» »

Popravilo napajalnika

Popravilo napajalnika

«
1
2

Tjulenj ::

Skurilo mi je napajalnik (po nevihti vštekam kabel v vtičnico, iz napajalnika zacvrči, poči, in se pokadi) ... odprem, pogledam... pa je mal osmojeno na enem delu... trije uporčki, enega je totalno skurlo (čist črn in preklan na pol, u bistvu samo ugibam da je upor) dva je pa samo utrgalo iz plate (odtrgana 1 nogica) ... ok si rečem, še predn kupim nov napajalnik, lahko probam te tri uporčke zamenat... sam tukej pa nastane problem, kako naj izvem vrednost tistega totalno skurjenega in na pol preklanega? je to sploh možno?

če pa ima kdo enak napajalnik ali pa specifikacije z načrtom vezja, se pa priporočam. aja, napajalnik je Wintech, oznaka gor je pa win-235pe.

Brane2 ::

Kaj pa ce bi poslikal par fotk in slikce zlinkal sem ?

Tjulenj ::

nevem če ima smisel... ker element je totalno črn, čist olupljena barva dol ... pa enako plata na delu pod njim, tko da tud oznake ni možno razbrat.

Brane2 ::

Dej slikce. Elementov in bliznje okolice.

Tjulenj ::

ok se predam, bom probal cimprej dobit en fotic pa dodam slike :)

Blisk ::

napajalniki so tok poceni, da se jih ne splača popravljat.

Pudding ::

Vse se splaca popravt.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pudding ()

Tjulenj ::

evo, tole je max. kar mi je ratal iz fotiča stisnt, na blizu vse megleno rata :)

ena večja slika skor celga napajalnika


problematični del tiste večje slike... z rumeno označena uporčka sta oba 2,6k, tisti z rdečo označen je pa takle...


se bolj slabo vidi pa vseeno... čist črn element, oskubljena barva dol, na robovih kovinski kontakti... pa preklan na pol

če mi kdo lahko pomaga... 6 jurjev nočem stran vržt če ni treba, pa še boljši filing je če nekej sam popraviš :)

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Predator ()

Brane2 ::

Hmm. Tale tvoj burek.org zgleda tud digitalce prodaja... >:D

Na prvi uč je videt, da je odbilo bodisi emiterski, bodisi bazni upor tranzistorja.

V glavnem:

1. Odlotaj dol oba tranzistorja To sta uni crni zadevi s tremi nogicami, priviti na hladilnik.

a. Preizkusi ju s piskacem ali diode stesterjem na svojem digitalcu. Ce stvar piska pri testiranju spoja med katerimikoli dvemi nogicami tranzistorja, potem je tranzistor prebit. Enako velja ce je na ohisju kaka termicna poskodba (pocena plastika itd). V tem primeru je tranzistor slab.

b. Ce je eden od iobeh tranzistorjev slab, je zelo verjetno tudi drugi slab ali tik pred tem da crkne.

c. Zamenjavo ponavadi lahko najdes v kakem drugem napajalniku. Profi bi se sicer ob tem zgrozil, samo v vecini primerov pasejo, sploh pa v trgovini par stane priblizno toliko kot pol elcheapo napajalnika, torej... Pri tem pazi, da sta hladilni povrsini tranzistorja izolirnai od hladilnika !!! Ce ne bosta, bo obvezno reklo buum!
Doloceni tranzistorji so v ta namen v celoti zataljeni v plastiko, doloceni pa rabijo pomoc v obliki izlolacijske sljudne podlozke. Po montazi in pred spaojkanjem obvezno preveri, da je tranzistor elektricno locen od hladilnika (srednja nogica) !!

