Slo-Tech - V Ljubljani je mestne storitve (parkirnine, vožnjo z mestnimi avtobusi, vzpenjačo in izposojo koles BicikeLJ) že leta možno plačati tudi z virtualno kartico Urbana, ki jo v obliki aplikacije namestimo na pametni telefon. A doslej je bila uporaba omejena na lastnike androidnih telefonov (verzija vsaj 5.0 za plačevanje avtobusov, sicer 4.4), medtem ko na iOS aplikacije ni bilo. Aplikacija je uporabljala tehnologijo NFC v telefonu. Sedaj je prispela tudi na iOS.
Polnjenje virtualne kartice je možno z VALU Moneto, na posebnih avtomatih (urbanomati) in na prodajnih mestih (kioski, bencinski servisi, nekatere trgovine). Polnjenje s kreditnih kartic neposredno ni možno, gre pa preko ovinka. Če si naložimo aplikacijo Valu, je račun Valu možno polniti s plačilnimi karticami, bančnim nakazilom, Moneto ali v Telekomovih prodajalnah. Potem je možno prenesti dobroimetje iz Valuja na virtualno Urbano.
Največja pomanjkljivost ostaja nepovezanost virtualne kartice Urbana s fizično kartico. Z namestitvijo aplikacije namreč dobimo novo kartico, četudi imamo obstoječo fizično kartico. Med njima ne moremo prenašati dobroimetja, le eno lahko registriramo za BicikeLJ ipd. Kakorkoli, sedaj je virtualna Urbana prek aplikacije na voljo tudi v iOS. Ponuja popolnoma vse enako kakor v Androidu, le da ne uporablja NFC, temveč DOV (data-over-voice).
Kartica je superiorna tehnologija. Vsi ti appi, so bolj ali manj stran vrzen denar, ker je izredno drago narediti/maintainati dober app - boljs, da sploh ne poskusajo. Raje bi postavili vec urbanomatov.
Ne se smešit no s superiornostjo. App na androidu je odličen, še posebej je fajn upark, samo klikneš in izbereš čas in ro je to. Če moraš podaljšati čas parkiranja sploh ne rabiš nazaj do avtomobila.
App je lahko tebi odlicen, ampak mi je pri enem updatetu izgubil vse nastavitve, in se mi ni dalo se enkrat nastavljati. Izgubil sem tudi cirka 10e oz. jih se imam gor. Zakaj bi se jajcal s tem, ne razumem. Edini koristen feature sem videl v podaljsevanju parkiranja, ampak tudi to sem verjetno uporabil 2x na leto. Kartico imam isto ze 15 let, nobenih problemov, vedno delalo. Vmes sem tudi zamenjal 3 ali 4 pametne telefone.
Imo je glavni problem, ki ga je potrebno resiti: - uporabnik mora vedeti koliko ima na racunu - uporabnik mora enostavno napolniti kartico
Se spomnim, da sem (spet ugibam) 10 let nazaj kupil usb kljucek, ki je imel gor e-ink zaslon, kjer so bile crtice koliko prostora je (relativno) frej. Odlicna zadeva - ne vem zakaj se ni prijela.
same neke aplikacije... kot da smo totalni retardiranci in gledamo samo v zaslone... na avtobusih samo moneta; v piranu se tuji turisti samo čudijo ker ne morejo na avtobus... ljubljana isto. zdaj še neka obskurna aplikacija da ja še bolj buliš v telefon namesto v fizične znamenitosti. pač družba retardov...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Nateg je to, da komplicirajo s kodami vezanimi na telefon in SIM kartico. Vedno kadar menjas telefon, SIM kartico ali pa ROM, moras njim pisati, da ti prenesejo dobroimetje.
Zadevo moras tudi varnostno kopirati (npr. na email). Ce to pozabis storiti, izgubis dobroimetje. Temu bi jaz rekel legalna kraja, ker racunajo na to, da bodo ljudje pozabili.
