Forum » Šport » A naj kupim gravel bike ali ne?
A naj kupim gravel bike ali ne?
jype ::
Ne, menjaš lahko samo verižnike, potrebuješ le ustrezne moment ključe in nastavke, kar bi moral imeti vsak servis, ki ti lahko te reči proda. Problem cestnih gonilk je, da gor ponavadi ne moreš obesit manj kot 34 zob (to velja za 105 in ultegro), zato posežeš po drugih znamkah, recimo ena luštna od Praxisa je, ki se jo dobi v 48/32, kar je precej večji razpon kot 46/36, ki jo ponavadi ponujajo za CX bicikle.
LeQuack ::
Vse kar praviš je res. Ampak daj poglej ga no, kako je hud karbonski model! Še posebej v plavi barvi.
No ja, ne vem. Morebiti bom še malo počakal, da vidim, kak bo AL 7.0...
Jaz bi pogledal še Rose, so podobno kot Canyon nemška firma, ki prodaja direct to customer preko spleta. Recimo njihov karbonski gravel model je cenovno zelo podoben in vsaj meni precej lepši.
https://www.rosebikes.com/rose-backroad...
Prednost je še ta, da ga lahko dodatno konfiguriraš, česar pri Canyon ne moreš. Recimo če ti ne ustreza 1x gonilka klikneš configure in daš 2x, itd. Zamenjaš lahko skoraj vse praktično razen okvirja.
Ima tudi kvalitetno Ritchey krmilo in stem.
Še ene dva review-a, sicer za starejši model z Ultegra/105 in ne GRX:
Quack !
jype ::
gonilka 50/30 verjetno ni možna, ne?Shimano, Campa in Sram tega nimajo, ziher pa lahko kaj zmašiš skupaj. Splača se pogledat tudi verižnike pri kitajcu, ki ti včasih lahko dobavijo "čudne" mere, ki jih v originalu ne delajo, je pa to potem vse skupaj precej bolj "po domače" - in pri sodobnih biciklih grejo reči različni proizvajalcev z vsako generacijo manj rade skupaj na bicikl.
MxxW5 ::
LeQuack: Hvala lepa, bom preveril in pogledal videe.
jype: Hvala, ponovno! Če bi kupil tako drag bicikel, bi seveda hotel čim bolj "safe" varianto. Če bi ugotovil, da mi je 46/30 premalo (https://www.rosebikes.co.uk/shimano-grx..., bi potem lahko zamenjal verižnike za tiste od shimano 105 (50/34 - https://www.merlincycles.com/shimano-10... ) ali pa morebiti celo za tiste od RX810 (48/31 - https://bike.shimano.com/en-EU/product/.... Zame je to super informacija. Da nisi "stuck" z biciklom, kjer ti prestavna razmerja ne ustrezajo, oziroma da se lahko tudi kasneje "preusmeriš" bolj na cesto ali pa bolj v hrib. Sklepam pa (vem pa ne), da npr. Sramovi verižniki ne pašejo na shimanove gonilke, da so torej med različnimi proizvajalci verjetno razlike (nekompatibilnosti) med verigami, zobmi in verižniki.
Glede na to, da sicer vozim pretežno v hrib, sicer ni nemogoče, da mi bo 46/30 varianta povsem ustrezala. Glede na to, kar si napisal o karbonskih okvirjih, je potem zame takorekoč idealno karbonsko kolo z GRX opremo, ne? Točno tako, kot je tole Canyonovo
jype: Hvala, ponovno! Če bi kupil tako drag bicikel, bi seveda hotel čim bolj "safe" varianto. Če bi ugotovil, da mi je 46/30 premalo (https://www.rosebikes.co.uk/shimano-grx..., bi potem lahko zamenjal verižnike za tiste od shimano 105 (50/34 - https://www.merlincycles.com/shimano-10... ) ali pa morebiti celo za tiste od RX810 (48/31 - https://bike.shimano.com/en-EU/product/.... Zame je to super informacija. Da nisi "stuck" z biciklom, kjer ti prestavna razmerja ne ustrezajo, oziroma da se lahko tudi kasneje "preusmeriš" bolj na cesto ali pa bolj v hrib. Sklepam pa (vem pa ne), da npr. Sramovi verižniki ne pašejo na shimanove gonilke, da so torej med različnimi proizvajalci verjetno razlike (nekompatibilnosti) med verigami, zobmi in verižniki.
Glede na to, da sicer vozim pretežno v hrib, sicer ni nemogoče, da mi bo 46/30 varianta povsem ustrezala. Glede na to, kar si napisal o karbonskih okvirjih, je potem zame takorekoč idealno karbonsko kolo z GRX opremo, ne? Točno tako, kot je tole Canyonovo
MxxW5 ::
Še nekaj bi rad dodal, ker sem ravno take volje. Poleti sem se vozil s kolesom in je bilo nekaj narobe s krmilom. Servis. Zavorne ploščice fuč. Servis. Že celo življenje se vozim s kolesi, ampak s servisi nisem imel kaj dosti opravka. Gume znam sam menjati, zavorne gumice tudi, menjalnike pa so mi nastavili vsakih 5-10 let enkrat. Amater, kaj češ. Ampak sedaj brez servisa ne gre. "Ja gospod, ploščice grejo vsakih 1000 km, na 2000 je treba menjati rotorje, na 3000 pa verigo in zadnje zobnike." Itd., itd. Kot pri avtu.
No, in se tako vozim in me prešine. Odvisen sem od drugih. Od tega ali ima servis ravno takrat čas in ali so ravno odprti. Če ti kaj crkne med vikendom ali prazniki (ko se največ vozim), tough luck! In sem se odločil. Kupil sem delovno stojalo za kolo (v Decathlonu dobrih 50 EUR) in se odločil, da se bom kolo naučil servisirati sam. Zaenkrat sem sam zamenjal zavorne ploščice in zadeva dela. In to s pomočjo YT videov in kljub temu, da imam dve levi roki in sem na splošno nespreten. Rad bi se naučil še sam štelati menjalnik in nato še vse ostalo. Ok, hidravličnih zavor verjetno nikoli ne bom znal razstaviti in sestaviti, vse ostalo pa menda ja.
