s stalnim prebivališčem je izven mesta.

Starocelci - ki so tam izpred 30-50 let, kajti pred WWII to mesto ni bilo kaj dosti slovensko - pizdijo, da ni več družin, šole nimajo podmladka. Ampak to se ne bo spremenilo, ker starih industrij in delovnih mest ni več. Vse se je že usmerilo v turizem, preostala delovna mesta so povezana z občino, sodiščem, šolami in parimi javnimi agencijami, ki tam iz prestižnih razlogov držijo svoje izpostave.

(Ta isti staroselci so šli v zaledje obale ali bližje Kopra in seveda drago prodali svoja stanovanja vikendašem. Ter valda še naprej pizdijo, da se uničuje kulturna dediščina)


https://outsider.si/virus-neumnosti/

Nimamo vsi casa in volje se cele dneve spancirati po zgocem asfaltu, dezju, mrazu in snegu.


Študije kažejo, da se v avtih izgubi ogromno nepotrebnih ur, onesnažuje mesto ipd.

m0LN4r ::

No shit, a res? Od masovnega turizma pa rozice rastejo.
V avtu izgubljas ure? Jaz jih izgubljam pes bistveno vec.
Meter na sekundo je pac meter na sekundo.

Zravn pa turisticni lokali nabijejo cene tako, da vec niti en domacin ne bo sel vec tja.
Radi bi spremembe, samo se ne zavedate, kako ogabna so postala veliki centri mest za domacine.

Vi samo vidite lepe slikice na internetu, kako se turisti sprehajajo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Ben Dover ::

V mestni vožnji več stojiš, kot se premikaš, sploh v rush urah. Je pa fajn sedet in dimit, hoja ni za lenuhe, koles, skirojev, longboardov in javnega prevoza pa ni, tehnologija še ni tu. Pa nihče ne vidi kok kul avto maš..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ben Dover ()

energetik ::

Ej, ni bila to poanta. Gre za to, da prebivalec npr. stanovanja v centru LJ ne more imeti avta zraven. Očitno nimaš družine, da bi vedel, kaj to pomeni. Hočeš na počitnice in kaj, 1 čuva otroke, drug pa 1km peš nosi kramo do avta, nato nazaj grede ponovi vajo. Ali pa rabiš fasngo iz Hoferja boš kaj? Čakal na nemogoče ure ko je možna dostava ali pa zamrznjene izdelke pustil 1km stran v avtu in jih pripeljal ponoči? To je realnost.
Sedimo v avtih in dimimo pa ponavadi tisti, ki živimo izven mest in se pripelejmo na šiht. Stanovalec centra gre morda lahko celo peš, ali pa s kolesom.
Dokler sem živel v centru, sem avto zakurblal morda 1x na teden, ko smo šli na izlet, na šiht sem hodil peš. Sem imel pa vsaj to srečo, da sem imel avto pod stanovanjem in sem lahko kadarkoli se odpeljal, če je bila potreba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Ben Dover ::

V tem primeru bi morali met 1x tedensko dostop do centra samo za prebivalce, vsaj za osnovne stvari. To ne bi smel bit problem?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ben Dover ()

Invictus ::

Centri so bili vedno problematični zaradi avtov. Pa ne samo v Sloveniji, ampak povsod...

Dopust je že en tak primer. Ne moreš zvečer naložiti avta, da bi se zjutraj samo odpeljal. Kdo si pa upa pustiti naložen avto pred blokom, ali malo stran... Zato tisti z denarjem silijo ven...

Tujina, t.j., velika mesta, imajo vsaj podzemno ali drugače urejen javni prevoz. Tam večina folka ne hodi na dopust z avtom, ampak lepo z letalom. Oz. so... Marsikdo avta sploh nima... Ker njegov lifestyle tega ne potrebuje... Za občasne potrebe izletov imajo rent-a-car ali razne obliek sharov...