No, to s kartico je že res, da jo imam(o) že od vsega začetka in še vedno deluje brez težav. Prej odpove vse kaj drugega (avtomat, aplikacija itd.). Tako da je kar trdoživa reč.
Sem pa vesel tudi aplikacij, da je pač vse na klik; in obenem se strinjam, da je butasto, da ne moreš vnesti svoje kartice v sistem in imeti le eno dobroimetje na vseh inačicah Urbane.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Imo je glavni problem, ki ga je potrebno resiti: - uporabnik mora vedeti koliko ima na racunu - uporabnik mora enostavno napolniti kartico
Se spomnim, da sem (spet ugibam) 10 let nazaj kupil usb kljucek, ki je imel gor e-ink zaslon, kjer so bile crtice koliko prostora je (relativno) frej. Odlicna zadeva - ne vem zakaj se ni prijela.
No teh tvojih zgornjih "glavnih problemov" app nima, vedno veš koliko imaš gor in enostavno je napolniti...Sej boste tudi takšni ki vam takšen enostaven app dela probleme slej kot prej tudi izumrli, no pol bo pa že nekaj novega nad čem se bomo iz naše generacije pizdili ;)
na avtobusih samo moneta; v piranu se tuji turisti samo čudijo ker ne morejo na avtobus...
V tujini imajo podobno. Aplikacija je vec kot dobrodosla, saj se ne rabis ukvarjati z nakupom kartice. Problem nastane, da si vsaj na Androidu (verjetno tudi na iOS) bil omejen na placilo z Moneto ali preko terminala.
No teh tvojih zgornjih "glavnih problemov" app nima, vedno veš koliko imaš gor in enostavno je napolniti...Sej boste tudi takšni ki vam takšen enostaven app dela probleme slej kot prej tudi izumrli, no pol bo pa že nekaj novega nad čem se bomo iz naše generacije pizdili ;)
- vzeti moras telefon iz zepa, ga odkleniti, klikniti na app - kako enostavno napolnis urbano s telefonom, ves samo ti...
No teh tvojih zgornjih "glavnih problemov" app nima, vedno veš koliko imaš gor in enostavno je napolniti...Sej boste tudi takšni ki vam takšen enostaven app dela probleme slej kot prej tudi izumrli, no pol bo pa že nekaj novega nad čem se bomo iz naše generacije pizdili ;)
- vzeti moras telefon iz zepa, ga odkleniti, klikniti na app - kako enostavno napolnis urbano s telefonom, ves samo ti...
LOL, to je pa res umetnost, ti vzame največ 30 sekund vse skupaj ( no res je, da sem že videl ene starejše ko so mencali pred urbanomatom...) pa daj si malo več kot za eno parkiranje na enkrat drugič naloži no.
na avtobusih samo moneta; v piranu se tuji turisti samo čudijo ker ne morejo na avtobus...
V tujini imajo podobno. Aplikacija je vec kot dobrodosla, saj se ne rabis ukvarjati z nakupom kartice. Problem nastane, da si vsaj na Androidu (verjetno tudi na iOS) bil omejen na placilo z Moneto ali preko terminala.
aplikacija je fino če imaš telefon in za lokalce, ki te storitve vsak dan uporabljajo in enkrat na mesec gredo kupit katro na to in to mesto. za turiste in občasne obiskovalce pa si tega ne znam predstavljat; tem je najlažje bančna kartica ali gotovina, če ne želimo avtomatov za karte (kar je po mojem brez veze) postavljat na vsako avtobusno postajo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
DOV (data-over-voice) - se pravi pokliče, kot se to počne s plačilom z moneto že X let?
Kartice Urbana in terminali so zanič. To je naredila/prodala Ultra. Terminali, ki so jih imeli od Četrte poti na medkrajevnih busih so bili svetlobna leta boljši in hitrejši kot kUrbana.
DOV (data-over-voice) - se pravi pokliče, kot se to počne s plačilom z moneto že X let?