No, in se tako vozim in me prešine. Odvisen sem od drugih. Od tega ali ima servis ravno takrat čas in ali so ravno odprti. Če ti kaj crkne med vikendom ali prazniki (ko se največ vozim), tough luck! In sem se odločil. Kupil sem delovno stojalo za kolo (v Decathlonu dobrih 50 EUR) in se odločil, da se bom kolo naučil servisirati sam. Zaenkrat sem sam zamenjal zavorne ploščice in zadeva dela. In to s pomočjo YT videov in kljub temu, da imam dve levi roki in sem na splošno nespreten. Rad bi se naučil še sam štelati menjalnik in nato še vse ostalo. Ok, hidravličnih zavor verjetno nikoli ne bom znal razstaviti in sestaviti, vse ostalo pa menda ja.
jype ::
Vse to lahko sam zrihtaš brez problema, si boš pa zelo hvaležen, če si zrihtaš nekaj, kamor lahko obesiš bicikl, ko ga servisiraš (takega, da lahko pedala vrtiš, medtem ko štelaš menjalnik).
https://www.bike24.com/p2162337.html
Potrebuješ še tole:
Moment ključ: https://www.bike24.com/p2273890.html
Za ketno menjat: https://www.bike24.com/p2159273.html
Potem so pa še reči, specifične za tvojo grupo, eno je lockring za zadnjo kaseto, drugo abciger za razdret gonilko, tretje pa za odvit srednji ležaj. Če maš hidravlične diske, potem še tisto tekočino.
Če imaš vse to doma (poleg običajne škatle orodja), potem servisa ne potrebuješ.
Če rad nevzmeten bicikl voziš po hosti, priporočam tudi https://www.bike24.com/p213853.html , ker boš redno centriral.
https://www.bike24.com/p2162337.html
Potrebuješ še tole:
Moment ključ: https://www.bike24.com/p2273890.html
Za ketno menjat: https://www.bike24.com/p2159273.html
Potem so pa še reči, specifične za tvojo grupo, eno je lockring za zadnjo kaseto, drugo abciger za razdret gonilko, tretje pa za odvit srednji ležaj. Če maš hidravlične diske, potem še tisto tekočino.
Če imaš vse to doma (poleg običajne škatle orodja), potem servisa ne potrebuješ.
Če rad nevzmeten bicikl voziš po hosti, priporočam tudi https://www.bike24.com/p213853.html , ker boš redno centriral.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
MxxW5 ::
Hvala lepa. Kot rečeno, sem delovno stojalo že kupil, le dosti cenejše:
https://www.decathlon.si/p/8550487_delo...
Obnese se dobro, le malo me skrbi, ker je koleno, na katerem je obešeno kolo, plastično. Ampak zaenkrat je kul.
Ostalo bom kupil, še posebej momentni ključ. Morebiti še ključ za odšraufat rotorje.
https://www.decathlon.si/p/8550487_delo...
Obnese se dobro, le malo me skrbi, ker je koleno, na katerem je obešeno kolo, plastično. Ampak zaenkrat je kul.
Ostalo bom kupil, še posebej momentni ključ. Morebiti še ključ za odšraufat rotorje.
MxxW5 ::
Precejšen problem je, ker sem čisti začetnik. Ljudje, ki se s kolesi že dolgo ukvarjajo, predvidevajo, da ene stvari veš, pa jih ne. Bottom bracket, kaj je to? Verižniki, ketne, zobniki, standardi, kaj paše na kolo, kaj ne, itd. Vse moraš od začetka. Hvala bogu za internet in YT. Če hočeš izvedeti, kaj je bottom bracket, boš izvedel.
Gagarin ::
Mi svetuješ še trgovino, kjer je najugodnejši? Da ne bom celega neta preobrnil?
Giante ima recimo Freestyle v Ljubljani in Mariboru, pa še kdo. Pri Giantih so navadno osnovne cene konkurenčne in povsod v Slo enake (kolkr sem gledal med najnižjimi v Evropi), so pa potem popusti majhni ali celo neobstoječi. Ampak cena za Revolt Advanced je bila letos od 1800 - 2300, odvisno od opreme, če se prav spomnim.
Sam sem se komplet sraufat kolo naucil preko youtube, ni neka znanost...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gagarin ()
K0l1br1 ::
Precejšen problem jeNi tako hudo. Bicikl ima tistih par stvari, tako da ni neke panike, da ne bi mogel pogruntati. Bottom bracket - ležaj v pestu kolesa. Brez orodja ga težko dobiš ven, ni pa nobene potrebe, dokler ne začne škripati. Pa še potem se da pomagati. Recimo, ga malo zasukaš.
fiti ::
Predvsem glej, da boš vzel Gravel kolo in ne CX oz. ciklokros. Gravel ima namreč manj agresivno geometrijo in bo položaj na kolesu precej bolj udoben. Vsekakor karbon pred aluminijem, če finance dopuščajo. Predvsem teža bo nižja, k udobju bodo najbolj pripomogle pnevmatike in tlak v njih. Pa razmisli o sistemu 1x11 oz. 1x12 SRAM Eagle. Sam imam 1x11, spredaj 34 in 10-34 zobnik. Pridem povsod, zvrtim ga šele pri klancu navzdol in hitrosti preko 60 km/h. 1x11 ima prednost lažjega vzdrževanja, manjša teža in nenazadnje gravel kolo ni nikoli čisto. Tudi kadar je lepo vreme je umazan od prahu makadama, večinoma pa je, vsaj pri meni blatno ves čas. Zavore vsekakor diski, le glej, da ne bodo mehanski ampak hidravlični!
