» »

Iz XC kolesa na gravel ali specialko?

Iz XC kolesa na gravel ali specialko?

grizzly123 ::

Pozdravljeni,

situacija je taka. Sem rekreativni kolesar, delam približno 1500-2000km letno. V 2019 sem kupil novo cross country kolo Univega Terreno 5.0. Za slabih 600EUR sem s kolesom in opremo na njem zelo zadovoljen. Malenkost sem edino razočaran nad hidravličnimi zavorami, saj se mi zdi, da so bili po moči zaviranja V-brakei na očetovi stari Nakamuri za cca. 250EUR boljši in prav tako zanesljivi tudi v mokrem. Ampak ok, to zame ni deal-breaker.

Težava je v tem, da sem si z leti kolesarjenja na trekking in cross country kolesih (ki so po mojem mnenju čisto spodobna kolesa) zaželel nekakšne spremembe. Naj razložim. Želim si predvsem potovati malenkost hitreje, z manj ali isto količino napora, da bi lahko potoval na daljše razdalje. Moj glavni cilj je namreč raziskovanje in ne podiranje hitrostnih rekordov.

S preselitvijo na bolj hribovit konec Slovenije (Dolenjsko), kjer je veliko cest, velik delež le teh pa je tudi po makadamu/blatu/manjših skalah, izgleda, kot da je bil nakup upravičen. Pa vendar večinski delež poti naredim po asfaltu (cca. 60-80% asfalt, ostalih 20-40% pa prej omenjene podlage) in tam z tem tipom kolesa enostavno ne morem potovati tako hitro kot bi želel. Pred preselitvijo je bil delež makadama občutno nižji, čeprav se ga nisem nikoli izogibal (cca. 90% asfalt, ostalo makadam). Zato so bile tudi potovalne hitrosti malenkost višje, veliko tudi na račun bolj pogostih ravnin in manjših klancev.

Tako sedaj že par dni surfam in se sprašujem, če je nakup gravel kolesa za moje potrebe upravičen ali jaz preveč kompliciram. Si naj omislim specialko samo za asfalt in pustim Univego za offroad podvige?

Pri tem me od specialk odbija to, da mi enostavno vzame faktor raziskovanja, saj bi se moral držati asfaltiranih cest in dobro načrtovati poti, da ne zaidem na kakšna brezpotja. Na takšen način pa se mi zdi, da bi bil lahko za marsikatero doživetje prikrajšan.

Lepo prosim za vaša mnenja.

Quagmire ::

Glede na to, da si rekel, da ti raziskovanje pomeni več kot podiranje hitrostnih rekordov, ti predlagam gravel.

Aston_11 ::

Gravel.

toro69 ::

Počakaj še dve leti. 2023 bodo gravli imeli vzmetenje spredaj in ravne belance. Tvoj Terreno 5.0 pa bo zopet in.

Assass1n ::

Če se zahebeš gre tudi iz specialko po makedamu, sem večkrat zašel in guma ne poči kar tako, moraš it pa počasi.
Raziskuješ sicer lahko ampak sam se grem peljat, kot trening in ne da bom sedaj gledal okrog sebe. Tudi na kakšnih lepših cestah kot je Mangart mi je bilo vseeno za tiste hribe ampak sem samo čakal da ga prebrcam :D . Mogoče, ker sem še začetnik, lani sem jo kupil in naredil 1500km.
Zdej ne vem kako ti to raziskuješ, če se skos ustavljaš in gledaš razgled delaš slike za facebook to ne bo kolo zate. Že na to ker imaš kolesarske čevlje se skos odpenjat, tudi hodiš v njih težko in če boš veliko boš blokeje hitro posmukal. Tudi za stvari ni prostora, na specialkah nekak nimaš torb in ruzaka.
Jaz bi ti priporočal specialko, za gravel ne vem ampak dvomim, da so poceni kot specialke. Specialko dobiš za cca.700€ seveda rabljeno ampak ta kolesa so ponavadi lepo ohranjena in servisirana. Če ti ne bo odgovarjalo jo še vedno za podoben denar prodaš in kupiš drug tip. Ampak si pusti kake 1000km rezerve, na začetku ti bo zakon potem boš malo trpel potem pa se navadiš na držo in vse pa samo goniš. Pazi na velikost, da bo prava.

Pa srečno.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

grizzly123 ::

Hvala za predloge.
Po vsej verjetnosti bom pogledal in kupil gravel kolo. Budget nekje do 1300€, po možnosti manj, če bo pa res kak super deal kje, pa lahko tudi kaj dodam (recimo 200€ max). Nekaj denarja bo namreč šlo še za clip on kolesarske čevlje, ki jih še nimam in pa luči.

Malo sem brskal in našel kar nekaj ponudb, vendar se ne spoznam toliko glede opreme. Predvsem me zanima če so hidravlične disk zavore (jih imam sedaj na Univegi in so vredu in zanesljive, le zavorna moč me ni preveč navdušila) vredna nadgradnja proti mehanskim, saj so kolesa s slednjimi veliko cenejša.
Prav tako si želim na kolesu čim večji razpon prestav in manjše preskoke med njimi. Raje bi imel prestavno razmerje za obvladovanje res hudih naklonov kot za doseganje strašno visokih hitrosti na cesti.

