» »

Evropska Unija koliko časa še ?

Evropska Unija koliko časa še ?

Temo vidijo: vsi
1
2
3

Lonsarg ::

Težave EU in Euro zadnjih 10 let so dokaz da skupna monetarna unija NE MORE dolgoročno obstati brez skupne fiskalne unije (skupno vodenje financ). Skratka možna sta po mojem mnenju samo dva scenarija:
1. Euro razpade (ne nujno tudi EU, morda EU ostane ampak zgolj v omejenem obsegu skupne regulacije in brezcarinskega trga)
2. EU uvede vsaj delno fiskalno unijo, najbrž DDV ostane v domeni posameznih držav (tako ima ZDA), morda še kaj drugega ostane v domeni posameznih. Definitivno pa EU prevzame vsaj 50% prihodkov držav v skupno blagajno.

Jaz tretjega scenarija ne vidim, dlje ko se bo Nemčija upirala scenariju 2, bližje bomo scenariju 1...

Sem pa mnenja da kljub skupni fiskalni uniji je čisto OK da raznorazna zakonodaja ki ureja pravice in dolžnosti državljanov ostana na nacionalni ravni. Edin zdravstvo bi blo fajn imeti direkt pod EU če ima EU čez finance, ker zdravstvo terja precej financ za delovanje, ampak dobro, to so že detajli, o tem se sploh ne moreš začet pogovarjat dokler se nemčija ne strinja s skupno fiskalno unijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

lexios ::

janezvalva je izjavil:


vsak, ki verjame da bo EU, taka kot je, preživela, je po moje, naiven.


V tej obliki tudi Slovenija ne bo obstala. Vsak ki verjame, da bo po epidemiji enako je naiven. Vsak, ki verjame, da bi nam šlo bolje, če bi imeli tolarje ali če izstopimo iz EU pa tudi.

EU bo preživela to krizo, tko kot je krizo 2008, ko smo/ste imeli enake debate, ker je namen EU kot že rečeno PROST PRETOK BLAGA, STORITEV, OSEB IN KAPITALA. In, še bolj pomemno - ker vajeti še nismo predali novim generacijam! Čeprav se ravno v krizah pokažejo težave, če kdo v tem ne vidi prednosti - mu ni pomoči.

;-) ::

Ko pogledaš odlive proračuna Slovenije ti je takoj jasno, da vsako združevanje v razne unije in združbe je bedarija. To se nam vsakič zgodi samo zato ker imamo politike brez hrbtenice, sami smo dovolj mali da znamo skrbet zase in tako močni da je več držav EU odvisnih od nas kot mi od njih.

Vice ::

Lonsarg je izjavil:


2. EU uvede vsaj delno fiskalno unijo, najbrž DDV ostane v domeni posameznih držav (tako ima ZDA), morda še kaj drugega ostane v domeni posameznih. Definitivno pa EU prevzame vsaj 50% prihodkov držav v skupno blagajno.


Ne si želet imeti sistema kot je v ZDA, ko imajo več kot 1000 različnih variacij in stopenj... Idiotizem na kvadrat

lexios ::

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

Problem Slovenije je enak kot problem Bruslja! Pisanje o razpadu ali izstopu Slovencev iz EU z izpostavljenjem problematike prostega trga, pa nič drugega kot kumunajzarsko navijanje za zapiranje meja, da se bomo lahko vsi kopali v isti gnojnici, ne da bi sosed zavidal sosedu. Egalitarizem!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

Lonsarg ::

Vice je izjavil:

Lonsarg je izjavil:


2. EU uvede vsaj delno fiskalno unijo, najbrž DDV ostane v domeni posameznih držav (tako ima ZDA), morda še kaj drugega ostane v domeni posameznih. Definitivno pa EU prevzame vsaj 50% prihodkov držav v skupno blagajno.

Ne si želet imeti sistema kot je v ZDA, ko imajo več kot 1000 različnih variacij in stopenj... Idiotizem na kvadrat
? Saj v EU imamo tudi 1000 različnih variacij in stopenj DDVja trenutno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Mato989 ::

lexios je izjavil:

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

Problem Slovenije je enak kot problem Bruslja! Pisanje o razpadu ali izstopu Sllovencev iz EU z izpostavljenjem problematike prostega trga, pa nič drugega kot kumunajzarsko navijanje za zaprianje meje, da se bomo lahko vsi kopali v isti gnojnici, ne da bi sosed zaidal sosedu. Egalitarizem!


Poglej, deficitarne poklice izobražujemo da potem grejo v tujino kjer so tudi deficitarni... in to plačaš, ti, jaz, in vsi ki delamo v državi, tisti ki se pa izšola na "naš račun" pa odide, pa nam nič ne vrne, kot je zamišljeno to v tej naši državi... zato imamo 2 opciji:

1. Kot si pravilno uganil ti, lahko poskrbimo da bomo NAJBOLJŠA destinacija za deficitarne poklice, ker je pa glavni faktor tu plača, pa oba veva da deep down to težko uresničimo

2. Uvedemo način vračanja vrednosti šolnine v kolikor nekdo kateremu smo plačali šolanje odide delat iz države in tako ne vrača v proračun za šolanje drugim (in za penzijon)

3. Uvedemo plačljivo šolanje in štipendije ki itak zahtevajo ŽNJ let oddelanih v firmi(pa najsi bo država) preden si "odplačal"

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd... Pa me osebno to ne moti, če ne bi to proračun plačeval šolanja, ampak bi si vsak zdravnik sam plačal šolanje kot vsaka negovalka itd... zato pa sem za to da sicer šolanje ostane JAVNO pod domeno države ampak se vsako fakulteto oz. program ovrednoti in prilagaja glede na potrebe trga...

Recimo:

Zdravnike potrebujemo v državi torej je cena šolanja za vse letnike + specializacijo recimo 25.000€... v kolikor se zaveže šolajoč da bo po končanju študija oddelal 20 let v Slovenskem zdravstvu, mu država plača 24.500€ šolnine + štipendija 500€/mesec ... Če šolanja ne zaključi je dolžan povrnit celotno šolnino + obresti + štipendijo, če pa ne oddela 20 let v slovenskem zdravstvu pa je dolžan celotno šolnino x2 (kazenska) + štipendijo z obrestmi

Na tak način bi hitro uredili pobeg kadra in hkrati ohranili skorajda brezplačno šolstvo oz. na način solidarnega plačevanja kot ga imamo zdaj!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Vice ::

Lonsarg je izjavil:

Vice je izjavil:

Lonsarg je izjavil:


2. EU uvede vsaj delno fiskalno unijo, najbrž DDV ostane v domeni posameznih držav (tako ima ZDA), morda še kaj drugega ostane v domeni posameznih. Definitivno pa EU prevzame vsaj 50% prihodkov držav v skupno blagajno.

Ne si želet imeti sistema kot je v ZDA, ko imajo več kot 1000 različnih variacij in stopenj... Idiotizem na kvadrat
? Saj v EU imamo tudi 1000 različnih variacij in stopenj DDVja trenutno.


V ZDA ima ena država več variacij kot cela EU

lexios ::

Mato, ko izpostaviš problem šolstva, deficitarnih poklicev in kelnarjev z diplomo, je smiselno, da o problemu razmisliš od začetka. Iz znanih razlogov se je pred desetletji sprostilo omejitve za vpis na fakultete, višje šole in hkrati povsem razvrednotilo srednješolske programe in nekatere poklice, tudi takšne, ki se v tej krizi kažejo kot bistven del družbene strukture. Fakultete so financirane po glavi! Omejit število vpisnih mest na vse deficitarne poklice je najbolj enostavno, a hkrati velik problem pri financiranju...

Pred leti se je krčilo učne programe, uvajalo devetletko, bolonjsko reformo. Seznani se kakšne so bile strutkurne spremembe teh reform in na kakšen način se tudi že kažejo učinki - je dovolj da prebereš bedarije na ST... Da bodo generacije prej ali slej navijale za plačljivo šolstvo, je bilo logično že pred 20 oz. 15 leti, ko so se začele pobude za reforme šolstva, ko je vzgojo in odgovornost zamenjala permisivna vzgoja itd. Rezultat plačljivega šolstva bo le še bolj zabit narod, kot sedaj, ko študira vsak k.; šolnine so pa že sedaj odlična rešitev, zaradi katere študensko delo očitno ni potrebno... ;(( Razmisli zakaj se študensko delo še ni ukinilo?

