Forum » Na cesti » Polnilec akumulatorjev
Polnilec akumulatorjev
zk_eu ::
Super, hvala. Tega pa res nisem vedel.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
WizzardOfOZ ::
Ob segrevanju akumulatorja (ko ga polniš se orenk segreva) gredo iz njega plini, ki so strupeni za človeka.
zk_eu ::
AGM akumulatorji imajo rahlo nizjo napetost, kot navadni svinceni.
A ni ravno obratno? Svinčen akumulator je poln, ko ima napetost več kot 12.6 V, AGM pa,ko je 13 V.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
fikus_ ::
Navaden svinčev se začne polniti pri 13.8V oz. 2,3V na celico. Ko je pa napolnjen pa ima okrog 12-12,5V
Za AGM ne vem.
Za AGM ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
Miha 333 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Ob segrevanju akumulatorja (ko ga polniš se orenk segreva) gredo iz njega plini, ki so strupeni za človeka.
Predvsem je nevarnost eksplozije, saj ob polnjenju nastaja vodik.
hp98 ::
Potem ne smem polniti na lesenih tleh? Sem v bloku in nimam vtičnice v kleti...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hp98 ()
fikus_ ::
V nekem prostoru boš težko dosegel nevarno koncentracijo vodika. Vsekakor pa je dobro aku polniti v prezračevanem prostoru.
SebyDiamant ::
Sam sem potreboval polnilec za 200A akumulator od šleperja. Kupil takega in ga celo napolni. Z cca. 10% Amperaže je treba polniti da je ok.
https://s.click.aliexpress.com/e/siQtyu...
https://s.click.aliexpress.com/e/siQtyu...
12EUR popusta na SUMUP čitalec bančnih in kreditnih kartic,
brez stroška najema:
http://fbuy.me/k8MvL
brez stroška najema:
http://fbuy.me/k8MvL
Leko ::
Kje dobit kakšen polnilec, bolj vzdrževalec akumulatorje, ki ne potrebuje priklopa 220 vtičnice? Sem v bloku. Akumulatorja pa tudi ne morem ven jemat, ker je treba pol mašine podret, da ga ven vzameš. Ker se avto vozi le občasno bi ga bilo dobro na vsake toliko časa napolnit. Obstaja kaj podobnega powerbanku, da bi dal ta polnilec k akumulatorju brez da ga vzamem ven?
Leko ::
Kje dobit kakšen polnilec, bolj vzdrževalec akumulatorje, ki ne potrebuje priklopa 220 vtičnice? Sem v bloku. Akumulatorja pa tudi ne morem ven jemat, ker je treba pol mašine podret, da ga ven vzameš. Ker se avto vozi le občasno bi ga bilo dobro na vsake toliko časa napolnit. Obstaja kaj podobnega powerbanku, da bi dal ta polnilec k akumulatorju brez da ga vzamem ven?
?
mailer ::
Še najboljša varianta je, da imaš dodaten akku, ki ga enkrat na teden ali dva priklopiš na tistega v avtu za uro ali dve. Ko ga prineseš domov ga daš pa na polnilec in tako naprej. Cenejše rešitve na žalost ne vidim.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
matobeli ::
Modificiraš prostor okol akuja tako da ti ni treba pol mašine podret. Ali pa potgenš dve debeli žici do prtljažnika in maš tam akumulator.
Ali pa imaš še enega in hodiš vgrajenega filat (powerbank za 12V svinčen aku je drug svinčen aku).
Najceneje pa se je peljat par km okoli vsake toliko.
Ali pa imaš še enega in hodiš vgrajenega filat (powerbank za 12V svinčen aku je drug svinčen aku).
Najceneje pa se je peljat par km okoli vsake toliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
Leko ::
Hvala vama za "normalne"odgovore.
Ja toda kot rečeno sem v bloku. Pred blokom je odprto parkirišče. Dodaten akumulator bi bil lahko potem edino v zadnjem prtljažniku ali v sami kabini. Kable bi težko potegnil v kabino ali prtljažnik od znotraj. Od zunaj ni ravno varno vlečt te kable. Verjetno pa bi moral to pustit malo več kot uro ali dve? Predvidevam tam vsaj čez noč ali ne vem 8 ur?
Zato sem mislil da obstaja kaj podobnega powerbanku ki je manjši in bi ga dal lahko v prostor zraven akumulatorja in haubo zaprl tako to ne bi nihče videl. Ne vem pa koliko je spet to varno imet pri mašini ta powerbank oziroma polnilec in če bi to sploh polnilo oziroma kakšen bi moral bit.
