Forum » Loža » KRAJA: Sumljivi plačljivi sms klub brez potrditve uporabnika?!
KRAJA: Sumljivi plačljivi sms klub brez potrditve uporabnika?!
Temo vidijo: vsi
Utk ::
To ne rabi bit neka strašna kriminalna združba. SMSi itak niso zanesljivi. Komot jaz pošljem sms iz tvoje številke. Vprašanje če bo kdo ločil, da nisi res ti poslal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
UganiKdo ::
To ne rabi bit neka strašna kriminalna združba. SMSi itak niso zanesljivi. Komot jaz pošljem sms iz tvoje številke. Vprašanje če bo kdo ločil, da nisi res ti poslal.
To ni isto kot to kar poskusa prodajt Erik.
Lahko pa podas vec informacij kako enostavno je posiljat sms v imenu drugega, da to ni razvidno iz prometnih podatkov operaterja.
Utk ::
Prometni podatki so marsikaj. Slej ko prej bo vidno, če greš dost globoko. Odvisno od operaterja. Telemach pač ni resen.
zmaugy ::
Ja, ker sedem naključnih uporabnikov foruma (ali jih je res sedem bi se dalo diskutirat, ker ni ravno umetnost odpred 3-4 račune in jokat), ki so domnevno oškodovani seveda govori samo sveto resnico. Med tem ko je popolnoma normalno, da par 100 zaposlenih pri telemachu in drugih operaterjih sistemsko zlorablja in oškoduje uporabnike.
Ali je možno, da gre za sistemsko zlorabo Telemacha? malo verjetno. Ali gre za zlonamerno programsko opremo ali zlorabo ranljivosti v sistemu? Že bolj možno. Ali gre za crap, ki si ga je uporabnik naložil za svoj telefon? Ja, kar pogosto pojav. ali gre za neumnost uporabnika in je sam poslal sms oziroma je to zanj storil otrok/ata/cimer? Žal, je to najpogostejša krivda.
Tako, da bolj kot si na spektru teorij zarot in korporativnih sistemskih zlorab boljše dokaze je treba imet, da te ljudje nimajo za neumnega. Tako nekako kot bebci ki trdijo, da 400.000 ljudi, ki so povezani s pristankom na luni že 60 let laže.
Meni predvsem veliko pove, da pri vseh velikih borcih proti zlorabam so vsi omejeni samo na prodajanje megle po forumih. Eden od njih še ni pridobil razčlenjenega računa, kjer bi bilo razvidno ali je odhodni SMS zaveden v sistemu ravno tako pa niti eden od njih še ni vložil pritožbe na AKOS.
Namreč implikacije, da operater posega v prometne podatke so bistveno bolj resne kot par 10 ali 1000 EUR. Gre za podatke, ki jih je operater dolžen hraniti in zbirati skladno z zakonom in se uporabljajo tudi v bistveno bolj resnih zadevah. Si predtavljaš kaj bi za recimo kazenske postopke pomenilo, če bi se pokazalo, da lahko operater po milji volji spreminja podatke?
Pod črto, pa je bilo že vse povedano. Če je res prišlo do zlorabe imamo zato pristojne inštitucije. Vse se začne z reklamacijo in potem naprej prijavo na TIRS in AKOS. Glede na to, da pa oškodovanci predvsem jokajo po forumih, pa to precej pove o razlogu zakaj je do zlorabe prišlo.
Sam sem do zdaj dvakrat začenjal dobivati neželjena email sporočila od slovenskih ponudnikov, čeprav se nanje nisem prijavil. Obakrat sem najprej dobil potrditven email, v katerem se mi zahvaljujejo za to, da sem se registriral (kar se seveda nisem). Oboje pred več kot petimi leti (bolj proti 10 let nazaj).
Ne vem točno kako se jim je to zgodilo, ampak se jim je, eden od ponudnikov je kasiral nekaj tisoč EUR kazni, z drugim se je dalo "zmeniti" drugače.
Tako da ne si domišljat, da se to ne dogaja, če piše, da se ne in če piše, da moraš ti potrditi prijavo na bilo kaj.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
tjasa10101 ::
Ti NTH Media so link med operaterji in ponudniki vsebin na spletnih straneh. Če ste kot jaz prejeli geslo za spletno stran, na katero se niste prijavili, je lahko to povezano s temi SMS-i. Zdaj bi bilo fajn pogledat ali ste vsi dobili sms-e za to HDL storitev, eni so dobili za neke fitnes storitve.
tjasa10101 ::
Se pa to dogaja tudi po Srbiji, tako da si lahko pogledate, še posebaj tisti, ki bolje razumete jezik in se spoznate na te stvari. Pojavljajo se pa firme: NTH Media, Dimoco in Golive
Erik39 ::
Danes sem zapored prejel 3 SMS sporočila (vsa tri v isti sekundi) iz številke 3838. Nikjer nisem kadarkoli vpisal svoje telefonske številke ali odgovarjal na SMS sporočila iz te številke, saj je splošno znano da gre za zavajanje uporabnikov da bi se včlanili v plačljive SMS klube. Vendar tukaj ne gre za zavajanje v tem primeru, tukaj gre za čisto krajo!
Kličem gor na Telemach prvič, vprašam svetovalko ali sem včlanjen na kakšno plačjivo komercialno številko. Pravi da ja. Ko vprašam kako je to mogoče, glede na to da nisem nikoli nič pošiljal, ne ve odgovora. Odjaviva se iz sms kluba in blokirava vse komercialne številke. Čez 10 minut pokličem drugič, dobim drugo svetovalko, kjer gospa trdi (po 2 minutni vmesni pavzi na liniji, da se pozanima), da sem 23 sekund za prvim SMS-jem poslal sms na 3838 z besedo "DA", kar je seveda čista laž. V njenih besedah je zaznati nesigurnost, kot da laže. Pogovor imam posnet.
Povem da lahko pošljem posnetek zaslona, vendar gospa trdi da se sms lahko izbrisal. Kako bi lahko dokazal da danes iz telefona nisem poslal nobenega sms-ja iz katerekoli številke? (še več: že več kot en teden nisem poslal nobenega sms-ja komerkoli). Ali obstaja kakšna aplikacija nedavno poslanih sms-jev ali kaj takega?