Imam tri kolesa, poleg gravel, še cestno in gorsko pa se z "grevlom" največ vozim. Dovolj je hiter po asfaltu in izjemno hiter po makadamu, tudi po singlah gre. In res se lahko zapelješ povsod.
Imam tri kolesa, poleg gravel, še cestno in gorsko pa se z "grevlom" največ vozim. Dovolj je hiter po asfaltu in izjemno hiter po makadamu, tudi po singlah gre. In res se lahko zapelješ povsod.
MxxW5 ::
fiti: Hvala za info. O 1x11 sem že razmišljal (tudi v tej temi), ampak je takrat večina menila, da bo 2x bolj ustrezal.
Sedajle sem malo gledal Rose kolesa, ki jih je predlagal LeQuack. Zmeden sem še bolj, kot prej. Izbereš lahko tri različne "arm crank length", šest različnih handlebarov, vsakega s tremi velikostmi, dva različna stema, vsakega s po šestimi velikostmi in osem različnih spacerjev! Ko npr. malce pregledaš google glede različnih handelbarov, vidiš, da je zadaj zakomplicirana teorija glede različnih oblik in velikosti. Enako velja glede "arm crank length", za katerega do pred desetimi minutami nisem vedel, da je faktor. Človek res izgubi voljo. Izbire je preveč.
Sedajle sem malo gledal Rose kolesa, ki jih je predlagal LeQuack. Zmeden sem še bolj, kot prej. Izbereš lahko tri različne "arm crank length", šest različnih handlebarov, vsakega s tremi velikostmi, dva različna stema, vsakega s po šestimi velikostmi in osem različnih spacerjev! Ko npr. malce pregledaš google glede različnih handelbarov, vidiš, da je zadaj zakomplicirana teorija glede različnih oblik in velikosti. Enako velja glede "arm crank length", za katerega do pred desetimi minutami nisem vedel, da je faktor. Človek res izgubi voljo. Izbire je preveč.
K0l1br1 ::
Mah, karkoli ti bodo dali v roke, se boš navadil in sploh ne boš čutil razlike. Bolj kot kompliciraš, slabše bo. Jaz se dejansko lahko vozim z M ali pa L, razlika bo le v klanc, ker bo manjša številka nekaj slabše plezala. Kolesarski puristi se bodo ob tem zgražali, vendar smisel bicikliranja je ...... kakšen handlebar imam, dolžino fajfe itd., ne vem, niti me ne zanima.
Nato na eni specialki imam krmilo v širini ramen, na drugi specialki nekaj, kar je 10 cm širše. Misliš, da je kakšna resna razlika? Ni je. Ena je od druge daljša 1 cm...
In tako dalje.
To je vse delano v tolerancah +/- 10 cm v vsako stran.
Jaz v glavnem dvignem zic čimbolj visoko in grem. Vzamem eno od specialk, gorski bicikl random mer L, bicikl od žene ali pa starega od otrok (M) in grem.
Tripla je še vedno zakon.
In tole s karbonom in dolžinami fajf, jao bože.
Nato na eni specialki imam krmilo v širini ramen, na drugi specialki nekaj, kar je 10 cm širše. Misliš, da je kakšna resna razlika? Ni je. Ena je od druge daljša 1 cm...
In tako dalje.
To je vse delano v tolerancah +/- 10 cm v vsako stran.
Jaz v glavnem dvignem zic čimbolj visoko in grem. Vzamem eno od specialk, gorski bicikl random mer L, bicikl od žene ali pa starega od otrok (M) in grem.
Tripla je še vedno zakon.
In tole s karbonom in dolžinami fajf, jao bože.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
MxxW5 ::
K0l1br1 : Hvala za tolažilne besede Tudi meni so rekli (višina 178-179 cm), da sem "ravno nekje na meji" med M in L. Ampak svetujejo M.
Pa če te prav razumem, ti karbona ne bi vzel?
Pa če te prav razumem, ti karbona ne bi vzel?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
K0l1br1 ::
Jaz sem 188. Canyon me je dal v L. Ko sem spreminjal parametre, je bilo precej odprtega v vsako stran, L je vztrajala dolgo dolgo časa na njihovem kalkulatorju.
Karbona ne bi vzel. Ne vidim dodane vrednosti v njem.
Karbona ne bi vzel. Ne vidim dodane vrednosti v njem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
LeQuack ::
fiti: Hvala za info. O 1x11 sem že razmišljal (tudi v tej temi), ampak je takrat večina menila, da bo 2x bolj ustrezal.
Sedajle sem malo gledal Rose kolesa, ki jih je predlagal LeQuack. Zmeden sem še bolj, kot prej. Izbereš lahko tri različne "arm crank length", šest različnih handlebarov, vsakega s tremi velikostmi, dva različna stema, vsakega s po šestimi velikostmi in osem različnih spacerjev! Ko npr. malce pregledaš google glede različnih handelbarov, vidiš, da je zadaj zakomplicirana teorija glede različnih oblik in velikosti. Enako velja glede "arm crank length", za katerega do pred desetimi minutami nisem vedel, da je faktor. Človek res izgubi voljo. Izbire je preveč.
Moraš vedeti, da vse te stvari so pri "sestavljenih" kolesih določene že z velikostjo okvirja v večji meri (Canyon velikos M je nekje evivalent 58cm). Se pravi na večje okvirje dajo daljšo gonilko (crank arm), včasih daljši stem, itd. Če ne veš kaj izbrati se držiš privzete izbire za določeno velikost okvirja, itak lahko stvari tudi naknadno menjaš. Recimo če bi imel zelo široka ramena bi hotel mogoče širšo balanco, ampak to ni nekaj kar lahko zračunaš ampak je stvar udobja. Tako da najprej začneš s pravilno velikostjo okvirja, oziroma vsaj čim bolj pravilno, ostalo je bolje naknadno razen če bi že vnaprej vedel da ti recimo paše daljša gonilka in podobno. Po moje te stvari postanejo dosti bolj pomembne šele pri tistih, ki se začnejo s kolesarjenjem ukvarjati že profesionalno.
