» »

KRAJA: Sumljivi plačljivi sms klub brez potrditve uporabnika?!

KRAJA: Sumljivi plačljivi sms klub brez potrditve uporabnika?!

Temo vidijo: vsi
««
14 / 14
»
»»

Lightning ::

Bili so pod sporočili prejetimi, ko smo jih dobili od številke 6655 ter nato takoj v isti minuti so bili odgovori na prvo sporočilo z oznako "DA" in to večkrat, po tem pa so začeli prihajati SMS-i vsak teden ob sobotah. Sedaj smo dali "STOP" in šli na Telemach, kjer so naredili blokado tem plačljivim storitvam.

Na tem forumu sem že bral, da lahko na ta sporočila, ki jih prejmeš, avtomatsko se naredi odgovor z "DA", kljub temu, da mi nismo nič odgovorili. Gre očitno za zlorabo, da se nekdo okoristi.

NoFear85 ::

Podobna zadeva pred par leti na A1. Resil sem preko AKOSa.

Lightning ::

Imel sem namen, da bi prvo poslal na operaterja (Telemach) in ponudnika (DIMOCO, NTH), oni lahko po telefonski številki verjetno vidijo, kdaj so bili ti sporni SMS poslani na našo številko in nato takoj odgovori z "DA", sumim, da gre za nekaj takega, da takoj oni prejmemo povratni odgovor, v njem pa mislim tudi omeniti, da bomo seznanili tudi AKOS, če ne bo uspešna reklamacija oziroma storno teh storitev plačljivih, po tem pa bomo videli kako in kaj dokazovat. Zraven bom prilepil tudi neke linke, kjer se je enako že dogajalo v preteklosti in to ravno na Telemach in bomo videli kako bodo na to reagirali, čeprav je možnost uspeha verjetno manjša, ampak včasih je potrebno probati :)

Lightning ::

Kakšen pa je postopek za AKOS in kako uspešen si lahko tam? Oziroma kakšna je vloga tega AKOS, da se je potrebno tudi na njih obrniti? Jim pošlješ po emailu enako vsebino, kot na Telemach in DIMOCO ter NTH, da vidijo, da so vsi dobili in upaš na uspešen razplet? Hvala za pojasnilo

NoFear85 ::

Operater te bo najberjetneje odpravil z odgovorom, da oni samo zaracunajo storitev, katera je bila opravljena pri zunanjem partnerju (dimoco, nth,...). Ponudnik placljive storitve pa, da je bila iz tvoje stevilke narocena placljiva storitev. Zacaran krog. AKOS pa je edini, ki ima pooblastila za resevanje sporov med narocnikim in ponudnikom telekomunikacijskih storitev. Opravljena bo poizvedba na kateri bazni postaji je bil prejet sms in vrsta drugih informacij, do katerih ti ne prides sam preko ponudnika GSM storitve. Vsaj sam nisem uspel dobiti nobenih informacij od A1.
Zakljucek: placane storitve A1 za dva (2) meseca, dokler se zadeva ni uredila, nato refundacija za placane storitve, katerih ni nihce narocal. Ocitno zloraba omrezja.

p.s.: Po nekih informacijah, naj bi bile dovzetne za te zlorabe nekatere starejse sim kartice, ali to drzi, pa ne vem.

Lightning ::

Lahko na AKOS pošljem email ali imajo kakšen obrazec? Ali imam s tem kakšne stroške nato? Ali se bodo ukvarjali recimo s stroški v višini 22,41 EUR? Hvala

To je njihova spletna stran?

https://www.akos-rs.si/

darkolord ::

Lightning ::

Tako, da oni to preko telefonske pošte po tem vidijo te bazne postaje oziroma lahko ugotovijo, od kod je bilo posredovano in da se nesporno ugotovi, kdo je to poslal in ali je kdo drug v našem imenu odgovoril. Nekje sem videl, da se to imenu SIM Swap Attack, kjer ti prevzamejo SIM kartico in v tvojem imenu lahko odgovorijo. Bomo probali in videli če bo kaj. Treba pa verjetno čim več podatkov posredovati na vse naslove. Hvala

toro69 ::

Lightning je izjavil:

Bili so pod sporočili prejetimi, ko smo jih dobili od številke 6655 ter nato takoj v isti minuti so bili odgovori na prvo sporočilo z oznako "DA" in to večkrat, po tem pa so začeli prihajati SMS-i vsak teden ob sobotah. Sedaj smo dali "STOP" in šli na Telemach, kjer so naredili blokado tem plačljivim storitvam.

Na tem forumu sem že bral, da lahko na ta sporočila, ki jih prejmeš, avtomatsko se naredi odgovor z "DA", kljub temu, da mi nismo nič odgovorili. Gre očitno za zlorabo, da se nekdo okoristi.


Da bi ti kaka aplikacija naročila in samodejno odgovorila z SMS ne pride v upoštev? Aplikacije so poblaščene za svašta...

Daniel ::

toro69 je izjavil:

Lightning je izjavil:

Bili so pod sporočili prejetimi, ko smo jih dobili od številke 6655 ter nato takoj v isti minuti so bili odgovori na prvo sporočilo z oznako "DA" in to večkrat, po tem pa so začeli prihajati SMS-i vsak teden ob sobotah. Sedaj smo dali "STOP" in šli na Telemach, kjer so naredili blokado tem plačljivim storitvam.

Na tem forumu sem že bral, da lahko na ta sporočila, ki jih prejmeš, avtomatsko se naredi odgovor z "DA", kljub temu, da mi nismo nič odgovorili. Gre očitno za zlorabo, da se nekdo okoristi.