Kartice Urbana in terminali so zanič. To je naredila/prodala Ultra. Terminali, ki so jih imeli od Četrte poti na medkrajevnih busih so bili svetlobna leta boljši in hitrejši kot kUrbana.
To vse so ene mučke in politika.
Jaz Urbano še vedno ljubkovalno kličem Urbanija, po priimkih 3 Urbanij (2 brata in bratranec), ustanoviteljev. Svoj čas sta bila v njej zaposlena tudi Kopač in Golobič, oba LDS, sama Ultra pa je iz Zagorja ob Savi, utrdbe Drnovška/LDS. Še pred tem je Ultra prodala Petrolu sisteme za merjenje količine goriva v rezervoarjih in pretoka v dispenserjih. Mala firma, začetnica pravzaprav. Nobena večja firma ne bi kupila ničesar od tako majhne firme brez močnih sponzorjev (stricev iz ozadja).
Ja, ja, korupcija se vedno v tej državi začne s prihodom Janše na oblast. No, tokrat še prej, ker smo videli demonstracije, še preden je vlada prisegla.
Aplikacije so dobre za plebs. Plebs je neumen. Plebs klikati tu, fino se imeti. Dobro za plebs. Plebs priden, na piškot. Če pa Janša na oblasti, pa plebs na ulice, ker plebs jezen! Grrr!
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Mimogrede, v soboto sem prisel do postaje Bicikelj - naredili so upgrade. Sedaj je touchscreen in vmesnik zahteva 6 mestni PIN. Prej je bil 4 mestni. In si pac nisem izspodil bicikla. Kako nekdo ne premisli, da user faila v prvih 3 sekundah...
Fizicno kartico urbana se lahko polni s kreditno kartico ali paypalom na https://urbana.jhl.si Ne vem pa ce enako velja za virtualno?
Ko bi bilo le resnično. Pred letom dni sem želel napolniti prek spleta ker nisem moral fizično do urbanomata. Kaj se je zgodilo? Plačal sem dobroimetje potem pa (pazi to) moral fizično do urbanomata da sem potrdil transakcijo in dejansko dobil dobroimetje na kartico. Pa koja budala to naredi, potem naj ukinejo spletno polnjenje dobroimetja če je tak neuporabno da moram še vedno na urbanomat >:(
Nateg je to, da komplicirajo s kodami vezanimi na telefon in SIM kartico. Vedno kadar menjas telefon, SIM kartico ali pa ROM, moras njim pisati, da ti prenesejo dobroimetje.
Zadevo moras tudi varnostno kopirati (npr. na email). Ce to pozabis storiti, izgubis dobroimetje. Temu bi jaz rekel legalna kraja, ker racunajo na to, da bodo ljudje pozabili.
A oni imajo "centralno" evidenco koliko je kdo porabil?
Ker če ja, ni razloga, da ti ne bi mogli napolniti računa. Res pa je, da rabijo ID.
Ampak to bi se dalo lepo rešiti - poberejo zraven mail ali telefonsko in je potem ID (in s tem dobroimetje) vezan na telefonsko.
Zakaj pa ne uvedejo plačil preko brezstičnih kartic kot imajo na primer v Londonu? S tem neposredno dobiš tudi možnost plačila preko telefona. S tem odpadejo vse potrebe po urbana karticah, urbanotmatih, potreba po polnenju kartic, uporabi 3rd party storitvah tipa valu, razvoju in vzdrževanju mobilnih aplikacij, plačevanje in režija glede polnenja kartic v trafikah itd. Tudi naročnine (mesečne ipd.) se verjetno da povezat na ID plačilne metode, kar še zmanjša možnost zlorabe, ker kreditnih kartic tipično ne posojaš naokoli.
isti folk, ki je tako za anonimnost (kriminal ali navadna populacija) in keš, uporablja pametne telefone tako da o anonimnosti govoriti... kolikor vem penzija pride na bančni račun (vsak ima kartico poleg) in je ne nosi več poštar okoli...