Na ebyu sem gledal podobne zadeve toda se na to ne spoznam, ali bi bilo to primerno.
https://www.ebay.co.uk/itm/12V-8000mAh-...
(to je samo primer)
Če bi dobil kaj podobnega bi mi bila to najboljša varijanta.
No to sem nekako že zgoraj odgovoril, kot da mi bereš misli.
Ja samo malo prevelik.
Ja verjamem. Govorimo namreč o avtomobilu moje žene. Kot je verjetno nešteto takih primerov, nujno ga ne potrebuje mora pa bit. Včasih stoji tudi po cel teden, da se ne pelje nikamor. Jaz imam svoj avto in če res ni potrebe se ne vozim z njenim. Poleti to ni problem pozimi pa kot vemo je. Pred parimi dnevi mi je ostala "na cesti", ker ko je šla je še vžgal potem pa se je peljala samo cca 1km daleč tam pa v drugo ni več vžgal. Akumulator je nov, no ja star dobro leto dni. Vse ostalo je v redu(bil pri mehaniku) toda kot rečeno treba se je vozit.
Problem pa je, pred blokom, ko enkrat skidam oziroma grem iz parkirišča pa če tudi za 10 minut takoj kdo zaparkira mesto tako da, če res ni nujno posebej njen avto, posebej ko je sneg se ona ne vozi. Meni se ni problem peljat, da ga nafilam samo, ko bom prišel nazaj ne bom imel kam več parkirat.
No tu me pa zanima, kakšna je razlika, če se peljem tam 10 km ali 10 minut, med tem, če pustim avto na mestu na parkirišču "laufat"?
Še najboljša varianta je, da imaš dodaten akku, ki ga enkrat na teden ali dva priklopiš na tistega v avtu za uro ali dve. Ko ga prineseš domov ga daš pa na polnilec in tako naprej. Cenejše rešitve na žalost ne vidim.
Ja toda kot rečeno sem v bloku. Pred blokom je odprto parkirišče. Dodaten akumulator bi bil lahko potem edino v zadnjem prtljažniku ali v sami kabini. Kable bi težko potegnil v kabino ali prtljažnik od znotraj. Od zunaj ni ravno varno vlečt te kable. Verjetno pa bi moral to pustit malo več kot uro ali dve? Predvidevam tam vsaj čez noč ali ne vem 8 ur?
Zato sem mislil da obstaja kaj podobnega powerbanku ki je manjši in bi ga dal lahko v prostor zraven akumulatorja in haubo zaprl tako to ne bi nihče videl. Ne vem pa koliko je spet to varno imet pri mašini ta powerbank oziroma polnilec in če bi to sploh polnilo oziroma kakšen bi moral bit.
Na ebyu sem gledal podobne zadeve toda se na to ne spoznam, ali bi bilo to primerno.
https://www.ebay.co.uk/itm/12V-8000mAh-...
(to je samo primer)
Če bi dobil kaj podobnega bi mi bila to najboljša varijanta.
Modificiraš prostor okol akuja tako da ti ni treba pol mašine podret. Ali pa potgenš dve debeli žici do prtljažnika in maš tam akumulator.
No to sem nekako že zgoraj odgovoril, kot da mi bereš misli.
...(powerbank za 12V svinčen aku je drug svinčen aku).
Ja samo malo prevelik.
Najceneje pa se je peljat par km okoli vsake toliko.
Ja verjamem. Govorimo namreč o avtomobilu moje žene. Kot je verjetno nešteto takih primerov, nujno ga ne potrebuje mora pa bit. Včasih stoji tudi po cel teden, da se ne pelje nikamor. Jaz imam svoj avto in če res ni potrebe se ne vozim z njenim. Poleti to ni problem pozimi pa kot vemo je. Pred parimi dnevi mi je ostala "na cesti", ker ko je šla je še vžgal potem pa se je peljala samo cca 1km daleč tam pa v drugo ni več vžgal. Akumulator je nov, no ja star dobro leto dni. Vse ostalo je v redu(bil pri mehaniku) toda kot rečeno treba se je vozit.
Problem pa je, pred blokom, ko enkrat skidam oziroma grem iz parkirišča pa če tudi za 10 minut takoj kdo zaparkira mesto tako da, če res ni nujno posebej njen avto, posebej ko je sneg se ona ne vozi. Meni se ni problem peljat, da ga nafilam samo, ko bom prišel nazaj ne bom imel kam več parkirat.
No tu me pa zanima, kakšna je razlika, če se peljem tam 10 km ali 10 minut, med tem, če pustim avto na mestu na parkirišču "laufat"?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Leko ()
matobeli ::
Če si na mestu bo alternator manj filal kot pa pri nekih srednjih obratih. Vsaj pri starejših avtih je tako, tehnično naprednejši imajo verjetno kaj elektronsko regulirano.