Da bi ti kaka aplikacija naročila in samodejno odgovorila z SMS ne pride v upoštev? Aplikacije so poblaščene za svašta...


Tole izgleda precej verjetno.

Ni Dimoco brez razloga registriran v tujini. Pri nas je bila pre leti pri Telemachu podobna zadeva, SMSa za potrditev naročila nisem mogel niti nikjer najti. Še isti moment sem blokiral vse komercialne SMSe na vseh številkah, od takrat je mir. Sedaj so sicer vse številke na telekomu kjer pa tudi zaenkrat ni teh težav.

darkolord ::

toro69 je izjavil:

Da bi ti kaka aplikacija naročila in samodejno odgovorila z SMS ne pride v upoštev? Aplikacije so poblaščene za svašta...
To je v splošnem sicer najbolj verjetno, je pa tukaj zanimivo, da se to očitno pojavlja samo pri uporabnikih Telemacha ...

SambaShare ::

Ravno mislil vprašati. Če imaš odgovor DA med sporočili, ti odgovore pošilja nek app. Pa še bolj slab, če niti pobriše ne za sabo.

MrStein ::

Dobro bi bilo obvestiti tudi https://www.cert.si/
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

OutOfTheBox ::

Če sami tega niste delali in so bila sporočila z vsebino "DA" poslana praktično takoj po prejetem SMS-ju in je to vzorec, potem je v ozadju zagotovo program (app), ki vam dela to sranje - drugega niti ne more bit.

In dejte pregledovat kakšna dovoljenja zahtevajo aplikacije ki jih nalagate, ker avtomatsko pošiljanje SMS-jev, ni nedolžna zadeva. Takih appov niti ne nalagaš, če sam app ni SMS app (pa še to je treba vzet z rezervo).

Zgodovina sprememb…

delavec44 ::

OutOfTheBox je izjavil:

Če sami tega niste delali in so bila sporočila z vsebino "DA" poslana praktično takoj po prejetem SMS-ju in je to vzorec, potem je v ozadju zagotovo program (app), ki vam dela to sranje - drugega niti ne more bit.

In dejte pregledovat kakšna dovoljenja zahtevajo aplikacije ki jih nalagate, ker avtomatsko pošiljanje SMS-jev, ni nedolžna zadeva. Takih appov niti ne nalagaš, če sam app ni SMS app (pa še to je treba vzet z rezervo).


Marsikaj drugega je lahko. Prebereš malo zgodovino te teme.

Abaddon ::

Tole se še vedno dogaja, mislim, da so splošni pogoji in te firme stare že več kot 10 let.

Pojavljajo se tudi legitimne in dobro oblikovane pobude državljanov na predlagaj.vladi.si https://predlagam.vladi.si/predlog/16967
Odziv ministrstva na kratko je, da ne morejo nič, da sledijo evropski zakonodaji. Ničvredni dobro plačani birokrati, ki ne morejo/znajo/hočekjo zaščititi lastnega naroda.

Me zanima koliko ljudi bi bilo proti temu, da telefonski operater ima komercialna sporočila nastavljena po defaultu na BLOCK! Naj tisti, ki rabij te "storitve" pišejo dopise, da naj se stvar odblokira.
Očitno gre za sistemsko korupcijo s sodelovanjem VSEH slovenskih operaterjev. Jaz imam reicmo primer iz T2. Tako lažejo kot pes teče, ko hočeš kaj od njih. En mi bere vsebino sporočil medtem, ko mi drug uslužbenec preko mailov vehementno trdi, da do vsebine sporočil nimajo dostopa in taka jajca se grejo. Vsak mail in klic preusmerjajo drugam, da bi odnehal.

Ko podaš reklamacijo dobiš dopis, da je vse zaračunano upravičeno, kljub temu, da oni baje dostopa do vsebine sporočil nimajo. Kako kurac potem ugotovijo, da je vse zaračunano upravičeno?
In ali ne bi mogli tisti, ki imajo na položnici postavke imeti odgovornost dokazati čemu te postavke so na položnici?! Za ostale postavke je osnova pogodba, ki sem jo podpisal, za tele NTH storitve pa nisem nič podpisal. Četudi odgovoriš z DA ali je to sploh dovolj, da si "podpisal" pogodbo?!

Moj primer je sicer tak, da niti vem ne v resnici ali je hčera (13let, ravno toliko stara, da že ima telefon pa še ni dovolj pametna, da bi ga uporaabljat znala z vsemi scami vred) odgovorila z da ali ni. Ona trdi da ni, sporočil na telefonu nimam več, ker je takoj, ko je dobila nek znesek v sporočilu sumila, da gre za prevaro in je v strahu vse message pobrisala (otrok pač ne ve, da brisanje messagev ne naredi ničesar). Opazil sem seveda šele pri plačevanju računa (+10 eur, bbili smo pa že v drugem tednu naslednjega meseca torej še +5). Nekateri imajo trajnike!! Tašča recimo vem, da ne bi nikoli porajtala, če bi kje kaj potrdila. Znesek pa ni mali, v mescu je 20 EUR, kar je pol toliko kot vse ostale storitve skupaj.