2. Tista 2.6 K upora sta verjetno povezana na prvo in tretjo nogico bvsakega tranzistorja, tisti "skurjen" pa je lahko:

a. Emiterski upor. Ta je ponavadi med maso sekundarja (minus na vseh konektorjih za plato, diske itd) in emitorjem tranzistorja, torej tretjo nogico ( nogice teh trenzistorjev gredo od leve prot desni Baza, Collector, Emiter- ce gledas v napis tranzisotja tako, da ima ta nogice dol...).
Njegova vrednost je v rangu enega Ohma, je pa najbiolje da pogledas kaksen upor ima na tej nogici drugi tranzistor in zmontiras ravno takega. Ce je tudi ta skurjen in neberljiv, odblefiraj in zmontiraj tja recimo 1/2 Ohma, nato pa poglej kako dalje. Ce je ta upor premajhen, ti lahko crkne tranzistor, ce pa je prevelik, pa napajalnik ne bo dal od sebe nazivne moci...

b. bazni upor. Ta je povezan na bazo trnzistorja, drug konec pa gre na kak drug element, ponavadi majuhen traflc ali elektrolit. V tem primeru je zagotovo crknilo tudi tisto, kar je v seriji z uporom (razen mogoce transformatorcka. ti so trdozivi). Ponavadi je treba zamenjati tudi ta elektrolit, ker je napihnjen.

ko imas vse privito, prilotano in zamenjano, prechekiraj se varovalko, ki je nekje prilotana na plati. Ponavadi blizu konca, kjer pride 220V v plato. Zamenjaj tudi to.

Nato zajemi sapo, se oddalji 10 korakov in pristekaj zadevo v strom. Za zacetek samo napajalnik- brez vsega drugega.

Ce stvar raznese, stej to kot teroristicno dejanje in brz v trgovino jokat po novega... :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Tjulenj ::

1.c. skorej upam trdit da je en tranzistor skurjen (nimam testerja, ampak prevaja od vsake nogice k vsaki, kar se men zdi narobe :) )... oznaka je C4977, bojni plen iz enga starga napajalnika so pa 7905CT, 2SC3039M, F12C20C in D83-004 ... ker bi bil najprimernejši za zamenjavo?

Brane2 ::


1.c. skorej upam trdit da je en tranzistor skurjen (nimam testerja, ampak prevaja od vsake nogice k vsaki, kar se men zdi narobe )


Bi reku da maš prav...


... oznaka je C4977


To pomeni 2SC4977. Tisti "2S" dostikrat v oznaki izpustijo

Google pravi, da je to NPN tranzistor, s prebojno napetostjo 450V, max tokom 7A in max. izgubmo močjo (ki greje tranzistor) 40W


, bojni plen iz enga starga napajalnika so pa 7905CT

To je čip za regulacijo -5V, in te ne zanima...


, 2SC3039M,


To je to. NPN tranzistor s prebojno napetostjo 500V in tok 7A in izgubno mocjo do 52W

Te stvari se menjajo v paru. Ce imas v starem napajalniku se obe 3039tki, zamenjaj oba tranzistorja. Ce nimas, daj pac eno not in upaj, da bo delalo...


Aja, prej preveri, da ni tudi 3039tka prebita...

Brane2 ::

Aja, pazi na izolacijo tranzistorjev od hladilnika...

NE smeta imeti stik s hladilnikom...

Tjulenj ::

parček uspešno zamenjan, izoliran...

2. ja, 2,6k sta med prvo in tretjo nogico...
2. x ... tisti neznani je pa med srednjo nogico in gre naprej na druge elemente (na en upor in eno trafo če sem prav dojel tisto zmešnjavo, oba izgledata v redu)... zamenjam s kakšno vrednostjo?

to be continued... upam :)

Brane2 ::

Hmmm...
Srednja nogica... to je kolektorski upor. Sem pricakoval. da bo na tretji nogici (torej emiterski upor).

Poglej na sosednji tranzistor, ki ima verjetno tudi tak upor na tretji nogici in poglej vrednost upora. Ce ne znas brat barvne kode na uporih, mi povej barve...

Ce pa tudi to odpove, pac zamenjaj stvar s kako majhno upornostjo- recimo 1 Ohm ali celo manj...

Nato zamenjaj varovalko (ce se nisi), odmeri deset korakov in previdno vklopi napajalnik...

Tjulenj ::

drugi tranzistorček na tretji nogici nima upora... tko da bom vrgel tisti ohm in upal na najboljše... poročam jutri o rezultatih, danes dvomim da mi bo zneslo v trgovino še po varovalko.

v vsakem primeru je pa ob prvi priliki, pijača na moj račun... sem iz kranja če to olajša iskanje prilik :)

Red_Mamba ::

tranzistorja jaz zamenjujem z BUT76A, kupim jih v HTE. Tisti upor, ki praviš d ane veš vrednosti, poglej če je pri drugem tranzistorju na "isto" mesto vezan tak upor in preberi vrednost iz njega. Če ni takega upora na drugem tranzistorju je to upora za startup in ima vrednost nekaj 100k.