Kapaciteta akumulatorja je ponavadi povezana z velikostjo, lahko nabaviš 12V svinčen akku ki bo pasal v dlan, ampak bo imel kapaciteto kakšnih 5Ah, v manjšem avtomobilu pa je vsaj 45Ah. In tudi to ne vem kako dobro je za malo baterijo da bo polnila veliko baterijo z najvišjo močjo ker se baterije rade kvarijo če jih preveč spravljaš v skrajne pogoje.
S tem ko ga večkrat sprazneš mu drastično znižaš življensko dobo, navadni svinčeni naj bi se praznili samo do nekje 70%. Čisto možno je da je je nov akumulator že slab. Še bolj možno pa da se nikoli ni uspel napolnit do konca.
Alternator bi moral baterijo napolnit v cca 1.5h neprestane vožnje na srednjih obratih.
Glede na to da ne želiš modificirat avtomobila in ne moreš pustiti nekaj ur da se fila z na pol odprto havbo je praktično edina pametna možnost da se voziš.
Kapaciteta akumulatorja je ponavadi povezana z velikostjo, lahko nabaviš 12V svinčen akku ki bo pasal v dlan, ampak bo imel kapaciteto kakšnih 5Ah, v manjšem avtomobilu pa je vsaj 45Ah. In tudi to ne vem kako dobro je za malo baterijo da bo polnila veliko baterijo z najvišjo močjo ker se baterije rade kvarijo če jih preveč spravljaš v skrajne pogoje.
S tem ko ga večkrat sprazneš mu drastično znižaš življensko dobo, navadni svinčeni naj bi se praznili samo do nekje 70%. Čisto možno je da je je nov akumulator že slab. Še bolj možno pa da se nikoli ni uspel napolnit do konca.
Alternator bi moral baterijo napolnit v cca 1.5h neprestane vožnje na srednjih obratih.
Glede na to da ne želiš modificirat avtomobila in ne moreš pustiti nekaj ur da se fila z na pol odprto havbo je praktično edina pametna možnost da se voziš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
Leko ::
Tudi sam vem, no vsaj tako so govorili, da na mestu ni "zdravo" že zaradi mašine laufat avto prav dolgo. Nikoli se nisem poglabljal v to zakaj. Gledam pa da veliko "ta starih" laufle avto na mestu tam cca 10 minut?
Pri prejšnem avtomobilu ni bil problem odvijačit dva vijaka in vzet akumulator ven. Tu pa je akumulator povsem zadaj, komaj pridem do plusa, minusa sploh ne dosežem, vidim da je vezan na blatnik, kamor lahko priklopim minus.
Odstranit bi moral spredaj dve škatli, v eni mislim, da je filter, spodaj povezan z objemko in cevjo, ki je sploh ne vidim tako da je to delo za mehanika. Sedaj je bil parkrat vožen na daljše razdalje tako da je tudi po meritvah poln in normalno vžiga. Bolj me skrbi, če bo prtisnil mraz in se spet ne bo vozila par dni.
Pri prejšnem avtomobilu ni bil problem odvijačit dva vijaka in vzet akumulator ven. Tu pa je akumulator povsem zadaj, komaj pridem do plusa, minusa sploh ne dosežem, vidim da je vezan na blatnik, kamor lahko priklopim minus.
Odstranit bi moral spredaj dve škatli, v eni mislim, da je filter, spodaj povezan z objemko in cevjo, ki je sploh ne vidim tako da je to delo za mehanika. Sedaj je bil parkrat vožen na daljše razdalje tako da je tudi po meritvah poln in normalno vžiga. Bolj me skrbi, če bo prtisnil mraz in se spet ne bo vozila par dni.
MadMax ::
Če je avto zunaj preveri ako imaš stalni + v vžigalnik-vtičnici (če nimaš, dodaj) in vrzi na armauro nekaj takega
https://www.tabakum.si/product/solarni-...
https://www.tabakum.si/product/solarni-...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Leko ::
Izgleda dobro ja. V kabini se po 15 minutah avtomatsko izklopi. V prtljažniku zadaj pa je stalni + ja.
Lahko bi ga dal na zadnjo polico. Samo ne vem, če bo šlo skozi, ker so zatemnjena stekla. No ja saj kabel se do armatura potegne brez problema.
Lahko bi ga dal na zadnjo polico. Samo ne vem, če bo šlo skozi, ker so zatemnjena stekla. No ja saj kabel se do armatura potegne brez problema.
mailer ::
Lahko pa se dvakrat na teden pelješ z njenim avtom, je bolje če avto čim manj stoji. Pa še akku napolniš, če so vožnje vsaj 25km v eno smer.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
Leko ::
Ja saj, to tudi sedaj delam. Toda velikokrat zaradi same narave službe to ne znese. Preventivno bi pa kupil en tak polnilec.
