» »

Motorno olje za avtomobil

Motorno olje za avtomobil

«
1
2

king123 ::

Zdravo imam eno vprasanje za vse ki se spoznate na avtomobile 🙂 sem lastnik vw golfa 1.2 TSI 2013 letnik 2 lastnik. Avto ima prevozenih 150 000km (kupljen pri 120 000). Vedno servisiran s oljem castrol edge 5w-30 in sem zasledil na nekaterih straneh da veliko ljudi uporablja raje 5w-40. Nespoznam se na avta (moje prvo avto), Zanima me kaktero olje bi mi priporocali naj ostanem na prvotnem ali raje 5w-40? Hvala lepa za vas cas in vase odgovore

zobnik ::

Vseeno je, pomembno je da se dela servise na 10-15.000km.

jest10 ::

Naj bi bilo tako, da če voziš realcije, uporabljaš 5W-30. Če voziš kratke razdalje(gorivo v olju) ali imaš velike obremenitve(klanci, prikolica - pač večje gretje mašine) potem 5W-40.

hojnikb ::

zobnik je izjavil:

Vseeno je, pomembno je da se dela servise na 10-15.000km.

ne se hecat no...

Uporabi tisto viskoznost in certifikacijo, ki jo predpisuje proizvajalec in nič druga.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

737 ::

Višja zadnja številka pomeni, da ima olje pri višji temperaturi višjo viskoznost (bolj podobno je medu, kot vodi), s tem pa tudi mazalne sposobnosti. Takšno olje je težje izdelati in je dražje. Pri svojem avtomobilu tudi uporabljam olje z višjo zadnjo vrednostjo od predpisane.

Domobrancek ::

Js mam 1.4 TSI in sm do zdj (kokr sm gledu po servisni knigi) vedno mel notr 5W40. Kokr vem je pa lahko tud 5W30. Pomembno je tud, da se gleda oznake, ki jih ima VW (VW 507.00, VW 504.00..).

Mislm, da ne bo nič narobe, če ostaneš na 5W30. Tud nič narobe ne bo, če greš na 5W40. Oba sta ok glede na specifikacije. Bolj pomembno je, da se menja na 15000km (še bolje pa je, če se menja prej - na okrog 10000 sploh, če imaš še motor s ketno :)).

m0LN4r ::

Jaz bom pa menjal na 30.000 naslednjih pet let, tako kot vecina ljudi na servisih in jim avti vseeno ne razpadajo na cesti. Garancija je itak do 5 let in 150kkm, tako da me boli kurac.
Ce bi se z avtom vozil po dirkaliscu pa bi menjal definitivno hitreje.

PS: Je pa res, da je pred leti (ca. 10let) bila razlika v servisnih knjigah in to celo pri istem avtomobilu. Npr. doli v slovenski knjigi je bila menjava na 15.000 na severu pa na 30.000. Vzrok naj bi bil slabse gorivo na jugu. Medzarska, slovenija, hrvaska in navzdol.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

jest10 ::

737 je izjavil:

Višja zadnja številka pomeni, da ima olje pri višji temperaturi višjo viskoznost (bolj podobno je medu, kot vodi), s tem pa tudi mazalne sposobnosti. Takšno olje je težje izdelati in je dražje. Pri svojem avtomobilu tudi uporabljam olje z višjo zadnjo vrednostjo od predpisane.

V bistvu je težje izdelati olje z nižjo viskoznostjo, ki še ohranja dobre mazalne lastnosti.

737 ::

Tudi to drži. Zato je bolje uporabljati višje viskoznosti. Zadnje čase proizvajalci zaradi nižanja porabe goriva predpisujejo olja z viskoznostjo, podobno vodi, nihče se pa ne vpraša o obrabi motorja.

starfotr ::

Kako ste nekateri smešni. Menjavali boste olje na 30 kkm, in ga seveda na uradnem servisu pošteno preplačali, namesto, da bi menjali na neuradnem servisu na 15 kkm in bi vam ostalo še za eno družinsko kosilo denarja in en manjši izlet.

30 kkm je postalo moderno v zadnjem času. Ob tem pa niso olja nič boljše kakovosti, kot so bila, tudi mašine niso nič boljše, da bi se kar za 100 % povečal interval menjave.

