» »

ideja, diesel agregat...

ideja, diesel agregat...

strani: « 1 2

Brane2 ::

Ob teh cenah štrroma mi je padlo nekaj na pamet- nora ideja, pa vendar. Diesel agragat v DIY izvedbi.

Najprej poglejmo ceno elelktrike za podjetje:

Sem na enotarifnem priključku z priključno močjo do 25KW, kar pomeni Mesečne stroške:

Priključna moč- se plača na kW priključne moči in sicer 191,18 SIT/kW, kar zame pomeni 4.779,50 SIT (+20%DDV)

Potem pa na vsako porabljeno kWH plačam cca 13,70 SIT za samo energijo in pa 7,184 SIT za uporabo omrežja, kar pomeni 20,88 SIT. Na mesec požgem 1500 kWH, kar pomeni

31.320 SIT za energijo + 4770.50 SIT za priklj moč = 36.099,50 SIT + DDV= 43.319,40 SIT ( za 1500 kWH ). Pri tem lahko rečemo, da je moja povprečna poraba 2kW in da porabim torej ccca 50kWh/dan. Sve usvemu, taka kWh me stane pri tej porabi 24 SIT + DDV = 28,87 SIT.


Sledi izračun stroškov alternative tako na uč.

Recimo da si omislim diesel motor od Golfa II-ke, ki porabi nekje do 5l/ 100km ali celo manj ob previdni vožnji. Mislim,d a daje stvar od sebe deklarirano 55 km, torej 40kW.

Predpostavimo, da podana poraba velja za nekje polovično obremenitev, torej 20 kW in da se takrat stvar kotali s 100 na uro, torej spije 5l v eni uri.

Če na tak motor obesim moderen, učinkovit dinamo, lahko potegnem iz njega recimo 15 kWh v tem času. Če motor napajam iz kestla s kurilnim oljem, ptem za 15 kWh porabim 5 litrov kurilca, torej me stane 1kWH 1/3 l kurilnega olja. Kurilno olje stane po sedanjem ceniku 160 SIT skupaj z DDV ali 133,33 netto. Taka kWH me torej stane 44 SIT, torej skoraj 2x več kot sicer.

Vendar pa mi tak motor pridela tudi toploto, saj segreva vodo na tistih 95˚C in to vodo lahko direktno speljem v grelno instalacijo bajte. Glede na to, da je izkoristek takih motorjev tam nekje od 25-30% in da je vse ostalo toplota, bi vso to toploto lahko koristno zajel vsaj pozimi, pa tudi poleti vsaj večji del in z njo pokril vsaj del elektrike, ki bi ga drugače rabil za gretje vode in tega ni ravno malo.

Tu tudi niso vštete tudi druge optimizacije porabe, ki bi se jih dalo izvesti..

Sem razmišljal recimo o tem, da bi pobral preostale bate ven s pripadajočo kramo in bi mašina delala samo na en bat, saj je potrebna moč recimo 2 kW, praktično nikoli nad 5kW.
Tudi konstantno vrtenje v nizkem režimu obratov bi pomagalo pri porabi...


Je kdo probal karkoli podobnega ?

PS: Zanimiva b bila varanta z bencinskim motorjem, ki bi pa pil plin, namenjen avtomobilom,saj je ta poceni...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Seveda, tu ni stroškov režije in servisa in ostalih stroškov, ampak koliko pa stane ena taka mašina.
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Zdravo Brane2

Pravkar si "odkril" kogeneracijo električne energije. Na zahodu postaja ta zadeva vedno aktualnejša, največ se pa v urbanih sredinah uporablja zemeljski plin. Nekaj več o kogeneraciji najdeš tukaj.

Ker sem v še ugodnejši situaciji kot ti (od lani iam do hiše pripeljan plinovod), se rezno igram s to mislijo. Moram pa malo skup potegnist stroške investicije in obratovalne stroške in zavrtet excel, da vidim, ali se res isplača.