Brane2 ::

Saj je napisal, da tega upora pri drugem tranzistorju ni.

Poleg tega to ne more biti visokoohmski upor. Takega visoka napetost ne bi tako zazgala...

bf4ed ::

Da ne bom odpiral druge teme. Jaz mam en napajalnik kateri se ugasne kot da bi se pregrel po 2 min in ko ga hočem nazaj vklopit se ne vklopi. Kaj bi bilo lahko tu narobe? Sem ga odprl in ni vidne poškodbe. Ne vem kje je napaka, ker če bi bil kak stabilizator se sploh ne bi vklopil ali pa bi kaj še skuril. A rač. dela 2 min in se potem ugasne.:\

Brane2 ::

Lahko je marsikaj. Preveri tiskanino napajalnika. Dostikrat je kje kak mrzel lot.

DOgaja se tudi to, da se tranzistorji postarajo (jim beta, torej ojačanje pade) ali kaj podobnega. Takrat jih je potrebno zamenjati z novimi. Glede na cene napajalnikov bi bilo mogoče bolje poskusiti s tranzistorji iz kakega drugega napajalnika...

Azrael ::

@Tjulenj

Mislim, da imam en tak napajalnik Wintech 235W, samo nisem 100%, da je v njem originalna plošča TIV, lahko pa jutri pogledam, za vrednost tega upora, samo ti mi sporoči oznako mesta na plošči, kjer je ta upor - R in številka.

@bf4ed

Pred časom sem popravljal napajalnik Macron 250W, ki je imel take simptome. Rad je izpadal po nekaj minutah, lahko pa je izpadel, če si samo potrkal po njem, če si pa imel srečo je pa lahko delal ure in ure. Sumil sem hladen spoj, defekten je pa bil eden od elektrolitov 470uF 200V na vhodu (praktično je izgubil vso kapaciteto), pa tudi elektroliti v 12V veji so bili slabi. Pol leta po popravilu ta napajalnik dela BP. Ne dela sicer 24/7, ampak nekako 6 do 12 ur dnevno, ampak, če bi bilo še kaj narobe, bi se to že pokazalo. Preveri še kako je z napetostjo 5Vsb, lahko če je ta napetost nestabilna, vzrok v tem delu, spet verjetno elektroliti. V bistvo je pri čudnem vedenju računalniške robe, danes treba najprej posumiti v elektrolite. Potem so tu hladni spoji in šele nato defektni ali oslabeli polprevodniki.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Tjulenj ::

Azrael: oznaka ni vidna (zakurjena plata), tko da če imaš res tak napajalnik, probej iz slik ki sem jih prilimal nekje višje, ugotoviti za kateri upor gre... hvala :)

bf4ed ::

Azrael LOL pa to ne more biti res, istega mam jaz: Macron Power MPT-251>:D

Bom pogledal kondenzatorje, če bo pa pa kaj jebalo potem pa raje za 5k kupim novega.

Itak ni moj, od kolega je.:D

TribesMan ::

No še moj prispevek. Mam napajlanik 250W ATX, ki sem ga enkrat po pomoti priklopil tako da sem konektor ATX obrnil za 180° od takrat naprej se zadeva sploh ne zbudi več. Mrtvo. Una +5Vsb napetost je prisotna, ko pa ga hočeš užgat, (stakneš eno žico na maso) pa se venti samo malo obrnejo potem pa mrtvo. čudno. Vhodni tranzistorji, varovalke in ostale močnostne zadeve so ok. Problem mora bit nekje v krmilni elektroniki.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Brane2 ::

Poglej kondije in usmerniske mocne diode na nizkonapetostni strani.

Azrael ::

@Tjulenj

Imaš srečo, imam isti napajalnik! Vrednost skurjenega upora je 4.7 ohm, toleranca 10%, moč 1/4 W.
Upam, da sem ti s tem kaj pomagal.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

Brane2 ::

Si ti ziher v to ?

Meni se to zdi rahlo veliko. No, sicer pa je to možno, če je ta upor v seriji s kondijem. Če pa gre skozenj tok v trafo, je to veliko in bi znalo biti da je upor v bistvu 0.47 Ohma.