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
mailer ::
Predvsem glej, da boš vzel Gravel kolo in ne CX oz. ciklokros. Gravel ima namreč manj agresivno geometrijo in bo položaj na kolesu precej bolj udoben. Vsekakor karbon pred aluminijem, če finance dopuščajo. Predvsem teža bo nižja, k udobju bodo najbolj pripomogle pnevmatike in tlak v njih. Pa razmisli o sistemu 1x11 oz. 1x12 SRAM Eagle. Sam imam 1x11, spredaj 34 in 10-34 zobnik. Pridem povsod, zvrtim ga šele pri klancu navzdol in hitrosti preko 60 km/h. 1x11 ima prednost lažjega vzdrževanja, manjša teža in nenazadnje gravel kolo ni nikoli čisto. Tudi kadar je lepo vreme je umazan od prahu makadama, večinoma pa je, vsaj pri meni blatno ves čas. Zavore vsekakor diski, le glej, da ne bodo mehanski ampak hidravlični!
Imam tri kolesa, poleg gravel, še cestno in gorsko pa se z "grevlom" največ vozim. Dovolj je hiter po asfaltu in izjemno hiter po makadamu, tudi po singlah gre. In res se lahko zapelješ povsod.
CX ima res malenkost bolj agresivno geometrijo je pa zato višji bottom bracket. Razlika med obema je minimalna, še največja je v debelini gum, ki jih lahko spraviš v okvir in s tem, da v gravel rinejo več ali manj 1x11 ali 1x12 prestav medtem ko ima CX, vsaj moj s tiagra opremo 2x10, odlično za na cesto in hrib. Kakšen smisel ima montirat 45+ gume v gravel, če lahko daš malo ožje v gorca si moraš sam odgovorit po katerem terenu se voziš. Meni osebno so zdajšnje cx dirke brezvezne, ker nerad vozim po mokrem in blatnem, so mi pa všeč suhe gravel "dirke" oz maratoni, kjer se voziš za užitek in ne za mesta. Na gravel kolesa prihajajo vzmetenja zaenktrat spredaj, ki se bodo verjetno prijela. Je pa tip v posnetku prodal gravel in obdržal cx, kjer se lahko vozi po cesti z ožjimi gumami in na makadamu z 40+ gumami.
in
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
Gagarin ::
No moje mnenje: karbon na nevzmetenem kolesu se absolutno pozna in splača- dosti bolj udobno za mojo hrbtenico kot jeklo ali alu. Tripla je zakon : zame absolutno ne, meni je 1*11 na gravel super, sploh ni primerjave s triplo na trekingu (da na gorcu sploh ne govorim - eagle 1*, daleč najboljši upgrade zame)
MxxW5 ::
K0l1br1 , LeQuack: Če vpišem v Canyonov merilnik višino 178 cm, mi da S, če pa 179, pa M. Visok sem ravno nekje 178-179 cm, tam nekje, par mm gor ali dol, odvisno od dneva ali meritve. Naj izberem S ali M? Če se mene vpraša, bi vzel M. Rose mi glede na inseam (82 cm) svetuje velikost 54 (82x0,66).
mailer ::
Vzet moraš nekje med 54 in 56 velikost kolikor označujejo velikosti okvirjev je pa razlika tudi v geometriji med proizvajalci.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
MxxW5 ::
Danke schoen. Če bo šlo tako naprej, bom bicikel kupil 2023, da bom lahko takrat predelal vso teorijo .
Tudi glede 1x gonilke moram biti pošten in povedati, da je to z moje strani teoretiziranje v prazno. Moral bi probati en vikend 1x in drug vikend 2x, pa bi se zlahka odločil. Take priložnosti seveda nimam, zato bom pač kupil in potem videl. Zaenkrat sem po veliko teoretiziranja odločen vzeti 2x, saj me je strah, da bi moral po ravnem in navzdol prehitro vrteti.
Tudi glede 1x gonilke moram biti pošten in povedati, da je to z moje strani teoretiziranje v prazno. Moral bi probati en vikend 1x in drug vikend 2x, pa bi se zlahka odločil. Take priložnosti seveda nimam, zato bom pač kupil in potem videl. Zaenkrat sem po veliko teoretiziranja odločen vzeti 2x, saj me je strah, da bi moral po ravnem in navzdol prehitro vrteti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
energetik ::
CX ima res malenkost bolj agresivno geometrijo je pa zato višji bottom bracket. Razlika med obema je minimalna, še največja je v debelini gum, ki jih lahko spraviš v okvir in s tem, da v gravel rinejo več ali manj 1x11 ali 1x12 prestav medtem ko ima CX, vsaj moj s tiagra opremo 2x10, odlično za na cesto in hrib. Kakšen smisel ima montirat 45+ gume v gravel, če lahko daš malo ožje v gorca si moraš sam odgovorit po katerem terenu se voziš. Meni osebno so zdajšnje cx dirke brezvezne, ker nerad vozim po mokrem in blatnem, so mi pa všeč suhe gravel "dirke" oz maratoni, kjer se voziš za užitek in ne za mesta. Na gravel kolesa prihajajo vzmetenja zaenktrat spredaj, ki se bodo verjetno prijela. Je pa tip v posnetku prodal gravel in obdržal cx, kjer se lahko vozi po cesti z ožjimi gumami in na makadamu z 40+ gumami.