Potem, ko sem pošiljal STOP nanj nisem dobil odgovora na telefon in sem že mislil izklopiti številko, ko sem naletel na enega izmed operaterjev na T2, ki mi je bral iz sporočil s 3838 in je videl sporočila, ki jih jaz na telefon nikoli nisem prejel! Že na prvi STOP je bilo baje nazaj poslano sporočilo, da sem odjavljen, potem pa na ostale variante STOP še, da nimam storitve, na telefon pa ta spoorčila niso prišla. Nato sem spremljal na horizontu in naslednji vikend res ni bilo zračunano več 2x2,49 eur.
Da ne govorim ,da sem takoj seveda na predlog enega od telefonskih T2 referentov pisno zahteval blokado komercialnih sporočil in so se na T2 mail operaterji sprenevedali kaj sploh hočem in pošiljali nazaj neke na pol avtomatske maile. Rabil sem ene 5 mailov, da so mi izklopili/blokirali komercialna sporočila.
Še vedno ne vem ali je odgovarjala hčera z Da ali ne ampak taka storitev že v štartu ne bi smela biti tako enostavna za vklop. Za vse ostalo raibmo ne vem kakšne POGODBE anekse in ne vem kaj še vse, za dodatnih 20 eur na mesec pa nič - en robot mora nekje zaznati en "DA".

Skratka gre za sistemsko krajo, na t2 imajo pomoje celo playbook kot ga imajo scamerji kako spraševati in odgovarjati starim gospem, da vlečeš denar iz njih.
Ciljajo pa na otroke in starejše. Potrditev naročnine mora biti čimbolj enostavna, takšna, da se lahko celo zmotiš in odgovoriš in potem vlečeš denar.
Sam buh vekoliko denarja na mesečni osnovi vlečejo ti scamerji. Od mene so/bodo najbrž dobili 15 EUR, sliši se malo, če pa to pomnožiš z vsemi Slovenci, ki so jih do sedaj nategnili je pa številka verjemite verjetno večja kot operaterji zaslužijo po regularni poti!!

In NE ne bo pomagala sprememba operaterja, ker so v to vključeni VSI!

Edina zaščita kolikor jaz razumem je, da takoj, ko pri nekem operaterju podpišeš pogodbo z dopisom zahtevaš, da se na telefonski številk izklopijo VSA komercialna sporočila.
In teh sporočil potem tudi, če bi hotel ne smem dobiti na telefon, če pa jih je pa na operaterju, ker imaš črrno na belem, da si zadevo izklopil.
Tudi na to bodo slej koprej najbrž našli loophole, računajo pa, da se za tistih 10 eur noben ne bo skiral.
Tudi zakaj mislite, da je cenik napisan v obliki "dvakrat po 2,49 EUR na teden". Pade ti v oči 2,49, marskdo misli, da je enkraten. Če bi pisalo 20 EUR na mesec, bi se seveda prijavilo veliko manj ljudi. Čisto vsak korak je naštudiran, država, ki naj bi ščitila svoje državljane, ker jih tudi za to plačujemo pa že več kot 10 let ne naredi ničesar!!!

Sramota od sramote.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Abaddon ()

delavec44 ::

Pa kdo bi se hotel prijaviti na to sranje? Kje je kakšna korist? Ali piše 2,49 ali pa 1 ali 20 isti k. Če mene vprašaš, komercialne sms-e in 090 številke ukiniti.

Abaddon ::

delavec44 je izjavil:

Pa kdo bi se hotel prijaviti na to sranje? Kje je kakšna korist? Ali piše 2,49 ali pa 1 ali 20 isti k. Če mene vprašaš, komercialne sms-e in 090 številke ukiniti.


Tudi, če vprašaš ostalih 99% naročnikov na storitve. Če že ne ukiniti, ker morajo po zakonodaji ta jajca dopuščati (beri predlagaj.vladi.si) pa bi operaterji morali komercialna sporočila imeti default na BLOCK.
Pa jih nimajo, ker pulijo folk vsi po vrsti. Tudi DDV se mimogrede obračuna od teh "storitev". Let that sink in.

Zakaj pravim, da je to sistemska kraja. Vsak korak je skrbno premišljen.
1. Operaterji imajo privzeto vžgana komercialna sporočila.
2. Zelo enostavno, če že ni avtomatsko, kot nekaeri trdijo, je "vključiti" storitev.
3. Cenik storitve je zavajujoč, da pade v oči najnižja možna cena.
4. Cena je nastavljena tako, da ni prenizka in ni previsoka. Preden porajtaš je okoli mimogrede 20 EUR! Ko ta znesek pomnožiš s par sto tisoč, zadeva postane zelo resna. Sploh za tiste, ki služijo. To je klasičen divide and conquer, vsak posameznik se ne sekira za tistih 10 EUR, suma summarum je pa ogromen znesek.
4. Ciljajo na otroke in starejše (igr, kvizi, vedeževanja), ki prehitro naivno kaj vključijo, glej točko 2 in 3.
5. Delujejo v sodelovanju z operaterji, ki se sprenevedajo, da s postavkami na lastnem računu nimajo nič!
6. Operaterji ne rabijo dokazovati, da je storitev res bila naročena, v dopisu na reklamacijo napišejo, da je bila in naročnik naj bi jim verjel.
7. Država pravi, da je vse po ISO, ker tako pravi zakonodaja EU. In potem obračunajo DDV.

In se lepo vrti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Abaddon ()

Abaddon ::

Jaka je zelo lepo napisal. VIR:https://predlagam.vladi.si/predlog/16967

Pozdravljeni,

Že dosti več kot 10 let zakonodaja dopušča, da ponudniki storitev mobilne telefonije dobesedno "kradejo" (oprostite izrazu) ranljivim skupinam, kot so otroci, starejši in osebam ki niso spretne pri uporabi modernih tehnologij.

Z poslanim SMS sporočilom "DA" se državljani zlahka ujamejo v pasti SMS klubov, na katere opozarja ZPS, Urad IP, AKOS, odvetniške pisarne in drugi.