Drugače pa sem zadevo prvič videl pred več leti na enem nemškem satelitskem kanalu videl eno tovstno izvedbo na dokaj veliki kmetiji. Tam so pa razmere drugačne. Tip je imel 25 krav, ki so konstantno "srale". To biomaso je tip izkoristil na ta način, da je gnoj i gnojevko skladiščil v posebnem gretem "reaktorju" (V bistvu neke vrste zrakotesen silos), iz katerega je pobiral iz gnoja izhajajoč metan (in druge pline), ter ga "kuril" v motorju (6 cilindrski mercedesov bencinc, predelan na plin), s katerim je poganjal generator, s hladilno vodo pa grel omenjeni reaktor, pozimi pa še hlev in hišo. Trdil je, da je energetsko postal praktično neodvisen od elektro omrežja (je še vedno prikoplan na njega s tem, da iz njega vleče morebitno vršno energijo, sam pa vanj pumpa viške svoje), s kurjavo sploh nima problemov. Pa še gnojevka in gnoj sta po "fermentiranju" brez vonja, in ju lahko vedno odvaša na polja.....

No, sem zašel malo off topic, sorry

LP

Jože

Brane2 ::

Ja, vem, nekaj smo pisali o kogeneraciji,s amo nič od tistega se ni nanašalo na low cost DIY sisteme.

Celos em razmišljal, da bi si naredil motor sam. Tak z enim cilindrom, z visoko kompresijo, nizkimi obrati in velikim vztrajnikom- optimiziranim za tovrstno uporabo...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Aja, kar se metana tiče- sicer bajta ima greznico ampak težko bi prisilil tistih nekaj folka v bajti v tako intenzivno s*anje.

Mogoče s kakimi skrivnimi dodatki v hrani ? >:D
On the journey of life, I chose the psycho path.

madviper ::

Za plin vzameš mašino od Yugo-ta, za "cviček" pa mašino od Gofl-a I.

Predelave so v bistvu minimalne, pa še po moje ne rabiš ven metat batov, ampak sam reguliraš moč glede na porabo.

Ideja je realno izvedljiva, sam ne zame (beri: živim v bloku) :D
I'd like to do something crazy!

madviper ::

Kot skrivni dodatek k hrani priporočam od naravnega kivi, od sintetičnega pa proteine v prahu ;)
I'd like to do something crazy!

Brane2 ::

Rabiš stroj s čimboljšim izkoristkom, kar Yugač ravno ni, poleg tega mora biti iz kakovostnih materialov, da zdrži stalen tek.

Ne bi blo zabavno biti vsak drug dan brez štroma in ves posran od šraufanja jugačevih jeter, da o generalki na vsakih 2 meseca in porabi ne govorimo.

Delo z enim batom je nezanimivo zaradi neenakomernega delovanja in problemov pri obremenitvi motorja ( rešljivo z vztrajnikom, tudi elektronsko), zanimivo pa zaradi manjših internih trenj ( en bat, en komplet ventilov itd) in s tem boljšega izkoristka. Poleg tega ti ni treba delat takoj generalke. Ko dobi en cilinder luft, snameš stari bat, daš novega v sosednjega, namontiraš ležaje in ventile in piči miško... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Vanquish ::

Brane2 - golf2 mašina požere vse kaj ji daš - kar pomeni tudi odpadno olje iz restavracij:) kar pomeni, da če si iznajdljiv lahko prideš tudi z 30sit/l skozi, če maš srečo pa še majn

Daedalus ::

Celos em razmišljal, da bi si naredil motor sam. Tak z enim cilindrom, z visoko kompresijo, nizkimi obrati in velikim vztrajnikom- optimiziranim za tovrstno uporabo...

Rajš poišči motor od kakega starega traktorja...stari "Štajerji" so uporabljali enocilindrični dizl z gromozanskim vztrajnikom - motor se je vtel še kr nekaj časa po izklopu. Al pa kak mali Tomo Vinkovič - en cilinder, nizki obrati, poraba minimalna... Od Golfa motorja se ti IMO ne splača predelovat na manj cilindrov - verjetno bi iz njega poleg zmanjšane moči dobil še čuda zanimivih vibracij:D Verjetno bi blo bolše eno staro mašino od traktorja ponucat, je idealna za delo pri nizkih obratih...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Brane2 ::

Kje to dobim ? Salomon ? Kateri tomo vinković ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Šit, 60.000 kun za traktorče. Ta tip misli,d a je Piere Carden al kaj ? :\
On the journey of life, I chose the psycho path.