Se prav ne spomnim, če sem že bil kje na svetu v kakšnem večjem mestu, kjer bi imeli tako zakompliciran sistem (za turiste) kot je tole z Urbano v Ljubljani?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Se prav ne spomnim, če sem že bil kje na svetu v kakšnem večjem mestu, kjer bi imeli tako zakompliciran sistem (za turiste) kot je tole z Urbano v Ljubljani?
Sej tudi nikjer na svetu nimajo tako zakompliciran pravni sistem kot ga imamo mi. Mi specialisti, da nekaj vzamemo, kar deluje - ampak po tem zakompliciramo (ker smo bolj pametni od ostalih), da ne deluje.
isti folk, ki je tako za anonimnost (kriminal ali navadna populacija) in keš, uporablja pametne telefone tako da o anonimnosti govoriti... kolikor vem penzija pride na bančni račun (vsak ima kartico poleg) in je ne nosi več poštar okoli...
Razumem. S tem da lahko narediš verejtno dualni sistem. Pustiš urbane, in nekaj mest kjer jih lahko napolniš in te niso povezane z mobilno aplikacijo. Ves preostali del pa moderniziraš na nivo brezstičnih plačilnih metod. Ne pa da zdaj razvijaš lastne mobilne aplikacije in sam rešuješ vse probleme. Glede na to da se tega na tak način ne lotevajo niti velika mesta, res ne razumem zakaj pri nas na tak način. To bi bilo smiselno cca 5-10 let nazaj. Sedaj v času brezstičnih plačil je tak pristop pasé in nepotrebno kompliciranje in zapravaljanje za razvoj. Tudi glede na to, da Valu ni star več kot leto/dve me čudi da so se lotili na tak način. Bi pričakoval da bodo s tehnologijo poskušali eliminirat, zmanjšat stroške, ne pa povečat.
Kartico imam isto ze 15 let, nobenih problemov, vedno delalo.
Kot so ti že drugi povedali, je več kot 11 let ne moreš imeti. Problem se bo pojavil konec letošnjega leta, ko bodo te najstarejše kartice na lepem prenehale veljati. Tako da čimprej porabi vse dobroimetje, ker bo s prenosom čista j..a.
isti folk, ki je tako za anonimnost (kriminal ali navadna populacija) in keš, uporablja pametne telefone tako da o anonimnosti govoriti... kolikor vem penzija pride na bančni račun (vsak ima kartico poleg) in je ne nosi več poštar okoli...
Razumem. S tem da lahko narediš verejtno dualni sistem. Pustiš urbane, in nekaj mest kjer jih lahko napolniš in te niso povezane z mobilno aplikacijo. Ves preostali del pa moderniziraš na nivo brezstičnih plačilnih metod. Ne pa da zdaj razvijaš lastne mobilne aplikacije in sam rešuješ vse probleme. Glede na to da se tega na tak način ne lotevajo niti velika mesta, res ne razumem zakaj pri nas na tak način. To bi bilo smiselno cca 5-10 let nazaj. Sedaj v času brezstičnih plačil je tak pristop pasé in nepotrebno kompliciranje in zapravaljanje za razvoj. Tudi glede na to, da Valu ni star več kot leto/dve me čudi da so se lotili na tak način. Bi pričakoval da bodo s tehnologijo poskušali eliminirat, zmanjšat stroške, ne pa povečat.
In še to, da so šli sistem tesno sklopit s telekomovimi storitvami. A se niso z moneto in simobilovim takratnim ekvivalentom nič naučili? Najprej so bile storitve brezplačne, nato pa so postale plačljive, s prihodom nizkocenovnih ponudnikov tipa bob, hot... pa hkrati še praktično neuporabne. In sedaj ponovno gredo na specifično tehnologijo neke naše firme. Valu, MBills in podobne storitve bi morale ostat izključno plačilne metode, ki jih enostavno zamenjaš če se pojavijo fee-ji, ne pa da izbereš eno in je osredni del rešitve.