Cene olja 5W-30 in 5W-40 so praktično identične.

m0LN4r ::

30kkm je v DE standard ze ca. 20 let. Ti avti se pa potem veselo vozijo po balkanu z 500kkm na stevcu.
na neuradnem servisu na 15 kkm in bi vam ostalo še za eno družinsko kosilo denarja in en manjši izlet.
Ocitno ne ves kaj govoris, v mojih garancijskih pogojih je pac tako in imam servisno pogodbo, ne placam nic vec, kot ce bi menjal na 30kkm dvakrat.
Ob tem pa niso olja nič boljše kakovosti, kot so bila, tudi mašine niso nič boljše, da bi se kar za 100 % povečal interval menjave.
Ti ze ves boljse od inzenirjev. Pises slucajno iz casovnega stroja in si ujet v 1990?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Domobrancek ::

m0LN4r je izjavil:

30kkm je v DE standard ze ca. 20 let. Ti avti se pa potem veselo vozijo po balkanu z 500kkm na stevcu.
na neuradnem servisu na 15 kkm in bi vam ostalo še za eno družinsko kosilo denarja in en manjši izlet.
Ocitno ne ves kaj govoris, v mojih garancijskih pogojih je pac tako in imam servisno pogodbo, ne placam nic vec, kot ce bi menjal na 30kkm dvakrat.
Ob tem pa niso olja nič boljše kakovosti, kot so bila, tudi mašine niso nič boljše, da bi se kar za 100 % povečal interval menjave.
Ti ze ves boljse od inzenirjev. Pises slucajno iz casovnega stroja in si ujet v 1990?


V DE se avti vozijo večinoma po avtocesti. Tam je obraba motorja precej manjša v primerjavi z mestno vožnjo. V SLO pa mislim, da se večina avtov vozi več po mestih kot po avtocestah zato je tudi servisni interval krajši.

737 ::

starfotr je izjavil:

Kako ste nekateri smešni. Menjavali boste olje na 30 kkm, in ga seveda na uradnem servisu pošteno preplačali, namesto, da bi menjali na neuradnem servisu na 15 kkm in bi vam ostalo še za eno družinsko kosilo denarja in en manjši izlet.

30 kkm je postalo moderno v zadnjem času. Ob tem pa niso olja nič boljše kakovosti, kot so bila, tudi mašine niso nič boljše, da bi se kar za 100 % povečal interval menjave.

Cene olja 5W-30 in 5W-40 so praktično identične.



Tudi s tem se strinjam. Sam menjujem olje na 8 do 10 tisoč kilometrov, avtomobil bo štel kmalu 20 let in motor je še vedno v odličnem stanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 737 ()

m0LN4r ::

Jaz samo pravim, da vsi (99%) avti zadnjih 30 let iz severa so olje menjavali na 30kkm, lahko samo pogooglas "30.000km Ölwechsel" pa bos na bilokaterem nemskem forumu, bilokaterega proizvajalca nasel en kup postov, da avti laufajo tudi do 400-500kkm s tem intervalom, ze od leta 2000. Potem se pa proda naprej in so uvozeni na balkan in se zdrzijo komot nekaj 100kkm zravn.

To so pac pravljice posameznikov in naj tudi tako ostane.

737 je izjavil:

Tudi s tem se strinjam. Sam menjujem olje na 8 do 10 tisoč kilometrov, avtomobil bo štel kmalu 20 let in motor je še vedno v odličnem stanju.
Ja jaz sem pa na svojem 20 let starem polotu menjaval na 25kkm oz. 1x letno pa sem ga teral po celi sloveniji, sparal ga tudi nisem, pa se kr dela po 20 letih in ga zdle foter tera po gorickem. Zanimivo ane?
- to je tist tip avta, ko bo prej razpadel, kot pa crknil
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

starfotr ::

Ocitno ne ves kaj govoris, v mojih garancijskih pogojih je pac tako in imam servisno pogodbo, ne placam nic vec, kot ce bi menjal na 30kkm dvakrat.


Če tebe nategnejo s ceno 150 eur+ (ali raje 200 eur+) za menjavo olja in filtra na uradnem servisu je to tvoj problem. Jaz za ta denar naredim 4 menjave olje s kakovostnim filtrom in s kakovostnim oljem. Ter seveda z računom.

In če še ne veš, garancija in uradni servis niso povezane zadeve.

https://www.petrol.si/znanje-in-podpora...
https://avto.finance.si/8817071/Mile-in...
https://www.amzs.si/motorevija/mobilnos...
https://www.dnevnik.si/1042782047

Utk ::

NOBEN proizvajalec nima fiksno intervala 30,000 km. Povsod piše, če že nima senzorja za kvaliteto olja ali števca, da se v težjih pogojih olje menja pogosteje. In težje pogoje imamo v Sloveniji praktično vsi. 30,000 km lahko morda gre čez na avtocesti, ali pa navadni, ko vžgeš avto in narediš 100 km. Ne pa pri slovenskih relacijah ko se za 20 km po avtocesti že kupuje 5 metrske limuzine, ker je golf premajhen za takšne strašne razdalje. Tako da komot ima 10 let star avto pri 450,000 km 15x zamenjano olje, nič narobe. Ampak če ima narejenih 200,000 km, bi pa moral imet glih tako zamenjano olje skoraj 15x.