Daedalus ::

Um, na pamet pa res ne vem...pobrskaj malo po oglasnikih al pa še boljš - če poznaš kakega mehanika, ki se ukvarja s tovrstno mehanizacijo. Ti bo znal precej dobro svetovat, kaj in kako pa taki običajno tud vejo, kje nabavit. Mi smo sicer pred že kar nekaj leti meli doma enega tomo vinkoviča - 1 cilinder, 18KM, sam se ne spomnim več tipa. Nekaj temu podobnega.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Moonman ::

Verjetno je overkill, samo kakšen motor od Mercedesa 190D bi bil dober. Da se jih dobiti pa še skoraj neumrljivi so.
Traktroski motor bi se mogoče dalo dobiti iz starih bark. Dosti jih ima Torpedo (Deutz ?) motorje, ki so jih delali v Rijeki.


Brane2 ::

Hja, tomo vinković na sliki je letnik 75. Mogoče malo porabi za traktorče, a ne verjamem, da je to še vedno tako malo na 100 km. Glede na moč, bi Golfu primerljiva poraba morala biti nekje okrog 1.5L/100km, kar malo težko verjamem. O.K., stvar ima nekaj višjo porabo zaradi "rally" gum, pa vseeno..

Kar se mašine od merdžota tiče, so dolgožive, venda tudi staaare in ne vem, če so rezevni deli zanje tako pogosti in poceni kot za golfovo dvojko, pa tudi poraba je verjetno nekaj višja...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Zelo zanimiv bi bil tudi Daihatsujev Charade. Stvar žge 3.5/100.

Vendar je turbodizel, kar pomeni, da verjetno ne bi bilo variante dela z enim batom, pa tudi turbo je v nizkih obratih bolj slabost kot prednost.
Sploh pa stvar najbrž ni tako robustna, da bi pila kar kurilno olje...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

No, turbino bi lahko verjetno dol odmontiral, je pa vprašanje, kaj bi ostalo od te moči in izkoristka...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

Podobne mašine, kot jo je opisal Daedalus je nekdaj delal Torpedo Rijeka, sicer po licenci Volvo, gre pa v osnovi za ladijski vodnohlajeni diesel, podobni so tudi v nekaterih majhnih viličarjih.

Zadeva ima 1 ali 2 ciindra. 750ccm ima 7KM, nafrizirana verzija 900ccm in 9KM in dvovaljnik 1800ccm in 19KM. Vstrajnik pri enovaljniku je težak ~25kg, ceč motor (700ccm) pa nekje 130kg. Najvišji dovoljeni obrati so pod 2500o/min, tlak Bosch pumpe nekje med 90 in 120bar. Zagon ročen ( k sreči ima dekompresor) ali na elektro štarter, ki je istočasno tudi dinama 12V 10A (štarter vstrajnik vrti preko klinastega jermena).

Zadeva je relativno šparovna. Tisti, ki je doma je doslej v 23h obratovanja + še čas, ko generator ni delal, spil ~ 25l kurilca. Je pa problem tega doma, da je cilinder obrabljen toliko, da bi bilo treba cilinder prebrusiti na 3 nadmero, bat je pa jasno originalen, prejšnji lastniki so ta motor dolgo časa gnali brez olja za mazanje.

Vžiga rad tudi v hladnem, samo eter ga hitro zasvoji, tako da traja, da ga odvadiš. Poraba olja je majhna. Morebitni minusi so: dokler se ne ogreje tudi na polno ne gre na obrate, samo malo bolj ropota in lepo kadi. Mašina je tudi precej glasna.

Samo za ogrevanje centralne je po moje malo premalo, zadeva ima hladilnik malo večji kot ga maherji montirajo za vodna hlajenja računalnikov.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Za vse te stvari so problem rezervni deli in letnik.

Za golfovo dvojko dobiš rezervne dele povsod in so poceni, ravno tako motorji in koneckoncev avti.