Kako sposoben kader zadržat doma je druga zgodba! A namesto, da bi se te probleme reševalo v samem bistvu, se jih s takšno ideologijo zgolj razširi in poslabša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

Lonsarg ::

Vice je izjavil:

V ZDA ima ena država več variacij kot cela EU
Tega sicer res nisem vedel (ker ko sem potoval po ZDA po 5 državah na zahodni obali sem videl edino spremembe med državami na računih in ne sprememb znotraj države). Skratka kakorkoli, to itak nima nobene veze z tem kar sem povedal, ker nikjer nisem omenjal da bi sistem DDV bolj razdrobil kot že je v EU, zgolj da bi ohranil trenutni sistem per country kljub skupni fiskalni uniji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

lexios ::

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd...


Zakaj ga pa mi njim ne?

solatko ::

lexios - Sloveniji brani to edino ekonomska resnica - nimaš firm, za katere bi odprl razvoj in delal za njih. Nimaš miljarderjev, ki bi ustvarili nov Litostroj, Metalno,.....
Osnovo smo imeli, pa so parcialni interesi prevladal in sedaj ali delaš za močnejše, ki ti določijo ceno ali pošlješ tja delat šolane ljudi, ki doma nimajo kaj in za koga počet.
Delo krepa človeka

AndrejO ::

lexios je izjavil:

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

OK, mimo medgeneracijske solidarnosti, je izziv prostega pretoka delovne sile ravno to, da se je zelo očitno in boleče pokazalo kako so bogate države na nek način "izropale" intelektualni potencial celotnih regij in držav.

QED tega problem je, da se bo ti zgodilo z ali pa brez EU. Prost pretok delovne sile je ta proces morda pospešil, ni ga pa ustvaril iz nič. Če že, je EU pomagala, da so iz območij s trenutno nižjo prosperiteto na območja s trenutno višjo prosperiteto odšla tudi t.i. "nekvalificirana" in "nižje kvalificirana" delovna sila. V pogojih brez prostega pretoka ljudi, bi bili filtri vedno in brez izjem nastavljeni tako, da bi skozi sito prišli samo tisti, ki jih območja, ki prosperirajo, potrebujejo. To so praviloma osebe z visoko izobrazbo in osebe, ki delajo na področjih z visoko dodano vrednostjo. Inženirji, doktroji znanosti, medicinske sestre, zdravniki, ... zagotovo pa ne vodovodarji in čistilke.

Ravno Brexit nam daje zanimiv vpogled v morebitne prihodnje kriterije omejevanja migracij. Kdo je zaželjen in kdo ni.

Če si odmislimo metode NDR in LRK, kjer potrebuješ izstopno vizo, potem je potrebno rešitev iskati drugje in na drugačen način.

Ironija iskanja te rešitve je, da se jih išče na ravni EU in to že desetletja. Brez EU se bi lahko ta težava še poslabšala. Npr. strukturni skladi iz katerih je tudi Slovenija pridobila veliko sredstev (in bi jih lahko še več) služijo ravno temu, da države dobijo namenska sredstva, ki jih po lastni presoji usmerijo v tiste reči za katere menijo, da bodo najučinkoviteje in najhitreje zmanjševale razvojne razlike in tako zmanjševale migracijske pritiske.

Ravno tako je ta problem "depopulacije" celotnih regij ravno v tem zakonodajnem ciklu EU identificiran kot problem na ravni EU in ne samo zgolj problem na ravni držav članic (npr. odseljevanje iz manjših občin v LJ, MB in ostale večje kraje - prazne vasi na Krasu, odsotnost perspektive na Koroškem, Beli krajini in še kje).

Ko je govora o tem, koliko ima Slovenija glasu v EU, na srečanju o tej problematiki, ni nihče predstavil kako je to težava v Sloveniji. Ravno tako ni bilo nikogar iz Romunije, Hrvaške, ... cele vrste držav, ki imajo ta problem, vendar pa se ne vključujejo v aktivnosti, kjer bi bilo slišati naše glasove.

Pa se bom še enkrat vprašal: ali je EU resnično za odmet, če lahko tudi 2mio država prispeva k oblikovanju politik, ki jo zadevajo? Kakšna pa je možnost, da bi Slovenija podobno vplivala na politike, kaj pa vem, Avstrije recimo, ki se tiče veliko Gorenjcev, Štajrecev in Korošcev, kadar se gre za stvari, ki niso koristne za Avstrijo samo? Sploh ob upoštevanju uspešnosti Slovenije, da doseže spoštovanje Avstrijske državne pogodbe na točki varovanja pravic narodnostnih manjšin, vključno s slovensko narodnostno manjšino?
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

bbbbbb2015 ::

lexios je izjavil:

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd...


Zakaj ga pa mi njim ne?


Ker recimo slovenske firme ne delajo traktorjev, ki jih izvažajo povsem svetu. Ker ne delajo težkih dvigal (Metalna), ker ne delajo state-of-the-art elektronike in mikroprocesorjev. Drugi pa to delajo in imajo stranke, ki to kupujejo in tako oni pospešujejo naprej...

Slovenija pa se zapleta v nekih birokratskih igricah, važno je, koliko bo občinski redar skasiral in kdo bo dal občinski in državni posel svoji žlahti in prijateljem. To vodi v neučinkovitost države in ekonomije.

Posledično Slovenija zastaja in ima luknje v zdravstvu, ki je že itak skorumpirano (poglej si unega kirurga Miloševića), potem pa čedalje manj zaposlenih z visokimi plačami.

In tako Slovenija zaostaja. In potem normalno, da visoko kvalificirani kadri odhajajo. Saj ni to samo Slovenija. Tudi Hrvaška je prazna, pa Bosna.

lexios ::

solatko je izjavil:

lexios - Sloveniji brani to edino ekonomska resnica - nimaš firm, za katere bi odprl razvoj in delal za njih. Nimaš miljarderjev, ki bi ustvarili nov Litostroj, Metalno,.....
Osnovo smo imeli, pa so parcialni interesi prevladal in sedaj ali delaš za močnejše, ki ti določijo ceno ali pošlješ tja delat šolane ljudi, ki doma nimajo kaj in za koga počet.


Vem, ampak izpostavljat, da skupni trg ne funkcionira, ker nam Nemčija ali Avstrija, krade šolan kader pa smešno, drugo vprašanje pa zakaj država financira programe za diplomirane filofzofe, če bi ti lahko postali frizerji in avtomehaniki.

AndrejO ::

bbbbbb2015 je izjavil:

Slovenija pa se zapleta v nekih birokratskih igricah, važno je, koliko bo občinski redar skasiral in kdo bo dal občinski in državni posel svoji žlahti in prijateljem. To vodi v neučinkovitost države in ekonomije.

Ja ... ampak pozabljaš, da so to "naši ljudje", ki odločajo o "naši zemlji". Bog ne daj, da bi kdo iz MOL slučajno predlagal MOMB kakšno povezovanje ali deljenje skupnih praks. Kaj pa žabarji vedo!

In seveda tudi obratno. Bog ne daj, da bi en kmet iz CE slučajno kaj predlagal MOL. Kmeti naj se držijo kmetovanja, mar ne?
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

lexios ::

Slovenija pa se zapleta v nekih birokratskih igricah, važno je, koliko bo občinski redar skasiral in kdo bo dal občinski in državni posel svoji žlahti in prijateljem. To vodi v neučinkovitost države in ekonomije.

Posledično Slovenija zastaja in ima luknje v zdravstvu, ki je že itak skorumpirano (poglej si unega kirurga Miloševića), potem pa čedalje manj zaposlenih z visokimi plačami.

In tako Slovenija zaostaja. In potem normalno, da visoko kvalificirani kadri odhajajo. Saj ni to samo Slovenija. Tudi Hrvaška je prazna, pa Bosna.


To je to! Zato sm reku, da je naš problem enak kot problem Bruslja! Ali pa Sicilije ali na Balkanu, če hočeš.

bbbbbb2015 ::

AndrejO je izjavil:

Če že, je EU pomagala, da so iz območij s trenutno nižjo prosperiteto na območja s trenutno višjo prosperiteto odšla tudi t.i. "nekvalificirana" in "nižje kvalificirana" delovna sila. V pogojih brez prostega pretoka ljudi, bi bili filtri vedno in brez izjem nastavljeni tako, da bi skozi sito prišli samo tisti, ki jih območja, ki prosperirajo, potrebujejo. To so praviloma osebe z visoko izobrazbo in osebe, ki delajo na področjih z visoko dodano vrednostjo. Inženirji, doktroji znanosti, medicinske sestre, zdravniki, ... zagotovo pa ne vodovodarji in čistilke.