Mobilni operaterji zavračajo reklamacije, govorijo strankam, da so "nekaj pritisnili" in podobno.

Ob sklenitvi naročniških razmerij ne omenjajo, da je možno uvesti blokado takoimenovanih "komercialnih sporočil", to možnost omenijo uporabniku, ko so že omogočili goljufijo enemu svojih pogodbenih partnerjev.

Na njihovih uporabniških portalih se teh blokad tipično ne da urediti, prav tako na portalih tipično ni razvidno da je se je njihov uporabnik naročil na plačljive vsebine (večinoma nevede in nehote).

Po trenutni zakonodaji državljani z poslanim SMS sporočilom "DA" vstopamo v pogodbo ne le z enim ampak kar dvema poslovnima subjektoma. Kdo sploh regulira sledljivost takšnih pogodb? Ali so dnevniki krmilnih aplikacij sistema za mobilno telefonijo zadosti verodostojen vir, ki lahko potrjuje, da je fizična oseba stopila v pogodbo z dvema poslovnima subjektoma? Kdo ščiti fizično osebo pred tem, da uslužbenci podjetja, ki nudi sotritve mobilne telefonije ne priredijo sistemskih dnevnikov?

Eden od ponudnikov mobilnih storitev (Telekom) je celo v lasti države, kar pomeni, da država sama omogoča goljufanje lastnih državljanov.

Po drugi strani pa moramo državljani za podaljšanje digitalnega potrdila za fizične osebe namestiti namensko aplikacijo za podpisovanje (ki žal niti približno ne sledi dobrim praksam digitalne varnosti) in z njo podpisati naš zahtevek za podajlšanje potrdila.

Pozdravljam pobudo in delo na digitalizaciji državnega poslovanja z vsemi aplikacijami, ki omogočajo državljanom enostavnejši dostop do zdravstva in državnih storitev (pri vseh teh aplikacijah je prijava dosti bolj kompleksna kot pa da pošljemo SMS sporočilo "DA" preko mobilnega telefona).

Eden od ključnih delov digitalizacije države bi moral biti tudi varnost državljanov. Z uvajanjem digitalnih storitev, brez regulacije obstoječih pasti, se bo področje kjer se lahko izvede napade le še povečalo.

Predlogi rešitev:

1. Osebno ne vidim razloga da bi kdo sploh namerno želel dobivati plačljiva SMS sporočila. Še sam poslovni model je nenavaden. Uporabnik se strinja, ponudni pa mu lahko potem pošlje poljubno količino plačljivih sporočil. Zato je prvi predlog, da se to prepove

2. Trenutno mobilni operaterji ob sklenitvi naročniških razmerij "zamolčijo" možnost raznih blokad. Upam si trditi da večina naročnikov, ko sklepa naročniško razmerje niti ne ve, da vse to obstaja. Zato predlagam, da bi morali ob sklenitvi mobilni operaterji ponuditi možnost VKLOPA teh storitev in razložiti kaj te storitve so. Privzeto pa bi bile te storitve blokirane. Seveda se pri operaterjih vse to trenutno da blokirati (pri nekaterih je za to potreben obisk poslovalnice. Prav tako preko spletnih portalov mobilnih operaterjev NI razvidno da so naročniki prijavljeni na takšne storitve). A vendar mobilni operaterji trenutno ob sklenitvi razmerij "zamolčijo" to možnost (oziroma je skrita nekje na pogodbi, katere večino naročnikov ne prebere podrobno).

3. Glede na to, da je očitno operaterjem mobilnih omrežij v interesu, da sodelujejo z podjetji, ki se poslužujejo zavajanja oziroma slabih poslovnih praks, bi morali pristojni organi RS imeti vzvode za kaznovanje mobilnih operaterjev. Sami ponudniki teh storitev so tipično nabiralniška podjetja z sedeži v državah kjer so nedotakljivi. Trenutno lahko pristojni organi le opozarjajo prebivalstvo.

Hvala,

Jaka Bac

MINISTRSTVO PA ODGOVARJA v svojem birokratskem uradno uradniškem slogu.
27. 11. 2023
Odziv Ministrstva za digitalno preobrazbo
Skladno z 8. točko drugega odstavka 186. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22 in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljevanju ZEKom-2) mora izvajalec storitev dostopa do interneta ali javno dostopnih medosebnih komunikacijskih storitev potrošniku pred sklenitvijo naročniške pogodbe med drugim zagotoviti tudi informacije o »cenah uporabe storitev ali klicev na številke, za katere veljajo posebni pogoji oblikovanja cen (npr. klici na premijske številke, storitve pošiljanja zabavnih sporočil)«.

Plačljiva SMS sporočila, na kar se opisana problematika nanaša, so v nacionalni zakonodaji posredno omenjena v 198. členu ZEKom-2, ki ureja spremljanje in nadzor porabe storitev. 198. člen ZEKom-2 določa, da mora izvajalec storitev dostopa do interneta in javno dostopnih medosebnih komunikacijskih storitev naročniku, ki je potrošnik, zagotoviti možnosti za spremljanje in nadzor porabe storitev, če naročnik za te storitve plačuje na podlagi dejanske časovne ali količinske porabe. Izvajalec v ta namen naročnika brezplačno obvesti pred dosegom količinske oziroma finančne meje, ki jo določi Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: agencija) s splošnim aktom, in ob njenem dosegu. Izvajalec mora zagotoviti tudi, da lahko naročnik možnost obveščanja kadar koli izklopi. Tretji odstavek citiranega člena dalje določa, da agencija s splošnim aktom iz prvega odstavka tega člena podrobneje uredi način izvajanja tega člena ter da lahko z namenom zagotavljanja učinkovitega varstva končnih uporabnikov s splošnim aktom predpiše tudi zagotavljanje informacij o ravni porabe v zvezi s premijskimi storitvami in drugimi storitvami, za katere veljajo posebni pogoji oblikovanja cen. Skladno s citirano pravno podlago je agencija dne 6. 4. 2023 sprejela Splošni akt o spremljanju in nadzoru porabe storitev (Uradni list RS, št. 46/23), ki je začel veljati dne 22. 6. 2023, pri čemer so morali izvajalci svoje splošne pogoje prilagoditi v roku iz 318. člena ZEKom-2, tj. do 11. 8. 2023.