Zakaj pa ne uvedejo plačil preko brezstičnih kartic kot imajo na primer v Londonu?
Provizije Visa/MC so tako velike da se niti priblizno ne splaca, sploh pri manjsih zneskih. Prav tako ne resis mesecnih vozovnic, razen ce bi podpiral oba sistema hkrati.
A oni imajo "centralno" evidenco koliko je kdo porabil?
Ker če ja, ni razloga, da ti ne bi mogli napolniti računa. Res pa je, da rabijo ID.
Ampak to bi se dalo lepo rešiti - poberejo zraven mail ali telefonsko in je potem ID (in s tem dobroimetje) vezan na telefonsko.
Imajo evidenco, tako da ti lahko prenesejo dobroimetje na nov ID. Najvecji problem je ce redko uporabljas Urbano, ter pogosto menjujes ROM na telefonu, ker se hitro zgodi da pozabis varnostno kopirati, ter urediti prenos dobroimetja.
Dodatni problem je da sploh rabis poslati email, namesto da bi preko aplikacije/spletne strani uredil prenos.
Mogoče en vidik glede brezstičnih plačilnih kartic. Kako bo kontrolor preveril, ali si plačal vožnjo? Okej, lahko mu pokažeš SMS, ampak vsi nimajo vklopljenega SMS obveščanja o transakcijah.
Na busih bi potem moral biti zraven terminala še printer, da ti izpljune vozovnico, s katero dokazuješ, da si plačal.
Ja, ja, korupcija se vedno v tej državi začne s prihodom Janše na oblast. No, tokrat še prej, ker smo videli demonstracije, še preden je vlada prisegla.
Aplikacije so dobre za plebs. Plebs je neumen. Plebs klikati tu, fino se imeti. Dobro za plebs. Plebs priden, na piškot. Če pa Janša na oblasti, pa plebs na ulice, ker plebs jezen! Grrr!
Mogoče en vidik glede brezstičnih plačilnih kartic. Kako bo kontrolor preveril, ali si plačal vožnjo? Okej, lahko mu pokažeš SMS, ampak vsi nimajo vklopljenega SMS obveščanja o transakcijah.
Na busih bi potem moral biti zraven terminala še printer, da ti izpljune vozovnico, s katero dokazuješ, da si plačal.
Če so lahko v Londonu rešili, bi verjetno lahko tudi tu. Id plačilne metode se verjetno da prebrat s kartice in primerjat v bazi transakcij.
Mimogrede, v soboto sem prisel do postaje Bicikelj - naredili so upgrade. Sedaj je touchscreen in vmesnik zahteva 6 mestni PIN. Prej je bil 4 mestni. In si pac nisem izspodil bicikla. Kako nekdo ne premisli, da user faila v prvih 3 sekundah...
Si spregledal ovbvestilo? Jaz sem ga prejel na mail, s katerim sem registriran, 26. oktobra
Spoštovani,
Obveščamo vas, da bomo izvedli večjo nadgradnjo sistema BicikeLJ, ki bo od dne 3.11.2020 omogočala bolj udobno in preprosto uporabo koles. Spletna stran ne bo delovala od 17.00 ure 2.11. dalje. Izposoje na terminalih bodo onemogočene od 20. ure 2.11., do predvidoma 3.11 zjutraj.
Nova spletna stran in mobilna aplikacija Še naprej si boste kolesa lahko izposojali z Urbano, po novem pa vam bo na voljo tudi mobilna aplikacija. Preko BicikeLJ uradne mobilne aplikacije boste lahko dostopali do svojega uporabniškega računa, spremljali razpoložljivost prostih koles in ključavnic ter si izposojali kolesa. Za vpis v svoj uporabniški račun na prenovljeni spletni strani, kakor tudi za vpis v mobilno aplikacijo, boste morali vnesti PIN kodo in e-naslov, ki ste ju navedli ob registraciji.
