» »

ideja, diesel agregat...

ideja, diesel agregat...

1
2
»

Brane2 ::


Velik čaja je to... :)


Če se poskušaš odvadit kajenja ali/in kave, potem niti ne... >:D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::


Resnicno je vprasljivo, ce se zadeva ekonomsko izplaca in v kolikem casu se ti povrne investicija.


Saj zato se tu sprašujemo o tem, a ne ?

Definitivno bi morala biti kWH pridelana lokalno cenejša od tiste, ki ti jo naredi oddaljena elektrarna, ker:

- so izgube v distribucijskem omrežju lahko ohoho, na računu od Elektra pa so nekako od 50% do 100% tega, kar hočejo za vsako kWh. Storški dobave energenta (nafte, plina so minimalni v primerjavi s tem.

- Elektro ti ob vsaki kWh elektrike ne dobavi še 2kWh toplote, ki je ob tem nastala. To raje obdrži zase. Če torej rabiš toplo vodo za gretje prostorov ali celo samo za gospodinjstvo ( pralni stroj, bojler itd), jo boš grel z drago elektriko, ne pa z "zastonj" extra toploto.

Sicer je res, da je velika elektrarna lahko učinkovitejša pri proizvodnji elektrike od tebe, a ne verjamem da to lahko pokrije vse ostale izgube, sploh ob napredku izkoristka majhnih motorjev v zadnjih letih.
On the journey of life, I chose the psycho path.

slawc ::

Skoda, da je temp. hladilne tekocine dokaj nizka. Paro bi lahko speljal se v kaksne turbine...
LP, Slawc

TBit ::

- so izgube v distribucijskem omrežju lahko ohoho, na računu od Elektra pa so nekako od 50% do 100% tega, kar hočejo za vsako kWh. Storški dobave energenta (nafte, plina so minimalni v primerjavi s tem.

Izgube v dstribucijskem omrežju so okoli 5-6% od kupljene energije iz prenosnega omrežja. (na prenosnem omrežju so te izgube precej manjše). Se pravi da lahko računaš z izgubami max do 10% od proizvodnje (na strani generatorja) do tvoje vtičnice.

Tako da se ti zadeva iz eknonomskega vidika nikakor ne splača.

Če bi želel imeti priključen ta "agregat" na omrežje, bi moral investirati še v zaščito, ki prav tako ni zastonj, da ne omenjam vseh potrebnih dokumentov in soglasij, ki bi si jih moral pridobiti, saj s tem postaneš proizvajalec električne energije.

Brez soglasij in vsega tega gre le če se odklopiš od omrežja in za ta čaš sam proizvajaš energijo. Tu pa rabiš spet elektroniko za regulacijo frekvence in napetosti.

PS.: Pozabljaš da gre del cene za štrom za zagotavljanje dobave energije kadar jo rabiš (za storitev in ne za sam produkt energije).

Brane2 ::


Izgube v dstribucijskem omrežju so okoli 5-6% od kupljene energije iz prenosnega omrežja. (na prenosnem omrežju so te izgube precej manjše). Se pravi da lahko računaš z izgubami max do 10% od proizvodnje (na strani generatorja) do tvoje vtičnice.


Lahko računam na 50-100%. Toliko mi jih zaračunajo, pa če lažejo ali ne. NIč jim ne morem, so požegnani od države.


Če bi želel imeti priključen ta "agregat" na omrežje, bi moral investirati še v zaščito, ki prav tako ni zastonj, da ne omenjam vseh potrebnih dokumentov in soglasij, ki bi si jih moral pridobiti, saj s tem postaneš proizvajalec električne energije.


Zakaj hudiča bi to priklapljal na javno omrežje ? Da me elektro cigani v obe smeri - ko kupujem in ko prodajam kWh ?


Tu pa rabiš spet elektroniko za regulacijo frekvence in napetosti.


To vem in jo naredim sam. Zlahka.