V Sloveniji to ne pali, ker je največje mesto še vedno vas, kjer se javne storitve skoraj ne splačajo... Poleg tega so v vrhovih javnih prevozov sami idioti, ki ne znajo/nočejo/ne da se jim urediti tega. Pač lokalni vrtički... Čeprav bi ena firma za javni prevoz, kjer bi karta stala 100 EUR/leto, čisto lepo funkcionirala. Ob seveda normalnem poslovanju, in brez zaposlovanja "zaslužnih"...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

Ben Dover je izjavil:

V tem primeru bi morali met 1x tedensko dostop do centra samo za prebivalce, vsaj za osnovne stvari. To ne bi smel bit problem?
Saj imajo vsak dan, ampak poglej ob kakih urah.
https://www.ljubljana.si/sl/moja-ljublj...

In če si takrat na šihtu, boš kaj? Za stanovalce bi moral biti vedno dovoljen dostop, vsaj za 1 avto na stanovanje. Seveda, če bi župankovič želel, da bi prebivalci ostajali tam. Ampak več kot očitno tega ne želi.

Invictus je izjavil:

Centri so bili vedno problematični zaradi avtov. Pa ne samo v Sloveniji, ampak povsod...

Dopust je že en tak primer. Ne moreš zvečer naložiti avta, da bi se zjutraj samo odpeljal. Kdo si pa upa pustiti naložen avto pred blokom, ali malo stran... Zato tisti z denarjem silijo ven...

Tujina, t.j., velika mesta, imajo vsaj podzemno ali drugače urejen javni prevoz. Tam večina folka ne hodi na dopust z avtom, ampak lepo z letalom. Oz. so... Marsikdo avta sploh nima... Ker njegov lifestyle tega ne potrebuje... Za občasne potrebe izletov imajo rent-a-car ali razne obliek sharov...
Ja, ampak potem moraš imeti tak lifestyle. Torej delat vsak dan do 18h, nato pirček, pica, kino, fitnes. 1x letno pa z avionom na dopust. Raje se kar takoj vržem z mosta, kot pa tak lifestyle.

Ja, zato tudi pri nas vsak ki ima možnost sili na zaledje mest v svojo bajto, kjer imaš z družino celo kaj od življenja in narave. Meni je zdaj življenje neprimerno boljše, lažje in lepše, pa lahko napišem direktno izkušnjo, prej praktično v centru LJ v starem stanovanju, zdaj v samostojni bajti v zaledju LJ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Invictus ::

energetik je izjavil:


Ja, zato tudi pri nas vsak ki ima možnost sili na zaledje mest v svojo bajto, kjer imaš z družino celo kaj od življenja in narave. Meni je zdaj življenje neprimerno boljše, lažje in lepše, pa lahko napišem direktno izkušnjo, prej praktično v centru LJ v starem stanovanju, zdaj v samostojni bajti v zaledju LJ.

Naredil isto, iz skoraj centra, šel pod Šmarno goro...

Če pomislim, daje parkiranje zdaj nestresno, je to vredno 100k :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

shubell ::

Kranj je lep primer, včasih trgovine, polno dogajanja... Sedaj pa vsako župansko mandatno obdobje "oživljanje mestnega jedra". Ne bom komentiral koliko bk to celotno občino razenj Kranjčanov.

Invictus ::

Tudi Kranjčani bk...

V centru so tako ali tako samo še Albanci...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

LeQuack ::

Če je kaj za v muzej so to avti. So tehnologija nekega drugega stoletja, ki ne spada več v prihodnost.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

Sparkxl ::

Mojstri, žolč ste zdaj vsi vun skozlali. Samo mene zanima kaj ima zapiranje starih mestnih središč veze s turizmom? Kaj turizem ne more obstajat če se avti tam vozijo?

Poglejte si italijo. Turistična velesila, avti pa čisto vsepovsod

m0LN4r ::

Sparkxl je izjavil:

Mojstri, žolč ste zdaj vsi vun skozlali. Samo mene zanima kaj ima zapiranje starih mestnih središč veze s turizmom? Kaj turizem ne more obstajat če se avti tam vozijo?