Invictus ::

Menjava olja na 30kkm je prišla z uvedbo mineralnih sintetičnih olj, ki naj bi dlje zdržala, ampak so pa 3x dražja.

Za naše vozne razmere, veliko kratkih voženj, je dobro tudi navadno motorno olje, ki ga menjaš na 15kkm.

Nemci so na avte še bolj usekani kot Slovenci, zato njihovih standardov pač ne moreš preselit v Slovenijo.

Kar se financ tiče, nisi na koncu nič na boljšem, če menjaš sintetično olje na 30kkm, kot če daš notri navadno motorno olje na 15kkm. Oljni filter pa stane 3 EUR...

Mehaniki zanjo povedati kako zanimivo zgodbico, ko je na 30kkm olje konkretno svinjsko, filter zabasan, kaj je pa znotraj mašine, se pa tako ne vidi...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

m0LN4r ::

Kam vi to hodite? Porsche inter auto, ce rezerviras termin online, je nardil sestri mali servis za 100eur.

starfotr je izjavil:

Ocitno ne ves kaj govoris, v mojih garancijskih pogojih je pac tako in imam servisno pogodbo, ne placam nic vec, kot ce bi menjal na 30kkm dvakrat.


Če tebe nategnejo s ceno 150 eur+ (ali raje 200 eur+) za menjavo olja in filtra na uradnem servisu je to tvoj problem. Jaz za ta denar naredim 4 menjave olje s kakovostnim filtrom in s kakovostnim oljem. Ter seveda z računom.

In če še ne veš, garancija in uradni servis niso povezane zadeve.

https://www.petrol.si/znanje-in-podpora...
https://avto.finance.si/8817071/Mile-in...
https://www.amzs.si/motorevija/mobilnos...
https://www.dnevnik.si/1042782047
Lej to mene ne zanima. Lahko ga tudi meni menjas, zravn mi se das nadomestno vozilo za en dan, pa mi potem to vneses v digitalno knjigico na kljuc. Jaz ti samo pravim, da kljub temu moj avto ne bo nic prej razpadel, kot tvoj.

Utk je izjavil:

NOBEN proizvajalec nima fiksno intervala 30,000 km. Povsod piše, če že nima senzorja za kvaliteto olja ali števca, da se v težjih pogojih olje menja pogosteje. In težje pogoje imamo v Sloveniji praktično vsi. 30,000 km lahko morda gre čez na avtocesti, ali pa navadni, ko vžgeš avto in narediš 100 km. Ne pa pri slovenskih relacijah ko se za 20 km po avtocesti že kupuje 5 metrske limuzine, ker je golf premajhen za takšne strašne razdalje. Tako da komot ima 10 let star avto pri 450,000 km 15x zamenjano olje, nič narobe. Ampak če ima narejenih 200,000 km, bi pa moral imet glih tako zamenjano olje skoraj 15x.
Nevem kake relacije mislis, pri nasem golfu konkretno je avto javljas servis nekje okoli 26-27kkm. Relacije so pa goricko od 7km do maks 20km in 30kkm letno. Olje smo prakticno menjavali potem vsako jesen oz. 1x letno. Avto se vedno laufa nekje in ima zdle ze verjetno okol 300+kkm pa se ni razpadel.
In če še ne veš, garancija in uradni servis niso povezane zadeve.
Glej lahko si nevem kako pameten. Jaz imam 5 let garancije (ne jamstva) in temu primerno servisno pogodbo (ki zajema vse servise in potrosne materiale v teh 5 letih in mobilitätgarantie in tako naprej) in zraven 5 listov pogojev z drobnim tiskom. Ko se enkrat navadis, da ce ne kompliciras dela vse tako kot treba, se za jebenih 20 eur razlike ne bom sel jebat. Imam veliko boljse stvari za pocet ali se pa cohat za jajca.
Tako pa ne rabim z nikomer nic debatirat, ce kaj rabim za zamenjat poklicem, se pripeljem, na recepciji oddam kljuc, prosim eno kavico, podpisem pogodno za nadomestno vozilo in se odpeljem in naslednji dan pridem po zglancan in poservisiran avto.

