Forum » Znanost in tehnologija » Največji motor na svetu
Največji motor na svetu
Tic ::
The 12-cylinder engine exceeded 100,000 horsepower during overspeed testing (all of 101.5 RPM!)
...but...
Even at its most efficient power setting, the Sulzer 12 cylinder consumes nearly 1,660 gallons of heavy fuel oil an hour.
...but...
Even at its most efficient power setting, the Sulzer 12 cylinder consumes nearly 1,660 gallons of heavy fuel oil an hour.
persona civitas ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tic ()
TESKAn ::
Hej, dokler komercialne ladje ne bodo imele reaktorjev...jadrnice so pa malo počasne, pa še od vetra odvisne.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
nicjasno ::
Po fizicnih dimenzijah so ga ladijski parni motorji prekasali. Je pa res, da niso imeli toliko konjev in da so bili dosti manj eficientni.
Brane2 ::
Všeč so mi lojtre v karterju
Drugače pa:
- kako se je stvar privila na blok motorja ? Ni videt lukenj za vijake v razmerju, približnem avtomobilskem motorju. No , videt je kup majhnih luknjic, samo ne vem če je to ravno to. Mogoče raje kanali za pretok hladilne vode. A je možno, da stvar dihta že zaradi teže bloka, ki ga bodo posadili na spodnji del ?
- kje je pumpa za olje ? A bi to lahko bil tisti velik zobnik na sredi motorja ?
Drugače pa:
- kako se je stvar privila na blok motorja ? Ni videt lukenj za vijake v razmerju, približnem avtomobilskem motorju. No , videt je kup majhnih luknjic, samo ne vem če je to ravno to. Mogoče raje kanali za pretok hladilne vode. A je možno, da stvar dihta že zaradi teže bloka, ki ga bodo posadili na spodnji del ?
- kje je pumpa za olje ? A bi to lahko bil tisti velik zobnik na sredi motorja ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Jackal ::
Mene pa bolj zanima s čim ga štartajo
Walking the way is something completely different than imagining the way.
nicjasno ::
startajo ga verjetno z velikim elektromotorjem, ali pa manjsim dizelskim motorjem.
Ti motorji nimajo palcke za kontrolo olja, ampak ponavadi vgrajen senzor, ki meri kolicino.
Ti motorji nimajo palcke za kontrolo olja, ampak ponavadi vgrajen senzor, ki meri kolicino.
R0K ::
Tle bi lohk bate uporabljali namesto liftov :))
Izkoristek ima pa res kr dober...
Sicer pa zadnjič je blo po TV o tisti novi največji in najbolj luksozni ladji, ki je pravkar izplula. A ve kdo kaj jo poganja? Kok sm vidu na TV je zgledala huge.
Izkoristek ima pa res kr dober...
Sicer pa zadnjič je blo po TV o tisti novi največji in najbolj luksozni ladji, ki je pravkar izplula. A ve kdo kaj jo poganja? Kok sm vidu na TV je zgledala huge.
madmitch ::
Mene pa bolj zanima s čim ga štartajo
Nicjasno, Ladijske motorje se zaganja s stisnjenim zrakom, ki se upihava v cilindre. Elektromotor se uporablje samo za obračanje motorja pri rednem vzdrževanju. Pomožni diesel motorji služijo samo pogonu elektro generatorjev. Takšni motorju delujejo na mazut, razen med manevrom (izplutje, ožine...) ko delije na D2.
Sicer je pa to klasičen ladijski dvotaktni dizeljski motor. Samo "Bosch pumpa" - črpalka goriva za en cilinder je velika kot povprečen avtomobiljski motor.
Meni osebno so sicer ljubši MAN in Burmeister & Wain, ker imajo izpušni ventil namesto loput in jih je lažje vzdrževati.
Hrup samega glavnega motorja niti ni tako grozen, glavnino ga proizvajajo pomožni motorji in periferna postrojenja (črpalke, separatorji...)