Ravno Brexit nam daje zanimiv vpogled v morebitne prihodnje kriterije omejevanja migracij. Kdo je zaželjen in kdo ni.

Če si odmislimo metode NDR in LRK, kjer potrebuješ izstopno vizo, potem je potrebno rešitev iskati drugje in na drugačen način.

Ironija iskanja te rešitve je, da se jih išče na ravni EU in to že desetletja. Brez EU se bi lahko ta težava še poslabšala. Npr. strukturni skladi iz katerih je tudi Slovenija pridobila veliko sredstev (in bi jih lahko še več) služijo ravno temu, da države dobijo namenska sredstva, ki jih po lastni presoji usmerijo v tiste reči za katere menijo, da bodo najučinkoviteje in najhitreje zmanjševale razvojne razlike in tako zmanjševale migracijske pritiske.


Na območja z višjo prosperiteto odhajajo ljudje, ki nekaj znajo narediti. Bodisi je to izdelek v fabriki, bodisi je to storitev - popravilo vodovodne cevi, bodisi storitev z visoko dodano vrednostjo - programiranje nečesa.

Brexit ne bo za Uk ničesar spremenil. Razen da bodo sedaj vodovodarji iz Poljske vodovodarji iz Indije.

Države, tako tudi Slovenija, sicer dobi denar za regionalni razvoj. Samo to pa potem gre raznim Inkubatorjem, Tehnološkim parkom, občinam, kjer z vajeno roko trošijo ta denar, pa se preveč ne pretegnejo. Enkrat sem dobil vpogled v trošenje denarja za eno "oživljanje" enega krajinskega jezera. Kap me je zadela, da so si sodelavci na projektu več kot 90% denarja razdelili kot dnevnice in dodatke k plačam. Potem pa so hoteli imeti neko postavitev ograj in še neke storitve za malenkosten drobiž. To je zloraba teh sredstev.

Kar je potrebno je, pospeševati razvoj domicilnih podjetij s slovenskimi lastniki, ter pač z organsko rastjo pospeševati razvoj. Ker recimo Renault brez subvencij Slovenije ne bi niti povohal. Je pa potrebno deklarirati, da firme, ki dobijo naročila, tudi od slovenske države, so nacionalnega pomena in lastništva ni mogoče menjati brez soglasja države.

V mislih imam predvsem recimo firmo Arex, ki je dobila preko nekih linij naročila na MORS, no ko si opomogli, ko imajo izdelek (orožje), pa so lastniki firmo prodali.

Blazzz ::

Mato989 je izjavil:

lexios je izjavil:

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

Problem Slovenije je enak kot problem Bruslja! Pisanje o razpadu ali izstopu Sllovencev iz EU z izpostavljenjem problematike prostega trga, pa nič drugega kot kumunajzarsko navijanje za zaprianje meje, da se bomo lahko vsi kopali v isti gnojnici, ne da bi sosed zaidal sosedu. Egalitarizem!


Poglej, deficitarne poklice izobražujemo da potem grejo v tujino kjer so tudi deficitarni... in to plačaš, ti, jaz, in vsi ki delamo v državi, tisti ki se pa izšola na "naš račun" pa odide, pa nam nič ne vrne, kot je zamišljeno to v tej naši državi... zato imamo 2 opciji:

1. Kot si pravilno uganil ti, lahko poskrbimo da bomo NAJBOLJŠA destinacija za deficitarne poklice, ker je pa glavni faktor tu plača, pa oba veva da deep down to težko uresničimo

2. Uvedemo način vračanja vrednosti šolnine v kolikor nekdo kateremu smo plačali šolanje odide delat iz države in tako ne vrača v proračun za šolanje drugim (in za penzijon)

3. Uvedemo plačljivo šolanje in štipendije ki itak zahtevajo ŽNJ let oddelanih v firmi(pa najsi bo država) preden si "odplačal"

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd... Pa me osebno to ne moti, če ne bi to proračun plačeval šolanja, ampak bi si vsak zdravnik sam plačal šolanje kot vsaka negovalka itd... zato pa sem za to da sicer šolanje ostane JAVNO pod domeno države ampak se vsako fakulteto oz. program ovrednoti in prilagaja glede na potrebe trga...

Recimo:

Zdravnike potrebujemo v državi torej je cena šolanja za vse letnike + specializacijo recimo 25.000€... v kolikor se zaveže šolajoč da bo po končanju študija oddelal 20 let v Slovenskem zdravstvu, mu država plača 24.500€ šolnine + štipendija 500€/mesec ... Če šolanja ne zaključi je dolžan povrnit celotno šolnino + obresti + štipendijo, če pa ne oddela 20 let v slovenskem zdravstvu pa je dolžan celotno šolnino x2 (kazenska) + štipendijo z obrestmi

Na tak način bi hitro uredili pobeg kadra in hkrati ohranili skorajda brezplačno šolstvo oz. na način solidarnega plačevanja kot ga imamo zdaj!


Kaj mi preprečuje, da bi vzel 25k kredita, si sam financiral šolanje in odšel v tujino? Zakaj bi kdorkoli, ki je vsaj na pol sposoben sposoben pristal na sužnjelastniško razmerje, ki ga zagovarjaš?
Ampak tudi, če predpostavimo, da je nekdo revež in mu banka ali starši ne financirajo študija in pristane na kazenske penale, so plače v razvitih državah toliko višje, da bi jih odplačal v parih mesecih. Tako da sposobnega kadra spet nebi uspel zadržati.

p.s.
nekako še razumem razloge, zakaj bi nekdo ki se odseli moral povrniti stroške za šolanje, itd... Ne razumem pa, zakaj bi jim očital, da ne plačujejo v pokojninski sistem, če niso bili deležni nobenih ugodnosti iz strani le tega in tudi v prihodnosti ne bodo črpali iz njega?

MadMen ::

Čist tko za informacijo, po uradnem ceniku UL stane šolanje zdravnika do specializacije 90k€.

AndrejO ::

bbbbbb2015 je izjavil:

AndrejO je izjavil:


Ravno Brexit nam daje zanimiv vpogled v morebitne prihodnje kriterije omejevanja migracij. Kdo je zaželjen in kdo ni.


Na območja z višjo prosperiteto odhajajo ljudje, ki nekaj znajo narediti. Bodisi je to izdelek v fabriki, bodisi je to storitev - popravilo vodovodne cevi, bodisi storitev z visoko dodano vrednostjo - programiranje nečesa.

Brexit ne bo za Uk ničesar spremenil. Razen da bodo sedaj vodovodarji iz Poljske vodovodarji iz Indije.

V bistvu me v Brexit zgodbi ne zanima kaj bo z UK. To je njihov problem. Ampak v zgodbi relacije med revnejšo in bogatejšo državo, so se do sedaj že izoblikovale neke splošne prakse. Visoko-plačana delovna mesta gredo notri, nizko plačana ostanejo pred vrati ali pa se jih tolerira kot ilegalno migracijo, ki se je bogata država znebi takoj, ko se ekonomija malo zaziblje. Torej je še bolj očitno, da je v takšnem scenariju govora o plenjenju intelektualne elite, kar je pa služb z nizko dodano vrednostjo, pa se jih načrtno (in to države sploh ne skrivajo - to je del javno objavljenih kriterijev za delovne vize) pušča pred vrati.

EU je dejansko prispevala k temu, da se tudi teh služb z nizko dodano vrednostjo ni več moglo enostavno držati pred vrati.

bbbbbb2015 je izjavil:

Države, tako tudi Slovenija, sicer dobi denar za regionalni razvoj. Samo to pa potem gre raznim Inkubatorjem, Tehnološkim parkom, občinam, kjer z vajeno roko trošijo ta denar, pa se preveč ne pretegnejo.

To so definitivno stvari, ki so v naši moči, da jih spremenimo in bi jih morali spremeniti, pa če EU obstaja ali pa ne obstaja.