PS.: Pozabljaš da gre del cene za štrom za zagotavljanje dobave energije kadar jo rabiš (za storitev in ne za sam produkt energije).


In koliko plačaš za zagotavljanje el. energije, če si jo sam zgeneriraš, kolikor jo rabiš ? Ne me hecat.
On the journey of life, I chose the psycho path.

BigWhale ::

Pa bo en tak agregat zdrzal 24/7 laufanje? 365 dni v letu? Koliko downtime-a si bos privoscil letno za servise in podobno?

Brane2 ::


Pa bo en tak agregat zdrzal 24/7 laufanje? 365 dni v letu?


Vsekakor. Te stvari imajo rezerve v materialu še pa še. Kar koneckoncev ni težko, ker pač niso avtomobilne.
Niso v temperaturnih ekstremih, delajo pri nizkih obremenitvah in so predimenzionirane.


Koliko downtime-a si bos privoscil letno za servise in podobno?


Ob sedanji ureditvi verjetno nič. Akuji mi furajo vse kritične stvari v bajti za kaka dva dni...

Tudi ob agregatu ni težko imeti majhen strojček ala bauhaus, ki laufa dan ali dva samo nekaj bremen, dokler ne opraviš, kar imaš.
Pa tega ni veliko. To ni avto, da rabiš poseben tunel in dvigalko. Stvari so dostopne in material imaš lahko že prej pripravljen.
On the journey of life, I chose the psycho path.

BigWhale ::

Ah,

Od zacetka je bilo govora o starem avtomobilskem motorju, zato sem spraseval.

Pyr0Beast ::

Kaj bi z odvečno toploto poleti ?
Za hlajenje. Uporabiš absorbcijsko toplotno črpalko, pa je. Kolikor toplote dovedeš, toliko jo lahko odvedeš. (daš 8kWh not, še 8kWh si vzeme, ven jih dobiš 16)

Izkoristek ne narašča/pada enakomerno z vrtljaji, tako tudi navor ne.
Prvi dizel je mel kao 85% izkoristek, predvsem zaradi počasnega vrtenja.

Izkoristek (in tudi trajanje mašine) bi lahko povečali tako, da zamenjamo pumpo za vodo (damo tako na štrom, seveda, če mašina to omogoča), odstranimo altenator, saj ga mašina ne potrebuje, izboljšamo dovod zraka (hladen svež zrak, nekaj zaporednih in vzporednih filtrov), grejemo dovod goriva v valj, izboljšamo kolektor.
Bi se pa dalo tudi kej v smeri 3 taktnega dizla premisliti.


Kalorična vrednost plinskega olja je 429 X 10^5 J/kg
Torej se notri (v enem kg) skriva skoraj 12kWh.
pri 30% izkoristku mašine dobimo iz enega kilograma ola 3.6kWh mehanske energije in 8.4kWh toplotne energije.

Torej kurilc (če uporabimo iste podatke kot za dizel) je nekje 160SIT/L, to je 190SIT/kg. Torej nas kWh energije stane 15 SIT.

Če bi proizvajali pa samo štrom, bi nas pa to prišlo 52SIT na kWh elektrike.

Kej bolj jasno ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::

ZAnimiv se zdi tudi fotovžig goriva, vendar je trenutno nedosegljiv navadnim batnim motorjem na ojnico, ker bi nenadni špice sile plinov sčasoma uničile bat.

Zato se igram z mislijo na linearni batni motor brez klasične ojnice...
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Brane

Okoli leta 1983 sem v eni reviji prebral članek o motorju z generatorjem, ki je bil sestavljen iz dveh batov na skupni batnici, na isti batnici med njima pa je bil linearni generator. Motor je osciliral levo-desno, generator pa ustvarjal štrom. Sem že iskal na netu, a neuspešno. Zadeva ima minimalno gibljivih delov (ni ročične gredi itd.)

LP

Jože

Brane2 ::

Tako nekako, vendar brez drugega bata in batnice.