Se pa spomnim casov, ko sem najprej sel na GMT po olje, potem v delavnico, pol sem iskal prevoz od delavnice, pol je kolegu nekaj prislo vmes, pa je avto bil 2-3 dni v delavnici, pol spet prevoz do delavnice, izpolnil mi je tisto papirnato servisno in blabla. Potem pa ko sem avto prodajal staro za novo, so odticali kljucek in rekli, jah tejle papirnati podpisi in stempli njih ne zanimajo.

Vglavnem olje menjavat pod 10kkm je bullshit in nic drugega. To da zariba en avto na 100.000 avtov je pickin dim in bi zaribal pa ce bi mu olje menjaval vsak mesec.
Razen ce vozite sportne avte po dirkaliscih se razumem.

Invictus je izjavil:

....
Mehaniki zanjo povedati kako zanimivo zgodbico, ko je na 30kkm olje konkretno svinjsko, filter zabasan, kaj je pa znotraj mašine, se pa tako ne vidi...
Ja podobno je bilo, ko so na Citroenu menjali olje prvic na 84.500km avto brezhibno delal pred in po tem.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Utk ::

Olje smo prakticno menjavali potem vsako jesen oz. 1x letno.

No vidiš, enkrat letno najmanj se vseeno menja.

m0LN4r ::

Utk je izjavil:

Olje smo prakticno menjavali potem vsako jesen oz. 1x letno.

No vidiš, enkrat letno najmanj se vseeno menja.
Moja mama dela letno 7kkm, olje ji menjamo na vsaka 4 leta. Lani je bil velik servis. Edino akumulator ni zrdzal teh 14 let, ker se premalo vozi. Javim, ko bo avto zaribal, ce bo forum se obstajal.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Utk ::

Če ji menjate na 4 leta, je čisto vseeno, če ga sploh ne bi.

energetik ::

king123 je izjavil:

Zdravo imam eno vprasanje za vse ki se spoznate na avtomobile 🙂 sem lastnik vw golfa 1.2 TSI 2013 letnik 2 lastnik. Avto ima prevozenih 150 000km (kupljen pri 120 000). Vedno servisiran s oljem castrol edge 5w-30 in sem zasledil na nekaterih straneh da veliko ljudi uporablja raje 5w-40. Nespoznam se na avta (moje prvo avto), Zanima me kaktero olje bi mi priporocali naj ostanem na prvotnem ali raje 5w-40? Hvala lepa za vas cas in vase odgovore
Najprej poglej, kakšna viskoznost in standard je predpisan za tvoj avto.

5W-40 je malenkost viskoznejše pri delovni temperaturi. Odvisno od toleranc gibajočih se delov, morda ni optimalno. -40 je boljše, če redno teraš po AC ali celo na dirkališču. Sicer pa je vsaj v zimskem času boljše, da kvečjemu natočiš 0W30 namesto 5W30.
So pa razlike zelo male.

Sicer pa glede menjave na 30tkm in visokih cen - naročiš dobro olje in filter prek spleta in ga doma zamnejaš v 20min. Ni to raketna znanost, odšraufat moraš znati 1 čep pa filter.:|
Mene menjava na domačem dvorišču stane 25EUR, 5W-40 sintetika+filter. Pa še časa z vožnjo na servis in nazaj ne zgubljam.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Utk je izjavil:

Če ji menjate na 4 leta, je čisto vseeno, če ga sploh ne bi.
Si preprican? Se mleko zdrzi v Tetrapaku eno leto, jedilno olje pa 3.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

Utk je izjavil:

Če ji menjate na 4 leta, je čisto vseeno, če ga sploh ne bi.
Si preprican? Se mleko zdrzi v Tetrapaku eno leto, jedilno olje pa 3.
En model na jutubu testira različna olja, rabljena, nova, skurjena, vzorce pošilja tudi v laboratorij. Olje je imel v osebnem dizlu in v traktorju skoraj 2 leti, pa mu po laboratorijskih testih ni prav nič manjkalo.
Če se le motor redno, vsaj nekje 2x tedensko ogreje na delovno temperaturo in naredi daljšo relacijo, da izpari ves kondenz, olju ni hujšega tudi če sedi v karterju 2 leti.