Primer kot zgleda ni edini:
DIMOCO 6655 nategovanje in kako si manejo roke operaterji
https://publishwall.si/teal/post/105913...
https://www.slovenskenovice.si/novice/b...
Kaj se da storiti (poleg Tržnega inšpektorata in zveze potrošnikov Slovenije)? Ali ima kdo podobno izkušnjo?
.
Iz "srednjega" sms-a je razvidno, da si na prvega poslal "DA" in so ti aktivirali vsebine. Zdej govoriti da ti to nisi je brezpredmetno, saj ima operater zabelezeno da je s tvojega telefona. Mogoce je cas da se z domacimi pogovoris, al mas pa tko dobre frende :) Probaj najti, kaj moras poslati za "stop".
Iz "srednjega" sms-a je razvidno, da si na prvega poslal "DA" in so ti aktivirali vsebine.
Nisem poslal DA, tako kot tudi množica drugih oškodovanih uporabnikov ne. Vsi trije sms-ji so prispeli ob iste času "v kosu". Telefon je zaznonil, 2 sekundi kasneje ko sem ga vzel iz žepa so bili dostavljeni vsi trije smsji.
Zdej govoriti da ti to nisi je brezpredmetno, saj ima operater zabelezeno da je s tvojega telefona.
Ni brezpredmetno, saj je očitno da gre za zlorabo (ali NTH AG ali morda celo opraterja bomo pa še ugotovili).
Mogoce je cas da se z domacimi pogovoris, al mas pa tko dobre frende :)".
Kot sem povedal fizično ni mogoče da bi kdo drug odgovoril "DA" na sms, saj nikoga drugega ni bilo, telefon pa sem imel v žepu in ga čez cca 2 sekundi ko so sporočila prispela (je bil zvok za prejet sms) tudi pogledal. Vsi trije smsji so pripeli HKRATI.
Probaj najti, kaj moras poslati za "stop"
Po tem ko sem poklical na SMS in so mi povedali da me je NTH res prijavil v sms klub, brez mojega soglasja, sem po nasvetu svetovalke na Telemachu že poslal "stop" (kakšne pol ure za tem ko sem prejel smsje). Če bi temo prebral bi vse to že vedel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
Erik39 ::
še en ki ne zna brat ...
Se en k verjame vsemu kar kdo napise.
Isto je kot radar. Ko dobis doov slikco, ce nisi ti vozu, bos pac dokazoval kdo je, sicer je krivda na tebi.
Policija si radarjev ne zmisljuje zato da zasluz, tko tud operater ne, niti content provider.
Sms z mojega telefona ni bil poslan, kar verjamem da se tehnično lahko tudi dokaže. Gre za očitno zlorabo in krajo, če bi temo prebral bi videl, da je takih praktično identičnih primerov veliko in ni to osamljen primer (torej primerov ko potrditveni sms ni bil poslan).
Kaj pa, če so ti naložili Trojanca? Ta ti bi lahko poslal sms brez tvoje vednosti in ga tudi izbrisal iz seznama poslanih sporočil.
Če bi spremljal temo, bi vedel, da od verzije 5.0 Androida naprej, aplikacije ne morejo pošiljati sms-jev mimo stock aplikacije za sporočila. Android je 7.0 in telefon ni rootan, tako da krivda aplikacij je izključena.
Na loldroidu mora biti od 5.0 dalje vsaka aplikacija, ki želi dostop do SMS (tudi pošiljanje) nastavljena kot default messaging app. Če tega nisi nastavil, ter če nimaš root dostop (ki ga je zlorabila druga aplikacija), ti noben app nebi pošiljal mimo messaging appa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
UganiKdo ::
10 je veliko, ko govorimo o grupnem seksu, ne pa o uporabnikih mobilne telefonije.
Še vedno pa samo jokaš, namesto da bi se ukvarjal z dokazovanjem zlorabe in pritožbami.
Še vedno pa samo jokaš, namesto da bi se ukvarjal z dokazovanjem zlorabe in pritožbami.
kunigunda ::
Lej, operater nima nic tuki.
Ko content provider (cp) hoce posiljat sms-e, mora sklent pogodbo z operaterjem. Ce hoce se zaracunavat, mora z vsemi operaterji (ker lahko zaracuna sam njegove uporabnike).
Pri podpisu pogodbe je dolzan, v kolikor gre za prijavo na placljive vsebine preko SMS, najprej poslati SMS z obrazlozitvijo, kaj se bo prijavilo, pocakati da uporabnik potrdi, in potem
uporabnika narociti. Prav tako je dolzan uporabniku zagotoviti da se odjavi. (Ker pri odjavah kaksen to ne naredi, grejo operaterji na roke, da lahko blokiras tega CP s tem da poklices na kontaktni center operaterja (vsaj telemach ma tko).
Ce ima operater v sistemu, da si poslal DA (kot je razvidno iz tvojega posta, ko si klical klicni center in ti je svetovalka to povedala), potem se je ta dogodek tudi ZGODIL, se pravi sms je prisel s tvojega telefona (in nic drugace). Ce ti nisi to sam poslal, ti je pac telefon, preveri aplikacije ipd, ceprav ne poznam aplikacije, ki bi bila tako pametna da bi kar nasla kljucno besedo za potrditev in jo sama poslala nazaj. Prijava na AKOS bo sprozila naslednje: Le ta bo od operaterja zahteval izpise, kjer bo razvidno da je bil sms s kljucno besedo DA poslan. S tem bo za njih zadeva zakljucena in operater opran kakrsnekoli krivde.
Ko content provider (cp) hoce posiljat sms-e, mora sklent pogodbo z operaterjem. Ce hoce se zaracunavat, mora z vsemi operaterji (ker lahko zaracuna sam njegove uporabnike).
