Forum » Loža » Intelektualne kapacitete za študij se zmanjšujejo in upadajo
Intelektualne kapacitete za študij se zmanjšujejo in upadajo
Temo vidijo: vsi
proto ::
Zanimiv clanek od Vesne Godina:
http://www.airbeletrina.si/clanek/stanj...
Sploh je interesantno, ker to ze desetletje opazam pri novo pecenih developerjih. Studiranih in nestudiranih.
http://www.airbeletrina.si/clanek/stanj...
Sploh je interesantno, ker to ze desetletje opazam pri novo pecenih developerjih. Studiranih in nestudiranih.
T-h-o-r ::
Seveda upadajo, če so postale srednje šole osnovne šole, bolonjski faks pa srednja šola z domačimi nalogami in pisanji po nareku
noben ne rabi več nobene literature prebrat za opravljanje izpita, napisat moraš 20 strani kopi pejsta z vikipedije in odgovorit na vprašanja iz zapiskov, ki jih je narekoval učitelj med urami
noben ne rabi več nobene literature prebrat za opravljanje izpita, napisat moraš 20 strani kopi pejsta z vikipedije in odgovorit na vprašanja iz zapiskov, ki jih je narekoval učitelj med urami
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
zmaugy ::
Eno vprašanje za avtorico: če, kot pravi, nihče ni razumel vprašanj, a gre morda za fenomen "ne jedan, ima ih na stotine!"? Je morda medgeneracijski prepad prevelik?
Drugače pa se mi zdi noro, da se recimo v osnovni šoli z ocenami od 1 do 5 ocenjujejo predmeti, ki so se včasih ocenjevali opisno - športna vzgoja, likovni pouk, glasba, gospodinjstvo. In potem imajo morda otroci smolo in naletijo na kakšno učiteljico, ki je s spremembo dobila pospešek za svoj ego in se potem arbitrarno po mili volji izživlja nad kakšnim učencem? Trojka za košarko in pokvarjen uspeh. To se mi zdi precej bedno.
Drugače pa se mi zdi noro, da se recimo v osnovni šoli z ocenami od 1 do 5 ocenjujejo predmeti, ki so se včasih ocenjevali opisno - športna vzgoja, likovni pouk, glasba, gospodinjstvo. In potem imajo morda otroci smolo in naletijo na kakšno učiteljico, ki je s spremembo dobila pospešek za svoj ego in se potem arbitrarno po mili volji izživlja nad kakšnim učencem? Trojka za košarko in pokvarjen uspeh. To se mi zdi precej bedno.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Shegevara ::
Vkolikor fakultete neomajno vztrajajo pri točno zastavljenih standardih, ki so potrebni za uspešnost pri študiju jaz ne vidim problema. Študenti niso resni pri svojem izobraževanju izključno zato, ker se jim to dopušča. Jaz predlagam uvedbo zelo težkih sprejemnih izpitov za vstop na katerokoli fakulteto, da je že v štartu jasno, da to ni joke in da bo potrebno delat s polno paro. In tako naj se nadaljuje čez celoten potek študija.
Verjetno bi bile na začetku težave, ampak ljudje niso glupi. Čez čas se bo že ugotovilo, da drugače ne gre in bodo začeli resno študirat. V Nemčiji, Nizozemskem, na Finskem in drugod po zahodni Evropi jim študij lepo teče in študenti NIMAJO problema z obvladovanjem snovi.
Za erasmus študente velja isto. Pri njih je problem že na samem začetku, ker so prišli v Slovenijo žurat in se jim je še težje učit kot domačim študentom.
Verjetno bi bile na začetku težave, ampak ljudje niso glupi. Čez čas se bo že ugotovilo, da drugače ne gre in bodo začeli resno študirat. V Nemčiji, Nizozemskem, na Finskem in drugod po zahodni Evropi jim študij lepo teče in študenti NIMAJO problema z obvladovanjem snovi.
Za erasmus študente velja isto. Pri njih je problem že na samem začetku, ker so prišli v Slovenijo žurat in se jim je še težje učit kot domačim študentom.
ejresnevem ::
Opazna rec, ki sicer ni cisto direktno povezana; enkrat sem v Sloveniji govoril s po-2008-recesija IT-jevci in so se pritozevali, da zasluzijo (dobesedno) pol manj kot pre-2008-konjunktura IT-jevci, ceprav formalno na primerljivem nivoju. Eni stari seniorji sploh niso vec zeleli razlagati o pogojih, krozile so tudi govorice, da zasluzijo toliko kot vec ljudi skupaj iz iste panoge, menda so jim tudi (formalno) neposredno nadrejeni ocitali, koliko da zasluzijo v primerjavi z njimi. Kasneje so se menda vsi ti bogati IT prasici p(r)odali v EU za veckratnike. Ne vem, ce je to vse res, je pa vsekakor zanimivo, ce primerjas povprecne generacijske kognitivne sposobnosti v neki panogi.
T-h-o-r ::
Fakultete pri standardih ne vztrajajo, saj bi bil osip prevelik, finance pa potem (ki jih dobivajo na glavo študenta) prenizke.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
galu ::
Ne gre zameriti pomanjkanja "višjenivojske" funkcionalne pismenosti, ko pa so šolarji zdresirani pomnjenja detajlov. Če jim daš za prebrati knjigo, v izpit pa 3 vprašanja od katerih se vsako nanaša na en (od)stavek v tej knjigi (po možnosti kako naštevanje), se šolarji temu prilagodijo.
Tako to gre.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: galu ()
Jarno ::
Spremenila se je predvsem metodika poučevanja, ki bi v teoriji naj bolje funkcionirala, v praksi pa se je delež znanja s predavanj in tudi obisk le-teh zmanjšal.
Nekoč je predavatelj jasno opredelil relevantno snov, narekoval oz. ustvaril tabelsko sliko.
Študentje so pisali po nareku oz. prepisovali.
Danes se ta praksa opušča, saj je pogosto nesmiselno v zvezek pisati natančno kopijo skripte, ki je sicer dostopna.
V.V. Godina je zgleda hibrid, ki na predavanjih klobasa svoje modrosti brez obveznega zapisovanja, za izpite pa je potrebno študirati referenčno literaturo.
Osebne izkušnje so take, da so uveljavljeni predavatelji kot referenco navajali svoje zgoščene vsebine. Tam ni bilo težav.
Težave so se pogosto pojavile pri klobasačih s seznamom literature.
Glede na to, da je predavatelj tudi dobro plačana entiteta, bi se spodobilo, da optimizira prenose znanj in se potrudi.
Selekcija se dela na izpitih. Zaželeno je tudi ustno preverjanje znanja, ker je interakcija boljša, se ne more goljufati itd.
Nekoč je predavatelj jasno opredelil relevantno snov, narekoval oz. ustvaril tabelsko sliko.
Študentje so pisali po nareku oz. prepisovali.
Danes se ta praksa opušča, saj je pogosto nesmiselno v zvezek pisati natančno kopijo skripte, ki je sicer dostopna.