Utk ::

Imaš primere, ne pri nas upam, ko je folk vozil avto na uradni servis menjat olje, pa ga niso zares zamenjali, samo dolili in zaračunali. In to je lahko trajalo tudi 100,000 km preden je kdo opazil. Res da niso motorji iz papirja, 150-200,000 km bo vsak zdržal karkoli delaš, razlika bo samo kako bo še delal, koliko olja in bencina bo porabil, koliko kadil itd, in kdo bo kupil potem to žalost.

energetik je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Utk je izjavil:

Če ji menjate na 4 leta, je čisto vseeno, če ga sploh ne bi.
Si preprican? Se mleko zdrzi v Tetrapaku eno leto, jedilno olje pa 3.
En model na jutubu testira različna olja, rabljena, nova, skurjena, vzorce pošilja tudi v laboratorij. Olje je imel v osebnem dizlu in v traktorju skoraj 2 leti, pa mu po laboratorijskih testih ni prav nič manjkalo.
Če se le motor redno, vsaj nekje 2x tedensko ogreje na delovno temperaturo in naredi daljšo relacijo, da izpari ves kondenz, olju ni hujšega tudi če sedi v karterju 2 leti.

Ja, imaš pa tudi obratne primere: https://oil-club.de/index.php?thread/56...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

stara mama ::

Prvi lastnik ima avto nevem.... 50 do 100kkm, potem ga pa menja.
Do 100km so pri 30k intervalu samo 3 menjave olja.
Po tem je pa v bistvu vseeno kakšna je obraba motorja, ko ga kupi naslednji lastnik, itak ni več garancije.

V razmislek.

m0LN4r ::

Sej kot receno, vecina ljudi, torej ne slo-tech inzenirji menjavajo olje po okvirnem 30kkm intervalu zadnjih 20+ let in 99,9% avtov v Evropi zdrzi vsaj 300.000km kar pa je ponavadi redkost za enga lastnika in po taki kilometrazi gre vecina teh avtoh na jug in se tam kilometri kvecjemu podvojijo.

Pejt v kako Bolgarijo, Romunijo, Srbijo in bos videl en kup avtov z pol miljona kilometri uvozenih iz Nemcije s 30kkm intervali, ce si srecen.

stara mama je izjavil:

Prvi lastnik ima avto nevem.... 50 do 100kkm, potem ga pa menja.
Do 100km so pri 30k intervalu samo 3 menjave olja.
Po tem je pa v bistvu vseeno kakšna je obraba motorja, ko ga kupi naslednji lastnik, itak ni več garancije.

V razmislek.
Zato pa jaz verjamem samo elektronski knjigici, ne pa tisti, ki mi jo je postemplal kolega v delavnici za 5 let nazaj in 5 let naprej.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Utk ::

Pejt v kako Bolgarijo, Romunijo, Srbijo in bos videl en kup avtov z pol miljona kilometri uvozenih iz Nemcije s 30kkm intervali, ce si srecen.

Sem šel, in užival v čistem zraku v mestih tam...ker je liter olja na mesec vseeno cenejše kot "nov" avto. Pa ti, si šel?

m0LN4r ::

Sam sem bil v Srbiji in vecina avtov je bila med 20 in 30 let takrat (golfi 1995 pa take gare in ogromno trabantov pa lad), menjava olja je pa tam bolj redkost, kot nekaj rednega.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Raptor F16 ::

king123 je izjavil:

Zdravo imam eno vprasanje za vse ki se spoznate na avtomobile 🙂 sem lastnik vw golfa 1.2 TSI 2013 letnik 2 lastnik. Avto ima prevozenih 150 000km (kupljen pri 120 000). Vedno servisiran s oljem castrol edge 5w-30 in sem zasledil na nekaterih straneh da veliko ljudi uporablja raje 5w-40. Nespoznam se na avta (moje prvo avto), Zanima me kaktero olje bi mi priporocali naj ostanem na prvotnem ali raje 5w-40? Hvala lepa za vas cas in vase odgovore


Glej za tvoj motor priporočeno:
-Gradacijo primer (5 W - 40 )
-Številko specifikacije primer: (VW 504.00/507.00)
-predpisan servisni interval menjave

Česa ne glej:
-znamke olja
-nasvetov samooklicanih briht
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Raptor F16 ::

Utk je izjavil:

NOBEN proizvajalec nima fiksno intervala 30,000 km. Povsod piše, če že nima senzorja za kvaliteto olja ... +bunch of nosense



Ti več kot očitno ne veš, kako se analizira olje in kakšni modeli in načini vrednotenja obstajajo.

Tist "senzor" v avtomobilu je sam sebi namen. Nudi ti samo zelo primitiven izračun, ki nima nobene uporabne vrednosti. Sploh ne gre za senzor ampak za program ki pobere max 3 podatke iz ostale senzorike in potem računa nenatančno napoved.