Pri podpisu pogodbe je dolzan, v kolikor gre za prijavo na placljive vsebine preko SMS, najprej poslati SMS z obrazlozitvijo, kaj se bo prijavilo, pocakati da uporabnik potrdi, in potem
uporabnika narociti. Prav tako je dolzan uporabniku zagotoviti da se odjavi. (Ker pri odjavah kaksen to ne naredi, grejo operaterji na roke, da lahko blokiras tega CP s tem da poklices na kontaktni center operaterja (vsaj telemach ma tko).
Ce ima operater v sistemu, da si poslal DA (kot je razvidno iz tvojega posta, ko si klical klicni center in ti je svetovalka to povedala), potem se je ta dogodek tudi ZGODIL, se pravi sms je prisel s tvojega telefona (in nic drugace). Ce ti nisi to sam poslal, ti je pac telefon, preveri aplikacije ipd, ceprav ne poznam aplikacije, ki bi bila tako pametna da bi kar nasla kljucno besedo za potrditev in jo sama poslala nazaj. Prijava na AKOS bo sprozila naslednje: Le ta bo od operaterja zahteval izpise, kjer bo razvidno da je bil sms s kljucno besedo DA poslan. S tem bo za njih zadeva zakljucena in operater opran kakrsnekoli krivde.
Utk ::
Prijava na AKOS bo sprozila naslednje: Le ta bo od operaterja zahteval izpise, kjer bo razvidno da je bil sms s kljucno besedo DA poslan. S tem bo za njih zadeva zakljucena in operater opran kakrsnekoli krivde.
V tem primeru mora nategnjenec zahtevat točne izpise, kdaj je prišel kater sms, prek katerega oddajnika, kdaj je bil poslan, prek katerga oddajnika itd. In to raw podatke, ne neke obračunske, ki so že trikrat obdelani.
Jimp ::
Dolžnost operaterja je da zaščiti svoje naročnike. Tu ni debate. Če je operater o morebitnih zlorabah obveščen in ne naredi nič, potem je pravno in moralno odgovoren.
Telemach-u je odklenkalo. Bo potreben interni nadzor.
Rdeči alarm tudi za informacijskega pooblaščenca.
Telemach-u je odklenkalo. Bo potreben interni nadzor.
Rdeči alarm tudi za informacijskega pooblaščenca.
Erik39 ::
10 je veliko, ko govorimo o grupnem seksu, ne pa o uporabnikih mobilne telefonije.
Še vedno pa samo jokaš, namesto da bi se ukvarjal z dokazovanjem zlorabe in pritožbami.
Kdo pa pravi da jih je samo 10? A misliš da gre vsak objavit tudi zadevo na forum? Seveda ne, zelo malo jih to stori, morda 1 %. Tako da oškodovanih uporabnikov je lahko tudi več kot 1000.
Nič ne jokam, druge opozarjamo na zadevo in hkrati raziskujemo ta primer očitne zlorabe in kraje. Obtožil si me da sem jaz ustvaril profile drugih oškodovancev in da trolam, kar ni res in je totalni debilizem, ker so vsi profili stari še po več let.. tudi če boš šel pogledat IP-je, se boš lahko prepričal da niso moji. Nimaš prav in delaš krivico, upam da se ti vrne.
UganiKdo ::
Dolžnost operaterja je da zaščiti svoje naročnike. Tu ni debate. Če je operater o morebitnih zlorabah obveščen in ne naredi nič, potem je pravno in moralno odgovoren.
Telemach-u je odklenkalo. Bo potreben interni nadzor.
Rdeči alarm tudi za informacijskega pooblaščenca.
Ne nakladaj. Operater nima nikakršne dolžnosti ščitit uporabnika pred lastno neumnostjo. Operater ima dolžnost skladno z veljavno zakonodajo nudit storitve, kot je dogovorjeno v pogodbi in to je to.
UganiKdo ::
10 je veliko, ko govorimo o grupnem seksu, ne pa o uporabnikih mobilne telefonije.
Še vedno pa samo jokaš, namesto da bi se ukvarjal z dokazovanjem zlorabe in pritožbami.
Kdo pa pravi da jih je samo 10? A misliš da gre vsak objavit tudi zadevo na forum? Seveda ne, zelo malo jih to stori, morda 1 %. Tako da oškodovanih uporabnikov je lahko tudi več kot 1000.
Nič ne jokam, druge opozarjamo na zadevo in hkrati raziskujemo ta primer očitne zlorabe in kraje. Obtožil si me da sem jaz ustvaril profile drugih oškodovancev in da trolam, kar ni res in je totalni debilizem, ker so vsi profili stari še po več let.. tudi če boš šel pogledat IP-je, se boš lahko prepričal da niso moji. Nimaš prav in delaš krivico, upam da se ti vrne.
lahko jih je več 1000 lahko sta pa dva z 5 uporabniškimi imeni na forumu. ampšak nič od tega ne spremeni ničesar v debati.
Kaj ko bi objavil počasi te vele pritožbe, da lahko ostale namišljene persone začnejo pisat pritožbe? Če pa velja tvoja in vas je takih več 1000 potem pa je še toliko boljše, da čim prej objaviš pritožbo in se zasuje AKOS in telemach. Bodo morali zadevo bistveno bolj resno vzet kot jokanje po forumih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
kunigunda ::
še en ki ne zna brat ...
Se en k verjame vsemu kar kdo napise.
Isto je kot radar. Ko dobis doov slikco, ce nisi ti vozu, bos pac dokazoval kdo je, sicer je krivda na tebi.
Policija si radarjev ne zmisljuje zato da zasluz, tko tud operater ne, niti content provider.
Sms z mojega telefona ni bil poslan, kar verjamem da se tehnično lahko tudi dokaže. Gre za očitno zlorabo in krajo, če bi temo prebral bi videl, da je takih praktično identičnih primerov veliko in ni to osamljen primer (torej primerov ko potrditveni sms ni bil poslan).
Kaj pa, če so ti naložili Trojanca? Ta ti bi lahko poslal sms brez tvoje vednosti in ga tudi izbrisal iz seznama poslanih sporočil.