Nova PIN koda Nov sistem bo deloval z uporabo 6-mestne PIN kode. Vaša nova PIN koda bo posodobljena samodejno, in sicer bo vaša nova PIN koda obstoječa 4-mestna koda + dodani dve ničli (PIN številka + 00).
Občasne krajše zapore postaj Sistem BicikeLJ bo deloval tudi med nadgradnjo, bodo pa za krajši čas zaprta posamezna postajališča, kjer bomo izvajali dela. Nadgradnja vključuje zamenjavo celotne strojne opreme na terminalih in namestitev zaslonov na dotik. Dela se bodo na vsaki od postaj izvajala po nekaj ur in bodo v sistem predvidoma vključene še isti dan. Ker bo na delu več ekip, bomo nadgradnjo zaključili predvidoma v desetih dneh. Kolesa si boste v času nadgradnje sistema lahko izposojali tako na postajah s staro opremo kot tudi že na postajah s posodobljenimi terminali, ki bodo ponovno vključene v sistem.
Vabimo vas, da v času nadgradnje spremljate aktualna obvestila na spletni strani www.bicikelj.si in preko našega profila Bicikelj na družbenem omrežju Facebook. Za dodatna pojasnila in pomoč smo vam na voljo tudi po e-pošti na info@bicikelj.si.
Zakaj pa ne uvedejo plačil preko brezstičnih kartic kot imajo na primer v Londonu?
Provizije Visa/MC so tako velike da se niti priblizno ne splaca, sploh pri manjsih zneskih. Prav tako ne resis mesecnih vozovnic, razen ce bi podpiral oba sistema hkrati.
A oni imajo "centralno" evidenco koliko je kdo porabil?
Ker če ja, ni razloga, da ti ne bi mogli napolniti računa. Res pa je, da rabijo ID.
Ampak to bi se dalo lepo rešiti - poberejo zraven mail ali telefonsko in je potem ID (in s tem dobroimetje) vezan na telefonsko.
Imajo evidenco, tako da ti lahko prenesejo dobroimetje na nov ID. Najvecji problem je ce redko uporabljas Urbano, ter pogosto menjujes ROM na telefonu, ker se hitro zgodi da pozabis varnostno kopirati, ter urediti prenos dobroimetja.
Dodatni problem je da sploh rabis poslati email, namesto da bi preko aplikacije/spletne strani uredil prenos.
Provizije so ranga procent ali dva za ponudnike z enostavno integracijo. Z bolj neposredno integracijo s procesorjem so provizije v desetinkah procenta. Sem prepričan da bi se dalo provizije spravit na nivo da so bolj sprejemljive kot vzdrževanje, postavljanje in razvoj aplikacij in urbanomatov. Na konec koncev pa bi pri prevozih moral biti cilj da dobi uporabnik kar najboljšo izkušnjo. Podobno je z vstopanjem na avtobus zadaj. Se mi zdi, da pri nas v iskanju popolne rešitve pozabimo kaj je sploh namen, ki se (verjetno) pod vplivom politike preplete še z nekimi interesi, in na koncu dobimo neko kompleksno semi-rešitev kot je ta.
Najvecji problem je ce redko uporabljas Urbano, ter pogosto menjujes ROM na telefonu, ker se hitro zgodi da pozabis varnostno kopirati, ter urediti prenos dobroimetja.
Dodatni problem je da sploh rabis poslati email, namesto da bi preko aplikacije/spletne strani uredil prenos.
Ob registraciji se ti pošljejo podatki (številka in varnostna koda). Tako da ob registraciji nove kartice iz starega mejla prepišeš podatke o stari. Bedasto, ampak verjetno se jim res bolj splača krasti keš ljudem, ki na to pozabijo, kot avtomatizirat.
Ko bi bilo le resnično. Pred letom dni sem želel napolniti prek spleta ker nisem moral fizično do urbanomata. Kaj se je zgodilo? Plačal sem dobroimetje potem pa (pazi to) moral fizično do urbanomata da sem potrdil transakcijo in dejansko dobil dobroimetje na kartico. Pa koja budala to naredi, potem naj ukinejo spletno polnjenje dobroimetja če je tak neuporabno da moram še vedno na urbanomat >:(
Če se prav spomnim, lahko "prevzem dobroimetja" izvedeš tudi na avtobusu.