Leko ::
Kaj pravite na to?
https://www.ebay.co.uk/itm/20W-12V-Sola...
Glede na specifikacije: 20W 12V/5V je še močnejši kot tisti Ringov RSP600 do 200aH: 12V/6W
Res pa, da ni neka firma. Samo cenovno tako mal "hobi varianta" 60EUR+p (pa še ni jih na zalogi) napram 15EUR
https://www.ebay.co.uk/itm/20W-12V-Sola...
Glede na specifikacije: 20W 12V/5V je še močnejši kot tisti Ringov RSP600 do 200aH: 12V/6W
Res pa, da ni neka firma. Samo cenovno tako mal "hobi varianta" 60EUR+p (pa še ni jih na zalogi) napram 15EUR
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Leko ()
matobeli ::
Glede sončnih celic: če je nimaš pod pravilnim kotom, in obrnjeno proti soncu boš bolj malo filal.
Teh 20W je max, poleti. Na lep zimski dan boš dobil kakšnih 18W z pravilno usmeritvijo, če bo samo na armaturki mogoče prideš do 10W. Teh par ur na dan ko bo sonce svetilo direktno na celico. Če je celica samo delno v senci (senca od stebrička, strehe...) bo to spet manj.
Če je oblačno seveda pozabiš na karkoli.
Moja ocena je da kaj več od 30Wh ne boš dobil na dan, kar se prevede na približno 2.5Ah dnevno, pa še to je optimistično. Če ima avto kakršnokoli elektroniko med akkujem in 12V vtičnico ti pa sploh filat ne bo pustilo.
P.S če si v ljubljani pozabi na sončno energijo, tam letos ni blo konkretnega sonca že 4 mesce.
Bolš potem nabavit en baterijski komplet za oživljanje baterije pa vsakih par dni priklopit.
Teh 20W je max, poleti. Na lep zimski dan boš dobil kakšnih 18W z pravilno usmeritvijo, če bo samo na armaturki mogoče prideš do 10W. Teh par ur na dan ko bo sonce svetilo direktno na celico. Če je celica samo delno v senci (senca od stebrička, strehe...) bo to spet manj.
Če je oblačno seveda pozabiš na karkoli.
Moja ocena je da kaj več od 30Wh ne boš dobil na dan, kar se prevede na približno 2.5Ah dnevno, pa še to je optimistično. Če ima avto kakršnokoli elektroniko med akkujem in 12V vtičnico ti pa sploh filat ne bo pustilo.
P.S če si v ljubljani pozabi na sončno energijo, tam letos ni blo konkretnega sonca že 4 mesce.
Bolš potem nabavit en baterijski komplet za oživljanje baterije pa vsakih par dni priklopit.
NTCPTC ::
Kupi še en akumulator in ga polni doma. S tem zamenjaš tistega v avtu in daš tega polnit. Druge pametne rešitve ni. Lahko tudi vržeš klemo dol, ko je avto parkiran, če lahko odkleneš brez elektrike.
Prazen avtomobilski akumulator se bo polnil dva dneva. Uro ali dve se mu ne pozna nič
Prazen avtomobilski akumulator se bo polnil dva dneva. Uro ali dve se mu ne pozna nič
starfotr ::
Še en aku si kupi, nekdo ti naj naredi kabel s klemami in ustrezno varovalko v priključku za cigarete.
https://mechanics.stackexchange.com/que...
https://www.mixi-caravaning.si/p2311/un...
https://www.akumulator.si/izdelek/ST%20...
Tako samo v avto daš aku in napolniš tistega vgrajenega v avtu. Potem pa ga odneseš v stanovanje in ga napolniš. Seveda moraš imeti polnilec za aku v stanovanju.
https://mechanics.stackexchange.com/que...
https://www.mixi-caravaning.si/p2311/un...
https://www.akumulator.si/izdelek/ST%20...
Tako samo v avto daš aku in napolniš tistega vgrajenega v avtu. Potem pa ga odneseš v stanovanje in ga napolniš. Seveda moraš imeti polnilec za aku v stanovanju.
Zimonem ::
Kupi en jump starter z litijevimi baterijami. Pa še lučka in powerbank je. 1000ah so ranga 100e.
matobeli ::
So ja, če verjameš... ;)
Starfotr: brez tokovnega omejilca bo tista uboga 10A varovalka na 12V vtičnici šla v luft preden bo uspelo vse žice stopit.