Če bi spremljal temo, bi vedel, da od verzije 5.0 Androida naprej, aplikacije ne morejo pošiljati sms-jev mimo stock aplikacije za sporočila. Android je 7.0 in telefon ni rootan, tako da krivda aplikacij je izključena.
Na loldroidu mora biti od 5.0 dalje vsaka aplikacija, ki želi dostop do SMS (tudi pošiljanje) nastavljena kot default messaging app. Če tega nisi nastavil, ter če nimaš root dostop (ki ga je zlorabila druga aplikacija), ti noben app nebi pošiljal mimo messaging appa.
Glede verzije 5.0 se motis. Se zmeraj telefon zna in lahko posilja sms mimo sms aplikacije. Ze zaradi emergency klicev.
Jimp ::
Erik39, nič ne objavljat javno. Ostani anonimen.
Vsebino pritožbe naj prejmejo samo tisti, ki lahko kaj ukrepajo. Saj že veš kdo.
Vsebino pritožbe naj prejmejo samo tisti, ki lahko kaj ukrepajo. Saj že veš kdo.
Erik39 ::
Dolžnost operaterja je da zaščiti svoje naročnike. Tu ni debate. Če je operater o morebitnih zlorabah obveščen in ne naredi nič, potem je pravno in moralno odgovoren.
Telemach-u je odklenkalo. Bo potreben interni nadzor.
Rdeči alarm tudi za informacijskega pooblaščenca.
Ne nakladaj. Operater nima nikakršne dolžnosti ščitit uporabnika pred lastno neumnostjo. Operater ima dolžnost skladno z veljavno zakonodajo nudit storitve, kot je dogovorjeno v pogodbi in to je to.
Tukaj ni šlo za nobeno uporabnikovo neumnost, ker je bil uporabniku odštet znesek z računa BREZ da bi se ta prijavil kamorkoli, kamorkoli vpisal svojo številko ali poslal kakršenkoli SMS z besedo "da".
Imaš pa uporabnike ki so zavedeni v to. Tukaj bi lahko rekel da gre za neumnost uporabnika, vendar tukaj ne gre za to.
Erik39, nič ne objavljat javno. Ostani anonimen.
Vsebino pritožbe naj prejmejo samo tisti, ki lahko kaj ukrepajo. Saj že veš kdo.
Tako je, se strinjam s tabo. Uganikdo pa naj kar trola u prazno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
UganiKdo ::
Erik39, nič ne objavljat javno. Ostani anonimen.
Vsebino pritožbe naj prejmejo samo tisti, ki lahko kaj ukrepajo. Saj že veš kdo.
ja, fiktivne pritožbe je res težko objavit. Drugače pa če bi bil pismen sem mu že zgoraj napisal naj skrije osebne podatke. Pomembna je argumentacija v prtiožbi ki bo 1000000000 ki so oškodovani prišla prav, da lažje uveljavijo svoje pravice. Če je prišel jokat na forum in iskat nasvete, je korektno, da potem tudi on deli svoje znanje.
Tukaj ni šlo za nobeno uporabnikovo neumnost, ker je bil uporabniku odštet znesek z računa BREZ da bi se ta prijavil kamorkoli, kamorkoli vpisal svojo številko ali poslal kakršenkoli SMS z besedo "da".
to praviš ti. Če imaš prav potem že na prvi strani dobil priporola kam zadevo priajvit. Vse od tam naprej je slaboumno jokanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
Erik39 ::
še en ki ne zna brat ...
Se en k verjame vsemu kar kdo napise.
Isto je kot radar. Ko dobis doov slikco, ce nisi ti vozu, bos pac dokazoval kdo je, sicer je krivda na tebi.
Policija si radarjev ne zmisljuje zato da zasluz, tko tud operater ne, niti content provider.
Sms z mojega telefona ni bil poslan, kar verjamem da se tehnično lahko tudi dokaže. Gre za očitno zlorabo in krajo, če bi temo prebral bi videl, da je takih praktično identičnih primerov veliko in ni to osamljen primer (torej primerov ko potrditveni sms ni bil poslan).
Kaj pa, če so ti naložili Trojanca? Ta ti bi lahko poslal sms brez tvoje vednosti in ga tudi izbrisal iz seznama poslanih sporočil.
Če bi spremljal temo, bi vedel, da od verzije 5.0 Androida naprej, aplikacije ne morejo pošiljati sms-jev mimo stock aplikacije za sporočila. Android je 7.0 in telefon ni rootan, tako da krivda aplikacij je izključena.
Na loldroidu mora biti od 5.0 dalje vsaka aplikacija, ki želi dostop do SMS (tudi pošiljanje) nastavljena kot default messaging app. Če tega nisi nastavil, ter če nimaš root dostop (ki ga je zlorabila druga aplikacija), ti noben app nebi pošiljal mimo messaging appa.
Glede verzije 5.0 se motis. Se zmeraj telefon zna in lahko posilja sms mimo sms aplikacije. Ze zaradi emergency klicev.
Imaš kakšne dokaze da je to tako kot praviš? Pač dejansko me zanima če je to res.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
kunigunda ::
Preciti si , verjetno pise na netu, ELS je androidova storitev, poslje pa AML sms. Ce npr klices 112, bo telefon potihem prizgou gps, najdu lokacijo, izklopu gps, in na 112 kratko stevilko poslal AML s tvojo lokacijo.
Erik39 ::
ja, fiktivne pritožbe je res težko objavit. Drugače pa če bi bil pismen sem mu že zgoraj napisal naj skrije osebne podatke. Pomembna je argumentacija v prtiožbi ki bo 1000000000 ki so oškodovani prišla prav, da lažje uveljavijo svoje pravice. Če je prišel jokat na forum in iskat nasvete, je korektno, da potem tudi on deli svoje znanje.
Pritožba in primer nista fiktivna, ampak je bila poslana par dni nazaj. Ne zdi se mi smiselno da bi na AKOS in tržni inšpektorat prihajale identične pritožbe.
to praviš ti. Če imaš prav potem že na prvi strani dobil priporola kam zadevo priajvit. Vse od tam naprej je slaboumno jokanje.