Poglejte si italijo. Turistična velesila, avti pa čisto vsepovsod
Tocno tako. Manjkajo nam lustne Italijanke v lustnih avtih in vespicah.

LeQuack je izjavil:

Če je kaj za v muzej so to avti. So tehnologija nekega drugega stoletja, ki ne spada več v prihodnost.
Takoje, od danes naprej imajo vsi hoverboarde s sitirimi zici in kabino na elektriko.


Kaj jamrate, to so mesta, ki imajo za nekaj faktorjev vec avtov, dnevnih migracij v mesto in iz mesta.
V Ljubljani sploh ni avtov.

Za guzve je pa krivo slabo nacrtovanje prometnih povezav, prostorski nacrt, ki sega vse do post ww2 cajtov, ko se je spalo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

A110 ::

Evropska mesta in središča so bila načrtovana kdaj? večinoma več kot 100 let nazaj ko avtomobiloh skoraj da ni bilo ali pa jih sploh ni bilo in so zato neprimerna za masovno uporabo avtomobilov. Če se temu ne moreš prilagoditi pač ne živiš tam. Prav je da se centr mest zapirajo za promet. Še bolj bi se mogli. Zakaj je potrebno imeti v centru mesta kjer že tako ni dovolj prostora 100x po tono in pol pleha na cesti če imaš lahko namesto tega samo 2 polna avtobusa/tramvaja ali še boljse 1 avtobus in 50 kolesarjev?

HotBurek ::

manj kot bo avtov, bolje se bodo ozivljali.

Ja, a kot kaže, se "oživljajo" s turizmom.

Vprašanje je, če lokalno prebivalstvo, ki tam živi, to želi in podpira.


Ter paradoks, ki je bil omenjen; zapre se par ulic za promet, lokalci se zaradi slabše infrastrukture in dostopa izselijo, trgovinice z fasungo (pekarne, mesnice, ribarnice, ... čevljarji, krojači, ...) zgubijo promet in zaprejo, župani pa potem v akcijo "oživljajna" z še večjim zaprtjem, in privalbjanjem turistov.

Mesto je "živelo" takrat, ko je imelo lokalne prebivalce, urejen dostop, lokalne trgovine, ljudje so se poznali in živeli v skupnosti. To je ta "živi" del.

Noben pa ni fural safer, ker je primanjkovalo masovnega turizma.


Pa še to. Včasih, ko je bilo parkiranje v mestih brezplačno, si se z avto pripeljal pred trgovino, šel notri, opravil v 1-5 minutah, šel ven, v avto in gasa naprej. Tega v centrih sedaj ni več, ali pa je manj parkirnih mest.

Posledično si folk reče, qurc, pa gre parkirat pred trgovski center in denar nese taj.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

A110 ::

Lokalni prebivalci še vedno živijo v mestu. Je pa utopično pričakovati, da boš v centru večjega mesta poznal vse tako kot v kakšni manjši vasi

Ben Dover ::

Kdo bo kupoval v nekem pajzlu kjer je vse 3x dražje? Išči krivca v multinacionalkah in Amazonu, zaprtje centra nima nobene veze. Kafiči ne propadejo, propadejo samo nekonkurenčne trgovinice. V mesto greš živet zato, da te ne prepozna vsak na cesti in maš mir, pojdi na vas, če hočeš debatirat z mamcam vsakih 50m.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ben Dover ()

HotBurek ::

... propadejo samo nekonkurenčne trgovinice.

Ja, ampak konkurečnost jim pade, če se ukine parkirna mesta, ter zapre cesto do tja.