V.V. Godina je zgleda hibrid, ki na predavanjih klobasa svoje modrosti brez obveznega zapisovanja, za izpite pa je potrebno študirati referenčno literaturo.
Osebne izkušnje so take, da so uveljavljeni predavatelji kot referenco navajali svoje zgoščene vsebine. Tam ni bilo težav.
Težave so se pogosto pojavile pri klobasačih s seznamom literature.
Glede na to, da je predavatelj tudi dobro plačana entiteta, bi se spodobilo, da optimizira prenose znanj in se potrudi.
Selekcija se dela na izpitih. Zaželeno je tudi ustno preverjanje znanja, ker je interakcija boljša, se ne more goljufati itd.
#65W!
::
Če nihče od študentov ne razume vprašanja, bi se jaz naprej vprašal, kdo je te študente učil! Morda pa ni problem (le) v študentih? Sploh avtorica članka je bila pred leti znana, da si je renome ustvarjala s tem, da je na izpitih spuščala naprej le majhen delež študentov. Zdi se mi, da je gospa s to kolumno še najbolj pljunila v skledo sama sebi.
Stra ::
Zaradi patološkega altruizma (krščanski temelji) se standardi nižajo (npr. bolonjski), ker naši ljubljeni vodje hočejo, da čisto vsakdo hodi na faks, tudi če tam nima česa iskati. (Lahko pa komot konča srednjo poklicno, tudi vodoinštalaterje rabimo.) Jasno je, da bodo zaradi tega diplome popolnoma razvrednotene, saj jo bo imel vsak kljukec, kot to sedaj velja za srednjo šolo.
Podobno se lahko vidi pri ameriškemu affirmative action, potem pa se čudijo zakaj je takšen osip pri osebah, ki so na (težak) faks prišli potom tega programa.
Mimogrede, poglejte si kakšna je selekcija za učitelje in profesorje na Finskem:
Tam do tega poklica pridejo samo najboljši od najboljših.
Podobno se lahko vidi pri ameriškemu affirmative action, potem pa se čudijo zakaj je takšen osip pri osebah, ki so na (težak) faks prišli potom tega programa.
Mimogrede, poglejte si kakšna je selekcija za učitelje in profesorje na Finskem:
Tam do tega poklica pridejo samo najboljši od najboljših.
gruntfürmich ::
Od oka kolikor se spomnim: Gimnazija 5-10% šolarjev, fax 2-5% ?
Pri nas je ta faktor x10.
Ali smo najpametnejša nacija ali pa so standardi tako nizki...
Pri nas je ta faktor x10.
Ali smo najpametnejša nacija ali pa so standardi tako nizki...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Smurf ::
Se ne strinjam. Znanje in inteligenca v povprecju narasca. Razlika je le v tem, da gredo danes vsi studirati, vcasih pa niso. Posledicno imas slabse studente kot pred leti.
Oberyn ::
Sploh je interesantno, ker to ze desetletje opazam pri novo pecenih developerjih. Studiranih in nestudiranih.
Če misliš samo interno za Slo, potem ne vem, niti ni pomembno za človeštvo v celoti. Vendar globalno gledano pa to po moje ne more držati. Poglej napredek v tehničnih panogah in v znanosti v zadnjih desetletjih. To ni samo napredek, to je eksplozija. V znanosti ene stvari že malo mejijo na magijo. V IT stroki, poglej koliko je raznih odprtokodnih in podobnih projektov, tudi na zelo kompleksnih področjih. Neskončno. Jaz ne vidim, da bi človeštvo intelektualno krnelo.
proto ::
Sploh je interesantno, ker to ze desetletje opazam pri novo pecenih developerjih. Studiranih in nestudiranih.
Če misliš samo interno za Slo, potem ne vem, niti ni pomembno za človeštvo v celoti. Vendar globalno gledano pa to po moje ne more držati. Poglej napredek v tehničnih panogah in v znanosti v zadnjih desetletjih. To ni samo napredek, to je eksplozija. V znanosti ene stvari že malo mejijo na magijo. V IT stroki, poglej koliko je raznih odprtokodnih in podobnih projektov, tudi na zelo kompleksnih področjih. Neskončno. Jaz ne vidim, da bi človeštvo intelektualno krnelo.
To je zato, ker ne poznas zgodovine. Vse to kar ti imenujes (se bom skoncentriral na IT, ker ga temeljito poznam) napredek je prepakiravanje davno leta nazaj izmisljenih stvari (AI temelji na 1950, Cloud je mainframe,...), ki se jih pakirajo v nove embalaze in prodajajo naivcem, dostikrat na racun povecane hitrosti procesorjev (ker si takrat, ko ta tehnologija res nastala niso mogli privosciti stran metanja procesorskih ciklov in pomnilnika tako kot danes). In pa, tisti del, ki ga redkokdo razume, ogromno stvari, ki se jih dela, se jih pocne kot na resitev za fundamentalno zahebano neko drugo resitev, ki je nastala, ko je spet nekdo drug hotel nekaj na novo izumit, pa je to ze obstajalo in to narejeno bolje. In kompleksnost je danes sopomenka za posledico kompliciranja. Uporabniki pa so iz leta v leto vecji idioti.
Skratka, korakamo v rikverc in v zameno za poskok procesorske (pomnilniske, bandwitha,...) moci zapravljamo prednosti, ki jih pridobiva hardware z za en drek spisanim softwarom. Ce recem malo v hecu, "Ker so danes programerji prezabiti, da bi pazili na velikost alokacij in bili sposobni pocistiti alokacije za sabo."(tm).
Ves danasnji napredek se mi zdi po kopitu "ce imas neskoncno opic, bo slej ko prej ena napisala shakespearjeva dela".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: proto ()
qwertyy ::
Hmm nevem no, po drugi strani imajo pa osnovnošolci zadnje leta v primerjavi z 10 let nazaj 10x več dela in tudi več in težjo snov.
Kdor mi ne verjame pa ne pozna scene.
Kdor mi ne verjame pa ne pozna scene.
T-h-o-r ::
Nič ne korakamo v rikverc. Temelji pa svet še vedno na Tesli in na tranzistorjih. Edino, kar je nam v zadnjih 70 letih uspelo, je optimizirati obstoječe. Ni pa preskoka.
Bedarija, ki je mladi očki in mamice ne nehajo ponavljati. Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Hmm nevem no, po drugi strani imajo pa osnovnošolci zadnje leta v primerjavi z 10 let nazaj 10x več dela in tudi več in težjo snov.
Kdor mi ne verjame pa ne pozna scene.
Bedarija, ki je mladi očki in mamice ne nehajo ponavljati. Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
qwertyy ::
Nevem, ker v 70ih nisem hodil v šolo. V primerjavi s tem kar je danes in kar je bilo 10,20 let nazaj pa je velika razlika. V mojem času sem prišel iz šole in delal kar sem hotel, danes pa imajo froci že v 4. razredu dnevno za 2 uri dela doma. Snov je pa taka, da se zraven dobesedno na novo učijo tudi starši, da ne govorim o raznih powerpointih, ki ga 10 letni froc pac še ne more naresti po standardu, ki je danes za oceno 5.