Je res, vsaj si mora sam odgovorit, kje bi se rad vozil. Tudi jaz ne vidim smisla v gravlu s 40+ kramparcami in nekem malem vzmetenju. Če bi vozil po takem terenu da rabim vzmetenje, mi je precej bolj logična izbira 29er hardtail, pa 2 kommpleta gum. Ene orto kramparce ~2,5", druge pa kakšne CX ~35mm gume. Gravel je meni logična izbira, če se voziš kvečjemu po kakšnih dolgih makadamih, z ne preveč hudimi klanci, kjer dejansko pride do izraza aerodinamika in hitrost. Kaj hitro pa so pri nas taki makadami tako uničeni, da prideš skozi bolj z hartailom.
Jaz gravla iščem le zaradi možne montaže širših gum, blatnikov in prtljažnika. Večino časa pa bom vozil po asfaltu z ~32mm gladkimi gumami, ker so naše ceste enostavno preveč uničene, da bi se matral s kakšnimi 25mm, ki se jih spravi na klasično specialko.
Tiagra ali 105 s 50/34 in kaseto 11-34 je kar dobra varianta, čeprav osebno bi imel spredaj raje 48/32.
energetik ::
Vse to lahko sam zrihtaš brez problema, si boš pa zelo hvaležen, če si zrihtaš nekaj, kamor lahko obesiš bicikl, ko ga servisiraš (takega, da lahko pedala vrtiš, medtem ko štelaš menjalnik).S tem se popolnoma strinjam. Za ceno 1-2 servisa dobiš komplet vse orodje, ki ga potrebuješ za servisiranje. Jaz sem sicer od otroštva sam šraufal bicikle, zato mi tudi nove zadeve niso problem, nikoli še nisem peljal kateregakoli bicikla na servis. Ti ga iz posameznih komponent sestavim v 2h.
https://www.bike24.com/p2162337.html
Potrebuješ še tole:
Moment ključ: https://www.bike24.com/p2273890.html
Za ketno menjat: https://www.bike24.com/p2159273.html
Potem so pa še reči, specifične za tvojo grupo, eno je lockring za zadnjo kaseto, drugo abciger za razdret gonilko, tretje pa za odvit srednji ležaj. Če maš hidravlične diske, potem še tisto tekočino.
Če imaš vse to doma (poleg običajne škatle orodja), potem servisa ne potrebuješ.
Če rad nevzmeten bicikl voziš po hosti, priporočam tudi https://www.bike24.com/p213853.html , ker boš redno centriral.
Se tudi za popolne začetnike splača pogledat nekaj Jutuba, nabavit orodje, pa začet šraufat sam. Saj bicikl ni raketna znanost.
Predlagam za začetek:
https://www.youtube.com/user/parktoolco...
https://www.youtube.com/user/shyflirt1/...
MxxW5 ::
Jaz kupujem gravel (to sem sicer v tem topicu že povedal, se mi zdi), ker preprosto nočem biti omejen na asfalt. Večinoma vozim po asfaltu, je pa vmes tudi makadam, čeprav ne prav dosti. Najraje in najpogosteje vozim v hrib (asfalt). Bolj kot je strmo, bolj uživam.
Kolega ima na gravelu Schwalbe G-One Bite 40 mm. Meni se zdi super guma. Gre po makadamu brez težave in povsem dovolj dobro leti tudi po asfaltu. Saj navsezadnje te nič ne ovira, da daš na gravel 32-35 mm, na specialko pa 40 mm ne gre (ponavadi še 35 mm ne).
Kolega ima na gravelu Schwalbe G-One Bite 40 mm. Meni se zdi super guma. Gre po makadamu brez težave in povsem dovolj dobro leti tudi po asfaltu. Saj navsezadnje te nič ne ovira, da daš na gravel 32-35 mm, na specialko pa 40 mm ne gre (ponavadi še 35 mm ne).
energetik ::
No, iz podobnega razloga ga kupujem tudi jaz. Sicer imam zdaj spodobnega trekkinga, ki zmore vse kar počnem (po mojem je to najbolj univerzalno kolo od vseh), pa vendar bi rad več aerodinamike in manjšo maso za višje hitrosti po cesti in lažje vzpone. Načeloma sem hotel cestno specialko, pa me je odvrnilo to, da sem potem obsojen na max 28mm gumice in asfalt.
mailer ::
No, iz podobnega razloga ga kupujem tudi jaz. Sicer imam zdaj spodobnega trekkinga, ki zmore vse kar počnem (po mojem je to najbolj univerzalno kolo od vseh), pa vendar bi rad več aerodinamike in manjšo maso za višje hitrosti po cesti in lažje vzpone. Načeloma sem hotel cestno specialko, pa me je odvrnilo to, da sem potem obsojen na max 28mm gumice in asfalt.
Bil v enaki situaciji (imam starega hardtail alu gorca) pa sem kupil cx-a. Na mojem so original gume 37c, čez zimo nabavim še ene obroče in zadnjo kaseto+gume pa mam še cestaka.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
LeQuack ::
Mene pri karbonskih Canyon Grail moti predvsem ta njihov "cockpit" oz. dvojnih handlebar. Sicer eni pravijo, da je kul in da zaduši nekaj vibracij, samo meni je prav smešen. Pa problem je ker če moraš kaj poservisirati niso standarne komponente združljive s to balanco, tako da je potem treba naročati iz Canyon.
Quack !
MxxW5 ::
Viš, na to pa nisem pomislil...
Meni sicer izgleda izjemno kul.
Meni sicer izgleda izjemno kul.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
MxxW5 ::
Spet jaz.
Torej, počasi imam vsega dovolj (že tri mesece prečesavam internet, berem članke in nadlegujem trgovce), odločil sem se, da bom kupil nekaj solidnega in relativno poceni: Cube Nuroad Race 2020.
https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/...
Trgovina je blizu, cena je solidna, dobrega jurja tristo. Vem, milijon izbir je še. Gotovo je še kakšen boljši bicikel za to ceno na svetu. Ampak dovolj bo.