Kako konkurenčne pa bi bile večje trgovine (špari, hoferji in njim podobnimi), če bi si župan v imenu turizma zamislil, da se vse njihove parkirne površine spremeni v peš cono? Da celoten BTC postane peš cona?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

Ben Dover ::

Konkurenčnost pade zaradi visokih najemnin in majhne kupne moči. Če bi bilo ceneje bi tudi po vseh štirih tja prišli.

energetik ::

Večinoma ne. Jaz grem med drugim v lokalni Hofer tudi zato, ker parkiram kot gospod, odprem vrata na široko in se ne matram z vozičkom vozit kramo 500m naokoli kot npr. pri Leclercu.
Nekateri pač ne nabavimo samo štruce kruha in salame, ampak gremo 1x tedensko po celotedensko fasngo. Kako boš to izvedel brez spodobnega parkirišča, v malem pajzlu, kjer še na trak ne moreš zložiti vsega.
Konkurenčnosti ni samo zaradi cene, ampak še vsega zravn, med drugim tudi dostopa (z avtom).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

nejcek74 ::

m0LN4r je izjavil:

Za guzve je pa krivo slabo nacrtovanje prometnih povezav, prostorski nacrt, ki sega vse do post ww2 cajtov, ko se je spalo.

ne, osebni avtomobili preprosto ne sodijo v mesta, Evropa je to spoznala nekje v devetdesetih letih, od takrat poteka počasen proces de-avtomobilizacije mest in se kaze kot zelo uspešen. Evropska mesta počasi oživljajo. Osebni avtomobil bo verjetno v naslednjih par desetletjih letih postal nepomemben dejavnik, vsaj v taki obliki kot je bil v 20. stoletju, ko je tako spremenil podobo krajine. Problem klasičnega osebnega prevoza je, da potrebuješ novo infrastrukturo, ki sama po sebi generira nove potrebe. Vec kot je avtomobilov, vec cest in parkirsc rabis, kar spet podaljsa razdalje, zato moras ponovno narediti vec km..... Zna bit, da bodo samovozeci avtomobili v souporabi ter bolj prilagodljive oblike dela ponovne obrnile trend.

SambaShare ::

RedDrake je izjavil:


Oživljajo se za horde turistov, kar pomeni, da se ulice v centrih spreminjajo v verige tourist-trap trgovinic s spominki, hrano in butičnimi izdelki.
Poglej po LJ, recimo Trubarjeva, pa Stari/Mestni trg, pa zraven stolnice, ipd ...

Ko sem bil pred par leti na Portugalskem sem v Coimbri videl plakate, ki so pozivali naj turisti ne najemajo AirBnb-jev, ker mesto zaradi njih izumira -> v centru skoraj NIHČE več ne živi, tam bivajo samo še turisti. Lokalnega življenja pa s tem ni več.

Masovni turizem je rak rana za EU mesta. Zaradi tega gredo najemnine gor, centri mest postajajo muzeji na prostem, ljudje pa se selijo v brutalistične čebelnjake kjer plačujejo po 5000 EUR za kvadratni meter, da jim lahko sosedi od spodaj smrdijo, od strani vpijejo, nad njimi pa skačejo vsako noč. Ali pa se selijo na deželo in potem ustvarjajo prometni kaos (ter posledično tisoče smrtnih žrtev zaradi plinov), ker gredo v službo v center mesta, kjer so pa itak samo še službe in kafane in podobna šara.

Če mislimo imeti centre mest zaprte, potem naj gre VSA storitvena dejavnost in Javna uprava VEN iz njih, po možnosti v neke kampuse/ind. cone nekje sredi polj ob AC. Bivanje bo potem za skoraj vse (povsod) boljše.