Nicjasno, Ladijske motorje se zaganja s stisnjenim zrakom, ki se upihava v cilindre. Elektromotor se uporablje samo za obračanje motorja pri rednem vzdrževanju. Pomožni diesel motorji služijo samo pogonu elektro generatorjev. Takšni motorju delujejo na mazut, razen med manevrom (izplutje, ožine...) ko delije na D2.
Sicer je pa to klasičen ladijski dvotaktni dizeljski motor. Samo "Bosch pumpa" - črpalka goriva za en cilinder je velika kot povprečen avtomobiljski motor.
Meni osebno so sicer ljubši MAN in Burmeister & Wain, ker imajo izpušni ventil namesto loput in jih je lažje vzdrževati.
Hrup samega glavnega motorja niti ni tako grozen, glavnino ga proizvajajo pomožni motorji in periferna postrojenja (črpalke, separatorji...)
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Zgodovina sprememb…
- spremenil: madmitch ()
iskra ::
folk ni normaln ... ok glede na to da google pove, da ta zadeva porabi 6.3 m3 na uro u economy načinu ...
OK glede na količino tovora k ga pelje (oz ljudi) je to verjetno zelo zelo ekonomično
Lojtre u motorju ... to bi tudi jst mel u mojmu za možičke iz lego kock
edit: nekje sm slišu da delajo taki motorji nekej čez 100dB hrupa ... Bil sm u energetskem delu Perle u NG (ogromn casino&hotel) in majo dizelski generator k ma ene 15k cm3 al še več in dela čez 120dB (so ga zalaufali za nas) in je nevzdržno. Skozi zvočno izolacijo pa ga je slišat kot bi sedel u autu.
OK glede na količino tovora k ga pelje (oz ljudi) je to verjetno zelo zelo ekonomično
Lojtre u motorju ... to bi tudi jst mel u mojmu za možičke iz lego kock
edit: nekje sm slišu da delajo taki motorji nekej čez 100dB hrupa ... Bil sm u energetskem delu Perle u NG (ogromn casino&hotel) in majo dizelski generator k ma ene 15k cm3 al še več in dela čez 120dB (so ga zalaufali za nas) in je nevzdržno. Skozi zvočno izolacijo pa ga je slišat kot bi sedel u autu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iskra ()
Brane2 ::
Sicer je pa to klasičen ladijski dvotaktni dizeljski motor
"Klasičen dvotaktni dizel" ? A to sploh obstaja ?
Ce obstaja, zakaj dvotaktni ? A niso izgube goriva prevelike ?
nicjasno ::
Niti ne. Vsi dizelski motorji pri lokomotivah (recimo pri dizl lokomotivah sz, hz in vseh ameriskih modelih lokomotiv) so tudi dvotaktni. Gre se za to, da motor proizvede vec moci. Pri stirih taktih je samo en takt explozija (pogon). V istem casu ima 2 taktni motor 2 exploziji se pravi teoreticno 1x vec moci.
barbarpapa1 ::
Pozdravljeni....
Praktično vsi veliki ladijski diesli so dvotaktni, vendar ne v taki obliki, kot jih npr. poznamo iz mopedov. Tako ladijski dizel ne "sesa" skozi karter motorja, temveč so valji prepihavani s pomočjo pihal (npr. rootsovo rotacijsko pihalo-ang. blower). Valji, oz zgradba motorja je pa načeloma takšna, da imamo na vrhu valja izpušne ventile, v okolici najnižjega položaja bata pa utore, skuoi katere vpihavamo zrak s puhalom. Malo pred točko, ko bat odpre utore na valju, se odpre (jo) izpušni ventil (i) in izpušni plini vdrejo v izpušni sistem. Pri "izpiranju" ima ključno vlogo zrak iz puhala, ki zelo dobro očisti valj ostankov izpušnih plinov, pri tem pa je pomembno dejstvo, da je tok zraka aksialni se pravi vzdolž valja. To in dejstvo, da se motor vrti sorazmeroma počasi omogoča, da so ladijski dizli med termičnimi stroji najučinkovitejši stroji, kar jih poznamo...