Imam pa še dve vprašanji:
1. Pressfit BB. Eni pravijo, da je kul (celo boljši kot threaded), eni pa, da je satanovo delo in je zanič. Menda škripa in cvili. Ve kdo kaj več o tem? Si je vredno zaradi bottom bracketa razbijati glavo?
2. Karbonske vilice. Tale Cube ima sicer same vilice res karbonske, ampak "steerer" (kaj je to??) je pa aluminijast. Menda je to slabše, kot če bi bilo vse iz karbona. Ve kdo kaj o tem? Si je vredno zaradi tega razbijati glavo?
Hvala!
Torej, počasi imam vsega dovolj (že tri mesece prečesavam internet, berem članke in nadlegujem trgovce), odločil sem se, da bom kupil nekaj solidnega in relativno poceni: Cube Nuroad Race 2020.
https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/...
Trgovina je blizu, cena je solidna, dobrega jurja tristo. Vem, milijon izbir je še. Gotovo je še kakšen boljši bicikel za to ceno na svetu. Ampak dovolj bo.
Imam pa še dve vprašanji:
1. Pressfit BB. Eni pravijo, da je kul (celo boljši kot threaded), eni pa, da je satanovo delo in je zanič. Menda škripa in cvili. Ve kdo kaj več o tem? Si je vredno zaradi bottom bracketa razbijati glavo?
2. Karbonske vilice. Tale Cube ima sicer same vilice res karbonske, ampak "steerer" (kaj je to??) je pa aluminijast. Menda je to slabše, kot če bi bilo vse iz karbona. Ve kdo kaj o tem? Si je vredno zaradi tega razbijati glavo?
Hvala!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
LeQuack ::
Spet jaz.
Torej, počasi imam vsega dovolj (že tri mesece prečesavam internet, berem članke in nadlegujem trgovce), odločil sem se, da bom kupil nekaj solidnega in relativno poceni: Cube Nuroad Race 2020.
https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/...
Trgovina je blizu, cena je solidna, dobrega jurja tristo. Vem, milijon izbir je še. Gotovo je še kakšen boljši bicikel za to ceno na svetu. Ampak dovolj bo.
Imam pa še dve vprašanji:
1. Pressfit BB. Eni pravijo, da je kul (celo boljši kot threaded), eni pa, da je satanovo delo in je zanič. Menda škripa in cvili. Ve kdo kaj več o tem? Si je vredno zaradi bottom bracketa razbijati glavo?
2. Karbonske vilice. Tale Cube ima sicer same vilice res karbonske, ampak "steerer" (kaj je to??) je pa aluminijast. Menda je to slabše, kot če bi bilo vse iz karbona. Ve kdo kaj o tem? Si je vredno zaradi tega razbijati glavo?
Hvala!
Ta model sem tudi jaz že gledal in tudi jaz mogoče razmišljam o tem za naslednjo sezono. Imam Cube MTB že skoraj 10 let in še vedno nobenih težav. Cenovno je zelo soliden, tudi v primerjavi s Canyon. Pa še fajn je da imaš lokalnega dilerja, ki ti lahko potem tudi naroči rezervne dele in kjer garancijo uveljavljaš. Edini minus proti Canyon je, da je malo težji, ampak to mene ne gane veliko.
Za pressfit se ne rabiš sekirat preveč, itak so večinoma vsa cestna in gravel/cyclocross kolesa pressfit. Na mojem cestnem nimam nobene težave s škipanjem in cviljenjem. Dokler ne bodo spet popularizirali threaded BB na cestnih kolesih itak ni kakšne pametne izbire. Za karbonske vilice je pa itak tudi pri vseh cenovno ugodnih modelih tako, da imajo mešanico karbon/aluminij. Tudi moj cestni Canyon, ki je polno karbonoski, nima vilice full carbon. Če ne gledaš na grame potem se ne splača sekirati.
PS: Tukaj imaš še ene dodatne slike od tega modela, iz trgovine v okolici Ljubljane, kjer naj bi bil že na zalogi:
https://www.facebook.com/cultlavrica/po...
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
jype ::
2. Karbonske vilice. Tale Cube ima sicer same vilice res karbonske, ampak "steerer" (kaj je to??) je pa aluminijast. Menda je to slabše, kot če bi bilo vse iz karbona. Ve kdo kaj o tem? Si je vredno zaradi tega razbijati glavo?Ne. Karbon je daleč najbolj udobna opcija, ampak... Več ko voziš, manj te motijo takšne podrobnosti. Ko imaš enkrat dovolj zicledra, da vsak dan voziš več kot 6 ur, so take reči čisto nepomembne.
Bicikl je super, ima solidne komponente in vse, kar potrebuješ, je volja, da zgodaj vstajaš in da se v službi zmeniš, da zrihtate tuš in šlauh v kolesarnico, pa se začneš čez gmajno vozit v službo.
MxxW5 ::
Obema hvala lepa! Odločal sem se med zgornjim Cubom in Scottom Speedster Gravel 20:
https://www.scott-sports.com/in/en/prod...
Zdi se mi, da ima Scott malo bolj športno geometrijo (kar je plus), ima pa tudi threaded BB in v celoti karbonske vilice. Po drugi strani mi je Cube na videz bolj všeč, ima thru axle, pa trgovino (ki je super) imam v isti vasi. Ostala oprema je pri obeh tako rekoč enaka (Shimano GRX).
Še vedno nisem čisto ziher. Ej, sami sebi grem na živce :(
https://www.scott-sports.com/in/en/prod...
Zdi se mi, da ima Scott malo bolj športno geometrijo (kar je plus), ima pa tudi threaded BB in v celoti karbonske vilice. Po drugi strani mi je Cube na videz bolj všeč, ima thru axle, pa trgovino (ki je super) imam v isti vasi. Ostala oprema je pri obeh tako rekoč enaka (Shimano GRX).