Prijava oz. pritožba je oddana bila že par dni nazaj. Zaenkrat še nisem dobil nobenega odgovora. Slaboumen si pa ti, jaz ne. Forumi so za to, da se razpravlja in pride do novih rešitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
UganiKdo ::
zdi se ti pa smiselno kričat, da prihaja do identičnih zlorab?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
Erik39 ::
zdi se ti pa smiselno kričat, da prihaja do identičnih zlorab?
Prihaja do identičnih zlorab. Ni pa smiselno da so pritožbe identične, zato da jih bodo organi pregona bolj resno vzeli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
sass628 ::
Pritožbo sem poslal na AKOS in čakal na odgovor z njihove strani, kjer sem jih prosil za pomoč oz. usmeritve kaj lahko sam naredim...pričakovan odgovor moram prvo počakat da prejmem račun..bla bla...
Prav tako sem poslal pritožbo na Mobile pay services ki procesirajo plačila za Dimoco, da mi posredujejo obrazce za reklamacijo oz za razrešitev obremenitve zaradi suma zlorabe(glede na to da izvajajo plačila to morajo imeti zakonsko urejeno). Zaenkrat še nobenega odgovora
Pritožbo na Telemach nisem poslal saj sem čakal na odgovor s strani AKOSA, da me pravilno usmeri.Danes bom posredoval pritožbo na podjetje Telemach, vidim pa da vas je kar nekaj v tej skupini z podobno/isto situacijo.
Bi blo pa fajn poslati skupno pritožbo na podjetje Telemach, oz jim navesti v pritožbi, da ni to posamezen primer in da ustrezno ukrepajo.
odg. s strani AKOSA:
"Zadeva: Pojasnilo
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: Agencija) je
16.9.2020 prejela vaše elektronsko sporočilo, v katerem navajate, da ste dne 15.9.2020 iz
telefonske številke 6655 prejeli 3 SMS sporočila. Kasneje se je izkazalo, da je šlo za prijavo na
komercialna sporočila. Zanima vas, kako je Telemach pridobil podatke in kako je prišlo do članstva v
SMS klubu.
Pojasnjujemo vam, da je za zgoraj navedena vprašanja naslovnik operater oz. izvajalec teh storitev
(podjetje DIMOCO Europe Gmbh). Pogoji in način včlanitve v SMS klub je opredeljen v Splošnih
pogojih operaterja. Poleg tega Agencija brez predhodno izvedenega postopka, v katerem se
razjasnijo vse potrebne okoliščine in v katerem sodelujeta obe strani (torej naročnik in operater), ne
more podati zavezujočega odgovora. Glede na to, da navajate, da vam je sporen postopek prijave in
tudi samo zaračunavanje, lahko pri Telemachu v skladu s 142. členom Zakona o elektronskih
komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/2012, 110/2013 in 40/2014-ZIN-B, 54/14 - odl.US, 81/15,
40/17, 30/19 - Odl.US; v nadaljevanju: ZEKom-1) vložite reklamacijo zoper sporni račun, in sicer v
15 dneh od dneva, ko ste se seznanili z računom, vendar najpozneje v 60 dneh od njegove izdaje. Če
ne bi bili zadovoljni z operaterjevim odgovorom, lahko po končanem reklamacijskem postopku v
rokih, ki jih prav tako določa 142. člen ZEKom1 vložite tudi predlog za reševanje spora pred
Agencijo. Več informacij o postopku pred Agencijo je na voljo na: https://www.akos-
rs.si/uporabniki-storitev/raziscite/spori-med-operaterji-oz-izvajalci-postnih-storitev-in-koncnimi-
uporabniki/kako-se-lahko-pritozim-kako-oddam-vlogo.
S spoštovanjem
Prav tako sem poslal pritožbo na Mobile pay services ki procesirajo plačila za Dimoco, da mi posredujejo obrazce za reklamacijo oz za razrešitev obremenitve zaradi suma zlorabe(glede na to da izvajajo plačila to morajo imeti zakonsko urejeno). Zaenkrat še nobenega odgovora
Pritožbo na Telemach nisem poslal saj sem čakal na odgovor s strani AKOSA, da me pravilno usmeri.Danes bom posredoval pritožbo na podjetje Telemach, vidim pa da vas je kar nekaj v tej skupini z podobno/isto situacijo.
Bi blo pa fajn poslati skupno pritožbo na podjetje Telemach, oz jim navesti v pritožbi, da ni to posamezen primer in da ustrezno ukrepajo.
odg. s strani AKOSA:
"Zadeva: Pojasnilo
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: Agencija) je
16.9.2020 prejela vaše elektronsko sporočilo, v katerem navajate, da ste dne 15.9.2020 iz
telefonske številke 6655 prejeli 3 SMS sporočila. Kasneje se je izkazalo, da je šlo za prijavo na
komercialna sporočila. Zanima vas, kako je Telemach pridobil podatke in kako je prišlo do članstva v
SMS klubu.
Pojasnjujemo vam, da je za zgoraj navedena vprašanja naslovnik operater oz. izvajalec teh storitev
(podjetje DIMOCO Europe Gmbh). Pogoji in način včlanitve v SMS klub je opredeljen v Splošnih
pogojih operaterja. Poleg tega Agencija brez predhodno izvedenega postopka, v katerem se
razjasnijo vse potrebne okoliščine in v katerem sodelujeta obe strani (torej naročnik in operater), ne
more podati zavezujočega odgovora. Glede na to, da navajate, da vam je sporen postopek prijave in
tudi samo zaračunavanje, lahko pri Telemachu v skladu s 142. členom Zakona o elektronskih
komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/2012, 110/2013 in 40/2014-ZIN-B, 54/14 - odl.US, 81/15,
40/17, 30/19 - Odl.US; v nadaljevanju: ZEKom-1) vložite reklamacijo zoper sporni račun, in sicer v
15 dneh od dneva, ko ste se seznanili z računom, vendar najpozneje v 60 dneh od njegove izdaje. Če
ne bi bili zadovoljni z operaterjevim odgovorom, lahko po končanem reklamacijskem postopku v
rokih, ki jih prav tako določa 142. člen ZEKom1 vložite tudi predlog za reševanje spora pred
Agencijo. Več informacij o postopku pred Agencijo je na voljo na: https://www.akos-
rs.si/uporabniki-storitev/raziscite/spori-med-operaterji-oz-izvajalci-postnih-storitev-in-koncnimi-
uporabniki/kako-se-lahko-pritozim-kako-oddam-vlogo.