Če se držiš (časovnega ali kilometrskega - kar prej pride) intervala menjave je dovolj. Lahko pa si delaš stroške in si pameten na vseh frontah.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Utk ::

Ti si kar kupi tistega audija ali bmweja iz Nemčije s 180,000 km in 4x menjanim oljem. Jaz ne bom.
Mater vola, kot da ne bi imeli že kar nekaj primerov velikih napak na motorjih, ki jih bi 15,000 km interval zakril, če že ne čisto preprečil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

m0LN4r ::

In koliko je primerov, kjer avto z 30kkm intervali nima nobenih napak v svoji normalni karieri? Sej ne govorimo o tem, da je treba olje menjati na 50kkm, ampak o tem da menjati na manj kot 10-15.000 je brezveze oz. se gre za lastno zadovoljstvo ali pa je avto iz papirja.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

KAVINSKY ::

Noben ni predlagal delati pod 10. Tu je govora o intervalih na 15 ali podaljšanju na 30.

PS: tisti, ki delate na 30, koliko olja morate dolivati in kakšen motor imate?

m0LN4r ::

KAVINSKY je izjavil:

Noben ni predlagal delati pod 10. Tu je govora o intervalih na 15 ali podaljšanju na 30.

PS: tisti, ki delate na 30, koliko olja morate dolivati in kakšen motor imate?
Na niti enem avtu prinas nismo nikoli dolivali olje, pa ce je to trocilinderski tdi, ali stiri ali GTI, nazalost so bili vsi VAG in nerabljeni.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Raptor F16 ::

737 je izjavil:

Višja zadnja številka pomeni, da ima olje pri višji temperaturi višjo viskoznost


Narobe !

Višja je RELATIVNA viskoznost glede na referenco pri temperaturi 100°C.

Te številke so relativna mera ne pa absolutna.

Glej standard SAE J300

Če je relativna viskoznost pri 100°C 30, pri 40° pa recimo da (relativno na referenco pri tej twmperaturi) 15 10 to nikakor ne pomeni, da ima olje pri višji temperaturi večjo kinematično viskoznost.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Utk ::

m0LN4r je izjavil:

KAVINSKY je izjavil:

Noben ni predlagal delati pod 10. Tu je govora o intervalih na 15 ali podaljšanju na 30.

PS: tisti, ki delate na 30, koliko olja morate dolivati in kakšen motor imate?
Na niti enem avtu prinas nismo nikoli dolivali olje, pa ce je to trocilinderski tdi, ali stiri ali GTI, nazalost so bili vsi VAG in nerabljeni.

Sej ti verjamem. Zato imaš raziskavo po kateri ima v Nemčiji vsak 4. avto premalo in prestaro olje v mašini. Pri nas je pa kvečjemu še slabše.

zk_eu ::

king123 je izjavil:

Zdravo imam eno vprasanje za vse ki se spoznate na avtomobile 🙂 sem lastnik vw golfa 1.2 TSI 2013 letnik 2 lastnik. Avto ima prevozenih 150 000km (kupljen pri 120 000). Vedno servisiran s oljem castrol edge 5w-30 in sem zasledil na nekaterih straneh da veliko ljudi uporablja raje 5w-40. Nespoznam se na avta (moje prvo avto), Zanima me kaktero olje bi mi priporocali naj ostanem na prvotnem ali raje 5w-40? Hvala lepa za vas cas in vase odgovore


Avtorju teme.

Najverjetneje nič ne boš zgrešil z uporabo 5w-40 olja, če je to odobreno s strani proizvajalca avtomobila (sem že pozabil, ampak mislim, da ga lahko točiš), vendar hkrati tudi nič ne boš bistvenega pridobil. Če avto še nič ne pije olja, kar ti mali TSI motorji začnejo okoli tvojih kilometrov, bi jaz ostal na 5W-30 viskoznosti.

Pazi samo na redne menjavo. To je vse.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

m0LN4r ::

Utk je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

KAVINSKY je izjavil:

Noben ni predlagal delati pod 10. Tu je govora o intervalih na 15 ali podaljšanju na 30.

PS: tisti, ki delate na 30, koliko olja morate dolivati in kakšen motor imate?
Na niti enem avtu prinas nismo nikoli dolivali olje, pa ce je to trocilinderski tdi, ali stiri ali GTI, nazalost so bili vsi VAG in nerabljeni.