Marsikdo, ki v Sloveniji neučinkovito zapravlja sredstva EU, se ne zaveda, da je to v pretečžni meri dejansko denar, ki ga je Slovenija vplačala v sklad EU in ga sedaj dobi nazaj z nalepko namenske porabe. To ni zastonj denar, ki pada izpod neba. To je denar, ki ga vplačuje RS iz proračuna v katerega vplačujejo vsi davkoplačevalci v RS.
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

AndrejO ::

Pa še ena zadeva, ki se ji želim v tej temi izogniti (imamo temo o Vladi 2020, pa gredo lahko dnevno-politične stvari tam) ... Na ravni razmerja med državo članico in EU se sploh ne gre katera konkretna vlada je kaj storila ali česa ni storila ali kdo je bil nastvljen ali odstavljen.

Mislim, da se gre za nek splošni interes državljanov in ugotavljanja kaj ta interes sploh je. Ko je enkrat za ta interes jasno kakšen je, postanejo ostle stvari samo še izvedbeni detajl. Če bi npr. večina državljanov pokazala interes, da Slovenija kot država članica nekaj stori na ravni EU, se bi to preprosto storilo, ne glede na to katere stranke bi sedele v vladi ali parlamentu. Prostor za politiko, da blodi po svoje, je na voljo samo tam in takrat, ko državljani nimajo nekega pretežno skupenga cilja ali pretežno skupne potrebe.

V perspektivi te teme, to pomeni da recimo v Sloveniji ni nekega vidnega konsenza okoli tega, kaj bi Slovenija želela, da EU postane ali preneha biti. Dokler tega konsenza ni, se bo tudi ravnanje pokoravalo vsakodnevnim muham dnevne politike.

Nisem potrošil dovolj časa, da bi si ustvaril mnenje o tem, v katerih drugih članicah EU obstaja podoben idejni vakum okoli tega, kaj si nekdo želi od EU ali ne šeli od EU. Sem pa opazil, da veliko t.i. "nacionalnih politikov", EU dejansko obtožuje za vse - kadar nekaj zahteva, je to ovira, kadar nečesa ne daje, je nekoristno breme. Vsem je skupno, da njihova stališča ne povedo veliko o EU kot takšni, temveč bolj o nihovih domačih političnih bitkah. Pa naj bo to Nemčija, Madžarska ali pa Slovenija.
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

SuperKripto ::

zk_eu je izjavil:

Nobenega združevanja z Afriko ali Bližnjim vzhodom ne bo. To so spet neke teorije zarote o svetovnem redu, ki so zaenkrat še samo to. Teorije. EU je zaenkrat še kulturno preveč raznolika, da bi bilo takšno povezovanje mogoče. Še znotraj se težko usklajujemo včasih, kaj šele, da bi se širili tja.


Ceprav se zdi danes to skoraj nemogoce, verjamem da je geostrateski in geopoliticni plan usmerjen nad vecjim zdruzevanjem in poenostavljenim vodenjem vec regij. Zdruzevanje sveta v vecje unije.

Sej sem tudi jaz napisal, da so zaenkrat prevelike razlike gospodarsko kot tudi kulturno. Ampak to se spreminja. Poglej samo koliko se je Nemcija spremenila v 6 ali 7 letih. Ce se bo naseljevanje iz tretjega sveta nadaljevalo v podobnem tempu potem bodo taksne razlike vedno manjse. Seveda ne cez noc niti ne cez eno leto.

Tudi v ZDA, predvsem juzne drzave kot je teksas in j. kalifornija ima ogromno priseljencev iz mehike in verjetno se bo dotok nadaljeval. Verjetno bo najprej zdruzevanje samo v smislu prostega trga in menjav blaga, kot je bilo na zacetkih eu. Sele dost kasnej ko bo evropa imela zadosti priseljencev iz bliznjega vzhoda, afrike in azije. Logicno je, da se svet zdruzuje.

Zgodovina sprememb…

Mato989 ::

Blazzz je izjavil:

Mato989 je izjavil:

lexios je izjavil:

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

Problem Slovenije je enak kot problem Bruslja! Pisanje o razpadu ali izstopu Sllovencev iz EU z izpostavljenjem problematike prostega trga, pa nič drugega kot kumunajzarsko navijanje za zaprianje meje, da se bomo lahko vsi kopali v isti gnojnici, ne da bi sosed zaidal sosedu. Egalitarizem!


Poglej, deficitarne poklice izobražujemo da potem grejo v tujino kjer so tudi deficitarni... in to plačaš, ti, jaz, in vsi ki delamo v državi, tisti ki se pa izšola na "naš račun" pa odide, pa nam nič ne vrne, kot je zamišljeno to v tej naši državi... zato imamo 2 opciji:

1. Kot si pravilno uganil ti, lahko poskrbimo da bomo NAJBOLJŠA destinacija za deficitarne poklice, ker je pa glavni faktor tu plača, pa oba veva da deep down to težko uresničimo

2. Uvedemo način vračanja vrednosti šolnine v kolikor nekdo kateremu smo plačali šolanje odide delat iz države in tako ne vrača v proračun za šolanje drugim (in za penzijon)

3. Uvedemo plačljivo šolanje in štipendije ki itak zahtevajo ŽNJ let oddelanih v firmi(pa najsi bo država) preden si "odplačal"

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd... Pa me osebno to ne moti, če ne bi to proračun plačeval šolanja, ampak bi si vsak zdravnik sam plačal šolanje kot vsaka negovalka itd... zato pa sem za to da sicer šolanje ostane JAVNO pod domeno države ampak se vsako fakulteto oz. program ovrednoti in prilagaja glede na potrebe trga...

Recimo:

Zdravnike potrebujemo v državi torej je cena šolanja za vse letnike + specializacijo recimo 25.000€... v kolikor se zaveže šolajoč da bo po končanju študija oddelal 20 let v Slovenskem zdravstvu, mu država plača 24.500€ šolnine + štipendija 500€/mesec ... Če šolanja ne zaključi je dolžan povrnit celotno šolnino + obresti + štipendijo, če pa ne oddela 20 let v slovenskem zdravstvu pa je dolžan celotno šolnino x2 (kazenska) + štipendijo z obrestmi

Na tak način bi hitro uredili pobeg kadra in hkrati ohranili skorajda brezplačno šolstvo oz. na način solidarnega plačevanja kot ga imamo zdaj!


Kaj mi preprečuje, da bi vzel 25k kredita, si sam financiral šolanje in odšel v tujino? Zakaj bi kdorkoli, ki je vsaj na pol sposoben sposoben pristal na sužnjelastniško razmerje, ki ga zagovarjaš?
Ampak tudi, če predpostavimo, da je nekdo revež in mu banka ali starši ne financirajo študija in pristane na kazenske penale, so plače v razvitih državah toliko višje, da bi jih odplačal v parih mesecih. Tako da sposobnega kadra spet nebi uspel zadržati.

p.s.
nekako še razumem razloge, zakaj bi nekdo ki se odseli moral povrniti stroške za šolanje, itd... Ne razumem pa, zakaj bi jim očital, da ne plačujejo v pokojninski sistem, če niso bili deležni nobenih ugodnosti iz strani le tega in tudi v prihodnosti ne bodo črpali iz njega?


Govorim o ljudeh ki so stari 19 let... a si lahko pri 19tih dobil 25k kredita brez službe? Valda da ne =)

Ja, v nekaj mesecih dvomim... napisal sem primer... seveda je šolanje za zdravnika na medicinski fakulteti bolj v rangu recimo 5 let x 7.5k€ letno + 2 leti specializaciji rečmo 20k... torej pridemo tam bližje 60k€ x2 penali, torej 120k za vrnit... to pa redkokateri zdravnik zmore v "parih mesecih" moje številke zgoraj so bolj za razumevanje načina ne pa absolutne.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

SuperKripto ::

Najprej so govorili, da nimamo kaj dost skupnega z muslimani in da se ne bomo zdruzevali. Niso imeli prav, zdruzili smo se v jugoslavijo tudi z muslimani in albanci (bosna, crna gora in albanci kosovo) ceprav kulturno in gospodarsko si slovenija in kosovo nista toliko podobni. Jugoslavija je razpadla. Prisli smo v vecjo unijo eu.

Zdaj ko povem, da se bomo po geostrateskem in geopoliticnem scenariju verjetno zdruzili z bliznjim vzhodom in afriko se zdi misija nemogoce. Trenutno. Ampak svet se hitro spreminja. Evropa se spreminja etnicno, kulturno tudi gospodarsko. Ce zelis zdruzevat razlicne kulture in drzave je potrebno vodit politiko, ki jih zblizuje. Ce se v naslednjih desetletjih naseli v eu 100 milijonov iz bliznjega vzhoda, afrike in azije bo eu spremenjena kulturno in tudi gospodarsko zaradi cenejse delovne sile.