S spoštovanjem
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sass628 ()
MrStein ::
Prijava na AKOS bo sprozila naslednje: Le ta bo od operaterja zahteval izpise, kjer bo razvidno da je bil sms s kljucno besedo DA poslan. S tem bo za njih zadeva zakljucena in operater opran kakrsnekoli krivde.
V tem primeru mora nategnjenec zahtevat točne izpise, kdaj je prišel kater sms, prek katerega oddajnika, kdaj je bil poslan, prek katerga oddajnika itd. In to raw podatke, ne neke obračunske, ki so že trikrat obdelani.
Ne rabi nič. Tisti, ki od njega terja teh 10-20 EUR je dolžan dokazati, da je do njih upravičen.
Mislim, kje vi živite? V Imaganinationland?
Tale DIMOCO (ali NTH) bo moral (na sodišču, če ne drugje) lepo pokazati verodostojno pogodbo, po kateri mu je kdo dolžan denar. Sicer lahko upa le na lahkovernost (ovce...) nategnjencev. (kar sicer v 80% primerov lepo deluje)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Erik39 ::
Lej, operater nima nic tuki.
Ko content provider (cp) hoce posiljat sms-e, mora sklent pogodbo z operaterjem. Ce hoce se zaracunavat, mora z vsemi operaterji (ker lahko zaracuna sam njegove uporabnike).
Pri podpisu pogodbe je dolzan, v kolikor gre za prijavo na placljive vsebine preko SMS, najprej poslati SMS z obrazlozitvijo, kaj se bo prijavilo, pocakati da uporabnik potrdi, in potem
uporabnika narociti. Prav tako je dolzan uporabniku zagotoviti da se odjavi. (Ker pri odjavah kaksen to ne naredi, grejo operaterji na roke, da lahko blokiras tega CP s tem da poklices na kontaktni center operaterja (vsaj telemach ma tko).
Ce ima operater v sistemu, da si poslal DA (kot je razvidno iz tvojega posta, ko si klical klicni center in ti je svetovalka to povedala), potem se je ta dogodek tudi ZGODIL, se pravi sms je prisel s tvojega telefona (in nic drugace). Ce ti nisi to sam poslal, ti je pac telefon, preveri aplikacije ipd, ceprav ne poznam aplikacije, ki bi bila tako pametna da bi kar nasla kljucno besedo za potrditev in jo sama poslala nazaj. Prijava na AKOS bo sprozila naslednje: Le ta bo od operaterja zahteval izpise, kjer bo razvidno da je bil sms s kljucno besedo DA poslan. S tem bo za njih zadeva zakljucena in operater opran kakrsnekoli krivde.
Ni res, seveda je operater tudi kriv, on je tisti, ki se ni prepričal, če je uporabnik storitev naročil, ampak je kar odštel znesek.
Operater bi lahko zadevo preprečil. Zakaj nimajo vsi operaterji zrihtano tako kot ima A1(Simobil) (preberi na dnu strani)? Zakaj določeni operaterji sploh nimajo pogodb z NTH AG d.o.o in DIMOCO in podobnimi..
"Simobil
Uporabniki se za odjavo iz SMS-klubov lahko vedno obrnejo na naš center za pomoč uporabnikom na 040 40 40 40, na info@simobil.si ali prek družabnih omrežij,« odgovarjajo iz Simobila. Dodajajo, da so prvi in za zdaj edini v Sloveniji s 1. marcem lani uvedli povsem novi sistem oz. platformo Si.nakup za zunanje ponudnike, ki regulira plačljive storitve: »Zunanji ponudniki morajo za aktivacijo zaračunljivih storitev posredovati vse potrebne podatke oz. morajo konfigurirati storitev v skladu s pogoji tehnične storitve. Šele na podlagi pozitivne odobritve Si.mobila lahko začnejo uporabljati storitev. Nova platforma regulira zunanje ponudnike, da uporabnikom ne smejo in tudi tehnično ne morejo zaračunati storitve, če uporabnik predhodno ni potrdil plačila/naročnino na storitev direktno Si.mobilu. S tega naslova je uporabniška izkušnja bistveno bolj transparentna in varna, saj uporabnik prejme za plačljive storitve vedno SMS-sporočilo od Si.mobila z informacijo (kaj, koliko, kolikokrat) se mu bo zaračunalo. Če uporabnik pozitivno odgovori na Si.mobilovo sporočilo (DA), šele takrat lahko zunanji ponudnik izvede transakcijo. Če uporabnik ne potrdi ali odgovori negativno (NE), potem zunanji ponudnik tudi ne more zaračunati storitve, saj je Si.mobil ne avtorizira. Prav tako zunanji ponudnik ne more zaračunavati sporočila uporabnikom, ki se niso včlanili v tako imenovane SMS-klube, če mobilna številka uporabnika za specifično storitev ni zabeležena na strani Si.mobila, da je potrdila včlanitev.
https://www.slovenskenovice.si/novice/b...
Zakaj nimajo operaterji po defaultu izključene komercialne številke, ter jih vklopijo na zahtevo uporabnika, ne pa obratno?
Ce ima operater v sistemu, da si poslal DA (kot je razvidno iz tvojega posta, ko si klical klicni center in ti je svetovalka to povedala), potem se je ta dogodek tudi ZGODIL, se pravi sms je prisel s tvojega telefona (in nic drugace).
To spet ni nujno res.
Ce ti nisi to sam poslal, ti je pac telefon, preveri aplikacije ipd, ceprav ne poznam aplikacije, ki bi bila tako pametna da bi kar nasla kljucno besedo za potrditev in jo sama poslala nazaj.