Aja. pri dvotaktnem dizlu ni v nobenem primeru izgube goriva, saj motor diha čist zrak, gorivo se vbrizgava v okolici trenutka, ko je bat v zgornji legi....
Pa fajn plujte...
LP
Jože
Praktično vsi veliki ladijski diesli so dvotaktni, vendar ne v taki obliki, kot jih npr. poznamo iz mopedov. Tako ladijski dizel ne "sesa" skozi karter motorja, temveč so valji prepihavani s pomočjo pihal (npr. rootsovo rotacijsko pihalo-ang. blower). Valji, oz zgradba motorja je pa načeloma takšna, da imamo na vrhu valja izpušne ventile, v okolici najnižjega položaja bata pa utore, skuoi katere vpihavamo zrak s puhalom. Malo pred točko, ko bat odpre utore na valju, se odpre (jo) izpušni ventil (i) in izpušni plini vdrejo v izpušni sistem. Pri "izpiranju" ima ključno vlogo zrak iz puhala, ki zelo dobro očisti valj ostankov izpušnih plinov, pri tem pa je pomembno dejstvo, da je tok zraka aksialni se pravi vzdolž valja. To in dejstvo, da se motor vrti sorazmeroma počasi omogoča, da so ladijski dizli med termičnimi stroji najučinkovitejši stroji, kar jih poznamo...
Aja. pri dvotaktnem dizlu ni v nobenem primeru izgube goriva, saj motor diha čist zrak, gorivo se vbrizgava v okolici trenutka, ko je bat v zgornji legi....
Pa fajn plujte...
LP
Jože
kuglvinkl ::
Sem premaknil v ustreznejši oddelek.
BRanje ST 2 uri na teden, oddelek Znanost in tehnologija, kot obvezna izbirna vsebina.
BRanje ST 2 uri na teden, oddelek Znanost in tehnologija, kot obvezna izbirna vsebina.
Your focus determines your reallity
Brane2 ::
barbapapa:
Hvala za lekcijo...
Sem že malo pozabil te stvari, kolikor sem jih sploh vedel.
Ravno to sem mislu vprašat- če bi stvar skozi karter sesala mešanico zrak-nafta, a ne bi to uničilo sčasoma olja v motorju ?
Kako pa je s tem pri bencinarjih- recimo frčamatiku ? A se nejgovo olje sčasoma ne navzame benza ?
Ali gre za kako posebno foro ?
Kao pri teh temperarurah benz hitreje izhlapeva iz olja v zrak kot prihaja iz zrakv olje ali kaj podobnega ?
Hvala za lekcijo...
Sem že malo pozabil te stvari, kolikor sem jih sploh vedel.
Ravno to sem mislu vprašat- če bi stvar skozi karter sesala mešanico zrak-nafta, a ne bi to uničilo sčasoma olja v motorju ?
Kako pa je s tem pri bencinarjih- recimo frčamatiku ? A se nejgovo olje sčasoma ne navzame benza ?
Ali gre za kako posebno foro ?
Kao pri teh temperarurah benz hitreje izhlapeva iz olja v zrak kot prihaja iz zrakv olje ali kaj podobnega ?
barbarpapa1 ::
Pozdrav.....
Pri bencinskih dvotaktarih je najbolj enostavna rešitev tankanje mešanice, torej bencina z oljem. Bencin, ki se vseda na komponente v karterju, prinaša zraven tudi olje, ki zadeve maže. Malce naprednejša je rešitev, ko olje tankaš ločeno in poseben sitem avtomatsko dozira olje v bencin pred vplinjanjem Obstajajo pa tudi rešitve, ki dovajajo minimalno, za mazanje potrebno količino olja po ceveh na ustrezna mesta. V celoti pa se problem mazanja da rešiti z direktnim vbrizganvanjem bencina v valj motorja, vendar mi serijske aplikacije tega sistema niso znane...