111111111111 ::
Nič ne korakamo v rikverc. Temelji pa svet še vedno na Tesli in na tranzistorjih. Edino, kar je nam v zadnjih 70 letih uspelo, je optimizirati obstoječe. Ni pa preskoka.
Preskok je, amapk je predrag za splošno rabo. Kvantni računalniki, so že en leap v razvoju. AI je tudi precejšen preskok. Res pa je da sama fizika je pa iz obdobja tranzistorjev in tesle. :D Baker je še vedno zakon pri sobni temperaturi. Poceni in učinkovit.
KAVINSKY ::
Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Ok boomer
V starih časih smo pisali cele spise v zvezke, za dobiti 3 ali 4 ti ni bilo treba niti odpreti učbenika. Še za domačo nalogo si račune ali vprašanje prepisal v zvezek pa potem doma odgovoril.
Razen če nisi hodil v šolo v Strunjanu
T-h-o-r ::
Nevem, ker v 70ih nisem hodil v šolo. V primerjavi s tem kar je danes in kar je bilo 10,20 let nazaj pa je velika razlika. V mojem času sem prišel iz šole in delal kar sem hotel, danes pa imajo froci že v 4. razredu dnevno za 2 uri dela doma. Snov je pa taka, da se zraven dobesedno na novo učijo tudi starši, da ne govorim o raznih powerpointih, ki ga 10 letni froc pac še ne more naresti po standardu, ki je danes za oceno 5.
Ja, starši se na novo učite ulomke pa toplotne pasove pri geografiji (GEOGRAFSKE ŠIRINE IN DOLŽINE PA NE RABIJO VEČ POZNATI IN NA PODALGI TEGA ZNANJA LOCIRATI KRAJEV NA KARTI).
Ja, 2 uri dela, lol. Slovenski otroci poleg (mislim da Norveških) na leto v šoli preživijo najmanj ur v Evropi - nekaj manj kot 700. Npr. na Finskem jih prek 800.
Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Ok boomer
V starih časih smo pisali cele spise v zvezke, za dobiti 3 ali 4 ti ni bilo treba niti odpreti učbenika. Še za domačo nalogo si račune ali vprašanje prepisal v zvezek pa potem doma odgovoril.
Razen če nisi hodil v šolo v Strunjanu
Raje si poglej učbenike in kaj v njih piše, ne pa si izmišljat, kako je danes vse težje čeprav:
- so iz učnega načrta vrgli veliko število stvari, ki jih je bilo treba 10 let nazaj še poznati
- so učbeniki poslali slikanice z nekaj teksta
- v prvih treh razredih sploh več ne dobivajo ocen
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
shadow13 ::
Sam ravno zaključujem magistrski študij iz strojništva in lahko potrdim, da je danes tudi v tehničnih strokah precej enostavno priti do naziva magister. Splošna razgledanost sošolcev je na sramotni ravni, logičnega razmišljanja so sposobni le redki. Teoretični izpiti so s strani profesorja vnaprej pripravljena vprašanja (od 30 do 60 vprašanj), goljufanje s pametnimi urami, telefoni je prisotno pri vsakem drugem študentu in zmeraj, ko se le da. Seminarskih nalog je veliko in so same sebi namen (tudi največjo skropucalo od naloge bo dobilo vsaj 7 ali 8). Dela se na masi študentov, kvaliteta znanja je porazna. Profesorji zdolgočaseni, predavajo leta in leta isto stvar brez, da bi stvari povezali s čem zanimivim iz okolja ali industrije (vsaj na FS je tako, verjamem, da vsepovsod ni isto). Povprečje vseh petih let študija sem brez problema vzdrževal nad 8,5 (brez sprotnega učenja, samo obiskovanje predavanj in vaj ter učenje dan ali 2 pred kolokviji) in hkrati še zadnja 3 leta delal v svoji panogi celotno poletje in med letom cca 15 do 25 ur na teden. Prav tako mi ostane še čas za šport ali nočne izhode. In to ob študiju strojništva, ki bi naj bilo zahtevno. Mogoče je včasih bilo, danes ni. Projektne naloge ali seminarske naloge v skupini pa so največja muka. Enostavno samo upaš, da kasneje v službi ne boš delal z istimi osebki, ker je en od štirih sposoben samostojnega razmišljanja in delovanja. Kot že zgoraj omenjeno - zagotovo so včasih bili prisotni podobni tipi študentov, ampak takrat ti niso doštudirali. Danes se res enostavno samo dela na tem, da se jih čim več spravi do diplome ali dlje. Erasmus študij je pa lahko zelo zanimiv, če si dejansko željan znanja in dela... po drugi strani pa je tak študij na portugalskem in v podobnih državah slaba šala. Danes recimo da med sošolci z znanjem izstopam, 20 ali 30 let nazaj bi bil zgolj eden izmed mnogih. Enostavna opažam, da se danes producira dresiran kader, ki brez podrobnih navodil ni sposoben narediti ničear.
Zgolj v razmislek: Matematično analizo in linearno algebro so nam predavali s ppt-ji, teorija se je pisala na obkroževanje, na računskem delu pa pridejo v poštev iste naloge kot na vajah s spremenjenimi ciframi.. Diferencialna in vektorska analiza je bila na vsaj malo višji ravni. Kako se bo kdo sploh naučil razmišljati, če je dejansko vse podano na pladnju..
Zgolj v razmislek: Matematično analizo in linearno algebro so nam predavali s ppt-ji, teorija se je pisala na obkroževanje, na računskem delu pa pridejo v poštev iste naloge kot na vajah s spremenjenimi ciframi.. Diferencialna in vektorska analiza je bila na vsaj malo višji ravni. Kako se bo kdo sploh naučil razmišljati, če je dejansko vse podano na pladnju..
zmaugy ::
Nevem, ker v 70ih nisem hodil v šolo. V primerjavi s tem kar je danes in kar je bilo 10,20 let nazaj pa je velika razlika. V mojem času sem prišel iz šole in delal kar sem hotel, danes pa imajo froci že v 4. razredu dnevno za 2 uri dela doma. Snov je pa taka, da se zraven dobesedno na novo učijo tudi starši, da ne govorim o raznih powerpointih, ki ga 10 letni froc pac še ne more naresti po standardu, ki je danes za oceno 5.
Ja, starši se na novo učite ulomke pa toplotne pasove pri geografiji (GEOGRAFSKE ŠIRINE IN DOLŽINE PA NE RABIJO VEČ POZNATI IN NA PODALGI TEGA ZNANJA LOCIRATI KRAJEV NA KARTI).
Ja, 2 uri dela, lol. Slovenski otroci poleg (mislim da Norveških) na leto v šoli preživijo najmanj ur v Evropi - nekaj manj kot 700. Npr. na Finskem jih prek 800.
Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Ok boomer
V starih časih smo pisali cele spise v zvezke, za dobiti 3 ali 4 ti ni bilo treba niti odpreti učbenika. Še za domačo nalogo si račune ali vprašanje prepisal v zvezek pa potem doma odgovoril.
Razen če nisi hodil v šolo v Strunjanu
Raje si poglej učbenike in kaj v njih piše, ne pa si izmišljat, kako je danes vse težje čeprav:
- so iz učnega načrta vrgli veliko število stvari, ki jih je bilo treba 10 let nazaj še poznati
- so učbeniki poslali slikanice z nekaj teksta
- v prvih treh razredih sploh več ne dobivajo ocen
Otroci v osnovni šoli imajo po pet, šest in sedem ur in to tudi na razredni stopnji. Idiotizem ocenjevanja brezveznih predmetov ala glasba, likovni in športna z ocenami od 1 do 5 sem že omenil. Torbe nosijo nabasane in težke, da ne moreš verjet.
V šoli so jih polna usta čvekanja o tem, kako škodljiva je televizija, nato pa prideš po otroka v popoldansko varstvo in cela učilnica jih kot zombiji gledajo TV, učitelj/ica pa kot zombi tapka po telefonu.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
T-h-o-r ::
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
Smurf ::
rokp ::
>Idiotizem ocenjevanja brezveznih predmetov ala glasba, likovni in športna z ocenami od 1 do 5 sem že omenil.
Poleg tega je bedarija tudi to, da ima predmet, ki traja eno ali dve uri na teden pol leta, za osnovnosolca enako tezo pri vpisu (tam, kjer so omejitve in je potrebno zbirati tocke) na srednjo solo kot tisti, ki traja celo leto po 4 ure na teden.
Sicer pa:
Poleg tega je bedarija tudi to, da ima predmet, ki traja eno ali dve uri na teden pol leta, za osnovnosolca enako tezo pri vpisu (tam, kjer so omejitve in je potrebno zbirati tocke) na srednjo solo kot tisti, ki traja celo leto po 4 ure na teden.
Sicer pa:
tony1 ::
Nevem, ker v 70ih nisem hodil v šolo. V primerjavi s tem kar je danes in kar je bilo 10,20 let nazaj pa je velika razlika. V mojem času sem prišel iz šole in delal kar sem hotel, danes pa imajo froci že v 4. razredu dnevno za 2 uri dela doma. Snov je pa taka, da se zraven dobesedno na novo učijo tudi starši, da ne govorim o raznih powerpointih, ki ga 10 letni froc pac še ne more naresti po standardu, ki je danes za oceno 5.
Ja, starši se na novo učite ulomke pa toplotne pasove pri geografiji (GEOGRAFSKE ŠIRINE IN DOLŽINE PA NE RABIJO VEČ POZNATI IN NA PODALGI TEGA ZNANJA LOCIRATI KRAJEV NA KARTI).
Ja, 2 uri dela, lol. Slovenski otroci poleg (mislim da Norveških) na leto v šoli preživijo najmanj ur v Evropi - nekaj manj kot 700. Npr. na Finskem jih prek 800.
Pojdi primerjat učbenike za random predmet iz 70/80ih 90ih in danes. Boš opazil, da so se moderni učbeniki spremenili v slikanice s tekstom, včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
Ok boomer
V starih časih smo pisali cele spise v zvezke, za dobiti 3 ali 4 ti ni bilo treba niti odpreti učbenika. Še za domačo nalogo si račune ali vprašanje prepisal v zvezek pa potem doma odgovoril.
Razen če nisi hodil v šolo v Strunjanu
Raje si poglej učbenike in kaj v njih piše, ne pa si izmišljat, kako je danes vse težje čeprav:
- so iz učnega načrta vrgli veliko število stvari, ki jih je bilo treba 10 let nazaj še poznati
- so učbeniki poslali slikanice z nekaj teksta
- v prvih treh razredih sploh več ne dobivajo ocen
Iz prve roke lahko potrdim, da smo pred 20imi leti v gimnaziji imeli še stara berila slovenske književnosti, ki niso vsebovala niti ene slike, in že takrat smo pomemben del besedil izpustili, "ker se učni načrt krči".
blackbfm ::
včasih pa so bili dejanski TEXTBOOKI s snovjo, ki jo je bilo treba obvladati.
to "obvladanje" je bilo učenje na pamet, ne pa realno razumevanje snovi vsaj večina
T-h-o-r ::
Ja, ene osnove je pač treba zgrindat. Abecedo. Pa poštevanko. Pa vzporednike in poldnevnike. Ko imaš temelje nagrindane (OŠ), pa se lahko greš "razumevanje" snovi in debatiranje.
Seveda bi ti želel, da bi mularija "razumela" snov, čeprav še brat in pisat ne znajo, ker je pač čista zloba, da bi se morali črke učiti na pamet.
Seveda bi ti želel, da bi mularija "razumela" snov, čeprav še brat in pisat ne znajo, ker je pač čista zloba, da bi se morali črke učiti na pamet.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
zmaugy ::
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
Da ne omenjam, da mi je en od otrok povedal, da je v nižjem razredu eden od sošolcev učiteljici rekel, da naj gre u ku..c. In kaj se je zgodilo? Nič. Starši takšne primerke seveda zagovarjajo. In učitelji mislijo, da nimajo možnosti ukrepanja, kar seveda ni res. Problematične učence lahko izključijo in prešolajo na šolo v drugem kraju, tako da zaboli tudi njihove starše in jih s tem prisili k sodelovanju.
Sicer je pa res, otroci ne smejo sami v šolo ali iz nje, s temi pravili zadrževanja v šolskih prostorih se šolski menedžmenti obnašajo idiotsko in uradniško, ker se bojijo tožb. Če je šola urejena, se nimajo kaj bati tožb. Če jih tožijo, je njihova dolžnost, da izobrazijo skupnost, v kateri obstajajo in delujejo in to s tem, da tožbo dobijo. Če so šlampasti in je do česarkoli prišlo zaradi šlamparije, se pa naj vzamejo v roke.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
tikitoki ::
Ne gre zameriti pomanjkanja "višjenivojske" funkcionalne pismenosti, ko pa so šolarji zdresirani pomnjenja detajlov. Če jim daš za prebrati knjigo, v izpit pa 3 vprašanja od katerih se vsako nanaša na en (od)stavek v tej knjigi (po možnosti kako naštevanje), se šolarji temu prilagodijo.
Definitivno je problem tudi tu. Ravno zadnjic sem se vprasal, ce te nas nacin solanja prisili v nekriticno sprejemanje podanih informacij, ker si vedno bil prisiljen v pomenje podanih informacij, v klatere nisi smel podvomiti.
BigWhale ::
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
To ni res, to si si izmislil.
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
Tudi to si si izmislil.
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
Nope. Ni res.
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
Spet, nope.
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
Jaz sem sicer mnenja, da so starsi sami krivi za precej stvari ampak tole zgoraj kar si napisal je en bullshit in nic od tega ni res. Lahko pa kak zakon citiras, ki bo potrdil tvoje trditve.
proto ::
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
To ni res, to si si izmislil.