P.S: Zimonen, verjetno govoriš o zagonskem toku (A), nažalost ti to bolj malo pomaga pri polnjenju praznega akumulatorja.
Starfotr: brez tokovnega omejilca bo tista uboga 10A varovalka na 12V vtičnici šla v luft preden bo uspelo vse žice stopit.
P.S: Zimonen, verjetno govoriš o zagonskem toku (A), nažalost ti to bolj malo pomaga pri polnjenju praznega akumulatorja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
Zimonem ::
So ja, če verjameš... ;)
Starfotr: brez tokovnega omejilca bo tista uboga 10A varovalka na 12V vtičnici šla v luft preden bo uspelo vse žice stopit.
P.S: Zimonen, verjetno govoriš o zagonskem toku (A), nažalost ti to bolj malo pomaga pri polnjenju praznega akumulatorja.
Ja zagonskega itak , pa še to ga natekovajih. Ampak vsaj vžgeš ga, pa komot se fila, pa še kot powerbank je uporaben.
Leko ::
Kupi en jump starter z litijevimi baterijami. Pa še lučka in powerbank je. 1000ah so ranga 100e.
Saj o tem govorim oziroma sprašujem. Imam jump starter 1000A/13800mAh. Ravno s tem sem ga v zadnjo vžgal. Toda ne vem, če bo to tudi polnilo?
Imam tudi en powerbank 99900mAh, čeprav ne verjemem da je dejansko toliko mAh, no pa če je pol manj ni slabo.
Bom sam preizkusil, ko bo malo boljše vreme in ga bom priklopil za par ur pa da vidim, če ga bo kaj napolnilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Leko ()
starfotr ::
So ja, če verjameš... ;)
Starfotr: brez tokovnega omejilca bo tista uboga 10A varovalka na 12V vtičnici šla v luft preden bo uspelo vse žice stopit.
P.S: Zimonen, verjetno govoriš o zagonskem toku (A), nažalost ti to bolj malo pomaga pri polnjenju praznega akumulatorja.
Ja, daš pa vmes še kak upor, če je potreba. 10 A ne bo teklo med dvema aku.
Leko ::
Sem kar naročil. Ni neko bogatstvo.
https://www.amazon.de/gp/product/B08K3B...
Bomo videli, če bo kaj dal.
Gledal reviewe je ta Eco-Worthy dost dobro ocenjen.
Če ne pa prav pride za kaj drugega.
https://www.amazon.de/gp/product/B08K3B...
Bomo videli, če bo kaj dal.
Gledal reviewe je ta Eco-Worthy dost dobro ocenjen.
Če ne pa prav pride za kaj drugega.
matobeli ::
Ja, daš pa vmes še kak upor, če je potreba. 10 A ne bo teklo med dvema aku.
Seveda morš dat upor ali pa DCDC pretvornik, sam pol ti pa upor greje. Včas se je to reševalo kar z navadno H4 žarnico.
Brez bo pa steklo toliko kot je ali max praznilni tok napajalca ali pa max polnilni tok porabnika.
Svinčen 45Ah akku ima veliko višji polnilni tok od 10A, en mali 12V pa tudi višji praznilni tok od 10A, varovalko bi speklo takoj ko bi se dotaknit vtičnice.
Leko: tistima 10W celica ne bo nič dala od sebe :)
solatko ::
Leko - Meni je mojster Grajzer (akumulatorji) pred več kot 40 leti dal nasvet - iz filca (najbolši so tisti hribovski klobuki) izrežeš 5cm velik krog, na sredi narediš luknjo, da gre noter klema od akumulatorja, na to pa ntakneš žice. Potem pa na ta filc špricneš par kapljic olja (kar tistega za avto). Zadeva deluje ne ta način, da je svinčena klema akumulatroja skoz mokra in zaščitena pred oksidacijo (svinčeni oksid je neprevoden za elektriko), tako, da se ti med klemo in priključkom ne nabere oksid.
To pomeni, da boš iz izvora takoj dobil vso potrebno amperažo za vžig, polnjenje s strani alternatorja pa se začne takoj na polno, ker ima s klemo dober stik. S tem podaljšaš življensko dobo akumulatorja za kar precej časa, pozimi bo vžigal, kot poleti (pri temperaturah pod lediščem imaš samo še cca 50%-ov kapacitete na razpolago, pri vseh baterijah).
Tebi, oziroma ženi se sedaj pri kratkih vožnjah elektrika samo troši, ker je med klemo in kontaktom oksid, ki ne prevaja takoj, temveč šele ob večjih in dolgotrajnih obratih.