Mi pa dvotaktni bencinarji niso najbolj blizu (nikoli nisem imel mopeda )
LP
Jože
Pri bencinskih dvotaktarih je najbolj enostavna rešitev tankanje mešanice, torej bencina z oljem. Bencin, ki se vseda na komponente v karterju, prinaša zraven tudi olje, ki zadeve maže. Malce naprednejša je rešitev, ko olje tankaš ločeno in poseben sitem avtomatsko dozira olje v bencin pred vplinjanjem Obstajajo pa tudi rešitve, ki dovajajo minimalno, za mazanje potrebno količino olja po ceveh na ustrezna mesta. V celoti pa se problem mazanja da rešiti z direktnim vbrizganvanjem bencina v valj motorja, vendar mi serijske aplikacije tega sistema niso znane...
Mi pa dvotaktni bencinarji niso najbolj blizu (nikoli nisem imel mopeda )
LP
Jože
Brane2 ::
Kot sem jaz videl, je fora s cevmi itak uporabljena npr. v avtomobilskem motorju. Olje se pod pritiskom dovaja povsod (ležaji gredi, ležaji batov, glava motorja itd) odkoder šprica v glavnem skozi ležaje in se useda v karter, kjer ga spet zagrabi pumpa...
barbarpapa1 ::
Dober večer....
Mazanje batnih obročkov pri motorjih za osebna vozila (oz. hitrotekočih motorjih) načeloma ni problematično, ker hitro vrtenje delov v karterju ustvarja oljno meglo, ki se vseda na stene valjev. Posnemalni (strgalni) oljni obroč, pa ima nalogo, da olje (pravzaprav njegov višek) postrga s sten valja, tako, da ostane samo minimalni oljni film. Ko so obročki obrabljeni, potem odvečni oljni film zgoreva, kar se vidi in voha.....
Pri velikih ladijskih motorjih pa temu ni tako, ker so hitrosti premajhne, pa tudi mere delov prevelike za tovrstni način mazanja. Zato je tukaj v rabi več načinov. Ravno firma Sulzer je v preteklosti pokazala veliko inovativnosti na tem področju. Tako so imeli npr v uporabi sistem teleskopskih cevi, ki je dovajal olje do bata, tam pa skozi mrežo razvodnih kanalov pod batne obročke. Drug način je pa s pomočjo prevrtane ojnice, kjer prihaja olje od ojničnega ležaja na kolenasti gredi do prav tako prevrtanega sornika in nato naprej po razdelilnih kanalih....
Skratka, tudi strojniki imamo neomejeno domišljijo ...
LP
Jože
Mazanje batnih obročkov pri motorjih za osebna vozila (oz. hitrotekočih motorjih) načeloma ni problematično, ker hitro vrtenje delov v karterju ustvarja oljno meglo, ki se vseda na stene valjev. Posnemalni (strgalni) oljni obroč, pa ima nalogo, da olje (pravzaprav njegov višek) postrga s sten valja, tako, da ostane samo minimalni oljni film. Ko so obročki obrabljeni, potem odvečni oljni film zgoreva, kar se vidi in voha.....
Pri velikih ladijskih motorjih pa temu ni tako, ker so hitrosti premajhne, pa tudi mere delov prevelike za tovrstni način mazanja. Zato je tukaj v rabi več načinov. Ravno firma Sulzer je v preteklosti pokazala veliko inovativnosti na tem področju. Tako so imeli npr v uporabi sistem teleskopskih cevi, ki je dovajal olje do bata, tam pa skozi mrežo razvodnih kanalov pod batne obročke. Drug način je pa s pomočjo prevrtane ojnice, kjer prihaja olje od ojničnega ležaja na kolenasti gredi do prav tako prevrtanega sornika in nato naprej po razdelilnih kanalih....
Skratka, tudi strojniki imamo neomejeno domišljijo ...