Se strinjam z napisanim, ni pa to neposredno povezano s zapiranjem cest v mestih, ampak s turizmom. Imaš v Sloveniji več turističnih središč, kjer lokalci ugotavljajo, da v lastnem kraju pravzaprav niso več zaželeni.

hruske<> ::

Osebni avtomobili preprosto ne sodijo v mesta. Mesto mora biti za ljudi, ne pa za avte! Poglejte samo Slovensko cesto v ljubljani kako je zaživela in kako prijetno je sedaj ko je zaprta za avtomobilski promet! Poglejte kakšna je bila nizozemska 30 let nazaj, polna pločevine, življenje v mestu pa zelo neprijetno. Dandanes je reformirana, središča mest so zaprta za avtomobilski promet in kvaliteta življenja in zraka v mestu se je neprimerljivo izboljšala. Vsa sodobna Evropska mesta gredo v tej smeri, mesto mora biti za ljudi, ne pa za avte.

Utrecht: Planning for People & Bikes, Not for Cars

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

hruske<> ::

Za guzve je pa krivo slabo nacrtovanje prometnih povezav, prostorski nacrt, ki sega vse do post ww2 cajtov, ko se je spalo.


Ni čisto tako, izkušnje jasno kažejo da več kot zgradiš infrastrukture za avtomobile, večje probleme imaš z prometnimi zamaški in gužvo (morda se ljudem to sliši kontra intinuitivno, pa vendar študije jasno kažejo da je tako, več v posnetku). Za gužvo avtomobilov na cesti je krivo preprosto to da se preveč ljudi vozi z avtomobili. Da se preveč ljudi vozi z avtomobili pa je pripomoglo zanemarjanje kolesarske infrastrukture in javnega prometa:



HotBurek je izjavil:

Dobro jutro.


Zadnjih 10, 20 let se zapira dostop za avte v center mesta. Predvsem v evropi je ta mantra. In razmišljam, kakšne bodo oz. so posledice.

V mesto mogoče pride (pre)več turistov, hkrati pa se stalne prebivalce "sili", da gredo na obrobje. Tam jih čakajo novo zgrajena stanovanje, poruši pa se skupnost, ki se je zgradila skozi čas v centru.

Sledi propad klasičnih manjših trgovinic z vsebino za vaščane v centru, in se nadomesti z vsebino za turiste.

Nova blokovska stanovanja imajo zraven vedno neko mega trgovino, tako da lastniki manjših trgovinic potegnejo kratko.


Zakaj ne pustijo centrov mest odprtih za dostop z avtom, ter brezplačno parkiranje? Tako mesto bi bilo bolj "biznis" orientirano, namesto sedanji "turizem". Npr. setup kot je bil v LJ 20 let nazaj kar se tiče cest, parkiranja itn.


Ravno obratno je! Z zaprtjem mest za avtomobile se mesto NE spremeni v muzej kot ti praviš, ampak zaživi, samo poglej Slovensko cesto po tistem ko so jo zaprli za promet.

Zakaj ne pustijo centrov mest odprtih za dostop z avtom, ter brezplačno parkiranje? Tako mesto bi bilo bolj "biznis" orientirano, namesto sedanji "turizem".


Mesto naj bo za ljudi, ne za avte. Tisoče ton pločevine sredi mesta močno znižuje kvaliteto življenja v mestu. Tudi glede biznisa nimaš prav, podatki jasno kažejo da se je promet podjetjem povečal, po tistem ko so so mestna središča zaprli za avtomobile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

HotBurek ::

hruske, trikrat si napisal "mesto naj bo za ljudi". Kater ljudi?

Ali je domačinom v interesu, da jim zaprejo dovozne poti do hiš/stanovanj, da jim časovno omejujejo možnost dostopa, da jim zaračunavajo za dostop do lastnega vhoda/parkirišča, da je onemogoče dostop dostavi?

Ali je lokalnim trgovinam v interesu, da jim zaprejo dovozne poti in ukinejo parkirišča neposredno pred njihovo štacuno?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

hruske<> ::

Tako je, mesto naj bo za ljudi, ne za avte. Tisoče ton pločevine močno slabša kvaliteto življenja in zraka v mestu, tako za obiskovalce, kot za domačine.

Ali je domačinom v interesu, da jim zaprejo dovozne poti do hiš/stanovanj, da jim časovno omejujejo možnost dostopa, da jim zaračunavajo za dostop do lastnega vhoda/parkirišča, da je onemogoče dostop dostavi?