Zgodovina sprememb…

Barakuda1 ::

Mato989 je izjavil:

lexios je izjavil:

Seveda ne more, zato pa je brezveze imeti odprti trg... kjer Slovenija šola zdravnike na stroške davkoplačevalcev, ti zdravniki (ali vstavi poljuben kader) pa gredo delat nekam drugam znotraj EU za 3x naših plač in tako mi ostanemo brez šolanega zdravnika in hkrati brez denarja ki so ga davkoplačevalci vložili v šolanje...

In to je osnovni problem medgeneracijske solidarnosti in HKRATI prostega pretoka delovne sile ipd...


Kdo pa Sloveniji brani, da ustvarja pogoje, ki bi mlade zadržali doma, da bi odpirali podjetja, se zaposlili v domačih podjetjih? Teb brezplačno šolanje ni veliko pomagalo, v vsakem komentarju ponavljaš eno in isto mantro in osnovni problem vedno medgeneracijska solidarnost?

Problem Slovenije je enak kot problem Bruslja! Pisanje o razpadu ali izstopu Sllovencev iz EU z izpostavljenjem problematike prostega trga, pa nič drugega kot kumunajzarsko navijanje za zaprianje meje, da se bomo lahko vsi kopali v isti gnojnici, ne da bi sosed zaidal sosedu. Egalitarizem!


Poglej, deficitarne poklice izobražujemo da potem grejo v tujino kjer so tudi deficitarni... in to plačaš, ti, jaz, in vsi ki delamo v državi, tisti ki se pa izšola na "naš račun" pa odide, pa nam nič ne vrne, kot je zamišljeno to v tej naši državi... zato imamo 2 opciji:

1. Kot si pravilno uganil ti, lahko poskrbimo da bomo NAJBOLJŠA destinacija za deficitarne poklice, ker je pa glavni faktor tu plača, pa oba veva da deep down to težko uresničimo

2. Uvedemo način vračanja vrednosti šolnine v kolikor nekdo kateremu smo plačali šolanje odide delat iz države in tako ne vrača v proračun za šolanje drugim (in za penzijon)

3. Uvedemo plačljivo šolanje in štipendije ki itak zahtevajo ŽNJ let oddelanih v firmi(pa najsi bo država) preden si "odplačal"

Mi pa se v Slo in marsikje v Evropi gremo pravo nategancijo imenovano EU kjer ti potem Avstrijci kradejo kader in Nemci itd... Pa me osebno to ne moti, če ne bi to proračun plačeval šolanja, ampak bi si vsak zdravnik sam plačal šolanje kot vsaka negovalka itd... zato pa sem za to da sicer šolanje ostane JAVNO pod domeno države ampak se vsako fakulteto oz. program ovrednoti in prilagaja glede na potrebe trga...

Recimo:

Zdravnike potrebujemo v državi torej je cena šolanja za vse letnike + specializacijo recimo 25.000€... v kolikor se zaveže šolajoč da bo po končanju študija oddelal 20 let v Slovenskem zdravstvu, mu država plača 24.500€ šolnine + štipendija 500€/mesec ... Če šolanja ne zaključi je dolžan povrnit celotno šolnino + obresti + štipendijo, če pa ne oddela 20 let v slovenskem zdravstvu pa je dolžan celotno šolnino x2 (kazenska) + štipendijo z obrestmi

Na tak način bi hitro uredili pobeg kadra in hkrati ohranili skorajda brezplačno šolstvo oz. na način solidarnega plačevanja kot ga imamo zdaj!



Mato :)):))

A ti to javno propagiraš Kubanski model ....
....sam vprašam:)>:D

Mato989 ::

lexios je izjavil:

Mato, ko izpostaviš problem šolstva, deficitarnih poklicev in kelnarjev z diplomo, je smiselno, da o problemu razmisliš od začetka. Iz znanih razlogov se je pred desetletji sprostilo omejitve za vpis na fakultete, višje šole in hkrati povsem razvrednotilo srednješolske programe in nekatere poklice, tudi takšne, ki se v tej krizi kažejo kot bistven del družbene strukture. Fakultete so financirane po glavi! Omejit število vpisnih mest na vse deficitarne poklice je najbolj enostavno, a hkrati velik problem pri financiranju...

Pred leti se je krčilo učne programe, uvajalo devetletko, bolonjsko reformo. Seznani se kakšne so bile strutkurne spremembe teh reform in na kakšen način se tudi že kažejo učinki - je dovolj da prebereš bedarije na ST... Da bodo generacije prej ali slej navijale za plačljivo šolstvo, je bilo logično že pred 20 oz. 15 leti, ko so se začele pobude za reforme šolstva, ko je vzgojo in odgovornost zamenjala permisivna vzgoja itd. Rezultat plačljivega šolstva bo le še bolj zabit narod, kot sedaj, ko študira vsak k.; šolnine so pa že sedaj odlična rešitev, zaradi katere študensko delo očitno ni potrebno... ;(( Razmisli zakaj se študensko delo še ni ukinilo?

Kako sposoben kader zadržat doma je druga zgodba! A namesto, da bi se te probleme reševalo v samem bistvu, se jih s takšno ideologijo zgolj razširi in poslabša.


Jaz se to vse strinjam na načelni ravni kar si povedal... ampak rešitve morajo bit pragmatične ne pa načelne puhlice v stilu "ustvarimo tako okolje da bo to in to"

Ja, osnovna neumnost Slovenije je razvrednotenje srednješolskega sistema, to se strinjam, predvsem poklicnega... to da moraš zdaj bit praktično magister, da lahko kandidiraš za kakšna delovna mesta v JU/JS je posledica tega...

Vedno sem zagovarjal stališče, da bi Vlada RS ali kar parlament moral naročit študijo potreb večine poklicev za Slovenijo... torej vsake 3-4 leta bi morala skupina gospodarstvenikov in ostalih ljudi nekak na NAČELNI približni ravni izračunat, koliko rabimo letos, UNI DIPL politologov, zdravnikov, ipd... in toliko mest bi morali razpisat... vse kar je več od teh mest je samoplačniško v rangu 7.000€/letnik ali več... ostalo pa naredit tako, da za letnik šolanja plačaš 500€, če ga opraviš dobiš nazaj 1000€+ obresti, če pa padeš pa izgubiš ta denar...

To da mi šopamo vsako leto na stotine FDVjevcev, Ekonomistov ipd... ki jih financiramo skozi proračun potem pa za njih ni niti trohice upanja da jih 90%+ najde delo v smeri za katero so se izobraževali je vrhunec neumnosti naše države... Nič ni slabšega kot to, da financiramo nekoga da postane magister Ekonomije, pol pa dela v Meku kot navadni radnik, za državo je bolje, da gre takoj pri 18tih delat v meka ker bo tako vplačeval dalj časa, pa še manj državnega denarja porabil... striktno ekonomsko gledano!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

ADIJOOO ::

Pa preverimo še mi tukaj na slotech

anketa 1 - https://linkto.run/p/SQHDJ3R8

anketa 2 - https://linkto.run/p/WS4VX8FK

Malo za hec malo za res.

smetko ::

Ne vem zakaj vedno razmišljamo kako udariti po šibkejšemu?
Plačilo šolnine, zato da nebi šolani ljudje odhajali, je ravno to. Čeprav radi na veliki zvon obešamo, kako nam odhajajo visoko študirani delavci, pa ne vidimo, da v tujino tudi masovno odhajajo delavci s srednjo in poklicno izobrazbo. Večina ni odšla v tujino samo zaradi boljšega plačila, temveč tudi zaradi boljših pogojev dela.
Primer kaj se dogaja pri nas:
- Nimamo dovolj medicinskih sester (veliko jih je odšlo v tujino), zato morajo mladi zdravniki delati njihovo delo. Zdravniki ne vidijo perspektivo v tem, da delajo delo, kjer ne bodo mogli napredovati, zato poiščejo službo v tujini.
Če hočemo zadržati kompetentne delavce doma, jim moramo dati tudi ustrezne pogoje, ne pa da jim lomimo hrbtenice. Smo pač država, kjer ko nek otročiček ne uspe doseči svoje, mirno gledamo kako ta otročiček grozi, nakar zamenjamo tistega, kateri se je temu otročičku uprl. In zaradi takšnega delovanja na vseh ravneh izgubljamo kompetentne delavce.