Kje naj dobim kak tak ladijski motor, pa dele zanj in koliko me bo to stalo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

#000000 ::

Kva pa una ropotula z ročnih valjarjev ?? tist je dizel in neka simpl varijanta, ki jo komi ugasneš ko je enkat v teku :)

Aja sem gledal ko so mi cesto rihtal, cel dan je gonu tiste gavge gor pa dol, in mislm da niti tanku ni nič vmes, tanka pa ne more met nevem kakega gor, glede na to da ni tolk velka zadeva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: #000000 ()

Brane2 ::

Te simpl variante nimajo baš nekih izkoristkov, pa tudi deli niso ravno dostopni...
On the journey of life, I chose the psycho path.

#000000 ::

Kva niso dostopni, polet zapneš prikolico in greš v nabiralno akcijo, vsak dan pluneš en valar pa si preskrbljen čez zimo za dele. :D

Golf 2 je itak vozen 100 jurjev, greje ko svinja (naj bodo še taka jajca ampak pozim si lahko v majci not) pomojem bi dobil mašino na šrotu za kakih 10-20 jurjev ne več. LP

#000000 ::

Aja samo tole z jemanjem batov ven, ne vem kolk bi kej delal, verjetno bi nabijal za znoret, dokler neb kej stran padl.

Brane2 ::

ZAto bi full povečal vztrajnik(e). Ali pa mogoče ne bi blo treba jemat batov ven.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Vikking ::

A je kdo razmišlju, da kakorkoli obrneš zna bit zadeva zelo glasna. Ker bi bili stari stroji zelo priporočljivi z vidika porabe/vzdrževanja ter cenejše sestave. Potem vse skupaj zna biti glasno. Verjetno bo ponoči zelo otežen spanec, saj hladilniki in podobne naprave ki potrebujejo napjanje celo noč, bo pač zadeva skozi se vrtela.
Glede na to da ne morete spati že zaradi ventilatroja 80x80mm v računalniku ki je neslišen proti ropotuljam golf 2 in podobno. Da sploh ne omenim kako hitro bi najedli živce sosedu.

Drugi problem ki bi nastal je seveda ohlajanje stroja. Ker bi stroj stal na mestu in se ne bi premikal, bi potreboval dodatno hlajenje, še posebno ob vročih poletnih dneh. Zadeva bi nenormalno kuhala.

Poglejte si mal diezelske generatorja za prizvajanje elektrike, zadeva glasna, tresoča in smrdi po tapravmu naftašu.

Cene goriv se dvigajo, nafta plin, bencin vseeno, zakaj bi hotel iz dragih fosilnih goriv pridobivati elektriko.. če se ti investicija itak ne bi povrnala prej kot v 10 letih, pa še bolj bogo bi vse skupaj zgledalo, ter bi bil prevečkrat brez elektrike.

Nesmiselno, smiselno le kot generator kadar zmanjka elektrike, ali pa za kakšno vikendico. P še to te pride ceneje da greš v trgovino ali na bolho ter kupiš poceni narejeno fertik zadevco.

Azrael ::

Dele za Torpedo diesel se je dobilo na Reki, ampak bilo je zelo drago. Za ojnični ležaj, ki se ga je šlo kupiti, ne vem cene, ampak cilinder in bat sta bila vsak zase 300 DEM.

IMHO ti tudi poceni avtomobilski motor, brez (drage) predelave ne bo zdržal dolgo, niso brez potebe ladijski in traktorski dizli tako robustni (zato sem napisal podatke o teži, kubaturi in moči).

Tudi Golf diesel, kot stabilni motor bo rabil drug izpušni kolektor ali pa bodo ventili prehtro zgoreli, mogoče bo potreben tudi hladilnik za olje, včasih tudi večja črpalka za olje, večji karter. Skratka motor boš moral predelati tako kot, da bi ga vgradil na barko. Puskusi zbrskati kakšni so in koliko stanejo kompleti za marinizacijo motorja, ki te zanima.