Da, večini domačinom je to v interesu. V Londonu so uvedli plačevanje 20 EUR na dan če hočeš z naftnim avtom v mesto. 85 % Prebivalcev Londona po statistikah podpira takšno plačevanje! O zapiranju dovoznih poti do hiš/stanovanj pa ne sanjaj, ker se dobijo posebne dovolilnice za takšne primere, tako da so tvoje skrbi odveč (ali pa pač samo probaš zavajat in strašit z napačnimi informacijami).

Ali je lokalnim trgovinam v interesu, da jim zaprejo dovozne poti in ukinejo parkirišča neposredno pred njihovo štacuno?


Da, zato ker imajo v primeru da se mesta zapre za avtomobilski promet večji zaslužek. Poglej tukaj od 4:17. Mestna občina je hotela znižati število parkirišč iz 75 na 15. Podjetja na tistem delu so pa rekla: "NO, we want them all gone! Because we are right at the edge of pedestrionized zone, and the sales are better.".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

Sparkxl ::

HotBurek je izjavil:

hruske, trikrat si napisal "mesto naj bo za ljudi". Kater ljudi?

Ali je domačinom v interesu, da jim zaprejo dovozne poti do hiš/stanovanj, da jim časovno omejujejo možnost dostopa, da jim zaračunavajo za dostop do lastnega vhoda/parkirišča, da je onemogoče dostop dostavi?

Ali je lokalnim trgovinam v interesu, da jim zaprejo dovozne poti in ukinejo parkirišča neposredno pred njihovo štacuno?


To vse veš iz lastnih izkušenj? Oz vse to se je tebi dogajalo? Ker z realnostjo tvoje blodnje nimajo kaj dosti skupnega

Ampak na splošno ko tu berem se mi vedno bolj zdi da imate največje probleme z življenjem v centrih tisti, ki tja pridete 1x na 2 leti in ne morete pred vrati parkirat

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sparkxl ()

RedDrake ::

Znanec ima stanovanje na Židovski ulici v stari LJ.
Postaja neznosno.
Čez poletje vsak dan po 50x posluša iste "muzičare" in "harmonikarje", ki fušajo ene in iste pesmi, ponoči ljudje pijančujejo do jutranjih ur, občasno še festival laufa, sedaj so mu pa dobesedno pod okni začeli še odpirati neko fast food stvar, da mu bo še smrdelo če bo slučajno okno odprl.
Tip zelo resno razmišlja da bo oddajal stvar turistom in šel živet ven.
Ampak pazi to, šiht ma model tut v centru LJ.
Kaj mislite, kako bo hodil potem na šiht (sedaj peš ali občasno s kolesom)?
Avto, 100%.
Še en več, ki bo smradil.

To je tisto, kar folku ne potegne.
Če se ljudje odselijo, ker turisti uničijo center, potem se MORAJO odseliti tudi službe. Drugače nastaja čedalje večja prometna obremenitev in čedalje več ljudi izgublja čas in zdravje s tem ko visi v avtomobilih v neskončnih kolonah.

Lep primer je recimo sodnija v LJ.
Vsak odvetnik rabi pisarno v "bližini", ker je to smiselno (in tu se strinjam). Jasno, odvetnik si lahko privošči ceno poljubnih višin. Posledično je precej veliko staromeščanskih stanovanj v okolici sodnije pravzaprav predelanih v odvetniške pisarne. Posledično je cena najema visoka. Posledično lahko tam živijo samo lastnike in/ali ultra bogati.
Če bi se recimo sodnija preselila v eno brutalistično kocko sredi barja in bi se okoli postavilo še 8 manjših kock s pisarnami za vse odvetnike in pravnike in naredilo tam ene tisoč parkingov, bus linijo med železniško in tam ter eno lepo konkretno "dansko" kolesarsko stezo, bi se del centra LJ sprostil. Manj bi bilo prometa, nižje najemnine, več dejanskih ljudi, ipd ... Stara sodna palača pa bi lahko bila za "ceremonialne" funkcije.
Isto bi lahko šlo naprej.
Zakaj mora biti v centru UKC?
Zakaj mora biti v centru dvesto agencij za traženje rude i gubljenje vremena?
Ipd ...