V prvem primeru teče skozenj majhen tok in je nekajohmska upornost realistična, v drugem pa teče skozenj glavni tok in bi bila disipacija na uporu 5-10W pri max bremenu, kar bi ga skurilo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Azrael ::

Če je tisti upor, ki je označen z rdečo na sliki, je vrednodst pravilna, sicersem tudi pomeril in inštrument kaže 4.8 ohm, ker tudi sam nisem bil prepričan ali je 0.47 ali 4.7 ohm, srebrna in zlata barva sta lahko zelo podobni. Tista dva upora, ki sta označena z rumeno pa sta, ko je že bilo rečeno, 2.7k ohm.

LP, Azrael

TribesMan ::

Močnostne zadeve delajo OK in so popolnoma izpravne.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Tjulenj ::

elementi so na mizi, spajkalnik se greje... sam nekej spet ne vem... najlazji nacin kako prevert da napajalnik dela? brez da ga vštekam v plato. kje more dobit kontakt da se zalaufa?

Brane2 ::

To pa več ne vem na pamet. Ce bi stvar mel na mizi, bi ugotovu v 30 sekundah, samo nimam časa za to...

Upam, da bo kdo postal odgovor...

Azrael ::

Za začetek ti samo priklopi napajalnik na štrom in nikar ne glej vanj če bo slučajno počilo. Če ne bo dimnih zvočnih in svetlobnih znakov, ko boš vklopil, potem zadevo izklopi in spoji zeleno in eno od črnih žic in ponovno vklopi. Tako bo napajalnik, če je vse v redu štartal, lahko bo pa takoj spet izpadel, ker ni obemenjen. Za obremenitev uporabi kakšno komponento, ki je ne rabiš več (jaz imam za ta namen hudo požrte MFM diske) ali pa priklopi kakšno 12V avtomobilsko žarnico na 5V linijo. Če bo žarnica zasvetila, oz ventilator se bo vrtel, potem še pomeri napetosti iz napajalnika in boš verjetno ugotovil, da je napajalnik popravljen. Lahko ti povem, da v primeru majhne obremenitve tega napajalnika napetost 12V linije nizka 11.75V, z narasčajočo obremenitvijo pa napetost zraste na 12V ali malenkost več. Držim pesti, ti pa poročaj kako je uspelo.

LP, Azrael

TribesMan ::

mensezdi da moraš zeleno žico stakniti z maso pa bo zalaufal. Če pa ne upaš pa pomeri kateri izhodi dajejo napetost ko je napajlnik priklopljen na 220V, pol pa enga od teh dveh (ne +5Vsb) zbrikaj z maso in bo delal.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

mile ::

Tjulenj ::

prokleti teroristi, bum!, sam da sm na štrom dau, pa tist 4,7 uporček je spet rahlo razpočen :) ... vseeno hvala vsem za pomoč, je blo zabavno :D ... bom še mal premislu, pol pa kot kaže šel po nov napajalnik...

Azrael ::

Če imaš še voljo, poglej ali mogoče ta upor služi kot varovalka za vezje, ki skrbi za 5Vsb, ker je potem prebit še tranzistor ki je na svojem hladilniku v bližini tega upora.

LP, Azrael

Pudding ::

Ali upor kdaj crkne sam od sebe? Ali je to vedno posledica napake drugje in posledicno prevelikega toka skozenj.

Brane2 ::

Upor zelo redko crkne kar sam od sebe. Se dogaja, a redko in še to, ko je stalno obremenjen blizu meja svojih zmogljivosti...

R33D3M33R ::

No prosim če bi še pomagali meni.
Imam napajalnik Chieftec 360W, ki sem ga zamenjal (bil je še v garanciji) potem ko je prejšnjega udarila strela. Potem sem pa 1x hotel namazati CPU z termalno pasto, ker se je slabo hladilo. Pri tem sem seveda izklopil stikalo in obrnil celotno škatlo na bok. Ko sem pa hotel napajalnik spet prižgati ni bilo več nič z njim. Vsi ostali elementi so OK. Napajalnik je pa ostal brez lajfa. POgledal sem notranjost pa zgleda čist ok. Ne verjamem, da bi se kaj zažgalo saj sem samo obrnil kišto na bok 8-O .
Kaj bi lahko bilo narobe?
Aja, menjat ne morem, ker sem že onega komaj spravo skozi :\ , nimam pa pojma kaj dela probleme. Sedaj imam 300W, bi pa 360 prišlo prav pri navijanju...