To pomeni, da boš iz izvora takoj dobil vso potrebno amperažo za vžig, polnjenje s strani alternatorja pa se začne takoj na polno, ker ima s klemo dober stik. S tem podaljšaš življensko dobo akumulatorja za kar precej časa, pozimi bo vžigal, kot poleti (pri temperaturah pod lediščem imaš samo še cca 50%-ov kapacitete na razpolago, pri vseh baterijah).
Tebi, oziroma ženi se sedaj pri kratkih vožnjah elektrika samo troši, ker je med klemo in kontaktom oksid, ki ne prevaja takoj, temveč šele ob večjih in dolgotrajnih obratih.
Delo krepa človeka
hojnikb ::
pri Pb akuju te v resnici ne zanima kapaciteta, ampak CCA (zagonski tok). In pocasno polnjenje, da je skos poln, je najbolj blagodejno za tak tip kemije. Ko enkrat spraznes Pb do nule, se mu zivljenje pocasi izteka ali pa je ze fuc (sulfacija).
Zato se za prakticno nobena varjanto Pb akkujev ne priporoca praznit pod 50%.
Zato se za prakticno nobena varjanto Pb akkujev ne priporoca praznit pod 50%.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Leko ::
matobeli ::
filc se dotika svinčenega pola, deluje kot goba za olje, da ne odteče.
Bolj simpel in manj DIY varjanta je vse skupaj namazat z primerno mastjo (celo prodajajo kot "mast za akumulator"), je pa mislim da samo vazelin, sam ne kakšen na bio-veganski osnovi (petroleum jelly). Najprej spucat, prišraufat, namazat tolk na debelo da nikjer ne prode voda zraven.
Bolj simpel in manj DIY varjanta je vse skupaj namazat z primerno mastjo (celo prodajajo kot "mast za akumulator"), je pa mislim da samo vazelin, sam ne kakšen na bio-veganski osnovi (petroleum jelly). Najprej spucat, prišraufat, namazat tolk na debelo da nikjer ne prode voda zraven.
solatko ::
Leko - Najprej natakneš filc, da lepo leži pod kabli, olja daš toliko, da sta blazinici lepo mokri, olje se nikoli ne posuši in ne shlapi, tako, da to narediš samo ob vsaki menjavi akumulatorja. Bistvo je, da je svinc skozi vlažen in kontakt bo vedno o.k..
Delo krepa človeka
Zimonem ::
filc se dotika svinčenega pola, deluje kot goba za olje, da ne odteče.
Bolj simpel in manj DIY varjanta je vse skupaj namazat z primerno mastjo (celo prodajajo kot "mast za akumulator"), je pa mislim da samo vazelin, sam ne kakšen na bio-veganski osnovi (petroleum jelly). Najprej spucat, prišraufat, namazat tolk na debelo da nikjer ne prode voda zraven.
Tako olje kot vazelin sta slaba prevodnika. Mast je grafitna. Solotakota se glede elektrike ne posluša ker še fazenpruferja ne zna uporabljat.
matobeli ::
Niti približno, akumulator se maže z dielektrikom (nekaj kar ne bo prevajalo). vazelin, litijeva mast...
mast je za protikorozijsko zaščito in ne za izboljšanje prevodnosti med klemo in polom.
mast je za protikorozijsko zaščito in ne za izboljšanje prevodnosti med klemo in polom.
Zimonem ::
solatko ::
Zimonem - Seveda ti veš bolje, kot mojster, ki se celo življenje ukvarja samo z akumulatorji. Olje povzroči, da je klema skoz vlažna in ne oksidira. Grafitna mast je v redu, samo težko jo boš zadržal na spoju.
Delo krepa človeka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
matobeli ::
Sploh pa mazanje s čimerkoli ni več tako pomembno odkar imajo avti zatesnjene akumulatorje. Včasih so bili nezatesnjeni, je bilo treba dolivat destilirano vodo, ob polnjenju akkuja so ven izhajali korozivni hlapi ki so uničevali kleme.
Danes mažejo predvsem za offroad in v industriji kjer ni nemogoče da ti dejansko voda šprica po bateriji.
Večina osebnih avtov ima tudi po 20+letih še vedno original kleme, če ni slučajno skorodirala tam kjer se na karoserijo priklopi.
Eni sicer pravijo da mažejo ker pri kondenzu na bateriji lahko pride do (majhnega) stika med poloma, kar je načeloma lahko res, ampak mora biti še kakšen pogoj zraven izpolnjenda bi to povzročalo težave.
Danes mažejo predvsem za offroad in v industriji kjer ni nemogoče da ti dejansko voda šprica po bateriji.
Večina osebnih avtov ima tudi po 20+letih še vedno original kleme, če ni slučajno skorodirala tam kjer se na karoserijo priklopi.