Sej ti verjamem. Zato imaš raziskavo po kateri ima v Nemčiji vsak 4. avto premalo in prestaro olje v mašini. Pri nas je pa kvečjemu še slabše.
Ja in vsak 100000. avto se kao zaradi olja pokvari, grozno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

KAVINSKY ::

Glavni razlog odpovedi turbin je ravno izrabljeno olje. Potem je še tu še dCi, kateri je imel prepisan interval na 20-30k km. Pa še za nekatere modele ali na 2 leti. Kar je bilo zelo super za ležaje.

Zdaj ali riskiraš dodatni strošek tiste 70EUR za menjavo olja vsake 15k km ali pa upaš, da ne bo nič in se bo naslednji lastnik veselil računa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: KAVINSKY ()

D3m ::

zobnik je izjavil:

Vseeno je, pomembno je da se dela servise na 10-15.000km.


Tvoje priporočilo.

|HP EliteBook|R5 6650U|

stara mama ::

^ to smo mi nekoč nalivali v tank, ne v motor!

Če bi v avtu mel batno bosch pumpo, bi še zdaj na to kuril, je cenej ko dizel.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

m0LN4r je izjavil:

KAVINSKY je izjavil:

Noben ni predlagal delati pod 10. Tu je govora o intervalih na 15 ali podaljšanju na 30.

PS: tisti, ki delate na 30, koliko olja morate dolivati in kakšen motor imate?
Na niti enem avtu prinas nismo nikoli dolivali olje, pa ce je to trocilinderski tdi, ali stiri ali GTI, nazalost so bili vsi VAG in nerabljeni.


Utk ::

Sej sem gor dal link kako je mogoče, da v 30,000 km ne dolivaš nič olja. V olju je takrat cca 10% nafte, če je mašina še dobra in dokaj nova (okoli 100,000 km). Pri 200-300-400 al kolk že vi fantazirate, je nafte samo še več.

zobnik ::

Proizvajalci priporočajo tisto firmo, ko največ plačajo da oglašujejo. drugače je vseeno kaj vliješ notri 5w30 ali 5w40.

Raptor F16 ::

zobnik je izjavil:

drugače je vseeno kaj vliješ notri 5w30 ali 5w40.


Norc. To je popoln nesmisel.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

zobnik ::

kok ste dolgočasni, olje kot olje, problem je ker ne menjat olja na 10-15.000km, ampak 20-30.000km, kao tako prav proizvajalc, pri 300.000 km že motor žre olje in podobno

Raptor F16 ::

zobnik je izjavil:

kok ste dolgočasni, olje kot olje, problem je ker ne menjat olja na 10-15.000km, ampak 20-30.000km, kao tako prav proizvajalc, pri 300.000 km že motor žre olje in podobno


Če nimaš pojma in se samo pretvarjaš, da nekaj veš, je bolje, da ostane samo pri besedah. Največje bedarije so se zgodile z dobrimi nameni.

Vi kot uporabnik, če ne razumete ampak samo pobirate nepreverjene teorije od drugod raje ostanite pri tistem kar predpiše proizvajalec. Proizvajalec za razliko od tvojega pajdaša Štefa iz gostilne odgovarja za svoja navodila. Štef se bo ob pizdariji zgovoril, da si kupil zanič avto, četudi bo njegov nasvet odločilno prispeval h okvari avtomobila. Nihče ne bo prevzel odgovornosti za bedarijo, takrat boš sam, nesrečen s problemom, ki ga ne bi rabil trpet.

In zakaj se ne splača poslušat drugih ? Ker potem beremo polovičarske resnice, ki si jih razlagate popolnoma narobe. Obešate se samo na tisto točko ki je v izoliranem primeru pravilna, celoten kontekst pa bo še vedno navadno tavanje v temi.

Tako kot tisti, ki je zgoraj napisal, da 5W-50 pomeni, da je pri višji temperaturi višja viskoznost kot pri nižji, pa ni res ker mu nihče ni povedal, da gre za relativno, ne pa absolutno merilo.

Olje s previsoko viskoznostjo bo mogoče res imelo nižjo lekažo skozi špranje, ampak s tem ukrepom si prizadel črpanje olja in še režim mazanja pri delovni temperaturi.

Če avto, ki ga včasih tudi pritisnete popije malo olja je normalno. Batni obročki ne smejo teči na suho. Spodnji je tesnilni, srednji vodilni, zgornji pa kompresijski. Tesnilni mora vseeno spustiti toliko olja, da film podmaže še ostala dva ali pa boš kmalu gledal nesrečno zaribano zgodbo.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: zobnik ()

Raptor F16 ::

Invictus je izjavil:

Menjava olja na 30kkm je prišla z uvedbo mineralnih sintetičnih olj, ki naj bi dlje zdržala, ampak so pa 3x dražja.