Daihatsu Charade ima zanimiv in enostaven trovaljnik, turbino bi zlahka vrgel stran, saj je prvič pri odpisanem avtu 99% fuč. In drugič, motorja najbrž ne boš gnal čez 2500 o/min, kjer turbina šele začne grabiti in bi tako pridobil na moči pri nizkih obratih, kjer je sedaj lepa turbo luknja. Edino dovod mazalnega olja za turbino bi moral zapreti ali pa tja gor namontirati hladilnik za olje.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::


A je kdo razmišlju, da kakorkoli obrneš zna bit zadeva zelo glasna. Ker bi bili stari stroji zelo priporočljivi z vidika porabe/vzdrževanja ter cenejše sestave. Potem vse skupaj zna biti glasno. Verjetno bo ponoči zelo otežen spanec, saj hladilniki in podobne naprave ki potrebujejo napjanje celo noč, bo pač zadeva skozi se vrtela.


Če se stvar vrti počasi, potem najbrž ne bo hudega. Sploh če je pravilno vpeta,. dušena in če je njen izpuh speljan v dimnik, ki je itak visok še svojih 7-8 m.


Glede na to da ne morete spati že zaradi ventilatroja 80x80mm v računalniku ki je neslišen proti ropotuljam golf 2 in podobno. Da sploh ne omenim kako hitro bi najedli živce sosedu.


Avto ropota, ker ima omejitve glede oklepa motorja, dovoljenih dimenzij in teže ter zahtevane moči.


Drugi problem ki bi nastal je seveda ohlajanje stroja. Ker bi stroj stal na mestu in se ne bi premikal, bi potreboval dodatno hlajenje, še posebno ob vročih poletnih dneh. Zadeva bi nenormalno kuhala.


Ravno tu ne pričakujem hudih problemov. Stvar bi prištekal direkt v centralno z opcijskim tokokrogom,speljanim v zemljo. Motor bi torej direktno grel vodo v bajti, torej zračnega hlajenja sploh ne bi rabil.


Poglejte si mal diezelske generatorja za prizvajanje elektrike, zadeva glasna, tresoča in smrdi po tapravmu naftašu.


Te stvari so prevozne in ravno ne optimirane za pretirano tišino. Na gradbišču itak ni ravno tiho. Poleg tega se hladijo v bistvu zračno.


Cene goriv se dvigajo, nafta plin, bencin vseeno, zakaj bi hotel iz dragih fosilnih goriv pridobivati elektriko.. če se ti investicija itak ne bi povrnala prej kot v 10 letih, pa še bolj bogo bi vse skupaj zgledalo, ter bi bil prevečkrat brez elektrike.


kako pa misliš, da pridobijo elektriko, ki jo ti dobiš ? :D

Poleg tega:

-Elektro stalno javka, da je shtrom za stanovanja noro poceni in ga hoče podražit
- poglej si malo na računu, kakšen znesek dejanjsko predstavlja elektrika in koliko hočejo za dobavo
- ob elektriki lahko povsem koristno uporabiš še toploto za gretje, kar bi sicer moral dodatno plačati.


Nesmiselno, smiselno le kot generator kadar zmanjka elektrike, ali pa za kakšno vikendico. P še to te pride ceneje da greš v trgovino ali na bolho ter kupiš poceni narejeno fertik zadevco.


Poceni narejene fertik zadevce so crap, iz več kot enega razloga. Dobro narjene zadeve pa sploh niso več poceni.
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Zdravo

Jaz batov ne bi jemal ven. Menim, da bi na ta račun zmanjšana energija trenja ne bila veliko manjša, po moje še celo večja glede na število valjev. S tem mislim na to, da ima npr. enovaljni motor naslednje število tornih mest: 1x Bat/Valj, 1x Sornik/Ojnica, 1x Ojnica/Ročična gred, 2x Ročična gred/Ohišje, 2x Odmična gred/Ohišje, 1X Prenos Ročična gred/Odmična gred (recimo, da gre za motor z eno odmično gredjo). Pro dvovaljnem motoru to lahko zgleda takole: 2x Bat/Valj, 2x Sornik/Ojnica, 2x Ojnica/Ročična gred, 3x Ročična gred/Ohišje, 3x Odmična gred/Ohišje, 1X Prenos Ročična gred/Odmična gred (recimo, da gre za sodobnejši dvovaljni motor, ki ima že trikart vležajeno ročično in odmično gred). Torej je teoretično število "nekoristnih" trenj na valj manjše, kot pri enovaljnem motorju. Na tvojem mestu bi se bolj posvetil delovni točki motorja. Če boš gnal sinhronski genrator, potem je optimalo, da je najgospodarnejša točka motorja ravno pri sinhronskem številu vrtljajev generatorja. Za optimalno točko motorja z notranjim zgorevanjem šteje točka maksimalnega momenta. Na ta način boš imel najboljši možni izkoristek sistema.