ps:
Večina naših visoko usposobljenih delavcev odhaja v države, kjer je brezplačno tudi izobraževanje na fakultetah. Torej delajo v teh državah stvari bolje na drugih področjih, da so uspešnejši od nas.
Tudi omalovaževanje FDV-jevcev, ekonomistov,... ne bo prineslo izboljšanje. Raje razmislimo, kako jim omogočiti, da bodo s svojim znanjem pomagali nam in posledično tudi sebi.
Pa še vodilo včeraj preminulega nadškofa: Ne škoduj, če že pomagati ne moreš.
No comment

Mato989 ::

smetko je izjavil:

Ne vem zakaj vedno razmišljamo kako udariti po šibkejšemu?
Plačilo šolnine, zato da nebi šolani ljudje odhajali, je ravno to. Čeprav radi na veliki zvon obešamo, kako nam odhajajo visoko študirani delavci, pa ne vidimo, da v tujino tudi masovno odhajajo delavci s srednjo in poklicno izobrazbo. Večina ni odšla v tujino samo zaradi boljšega plačila, temveč tudi zaradi boljših pogojev dela.
Primer kaj se dogaja pri nas:
- Nimamo dovolj medicinskih sester (veliko jih je odšlo v tujino), zato morajo mladi zdravniki delati njihovo delo. Zdravniki ne vidijo perspektivo v tem, da delajo delo, kjer ne bodo mogli napredovati, zato poiščejo službo v tujini.
Če hočemo zadržati kompetentne delavce doma, jim moramo dati tudi ustrezne pogoje, ne pa da jim lomimo hrbtenice. Smo pač država, kjer ko nek otročiček ne uspe doseči svoje, mirno gledamo kako ta otročiček grozi, nakar zamenjamo tistega, kateri se je temu otročičku uprl. In zaradi takšnega delovanja na vseh ravneh izgubljamo kompetentne delavce.

ps:
Večina naših visoko usposobljenih delavcev odhaja v države, kjer je brezplačno tudi izobraževanje na fakultetah. Torej delajo v teh državah stvari bolje na drugih področjih, da so uspešnejši od nas.
Tudi omalovaževanje FDV-jevcev, ekonomistov,... ne bo prineslo izboljšanje. Raje razmislimo, kako jim omogočiti, da bodo s svojim znanjem pomagali nam in posledično tudi sebi.
Pa še vodilo včeraj preminulega nadškofa: Ne škoduj, če že pomagati ne moreš.


To je najlažji ukrep... oz, najhitrejši... tako bi tisti ki odidejo, financirali plače onim ki ostanejo... zdaj pa samo jemljejo...

Najslabše za državo zraven socialca ki samo jemlje, je sposoben kader ki takoj ali zelo kmalu po šolanju odide iz države in se nikoli ne vrne... kajti tak ne bi niti delčka vrnil kar je dobil...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

smetko ::

To je najlažji ukrep... oz, najhitrejši... tako bi tisti ki odidejo, financirali plače onim ki ostanejo... zdaj pa samo jemljejo...


Najhitrejši morda, vendar ali ni morda v tem primeru zdravilo bolj uničejoče od bolezni?
No comment

SuperKripto ::

Ali res mislite, da je za svetovne voditelje prioriteta kako bo v sloveniji ali pa bolj gledajo svetovne strateske cilje? Mislim da slednje. Na svetovnem planu je marsikaj v navzkrizju s slovenskim interesom zato, dokler smo v eu in poslusamo bruselj bo tako kot nam bodo povedali.

Mato989 ::

smetko je izjavil:

To je najlažji ukrep... oz, najhitrejši... tako bi tisti ki odidejo, financirali plače onim ki ostanejo... zdaj pa samo jemljejo...


Najhitrejši morda, vendar ali ni morda v tem primeru zdravilo bolj uničejoče od bolezni?


Kot naprimer kaj?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Reycis ::

3p je izjavil:

Na račun tega mislim, da je edina smiselna prihodnost razpad EU, takoj zatem pa razpad nacionalnih držav na pokracije, in zatem vrnitev v plemenske skupnosti. Šele tam bo OP videl, da o njegovi prihodnosti odločajo le njegovi dobrohotni znanci

Govoriš kot da je edina opcija svetovna globalna vlada ali pa plemenske skupnosti in da neka vmesna velikost ne more biti optimalna.

Dejansko je najboljša rešitev, da imaš več nivojev, vsak pa bi imel samo svoje pristojnosti. V tem kontekstu podpiram tudi globalno vlado vendar le v okviru mirnega reševanja sporov med državami in strogi prepovedi vmešavanje v notranje zadeve posamezne države (e.g. če želijo Kitajci genocidirat svojo muslimansko populacijo, nima globalna vlada tu nobenih pristojnosti). In potem dalje lahko imamo EU, lahko imamo države, lahko imamo pokrajine, občine, četrtne skupnosti... Problem, ki nastane je da neka mala manjšina ljudi (recimo jim progresivci) konstantno, po malo in malo prenaša pristojnosti na višjo inštanco. In zato je EU postala tvorba, ki je hitro naraščajoča množica ljudi ne prebavlja več. Za povrhu vsega pa sedaj ti isti ljudje verjamejo, da je rešitev v še večji integraciji, ROFLMAO. Neobhodno je, da se bo morala EU integracija zmanjšat, ali pa se bo še naprej zmanjševalo število članic. In tega dejstva se ne da spremeniti. Mislim, da gre tudi ZDA po podobni poti. Jaz EU podpiram in želim, da obstane, vendar takšna so dejstva. Očitno pa poleg deintegracije potrebujemo tudi varovalke za preprečevanje ponovne reintegracije. Lest we forget.

Reycis ::

SuperKripto je izjavil:

zk_eu je izjavil:

Nobenega združevanja z Afriko ali Bližnjim vzhodom ne bo. To so spet neke teorije zarote o svetovnem redu, ki so zaenkrat še samo to. Teorije. EU je zaenkrat še kulturno preveč raznolika, da bi bilo takšno povezovanje mogoče. Še znotraj se težko usklajujemo včasih, kaj šele, da bi se širili tja.


Ceprav se zdi danes to skoraj nemogoce, verjamem da je geostrateski in geopoliticni plan usmerjen nad vecjim zdruzevanjem in poenostavljenim vodenjem vec regij. Zdruzevanje sveta v vecje unije.

Sej sem tudi jaz napisal, da so zaenkrat prevelike razlike gospodarsko kot tudi kulturno. Ampak to se spreminja. Poglej samo koliko se je Nemcija spremenila v 6 ali 7 letih. Ce se bo naseljevanje iz tretjega sveta nadaljevalo v podobnem tempu potem bodo taksne razlike vedno manjse. Seveda ne cez noc niti ne cez eno leto.

Tudi v ZDA, predvsem juzne drzave kot je teksas in j. kalifornija ima ogromno priseljencev iz mehike in verjetno se bo dotok nadaljeval. Verjetno bo najprej zdruzevanje samo v smislu prostega trga in menjav blaga, kot je bilo na zacetkih eu. Sele dost kasnej ko bo evropa imela zadosti priseljencev iz bliznjega vzhoda, afrike in azije. Logicno je, da se svet zdruzuje.

Sem enkrat že zapisal v tej temi pa se kljub temu moram ponavljat. Napačno je mnenje, da je trenutni trend neobhodno enosmerni in nereversibilen. Smešno je, da pri temu omenjaš Nemčijo, ki je v 1930ih žide ekonomsko spodbujala k odselitvi v palestino in ZDA, kjer je trenutni predsednik prišel do stolčka z obljubami o deportaciji miljonov latrinotov. Tako kot danes migranti prihajajo, tako bodo jutri morda odhajali - prostovoljno ali pa prisilno.

SuperKripto ::

Z druzevanjem v unijo ni nic narobe ce jo vodi postena skupina ljudi iz ljubezni do clovestva. Ponavad v vrstah politikov stojijo cisto kontra predstavniki, predvsem ljubezni do denarja, ki lahko vodi v koruptivnost. Problem ni eu ampak zgolj ljudje, ce jo vodijo v skodo njenih drzavljanov in v korist pescice najbogatejsih na svetu.