No vsaj za tale del si ni izmislil, oz. je samo malo drugace, ce hoce iti sam domov moras to izrecno napisat. Je enako v soli od moje "tamale".
Btw, zgoraj si mi nekaj izbrisal, predvidevam, da, po pomoti.
T-h-o-r ::
bw, VSe to je res, ničesar si nisem izmislil (vsakodnevno delam z OŠ otroci in starši). Ne vem pa, če imajo to šole zapisane v svojih pravilnikih, ali je v zakonodaji (predvidevam da ni, morda v kakšnih uredbah ne vem).
Pred časom je bila na eni OŠ cela ihta, ker mati samohranilka ni mogla urediti, da bi kdo hodil po hčer in je morala sama iz šole domov. Šola je naredila cel halo, nato pa je morala podpisati izjavo, da dovoli hčerki, da sama hodi domov.
Takisto so imele vse (osnovne) šole, s katerimi sem doslej sodeloval pravilo, da se učenci ne smejo brez nadzorstva učiteljev igrati na zelenici pred šolo in šolskem igrišču in da ne smejo biti med odmori sami v učilnicah. Ker učitelji ne želijo kontrolirati igre in biti vseskozi pozorni, kdaj bo kdo koga porinil z igrala ali nekoga udaril, so med odmori vrata šole zaklenjena. Ena druga šola pa se je znašla pod pritiskom staršev, ko so učenci šli na šolski kombi in je učenec sovrstniku vrgel manjši kamen v glavo, noben učitelj pa takrat ni bil prisoten, da bi jih "nadziral".
Pred časom je bila na eni OŠ cela ihta, ker mati samohranilka ni mogla urediti, da bi kdo hodil po hčer in je morala sama iz šole domov. Šola je naredila cel halo, nato pa je morala podpisati izjavo, da dovoli hčerki, da sama hodi domov.
Takisto so imele vse (osnovne) šole, s katerimi sem doslej sodeloval pravilo, da se učenci ne smejo brez nadzorstva učiteljev igrati na zelenici pred šolo in šolskem igrišču in da ne smejo biti med odmori sami v učilnicah. Ker učitelji ne želijo kontrolirati igre in biti vseskozi pozorni, kdaj bo kdo koga porinil z igrala ali nekoga udaril, so med odmori vrata šole zaklenjena. Ena druga šola pa se je znašla pod pritiskom staršev, ko so učenci šli na šolski kombi in je učenec sovrstniku vrgel manjši kamen v glavo, noben učitelj pa takrat ni bil prisoten, da bi jih "nadziral".
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
T-h-o-r ::
tako pa pravijo dokumenti:
Predvidevam da je predvsem 28. člen podlaga za vsa rigorozna pravila in nenehen nadzor učiteljev na vseh površinah šole v času trajanja vzgojno-izobraževalnega procesa.
Šola določi hišni red, s katerim uredi vprašanja, pomembna za življenje na šoli, in sicer predvsem:
- nadzor v šolskih prostorih v času pouka in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola,
- hranjenje garderobe,
- dežurstvo strokovnih delavcev in učencev,
- varovanje in nadzor vstopanja v šolo in
- način informiranja učencev in staršev.
Šola s hišnim redom določi območje (prostori šole in šolske površine), ki sodi v šolski prostor.
28. člen
(dolžnosti šole)
Šola mora varovati učence pred nadlegovanjem, trpinčenjem, zatiranjem, diskriminacijo, nagovarjanjem k dejanjem, ki so v nasprotju z zakonom in splošno sprejetimi civilizacijskimi normami, in pred tem, da bi jih namerno poniževali drugi učenci, delavci šole in druge osebe, ki vstopajo v šolski prostor.
Predvidevam da je predvsem 28. člen podlaga za vsa rigorozna pravila in nenehen nadzor učiteljev na vseh površinah šole v času trajanja vzgojno-izobraževalnega procesa.
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
imagodei ::
Spremenila se je predvsem metodika poučevanja, ki bi v teoriji naj bolje funkcionirala, v praksi pa se je delež znanja s predavanj in tudi obisk le-teh zmanjšal.
Ne. Spremenilo se je to, da so otroci že vsaj kaki 2 desetletji, raje 3, že od malega:
1.) maksimalno stimulirani z interaktivnimi igračami, ki se premikajo, svetijo, cingljajo... Prav tako so sredstvo vzgoje postala televizija, računalnik, v zadnjem času smartphoni, v katere otroci strmijo vsakokrat, ko je treba 5 minut počakat na miru: npr. v čakalnicah ipd. Skratka, programiramo svoje otroke in sami sebe v osebe, ki potrebujejo ekstremno močne dražljaje, da nas vsebine pritegnejo. Knjiga ni interaktivna, težko se je možganom, ki so navajeni videov, bliskajočih in svetlečih se vsebin, skoncentrirat in prebrati suhoparne, mrtve črke na papirju. Kaj šele poglobit se v snov in jo razumeti - to opažam že pri sebi. V zagovor staršem gre to, da so včasih množično zaključevali šiht ob 14h, se nemara po kosilu uspeli za kake pol ure usesti, preden so nadaljevali z dnevom, danes pa hodimo domov ob 17h, 18h. Enako so se otroci včasih množično igrali zunaj, danes pa, če se že kak otrok želi igrati zunaj, nima niti družbe, saj so vsi za računalnikom in/ali pred konzolami.
2.) permisivno vzgajani in to z metodami, ki s pravo permisivno vzgojo nimajo nič. Otroci rastejo brez razočaranj, brez frustracij, brez ovir, ker jim baje ne smemo ubiti duha. Starši se hodijo v šolo prepirat z učitelji, češ da so dali otroku slabo oceno, jih tožarijo zaradi izreka vzgojnih ukrepov, mamice se na treningih in tekmah derejo na trenerje in se prepirajo z njimi, zakaj in kako njihov otrok igra oziroma ne igra... Na roditeljskih sestankih poslušamo opozorila strokovnjakov, ki iz lastne prakse navajajo primere, kako mamice hodijo na govorilne ure svojim otrokom na faks!?! Otroke in mladino se zavija v vato do 20. leta, nato pa bi pričakovali, da bodo postali samostojni, odgovorni in osebnostno zgrajeni posamezniki.
Nekoč je predavatelj jasno opredelil relevantno snov, narekoval oz. ustvaril tabelsko sliko.
Študentje so pisali po nareku oz. prepisovali.
Danes se ta praksa opušča, saj je pogosto nesmiselno v zvezek pisati natančno kopijo skripte, ki je sicer dostopna.
Dobro, tudi s tem se do določene mere strinjam. Tudi navedeno je trening možganov, da zmorejo slediti napisani snovi.
- Hoc est qui sumus -
AndrejO ::
Oba imata malo prav, malo pa se motita.