LP

Jože

Brane2 ::


Tudi Golf diesel, kot stabilni motor bo rabil drug izpušni kolektor ali pa bodo ventili prehtro zgoreli, mogoče bo potreben tudi hladilnik za olje, včasih tudi večja črpalka za olje, večji karter. Skratka motor boš moral predelati tako kot, da bi ga vgradil na barko. Puskusi zbrskati kakšni so in koliko stanejo kompleti za marinizacijo motorja, ki te zanima.


Mogoče pa problemi ne bi bili hudi, če bom praktično vedno gnal motor na 1/4 moči ali manj. KAr se izpušnega kolektroja tiče, vsekakor, vendar iz drugega vzroka.

Zakaj bi metal stran koristno toploto ? :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::



Jaz batov ne bi jemal ven. Menim, da bi na ta račun zmanjšana energija trenja ne bila veliko manjša, po moje še celo večja glede na število valjev. S tem mislim na to, da ima npr. enovaljni motor naslednje število tornih mest: 1x Bat/Valj, 1x Sornik/Ojnica, 1x Ojnica/Ročična gred, 2x Ročična gred/Ohišje, 2x Odmična gred/Ohišje, 1X Prenos Ročična gred/Odmična gred (recimo, da gre za motor z eno odmično gredjo). Pro dvovaljnem motoru to lahko zgleda takole: 2x Bat/Valj, 2x Sornik/Ojnica, 2x Ojnica/Ročična gred, 3x Ročična gred/Ohišje, 3x Odmična gred/Ohišje, 1X Prenos Ročična gred/Odmična gred (recimo, da gre za sodobnejši dvovaljni motor, ki ima že trikart vležajeno ročično in odmično gred). Torej je teoretično število "nekoristnih" trenj na valj manjše, kot pri enovaljnem motorju.


Sem pomislil na to. zveni logično, čeprav mi gutfeeling pravi drugače. Jasno, logika šteje.


Na tvojem mestu bi se bolj posvetil delovni točki motorja. Če boš gnal sinhronski genrator, potem je optimalo, da je najgospodarnejša točka motorja ravno pri sinhronskem številu
vrtljajev generatorja. Za optimalno točko motorja z notranjim zgorevanjem šteje točka maksimalnega momenta. Na ta način boš imel najboljši možni izkoristek sistema.


v tem je štos. ne bi gnal sinhronega generatorja, ampak asinhroni s par dodatki. V glavnem, skrbel bi za kar največji izkoristek motorja, ostalo bi nase prevzela elektronika.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::


Sem pomislil na to. zveni logično, čeprav mi gutfeeling pravi drugače. Jasno, logika šteje.


Pravzaprav, evo osnove za gutfeeling :

Vse to s trenejem je res, vendar ima motor neko svojo optimalno točko izkoristka, ki je verjetno daleč nad tem, kar rabim, to pa je recimo 4 km za 2+ kW iz generatorja- tako na uč, z malo pretiravanja mogoče. Težko verjamem, da ima mašina z deklariranimi 47kW (1900 ccm golf II ) optimum tam, prej bo to verjetno okrog 20 km, torej nekih 4x več...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Po drugi strani pa pride Charade z močjo bližje temu, kar rabim. 48 km (35 kW deklarirano), brez turbine verjetno nekih 25kW, pa samo trije cilindri...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Shit, liter in pol na sto ! Je kdo na naših cestah že razbil kaj takega ? KLIK !
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Azrael ::

Mogoče se bo res izšlo brez dodatnega hlajenja, če boš motor gnal praktično v prostem teku, moral pa boš poskusiti.