Aplikacije niso bile spreminjane že več kot eno leto. Če bi bile res aplikacije, pol bi se po logiki zadeva zgodila že prej, pa se ni.
ceprav ne poznam aplikacije, ki bi bila tako pametna da bi kar nasla kljucno besedo za potrditev in jo sama poslala nazaj.
Sploh ni nujno da so aplikacije, lahko gre za kakšne druge vdore. To bo ugotovila preiskava. Tudi sicer je lahko aplikacija spisana prav z namenom da scammerjem nosi profit.
Operater je vsaj delno kriv. On se mora PREDEN uporabniku zaračuna, prepričati, da je uporabnik storitev naročil, kar pa ni storil (in uporabnik tudi storitve ni naročil).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
MrStein ::
Če bi spremljal temo, bi vedel, da od verzije 5.0 Androida naprej, aplikacije ne morejo pošiljati sms-jev mimo stock aplikacije za sporočila. Android je 7.0 in telefon ni rootan, tako da krivda aplikacij je izključena.
V Android 7.0 je mali milijon lukenj, skozi katere lahko aplikacija počne praktično karkoli.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
c3p0 ::
MrStein ::
Ja, ker sedem naključnih uporabnikov foruma (ali jih je res sedem bi se dalo diskutirat, ker ni ravno umetnost odpred 3-4 račune in jokat), ki so domnevno oškodovani seveda govori samo sveto resnico. Med tem ko je popolnoma normalno, da par 100 zaposlenih pri telemachu in drugih operaterjih sistemsko zlorablja in oškoduje uporabnike.
SiMobil je več let sistemsko zlorabljal in oškodoval uporabnike. Dobrodošel v realnosti.
Namreč implikacije, da operater posega v prometne podatke so bistveno bolj resne kot par 10 ali 1000 EUR. Gre za podatke, ki jih je operater dolžen hraniti in zbirati skladno z zakonom in se uporabljajo tudi v bistveno bolj resnih zadevah. Si predtavljaš kaj bi za recimo kazenske postopke pomenilo, če bi se pokazalo, da lahko operater po milji volji spreminja podatke?
Saj jih lahko. Kaj pa mu po tvoje preprečuje?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Utk ::
Če bi spremljal temo, bi vedel, da od verzije 5.0 Androida naprej, aplikacije ne morejo pošiljati sms-jev mimo stock aplikacije za sporočila. Android je 7.0 in telefon ni rootan, tako da krivda aplikacij je izključena.
V Android 7.0 je mali milijon lukenj, skozi katere lahko aplikacija počne praktično karkoli.
Če sta se operater in ponudnik odločila za ne-varen način potrjevanja, potem je to njihov problem. In kaj je varno in kaj ne, bi morali vedet oni, ne mi, oni so "strokovnjaki". Čeprav niso. Kot če na mimovrste jaz nekaj naročim na tvoj hišni naslov, in bi ti potem na vsak način moral to plačat. Ne, ne gre to tako.
MrStein ::
Točno tako. V tem primeru bi mi poštar (ali kdorkoli) moral pokazati moj podpis na pogodbi, po kateri sem mu dolžan. Če ne more, se lahko samo slika.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
kunigunda ::
Se enkrat operater je POSREDNIK.
Operater ne ve kaj bo provider poslal koliko zaracunal katera kljucna beseda je za vklop izklop. Njegova dolznost je po pogodbi da dostavi sms ki ga od providerja dobi in zaracuna po ceni ki jo provider poslje zraven (od tega slje operaterjev zasluzek dolocen revenue share ter narocnina ki jo provider mesecno placuke. Mislim da to na operaterjevih straneh tudi pise da so kriti. Operater je dolzan reagirati zgolj ce se provider ne drzi pravil igre dolocene s pogodbo.
Operater ne ve kaj bo provider poslal koliko zaracunal katera kljucna beseda je za vklop izklop. Njegova dolznost je po pogodbi da dostavi sms ki ga od providerja dobi in zaracuna po ceni ki jo provider poslje zraven (od tega slje operaterjev zasluzek dolocen revenue share ter narocnina ki jo provider mesecno placuke. Mislim da to na operaterjevih straneh tudi pise da so kriti. Operater je dolzan reagirati zgolj ce se provider ne drzi pravil igre dolocene s pogodbo.
MrStein ::
> Mislim da to na operaterjevih straneh tudi pise
misliš ali veš?
Tole računa operater. Tako kot če bi ti banka iz TRR tvoj denar nekam poslala, kar tako. Kdo je tu odgovoren? Banka? Ali prejemnik denarja?
misliš ali veš?
Tole računa operater. Tako kot če bi ti banka iz TRR tvoj denar nekam poslala, kar tako. Kdo je tu odgovoren? Banka? Ali prejemnik denarja?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Master_Yoda ::
Točno tako. V tem primeru bi mi poštar (ali kdorkoli) moral pokazati moj podpis na pogodbi, po kateri sem mu dolžan. Če ne more, se lahko samo slika.
Verjetno imajo v splosnih pogojih kaj glede teh nategunskih SMS klubov napisano. In s tem se moras strinjati ko podpises pogodbo.
Dovie'andi se tovya sagain.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Master_Yoda ()
kunigunda ::
> Mislim da to na operaterjevih straneh tudi pise
misliš ali veš?
Tole računa operater. Tako kot če bi ti banka iz TRR tvoj denar nekam poslala, kar tako. Kdo je tu odgovoren? Banka? Ali prejemnik denarja?
Ne tko je kot da ti nekomu nakazes 100 namesto 10eur. banka se s tem ne bo ukvarjala.
Erik39 ::
Njegova dolznost je po pogodbi da dostavi sms ki ga od providerja dobi in zaracuna po ceni ki jo provider poslje zraven
Ne, njegova osnovna in primarna dolžnost je da se prepriča, če je uporabnik naročil storitev, in to mora storiti PREDEN mu karkoli zaračuna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
hator ::
tjasa10101 je izjavil:
Isto se je naredilo meni, TM valda nič ne morejo, lahko le blokirajo vse komercialne številke, za reklamacijo se pa sam meni z NTH Media... Sem pa 3 dni prej prejela sumljivo sporočilo - geslo - od TM za aktivacijo telefonske številke na neki spletni strani... Še kdo?