V osnovi se igram z mislijo na linearni pospeševalnik, ki po roru pospešuje in bremza en bat z dvema čeloma, ki proži vžig na obeh konceh rora...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Kako stojimo s keramičnimi materiali ?

Se da dobit ror- srajčko bata iz keramike namesto kovine-jekla za dosegljiv denar ?

Zanimivo bi bilo imeti ror iz neprevodne snovi, kjer ne bi bilo problemov z izgubami zaradi vrtinčnih tokov...
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Zdravo

Sem malo napenjal možgančke in se najprej spomnil, da se nemško prej omenjnemu motorju reče "Freikolbenmotor", nato pa je google naredil ostalo. Zadeva se po izumitelju imenuje "Stelzer motor", par linkov pa je tukaj:

Nemška wikipedija
Stran gospoda Stelzerja

Mogoče bo zadeva kdaj zazživela....

LP

Jože

Brane2 ::

Ni to to. Vsaj za agregat ne.

Stvar ne rešuje fundamentalnih problemov klasičnih motorjev. Je le bolj enostavna, ima pa svoje probleme.
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Zdravo

Katere problemi pri motorju te tarejo, oz kaj smatraš za fundamentalne probleme le-teh?

LP

Jože

Brane2 ::

predvsem nezmožnost dela pri fotonskem vžigu goriva in pri visokih kompresijah, kjer detonacije uničujejo bat in predvsem ležaje.
On the journey of life, I chose the psycho path.

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Imaš kak link v zvezi s fotonskim vžigom? Po tvojih besedah sklepam, da se pojavlja podoben režim dela, kot pri klenkanju.

LP

Jože

Brane2 ::

Pod mojim linkom o kvazuiturbinskem motorju je nekaj skupaj s google frazami za sikanje nadaljnjih materialov...
On the journey of life, I chose the psycho path.

madviper ::

Brane
Bojim se da je keramika v motorju zaenkrat še predraga za navadne smrtnike. Lahk da se motim.
I'd like to do something crazy!

Pyr0Beast ::

Ka pa teflonska srajčka ?

predvsem nezmožnost dela pri fotonskem vžigu goriva in pri visokih kompresijah, kjer detonacije uničujejo bat in predvsem ležaje.

kar nekaj for bi se dalo pri tej mašini uporabiti. Recimo dvojni bat ali predvžigalno komoro. Pri dizlih se gorivo vbrizguje v presledkih, kar je bolje, kot če se naenkrat.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SloCop ::

http://www.energen.si/prihranite.htm

Zanimiva zadeva je tudi tole, čeprav je strošek investicije za enočlansko družino glede na povrnitev stroškov prevelik.... drugače pa bi bilo če bi eno zadevo uporabljalo več stanovanjskih hiš.... morda blok, v bloku bi si tako hitro povrnili začetne stroške in se nato varčno greli in uporabljali brezplačno energijo, no vsaj del nje

[Povezavo spremenil v klikabilno, ostalo nespremenjeno, moderator]
podpis :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

madviper ::

SloCop hvala za link. Mogoč prav pride pr nas, kr nam hočejo ukinit kurilnico za centralno ogrevanje.

Se opravičujem za off-topic :D
I'd like to do something crazy!

Brane2 ::


Ka pa teflonska srajčka ?


Teflon je videti neprimeren. je premalo temperaturno obstojen (samo 260˚C), pa tudi premehak in povsem neprožen-plastičen je. KAkršenkoli trajen pritisk ga bo prej ali slej deformiral.


kar nekaj for bi se dalo pri tej mašini uporabiti. Recimo dvojni bat ali predvžigalno komoro. Pri dizlih se gorivo vbrizguje v presledkih, kar je bolje, kot če se naenkrat.