Hmm, ali že imaš ogledan kakšen generator? Hec sinhronskih je v tem, da zavirajo motor tudi ko so neobremenjeni. Torej če boš izbral velik generator, ki bo neizkoriščen bo mašina pila več, kot s takim, ki ga boš gnal blizu 100%.

Asinhronski motor, kot generator je khm, super stvar, če dela na omrežje in s*anje, če dela samostojno, s pomočjo kondenzatorske baterije.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::


Hmm, ali že imaš ogledan kakšen generator? Hec sinhronskih je v tem, da zavirajo motor tudi ko so neobremenjeni. Torej če boš izbral velik generator, ki bo neizkoriščen bo mašina pila več, kot s takim, ki ga boš gnal blizu 100%.

Asinhronski motor, kot generator je khm, super stvar, če dela na omrežje in s*anje, če dela samostojno, s pomočjo kondenzatorske baterije.



Razmišljal sem o asinhronem generatorju v DIY izvedbi, ki bi ga naredil tako, da bi lahko razmikal ploščo s trajnimi magneti in ploščo z elektromnagneti in tako dosegal pravi kompromis...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::

Če imaš trajne magnete imaš sinhronski generator.

Nisem ziher, ampak misliš zadevo podobno, kot je v tem linku, oz. v tem?

Delovalo bo, ampak te mogoče kaj bega oblika napetosti, ki bo iz takega generatorja verjetno samo zelo približen sinus?

Dobiti brezhibno sinusno obliko, pri mehanskih generatorjih, je namreč velika znanost.

Asinhronski generator ima kratkostičen rotor in vzbujanje iz kondenzatorske baterije, če ne dela na omrežje.

Če dela na omrežje, ga je treba samo spraviti toliko nad sinhrono število obratov, kot jih ima kot motor manj (pri polni obremenitvi).

Npr. če ima 4 polni motor nazivno moč pri 1450o/min (sinhrono število obratov je pri 50 Hz 1500o/min) bo kot generator pri 1550o/min oddajal enako moč, minus izgube, kot jo sprejme, ko deluje kot motor.

V tvojem primeru bi taka rešitev vrtela el. števec nazaj, ko bi proizvajal več energije, kot bi jo rabil. Ne vem pa kaj bodo na to rekli pri elektru.
Nekoč je bil Slo-tech.

krho ::

am a niso iskrini števci narejeni tako, da vedno štejejo v +.:\
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Azrael ::

Tisti števci, ki so za gospodinjstva, naj ne bi imeli mehanske zapore pred odštevanjem, vendar ne vem kako je pri novejših. Najnovejši, ki sem mu lahko pogledal v notranjost je bil letnik 1984, pač ne delam pri Elektru. Tako, če ima kdo kaj novejše informacije, naj napiše.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::


Če imaš trajne magnete imaš sinhronski generator.

Nisem ziher, ampak misliš zadevo podobno, kot je v tem linku, oz. v tem?


Tako nekako, le mehnasko drugače izvedeno.


Delovalo bo, ampak te mogoče kaj bega oblika napetosti, ki bo iz takega generatorja verjetno samo zelo približen sinus?


1. Oblika nima veze. Rabim enosmerno ali nekaj, kar lahko usmerim. Elektronika bo poskrbela za ostalo, če bo sploh treba. Večina bremen, ki me zanimajo, itak dela na enosmerno enako ali bolje kot na izmenično ( navadni kolektorski motorji, grelci, računalniška roba itd)

2. Poglej si "sinus", ki ti ga dobavi Elektro. Te bo s*at prijelo, garantiram.


Dobiti brezhibno sinusno obliko, pri mehanskih generatorjih, je namreč velika znanost.


Zdaj veš, kam je šla večina železničarjev delat... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

stuff ::

Si gledal kej Lupota? 3.5/100 km dokaj nova zadeva ,ki naj nebi bila glasna pa se dele se da kamot dobit.

TribesMan ::

Jah... dobr je če je stvar poceni... mašina od Lupota 3L dvomim da je poceni, pa rezervni deli prav tako...