Glede predloga prepovedi plačljivih SMS sporočil menimo, da teh s predpisom ni mogoče prepovedati, saj bi se s tem poseglo v svobodno gospodarsko pobudo, prav tako pa niso prepovedana z Evropskim zakonikom o elektronskih komunikacijah (Direktiva (EU) 2018/1972 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2018 o Evropskem zakoniku o elektronskih komunikacijah). Upoštevati je treba, da je poglavje zadevne direktive o pravicah uporabnikov maksimalno harmonizirano, kar pomeni, da odstopi v nacionalni zakonodaji (četudi v korist potrošnikov) niso dopustni.

Glede predloga za vzpostavitev vzvodov za kaznovanje mobilnih operaterjev pojasnjujemo, da nadzor nad zgoraj citiranimi določbami ZEKom-2 že opravlja agencija, prav tako agencija izvaja nadzor tudi nad omenjenim splošnim aktom.

Uporabnik ima v zvezi s SMS klubi na voljo naslednje možnosti: če že prejema plačljiva SMS sporočila in teh ne želi več prejemati, se lahko od njih odjavi (način odjave je naveden v SMS sporočilu ponudnika storitev oziroma na spletni strani ponudnika). Če je prepričan, da storitve ni naročil, pri operaterju reklamira izdan račun, reklamacijo lahko hkrati pošlje tudi ponudniku storitev in zahteva, da se mu posredujejo dokazila o naročilu teh storitev. Če se izkaže, da storitev ni naročil in ni soglašal s posredovanjem svojih osebnih podatkov (tj. telefonske številke), se lahko obrne na Informacijskega pooblaščenca Republike Slovenije oziroma na pristojne organe pregona. Vsekakor pa v vsakem primeru od operaterja zahteva blokado komercialnih sporočil (postopek je običajno opisan na spletni strani posameznega operaterja). Prav tako so postopek odjave in reklamacije, cenik ter splošni pogoji dostopni na spletnih straneh posameznih ponudnikov komercialnih storitev.

Glede na zgoraj navedeno menimo, da je vzpostavljena ustrezna pravna podlaga glede spremljanja in nadzora porabe storitev.

"Glede predloga prepovedi plačljivih SMS sporočil menimo, da teh s predpisom ni mogoče prepovedati, saj bi se s tem poseglo v svobodno gospodarsko pobudo, prav tako pa niso prepovedana z Evropskim zakonikom o elektronskih komunikacijah"

Da te kar zmrazi.

Sori bom nehal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Abaddon ()

AgJ1 ::

T-2 je itak sramota od operaterja. Drugače se pa to pri otrocih in starejših lahko reši s predplačniškimi karticami - na primer BOB, kjer potem vsak mesec vklopiš paket, ki za majhen denar pokrije bolj kot ne vse potrebe.
Klasične operaterje bo enkrat že srečala pamet, če ne prej pa takrat, ko bojo uporabniki bolj množično migrirali na primer na HOT ipd., ki tudi to omogoča.

Abaddon ::

AgJ1 je izjavil:

T-2 je itak sramota od operaterja. Drugače se pa to pri otrocih in starejših lahko reši s predplačniškimi karticami - na primer BOB, kjer potem vsak mesec vklopiš paket, ki za majhen denar pokrije bolj kot ne vse potrebe.
Klasične operaterje bo enkrat že srečala pamet, če ne prej pa takrat, ko bojo uporabniki bolj množično migrirali na primer na HOT ipd., ki tudi to omogoča.


Jeap, 30 let smo tako ali drugače v familiji na T2 in z naslednjim letom, ko se izteče vezava (ne bi plačal 400 eur penalov prej) umikam vse iz T2. Najbrž na Telekom. Po principu: "Voli z denarnico".

Problem pa je, da dvomim, da je kdo kaj prav zelo poseben, razen predplačniških/hot/bob variant, samo tam pa nimaš landline-a pa TV programov itd.. Jaz sicer rabim samo internet. Velika
večina normalnih uporabnikov, ne IT strokovnjakov, pa ne bo nikoli šla nikamor izven velikih 4ih A1, Telemach, T2, Telekom, ki so pa na žalost vsi z EU zakonodajo vred in Slovenskimi zakonodajnimi hlapci vključeni v scam.

Potrebne so premembe na sistemski ravni. Ampak dokler zakonodajna veja oblasti nima posluha, bo še naprej popolnoma isto.

AgJ1 ::

Državo in operaterje koli burac za nas potrošnike in ne bojo naredili ničesar, dokler se jim to ne bo izplačalo.
Saj za klasični internet/tv/landline pač vzameš paket, vsaj za dodatne mobilne številke so pa BOB/HOT variante povsem OK in cenovno povsem konkurenčne, plus da preko stanja na računu enostavno ne gre.
Če bi imel pa samo mobilno številko in mobilni internet pa sploh ne bi več pomislil na klasične operaterje.