Sem dobil. Pred parimi dnevi je tudi mama dobila enak SMS.
Ali kdo ve kaj je to?
Jimp ::
hator, takšen SMS se dobi, ko se prenese telefonska iz enega ponudnika na Telemach.
Tudi mi smo dobili takšen SMS. Nekaj dni za tem pa Dimoco.
Gre za interni "SIM swapping" ali kaj podobnega? In potem ta oseba potrdi plačljive SMSe brez tvoje/naše vednosti.
Tudi mi smo dobili takšen SMS. Nekaj dni za tem pa Dimoco.
Gre za interni "SIM swapping" ali kaj podobnega? In potem ta oseba potrdi plačljive SMSe brez tvoje/naše vednosti.
sass628 ::
hator, enak sms sem tudi jaz dobil par dni preden me je dimoco bremenil.
Moj nasvet: Kliči na Telemach in snemaj klic, reči jim da ti blokirajo vsa reklamna sporočila na to številko. V primeru da ti bremenijo št. par dni kasneje in ti kontaktni center zabije nazaj da nisi nikoli imel blokiranih reklamnih sporočil se lahko zagovarjaš da imaš dokaz. in dejansko operater ni opravil svojega dela.
Moj nasvet: Kliči na Telemach in snemaj klic, reči jim da ti blokirajo vsa reklamna sporočila na to številko. V primeru da ti bremenijo št. par dni kasneje in ti kontaktni center zabije nazaj da nisi nikoli imel blokiranih reklamnih sporočil se lahko zagovarjaš da imaš dokaz. in dejansko operater ni opravil svojega dela.
darkolord ::
kunigunda ::
Njegova dolznost je po pogodbi da dostavi sms ki ga od providerja dobi in zaracuna po ceni ki jo provider poslje zraven
Ne, njegova osnovna in primarna dolžnost je da se prepriča, če je uporabnik naročil storitev, in to mora storiti PREDEN mu karkoli zaračuna.
Zato pa imamo toliko negodovanja ko ljudje ne poznajo osnovnih stvari, kaj kdo lahko in kaj kdo mora...
Erik39 ::
Njegova dolznost je po pogodbi da dostavi sms ki ga od providerja dobi in zaracuna po ceni ki jo provider poslje zraven
Ne, njegova osnovna in primarna dolžnost je da se prepriča, če je uporabnik naročil storitev, in to mora storiti PREDEN mu karkoli zaračuna.
Zato pa imamo toliko negodovanja ko ljudje ne poznajo osnovnih stvari, kaj kdo lahko in kaj kdo mora...
Operater mora preveriti ali je storitev uporabnik naročil, kar je potrdilo tudi sodišče leta 2010 ko je Zveza potrošnikov Slovenije na sodišče spravila podoben primer. Poznam zadeve in operater mora preveriti ali je uporabnik storitev naročil, kar ni storil, s tem je delno kriv.
kunigunda ::
Operater je keiv ce gre za njegove storitve. Dimoco ni njegova storitev ampak zgolj kanal.
https://telemach.si/a16998/Pomoc/Storit...
https://telemach.si/a16998/Pomoc/Storit...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kunigunda ()
Erik39 ::
Sodbo probaj najti, tukaj je njihov članek, ki omenja njihovo zmago na sodišču.
https://www.zps.si/index.php/nasveti-in...
Je NTH ali Dimoco njihov kanal ja, pa vendarle, je operater tisti, ki zaračuna končnemu uporabniku (v imenu NTH-ja), kar pa ne bi smel če se prej ne prepriča, ali je uporabnik storitev res naročil.
https://www.zps.si/index.php/nasveti-in...
Operater je keiv ce gre za njegove storitve. Dimoco ni njegova storitev ampak zgolj kanal.
https://telemach.si/a16998/Pomoc/Storit...
Je NTH ali Dimoco njihov kanal ja, pa vendarle, je operater tisti, ki zaračuna končnemu uporabniku (v imenu NTH-ja), kar pa ne bi smel če se prej ne prepriča, ali je uporabnik storitev res naročil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
sass628 ::
Ok ekipa tranqilo...mislim da ste vsi malo zabredli in terjate svoj prav, tko se iskreno nikamor ne pride.(skrajni čas da se odpre enga mrzlega)
OP je odprl temo in zaključil svoj post z vprašanjem:
"Kaj se da storiti (poleg Tržnega inšpektorata in zveze potrošnikov Slovenije)? Ali ima kdo podobno izkušnjo?".
Če imate kak nasvet ga prosim napišite in ne smetite po temi s "svojim prav". Je kar nekaj takih, ki se nam je zadeva zgodila in se nam zdi sporna. Zadevo želimo razčistiti in najti neko rešitev, ki bi pripomogla ostalim v prihodnosti( upam da se ta zadeva nobenmu ne zgodi)
Ne iščemo nepotrebnega spora z drugimi uporabniki foruma.
OP je odprl temo in zaključil svoj post z vprašanjem:
"Kaj se da storiti (poleg Tržnega inšpektorata in zveze potrošnikov Slovenije)? Ali ima kdo podobno izkušnjo?".
Če imate kak nasvet ga prosim napišite in ne smetite po temi s "svojim prav". Je kar nekaj takih, ki se nam je zadeva zgodila in se nam zdi sporna. Zadevo želimo razčistiti in najti neko rešitev, ki bi pripomogla ostalim v prihodnosti( upam da se ta zadeva nobenmu ne zgodi)
Ne iščemo nepotrebnega spora z drugimi uporabniki foruma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sass628 ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nekdo me stalno kliče s številk ... (strani: 1 2 3 4 … 9 10 11 12 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 598913 (27745) | Nikonja |
» | Telemach mobilna telefonija (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 177488 (33696) | neosonic |
» | sms prevara 6655Oddelek: Mobilne tehnologije | 4097 (3012) | klinker |
» | SMS spam +386 70 387 970Oddelek: Loža | 9036 (7557) | gusto |