Opcije je več, kot pa samo polnoletni sorodniki, vendar pa je 7. odst. 87. čl. ZPrCP kar jasen. Otroci pod 10 let ne smejo na poti v in iz šole brez spremstva tavati v bliži prometnih površin.
Odmori so del pedagoškega procesa pri katerem je šola odgovorna za učence. Na nekaterih šolah so zaradi slabih izkušenj sprejeli pravilnik (ki sam po sebi ni nezakonit), ki izrecno ureja nadzor v času pavz pri čemer so povzeli enak normativ, kot sicer velja za izlete in športne dneve - to je en učitelj/-ica na 15 otrok, da se na ta način zavarujejo pred morebitnimi tožbami zaradi malomarnosti.
To je in ni res. Res je, da se nekatere šole zaklepajo (in to ne samo OŠ, tudi SŠ), vendar pa razlog ni v tem, da otroci ne smejo ven, temveč to, da zunanji prišleki nimajo kaj za hoditi notri. V OŠ so pogosto problem kakšni prepotentni starši, ki so prišli "zaščititi svojega Janezka" tako, da so grozili drugim otrokom. v SŠ so pogosto problem bivši dijaki, ki v šolo pridejo malo preprodajati droge in delati splošno zgago.
Spet odvisno od preteklih izkušenj šole in nekatere šole so sprejele pravilnik, ki predvideva natančno to in iz natančno istega razloga, da se zahteva prisotnost učiteljev na šolskih površinah med odmori.
Tam, kjer je zakon, sem navedel o katerem je govora, ostale stvari pa se lahko in pogosto se urejajo z internimi šolskimi pravilniki. Če tega pač ni v šoli, kamor hodijo tvoji otroci, potem super, ker očitno na šoli ni takšnih in toliko težav, kot jih imajo morda kje drugje.
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
To ni res, to si si izmislil.
Opcije je več, kot pa samo polnoletni sorodniki, vendar pa je 7. odst. 87. čl. ZPrCP kar jasen. Otroci pod 10 let ne smejo na poti v in iz šole brez spremstva tavati v bliži prometnih površin.
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
Tudi to si si izmislil.
Odmori so del pedagoškega procesa pri katerem je šola odgovorna za učence. Na nekaterih šolah so zaradi slabih izkušenj sprejeli pravilnik (ki sam po sebi ni nezakonit), ki izrecno ureja nadzor v času pavz pri čemer so povzeli enak normativ, kot sicer velja za izlete in športne dneve - to je en učitelj/-ica na 15 otrok, da se na ta način zavarujejo pred morebitnimi tožbami zaradi malomarnosti.
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
Nope. Ni res.
To je in ni res. Res je, da se nekatere šole zaklepajo (in to ne samo OŠ, tudi SŠ), vendar pa razlog ni v tem, da otroci ne smejo ven, temveč to, da zunanji prišleki nimajo kaj za hoditi notri. V OŠ so pogosto problem kakšni prepotentni starši, ki so prišli "zaščititi svojega Janezka" tako, da so grozili drugim otrokom. v SŠ so pogosto problem bivši dijaki, ki v šolo pridejo malo preprodajati droge in delati splošno zgago.
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
Spet, nope.
Spet odvisno od preteklih izkušenj šole in nekatere šole so sprejele pravilnik, ki predvideva natančno to in iz natančno istega razloga, da se zahteva prisotnost učiteljev na šolskih površinah med odmori.
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
Jaz sem sicer mnenja, da so starsi sami krivi za precej stvari ampak tole zgoraj kar si napisal je en bullshit in nic od tega ni res. Lahko pa kak zakon citiras, ki bo potrdil tvoje trditve.
Tam, kjer je zakon, sem navedel o katerem je govora, ostale stvari pa se lahko in pogosto se urejajo z internimi šolskimi pravilniki. Če tega pač ni v šoli, kamor hodijo tvoji otroci, potem super, ker očitno na šoli ni takšnih in toliko težav, kot jih imajo morda kje drugje.
Leaker49 ::
Spremenilo se je to, da so otroci že vsaj kaki 2 desetletji, raje 3, že od malega:
...
Spremenila se je genetika.
Da so krivi telefoni..., je isto kot da bi 100 let nazaj trdil da so otroci butasti ker berejo stripe...
Kdaj so ti ki so namesto dela izbrali "branje stripov" od lakote umrli. Danes ti ki "igrajo igrice", pijejo... grejo na socialo in imajo 5 otrok.
Hi/Low time preference.
zmaugy ::
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
To ni res, to si si izmislil.
- se ne smejo sami igrati na šolskih površinah, vselej mora biti prisoten 1 učitelj na 15 otrok
Tudi to si si izmislil.
- zaradi tega so začeli šole zaklepati, da niti med odmori ne smejo iz šolskih prostorov
Nope. Ni res.
- prav tako med odmori ne smejo več biti sami v razredu, ampak mora biti vselej prisoten učitelj
Spet, nope.
To so vse dosežki modernih staršev, zdaj se pa taisti idioti pritožujejo, kako otrokom v šoli dajo TV za gledat.
Jaz sem sicer mnenja, da so starsi sami krivi za precej stvari ampak tole zgoraj kar si napisal je en bullshit in nic od tega ni res. Lahko pa kak zakon citiras, ki bo potrdil tvoje trditve.
Potrjujem kar je T-h-o-r napisal. BW, a ti to spet malo na pamet?
Spremenilo se je to, da so otroci že vsaj kaki 2 desetletji, raje 3, že od malega:
...
Spremenila se je genetika.
Da so krivi telefoni..., je isto kot da bi 100 let nazaj trdil da so otroci butasti ker berejo stripe...
Kdaj so ti ki so namesto dela izbrali "branje stripov" od lakote umrli. Danes ti ki "igrajo igrice", pijejo... grejo na socialo in imajo 5 otrok.
Hi/Low time preference.
Jezus, molimo... Mislim kaj?! Pa kakšna genetika? A bi lahko ti enkrat ne težil z nekimi brezveznimi rasističnimi?
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
gruntfürmich ::
Se ne strinjam. Znanje in inteligenca v povprecju narasca. Razlika je le v tem, da gredo danes vsi studirati, vcasih pa niso. Posledicno imas slabse studente kot pred leti.
Se strinjam.
Ampak če bi recimo študiralo par % najpametnejše in najbolj zagnane populacije, takšnih problemov ne bi imeli.
Je pa tudi problem učne snovi kot take (sama piflarija), učiteljev, metodike in staršev kot pišejo zgoraj.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
WhiteAngel ::
Opcije je več, kot pa samo polnoletni sorodniki, vendar pa je 7. odst. 87. čl. ZPrCP kar jasen. Otroci pod 10 let ne smejo na poti v in iz šole brez spremstva tavati v bliži prometnih površin.
Huh? Samo prvošolci rabijo spremstvo. 10 let stara starejša sestra je že dovolj.