Še vedno nisem čisto ziher. Ej, sami sebi grem na živce :(
energetik ::
Obema hvala lepa! Odločal sem se med zgornjim Cubom in Scottom Speedster Gravel 20:Če si tako vsoto namenil, potem je to to. Super je, ker ima že GRX opremo, ti bo prav prišlo za klance.
https://www.scott-sports.com/in/en/prod...
Zdi se mi, da ima Scott malo bolj športno geometrijo (kar je plus), ima pa tudi threaded BB in v celoti karbonske vilice. Po drugi strani mi je Cube na videz bolj všeč, ima thru axle, pa trgovino (ki je super) imam v isti vasi. Ostala oprema je pri obeh tako rekoč enaka (Shimano GRX).
Še vedno nisem čisto ziher. Ej, sami sebi grem na živce :(
Kar se tiče pressfita, tudi jaz bi imel raje threaded, ampak se redko dobi v takem rangu. Po drugi strani, če začne škripat, ga iztisneš, očistiš ležišča, namažeš s threadlockerjem in potem ni več nikoli težav. Tule imaš postopek:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
energetik ::
Še v nulo primerjava threaded vs press. Da boš še bolj zmeden
Pressfit sploh ni slaba tehnologija, ampak proizvajalci, ki delajo zanič okvirje (poravnava luknje za BB). Zanimivo, so dražji in slavni proizvajalci na podnu (glej zadnjih ~7 min).
Pressfit sploh ni slaba tehnologija, ampak proizvajalci, ki delajo zanič okvirje (poravnava luknje za BB). Zanimivo, so dražji in slavni proizvajalci na podnu (glej zadnjih ~7 min).
LeQuack ::
Kako pa si prepričan da ima Scott threaded BB, razen če si vprašal prodajalca in je fizično preveril. Shimano BB-RS500 obstaja tako v threaded kor v pressfit verzijah, tako da samo preko specifikacij ne moreš vedeti.
Ta Scott zgleda sicer tudi kul, ampak cenovno je dražji, v slovenskih tegovinah vidim da je slabih 1700EUR, mogoče si ga ti kje ceneje videl.
Ta Scott zgleda sicer tudi kul, ampak cenovno je dražji, v slovenskih tegovinah vidim da je slabih 1700EUR, mogoče si ga ti kje ceneje videl.
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
MxxW5 ::
Glede BBja tega nisem vedel. Zanimivo. Res je Scott 1670 EUR, ampak dajo že v štartu 15% popusta, kar pride nekaj čez 1400 EUR.
Lej, jaz sem v taki dilemi: A veš, ko gledaš teste in reklame za gravel kolesa, pa vedno kažejo mladeniče, ki se po hosti vozijo? Ja, jaz tega ne rabim. Jaz ne rabim kolesa, s katerim se bom vozil po hosti in makadamu in občasno zapeljal še na asfalt, ampak ravno obratno: rabim cestno kolo s 35-40 gumami, zato, da se bom lahko tistih 10% vozil tudi po makadamu (ali pa hosti, zaradi mene). Rabim skratka all-rounderja, ampak s poudarkom na asfaltu. Ampak, še to - ne po ravnem asfaltu, ampak velikovečinoma v hrib. Rabim skratka kolo, ki bo šlo fino po cesti, mogoče ga bo zapeljati tudi na makadam, ampak večino časa bo plezal v asfaltni hrib.
Zato ne rabim (pretirano) relaxed geometrije. Ta je lahko komot bolj cestna - bistveno je, da gredo široke gume gor.
In ko primerjam Cuba in Scotta, se mi zdi že na videz Scottova geometrija bolj cestna. Scott izgleda kot specialka na debelih gumah. Cube izgleda bolj dvignjen, bolj "gravel".
https://99spokes.com/compare?bikes=scot... (Speedster 2019 ima enak okvir kot 2020)
https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/...
https://www.scott-sports.com/in/en/prod...
Skratka v dilemi sem. Takorekoč sem bil odločen za Cuba, ampak sem potem gledal slike. Scott se mi zdi bolj "cesten". Velik problem pri Scottu so prodajalci. Bil sem v dveh trgovinah, kjer ga prodajajo in nisem bil navdušen; v obeh primerih sem moral informacije vleči iz zdolgočasenega prodajalca. V trgovino, kjer prodajajo Cube pa delajo profesionalci, od katerih informacije kar letijo in vedo, kaj prodajajo.
Lej, jaz sem v taki dilemi: A veš, ko gledaš teste in reklame za gravel kolesa, pa vedno kažejo mladeniče, ki se po hosti vozijo? Ja, jaz tega ne rabim. Jaz ne rabim kolesa, s katerim se bom vozil po hosti in makadamu in občasno zapeljal še na asfalt, ampak ravno obratno: rabim cestno kolo s 35-40 gumami, zato, da se bom lahko tistih 10% vozil tudi po makadamu (ali pa hosti, zaradi mene). Rabim skratka all-rounderja, ampak s poudarkom na asfaltu. Ampak, še to - ne po ravnem asfaltu, ampak velikovečinoma v hrib. Rabim skratka kolo, ki bo šlo fino po cesti, mogoče ga bo zapeljati tudi na makadam, ampak večino časa bo plezal v asfaltni hrib.
Zato ne rabim (pretirano) relaxed geometrije. Ta je lahko komot bolj cestna - bistveno je, da gredo široke gume gor.
In ko primerjam Cuba in Scotta, se mi zdi že na videz Scottova geometrija bolj cestna. Scott izgleda kot specialka na debelih gumah. Cube izgleda bolj dvignjen, bolj "gravel".
https://99spokes.com/compare?bikes=scot... (Speedster 2019 ima enak okvir kot 2020)
https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/...
https://www.scott-sports.com/in/en/prod...