Si spregledal ovbvestilo? Jaz sem ga prejel na mail, s katerim sem registriran, 26. oktobra
Sem prejel in spregledal - kar ni nic nenavadnega. Mail dobim enkrat na leto in verjetno sem domneval, da gre za letno odtujitev 3e. To informacijo bi moral podati tudi uporabniski vmesnik. Skratka, kodiral je nekdo neizkusen. Pa maila ni mogoce spremeniti na njihovi novi strani, hihi.
Ne se smešit no s superiornostjo. App na androidu je odličen, še posebej je fajn upark, samo klikneš in izbereš čas in ro je to. Če moraš podaljšati čas parkiranja sploh ne rabiš nazaj do avtomobila.
To dela tudi brez app. (preko SMS) (je pa to malo off-topic)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
na avtobusih samo moneta; v piranu se tuji turisti samo čudijo ker ne morejo na avtobus...
V tujini imajo podobno. Aplikacija je vec kot dobrodosla, saj se ne rabis ukvarjati z nakupom kartice. Problem nastane, da si vsaj na Androidu (verjetno tudi na iOS) bil omejen na placilo z Moneto ali preko terminala.
App je slaba rešitev. Sploh za turiste. Za njih je še za velikostni razred slabša.
Najbolj preprosto bi bilo plačevanje s karticami. Tistimi, ki jih že ima vsak in so uporabne na 99,99999% plačilnih mest.
Pa čeprav provizije. Vprašanje, če jih je res več kot stroški lastnega sistema.
Zakaj pa ne uvedejo plačil preko brezstičnih kartic kot imajo na primer v Londonu? S tem neposredno dobiš tudi možnost plačila preko telefona. S tem odpadejo vse potrebe po urbana karticah, urbanotmatih, potreba po polnenju kartic, uporabi 3rd party storitvah tipa valu, razvoju in vzdrževanju mobilnih aplikacij, plačevanje in režija glede polnenja kartic v trafikah itd. Tudi naročnine (mesečne ipd.) se verjetno da povezat na ID plačilne metode, kar še zmanjša možnost zlorabe, ker kreditnih kartic tipično ne posojaš naokoli.
Hja, od kod pa bi potem Ultra "keš" dobila...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mogoče en vidik glede brezstičnih plačilnih kartic. Kako bo kontrolor preveril, ali si plačal vožnjo? Okej, lahko mu pokažeš SMS, ampak vsi nimajo vklopljenega SMS obveščanja o transakcijah.
Na busih bi potem moral biti zraven terminala še printer, da ti izpljune vozovnico, s katero dokazuješ, da si plačal.
na avtobusih samo moneta; v piranu se tuji turisti samo čudijo ker ne morejo na avtobus...
V tujini imajo podobno. Aplikacija je vec kot dobrodosla, saj se ne rabis ukvarjati z nakupom kartice. Problem nastane, da si vsaj na Androidu (verjetno tudi na iOS) bil omejen na placilo z Moneto ali preko terminala.
aplikacija je fino če imaš telefon in za lokalce, ki te storitve vsak dan uporabljajo in enkrat na mesec gredo kupit katro na to in to mesto. za turiste in občasne obiskovalce pa si tega ne znam predstavljat; tem je najlažje bančna kartica ali gotovina, če ne želimo avtomatov za karte (kar je po mojem brez veze) postavljat na vsako avtobusno postajo.
Posebej, če je app na voljo samo v Sloveniji in si ga ne morejo vnaprej naložiti (bedasta praksa, na katero sem že sam prej naletel. Sploh, če je app velik 500GB, zdaj pa ti to nalagaj v tujini...). (ne vem, če je app na voljo samo tu, to samo navajam kot pogosto napako v UX)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!