Abaddon ::

Ja to se strinjam, greš za mobilce stran.

Ampak operaterji vedno najdejo eno varianto, da tako ali drugače okradejo ljudi. Samo pogledaš evolucijo.

1. Najprej smo plačevali minute in vsak sms posebej. Tu smo se naučili, da tudi če si govoril 10 sekund se je štela minuta. Ker "gospod veste računalnik pod minuto ne zna računat".

2. Potem smo plačevali podatke. Tukaj smo/so se potrošniki na lastne pare naučili kako ugašati mobilne podatke na Hrvaškem. Medtem so operaterji mastno služili.

3. Zakonodaja jih prisili v strop porabe podatkov na mesec npr. 60 eur in hkrati pošteno porabo al kako se že reče in imamo podatke celo v EU. Hura! Tukaj smo se potrošniki, pa še ne čisto vsi, naučili, da LTE omrežje ob prijavi telefona v omrežje porabi zelo malo podatkov (ja, kljub izklopu mobilcev in roaminga) in če to storiš 3x, ti lepo vžge 1GB podatkov izven EU za 20 EUR (ker so prijazni) kljub temu, da si v Londonu in si že kupil njihov jeben sim za 15 EUR za 10GB podatkov. Spet operaterji služijo. Torej izven EU izklopi mobilce, roaming in LTE smo se naučili! "Ja veste gospod LTE tehnologija dela drugače, rabi podatke tudi, ko imate izklopljene mobilne podatke!".

No zdaj je pa že vse "zastonj" v paketih morajo pa izumiti druge načine za revenue. In sedaj smo se potrošniki zopet skozi lastne stroške naučili, da moramo takoj po podpisu pogodbe pisati dopis, da naj na telefonski številki izklopijo komercialna sporočila.

Zgodovina nas uči, da si operaterji vedno zmislijo nekaj, da jim po nesreči vsake toliko plačamo malo več, kot je potrebno.

Ne najdem unga smajlija k se s kladvam po glav tolče.

erikson ::

Abaddon je izjavil:

Tole se še vedno dogaja, mislim, da so splošni pogoji in te firme stare že več kot 10 let.

Pojavljajo se tudi legitimne in dobro oblikovane pobude državljanov na predlagaj.vladi.si https://predlagam.vladi.si/predlog/16967
Odziv ministrstva na kratko je, da ne morejo nič, da sledijo evropski zakonodaji. Ničvredni dobro plačani birokrati, ki ne morejo/znajo/hočekjo zaščititi lastnega naroda.

Me zanima koliko ljudi bi bilo proti temu, da telefonski operater ima komercialna sporočila nastavljena po defaultu na BLOCK! Naj tisti, ki rabij te "storitve" pišejo dopise, da naj se stvar odblokira.
Očitno gre za sistemsko korupcijo s sodelovanjem VSEH slovenskih operaterjev. Jaz imam reicmo primer iz T2. Tako lažejo kot pes teče, ko hočeš kaj od njih. En mi bere vsebino sporočil medtem, ko mi drug uslužbenec preko mailov vehementno trdi, da do vsebine sporočil nimajo dostopa in taka jajca se grejo. Vsak mail in klic preusmerjajo drugam, da bi odnehal.

Ko podaš reklamacijo dobiš dopis, da je vse zaračunano upravičeno, kljub temu, da oni baje dostopa do vsebine sporočil nimajo. Kako kurac potem ugotovijo, da je vse zaračunano upravičeno?
In ali ne bi mogli tisti, ki imajo na položnici postavke imeti odgovornost dokazati čemu te postavke so na položnici?! Za ostale postavke je osnova pogodba, ki sem jo podpisal, za tele NTH storitve pa nisem nič podpisal. Četudi odgovoriš z DA ali je to sploh dovolj, da si "podpisal" pogodbo?!

Moj primer je sicer tak, da niti vem ne v resnici ali je hčera (13let, ravno toliko stara, da že ima telefon pa še ni dovolj pametna, da bi ga uporaabljat znala z vsemi scami vred) odgovorila z da ali ni. Ona trdi da ni, sporočil na telefonu nimam več, ker je takoj, ko je dobila nek znesek v sporočilu sumila, da gre za prevaro in je v strahu vse message pobrisala (otrok pač ne ve, da brisanje messagev ne naredi ničesar). Opazil sem seveda šele pri plačevanju računa (+10 eur, bbili smo pa že v drugem tednu naslednjega meseca torej še +5). Nekateri imajo trajnike!! Tašča recimo vem, da ne bi nikoli porajtala, če bi kje kaj potrdila. Znesek pa ni mali, v mescu je 20 EUR, kar je pol toliko kot vse ostale storitve skupaj.

Potem, ko sem pošiljal STOP nanj nisem dobil odgovora na telefon in sem že mislil izklopiti številko, ko sem naletel na enega izmed operaterjev na T2, ki mi je bral iz sporočil s 3838 in je videl sporočila, ki jih jaz na telefon nikoli nisem prejel! Že na prvi STOP je bilo baje nazaj poslano sporočilo, da sem odjavljen, potem pa na ostale variante STOP še, da nimam storitve, na telefon pa ta spoorčila niso prišla. Nato sem spremljal na horizontu in naslednji vikend res ni bilo zračunano več 2x2,49 eur.
Da ne govorim ,da sem takoj seveda na predlog enega od telefonskih T2 referentov pisno zahteval blokado komercialnih sporočil in so se na T2 mail operaterji sprenevedali kaj sploh hočem in pošiljali nazaj neke na pol avtomatske maile. Rabil sem ene 5 mailov, da so mi izklopili/blokirali komercialna sporočila.
Še vedno ne vem ali je odgovarjala hčera z Da ali ne ampak taka storitev že v štartu ne bi smela biti tako enostavna za vklop. Za vse ostalo raibmo ne vem kakšne POGODBE anekse in ne vem kaj še vse, za dodatnih 20 eur na mesec pa nič - en robot mora nekje zaznati en "DA".