Skratka v dilemi sem. Takorekoč sem bil odločen za Cuba, ampak sem potem gledal slike. Scott se mi zdi bolj "cesten". Velik problem pri Scottu so prodajalci. Bil sem v dveh trgovinah, kjer ga prodajajo in nisem bil navdušen; v obeh primerih sem moral informacije vleči iz zdolgočasenega prodajalca. V trgovino, kjer prodajajo Cube pa delajo profesionalci, od katerih informacije kar letijo in vedo, kaj prodajajo.
MxxW5 ::
EDIT: Mimogrede, da ne bo kdo mislil, da nimam samouvida in ne vidim, da kompliciram glede čistih malenkosti. Obe kolesi sta si po zasnovi (pa tudi okvirju) izjemno podobni; dvomim, da bi bistveno bolj izkušen kolesar od mene opazil razliko v praksi, kaj šele jaz. Ampak, ker sem se na začetku leta tako zajebal, ker sem kupil treking kolo "na horuk" (glej prvi post v tem topicu), me je sedaj strah, da bom spet zajebal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MxxW5 ()
Gagarin ::
Za isti denar (a na Cube pa ni nič popusta??), no za tudi nekaj več bi sam sigurno vzel Scotta. Sem imel hardtaila Cuba, pa je edino kolo, ki je zelo hitro šlo od mene. Tako trd geštel nisem vozil ne prej ne kasneje nikoli. Pa sem kar nekaj biciklov dal skozi.
Gagarin ::
IMO Scotta definitivno, pa dobrega prodajalca za Scotta se tudi verjetno da najti, ga prodaja kar nekaj trgovcev v slo.
jype ::
Jaz ne rabim kolesa, s katerim se bom vozil po hosti in makadamu in občasno zapeljal še na asfalt, ampak ravno obratnoTo je samo stvar drugačnih pnevmatik.
z vsemi upoštevanimi popusti je Cube cca. 100 EUR cenejši od Scotta.Potem se stegni po Scottu, po moje ti ne bo žal.
energetik ::
Ki pa jih ne moreš stlačiti na skoraj nobenega cestaka.Jaz ne rabim kolesa, s katerim se bom vozil po hosti in makadamu in občasno zapeljal še na asfalt, ampak ravno obratnoTo je samo stvar drugačnih pnevmatik.
Enak problem imam jaz, rad bi cestaka, ki bi mu lahko nataknil vsaj 40mm gume. Ker s 25-28mm se jaz ne bom vozil po naših cestah, že na trenutnih 37mm me zruka po vseh teh luknjah.
jype ::
Ki pa jih ne moreš stlačiti na skoraj nobenega cestaka.Ja, jasno, napisal sem kot potrditev njegove namere, da kupi gravel bike, pa pač gor obesi široke slicky gume.
Enak problem imam jaz, rad bi cestaka, ki bi mu lahko nataknil vsaj 40mm gume. Ker s 25-28mm se jaz ne bom vozil po naših cestah, že na trenutnih 37mm me zruka po vseh teh luknjah.Mene 25mm gume ne motijo po "naših cestah", pravzaprav so Slovenske ceste skoraj zgledne, da ne moreš zapeljat na gozdno cesto me pa dovolj moti, da specjalka ni optimalna izbira.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
energetik ::
Jah, verjetno je to stvar okus ozirom navajenosti, kaj nas moti na cestah.
Tole je realnost na okoliških cestah pri nas.
V živo je še precej slabše.
Nato dodaš še kakšne take odseke...
Ne vem, meni je 37mm guma in nekaj sprednjega vzmetenje minimum za približno udobje. Zamenjam pa vzmetenje za manjšo maso, dropbar in vsaj 40mm gladko gumo.
Tole je realnost na okoliških cestah pri nas.
V živo je še precej slabše.
Nato dodaš še kakšne take odseke...
Ne vem, meni je 37mm guma in nekaj sprednjega vzmetenje minimum za približno udobje. Zamenjam pa vzmetenje za manjšo maso, dropbar in vsaj 40mm gladko gumo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
jype ::
Razumem, da se nekateri radi vozite tako, da sedite, ampak potem si pač omisliš električni skuter, pa je udobno.
Bicikl je namenjen norenju, zato ga ne sme spodbujati z dodajanjem udobja.
Bicikl je namenjen norenju, zato ga ne sme spodbujati z dodajanjem udobja.
LeQuack ::
Koliko se pa through axle pozna, oziroma a sploh se? Nekateri to hvalijo kot da je nekaj najboljšega, sam sicer imam sam kolesa z navadnim quick release tako da še nisem izkusil prednosti.
Quack !
MxxW5 ::
Koliko se pa through axle pozna, oziroma a sploh se? Nekateri to hvalijo kot da je nekaj najboljšega, sam sicer imam sam kolesa z navadnim quick release tako da še nisem izkusil prednosti.
Ravno to sem bral. Ene pet člankov in še video sem si pogledal. Sklep: teoretičnih prednosti je dovolj, predvsem varnost (zadeva nit teoretično ne more pasti ven) in rigidnost, še posebej v kombinaciji z disk zavorami, ki bolj obremenijo akso. Slabost je daljše snemanje koles z bicikla. Kolikor sem razumel, razlike v praksi niso velike.
jype ::
V praksi se bolje počutiš s through axle, ki pa ga jaz nimam. Če bi ga imel na izbiro, bi ga vzel.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katero kolo (strani: 1 2 3 4 … 106 107 108 109 )Oddelek: Šport | 839404 (2971) | Sparkxl |
» | Nadležni zvoki pri vožnji kolesaOddelek: Na cesti | 5151 (4535) | OracleDev |
» | Iz XC kolesa na gravel ali specialko?Oddelek: Šport | 1991 (1572) | erkgheoruugh |
» | Nakup kolesa (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 12536 (8178) | Twixz |
» | Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?Oddelek: Šport | 10076 (8774) | GizmoX |