Pred prihodom sintetičnih so olje menjali še pogosteje . Predvsem na račun slabše termične in oksidacijske stabilnosti.

Invictus je izjavil:

Za naše vozne razmere, veliko kratkih voženj, je dobro tudi navadno motorno olje, ki ga menjaš na 15kkm.


Bedarija, celotna avtomobilska industrija že dalj časa posega po sintetiki. Z mineralnim oljem opravljat menjavo na 15kkm je smrt, razen če avtomobila res nimaš rad. Imaš tudi delno sintetične variante sam tisto je čista sintetika že v celoti nadomestila.

Invictus je izjavil:

Nemci so na avte še bolj usekani kot Slovenci, zato njihovih standardov pač ne moreš preselit v Slovenijo.


Popolna bedarija. Odkar imamo SIQ in podobne hiše, ki se ukvarjajo z akreditacijami in kakovostjo, se kar lepo držimo mednarodnih standardov, ki so povečini kopija starih DIN in ostalih. Meddrugim je tudi JUS bil izjemno podobem DIN standardom s tem dodatkom, da je imel označevanje jekel bistveno bolje urejeno. Ampak držat se standardov je eno, kontrola kakovosti je drugo, kar pa smo v sloveniji že dokazali, da znamo.

Invictus je izjavil:

Kar se financ tiče, nisi na koncu nič na boljšem, če menjaš sintetično olje na 30kkm, kot če daš notri navadno motorno olje na 15kkm. Oljni filter pa stane 3 EUR...


Haha, dobra fora. Delo je pa zastonj.

Invictus je izjavil:


Mehaniki zanjo povedati kako zanimivo zgodbico, ko je na 30kkm olje konkretno svinjsko, filter zabasan, kaj je pa znotraj mašine, se pa tako ne vidi...


Mehaniki znajo predvsem pizditi čez avtomobile, katere (ne boste verjeli) ljudje pripeljejo ko se nekaj okvari. In če bo nekdo celo življenje gledal sfukane Mercle, drugi pa Renaulte bo vsak pizdil čez znamko ki jo je servisiral.

Da pa njihovih anekdot s katero te prepričajo v dodatne "storitve" ne omenjam. Olje postane temno že po prvih parih stotih kilometrih. To je normalen pojav. Nisem pa še videl mehaničen delavnice, kjer bi imeli opremo, še manj pa človeka, ki bi znal izmerit število obrabnih delcev in določit njihov izvor.
Druga zadeva, ko mehankar sname glavo motorja in zgrožen kaže slike ŠOK površin , ki ne izgledajo čiste kot krožnik ampak so malo črne od zaje ali površinske korozije... lej... je dost povedal o svojih PR sposobnostih zstraševanja strank.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

K0K0 ::

Nisem pa še videl mehaničen delavnice, kjer bi imeli opremo, še manj pa človeka, ki bi znal izmerit število obrabnih delcev in določit njihov izvor.

Test z katerim ti preverijo stanje olja (vsebnost nafte, težkih kovin, vode...) in pove dosti o stanju motorja pride cca 25€.
https://www.redhead-zylinderkopftechnik...
Olje bi zdržalo 30.000km če bi blo z motorjem vse vredu. Sam ponavadi pride v olje malo nafte in po 10.000km to ni več to, kar si vliv notri. Potem gre motor nadaljnih 20.000km na staro olje.
Proizvajalec odgovarja za 100.000km oz kolkr je v garanciji. Če začne pri 120.000 žret olje ni več njihov problem. Poleg tega je po specifikacijah normalno da žre 0,5l olja na 100km. Audi je za TSI motorje naredil 3 verzije oljnih obročkov, ker so 2x zajebal in dal premajhne kanale za olje. ki so se posledično zamašili. Tolk o tem da vedo kaj delajo. 3o.000km je marketing za ljudi, ki imajo avto 3 leta oz 100.oookm in ga nato menjajo za novega.
Kolegu je na redno servisiranem berlingotu (1 lastnik) 5000km pred servisnim intervalom odtrgalo zobat jermen. Kdo misliš da je plačal nov motor ? Če bi mel servisni interval na 120.000km kot se spodobi in ne marketinških 180.000 al kolk že imajo bi prihranil precej denarja.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

golf 6 1.2 tsi

Oddelek: Na cesti
253976 (2914) hojnikb
»

Servis avta (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28847495 (19543) blackbfm
»

Prilivanje motornega olja ali menjava? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6910245 (8827) bbbbbb2015
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6818927 (15977) andromedar

Več podobnih tem