Dobra ideja drgač tale kogeneracija, sam pomojem se za domačo uporabo ne splača, razen če maš kakšno industrijo doma...

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

madviper ::

Zaka mam občutek, da bo ostal ta projekt sam na papirju (oz. na računalniku) :D
I'd like to do something crazy!

Brane2 ::

Zato, ker je tvegan, kompliciran in nenavaden v DIY.

Ampak meni so zanimive predvsem take stvari. Je*eš izgubljanje življenjskih sekund na navadne, trivialne stvari, ki jih za manj denarja dobiš v vsaki štacuni.

Ukvarjajmo se z nennavadnimi. Jasno, 98,35% nenavadnih stvari ne bo finaliziranih, ker bodo propadle nekje na poti.

Pomembne so:

- prehojena pot na poti iskanja nenavadnih stvari in načinov razmišljanja. Ta ti da dragocene izkušne in znanje- nasploh "state of the mind".

- tistih 1.65% uspelih zadev, ki so praktično unikatne.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

tistih 1.65% uspelih zadev, ki so praktično unikatne.

.. in ki svoje delo opravljajo odlično, čeprav ponavadi na kakšen poseben način :D

Tele kogeneracijske naprave se da kupiti za tam nekje 300kSIT. Proizveden štrom se ti splača dajati v omrežje ( zelena energija??? ) in iz omrežja potegniti kar potrebuješ. Odkupna cena teke elektrike se giblje okoli 30SIT, kolikor se spomnem.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

Kje dobiš to za 300 kSIT ?

BTW, sem iskal nekaj o teorijo gorenja zadev, predvsem nafte in našel tole:

QUASI_TURBINE


Če koga zanima. Mene je. :)
On the journey of life, I chose the psycho path.

radiator ::

Nisem vsega bral in bom mogoše še kaj napisal ko že je.

1.) Pri batnih motorih je tako, da optimalno delujejo samo v eni točki. To je tam kje imajo najvišji navor. Torej rabiš dizla tam terat. Pri plinu še moraš upoštevat to a bo imel najverjetneje loputo za gas. Ta mora biti polne odprta. Motor mora delovat pri polnem navoru drugače nimaš najboljšega izkoristka. Tako da mislim da ti vse odpdade kaj ima več kot 8kW. Mogoče motor od kakšne kosilnice. So tudi dizli.

2.) Kaj vzet za generator. Optimalno je da imaš sinhronski motor z trajnimi magneti (PMSM). Ampak to je draga rešitev. Ceneje je če vzameš asinhronca (ASM). Sicer nekaj slabši izkoristek ampak precej manjši strošek. Kje pa češ najti kakega 8kW sinhronca??

3.) Kje dobit presmernik? Če hočeš delat z omrežjem moraš izpolnjevat kar nekaj pogojev. In sinhroniziran moraš bit. Torej rabiš močnostni pretvornik, ki optimalno bremeni generator in energijo tiši v omrežje. Tu ni neke velike razlike v hardware-u če je ta grajen za PMSM ali za ASM. Le algoritem vodenja se razlikuje.

Mi smo za Iskra AE zgradili takšen 4kW sistem, ki je sestavljen iz PMSM, trifaznega aktivnega usmernika in enofaznega razsmernika. Izkoristek sistema je bil cca 85%.

4.) Kje dobit denar in vsa potrebna dovoljenja???
Kaj je jutri že bilo?

BigWhale ::

Kaj bos pa s tako kolicno vroce vode poleti?

Brane2 ::

Čaj se pije tudi poleti... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

TribesMan ::

Velik čaja je to... :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

BigWhale ::

Resnicno je vprasljivo, ce se zadeva ekonomsko izplaca in v kolikem casu se ti povrne investicija.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7812856 (9122) overman
»

Honda razvila 5-taktni motor-Tiskarski škrat?

Oddelek: Loža
154300 (3081) bf4ed
»

OMV in 100 oktanov (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
639161 (7546) OmegaM
»

Največji motor na svetu

Oddelek: Znanost in tehnologija
336506 (5715) madmitch
»

Cip v Avtu?

Oddelek: Loža
252717 (2303) Bx

Več podobnih tem