Eni sicer pravijo da mažejo ker pri kondenzu na bateriji lahko pride do (majhnega) stika med poloma, kar je načeloma lahko res, ampak mora biti še kakšen pogoj zraven izpolnjenda bi to povzročalo težave.
solatko ::
matobeli - Če bi vedel kako deluje baterija, bi vedel, da voda na klemi ni problem, temveč oksidacija, za kar pa rabiš kisik, torej je zrak problem. Priključki na akumulatorju so še vedno svinčeni ali zlitin, ki so občutljive na korozijo (naredi se tanek film, ki je neprevoden do določenih A, kar je dovolj, da ti avto na kratkih vožnjah več elektrike porabi, kot napolni akumulator) in veliko kratkih voženj v zimskih razmerah, ob 50%-ni kapaciteti je dovolj, da avto zjutraj noče vžgati.
Na karoseriji se masa rahlo odvijači in začne kontakt šmelcat (varit) in tudi to postane neprevodno, potem pa, ko se material še pregreje, je bolj odziven za rjavenje in potem imaš novoletne jelke, ko pritisneš na zavoro ali daš smerokaz. Najboljši za to so bili Fiat-i.
Na karoseriji se masa rahlo odvijači in začne kontakt šmelcat (varit) in tudi to postane neprevodno, potem pa, ko se material še pregreje, je bolj odziven za rjavenje in potem imaš novoletne jelke, ko pritisneš na zavoro ali daš smerokaz. Najboljši za to so bili Fiat-i.
Delo krepa človeka
matobeli ::
Joj no, sej vem da nisi štromar, ampak razumi: voda+svinjarija=prevodna svinjarija.
če jo namažeš med + in - začne baterijo počas praznit.
V osebnem avtu to ni problem, ker načeloma nimaš toliko svinjarije na bateriji.
Je pa problem pri bagru ki stoji 2tedna na gradbišču zaradi korone in potem ne vžge. Ali pa na terencu ki je ravno zapeljal v en drek.
Tudi sam zrak ni problem, res da je kisik oksidant, ampak ga je zelo malo in rabiš še kakšen drug pogoj izpolnjen (glej link).
https://sl.m.wikipedia.org/wiki/Korozija
Razen če veš več kot 3/4 amerikancev ki jim je jasno da so avti iz juga veliko manj rjavi (praktično niso) kot tisti iz severa, pa imajo oboji precej zraka. Še pri nas se konkretno pozna že če je bil avto vsaj 50% na primorskem.
V naših krajih je za kakršnokoli korozijo na avtih in vsej cestni infrastrukturi kriva sol (precej dober oksidant), raztopljena v vodi.
Voda je glavni medij ki spravi sol do razpokic in v špranje med kristali kovine, voda izhlapi, sol ostane. Naslednjič je dovolj samo malo zmočit podvozje in se zadeva nadaljuje.
če jo namažeš med + in - začne baterijo počas praznit.
V osebnem avtu to ni problem, ker načeloma nimaš toliko svinjarije na bateriji.
Je pa problem pri bagru ki stoji 2tedna na gradbišču zaradi korone in potem ne vžge. Ali pa na terencu ki je ravno zapeljal v en drek.
Tudi sam zrak ni problem, res da je kisik oksidant, ampak ga je zelo malo in rabiš še kakšen drug pogoj izpolnjen (glej link).
https://sl.m.wikipedia.org/wiki/Korozija
Razen če veš več kot 3/4 amerikancev ki jim je jasno da so avti iz juga veliko manj rjavi (praktično niso) kot tisti iz severa, pa imajo oboji precej zraka. Še pri nas se konkretno pozna že če je bil avto vsaj 50% na primorskem.
V naših krajih je za kakršnokoli korozijo na avtih in vsej cestni infrastrukturi kriva sol (precej dober oksidant), raztopljena v vodi.
Voda je glavni medij ki spravi sol do razpokic in v špranje med kristali kovine, voda izhlapi, sol ostane. Naslednjič je dovolj samo malo zmočit podvozje in se zadeva nadaljuje.
solatko ::
matobeli - Korozija določene elemente pobira, druge patinira in pri svinčenih klemah je problem, da prevleka (oksid, povzročen samo zaradi kisika), elektično ni prevodna, zato rabiš za preboj tega, vedno več A, ki so sicer namenjeni delovanju naprav, ne pa prebijanju oksidne prevleke, ker se ti ti dogaja tudi pri polnilnem toku, ki iz alternatorja polni akumulator, višek pa se uporablja za poganjanje uporabnikov, je pomembno, da so svinčene kleme vlažne (olje ali voda, je čisto vseeno, učinek je isti, odbijanje kisikovih atomov) in je zato prehod elektrike brez upornosti.