Da ne omenjam, da mi je en od otrok povedal, da je v nižjem razredu eden od sošolcev učiteljici rekel, da naj gre u ku..c
To je tako kot pred 30 leti v moji OŠ Še je upanje. Ker toliko brezjajčnih poženščenih srednješolcev, kot jih videvam danes, v naših cajtih ni bilo. Majkemi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: WhiteAngel ()
FireSnake ::
Vkolikor fakultete neomajno vztrajajo pri točno zastavljenih standardih, ki so potrebni za uspešnost pri študiju jaz ne vidim problema. Študenti niso resni pri svojem izobraževanju izključno zato, ker se jim to dopušča. Jaz predlagam uvedbo zelo težkih sprejemnih izpitov za vstop na katerokoli fakulteto, da je že v štartu jasno, da to ni joke in da bo potrebno delat s polno paro. In tako naj se nadaljuje čez celoten potek študija.
Verjetno bi bile na začetku težave, ampak ljudje niso glupi. Čez čas se bo že ugotovilo, da drugače ne gre in bodo začeli resno študirat. V Nemčiji, Nizozemskem, na Finskem in drugod po zahodni Evropi jim študij lepo teče in študenti NIMAJO problema z obvladovanjem snovi.
Za erasmus študente velja isto. Pri njih je problem že na samem začetku, ker so prišli v Slovenijo žurat in se jim je še težje učit kot domačim študentom.
Se strinjam.
A dokler je sistem financiranja glede število brucev (čim večji vpis želijo) in diplomantov (znižaj nivo in jih boš imel veliko) tak, kot je ne bo šlo na bolje.
Tuid zaposljivost: kakšna je zaposljivost s pedagoškim faksom? Pa še vedno na veliko vpisujejo.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
WhiteAngel ::
Knjiga ni interaktivna, težko se je možganom, ki so navajeni videov, bliskajočih in svetlečih se vsebin, skoncentrirat in prebrati suhoparne, mrtve črke na papirju. Kaj šele poglobit se v snov in jo razumeti - to opažam že pri sebi. V zagovor staršem gre to, da so včasih množično zaključevali šiht ob 14h, se nemara po kosilu uspeli za kake pol ure usesti, preden so nadaljevali z dnevom, danes pa hodimo domov ob 17h, 18h. Enako so se otroci včasih množično igrali zunaj, danes pa, če se že kak otrok želi igrati zunaj, nima niti družbe, saj so vsi za računalnikom in/ali pred konzolami.
2.) permisivno vzgajani in to z metodami, ki s pravo permisivno vzgojo nimajo nič. Otroci rastejo brez razočaranj, brez frustracij, brez ovir, ker jim baje ne smemo ubiti duha.
1. Če je knjiga zanič, kar večina je, je zanič. Nimajo veze telefoni in dražljaji. Sam sem k sreči gimnazijska leta pregural in jih nič ne pogrešam. Sem pa z veseljem prebral 1984 pred meseci. Pač srhljivo dobra je.
2. Moji tastari so šli potem ob 16h spat po kosilu. Toliko so se uspeli "dol usesti" in ta super urnik od 6h-14h
3. Permisivna vzgoja je passe. Danes imajo permisivno vzgojeni starši že otroke. Rezultat vidiš na roditeljskih. Šole se ukvarjajo povečini samo še s starši. Minister jim pa vsakokrat štango drži. Zavod za šolstvo je pa drugi samsebinamenjen biser.
FireSnake ::
Se ne strinjam. Znanje in inteligenca v povprecju narasca. Razlika je le v tem, da gredo danes vsi studirati, vcasih pa niso. Posledicno imas slabse studente kot pred leti.
Edino, kar narašča, je oholost.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
WhiteAngel ::
FireSnake ::
Sam ravno zaključujem magistrski študij iz strojništva in lahko potrdim, da je danes tudi v tehničnih strokah precej enostavno priti do naziva magister. Splošna razgledanost sošolcev je na sramotni ravni, logičnega razmišljanja so sposobni le redki. Teoretični izpiti so s strani profesorja vnaprej pripravljena vprašanja (od 30 do 60 vprašanj), goljufanje s pametnimi urami, telefoni je prisotno pri vsakem drugem študentu in zmeraj, ko se le da. Seminarskih nalog je veliko in so same sebi namen (tudi največjo skropucalo od naloge bo dobilo vsaj 7 ali 8). Dela se na masi študentov, kvaliteta znanja je porazna. Profesorji zdolgočaseni, predavajo leta in leta isto stvar brez, da bi stvari povezali s čem zanimivim iz okolja ali industrije (vsaj na FS je tako, verjamem, da vsepovsod ni isto). Povprečje vseh petih let študija sem brez problema vzdrževal nad 8,5 (brez sprotnega učenja, samo obiskovanje predavanj in vaj ter učenje dan ali 2 pred kolokviji) in hkrati še zadnja 3 leta delal v svoji panogi celotno poletje in med letom cca 15 do 25 ur na teden. Prav tako mi ostane še čas za šport ali nočne izhode. In to ob študiju strojništva, ki bi naj bilo zahtevno. Mogoče je včasih bilo, danes ni. Projektne naloge ali seminarske naloge v skupini pa so največja muka. Enostavno samo upaš, da kasneje v službi ne boš delal z istimi osebki, ker je en od štirih sposoben samostojnega razmišljanja in delovanja. Kot že zgoraj omenjeno - zagotovo so včasih bili prisotni podobni tipi študentov, ampak takrat ti niso doštudirali. Danes se res enostavno samo dela na tem, da se jih čim več spravi do diplome ali dlje. Erasmus študij je pa lahko zelo zanimiv, če si dejansko željan znanja in dela... po drugi strani pa je tak študij na portugalskem in v podobnih državah slaba šala. Danes recimo da med sošolci z znanjem izstopam, 20 ali 30 let nazaj bi bil zgolj eden izmed mnogih. Enostavna opažam, da se danes producira dresiran kader, ki brez podrobnih navodil ni sposoben narediti ničear.
Zgolj v razmislek: Matematično analizo in linearno algebro so nam predavali s ppt-ji, teorija se je pisala na obkroževanje, na računskem delu pa pridejo v poštev iste naloge kot na vajah s spremenjenimi ciframi.. Diferencialna in vektorska analiza je bila na vsaj malo višji ravni. Kako se bo kdo sploh naučil razmišljati, če je dejansko vse podano na pladnju..
Zelo lepo napisano.
Naj si preberejo tisti, ki klobasajo o višanju zahtevnosti.
WhiteAngel je izjavil:
Se strinjam.
A dokler je sistem financiranja glede število brucev (čim večji vpis želijo)
To ne drži. Glavarina je pri srednjih šolah. Univerza dobi žakelj in sama razporeja, koliko dobi katera članica glede na mnogo kriterijev. Število študentov ni bistven.
Tole je pa novo zame.
Ali se je vmes kaj spremenilo?
In, ali je po celotni Sloveniji tako?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FireSnake ()
tikitoki ::
Je pa res, da je ta magister enakovredne, če, staremu diplomanti.
Studij so poenostavili in skrajšali.
Studij so poenostavili in skrajšali.