LP
Jože
Brane2 ::
Drug način je pa s pomočjo prevrtane ojnice, kjer prihaja olje od ojničnega ležaja na kolenasti gredi do prav tako prevrtanega sornika in nato naprej po razdelilnih kanalih....
Ne vem kolk je to inovativno, ker je to taprva stvar, ki mi je padla na pamet. Spraševal sem, ker sedaj resno plainram generalko na svoji Astri, pa me je zanimalo.
Če bi bila ojnica in sornik bata votla, potem mogoče ne bi bilo vseeno kako obrnem sornik, ko ga montiram v nov bat. No, saj to bi videl že ko bi snel sornik iz starega bata (sornik bi moral imeti luknjo), samo hotel sem to slišat še preden stvar razdrem.
Bi blo pa lepo, če bi bila v batu luknjica recimo med drugim in tretjim obročkom (oljna), ki bi pač vedno mazalo obročke.
Ko enkrat razdreš mašino in vidiš, kako se to maže, lažje razumeš, zakaj se kojekakvi Motor-Upi itd tolk reklamirajo. Uboga mašina, sploh tistih nekaj sekund brez mazanja.
Še par vprašanj:
- zakaj zaboga nimajo avti tako oljno pumpo, ki bi napumpala oje, še preden se stroj obrne ? Tako bi obrabo spravili res na minimum...
- a se razni dodatki za olja res obnesejo (Motor-Up itd) ? Zakaj tega stuffa ne dodajajo proizvajalci olj ? A lahko ti dodatki pokvarijo lastnosti olja ?
- Kje dobiti podatke o oljih (recimo teh, ki se dobijo na trgu ? A je kje kaka podveja društva za zaščito potrošnikov, ki testira take stvari ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
nodes ::
- zakaj zaboga nimajo avti tako oljno pumpo, ki bi napumpala oje, še preden se stroj obrne ? Tako bi obrabo spravili res na minimum...
Olnega filma ne more usvarit nobena pumpa, ampak samo razlika hitrosti med dvema površinama. Ko je ta dosežena je tudi že olje tam (se ne komprimira).
Razni dodatki so tako kot mauže, običajno ne škodijo in tudi nič ne pomagajo. So bolj modne muhe, nobeno ime se ne drži dolgo.
Tip olja predpiše že proizvajalec avtomobila, tako da zadevo verjetno prej stestira.
materjali sestavnih delov in olj so danes vesoljski.
npr. v šestdesetih letih so v kamionih vedno menjali olje po vrnitvi iz Skopja, danes ga na 80.000KM. Generalno popravilo motorja prej kot 100KKM. Danes gre že 2000KKM.
So si sintetična olja danes po kvaliteti in postopku izdelave zelo podobna.
Olnega filma ne more usvarit nobena pumpa, ampak samo razlika hitrosti med dvema površinama. Ko je ta dosežena je tudi že olje tam (se ne komprimira).
Razni dodatki so tako kot mauže, običajno ne škodijo in tudi nič ne pomagajo. So bolj modne muhe, nobeno ime se ne drži dolgo.
Tip olja predpiše že proizvajalec avtomobila, tako da zadevo verjetno prej stestira.
materjali sestavnih delov in olj so danes vesoljski.
npr. v šestdesetih letih so v kamionih vedno menjali olje po vrnitvi iz Skopja, danes ga na 80.000KM. Generalno popravilo motorja prej kot 100KKM. Danes gre že 2000KKM.
So si sintetična olja danes po kvaliteti in postopku izdelave zelo podobna.
MI_KO ::
Za vse ki se čudite:
Podobno velike motorje proizvajajo v naši neposredni bližini. V tovarni motorjev in dvigal 3. Maja, v Rijeki (V bistvu oddelek celotne ladjedelnice).
Največji je mislim da model xx82xx, ki ima premer bata 82cm. Nisem pa čisto prepričan, da gre za 7 valjni 2 taktni dizel. Fina zadeva! Morate videt kako zadeva zgleda v resnici. Kot da bi šlo za malo večjo hišo in ne za motor.