Kaj sedaj mešeš zraven kratke stike in ostalo bedarijo z delovnimi stroji in podobno (mimo grede, bratranec je na malem traktorčku neredil enako, ga rabi samo občasno in nima nobenih problemov z vžiganjem motorja, od takrat več. Prej je čez zimo snemal akumulator, ga dajal na toplejše mesto,....
Kaj sedaj mešeš zraven kratke stike in ostalo bedarijo z delovnimi stroji in podobno (mimo grede, bratranec je na malem traktorčku neredil enako, ga rabi samo občasno in nima nobenih problemov z vžiganjem motorja, od takrat več. Prej je čez zimo snemal akumulator, ga dajal na toplejše mesto,....
Delo krepa človeka
Leko ::
Fanta!
Tema je: Polnilec akumulatorjev
Kaj ko bi si nehala merit kurca!
Jokanje v temi opozori moderatorja zraven pa največ štale delata sama!
Vedno eni in isti jokajo v temi opozori moderatorja zraven pa sami delajo največjo štalo.
Tema je: Polnilec akumulatorjev
Kaj ko bi si nehala merit kurca!
Jokanje v temi opozori moderatorja zraven pa največ štale delata sama!
Vedno eni in isti jokajo v temi opozori moderatorja zraven pa sami delajo največjo štalo.
matobeli ::
Najino tehnično obdelovanje je offtopic, ni sicer zelo zaželjeno, žaliva pa tudi ne drug drugega. Sploh ker je ta tema praktično zaključena saj je OP že izvedel določene ukrepe za svojo težavo, se ne dogaja neka huda merljiva škoda. Pač se kurčiva, zakaj pa ne...
Glede na to da smo na internetu je vsakemu dovoljeno vse kar si v resnici ne bi upal in drugega kot imeti moderatorje da držijo vsaj nek nivo debate je težko imet.
Mislim, če bi te v baru neznanec ruknil na gobec, bi šel "špecat" policiji ali ne?
Glede na to da smo na internetu je vsakemu dovoljeno vse kar si v resnici ne bi upal in drugega kot imeti moderatorje da držijo vsaj nek nivo debate je težko imet.
Mislim, če bi te v baru neznanec ruknil na gobec, bi šel "špecat" policiji ali ne?
Leko ::
Zase hitro najdeš izgovor. Za špecat si pa med prvimi. Tema je splošna in bi tudi za vnaprej komu lahko prišlo prav, če bi kdo napisal kakšne koristna informacije, ne pa tole vajino prepucavanje. Seveda če bosta nadaljevala jo bodo zaprli kot večino drugih.
Lep zgled sta vsem ostalim.
Lep zgled sta vsem ostalim.
matobeli ::
Tole vajino prepucavanje se preveša v tole najino prepucavanje. Ker si povod dal ti, boš nosil vsaj 50% odgovornosti.
Če ti je zares kaj do teme lepo prosi moderatorje da zbrišejo samo prepucavanje.
Vse ostalo je kazanje s prstom.
Če ti je zares kaj do teme lepo prosi moderatorje da zbrišejo samo prepucavanje.
Vse ostalo je kazanje s prstom.
solatko ::
Leko - mislim, da sem dal dovolj uporabno informacijo, ki sem jo dobil pred 40-im leti, od mojstra Grajzerja, s.p.-ja, ki se celo življenje ukvarja samo z akumulatorji. Napisal sem v čem je problem pri redki rabi zadev, ki jih zažene akumulator in rešitev, ki pri meni odlično deluje na vseh vozilih že 40 let.
Najina debata je o smiselnosti mojega predloga in je še kako on topic, saj je potrebno razlike pri določenih rešitvah, tudi poznat. Tudi AMZS-jevci bi bili veseli, če bi uporabniki manjkrat klicali zato, ker jim ne užge vozilo, zaradi slabega toka na akumulatorju.
Najina debata je o smiselnosti mojega predloga in je še kako on topic, saj je potrebno razlike pri določenih rešitvah, tudi poznat. Tudi AMZS-jevci bi bili veseli, če bi uporabniki manjkrat klicali zato, ker jim ne užge vozilo, zaradi slabega toka na akumulatorju.
Delo krepa človeka
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | polnjenje akumulatorjaOddelek: Na cesti | 5158 (4405) | Invictus |
» | Akumulator se prazni. Mehanik ne zna popravit? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11825 (8958) | suhi |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19772 (15030) | tireleap |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9519 (8419) | RejZoR |
» | Polnjenje avtomobilskega akumulatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14270 (13930) | šernk |