AndrejO ::

Reycis je izjavil:

... In potem dalje lahko imamo EU, lahko imamo države, lahko imamo pokrajine, občine, četrtne skupnosti... Problem, ki nastane je da neka mala manjšina ljudi (recimo jim progresivci) konstantno, po malo in malo prenaša pristojnosti na višjo inštanco. In zato je EU postala tvorba, ki je hitro naraščajoča množica ljudi ne prebavlja več. Za povrhu vsega pa sedaj ti isti ljudje verjamejo, da je rešitev v še večji integraciji, ROFLMAO. ...

Tvoje opažanje, da obstaja težnja, da se iz držav članic na EU prenašajo nekatere pristojnosti je popolnoma pravilna. Ravno tako je pravilno opažanje, da se s tem veča število prebivalcev, ki jim to ni všeč. Mislim pa, da zadeva ni tako enostavna ali premočrtna.

Kar pa meni osebno ni razumljivo, pa je to, da se takšni prenosi pristojnosti dogajajo tam in na tistih področjih, kjer se doseže konsenz med vsemi članicami, kar bi moralo pomeniti, da bi na nivoju odločanja v članicah "nacionalni politiki" še kako zelo pazili, da ne bi prestopili lokalne meje sprejemljivosti. Ravno tako pa se stvari ne dogajajo v vakumu, temveč sledijo svoji ekonomski logiki. Implementacije pa pogosto nacionalni logiki. In to v dobrem in v slabem.

Recimo Evro. Ta je po ekonomski logiki odličen odgovor na vprašanje kako zagotoviti poštenost nacionalnih gospodarstev in utrditi položaj enotnega trga napram drugim velikim ekonomijam. Njegova uvedba zmanjšuje birokratske prepreke med državami članicami in politikom praktično v celoti onemogoča, da bi z namerno manipulacijo tečajev delale na škodo ostalih članic. Njegova implementacija je hkrati popolnoma politična, ker se jasno vidi katere države so bile proti sočasni uvedbi fiskalne unije, ki bi zagotovila, da imajo vse države članice skupno finančno usodo. Kriza 2008 je odsotnost te fiskalne unije in posledično šibkost Evra kot valute v celoti razgalila.

Če pogledamo ta projekt, sta IMO možni dve poti:


#1 Evro opustimo in preidemo na lastne valute. Kohezija enotnega trga se v veliki meri izgubi, samo vprašanje časa je kdo in kdaj bo uporabil valutno manipulacijo ali pa bo ta uporabljena proti njemu. V izteku posledic te zgodbe, se poveča tveganje izstopa posameznih članic iz tako fragmentiranega skupnega trga.

Moj strah v takšnem scenariju je, da druge velike ekonomije v takšnem skupnem trgu več ne vidijo verodostojnega sogovornika in se začno ozirati za individualnimi dogovori. Bolj, kot so ti vabljivi, večja je možnost izstopa članice, manjša je možnost skupnega dogovora. V izteku te zgodbe postane Evropa (kot kontinent) približno tako fragmentiran, kot je to nazadnje bilo v 80. letih. Vse posamične države so zaradi svoje relativne majhnosti napram megaekonomijam postanejo v individualnih pogajanjih za njih lahek plen. V zameno za dostop do nekega velikega trga, morajo sprejemati pogoje, ki jim na dolgi rok škodijo.

Takšne prihodnosti si ne želim. Zdi se mi kot recept vrnitve v preteklost, ki je bila za nekatere dobra zgolj in samo zato, ker je bila v igri močna socialna država v strahu pred ZSSR. ZSSR danes več ne obstaja, da bi bilo koga na zahodu resno strah izvoza socializma.


#2 Evro nadgradimo iz monetarne unije v moentarno in fiskalno unijo. To bo seveda privedlo do povečanja števila nezadovoljnih v članicah, ki so že danes neto plačnice, ker bo veliko ljudi dobilo občutek, da se jim jemlje težko zaslužen denar (običajna slepota, ki jo poznajo vse federacije z enotno fiskalno politiko). Paradoksalno bi takšna integracija zelo verjetno povečala število neadovoljnih tudi v neto prejemnicah, ker bi s tem države izgubile določeno stopnjo neodvisnosti pri izrabi svojega proračuna. Paradoksalno zato, ker bi še vedno prejemale več sredstev nazaj, kot bi jih zbrale iz davkov.

Če bi moral ugibati, bi nacionalistični politiki (pozor: nacionalističen != nacionalen) tudi to izkoristili kot dodaten argument proti "bruseljski vladi" in še glasneje zahtevali izstope, omejitve in rušenje skupno dogovorjenih struktur s skupno dogovorjenimi pristojnostmi.

Kar tudi ne zveni dobro. Mi pa še vedno zveni boljše, ker mi pušča odprta vrata naprej, da se poskuša poskrbeti za tisti del kritik, ki dejansko ima substanco. V tem primeru torej ne izgubo tudi danes neobstoječih pristojnosti v zameno za optimizirano razdeljevanje denarja iz skupnega proračuna EU, temveč vprašanje, kako in po kakšnem ključu bosta lahko Slovenija in Nemčija enakovredno soodločali pri definiranju tega proračuna. Kar bo terjalo večjo politično povezanost. Kar bo privedlo do novih struktur za optimizacijo skupnega delovanja.

In tako gremo potem naprej.

Želimo močno obrambo zunanjih meja EU? Torej potrebujemo neke vrste zvezno policijo, ker se tega očitno ne more prepustiti posamičnim članicam. Slovenija bi lahko povedala veliko o svojih izkušnjah z neverjetno porozno mejo med Hrvaško in Federacijo BiH.

Želimo poskrbeti, da Putini in Trumpi ne bodo nekontrolirano začenjali vojn na predpražniku EU? Torej potrebujemo zunanjo politiko, ki bo imela zaslombo v celotni ekonomiji in pokritje v intervencijskih enotah, ki jih je EU sposobna poslati na krizno žarišče.

Želimo ... vedno je bilo nekaj.

Ti prenosi pristojnosti se ne dogajajo v vakumu. Dogajajo se kot odziv na konkretne potrebe konkretnih držav in konkretnih prebivalcev. Za vsak takšen korak ni potrebno iskati "progresivcev", temveč je dovolj pogledati razprave v Evropskem parlamentu in menja držav članic v Svetu EU, ki Evropski komisiji nalaga pripravo materiala za to ali ono strukturno spremembo. Mislim si, da za marsikaterim stojijo države in politike, ki so bolj konzervativne, kot pa liberalne. Je pa res, da praviloma niso nacionalistične. Te slednje so pač omejene na domet njihove "nacije", ne pa ravno na domet kontinenta na katerem sobivajo še z drugimi "nacijami".
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

Sparkxl ::

Ne mine dan v zadnjih x letih, da se na internetu pojavi članek, da bo eu glih zdaj razpadla. Ponavadi so avtorji rusi ali ussa.
Realnost pa je, da je eu najboljše, kar se je evropi lahko zgodilo po nešteto stoletjih medsebojnega klanja. Profitirali smo čisto vsi, kar je jasno še največjim skeptikom. Jasno da ni perfektna, prostora za izboljšave je še ogromno.
Mogoče bo še kakšna država v bližnji prihodnosti šla ven, ampak o razpadu realno ne more bit govora. To so samo pobožne želje plačanih internetnih trollov

3p ::

Sparkxl je izjavil:

Mogoče bo še kakšna država v bližnji prihodnosti šla ven, ampak o razpadu realno ne more bit govora. To so samo pobožne želje plačanih internetnih trollov


Nihče ne pravi, da se bodo članice EU racionalno odločile za razpustitev ali kaj podobnega.

A primer Britanije je zgovoren. Izstopili so zaradi dnevnih notranjepolitičnih spletk. Ups. Britanija je bila sicer vedno malo notri malo zunaj.