Assass1n je izjavil:

Äe se zahebeĹĄ gre tudi iz specialko po makedamu, sem veÄkrat zaĹĄel in guma ne poÄi kar tako, moraĹĄ it pa poÄasi.
RaziskujeĹĄ sicer lahko ampak sam se grem peljat, kot trening in ne da bom sedaj gledal okrog sebe. Tudi na kakĹĄnih lepĹĄih cestah kot je Mangart mi je bilo vseeno za tiste hribe ampak sem samo Äakal da ga prebrcam :D . MogoÄe, ker sem ĹĄe zaÄetnik, lani sem jo kupil in naredil 1500km.
Zdej ne vem kako ti to raziskujeĹĄ, Äe se skos ustavljaĹĄ in gledaĹĄ razgled delaĹĄ slike za facebook to ne bo kolo zate. Ĺ˝e na to ker imaĹĄ kolesarske Äevlje se skos odpenjat, tudi hodiĹĄ v njih teĹžko in Äe boĹĄ veliko boĹĄ blokeje hitro posmukal. Tudi za stvari ni prostora, na specialkah nekak nimaĹĄ torb in ruzaka.
Jaz bi ti priporoÄal specialko, za gravel ne vem ampak dvomim, da so poceni kot specialke. Specialko dobiĹĄ za cca.700⏠seveda rabljeno ampak ta kolesa so ponavadi lepo ohranjena in servisirana. Äe ti ne bo odgovarjalo jo ĹĄe vedno za podoben denar prodaĹĄ in kupiĹĄ drug tip. Ampak si pusti kake 1000km rezerve, na zaÄetku ti bo zakon potem boĹĄ malo trpel potem pa se navadiĹĄ na drĹžo in vse pa samo goniĹĄ. Pazi na velikost, da bo prava.

Pa sreÄno.


Assass1n ne gre se za to da bi se vedno ustavljal ampak le občasno. Tudi sam ko kolesarim smatram to kot trening in dogodivščino hkrati. Tako da se mi ne gre za rekorde ampak se pa vseeno rad malo pomatram. Pod pojmom raziskovanje mislim pa na to, da se rad zapeljem po novih cestah, ne glede na podlago, težavnost. Za to pa specialka nekako ni primerna. Enostavno sovražim vožnjo po istih (predvsem zelo prometnih asfaltnih) cestah znova in znova.

grizzly123 ::

Zgodovina sprememb…

jukoz ::

Trenutno so gravli zelo popularni. Posledično jih tudi več kradejo. Razmisli če je vredno.

Strinjam se s toro69, počasi bo tvoj XC že gravel.

Pa da ti hidravlični diski primejo slabše kot V zavore - nekaj ne delaš prav.

grizzly123 ::

Glede kraje me ne skrbi toliko, živim na vasi in vsa kolesa so pod ključem v garaži.

Nisem rekel da nameravam XC-ja prodati. Bo ostal pri hiši, edino če me gravel tako navduši in se izkaže za tako vsestranskega, da na XC-ja več ne bom sedel.

mirkuma ::

Kupi cestno specialko, XC imej za pozno jesen, zimoin zgodnjo spomlad, za tiste cete po katerih s sepcialkočez leto ne upaš (zaradi stanja cest). Če si sedaj po 40km vozil bo šlo s cestnim čez 100km za šalo
...all those moments will be lost in time, like tears in the rain...

Gregor5816 ::

Gravel kolesa so trenutno popularna in zato tudi malce dražja kot primerljive specialke, na trgu rabljenih koles pa je izbira specialk v primerjavi z gravel kolesi ogromna. Hitrost na gravel kolesu bo za cca. 10% manjša pri istem naporu kot na specialki.

Glede na to, da boš obdržal XC, po mojem ni smiselno kupovat gravel. Tudi pri specialki guma ne poči kar tako - jaz sem imel edini defekt, ko sem pri spustu na slabi cesti pri veliki hitrosti zapeljal v luknjo. Na vse specialke zadnjih let lahko daš gor 28mm gume, na nekatere najnovejše tudi 32mm.

Highlag ::

Zakaj pa misliš, da bo gravel hitrejši?

Misliš, da ti bo manjša teža prinesla toliko hitrosti?
Mogoče lahko poizkusiš samo z menjavo plaščev, ki bi bili primernejši za asfalt. (manjši premer in gladkejši profil)
Never trust a computer you can't throw out a window

VeganCyclist ::

To smo mel že prej v eni temi. Sam kilometre nabiram s Kono Sutra. Men se po treh letih zadeva še vedno zdi fantastična. To je hitro, udobno, trpežno potovalno kolo. Enostavno najbolj vsestranska zadeva ever. Na makadamu se pelje kot pravljica, čeprav mu s tako vožnjo ne delaš usluge. Samo če nardiš 100km+ v dnevu, boš prej al slej naletu na kako slabšo cesto. Za to je blo to zame must in za to se nisem odloču za specialko. Vsestransko: Za krajše treninge med tednom z njim delam fure Kranj - Jezersko. Vozim se tut na šiht Kranj - Loka. Vsak dan. Vršič, Jošt,...ni problema. Med vikendom pa na daljših poteh kolo končno zasije. Gor namečem torbe, lučke, bidone in gremo. Z njim sm letos trikrat šel iz Kranja v Logarsko in čez Jezersko nazaj (cel krog), v Koper Bohinj,... in še in še. To je to. Temu je namenjeno. Seveda, tipi s specialkami te prehtevajo, samo to je čist neki drucga.

erkgheoruugh ::

Ma dej kakšne usluge, lepo te prosim. Kona Sutra je kolo z MTB geometrijo in zavito balanco. Nanj lahko daš mtb gume in se voziš po grdem terenu, ki ne zahteva vzmetenja.
To še gravel ni, za gravel je bolj Kona Rove.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 495 96 97 98 )

Oddelek: Šport
4852722136 (427) issak
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Šport
696122565 (13733) issak
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511500 (7142) Twixz
»

Kolo za celoleten commuting (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
567930 (6340) carota
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329182 (7880) GizmoX

Več podobnih tem