A110 ::

Ti si zdaj našel primer za staro ljubljano kjer bodo turisti, trušč in podobne stvari v vsakem primeru, pa če bo tam odprto za avtomobile ali ne. Še več hrupa bo če k temu dodaš še avtomobile. To je pač mesto. Nemoreš pričakovati da tega nebo. Kot na vasi ne moreš pričakovati, da ponoči nebo lajal sosedov pes ali pa da nebo sosed začel ob 6 zjutraj žagati drv.

hruske<> ::

Spet neb robni primer znanca ki je izjemno redek. Prvi prvo kot prvo: marsikje v Ljubljani se ne sliši nobenih "muzičarjev", ni nobenih fast foodov in podobnega. Tvoj znanec se sicer lahko preseli drugam, ampak niti pod razno NI NUJNO da se preseli izven Ljubljane! Lahko se preseli ZNOTRAJ Ljubljane in se še naprej vozi z kolesom v službo, kot praviš da se že do sedaj. Po drugi strani pa me zanima koliko folka bo še smradilo in se gužvalo z svojimi dvema tonama težko pločevino ko bo tudi Ljubljana, tako kot London in ostal moderna mesta uvedla plačevanje vstopa z avtom v mesto. Če hočeš smradet z avtom v mestu, plačaj 20 EUR na dan tako kot ima London. Ajde Ljubljana ima nižje plače, ajde naj bo 10 EUR na dan. Lahko pa zastonj parkiraš na obrobju in se pripelješ z kolesom/ekolesom/eskirojem/javnim prevozem po sistemu "park and ride". Vsa moderna mesta gredo v to smer.

Park and ride @ Wikipedia

Takole imajo narejena moderna mesta:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

Sparkxl ::

Zakaj se večini tukaj svet začne in konča v lj? Kaj še resno niste dali v življenju nosov ven iz kotline?
Evropa ima na tisoče mest z zaprtim centrom za promet, od tega jih 95% turisti ne povohajo

hruske<> ::

V avtu izgubljas ure? Jaz jih izgubljam pes bistveno vec.


Zgleda nisi nikoli v Ljubljani, zjutraj in popoldne v konici so take kolone da je joj in si mnogo prej z e-kolesom, kot pa z avtom. Takšne količine avtomobilov preprosto ne spadajo v mesto in močno zmanjšujejo kvaliteto življenja v mestu. Ko k temu dodaš še dejstvo da so fosilna goriva odgovorna za 8 milijonov smrti zaradi onesnaževanja vsako leto, od tega je velik del krivde na strani avtobmobilov, je stvar jasna: takšne količine avtomobilov v mesto preprosto ne spadajo. Povsem razumem da je tebi to vseeno, ker se verjetno v Ljubljano pripelješ nekajkrat na leto in se pač hočeš pripeljati do vrat, ampak nekateri pa tu živimo. Mesto naj bo za ljudi, ne za avte.

RTVSLO članek: Onesnaženje zaradi fosilnih goriv povzroča 20 odstotkov smrti med odraslimi
https://www.rtvslo.si/okolje/onesnazenj...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mestne četrti v Mariboru (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8310529 (7544) ADIJOOO
»

Zaprtje Koroske ceste v Mariboru (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6911047 (9293) no comment
»

Hitrost mestnega prevoza (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
18130726 (25127) BigWhale
»

Maribor Beda od mesta? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15230336 (25748) RockyS
»

Zakaj žabarji mislijo/mislite da je Ljubljana središče sveta! (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
26150088 (44980) Mehmed

Več podobnih tem