--------
Popravljam:
Motor je 84 T in ima 48,600 kW!!!
Link
Podobno velike motorje proizvajajo v naši neposredni bližini. V tovarni motorjev in dvigal 3. Maja, v Rijeki (V bistvu oddelek celotne ladjedelnice).
Največji je mislim da model xx82xx, ki ima premer bata 82cm. Nisem pa čisto prepričan, da gre za 7 valjni 2 taktni dizel. Fina zadeva! Morate videt kako zadeva zgleda v resnici. Kot da bi šlo za malo večjo hišo in ne za motor.
--------
Popravljam:
Motor je 84 T in ima 48,600 kW!!!
Link
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MI_KO ()
madmitch ::
MI_KO: kolikor vem, nisem pa siguren, je bil največji narejen v 3. maju Burmeister VT2BF180 84 (hod bata 180cm, premer 84cm) 8 valjev, cca 130 rpm na 80%, 4t mazuta na dan...
Barbapapa: kdo te je učil ladijske motorje?
Barbapapa: kdo te je učil ladijske motorje?
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
MI_KO ::
JA hvala madmitch, verjetno bo to tale.
Sem bil pred kratkim v 3. maju, pa smo si lahko ogledali mislim da model 76 (ali 72U, nisem siguren z temi številkami), sedemvalni 2 taktni dizel, oni tip, ki nas je vodil pa je govoril o neki 82, samo si imena nisem točno zapomnil. Pa še en manjši motor (38 al nekaj takega)
Zanimiv izračun:
76 porabi več goriva kot da bi ga pri petrolu po tleh polival. (Iz ene ročke seveda!)
Dimenzije pa so res ogromne. Niti injektorja nebi mogel nest, kaj šele kake ojnice.
Čeprav pa so njihovi motorji "state of the art" (common rail,...) pa je cela tovarna bolj ali manj podrtija. Sejna soba je še iz titovih časov, da o tovarni ne govorimo. Edino moderno je bil audi a6 (3.0 Quatro), verjetno službeno vozilo enega od meneđerjev!
Sem bil pred kratkim v 3. maju, pa smo si lahko ogledali mislim da model 76 (ali 72U, nisem siguren z temi številkami), sedemvalni 2 taktni dizel, oni tip, ki nas je vodil pa je govoril o neki 82, samo si imena nisem točno zapomnil. Pa še en manjši motor (38 al nekaj takega)
Zanimiv izračun:
76 porabi več goriva kot da bi ga pri petrolu po tleh polival. (Iz ene ročke seveda!)
Dimenzije pa so res ogromne. Niti injektorja nebi mogel nest, kaj šele kake ojnice.
Čeprav pa so njihovi motorji "state of the art" (common rail,...) pa je cela tovarna bolj ali manj podrtija. Sejna soba je še iz titovih časov, da o tovarni ne govorimo. Edino moderno je bil audi a6 (3.0 Quatro), verjetno službeno vozilo enega od meneđerjev!
madmitch ::
MI_KO, kolikor jaz vem so trenutno vri škveri (ladjedelnice) na hrvaškem zelo globoko v ri**. Vem, da nam (delam na francozu) niso dovolili na remont niti na en od hrvaških dokov, kljub temu, da smo imeli predrt forepick in smo bili zato skoraj brez vode (afterpick je bil prazen). na koncu smo se odločali med raveno in Bjeljino (Boka Kotorska). Na moje veselje smo pristali v Boki.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | motor na prašno eksplozijo (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 25157 (22655) | msjr |
» | Audi a6 30 tdi quattro let 2004Oddelek: Na cesti | 3161 (2858) | SkIDiver |
» | 4-taktni, 2-taktni?? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 33045 (4684) | gapLLL |
» | VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 16674 (12940) | overman |
» | ideja, diesel agregat... (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11701 (10177) | Brane2 |