Skratka gre za sistemsko krajo, na t2 imajo pomoje celo playbook kot ga imajo scamerji kako spraševati in odgovarjati starim gospem, da vlečeš denar iz njih.
Ciljajo pa na otroke in starejše. Potrditev naročnine mora biti čimbolj enostavna, takšna, da se lahko celo zmotiš in odgovoriš in potem vlečeš denar.
Sam buh vekoliko denarja na mesečni osnovi vlečejo ti scamerji. Od mene so/bodo najbrž dobili 15 EUR, sliši se malo, če pa to pomnožiš z vsemi Slovenci, ki so jih do sedaj nategnili je pa številka verjemite verjetno večja kot operaterji zaslužijo po regularni poti!!

In NE ne bo pomagala sprememba operaterja, ker so v to vključeni VSI!

Edina zaščita kolikor jaz razumem je, da takoj, ko pri nekem operaterju podpišeš pogodbo z dopisom zahtevaš, da se na telefonski številk izklopijo VSA komercialna sporočila.
In teh sporočil potem tudi, če bi hotel ne smem dobiti na telefon, če pa jih je pa na operaterju, ker imaš črrno na belem, da si zadevo izklopil.
Tudi na to bodo slej koprej najbrž našli loophole, računajo pa, da se za tistih 10 eur noben ne bo skiral.
Tudi zakaj mislite, da je cenik napisan v obliki "dvakrat po 2,49 EUR na teden". Pade ti v oči 2,49, marskdo misli, da je enkraten. Če bi pisalo 20 EUR na mesec, bi se seveda prijavilo veliko manj ljudi. Čisto vsak korak je naštudiran, država, ki naj bi ščitila svoje državljane, ker jih tudi za to plačujemo pa že več kot 10 let ne naredi ničesar!!!

Sramota od sramote.


Dodal bi samo to da je mnogo uporabnikov tega foruma in Facebooka bilo naročenih na te plačljive sms kljube, čeprav SMSa z besedo "DA" sploh nikoli niso poslali! Uporabnik sam smsa ni poslal, na njihovih strežnikih pa je zabeleženo da je bil poslan sms z besedo "DA". Kot smo ugotavljali razlog niso aplikacije, ampak gre za krajo identitete z strani nekaterih zaposlenih v podjetjih operatejev mobilne telefonije. Da se operaterji takole zgovarjajo in poskušajo vse da se blokada komercialnih sporočil ne bi zgodila (omenjenih 5 mailov in podobno), kaže na to da je to "by design" in očitno nekdo na račun take kraje uporabnikom prav mastno služi! Tako da zelo možno da tvoja hčera sploh nič ni kriva in da SMS za prijavo na storitve nikoli ni poslala.

Primeri tako oškodovanih uporabnikov:
https://slo-tech.com/forum/t771690/p700...

In tole:
https://slo-tech.com/forum/t771690/p701...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: erikson ()

erikson ::

kunigunda je izjavil:

Erik39 je izjavil:

kunigunda je izjavil:

Jimp je izjavil:

Oboje je res, vendar zadeve trajajo že 5 ali celo 10 let. Ni mi znano, če je kdo šel dlje od refundacije.
Mi bomo zagotovo šli. Vseeno pa menim, da potrebujemo nekaj bolj oprijemljivega preden nadaljujemo.

Kr neki iz glave. Tok NTH se na trgu ni pomoje


Slabo veš ,sorodniki NTH, kot je DIMOCO, ki je vpleten tudi v ta škandal o katerem je govora v temi so na trgu že več kot 10 let.

Evo članek iz leta 2010, klik: https://www.zps.si/index.php/tehnologij...

NTH ni sorodnik ampak konkurenca. In v Sloveniji ni tok doug prisoten. Cajt kolk cajta se je to dogajalo se pa enostavno izracuna, ko vzames prvega, kateremu so to naredili in mu priznali dobropis zaradi tega.
Ogromno sem ze slisal primerov, kako folk ni in ni nic poslal in je prijavljen, in ko ga vprasajo ce je tm pa tm na internetu vpisu cifro, se spomne, da je pa res vpisal. Za ta primer da sami prijavjo uporabnike nase sm prvic slisal prejsnji mesec, pa ce recemo da jih je neki se ki niso na forumu in so to dubl, lohk zaokrozmo na 3 mesece.


Glede 3 mesecev.. zadeva o ponarejanju "DA" sporočil za prijavo v sms klub se ni začela dogajati samo 3 mesece od tvojega posta, ampak se dogaja najmanj vse od leta 2014 (beri spodaj na linku, pa verjetno še od prej pa nisem uspel najti na netu)..
https://web.archive.org/web/20190322071...