Ampak če se to ponovi še z dvema velikima članicama, zadeve ne bojo enake. Recimo da Le Penovi uspe tak ups. Nemčija bo dobila še večji vpliv. Pa španske kumare bodo do nas potovale preko mej. Itd.

shawshank ::

Sparkxl je izjavil:

Ne mine dan v zadnjih x letih, da se na internetu pojavi članek, da bo eu glih zdaj razpadla. Ponavadi so avtorji rusi ali ussa.
Realnost pa je, da je eu najboljše, kar se je evropi lahko zgodilo po nešteto stoletjih medsebojnega klanja. Profitirali smo čisto vsi, kar je jasno še največjim skeptikom. Jasno da ni perfektna, prostora za izboljšave je še ogromno.
Mogoče bo še kakšna država v bližnji prihodnosti šla ven, ampak o razpadu realno ne more bit govora. To so samo pobožne želje plačanih internetnih trollov


Well said. Da res dojameš prednosti EU je treba stopit korak nazaj izven tega desetletja in pogledati alternativo, kar je nadaljnje pogrevanje nacionalističnih ideologij, ki so Evropo pestile precej stoletij.
Da ne govorimo o tem, da ima EU daleč najbolj urejeno zakonodajo na področju človekovih pravic, socialne varnosti ter visoke standarde prehrambene industrije.
To gre seveda v nos ZDA, Rusiji in Kitajski, ki jim bolj ustreza divide and conquer pristop v Evropi.

Sparkxl ::

Saj v vsaki članici se pojavijo kaki nacionalisti, ki pihajo kontra eu. Ampak še najboljši med njimi imajo minimalno podporo, kar so jasno pokazale zadnje volitve. Napovedovala se je njihova zmaga, doživeli pa so epic polom.
Evropi je uspelo, kar se je zdelo od nekdaj nemogoče: združitev skozi raznolikost. Igramo po skupnih pravilih, vseeno pa imamo še vedno nacionalne identitete.
Slabost eu je, da včasih sama ustvarja okoliščine, ki dovoljujejo vstop zunanjim igralcem, predvsem ussa in kitajcem. Lep primer so Srbija in aktualno Italija, ki jo je Bruselj lepo pustil na cedilu pri migrantski politiki, še bolj pa zdaj v korona krizi.
Italijani so sicer med eu luzerji. Njihovo gospodarstvo je bilo močnejše pred eurom, to pa samo zato, ker so po mili volji lahko manipulirali z liro. Pod eurom pa z svojim laganim pristopom enostavno niso konkurenčni

shawshank ::

Verjetno do neke mere mora obstajat tudi "anti-eu" in nacionalna retorika, že za to da nekdo daje protiargumente.
Je pa res da so ponavadi zelo nekonstruktivni in igrajo predvsem na čustva in ne na dejstva.

svecka ::

V Britaniji so uspeli z pranjem glav in populizmu. Bomo videli čez leta katera odločitev bo boljša.

Glede na to kok so sprani v glavo v Italiji, da volijo take populistične mafijoške kriminalce, jaz ne dvomim, da se bo kmalu zgodil še SPAGETEXIT.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: svecka ()

AndrejO ::

Verjeti v idejo EU in upati, da se jo bo nadgrajevalo, namesto rušilo, je eno.

Biti odkrit pri tem, da ima današnja verzija EU celo vrsto težav in, da obnašanje lokalnih politikiv v več kot pa samo eni članici resno ogroža njen obstoj, ne negira prvega. Takšna odkritost in volja, da se kaj spremeni, sta nujna za njeno preživetje in napredovanje.
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

shawshank ::

Mogoče je spodbudno to, da so mlajše generacije precej bolj odprte za idejo EU, kot pa starejše. Samo še volit jih je treba spravit...

AndrejO ::

Naslednje vprašanje: voliti koga?
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

shawshank ::

AndrejO je izjavil:

Naslednje vprašanje: voliti koga?

V tem primeru sem imel konkretno v mislih volitve za Brexit, kjer je bila volilna udeležba mladih nizka ampak v prid EU.

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

Referendum za Brexit je postranska zgodba.

Ena volilna/referendumska kampanja nima nikakršnih možnosti negiranja desetletij obtoževanja EU za vse, kar je slabega na tem svetu. Pri tem UK tudi ni nikakršna edinstvena snežinka. Kolikokrat smo že v Sloveniji ugotovili, da je ta ali oni uradnik ali pa ta ali oni politik ali pa to ali ono podjetje za neko nepriljubljeno stvar krivilo EU, pa se je na koncu izkazalo, da EU s tem nima kaj veliko za opraviti?

V takšni klimi je težko imeti stranko, ki bi rekla "izvolite nas, da bomo na nivoju EU naredili to in to, da se stvari izboljšajo". V takšni klimi je veliko lažje voliti stranko, ko bo rekla "izvolite nas, da enkrat že omejimo to EU".

Zato vprašam: koga voliti?
28.3 čl. Pravil: Argumentirano pritožbo mora uporabnik poslati v oddelek
Slo-Tech, tema Pritožbe. Pritožb poslanih po zasebnih sporočilih,
elektronski pošti ali odprte v obliki tem v drugih oddelkih se ne upošteva.

zk_eu ::

AndrejO je izjavil:

Verjeti v idejo EU in upati, da se jo bo nadgrajevalo, namesto rušilo, je eno.

Biti odkrit pri tem, da ima današnja verzija EU celo vrsto težav in, da obnašanje lokalnih politikiv v več kot pa samo eni članici resno ogroža njen obstoj, ne negira prvega. Takšna odkritost in volja, da se kaj spremeni, sta nujna za njeno preživetje in napredovanje.


Ja, ima ogromno težav. Tega nihče ne zanika. A vseeno je to najboljše kar je se v Evropi zgodilo. Potrebno jo je nadgrajevati in te stvari popravljati, za kar pa ni vedno politične volje. Mogoče bo sedaj kaj boljše, ker je VB ogromno reform zavirala. Jaz sem po eni strani prav vesel, da so šli ven.

Odkrito si alernative EU oziroma poti nazaj niti ne predstavljam.

Tisti, ki meni, da je to tam kar še ena oblast v Bruslju, ki nam diktira, se krepko moti in niti približno ne ve kaj EU je in čemu služi, saj tega v gostilniških debatah pač ne moreš izvedeti.

Lokalni politiki pa že od nekdaj svojo nesposobnost pripisujejo EU. Enako je pri nas. Kakor tudi ne znamo izkoristiti možnosti vplivanja na sprejetje zakonodaje. Če imamo samo 8 poslancev, bi lahko toliko več naredili v Svetu EU, kjer ima vsaka članica zgolj 1 glas.

Trenutno je malo zatišje, a še nekaj let nazaj je bil zelo priljubljen izgovor: "EU je tako zapovedala, to je zaradi EU".

Ti bom dal fiktiven in zelo ilustrativen primer dometa naših politikov in zakonodajalca. EU sprejme direktivo, ki določa, da je potrebno vse pocinkane cevi v hiši zaradi škodljivosti le-tega zdravju, zamenjati z novimi, plastičnimi, kjer tega ni.

V večini je direktiva je zavezujoča samo glede cilja, ki ga zasleduje.

Pri nas bi določili, da moramo v X letih razbiti vse hiše in zamenjati vse te cevi. V Avstriji pa bi sprejeli, da je potrebno na vsako pipo namestiti filter, ki ga lovi.

Tukaj jaz vidim domet naših. Žal. Pa ne vem, če se veliko motim.

Ali pa pa, da EU državljani nimamo možnosti vplivati na sestavo Evropske komisije. Kako, da ne? Izvolimo poslance, ki podpirajo določenega kandidata. Ti izvolijo predsednico, kateri države članice predlagajo kandidate za komisarje.

V osnovi je torej podobna imenovanju naše vlade ali pa še bolj demokratična, ker lahko predsednica komisije izbira samo med kandidati, ki jih predlagajo članice, medtem ko je pri nas predsednik vlade pri tem samostojen.

Sicer me ne bi motilo, da bi tudi komisijo volili neposredno. Ampak na koncu bo še slabše.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

shawshank ::

AndrejO je izjavil:


Zato vprašam: koga voliti?


Jaz tu nimam odgovora.
Mislim pa, da v trenutnem političnem trendu "glasnih" voditeljev, ki so sposobni nase preusmerit medijsko pozornost (Trump, Putin, Macron, Bolsonaro, BoJo, Orban), Evropa krvavo potrebuje nekaj podobnega, ki se bo zanjo zavzel, saj je za takega človeka lažje volit kot za neko brezobrazno birokracijo v Bruslju.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropskemu davku na multinacionalke slabo kaže (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
9928743 (25921) perci
»

Nobelova nagrada za mir "za zedinjenje celine" Evropski uniji

Oddelek: Loža
495910 (46) Utk
»

EU pred razpadom (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
8919299 (16329) Ramon dekers

Več podobnih tem