BigWhale ::
Oba imata malo prav, malo pa se motita.
Ja, pa veš zakaj je temu tako? Ker danes otroci več ne smejo:
- sami iti domov, ampak morajo po njih priti starši/stari starši/teta/stric; če te opcije ni, morajo starši podpisati posebno izjavo, da lahko njihov tretješolec gre sam iz šole do doma
To ni res, to si si izmislil.
Opcije je več, kot pa samo polnoletni sorodniki, vendar pa je 7. odst. 87. čl. ZPrCP kar jasen. Otroci pod 10 let ne smejo na poti v in iz šole brez spremstva tavati v bliži prometnih površin.
To velja samo za otroke v vrtcu in prvem razredu. Od drugega razreda naprej gredo otroci lahko sami v solo, ne potrebujejo spremstva. Teh deset let je meja za otroke, ki lahko spremljajo prvosolcke.
Odmori so del pedagoškega procesa pri katerem je šola odgovorna za učence. Na nekaterih šolah so zaradi slabih izkušenj sprejeli pravilnik (ki sam po sebi ni nezakonit), ki izrecno ureja nadzor v času pavz pri čemer so povzeli enak normativ, kot sicer velja za izlete in športne dneve - to je en učitelj/-ica na 15 otrok, da se na ta način zavarujejo pred morebitnimi tožbami zaradi malomarnosti.
V pet minutnih odmorih ni nikjer nobenega spremstva. So pa dezurni ucitelji, ki dezurajo po hodnikih, v garderobah in jedilnicah. To so dezurali ze 30 let nazaj, ko sem jaz hodil v solo in to se ni nic spremenilo. Otroci se se vedno preganjajo po hodnikih in garderobah, tako kot smo se mi.
To je in ni res. Res je, da se nekatere šole zaklepajo (in to ne samo OŠ, tudi SŠ), vendar pa razlog ni v tem, da otroci ne smejo ven, temveč to, da zunanji prišleki nimajo kaj za hoditi notri.
Dvomim, da sole tako zaklepajo, da ucenci/dijaki ne morejo ven med odmori. Ja, da ne more kar vsak priti not se slisi smiselno.
Spet odvisno od preteklih izkušenj šole in nekatere šole so sprejele pravilnik, ki predvideva natančno to in iz natančno istega razloga, da se zahteva prisotnost učiteljev na šolskih površinah med odmori.
Ja, nekatere sole. Ni pa to neko hardcoded pravilo, jaz sem imel vec izkusenj s tem, da so se starsi pritozevali, da se na solskih povrsinah zadrzujejo drugi, ki ne hodijo v solo. So pa dezurni ucitelji prisotni tudi na povrsinah zunaj sole, tako kot so bili takrat, ko sem jaz hodil v solo.
Tam, kjer je zakon, sem navedel o katerem je govora, ostale stvari pa se lahko in pogosto se urejajo z internimi šolskimi pravilniki. Če tega pač ni v šoli, kamor hodijo tvoji otroci, potem super, ker očitno na šoli ni takšnih in toliko težav, kot jih imajo morda kje drugje.
V solah okrog mene je precej tezav in se nekateri starsi borijo za to, da bi sole spremenili v zapore. :> Ampak na splosno pa stvari niso _bistveno_ drugacne kot bile vcasih. Jih pa marsikdo tako vidi.
Potrjujem kar je T-h-o-r napisal. BW, a ti to spet malo na pamet?
Ne, imam precej izkusenj. Pa spomnim se kako je bilo, ko sem jaz hodil v solo. Ni bilo dosti drugace kot je sedaj. Razlika je edino v tem, da danes, ce mulc divja po hodniku v soli, najbrz klicejo starse v solo, takrat, ko sem pa jaz hodil v solo te je pa dezurni ucitelj za usesa.
Tudi vcasih otroci niso bili kar cist brez nadzora uciteljev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
proto ::
poweroff ::
Opcije je več, kot pa samo polnoletni sorodniki, vendar pa je 7. odst. 87. čl. ZPrCP kar jasen. Otroci pod 10 let ne smejo na poti v in iz šole brez spremstva tavati v bliži prometnih površin.
To je po moje del problema. Smo čedalje bolj družba varnosti... vse je treba organizirati okrog naključnosti življenja, da slučajno ne gre kaj narobe. In rezultat - nesamostojnost.
Se spomnim, kako so se sodelavci pred leti (predavatelji na faksu) jezili na študente kako nesamostojni so. Da jim moraš vse prinesti "k riti", da ne znajo sami poiskati dodatne literature, pokazati malo inovativnosti. Da še vprašajo ne nič, zgolj prepisujejo, kaj šele, da bi sodelovali v kakšni debati...
In sem potem rekel: "Ampak glejte, v vrtcu so radovedni, sprašujejo, razmišljajo... potem pa pridejo v prvi razred in morajo sedeti pri miru. Ne smejo spraševati če ni za to določen čas, morajo samo poslušati in ubogati... in tako celo osnovno in srednjo šolo. In potem pridejo k meni v predavalnico, pa pričakujem, da bodo pa kar naenkrat začeli drugače??" Ne gre to.
"Najhujši" so pa državni uradniki. Oni so pod konstantnim treningom, da je treba ubogat... zakon, pravilnik, šefa, vodjo. In to celo če vidijo, da se dogaja nekaj nelogičnega, neumnega. Saj ne rečem, zakon je treba ubogati, ampak če je neumen, se mi zdi prav, da se to naglas pove. In zahteva spremembo.
Skratka... če ljudi treniraš, dobiš trenirane ljudi. Preprosto, ne?
sudo poweroff
vostok_1 ::
Slovensko šolstvo sicer ima svojevrsten problem, ampak ni nobena skrivnost, da IQ pada. Otroci pa nabijajo Avengerje vse do 30+.
Poglejte si stare filme iz 30/40'. Otrok pri 14' je bil že "fant". Tistih iz višjih slojev pa že eloquent.
Ravno zadnjič sem razmišljal...tudi komentarji na youtubu so se drastično pokretenirali v zadnjih 15 letih. Včasih si še mel konstruktivne debate, danes pa zgolj neke blesave enovrstičnice.
Kot rečeno...uživajte še zadnja leta. Dnevi se odštevajo as šure as the sun rises and sets.
Poglejte si stare filme iz 30/40'. Otrok pri 14' je bil že "fant". Tistih iz višjih slojev pa že eloquent.
Ravno zadnjič sem razmišljal...tudi komentarji na youtubu so se drastično pokretenirali v zadnjih 15 letih. Včasih si še mel konstruktivne debate, danes pa zgolj neke blesave enovrstičnice.
Kot rečeno...uživajte še zadnja leta. Dnevi se odštevajo as šure as the sun rises and sets.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Neopravičene ure (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 16652 (12196) | Phantomeye |
» | Starši, ki uničujejo svoje otroke (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 30893 (26376) | solatko |
» | Applovi e-učbeniki v prvih dneh uspeh (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 24581 (20594) | roli |