Bolje je, če že vbrizgavaš gorivo. Če ga ne in je pomešano v zraku, potem si itak lahko optimalen. Tega ne počnejo, ker tako vplinjen dizel noče goreti pri današnjih pritiskih, pa tudi detoniral bi takrat.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: Brane2 ()

coti ::

Motor se bo moral vrteti pri 1500 o/min pri 4 polnem generatorju ali 3000 o/min pri 2 polnem za 50Hz. V 1. primeru bi bil motor vsekakor primernejši traktorski, v 2. pa avtomobilski ali kak univerzalni enobatni dizel, kot jih vgrajujejo na kosilnice(vendar tak ni primeren za delovanje 24/7). Drugače pa mislim da motor od golfa večinoma ne bi bil obremenjen niti 10% in bi polovico nafte pokuril za lastno vrtenje. Z uporabo turbo motorja bi vsekakor zmanjšal porabo.
Po moje bi moral dobiti motor(po možnosti turbo), ki bi pri 1500 o/min imel enik 15kw, naj bi priklopil agregat z 7,5kw moči na 3fazah in imaš ibr dost štroma za doma. Pri 1500 o/min bi se na izi vrtel, pa tudi ropotanje bi bilo znosno. Išči pri traktorskih motorjih. Že italijanski Lombardini ali pa Rugerrini imata kak tak motor v proizvodnji. Njihove izdelke pa najdeš na kosilnicah, kultivatorjih , valjarjih , traktorjih, generatorjih...Nekateri imajo tudi vgrajen centrifugalni regulator obratov. Cena za enobatni dizel cca 12-14KM(kar je dovolj za 5-7.5kw agregat) je cca 200k sit.
Sicer pa.. kakšno moč pa ima golf dizel pri 1500 o/min? Ali planiraš kak jermenski prenos in drugačne obrate motorja? Jermeni so spet izguba.

Brane2 ::

Že 100x sem napisal, pa zgleda bom moral še 100x: Hitrost vrtenja mi ni pomembna, dokler je v nekih razumnih okvirih (recimo od 100 o/min do 10.000 o/min).

Frekvenco lahko upadenaš z elektroniko.

Zaenkrat se na ukvarjam s tem, ker so rešitve na vidiku prekomplicirane in z veliko izgubami.

Vsi tisti bati, ventili, ležaji in vztrajniki so neelegantni in razsipni.

Razmišljam o drugi rešitvi...
On the journey of life, I chose the psycho path.

coti ::

Lepši ko je sinus iz elektronske škatlice, dražja je škatlica...

Brane2 ::

Zakaj pa sploh rabiš lep sinus ? Da bo kak 220V ventilator v hladilniku ali zmrzovalniku ali elo klimi imel malce boljši izkoristek ?

Vsem glavnim porabnikom je vseeno tudi če laufajo na trapez, nekateri pa celo najbolje laufajo na enosmerno.
On the journey of life, I chose the psycho path.

coti ::

Marsikateri traflček spusti dušo na navadnem UPS-u . Sej za switcherje ni blema, navitjem pa tisti ravni deli v sinusu ne denejo ravno dobro.
Kot sem te razumel v enem od prejšnjih postov, si preklopil na sonce, veter, vodo...
Sej meni tud nebi pasalo da mi en dizel cele dneve nabija pod hišo.

Brane2 ::


arsikateri traflček spusti dušo na navadnem UPS-u . Sej za switcherje ni blema, navitjem pa tisti ravni deli v sinusu ne denejo ravno dobro.


To je res, vendar koliko takšnih porabnikov pa imaš ?

Koneckoncev bi za "picajzlasta" bremena lahko generiral lep sinus, za vse ostalo pa imel kovaški trapezoid ali celo enosmerno.
On the journey of life, I chose the psycho path.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16959497 (53823) Jackass
»

Mazda izdelala komercialni motor s kompresijskim vžigom homogene mešanice

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4115866 (12128) pumaxx
»

Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6212376 (9708) TribesMan
»

Stirlingov motor (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5115130 (11872) mase
»

Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12023207 (19954) Zheegec

Več podobnih tem