DIMOCO in zavrnjena reklamacija Tušmobila

Tušmobil nam je poslal najnovejšo različico odgovora na zavrnjeno reklamacijo računa, v katerem nas terjajo za 2EUR iz naslova nekih komercialnih sporočil Dimoco, ki jih nismo naročili!
Od zadnje reklamacije (ta nam je že tretja) so že malce spremenili tekst, saj se sedaj celo zavedajo, da se lahko nevede prijaviš in nas prijazno obveščajo, da je v veljavi nov način prijave - za včlanitev v klub prejemnikov komercialnih sporočil preko Dimoco moraš na njihov SMS odgovoriti (pred tem niso nikoli omenjali, da je to pogoj za sprejem, pač samo navodila, kako se odjaviti iz liste, seveda ko že plačaš pa cca. dvajset ojrov)

V našem primeru, ko se je naša Tušmobilova SIM kartica uporabljala le za AP (3G prenos podatkov) v avtomobilu ali prenosniku, naše potrditve na Dimocov SMS sigurno ni bilo, zato povsem upravičeno pričakujemo reklamacijo tudi tega računa (torej zadnjega in prejšnjih dveh, skupaj za nekih 30EUR).

Ker Tušmobil noče čuti o reklamaciji računov in je celo aroganten (nas ima za bedake, ki nekaj klikamo in se prijavljamo na sumljve SMSe in spletne strani), smo jih prijavili na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve ter na Tržni inšpektoritat (10.8.) - od Agencije smo sicer že prejeli dopis, da je postopek pri njih stekel (kmalu bo 30 dni od dopisa), od TIS pa zaenkrat še prav nič, niti da niso pristojni za to ali kaj podobnega. Razmišljamo tudi, da bi proti odgovornim v Tušmobilu podali kazensko ovadbo zaradi goljufije, saj je po naših informacijah ogoljufanih veliko podjetji (včasih so bile žrtve predvsem fizične stranke, ne razpolagam z informacijo, ali se to še dogaja tudi njim).

Potem pa se zaveš da je Tušmobil nekdanji Telemach...

ps: ta link je bil v tej temi že obljavljen, zanimivo da v originalu ni več dostopen, dostopen je samo prek keširane strani na Web history archive..naključje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: erikson ()

erikson ::

Zaskrbljujoč je naslednji stavek v komentarju spodaj, citiram: "APEK je pozval Tušmobil, da predloži dokaze naše prijave, pa so nam namesto tega TAKOJ poslali dobropis.". Torej Tušmobil je namesto tega da bi posredoval dokaze raje nemudoma povrnil neupravičeno zaračunan znesek. Zakaj, če pa po mnenju nekaterih forumašev menda ni nič kriv? Tu nekaj smrdi..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: erikson ()

erikson ::

toro69 je izjavil:

Lightning je izjavil:

Bili so pod sporočili prejetimi, ko smo jih dobili od številke 6655 ter nato takoj v isti minuti so bili odgovori na prvo sporočilo z oznako "DA" in to večkrat, po tem pa so začeli prihajati SMS-i vsak teden ob sobotah. Sedaj smo dali "STOP" in šli na Telemach, kjer so naredili blokado tem plačljivim storitvam.

Na tem forumu sem že bral, da lahko na ta sporočila, ki jih prejmeš, avtomatsko se naredi odgovor z "DA", kljub temu, da mi nismo nič odgovorili. Gre očitno za zlorabo, da se nekdo okoristi.


Da bi ti kaka aplikacija naročila in samodejno odgovorila z SMS ne pride v upoštev? Aplikacije so poblaščene za svašta...


OutOfTheBox je izjavil:

Če sami tega niste delali in so bila sporočila z vsebino "DA" poslana praktično takoj po prejetem SMS-ju in je to vzorec, potem je v ozadju zagotovo program (app), ki vam dela to sranje - drugega niti ne more bit.

In dejte pregledovat kakšna dovoljenja zahtevajo aplikacije ki jih nalagate, ker avtomatsko pošiljanje SMS-jev, ni nedolžna zadeva. Takih appov niti ne nalagaš, če sam app ni SMS app (pa še to je treba vzet z rezervo).



SambaShare je izjavil:

Ravno mislil vprašati. Če imaš odgovor DA med sporočili, ti odgovore pošilja nek app. Pa še bolj slab, če niti pobriše ne za sabo.



SambaShare, OutOfTheBox in toro69, glede na to da so se tovrstni primeri zgodili tudi pri uporabnikih ki imajo "dumb phone" (je bilo že omenjeno v tej temi), ki aplikacij sploh ne omogočajo, je povsem logičen zaključek da za nastalo situacijo ni kriva aplikacija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: erikson ()

c3p0 ::

erikson je izjavil:

Zaskrbljujoč je naslednji stavek v komentarju spodaj, citiram: "APEK je pozval Tušmobil, da predloži dokaze naše prijave, pa so nam namesto tega TAKOJ poslali dobropis.". Torej Tušmobil je namesto tega da bi posredoval dokaze raje nemudoma povrnil neupravičeno zaračunan znesek. Zakaj, če pa po mnenju nekaterih forumašev menda ni nič kriv? Tu nekaj smrdi..


In zadeva zaključena, na tako lahek način? Nekaj hudo smrdi, drži.

Machete ::

Od kolega babi se je 'med vrati' lastne hiše prijavila na nek telemach ali t2 paket, kjer je bil en sms, ne vem kakšnega iz riti potegnjenega kluba' 20 eur. Frišna prigoda.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
««
14 / 14
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nekdo me stalno kliče s številk ... (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
576480059 (3982) GupeM
»

Telemach mobilna telefonija (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
632168115 (24323) neosonic
»

sms prevara 6655

Oddelek: Mobilne tehnologije
163664 (2579) klinker
»

SMS spam +386 70 387 970

Oddelek: Loža
318465 (6986) gusto

Več podobnih tem