LP
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Brane2 ::

Tezko recem.

Razen tega, da ne dela, mi pravzaprav nisi dal nobenih pametnih podatkov.

Ko naletis na tak problem, g avedno probaj razpolovit in pogledat vsako polovico posebej.

Ker si saril po plati, je mozno, da je tam kaj narobe. Probaj izstekat zadevo iz plate in ga vstekat v kako staro plato.

Lahko tudi probas rocno zalaufat napajalnik s tem, da zaslusas tisti dve zicki na konektorju in pogledas, ce bo denimo lucka na CDju utripnila.

Pri ATX napajalniku je takko, da ga dokoncno prizge signal iz plate, ki ga generira tam nek procesorcek na plati.

Ce stvari n aplati ne laufajo kot bi morale, tudi napajalnik ne bo zastartal.

R33D3M33R ::

Računalnik trenutno poganjam s 300W napajačem in mislim, da je z njo vse čisto vredu.

>>Lahko tudi probas rocno zalaufat napajalnik s tem, da zaslusas tisti dve zicki na konektorju in pogledas, ce bo denimo lucka na CDju utripnila
Kako pa bi to izvedel?
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Brane2 ::

Ne vem tocno. Sicer pa je na to ze odgovorjeno. Preberi to temo od zacetka.

R33D3M33R ::

Aha, bom probal, čeprav se mi zdi malo tvegano :)
Prilagam pa par slik, ker po pregledu nisem opazil nič zasmojenega.




Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: OwcA ()

Brane2 ::

Ce se ti zdi tvegano, pac ne tvegat.

Najdi kje kak star ATX mobo+CPU in tam probaj.

Da ne bos skuril se cesa...

Red_Mamba ::

1. tranzistorja na primarni strani lahko zamenjaš z BUT76A in te ne bo prišel par 1/2 chip noname napajalnika

2. brez tega bo bolj težko


3. takole jaz popravljam:
-preveriš vse na primarni strani, kar ne štima zamenjaš
-preveriš sekundar diode če je vse OK
-prištromaš napajalnik na napajanje (jaz ga na 80V AC, potem imam pa še 110, 175 in 230V na izbiro preko ločilnega traforta 500W)
-če vse štima pogledaš ali je na izhodu +5VSB
-skleneš PS-ON z maso

če koga zanima odkupujem skurjene ali vzamem v račun za popravljene :D
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: OwcA ()

MesniBurek ::

Meni pa se je podobno zgodilo.
Sam jst sm naviju pa sm neki zajebu in sm premaknu voltazo na zadnji strani napajalnika
in ven je prišel oblak dima in od takrat se noče več napajalnik zbudit.
Imam pa chiefteca 360w.
Vprašal pa bi če se takle napajalnik lahko popravi??

PLEASE HELP!!!!!!!!!!!:8) :8)

Zgodovina sprememb…

Red_Mamba ::

Ali se da popravit ti lahko povem ko si ga ogledam od znotraj.
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

MesniBurek ::

Jah od znotrej je vse zelo nakacano in jaz ne opazim nič osmojenega
al pa kaj tazga sam enostavno se noče zbudit.
Ati tud popravljaš napajalce??pa kolko bi mi ti odštel za ta napajalnik??

Red_Mamba ::

do sedaj nisem za nobenega plačal več kot 750SIT

glede na to da je 360W se lahk tud za 1000SIT zmenima.
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

MesniBurek ::

jah sam ventilator je vreden več kot 1000 sit tko da bom jaz še kej poskusil popravit če je možno.

LP

Red_Mamba ::

pol pa obdrži ventilator ostalo mi pa šenkaj :D tiste 250SIT razlike lahko obdržiš ker sem dobra duša :D
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Problem s televizorjem

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
423272 (2135) Pyr0Beast
»

Kakšna dioda je to? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
936344 (4504) boset
»

Knight rider led (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
17615357 (10148) T0RN4D0
»

Mrtev napajalnik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
192372 (1819) Pyr0Beast
»

Pregorjeno vezje za neonko

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
343256 (2760) Azrael

Več podobnih tem